Oletko myynyt omaisuutta työttömyyden vuoksi?

Töitäjokaiselle

Oletko jo joutunut myymän asunto-osakkeen tai mökin tai auton jotta rahaa
jää elämiseen?

Monia joilla vähemmän omaisuutta auttaa varmaankin sossu mukavasti eli ei
välttämättä suurta eroa onko työssä vai tukien varassa.

Noin tulee varmaan monelle käymään ennen Suomen talouden uutta nousua!

Työttömänä on mukavaa harrastaa ja nyt varsinkin marjastaa mut joku stoppi ois
köyhtymiselle nyt saatava.

Ja turha tänne on laittaa et mene töihin laiska. Varmaan jo satoja hakemuksia mutta kun ei vaan natsaa niin ei natsaa.

Kerro mielipiteesi sinäkin pitkään tyttömänä virunut!

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuulenhuuhtomapeecee

      En ole koskaan omistanut asuntoa, autoa tai kesämökkiä. Sossusta en ole rahaa eläissäni saanut enkä pyytänyt. Oman asunnon olisin halunnut, autolla ja kesämökillä ei niin väliä.

    • tapauskohtaista

      En ole joutunut. Sossulla on tietyt säännöt tuohon.

      Kuntakohtaisesti riippuen auto saa olla tiettyyn arvorajaan asti, oli se sitten 2000€ tai 3000€. Sitä kalliimmat pitää myydä.

      Asuntoa ei tarvitse myydä, mikäli se on oma käyttöasunto, jossa on kirjoilla. Loma-ajan asunnoissa on vaihtelua, mikäli asunto on virallisesti vaikka yhteisomistuksessa, ja osa omistajista on työelämässä.

      Mutta näin muuten, tuota kalliimmat autot tulee myydä, ei-omana-asuntona-olevat-asunnot tai loma-asunnot tulee myöskin myydä.

      Näissä toki otetaan hieman myös mukaan asiakkaan velat, jotka saattavat vaikuttaa asiaan. Esimerkiksi itselläni on opintotukea, joten halpaa käyttöautoa ei syynätä niin tarkkaan eikä sitä tarvitse siis myydä. Tosin se on työttömyysaikaa edeltäneen ajan peruja, ja arvoltaan noin 2500€. Opintolainaa on noin 10 000€.

      • korjaus992

        "Opintotukea", siis opintolainaa piti sanomani. Tämän maksua olen joutunut lykkäämään, koska ei ole töitä. Autoa en myy, koska pienessä kaupungissa tarpeellinen, jopa työnhaussa ja töihin siirtymisessäkin, jos vain pääsisi. Lisäksi sillä ei kattaisi kovin montaa kuukautta elämiseen, eikä hädintuskin edes 1/4:osaa opintolainan velasta.


      • Lainanmaksuohjelma
        korjaus992 kirjoitti:

        "Opintotukea", siis opintolainaa piti sanomani. Tämän maksua olen joutunut lykkäämään, koska ei ole töitä. Autoa en myy, koska pienessä kaupungissa tarpeellinen, jopa työnhaussa ja töihin siirtymisessäkin, jos vain pääsisi. Lisäksi sillä ei kattaisi kovin montaa kuukautta elämiseen, eikä hädintuskin edes 1/4:osaa opintolainan velasta.

        Noin isoon lainaan kannattaisi neuvotella pankin kanssa joku monen vuoden pituinen maksuohjelma. Itsellä on vielä vajaa 2000e opintolainaa jäljellä ja tulee maksetuksi 2023 tms, jolloin ehkä olen jo kuollut. Mutta maksan sitä lainaa takas 20e/kk, joten ei ole sillein paha.


    • jereeemias

      'Tapauskohtaisia' kirjoittaa niin kuin asian pitäisikin olla. Asuntoa ei saa viedä (paitsi ökyasunnon voi vaihtaa pienempään), mutta kesämökin tai kalliin auton ylläpitoon soskun ei pidä kauaa osallistua. Tilapäinen kuukauden ahdinko järkeenkäyvästä syystä on toinen juttu.

    • sinkkumies39

      Myin taloni jonka sain perinnöksi isältä. Talosta sain 390 000. Mulle riittää yksiö koska en varmana mitään parisuhdetta koskaan saa.

      • 34neliöä

        Oisit saanu kaksionkin : )


    • Toisianne

      Ei voi kuin toivoa jaksamista. Jaksakaa toisianne. Toivotaan parasta.

    • dsfgdffdfssgsd

      Olen itse sen verran onnellisessa asemassa että työkkärin alimmalla portaalla (noin 500e/kk) pärjään vielä juuri ja juuri kunhan elää nöyrästi lähinnä (ruoka) tarjousten perässä. Kaikkea perustavaraa on jo ihan tarpeeksi useammaksi vuodeksi (esim. vaatteet, kengät, elektroniikka jne.) joten sen osaltakaan ei hätää. Alle 1000e hintaisella autollakin on varaa jonkin verran ajella, koska sekin on teknisesti hyvässä kunnossa ikäisekseen autoksi. Sitäkään tuskin aion myydä vaan laitan vaikka seisomaan sen mielummin useammaksi kuukaudeksi jos tiukka paikka tulee.

      Uskon ettei minun tarvitse omaisuutta myydä kun muutenkin minulla on nöyrä elämäntyyli eikä oikein kaljahummaaminen maistu eikä tupakka tuprua. Mutta tiukalle menee kuitenkin yksittäisinä kuukausina talous. Säästössä on kai päälle 200 000e vuokra-asunnon ja osakesalkun muodossa, joten aina saan osakkeita myymällä nopeasti muutaman tonnin rahaa jos todella on tarvetta, mutta tuskin tarvitsee myydä.

      Toista se on minun joillakin entisillä työkavereilla, jotka koittavat vain selviytyä nykyisessä työpaikassaan... vaikka huhujen mukaan on TAAS uudet yt-neuvottelut tulossa noin puolen vuoden päästä. Heillä on auto/lapset/asunto vielä maksettavana.... itselläni ei onneksi ole mitään velkaa. Minun ei siis tarvitse edes ottaa pakon edestä mitä tahansa työtä kun velkoja pakko maksaa. Muutamalla työkaverilla on niin paha tilanne että jopa liiton rahalla olisivat kusessa laskujen kanssa eli työpaikan menetys olisi heille paha takaisku.

      Kaiken huippu oli se että vaikka pari vuotta sitten jo huhuttiin että firma uhkaa mennä konkurssiin ja vielä sanoin useammalle että koittakaa nyt ajoissa säästää rahaa... niin eivät uskoneet vaikka itsekkin näkivät selviä merkkejä ettei firma taida kunnolla pärjätä. Kai se ihminen on vain tietyllä tapaa ahne eläin että kaikkea bling blingiä pitää saada (esim. ulkomaanmatkat perheen kanssa) vaikka tulevaisuuden talous epävarmalla pohjalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe