Alle 1000 kcal päivässä-kuurini

bechaoseh

Olen nyt laihduttanut kesäkuun alusta saakka menetelmällä "alle 1000 kcal päivässä". Kerran viikossa pidän kuitenkin herkkupäivän, ja se on perjantai. Olen 165 cm pitkä, ja lähtöpainoni oli 88 kg. Nyt painoni on vähän päälle 78,5 kg, eli lähes 10 kg painoa lähtenyt kahdessa kuukaudessa.

Motivaation ylläpitämiseksi haluan tulla tänne päivittämään painoni punnituspäivinä eli perjantaisin.

Onko joku muu laihtunut tällä menetelmällä? Lähteekö joku muu mukaan projektiin? :) Kcal-määrän ei tarvitse olla juuri tuo 1000, voi olla enemmän tai vähemmänkin.

Ai niin, ja tavoitepainoni on 68 kg, minkä jälkeen katson jos haluan laihtua lisää.

64

7651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onneahyvastadieetista

      Morjens!

      Tuo on hieno homma. Luulen, että kannattaa huomioida, että saa tarpeeksi protskuja päivittäin ja lisätä tuohon jonkin verran lihaskuntoa: tällöin päivittäinen energiankulutus lisääntyy ja lihasten menettäminen ei vähennä lepoenergiankulutusta.

      Itse jossain vaiheessa pudotin painoa todella suurella kalorivajeella. Saatoin syödä päivässä esim. 800 kcal, mutta jo päivittäinen liikuntamääräni oli yli tuon. Paino putosi todella nopeasti ja jäikin aikalailla siihen sitten, mihin dieetin lopetin.

      Mukavaa dieettiä ja onnistumisen kokemuksia! Uskoisin, että tehokas eteneminen auttaa ylläpitämään motivaatiota - etenkin jos olet luonteeltasi spontaani ja hieman "kärsimätön" ;)

      • bechaoceh

        Moi! Proteiineja taitaa tulla melko hyvin, syön nimittäin paljon rahkaa ja broitskua, pitää nälkää oikein hyvin. Välillä tulee lenkkeiltyä, mutta salilla käyminen ei oikein onnistu tässä elämäntilanteessa (lapset 1v 9 kk ja 3 kk, juuri muutettu vastavalmistuneeseen taloon- hommaa riittää...) Olen kyllä miettinyt, että voisi harrastaa väshän jotain kotijumppaa. Täytyy katsoa.

        Kuinka paljon pudotit ja missä ajassa?


      • onneahyvastadieetista

        Mulla taisi olla alkupainona jotain 93/94 (aamulla, tyhjällä mahalla). Pudotin noin kahdessa viikossa painon 87 kiloon. Sen jälkeen paino kyllä nousi suunnilleen kilon, kun tuli käytyä ulkona kavereiden kanssa ja syötyä ei-niin-hyvin. Muutama kuukausi dieetin jälkeen satuin käymään vaa'alla, niin paino oli aikalailla tasan 88 kg.

        Liikunnan merkitys painoon on sinällään vähäinen. Toisaalta lisäähän se kuitenkin vähän kalorikulutusta. Ja jos vaihtoehtona olisi kaksi tuntia syödä sohvalla sipsejä TAI käydä pari tuntia puistossa lasten kanssa, niin kyllähän siinä puistossa käynnillä aika hyvä vaje tulee suhteutettuna siihen, montako kaloria olisi ehtinyt syödä sohvalla. ;)


    • läskipois

      Miten lasket paljonko saat kaloreita päivittäin? minua kiinnostaisi tapasi, tavoitteeni on ainakin viisi kiloa aluksi, lähtöpaino 73. Olen todella huono laskemaan kaloreita aterioista eikä ole aavitustakaan paljonko kaloreita kertyy päivän aikana, todennäköisesti todella paljon huonolla ruokavaliollani. Ole kärsimätön enkä pystyisi laskemaan joka ikistä kaloria. Vinkkejä? minä hankin motivaation aloittamiseksi aktiivisuusmittarin joka kertoo paljonko kaloreita kuluu päivässä.

      • bechaoceh

        Kalorit lasken ihan katsomalla ruokien pakkauksia. Netistä löytyy myös raaka-aineiden kaloritiedot. Ei siinä poppaskonstit auta, kalorit pitäisi vain laskea. Jos et siihen mitenkään pysty, niin suosittelisin, että sallit itsellesi vain ruokia, joissa tiedät olevan hyvin vähän kaloreita, mutta paljon proteiinia. Mutta ei se kalortien laskeminen vaikeaa ole ollenkaan - mikä siinä mielestäsi on hankalaa? Millaista ruokaa syöt? Ihanaa, kun sinulla on noin pieni määrä pudotettavanas, pääsisdit muutamassa viikossa eroon. :) Tsemppiä!


    • onnistuuhelposti

      Hei läskipois,

      Syö seuraavasti:
      1) kasviksia saa syödä niin paljon kuin haluaa (jäävuorisalaatti, tomaatti, kurkku, wokkivihannekset, vesimeloni, purjo, parsakaali, kukkakaali, parsa, porkkana, peruna, EI pähkinöitä tai rusinoita) kunhan niitä ei käristä rasvassa tai käytä mitään kastikkeita tai muita kaloripommi-soseita
      2) Lisänä voi syödä päivässä esim. 3 prk maitorahkaa TAI 3 purkkia raejuustoa TAI 300 g kanan/kalkkunan/kalan lihaa TAI tehdä sopivia yhdistelmiä aikaisemmista.

      Noilla aineilla voit tehdä keittoja, wokkia, salaatteja jne. etkä tule saamaan liikaa kaloreita ihan helposti.

      • Meeand

        Eikö tuo peruna kuitenkin ole lihottavaa, kun sinun listasi mukaan sitä saisi syödä niin paljon kun haluttaa? mä oon ymmärtänyt, että juuri perunassa on paljon hiilihydraattia.


    • Pysyvääkö

      Kyllähän tuolla laihtuu, ihan varmasti. Oletko miettinyt, mitä sitten syöt, kun "kuuri" loppuu? Se kai on se suurin ongelma: paino palautuu entisiin lukemiin laihdutuksen loputtua, ja aika usein korkeammaksikin, kuten minulla.

      • bechaoceh

        Ajattelin kuurin jälkeen pikkuhiljaa nostaa kaloreita, mutta arvioisin, että pitäisi syödä 1600-1800 kcal päivässä.


    • bechaoceh

      Heipä taas. Enpä ole ehtinyt tänne päivitellä tilannetta joka viikko, mutta tässä siis edistymiseni siitä lähtien kun painoani olen seurannut. Kesäkuun alussa painoni oli 88 kg, ja nyt se on 76,3 kg.

      2.7. 82,1
      9.7. 81,0
      17.7. 80,5
      24.7. 79,1
      31.7. 77,8
      7.8. 77,5
      14.8. 76,3

      Vauhti on toki ihan alkuvaiheesta hidastunut, mutta olen kuitenkin melko tyytyväinen. Liikuntaa en ole harrastanut juurikaan joitakin vaunulenkkejä lukuun ottamatta. Nälkää en joudu näkemään - syön runsaasti rahkaa, broilerin rintafilettä, kaikennäköistä kalaa, jonkin verran juustoa. Olen huomannut, että herkkupäivinä vanhoista herkuista ei enää saa samoja kiksejä, kuin aiemmin. Elämä ei enää pyöri ruoan ja syömisen ympärillä. Kiva huomata, kun vaatteet alkavat käydä tiukoista liian löysiksi. Uusien vaatteiden ostaminen olisi eeeeerittäin houkuttelevaa, mutta yritän hillitä itseni, ja odottaa, kunnes olen tavoitepainossani. Uskomatonta, että laitoin tavoitteeksi 20 kg, ja enää 8 kg on jäljellä. Arvioisin tavoitepainoon pääsemiseen menevän vielän 8-12 viikkoa.

      Yritän muistaa tulla päivittelemään tilannetta tänne useammin, jos teitä kiinnostaa kuulla etenemisestäni! :)

    • HannaKaisa280

      Eiiii, ei noin vähän pliis! Ota PT tai vaikka joku hyvä verkkovalmnnennus, missä annetaan toimiva ja terveellinen ruokavalio, esim. tää Pullukka-ohjelmasta tutun Jennin Kunnossa-valmennus: http://www.fitclubfinland.fi/product/kunnossa

      • bechaoceh

        Minulla ei valitettavasti todellakaan ole aikaa mihinkään treenaamiseen. Lapset 1 v 10 kk ja 4 kk, 300 neliön talo ja vain laaturuoasta pitävä aviomies pitävät siitä huolen. Minulla on matala kulutus, joten matalakalorinen dieetti sopii minulle. Jollain 1600 kcal päivässä-doeetillä laihtuisin ehkä hyvällä tuurilla kilon viikossa.


    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.08. 74,6

      Heipä hei taas. Perjantai eli punnituspäiväni ja herkkupäiväni on taas täällä. Aamupainoni oli 74,6 kg, eli miinusta 1,7 kg viikon aikana. Olen todella tyytyväinen tulokseen! Kun saisikin joka viikko tuollaisen pudotuksen... Tätä herkkupäivää on odoteltu, ja söinkin jo vähän suklaata ja keskejä, mutta ei ne ollutkaan niin hyviä. Suklaa oli jopa ylimakeaa mössöä, yök. En syö sitä enempää. Ei se syöminen vaan enää tunnu niin nautinnolliselta, mikä on tietty oikein hyvä juttu. Eli nuo makeat herkut varmaan saavat jäädä, mutta teen ruoaksi jotain hyvää, vaikkapa omatekemiä paneroitua kananrintafilettä ja ranskalaisia, ja syön niitä sitten kaloreita laskematta ja murehtimatta. Vähäiseksi saattaa jäädä niidenkin syöminen, tulen niin helposti täyteen.

      Olen tehnyt myös uuden säännön ruokavaliooni - saan pitää perjantaisin herkkupäivän ainoastaan jos viikon kuluessa painoa on lähtenyt kilo tai yli. Jos vähemmän, niin herkkupäivä jää pitämättä, ja sen saa pitää vasta seuraavana perjantaina JOS viikon aikana on taas lähtenyt kilo tai enemmän.

    • Onnistuuse

      Laihduttaessa on myös tärkeää liikkua. Eikä liikunta aina tarkoita armotonta revitystä. Tärkeintä on liikunnan ja runsaan veden juonnin avulla pitää elimistön aineenvaihduntaa yllä ja käynnissä.
      Netistä löytyy tuhoton määrä mm. keppijumppaa yms. vertakierrättävää. Kaikki taukojumpat, selkä- jalka, kaikki rentouttavat ja ties mitkä ovat hyväksi ja helppoja toteuttaa ilman kummempia välineitä missä tahansa. Eikä noihin aikaa kulu kovinkaan paljon.
      Mikä tahansa liikunta useita kertoja päivässä auttaa aineenvaihduntaa. Hidaskin kävely on hyväksi, eipä käy kieltäminen. Jo kymmenen minuutin terhekka kävely auttaa asiaa ja siihen on varmasti aikaa.

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.08. 74,6

      28.08. 74,0

      No niin, eipä sitten lähtenyt kuin 600 g viikon aikana. Ei tietty sinänsä ihme, kun edelliskerralla lähti 1,7 kg. En ole erityisen onnellinen ja tyytyväinen tähän tulokseen, mutta pääasia kai, että suunta on alaspäin. Mutta tänään jäi siis herkkupäivä pitämättä, koska ei lähtenyt kiloa viikossa. Nyt on 3 kk takana, ja lähtenyt yhteensä 14 kg, ja enää 6 kg on pudotettavaa. Jes!

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      Perjantai eli punnituspäivä on taas täällä. Jo viime viikollahan minulla on valitettavasti tahti hieman hidastunut, ja sama toistui myös tällä kertaa. Pudotusta 800 g nyt kuluneen viikon aikana. En kuitenkaan ole kovin pettynyt tulokseen. Pääasia, että suunta on edelleen alaspäin, ja pudotus ei kuitenkaan onneksi ole mitään 200 g luokkaa - siinä vaiheessa motivaatio kyllä kärsisi. Enpä saa pitää siis tälläkään viikolla herkkupäivää. Mutta eipä se mitään, kyllä tuohon alle 1000 kilokaloriin onneksi saa mahdutettua välillä vähän herkkujakin.

      Kokeilin tällä viikolla vanhoja farkkujani, joita käytin viimeksi joskus teininä, ja hienosti sujahtivat jalkaan. Jes! Oli hieno fiilis. Välissä on kuitenkin kymmenisen vuotta ja kaksi raskaustakin. Nyt pudotusta takana lähes 15 kg, ja enää 5 kg matkaa ensimmäiseen tavoitepainooni. Luulen kuitenkin, etten tule tyytymään tuohon 68 kg painoon, vaan asetan uuden tavoitteen, 60 kg. Mutta katsotaan sitten, kun olen 68 kg tavoitteessani.

      • Taavitietämätön

        Mitäpä teet ja syöt sitten kun kuuri on ohi?
        Elämähän ei siihen kaiketi lopu ja entisiin ruokailutottumuksiin ei kannata palata.


    • xcvgd

      Aikamoista kärvistelyä. Mä laihdun noin 500g - 1kg viikossa syömällä 1500-1900 kaloria. Parina päivänä päivän kalorimäärä oli noin 1300, mutta niinä päivinä tuntui kyllä tosi nälkäiseltä. 1000 kaloria kulostaa tosi mitättömältä pidemmän päälle. Aloitin painonpudotuksen ollessani BMI:n ylärajoilla. Tarkoitukseni on siis pudottaa painoa normaalipainon sisällä. Harrastan jonkin verran vain kävelyä. Muita liikuntamuotoja olen vähän laiska aloittamaan. Hölkätä olen yrittänyt kävelyn lisäksi, mutta ei sekään oikein natsaa. Olisi kiva löytää joku vähän kuluttavampi ja monipuolisempi harrastus kuin vain kävely.

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      Eilen yritin kirjoitella, mutta suomi24:llä oli joku käyttökatko. Juu, eli menneellä viikolla 1,3 kg pudotusta. Olen erittäin tyytyväinen tulokseen. Odotettavissa on, että nyt tulevalla viikolla ei näin hyvään tulokseen päästä. 16 kg laihdutettu, ja 4 kg matkaa ensimmäiseen tavoitteeseen. Olo on hyvä ja kevyt. En ole muuten huomannutkaan mainita, että päivittäiset kalorimäärät pyörivät 600-800 kcal paikkeilla. Eilen oli poikkeuksellinen päivä, ja söin ehkä 1200 kcal.

      Vastauksena pariin tänne tulleeseen viestiin: dieetin jälkeen luultavasti jatkan syömällä n. 1500-1700 kcal päivässä, riippuen aktiivisuustasosta.

      Ja 1500-1900:llä laihduttavalle: hertsileijaa, minä en tuollaisella määrällä laihdu, luultavasti lihoisin. Minulle tämä alle 1000 kcal ei ole kärvistelyä. Olo on hyvä.

    • annabelliini

      Hienosti olet saavuttamassa mitä olet tavoittelemassa. Toivottavasti itsekin tuohon pystyn. Mitat on kamalat 164cm ja 95kg :( En varmaan ihan tuolla tuhannella kalorilla pysty aloittamaan, mutta esim 1300 voisi olla mahdollinen. Jos vaan passaapi niin minäkin voisin tänne käydä päivittelemässä edistymistä, jos muiden tuki auttaisi projektissa. Tavoitteena on siis 68kg ensi kesään mennessä, haluan viettää 40v juhlaani hoikkana taas :)

    • nuorekas-mummo

      Syön 1200 kcal päivässä, laihdun kohtalaista vauhtia. 1,5kk ja olen laihtunut 5,5kg. Olen 159 cm pitkä nainen, painoin 81 kg aloittaessa, nyt 75,5kg.
      Alle 1200 kalorin ei kannata mennä, ei saa tarpeeksi kaikkia ravintoaineita. Liikun melko vähän. välillä ajan kuntopyörällä tai pyöräilen ulkona.
      En pidä herkuttelupäiviä mutta ylitän joskus hieman kalorimäärän, mutta en yli 100 kalorilla.

      • bechaoceh

        Vau! Onnea upeasta tuloksesta, ja jatkahan samaan malliin. Muista, että pudotustahti kyllä hidastuu luultavasti pian, sillä ensimmäiset kilot lähtevät hyvinkin nopeasti. Älä anna periksi.


    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      Taas vähän myöhässä päivittelen - pahoittelut. Viime viikolla taisivat kalorit nousta yli 1000 muutamana päivänä, mikä osittain selittää tätä masentavaa 300 gramman pudotusta. Toisaalta edellisviikon pudotus 1,3 kg oli melko suuri, joten kaipa tuo 300 g pudotus on anteeksiannettavissa. Parin viikon päästä pääsen luultavasti 60-luvulle! Sitä odotellessa...

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      Kylläpä viikot menevät kovaa vauhtia ohi. Viime viikollakin kyllä ylittyi kalorirajat muutamanakin päivänä. Meillä on itse asiassa ollut vieraita nyt kolmen viikon ajan, mikä on toki vaikuttanut tuloksiini. Jossain vaiheessa sitä kyllästyy kauhisteluihin siitä, kuinka vähän syön. Samat ihmiset kyllä aiemmin ovat aina muistuttaneet minua lihavuudestani, mutta nyt sitten olen liian laiha ja syön liian vähän. Huoh. No, nyt pääsen kuitenkin taas jatkamaan laihdutustani itse parhaaksi katsomallani tavalla. Viime viikon pudotus oli siis 500 g. Painoni on nyt 71,1 kg! Tällaisissa mitoissa en ole ollut sitten lapsuuden! Olen laihtunut kesäkuun alusta 17 kg, ja matkaa tavoitteeseeni on vain 3 kg. Olen todella onnellinen ja tyytyväinen.

      Pitäisiköhän sitä yrittää ottaa pikkuspurtti, ja yrittää päästä 60-luvulle ensi perjantain punnitukseen mennessä? Nuo parin viimeviikon tulokset ovat olleet sen verran vaatimattomat, että... Challenge accepted! :)

      • HyvinSeMenee

        Älä ota laihdutuksessa spurtteja. Hitaasti mutta varmasti on kaikkein paras metodi. Ei tule mitään jumituksia. Painon putoaminen hidastuu aina hyvän ja joskus liiankin kiivaan alun jälkeen. Kun viikkotulokset rupeavat olemaan vaatimattomia se ei ole huono asia sekään. Sitkeästi vaan...


    • TuuttiTuula

      Kiitos kirjoituksestasi/päiväkirjastasi bechaoseh! Tätä on mielenkiintoista lukea!

      Mulla kävi laihdutuksessani jossain vaiheessa niin ettei paino tuntunut juurikaan laskevan. Ainut asia josta silloin sain lohtua oli vyötärönympäryksen mittaaminen. Sieltä kuitenkin katosi hissukseen senttejä. Tosin masu jäi pikkuisen pömpöttäväksi vaikka muuten olenkin nyt hyvissä mitoissa. :-(

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      No, eipä päästy vieläkään 60-luvulle. Paha ottaa spurtteja, kun syön todella vähän jo näinkin. Ehkä jollain paastolla lähtisikin painoa nopeammin, mutta paastoilu ei minua kiinnosta. Pääasia, että suunta on edelleen alaspäin - vähän kyllä masentaa tämä hiipunut pudotustahti. Mutta mutta, periksi en anna nyt. Jospa tuohon tavoitteeseeni eli 68 kiloon pääsisin lokakuun loppuun mennessä? Punnituspäivä on 30. lokakuuta, joten toivon ja tähtään siihen, että paino on silloin 68 kg.

      Pakko muuten mainita, että kuntoni on parantunut ihan uskomattoman paljon, vaikken ole treenannut tai edes liikkunut juurikaan. Olin eilen kävelyllä 8 kilometrin lenkillä erittäin mäkisessä maastossa (asun ulkomailla, ja täällä mäkinen tarkoittaa oikeasti mäkistä :) eli erittäin jyrkkiä nousuja), enkä edes hengästynyt missään vaiheessa kunnolla. Niin, ja mukana olivat myös tuplarattaat, joiden paino lastineen on yli 40 kg. Olin ihan yllättynyt, etten ollut yhtään poikki tuosta lenkistä. Tämä on siis vain ja ainoastaan painonpudotuksen ansiota.

      Jostain syystä peiliin katsoessa en silti näe mitään suurta muutosta. Näen vain läskini, ja sen, että töitä on vielä ja paljon tehtävänä.

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      No, eipä tullut mitään pudotusta menneellä viikolla. Itseasiassa ensimmäistä kertaa laihdutusprojektini aikana tuli nyt plussaa. Ja joo, tuli syötyä tavallista enemmän. Pahimpina päivinä menneellä viikolla paino huiteli melkein 73:ssa kilossa, varmasti oli turvotustakin. Sain sitten kuitenkin itseäni niskasta kiinni - siihen auttoi se, kun kuvittelin miltä tuntuisi tulla tänne päivittämään paino, ja tulos olisi yli 2 kg. :D

      Alkaa näköjään motivaatio olla hukassa... Yhtenä päivänä päätin syödä yhden keksin, mutta sitten ajattelin, että kai sitä vielä pari voi syödä, ei siitä mitään pahaa seuraa. Ja sitten vielä pari lisää... Siinä vaiheessa, kun tajusin syöneeni liikaa, niin ajattelin, että menkööt nyt lisää sitten, läskiksihän tämä päivä on jo nyt mennyt! Ja noin kävi parinakin päivänä... Mutta ei, kyllä minä jatkan eteenpäin. Kai on aika yleistä, että vähän tulee takapakkia jossain vaiheessa laihdutusta - tyhmää kai se olisi nyt antaa periksi. Tavoitteeseen on alle 3 kg matkaa. Katsotaan ensi viikolla uudelleen!

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      En valitettavasti ole ehtinyt päivitellä tänne kuulumisiani viimeaikoina. Meillä on taas porukkaa kylässä, joten syömisiä on jonkin verran hankalampi kontrolloida, mutta eipä ole onneksi kuitenkaan karannut mopo käsistä. Viime perjantaina pääsin vihdoinkin 60-alkuiseen painoon. Oli upea fiilis! Ei muuta kuin eteenpäin!

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      Viikko taas takana, ja paino menee edelleen alaspäin. Olen hieman yllättynyt näin hyvästä pudotuksesta, sillä syömiset on ollut vähän niin ja näin vieraiden takia. Nyt vieraat ovat kuitenkin lähteneet, joten ei ole "pakko" enää syödä niin paljon. Nyt on tullut ostiskeltua jonkin verran uusia vaatteita, kun vanhat eivät oikein enää istu nätisti. Ihanaa, kun saa ostaa s-kokoisia vaatteita! Yläosista menee siis s-koko, alaosiin tarvitsen m:n, olen aika lanteva. Olen niin tyytyväinen ja onnellinen, kun olen saanut painoa niin hyvin pudotettua. Enää vähän yli kilo matkaa tavoitteeseen! Pääsisinköhän tavoitteeseeni eli 68 kiloon ja 20 pudotettuun kiloon kahden viikon sisällä?

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      6.11. 68,8

      Tänään aamulla kun astuin vaa'alle, koin järkytyksen: se näytti lukemaa 69,8 kg. Okei, minulla oli kotivaatteet päällä, mutta silti... Ajattelin, että eipä ainakaan pudotusta ole tullut, ja miten oikein kehtaan tulla tänne päivittämään painoani. Mutta muutaman tunnin kuluttua mennin vaa'alle uudestaan, tällä kertaa ilman vaatteita ja pissan jälkeen, ja vaaka näyttikin lukemaa 68,8 kg. Se oli helpotus, ja alun järkytyksen jälkeen olin suorastaan erittäin tyytyväinen tähän puolen kilon pudotukseen! Viikon aikana en nimittäin ole edes laskenut kaloreita tarkkaan, vaikkakin edelleen olen syönyt niukasti. Nyt ajattelin vihdoinkin ottaa itseäni niskasta kiinni, ja saada edes pariksi viikoksi pudotukset lähemmäs 1 kg/vko.

      Nyt vihdoinkin miehenikin on vähän innostunut katsomaan syömisiään, ja on vaihtanut keksit, pullat ja kakut rahkaan ja raejuustoon. Hyvä juttu, sillä hänellä on vähän mahaa. :) Tämän muutoksen pitäisi tehdä myös omasta projektistani helpomman, sillä välillä olen sortunut herkkuihin, kerta niitä on ollut kaapit täynnä. Tavoitteenani on, että ensi perjantaina vaaka näyttää tasan 68,0 kg tai vähemmän! 68 kg on siis alussa itselleni asettamani tavoitepaino. Silloin olen laihtunut alusta lähtien 20 kg. Kun sen 68 kg saavutan, toivottavasti ensi perjantaina, niin tarkistelen itseäni ja tuntemuksiani hieman tarkemmin, ja asetan mahdollisesti uuden tavoitteen itselleni. 800 grammaa matkaa ensimmäiseen tavoitepainooni!

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      6.11. 68,8

      13.11. 67,9

      Viikko on taas ohi, ja aamulla vaa'alle noustuani minua odotti iloinen yllätys. Painoni on nyt 100 g alle alkuperäisen tavoitepainoni 68 kg. Olihan se hieno fiilis! Viikon aikana pudotusta tuli siis 900 g, mikä on miekestäni hieno suoritus. Alkuperäinen tavoite on nyt siis saavutettu. Painoa putodi 20,1 kg, ja aikaa siihen meni 5 kk 2 vkoa.

      Nyt kuitenkin on aika uusille haasteille - olen päättänyt, että uusi tavoitepainoni on 58 kg. Eli uusi projekti alkaa! 9,9 kg olisi pudotettavana. Minä jätän kuitenkin tämän suomi24-keskustelun taakse, ja siirryn kirjoittelemaan kiloklubiin, missä luultavasti on enemmän keskustelua, mitä hieman kaipailen. Kiitos kaikille teille tsemppaajille ja lukijoille! Tsemppiä omiin projekteihinne! :)

    • onneahyvastadieetista

      Onnittelut hyvästä suorituksesta! Tuo on ihailtavaa, että olet jaksanut pitää nämä kuukaudet tuota dieettiä yllä. Nyt on kuitenkin jo marraskuu :)

      Olet toki jo normaalipainon sisällä, ettei ole enää liikoja ottaa stressiä painosta. Mutta onhan tuo 58 kiloakin edelleen normaalipainon sisällä. Sitten voikin löysentää jatkuvan kalorilaskun takia, vaikkakin noin pitkän dieetin jälkeen ruokailutottumusten huomioiminenhan on toki jäänyt jo tavaksi: automaattisesti syö protskuja joka ruoalla ja osaa syödä salaattia.

    • kajfifi

      Vau! hienoa! anna palaa vaan ja älä lannistu! Mahtava suoritus ja toivottovasti itsekin pystyisin yhtä hienoon painon pudotukseen:)
      Muistat vaan että olet jo nyt hyvässä kuosissa.
      Olisi hienoa päästä kuulemaan miten elämäsi jatkuu:)

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      6.11. 68,8

      13.11. 67,9

      -------------
      2016

      01.02. 67,8

      No niin, täällä taas. En sitten ikinä jaksanut aloittaa uutta ketjua, enkä alkanut kirjoitella kiloklubillekaan. Päätin tulla jatkamaan projektiani tähän samaan ketjuun, missä aloitinkin. Nyt on välissä ollut muutamiakin sukulaisten kyläilyjä, joulu, uusi vuosi ja niihin kuuluvat perusherkuttelut. Pahimillaan paino kävi 69 kilon kieppeillä, mutta se oli varmaankin pitkälti turvotusti. Nyt olen ihan parin viikon ajan katsonut taas vähän syömisiäni, ja paino on itsellään laskenut tuohon samaan, mitä se oli tähän ketjuun kirjoittelun lopetettuani. Tyhmää toki, etten ole laihtunut yhtään nyt pariin kuukauteen. Näen kuitenkin positiivisena, että mitään totaalirepsahtamista ei ole tapahtunut!

      Selvää siis on, että on tärkeää, että käyn säännöllisesti päivittämässä tilanteeni tänne, muuten syömiseni eivät oikein pysy kurissa, ja laihtumista ei tapahdu. Pysyäkseni kurissa minun täytyy ehdottomasti tulla tänne kirjoittamaan viikottain. Luulenpa, että tavoitteeseeni päästyäni joudun tulemaan tänne edelleen kirjoittelemaan, jotta pysy tavoitepainossa. Muuten karkaa mopo käsistä.

      Nyt tavoitteeni on laihtua vielä 10 kg, eli tavoitepainoni on 58,8 kg. En ole asettanut mitään varsinaista tavoiteaikaa, mutta olisi toki kiva, jos pääsisin tavoitteeseeni neljässä kuukaudessa, eli toukokuun loppuun mennessä.

      Eli viikottaiset päivitykset tulen kirjoittelemaan maanantaisin. :)

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      6.11. 68,8

      13.11. 67,9

      -------------
      2016

      01.02. 67,8

      No niin, täällä taas. En sitten ikinä jaksanut aloittaa uutta ketjua, enkä alkanut kirjoitella kiloklubillekaan. Päätin tulla jatkamaan projektiani tähän samaan ketjuun, missä aloitinkin. Nyt on välissä ollut muutamiakin sukulaisten kyläilyjä, joulu, uusi vuosi ja niihin kuuluvat perusherkuttelut. Pahimillaan paino kävi 69 kilon kieppeillä, mutta se oli varmaankin pitkälti turvotusti. Nyt olen ihan parin viikon ajan katsonut taas vähän syömisiäni, ja paino on itsellään laskenut tuohon samaan, mitä se oli tähän ketjuun kirjoittelun lopetettuani. Tyhmää toki, etten ole laihtunut yhtään nyt pariin kuukauteen. Näen kuitenkin positiivisena, että mitään totaalirepsahtamista ei ole tapahtunut!

      Selvää siis on, että on tärkeää, että käyn säännöllisesti päivittämässä tilanteeni tänne, muuten syömiseni eivät oikein pysy kurissa, ja laihtumista ei tapahdu. Pysyäkseni kurissa minun täytyy ehdottomasti tulla tänne kirjoittamaan viikottain. Luulenpa, että tavoitteeseeni päästyäni joudun tulemaan tänne edelleen kirjoittelemaan, jotta pysy tavoitepainossa. Muuten karkaa mopo käsistä.

      Nyt tavoitteeni on laihtua vielä 10 kg, eli tavoitepainoni on 58,8 kg. En ole asettanut mitään varsinaista tavoiteaikaa, mutta olisi toki kiva, jos pääsisin tavoitteeseeni neljässä kuukaudessa, eli toukokuun loppuun mennessä.

      Eli viikottaiset päivitykset tulen kirjoittelemaan maanantaisin. :)

    • ikuinenkilokaija

      Aloittamalla on melko kunnianhimoinen tavoite 1000 kaloria päivässä. Olen itse nutrannut 3. kertaa ja sillä lähti enimmillään 4 kk 25 kg. En kyllä aito enää laihduttaa samalla tavalla. Ei kestä terveys tuota rääkkäystä. Nykyään yritän laihduttaa liikkuen ja ruokavaliolla. Suurin ongelmani on makea stressisyöminen, tosin se on hieman traumasta johtuvaa. Minun pitäisi kyllä kai mennä taas aikojaan päätäni terapeutille syömisestäni. Olen kerran sairastanut lievää anoreksiaa ja yleensä aina laihdutus päättyy siihen, että milloin pää alkaa heittämään, polvi reistailee liiallisesta liikunnasta tai saan hirveitä ravintoaineiden puutosoireita. Olen melko impulssiivinen luonne ja viha itseäni kohtaan ajaa näihin laihdutusrääkkeihin. Toinen ongelma on se, että en osaa oikein arvostaa ja rakastaa itseäni.

    • täti123

      Mahtavaa työtä, onnea hienosta tuloksesta! Itselläni olisi tavoitteenna "vain" 5 kilon laihtuminen. Mutta se on kovan työn takana...tykkään liikaa syömisestä ja olen tunnesyöjä- Tätä kalorien laskemista voisi kokeilla. .Joskus olen jaksanut laskea ja olen laihtunutkin

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      6.11. 68,8

      13.11. 67,9

      -------------

      2016

      01.02. 67,8

      04.04. 64,4

      Eipä ole tullut tänne enää päiviteltyä tilannetta, sillä olen alkanut kirjoitella eräälle toiselle forumille, jolla sain pari kaveriakin mukaan projektiin. :) Mutta tässä nyt uutta päivitystä, jos joku vaikka vielä lukee tätä keskustelua. Ei mene ihan täysin putkeen tämä laihduttelun, sillä vauhti on hiipunut melko hitaaksi. Mutta pääsia kai, että suunta on edelleen alaspäin, ja tulosta syntyy pikkuhiljaa. Tavoitepainoon on matkaa 6,4 kg.

    • Hei kirjotatko parilta päivältä listan mitä syöt tuohon 1000 kcal:n? :)

    • Neema

      Ihan mahtava suoritus! Upeaa!!!

    • bechaoceh

      1.6. 88,0

      2.7. 82,1

      9.7. 81,0

      17.7. 80,5

      24.7. 79,1

      31.7. 77,8

      7.8. 77,5

      14.8. 76,3

      21.8. 74,6

      28.8. 74,0

      4.9. 73,2

      11.9. 71,9

      18.9. 71,6

      25.9. 71,1

      2.10. 70,6

      9.10. 70,8

      16.10. 70,2

      23.10. 69,8

      30.10. 69,3

      6.11. 68,8

      13.11. 67,9

      -------------

      2016

      01.02. 67,8

      04.04. 64,4

      25.04. 63,7

      Kiitoksia mukavasta palautteesta! :) Hitaasti, hitaasti, hitaasti menee paino alaspäin. No, en ole kyllä ollut kovin jämpti, se myönnettäköön. Tämäkin päivä lähti aika surkeasti liikkeelle.

      Joku pyysi kirjoittamaan esimerkkiä päivän syömisistä. Tulen illalla kirjoittamaan tämän päivän syömiset, ja jatkan muutaman päivän ajan. Saanpa itseni samalla ruotuun toivottavasti!

    • Terveysennenkaikkea

      Aloittajan mainostamalla kalorimäärällä eivät pysy edes kokoisensa elintoiminnot käynnissä, joten tulevaisuus ei näytä lainkaan laihalta ja terveeltä. Laihaksi hän saattaa tulla mutta samalla sairaaksi.

      • bechaoceh

        Ja millähän perusteella elintoiminnot eivät pysy käynnissä? Ihan olen kyllä elossa tässä edelleen. Minun peruskulutukseni on about 1600-1800 kcal/pv. Alle 1000 kcal/pv ei kokoiselleni ole missään määrin edes kitudieetti, vaan ihan täysin ok tapa laihduttaa. Sellaiset 1500-2000 kcal/pv-dieetit toki sopivat erittäin pitkille, erittäin ylipainoisille tai todella paljon liikkuville. Minua sellaiset dieetit lähinnä lihottaisivat.


      • Mitämuutajäänytväliin

        Mitä kuvittelet "elintoimintojen" tarkoittavan? Omaa fyysistä toimintaasiko? Kaikki se, mitä sinun sisältäsi löytyy, sisäelimistösi, tarvitsee tietyn määrän energiaa, kaloreita pysyäkseen toiminnassa ja pitääkseen sinut terveenä. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, miten sinä toimit, kuljet, liikut, olet ja elät.


    • kesäxhoikax

      Hahaa! Repesin ihan täysin "Terveysennenkaikkea"-kommentille :D Kateellisen panettelua! Bechaoceh on mielettömän hienosti pudottanut painoaan.. Tämän viestiketjun innoittamana aloitin saman 800kcal-1000kcalin dieetin kuukausi sitten ja paino lähti heti mukavasti laskuun ja nyt -3,5kg :) Liikuntapäivinä tietysti syön vähän enemmän, mutta peruskulutukseni samaa luokkaa kuin ap:lla.. Jatketaan samaan malliin :)

      • Puhupukille

        Juuu, ennen dieettiäsi ovat 'revenneet' aivosi. Jotta se siitä.


    • bechaoceh

      Heipä hei taas kaikille pitkästä aikaa. Nyt on kesä nautiskeltu ja on vihdoin aika taas palata pitkän tauon jälkeen laihdutusprojektin pariin. Paino oli tänä aamuna 63,7 kg eli tasan saman verran, kuin viime "raportissa". Perjantaisin ajattelin tulla taas raportoimaan painoni ja kuulumiseni. Haluaako kukaan lähteä mukaan laihdutukseen? Ei ole pakko olla juuri 1000 kcal, vaan voi olla enemmän tai vähemmänkin :)

      Tavoitteenani on 55 kg vuoden 2016 loppuun mennessä. Pudotettavaa on siis 8,7 kg, ja aikaa on vähän yli kolme kuukautta.

    • bechaoceh

      1.6. 88,0
      2.7. 82,1
      9.7. 81,0
      17.7. 80,5
      24.7. 79,1
      31.7. 77,8
      7.8. 77,5
      14.8. 76,3
      21.8. 74,6
      28.8. 74,0
      4.9. 73,2
      11.9. 71,9
      18.9. 71,6
      25.9. 71,1
      2.10. 70,6
      9.10. 70,8
      16.10. 70,2
      23.10. 69,8
      30.10. 69,3
      6.11. 68,8
      13.11. 67,9

      -------------

      2016

      01.02. 67,8
      04.04. 64,4
      25.04. 63,7
      23.09. 63,2

      Noniin, perjantai ja viikonloppu on taas täällä. Paino on onneksi lähtenyt heti laskusuuntaan. Minulla on nyt todella hyvät fiilikset ja hyvä tsemppi päällä taas mitä tulee laihdutusurakkaan. Nyt lähtevät viimeisetkin! Tavoitteeni on siis 55 kg vuoden 2016 viimeiseen päivään mennessä. Ja kyllä, olen tietoinen, että joulukin on pian tulossa, mutta fiilikset ovat tällä hetkellä erittäin optimistiset. :)
      Tavoitteeseen on matkaa 8,2 kg. Aikaa on 14 viikkoa. Jos paino putoaisi lineaarisesti, niin pitäisi lähteä 600 g viikossa päästäkseni tavoitteeseen. Ei kuulosta ihan mahdottomalta?

      Joku aiemmin kyseli esimerkkejä päivän syömisistäni. Tässä esimerkkejä:

      Päivä 1. Vain terveellistä ruokaa
      Lounas: salaatti, jossa vihannesten lisäksi tonnikalaa/kanaa ja fetajuustoa sekä vähäkalorista kastiketta, maitorahka
      Päivällinen: kanawokkia, jossa siis vain kanaa ja vihanneksia sekä esim. hapanimeläkastike
      Iltapala: maitorahka ja näkkäri päällisineen

      Päivä 2. Myös herkkuja voi syödä laihduttaessa, mutta voi tulla nälkä ja lisää mielitekoja
      Lounas: salaatti, jossa vihannesten lisäksi tonnikalaa/kanaa ja fetajuustoa sekä vähäkalorista kastiketta
      Päivällinen: pieni hampurilainen ja ranskikset sekä light-juoma
      Iltapala: suklaata ja jäätelöä

      Kakkosen tyylisiä päiviä pidän todella, siis todella harvoin ihan siitä syystä, että minun on todella vaikea syödä roskaruokaa ja herkkuja kohtuudella, vaan mopo lähtee käsistä todella helposti.

    • Uskonettäharmittaa

      Niukkakalorisella dieetillä laihduttamisen huono puoli on siinä, että pitää sitten koko loppuikänsä syödä alle normaalin kulutuksen. Aineenvaihdunta hidastuu hidastumistaan ja keho kerää läskiä paikkoihin, jonne niitä ei toivoisi tulevan, kuten vyötärölle.
      Itse noudatan runsasravinteista ruokavaliota, jossa ei lasketa kaloreita ja olen saanut pudotettua painoa 10 kg kuudessa viikossa syömällä 5-6 kertaa päivässä. Painon pudotus jatkuu yhä, eikä tarvi nähdä nälkää, eikä tule repsahduksia.

      • Seurannut

        Minäkin olen laihtunut kesäkuun puolivälistä 72kg-65kg.
        Olen se tavallinen 168cm, vyötärö 75cm ja lantio 95cm.
        Ne tärkeimmät mitat terveyttä ajatellen. Eläkeläinen.
        Painonvartijoiden mukaan saisin syödä 1000kcal/pvä.
        Mutta normaali kulutusvrk:ssa on n.1400kcal.
        Ei tulisi mieleenkään syödä alle sen! 1600-2000kcal /pvä
        koko ajan. Liikuntaa melkein joka pvä. Kävelyä enimmäkseen.
        Vaatteet senkuin suurentuvat.Taas tuli pienempi nr.38.
        Vaatteista kuitenkin - niissä on eroa samassa nr:ssä.
        Ei koskaan nälkää ja jaksaa toimia.
        61-62kg on ihannepainoni. Vähän sen alle on sopivaa.


    • bechaoceh

      1.6. 88,0
      2.7. 82,1
      9.7. 81,0
      17.7. 80,5
      24.7. 79,1
      31.7. 77,8
      7.8. 77,5
      14.8. 76,3
      21.8. 74,6
      28.8. 74,0
      4.9. 73,2
      11.9. 71,9
      18.9. 71,6
      25.9. 71,1
      2.10. 70,6
      9.10. 70,8
      16.10. 70,2
      23.10. 69,8
      30.10. 69,3
      6.11. 68,8
      13.11. 67,9

      -------------

      2016

      01.02. 67,8
      04.04. 64,4
      25.04. 63,7
      23.09. 63,2
      30.09. 63,0

      Tällä viikolla on tullut vähän turhan paljon herkuteltua, kun on ollut leffailtaa jne. Mutta onpa kuitenkin suunta alaspäin. :)

    • Seurannut

      Ymmärränkö oikein, että 2015 laihduit 88kg-67,9kg, eli n. 20kg.
      2016 olet laihtunut 67,8kg-63kg 9:ssä kuukaudessa?
      Oletko ollut koko ajan n.1000kcal/pvä-dietillä?

      • bechaoceh

        Laihduin 20 kg kutakuinkin ajanjaksolla kesäkuun alusta marraskuun loppuun (2015).

        Sen jälkeen en ole laskenut kaloreita, enkä siis laihduttanut ennen kuin vasta keväällä parin viikon ajan, ja nyt vihdoin syyskuussa jatkoin projektiani.

        Eli aktiivisesti laihdutin vain 5 kk vuonna 2015, ja nyt vuonna 2016 olen laihdutellut pari viikkoa.


    • Foreverfever

      Mäkin haluun kirjoitella tänne jos sopii!
      Ensimmäisen lapsen jälkeen pudotin painoa 92kg-58kg vähillä kaloreilla, tavoite oli 53kg, mutta sitten tulin uudelleen raskaaksi ja paino nousi. Nyt synnytyksestä 5kk ja painoa 62,5kg ja tavoitteena edelleen se 53kg, ellei kolmas lapsi ilmoita tulostaan pian :) eilen aloitin, ja Katson kuinka vaikuttaa maidon määrään (jota tulee edelleen ihan liikaa)

    • bechaoceh

      1.6. 88,0
      2.7. 82,1
      9.7. 81,0
      17.7. 80,5
      24.7. 79,1
      31.7. 77,8
      7.8. 77,5
      14.8. 76,3
      21.8. 74,6
      28.8. 74,0
      4.9. 73,2
      11.9. 71,9
      18.9. 71,6
      25.9. 71,1
      2.10. 70,6
      9.10. 70,8
      16.10. 70,2
      23.10. 69,8
      30.10. 69,3
      6.11. 68,8
      13.11. 67,9

      -------------

      2016

      01.02. 67,8
      04.04. 64,4
      25.04. 63,7
      23.09. 63,2
      30.09. 63,0
      07.10. 62,6

    • vgffghyr

      Vastaus on lyhyt,älä syö.

    • bechaoceh

      1.6. 88,0
      2.7. 82,1
      9.7. 81,0
      17.7. 80,5
      24.7. 79,1
      31.7. 77,8
      7.8. 77,5
      14.8. 76,3
      21.8. 74,6
      28.8. 74,0
      4.9. 73,2
      11.9. 71,9
      18.9. 71,6
      25.9. 71,1
      2.10. 70,6
      9.10. 70,8
      16.10. 70,2
      23.10. 69,8
      30.10. 69,3
      6.11. 68,8
      13.11. 67,9

      -------------

      2016

      01.02. 67,8
      04.04. 64,4
      25.04. 63,7
      23.09. 63,2
      30.09. 63,0
      07.10. 62,6
      21.10. 61,9

    • Lissu36

      Onpa mukava kerrankin lukea tällaista laihdutusprojektia, jossa tosiaan mennään määrätietoisesti koko ajan alaspäin. Tästä motivoidun itsekin, vaikka jo hyvällä mallilla oma pudotusurakka onkin.
      Ruusukimpun ojennan sinulle
      " virtuaalisesti", olet niin mahtavan työn jo tehnyt ja maaliin pääset aivan varmasti.
      Innolla odotan uusia lukemia, vaikka uskon että olet jo tosi hyvässä kuosissa!!

    • Anonyymi

      7 vuotta mennyt, mikä lie tilanne?

      Samaan tyyliin, mutta täysin herkuitta ja n 1000 kcal/vrk laihduin itse 65 kg ---> 58kg 2 kuukaudessa. Pituus 170. Ois kiva olla 55kg. Mulla ei ole lapsentekoa takana vaan silkka herkkusuisuus.

      Jos en tarkkaile syömisiäni ja syön rennosti, kroppani hakeutuu noin 65 kg painoon.

      Terveellistä syömistä on vaikeuttanut se, että oon moniallerginen: omena, päärynä, kiivi, nektariini, persikka, luumu, kirsikka, mulperimarja, aprikoosi, kaikki herneet, pavut, pähkinät.

      Oon niin allerginen ompulle, että jopa myslissä oleva omenauute saa aikaan oireita ja vatsakipua! Täytyy etsiä täysin allergeeniton tuote.

      Mulla on kuin alkoholistilla, etten voi pitää suklaa-jäde-sipsi-päiviä ollenkaan jos meinaan ettei Putki aukea.

      Alkoholia en käytä oikeastaan lainkaan, suklaa oli ennen mun alkoholi.

      Täytyy tehdä päätös olla kokonaan ilman.

      Jos haluan herkutella, syön jotain superhyvää hedelmää tai croissantin hunajapisaralla.

      Nyt kun oon herkuton ja syön vähemmän, mahalaukku on palautunut. Tuun kylläiseksi jo vähästä eikä aterian jälkeen ole huono olo.

      • Anonyymi

        Vaikken ehdi tuohon vanhaan "junaan", niin hyppäisin
        mielelläni mukaan parin kuukauden ponnisteluun.
        On alkanut laiskottaa ja yritän syötyäni normaalisti
        "syö vähemmän-liiku enemmän" tyyliä.
        2 kg:tä /kuu*20=-4kg ennen vuodenvaihdetta tavoitteena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikken ehdi tuohon vanhaan "junaan", niin hyppäisin
        mielelläni mukaan parin kuukauden ponnisteluun.
        On alkanut laiskottaa ja yritän syötyäni normaalisti
        "syö vähemmän-liiku enemmän" tyyliä.
        2 kg:tä /kuu*20=-4kg ennen vuodenvaihdetta tavoitteena.

        -4kg oli tarkoitus parissa kuukaudessa saada pois.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe