Järki lähtee varmaan kohta

JärkiLähtee

Tässä on ollut itsellä sellaista psyykkistä vuoristorataa viime päivinä ettei mitään rajaa. Välillä luulen ajautuvani johonkin melkein psykoottiseen tilaan ja tunnen oloni harhautuneeksi ja epätodelliseksi. Sitten taas toisina hetkinä olen hyvinkin selvä ja toimintakykyinen. Vähän maanisdepressiiviseltä tuntuu, mutta myös ahdistusta on voimakkaasti.

Ja hankalaa on se, että ensi kuussa olisi mahdollisesti muutto edessä ja nyt pitäisi etsiä duunia ja asuntoa. Stressaakin ihan vietävästi ja luulen ongelmien jotenkin liittyvän asiaan. Tuntuu vaan siltä että ei vaan kestä enää. Ja pelkään todella että jotenkin "romahdan" täysin ja menetän täysin kosketuksen todellisuuteen. Pelkään ajautuvani täydelliseen psykoosiin ja hallusinointiin.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autanm

      menisit lääkärille puhumaan (: mutta mulla on vinkkejä koska itsellänikin on tuollaisia kokemuksia ollut mutta olen itse kuunnellut rauhallista ja rentouttavaa musiikkia. Mennyt lattialle makaamaan ja hengittänyt syvään ja ulos. Keskittynyt vain siihen hetkeen enkä mihinkään muuhun. Ja tuollainen auttaa todella paljon. Tietty voisit kokeilla myös joogaa? Kaikki rauhoittava auttaa. Voisit myös kokeilla kirjoittamista miltä susta tuntuu tai puhut esm yksin ja kerrot ne asiat itsellesi ja mietit ihan rauhassa että ei ole mitään hätää, sulla on hyvä olla sä et asu kadulla ja sulla on ruokaa ja juomaa, sä voit saavuttaa mitä vain elämässäsi ja näin kannustat itseäsi jaksamaan (: Hyviä jatkoja ja koita jaksaa ♥

    • Jarko

      Koita jaksaa. Mutta muutto ON raskasta. Pelkosi ei ole välttämättä aivan aiheeton. Kannattaa jutella asiasta psykiatrin kanssa, jos saisi vaikka jonkun lääkityksen estämään psykoottisuutta tai edes keskustelu-apua.

    • hyväätulevaisuutta

      On luonnollista että muutto uuteen asuntoon ja paikkakunnalle on suuria asioita. Älä ajattele koko pakettia yhtenä asiana. Usko että palaset loksahtelevat ajallaan paikoilleen. Ja sinä voit pyytää perheenjäseniä ja ystäviä avustamaan muutossa.
      Paineista avautuminen helpottaa.

    • erg4w3

      Muuttoon voi myös palkata muuttoapua.

    • Toipuuntunut

      Kärsin samanlaista kun erosin ja piti hommata asunto ja muutenkin ruveta yksin hoitamaan kaikki. Pelotti. Ja oli vielä rakkauskin lopetettava.
      Aamuisin oli tunne, etten voi selvitä tästä päivästä ja sitten vain laitoin jalkaa toisen edelle, ihan kuin robotti.

      Yöllä kun en saanut nukutuksi, laitoin johonkin huoneeseen himmeän valon ja kävelin asunnossa edestakaisin. Sitten leikkasin tai kirjoitin voimistavia lauseita, joita teippasin kaapin ovien sisäpuolelle. Niitä sitten auoin, luin ja todella sain voimaa. Kävelin myös ulkona paljon.

    • voimia-aapeelle

      kiva kirjoitella aamuyön hämärissä tänne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe