Kerro tarinasi

Tulin.synnintuntoon

Miksi ja miten tulit uskoon? Olisi mukava kuulla uskoon tulemisen taustoja. Mikä johti sinut kaipaamaan Jeesusta?

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä kasvoin yhden teistin ja yhden ateistin perheessä.
      Opin kunnioittamaan luontoa.
      Mummini oli uskovainen vaikkei mihinkään seurakuntaan kuulunut. Hän opetti minulle iltarukouksen:"Jos sijaltain en nousisi taivaaseen ota tykösi."
      Ymmärsin tämän ihmisen opetuksen: tarvitsen jumalaa.
      Hautajaisissa puhuttiin jeesuksesta. Ristiäisissä laulettiin ja puhuttiin jeesuksesta lasten ystävänä.
      Joka aamu aloitin päivän peruskoulun aamunavauksista niin että osaan ne virret vieläkin ulkoa.
      Minua kiusattiin koulussa, jotkut, ei kaikki, ja heitettiin kivillä, eikä jumala auttanut.
      Nuorena aikuisena, alle 30 vee, en osannut kyseenalaistaa. Silloin huomasin että monet hyvin pahat ja itsekkäät ihmiset uskoivat kuten minä.
      Ihan tarkalleen samat asiat oli heille opetettu.
      Ymmärsin että raamattu on ihmisten kirjoitusta joita ihminen tulkitsee omaksi parhaakseen ja pitää omaa yliminäänsä jumalana.
      Yliminää opettelin koulussa joka valmisti minut mielenterveyshoitajaksi.
      Sen jälkeen olen tavannut syvästi traumatusoituneita uskovia joille uskovaisuus on keino helliä itseensä.

      HE kuvittelevat että kun he raamattua lukevat siellä jumala kehuu heitä.

      Ovat heikkoa porukkaa.

      Itse luovuin uskosta kun tajusin että en hyödy uskosta jossa pahantekijät hyötyvät uskosta suhteessa omaan itsekkyyteensä ja oman edun tavoitteluun.

      • propelliagenda

        Propagandaa


      • propelliagenda kirjoitti:

        Propagandaa

        Uskovainen vähättelee mun elämänkokemusta....niinkuin uskovainen vain voi...voi uskovaisen sokeutta.
        Vielä te saatte niitä itseänne mielyttäviä kertomuksia niin kaikki tosiasiat taas unohtaa ja pääsette unosillenne.


      • psis
        auroraboreallis kirjoitti:

        Uskovainen vähättelee mun elämänkokemusta....niinkuin uskovainen vain voi...voi uskovaisen sokeutta.
        Vielä te saatte niitä itseänne mielyttäviä kertomuksia niin kaikki tosiasiat taas unohtaa ja pääsette unosillenne.

        Et sinä luopunut Jeesuksesta, et sinä ole Häntä koskaan tuntenutkaan.
        Ylpeys on sokaissut silmäsi, etkä suostu näkemään mikä kirkkaus hohtaa Kristuksesta.

        Jumalan Sana sanoo, että tietensä ihmiset eivät ole tietävinään Luojastaan.
        Sydämessäsi sinäkin tiedät että Luojasi elää, mutta olet puolesi valinnut, kapinoinnin Häntä vastaan.

        Hullu sanoo sydämessään "ei ole Jumalaa"

        Tuo on täysin järjetöntä kapinoida Kaikkivaltiasta vastaan, ymmärrä se.

        "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?"

        Tiedä, että se tie mitä nyt vaellat on kadotuksen tie.
        Vain ristin Tie vie Isän tykö, vain Jeesuksen kautta meillä on pääsy Isän tykö.

        Jeesuksen opetus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen opetukseen ja Jeesuksen Kuninkuus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen kuninkuuteen.

        Jeesus on syntiin langenneen ihmisen täydellinen vastakohta.
        Jeesus otti orjan muodon, kärsi pilkan, ivan, lyönnit, sylkemisen ja mitään Hän ei kostanut pahalla.
        Hän palveli ihmisiä, ratsasti aasilla, vaelsi nöyrästi ja kuuliaisesti loppuun asti ja kärsi häpeällisen ristin kuoleman meidän syntien tähden.

        Juutalaiset odottivat isoa lihaksikasta miestä, joka hiukset liehuen, kultainen rintapanssari hohkaen olisi valkoisella ratsullaan tullut pelastamaan ihmiset Roomalaisten vallan alta ja kaikelta muulta pahalta tässä maailmassa.

        Mutta Jeesus oli odotusten täydellinen vastakohta ja Juutalaiset eivät ylpeydessään kestäneet sitä häpeää.
        He näkivät, että Jeesus puhui niin kuin se jolla valta on, mutta he eivät voineet ylpeydessään uskoa Jeesuksen Kuninkuuteen, kun mikään ulkoinen asia ei näyttänyt siltä, eikä Jeesus ollut sellainen kun he pelastajan olivat kuvitelleet olevan.

        Vielä tänäkin päivänä Juutalaiset sokeasti odottaa sankariaan.
        Tänäkin päivänä pakanat pilkkaa Jeesusta.

        Ihmiset odottivat Jeesuksen pelastavan heidät ulkoisilta uhkilta, mutta Jeesus tulikin pelastamaan ihmisen itseltään, tätä ei ylpeä ihminen voi vastaan ottaa.
        Tämän kirkkauden voi nähdä vain syntinen ja kurja ihminen.


      • hvghcfcbx
        psis kirjoitti:

        Et sinä luopunut Jeesuksesta, et sinä ole Häntä koskaan tuntenutkaan.
        Ylpeys on sokaissut silmäsi, etkä suostu näkemään mikä kirkkaus hohtaa Kristuksesta.

        Jumalan Sana sanoo, että tietensä ihmiset eivät ole tietävinään Luojastaan.
        Sydämessäsi sinäkin tiedät että Luojasi elää, mutta olet puolesi valinnut, kapinoinnin Häntä vastaan.

        Hullu sanoo sydämessään "ei ole Jumalaa"

        Tuo on täysin järjetöntä kapinoida Kaikkivaltiasta vastaan, ymmärrä se.

        "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?"

        Tiedä, että se tie mitä nyt vaellat on kadotuksen tie.
        Vain ristin Tie vie Isän tykö, vain Jeesuksen kautta meillä on pääsy Isän tykö.

        Jeesuksen opetus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen opetukseen ja Jeesuksen Kuninkuus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen kuninkuuteen.

        Jeesus on syntiin langenneen ihmisen täydellinen vastakohta.
        Jeesus otti orjan muodon, kärsi pilkan, ivan, lyönnit, sylkemisen ja mitään Hän ei kostanut pahalla.
        Hän palveli ihmisiä, ratsasti aasilla, vaelsi nöyrästi ja kuuliaisesti loppuun asti ja kärsi häpeällisen ristin kuoleman meidän syntien tähden.

        Juutalaiset odottivat isoa lihaksikasta miestä, joka hiukset liehuen, kultainen rintapanssari hohkaen olisi valkoisella ratsullaan tullut pelastamaan ihmiset Roomalaisten vallan alta ja kaikelta muulta pahalta tässä maailmassa.

        Mutta Jeesus oli odotusten täydellinen vastakohta ja Juutalaiset eivät ylpeydessään kestäneet sitä häpeää.
        He näkivät, että Jeesus puhui niin kuin se jolla valta on, mutta he eivät voineet ylpeydessään uskoa Jeesuksen Kuninkuuteen, kun mikään ulkoinen asia ei näyttänyt siltä, eikä Jeesus ollut sellainen kun he pelastajan olivat kuvitelleet olevan.

        Vielä tänäkin päivänä Juutalaiset sokeasti odottaa sankariaan.
        Tänäkin päivänä pakanat pilkkaa Jeesusta.

        Ihmiset odottivat Jeesuksen pelastavan heidät ulkoisilta uhkilta, mutta Jeesus tulikin pelastamaan ihmisen itseltään, tätä ei ylpeä ihminen voi vastaan ottaa.
        Tämän kirkkauden voi nähdä vain syntinen ja kurja ihminen.

        Kiitos tästä :) miksei ab vastaa ;0?


      • psis kirjoitti:

        Et sinä luopunut Jeesuksesta, et sinä ole Häntä koskaan tuntenutkaan.
        Ylpeys on sokaissut silmäsi, etkä suostu näkemään mikä kirkkaus hohtaa Kristuksesta.

        Jumalan Sana sanoo, että tietensä ihmiset eivät ole tietävinään Luojastaan.
        Sydämessäsi sinäkin tiedät että Luojasi elää, mutta olet puolesi valinnut, kapinoinnin Häntä vastaan.

        Hullu sanoo sydämessään "ei ole Jumalaa"

        Tuo on täysin järjetöntä kapinoida Kaikkivaltiasta vastaan, ymmärrä se.

        "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?"

        Tiedä, että se tie mitä nyt vaellat on kadotuksen tie.
        Vain ristin Tie vie Isän tykö, vain Jeesuksen kautta meillä on pääsy Isän tykö.

        Jeesuksen opetus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen opetukseen ja Jeesuksen Kuninkuus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen kuninkuuteen.

        Jeesus on syntiin langenneen ihmisen täydellinen vastakohta.
        Jeesus otti orjan muodon, kärsi pilkan, ivan, lyönnit, sylkemisen ja mitään Hän ei kostanut pahalla.
        Hän palveli ihmisiä, ratsasti aasilla, vaelsi nöyrästi ja kuuliaisesti loppuun asti ja kärsi häpeällisen ristin kuoleman meidän syntien tähden.

        Juutalaiset odottivat isoa lihaksikasta miestä, joka hiukset liehuen, kultainen rintapanssari hohkaen olisi valkoisella ratsullaan tullut pelastamaan ihmiset Roomalaisten vallan alta ja kaikelta muulta pahalta tässä maailmassa.

        Mutta Jeesus oli odotusten täydellinen vastakohta ja Juutalaiset eivät ylpeydessään kestäneet sitä häpeää.
        He näkivät, että Jeesus puhui niin kuin se jolla valta on, mutta he eivät voineet ylpeydessään uskoa Jeesuksen Kuninkuuteen, kun mikään ulkoinen asia ei näyttänyt siltä, eikä Jeesus ollut sellainen kun he pelastajan olivat kuvitelleet olevan.

        Vielä tänäkin päivänä Juutalaiset sokeasti odottaa sankariaan.
        Tänäkin päivänä pakanat pilkkaa Jeesusta.

        Ihmiset odottivat Jeesuksen pelastavan heidät ulkoisilta uhkilta, mutta Jeesus tulikin pelastamaan ihmisen itseltään, tätä ei ylpeä ihminen voi vastaan ottaa.
        Tämän kirkkauden voi nähdä vain syntinen ja kurja ihminen.

        Poimin kirjoituksestasi kolme asiaa:
        1. Valheesi siitä etten ole muka koskaan ollut uskossa.
        2. kadotusoppisi
        3. Valheesi siitä että minä olen ylpeä.

        1.Millä oikeudella sinä otat jumalan paikan ja alat meidän välimieheksemme ja vielä valheen keinoin?
        2.kadotusoppisi tekee sinusta julman. Sinusta on oikein se ajatus että jumala kiduttaa ihmistä loputtomasti. Mieti vähän mikä sadistiluonne oikein olet. Hyi kamala sua.
        4. Valhettelet että minä olen ylpeä. Paradoksaalista että noin tehdessäsi pidät itseäsi minua parempana. Olet siis itse ylpeä.


      • Psis
        auroraboreallis kirjoitti:

        Poimin kirjoituksestasi kolme asiaa:
        1. Valheesi siitä etten ole muka koskaan ollut uskossa.
        2. kadotusoppisi
        3. Valheesi siitä että minä olen ylpeä.

        1.Millä oikeudella sinä otat jumalan paikan ja alat meidän välimieheksemme ja vielä valheen keinoin?
        2.kadotusoppisi tekee sinusta julman. Sinusta on oikein se ajatus että jumala kiduttaa ihmistä loputtomasti. Mieti vähän mikä sadistiluonne oikein olet. Hyi kamala sua.
        4. Valhettelet että minä olen ylpeä. Paradoksaalista että noin tehdessäsi pidät itseäsi minua parempana. Olet siis itse ylpeä.

        1. Et sinä ole Jeesusta tuntenut, jos sinä jonku tunnet niin et sinä hänen olemassaoloaan voi kieltää.

        Päivääkään et ole kulkenut ristin Tietä ja se on varma.

        2. Se ei ole kadotus oppini, jos tuntisit Jumalan tietäisit miten Hän tekee ja toimii. Jumala hukutti niskurit, kurittomat, syntiset ja jumalattomat jo vanhan liiton aikaa ja niin Hän hukuttaa armonajan loputtuakin tällä kertaa lopullisesti tuliseen järveen.

        3.Ei se ole valhe. Täällä sinä olet viemässä syntisiltä ja kärsiviltä, sitä viimeistä valonpilkahdusta mikä heille Golgatan keskimmäiseltä ristiltä hohkaa. Kun Jumala ei ollutkaan sellainen millainen Hänen sinun mielestäsi olisi pitänyt olla, et vain itse kiellän häntä, muttapa vielä haluat muiltakin viedä toivon.

        Mitä muuta tuo on kun ylpeyttä?

        1.Jumala on minut kutsunut levittämään Hänen Sanaansa ja Hänen Sanaansa minä nyt jaan.

        2.Kadotus on läpi Raamatun löydettävä tosiasia. Sitä en tiedä kauanko ihmis sielu helvetissä palaa ja kärsii ennen kuin katoaa lopullisesti, mutta Jumalan Sana sanoo, että jokaiselle maksetaan hänen tekojensa mukaan ja "sieltä et pääse ennen kuin olet maksanut viimeisenkin rovon"

        Voi olla, että ihminen kituu kaiken sen synnin mitä on tehnyt elämänsä aikana kunnes loppuun palaa.

        Kadotuksesta tiedän vain sen, että se on hirveä paikka, jonne kenenkään ei toivoisi joutuvan.

        4. En minä valehtele, kyllä sinä sen sydämessäsi tiedät.
        Ylpeä varmasti olisin, jos itseni antaisin vielä elää, mutta juuri siksi Jumalan Sana sanoo, että kuolettakaa lihanteot Hengellä.
        Millä Hengellä? Hänen Pyhällä Hengellä!
        Kristuksen Pyhää Henkeä pidän parempana kun sinua, minua tai ylipäänsä ketään ihmistä.


      • Psis kirjoitti:

        1. Et sinä ole Jeesusta tuntenut, jos sinä jonku tunnet niin et sinä hänen olemassaoloaan voi kieltää.

        Päivääkään et ole kulkenut ristin Tietä ja se on varma.

        2. Se ei ole kadotus oppini, jos tuntisit Jumalan tietäisit miten Hän tekee ja toimii. Jumala hukutti niskurit, kurittomat, syntiset ja jumalattomat jo vanhan liiton aikaa ja niin Hän hukuttaa armonajan loputtuakin tällä kertaa lopullisesti tuliseen järveen.

        3.Ei se ole valhe. Täällä sinä olet viemässä syntisiltä ja kärsiviltä, sitä viimeistä valonpilkahdusta mikä heille Golgatan keskimmäiseltä ristiltä hohkaa. Kun Jumala ei ollutkaan sellainen millainen Hänen sinun mielestäsi olisi pitänyt olla, et vain itse kiellän häntä, muttapa vielä haluat muiltakin viedä toivon.

        Mitä muuta tuo on kun ylpeyttä?

        1.Jumala on minut kutsunut levittämään Hänen Sanaansa ja Hänen Sanaansa minä nyt jaan.

        2.Kadotus on läpi Raamatun löydettävä tosiasia. Sitä en tiedä kauanko ihmis sielu helvetissä palaa ja kärsii ennen kuin katoaa lopullisesti, mutta Jumalan Sana sanoo, että jokaiselle maksetaan hänen tekojensa mukaan ja "sieltä et pääse ennen kuin olet maksanut viimeisenkin rovon"

        Voi olla, että ihminen kituu kaiken sen synnin mitä on tehnyt elämänsä aikana kunnes loppuun palaa.

        Kadotuksesta tiedän vain sen, että se on hirveä paikka, jonne kenenkään ei toivoisi joutuvan.

        4. En minä valehtele, kyllä sinä sen sydämessäsi tiedät.
        Ylpeä varmasti olisin, jos itseni antaisin vielä elää, mutta juuri siksi Jumalan Sana sanoo, että kuolettakaa lihanteot Hengellä.
        Millä Hengellä? Hänen Pyhällä Hengellä!
        Kristuksen Pyhää Henkeä pidän parempana kun sinua, minua tai ylipäänsä ketään ihmistä.

        Kyllä minä olin uskossa. Sinun on turha totuutta muuksi muuttaa, teet itsestäsi sillä vain valhettelijan.

        Siitä päätellen sinulla on vain joku tyhjä humina päässäsi eikä mitään pyhää henkeä.

        Lisäksi valehtelet että tahdon muilta viedä mahdollisuuden uskoon tuloon.

        Minun kirjoituksilla ei siihen asiaan vaikuteta. Tämä on kristitty maa ja ihminen, lapsi monesti kasvatetaan kristinuskoon kuten minullekin kävi, vastoin isäni toivetta kylläkin.

        Mummi. koululaitos ym.

        En osannut kyseenalaistaa.

        Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti vaiko mikä meitä siell oottaa vai oottaako mitään.

        Jos uskoisin yhtä raakalaismaisesti kuin sinä että minua siellä silloin poltettaisiin toki kääntyisin kristityksi, mutta en usko.

        Se ei sovi kuvaan hyvästä jumalasta.

        Sinä uskot hyvillä mielin johonkin kiduttajaan, kertoo sinusta paljon. TArvitset sitä koska olet itse sadisti.


      • psis
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä minä olin uskossa. Sinun on turha totuutta muuksi muuttaa, teet itsestäsi sillä vain valhettelijan.

        Siitä päätellen sinulla on vain joku tyhjä humina päässäsi eikä mitään pyhää henkeä.

        Lisäksi valehtelet että tahdon muilta viedä mahdollisuuden uskoon tuloon.

        Minun kirjoituksilla ei siihen asiaan vaikuteta. Tämä on kristitty maa ja ihminen, lapsi monesti kasvatetaan kristinuskoon kuten minullekin kävi, vastoin isäni toivetta kylläkin.

        Mummi. koululaitos ym.

        En osannut kyseenalaistaa.

        Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti vaiko mikä meitä siell oottaa vai oottaako mitään.

        Jos uskoisin yhtä raakalaismaisesti kuin sinä että minua siellä silloin poltettaisiin toki kääntyisin kristityksi, mutta en usko.

        Se ei sovi kuvaan hyvästä jumalasta.

        Sinä uskot hyvillä mielin johonkin kiduttajaan, kertoo sinusta paljon. TArvitset sitä koska olet itse sadisti.

        Usko on Jeesuksen seuraamista kantaen omaa ristiään kohti Golgataa.
        Eli oman itsensä hylkäämistä kuolemaan ja elämistä Jumalan Hengen johdatettavana.
        Jumalan Henki johtaa ihmisen aina kohti ristin Tietä.

        Jeesus Kristus tuli näyttämään Tien Isän tykö ja Jeesus Kristus on ainoa Tie Isän tykö.

        Sinulle opetettiin millainen kristitty on ja sitä sitten kopioit oppimasi mukaan.
        Tälläisiä ovat valta osa niin kutsutuista "Kristityistä"

        Aivo uskossa he ovat ja hyvin sielullisia he ovat, mutta Jumalan Henkeä heillä ei ole kun usko ei ole ollut oman sydämen valinta vaan muilta opittu.

        Näin on sinunkin laitasi.

        Vain Jumalan kasvattama voi tuottaa hedelmää, ei ihmisen.

        Jumala tutkii sydämet ja ne sydämet mitkä ovat Hänelle otolliset Hän täyttää Pyhällä Hengellään, mutta tämä vaatii itsensä hylkäämistä ristille.
        Silloin se ei ole mitään esitystä eikä kulissia vaan silloin siitä tulee totista totta ja saat kokea mitä oikea vapaus on.

        "Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti "

        Jeesus on tullut ja Hän kertoi kadotuksesta enemmän kuin kukaan muu.

        "Jos uskoisin yhtä raakalaismaisesti kuin sinä että minua siellä silloin poltettaisiin toki kääntyisin kristityksi, mutta en usko."

        Jumalan pelko on viisauden alku.

        "Se ei sovi kuvaan hyvästä jumalasta."

        Hyvä tuhoaa pahan lopullisesti, mutta tarjoaa silti vielä ennen sitä ulospääsyn pahalle pahuudestaan.
        Minusta tämä sopii täydellisesti kuvaan hyvästä Jumalasta.

        "Sinä uskot hyvillä mielin johonkin kiduttajaan, kertoo sinusta paljon. TArvitset sitä koska olet itse sadisti."

        Minä olen tarjoamassa ulospääsyä siitä, jos minä sadisti olisin niin olisin hiljaa.
        Mutta ne jotka eivät ota sitä pelastusta vastaan ovat kyllä masokisteja, kun ovat sen tien itse valinneet.


      • psis kirjoitti:

        Usko on Jeesuksen seuraamista kantaen omaa ristiään kohti Golgataa.
        Eli oman itsensä hylkäämistä kuolemaan ja elämistä Jumalan Hengen johdatettavana.
        Jumalan Henki johtaa ihmisen aina kohti ristin Tietä.

        Jeesus Kristus tuli näyttämään Tien Isän tykö ja Jeesus Kristus on ainoa Tie Isän tykö.

        Sinulle opetettiin millainen kristitty on ja sitä sitten kopioit oppimasi mukaan.
        Tälläisiä ovat valta osa niin kutsutuista "Kristityistä"

        Aivo uskossa he ovat ja hyvin sielullisia he ovat, mutta Jumalan Henkeä heillä ei ole kun usko ei ole ollut oman sydämen valinta vaan muilta opittu.

        Näin on sinunkin laitasi.

        Vain Jumalan kasvattama voi tuottaa hedelmää, ei ihmisen.

        Jumala tutkii sydämet ja ne sydämet mitkä ovat Hänelle otolliset Hän täyttää Pyhällä Hengellään, mutta tämä vaatii itsensä hylkäämistä ristille.
        Silloin se ei ole mitään esitystä eikä kulissia vaan silloin siitä tulee totista totta ja saat kokea mitä oikea vapaus on.

        "Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti "

        Jeesus on tullut ja Hän kertoi kadotuksesta enemmän kuin kukaan muu.

        "Jos uskoisin yhtä raakalaismaisesti kuin sinä että minua siellä silloin poltettaisiin toki kääntyisin kristityksi, mutta en usko."

        Jumalan pelko on viisauden alku.

        "Se ei sovi kuvaan hyvästä jumalasta."

        Hyvä tuhoaa pahan lopullisesti, mutta tarjoaa silti vielä ennen sitä ulospääsyn pahalle pahuudestaan.
        Minusta tämä sopii täydellisesti kuvaan hyvästä Jumalasta.

        "Sinä uskot hyvillä mielin johonkin kiduttajaan, kertoo sinusta paljon. TArvitset sitä koska olet itse sadisti."

        Minä olen tarjoamassa ulospääsyä siitä, jos minä sadisti olisin niin olisin hiljaa.
        Mutta ne jotka eivät ota sitä pelastusta vastaan ovat kyllä masokisteja, kun ovat sen tien itse valinneet.

        Sinä siis haluat asettua jumalan ja minun välimieheksi ja väität että jumala pitää minua pahana ja ylpeänä.
        Että jumalalla on pahat ajatukset minusta.

        Etkö yhtään näe mitä sinä teet?


      • psis
        auroraboreallis kirjoitti:

        Sinä siis haluat asettua jumalan ja minun välimieheksi ja väität että jumala pitää minua pahana ja ylpeänä.
        Että jumalalla on pahat ajatukset minusta.

        Etkö yhtään näe mitä sinä teet?

        "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."

        "avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."


      • psis kirjoitti:

        Et sinä luopunut Jeesuksesta, et sinä ole Häntä koskaan tuntenutkaan.
        Ylpeys on sokaissut silmäsi, etkä suostu näkemään mikä kirkkaus hohtaa Kristuksesta.

        Jumalan Sana sanoo, että tietensä ihmiset eivät ole tietävinään Luojastaan.
        Sydämessäsi sinäkin tiedät että Luojasi elää, mutta olet puolesi valinnut, kapinoinnin Häntä vastaan.

        Hullu sanoo sydämessään "ei ole Jumalaa"

        Tuo on täysin järjetöntä kapinoida Kaikkivaltiasta vastaan, ymmärrä se.

        "Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?"

        Tiedä, että se tie mitä nyt vaellat on kadotuksen tie.
        Vain ristin Tie vie Isän tykö, vain Jeesuksen kautta meillä on pääsy Isän tykö.

        Jeesuksen opetus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen opetukseen ja Jeesuksen Kuninkuus ei ole verrattavissa mihinkään inhimilliseen kuninkuuteen.

        Jeesus on syntiin langenneen ihmisen täydellinen vastakohta.
        Jeesus otti orjan muodon, kärsi pilkan, ivan, lyönnit, sylkemisen ja mitään Hän ei kostanut pahalla.
        Hän palveli ihmisiä, ratsasti aasilla, vaelsi nöyrästi ja kuuliaisesti loppuun asti ja kärsi häpeällisen ristin kuoleman meidän syntien tähden.

        Juutalaiset odottivat isoa lihaksikasta miestä, joka hiukset liehuen, kultainen rintapanssari hohkaen olisi valkoisella ratsullaan tullut pelastamaan ihmiset Roomalaisten vallan alta ja kaikelta muulta pahalta tässä maailmassa.

        Mutta Jeesus oli odotusten täydellinen vastakohta ja Juutalaiset eivät ylpeydessään kestäneet sitä häpeää.
        He näkivät, että Jeesus puhui niin kuin se jolla valta on, mutta he eivät voineet ylpeydessään uskoa Jeesuksen Kuninkuuteen, kun mikään ulkoinen asia ei näyttänyt siltä, eikä Jeesus ollut sellainen kun he pelastajan olivat kuvitelleet olevan.

        Vielä tänäkin päivänä Juutalaiset sokeasti odottaa sankariaan.
        Tänäkin päivänä pakanat pilkkaa Jeesusta.

        Ihmiset odottivat Jeesuksen pelastavan heidät ulkoisilta uhkilta, mutta Jeesus tulikin pelastamaan ihmisen itseltään, tätä ei ylpeä ihminen voi vastaan ottaa.
        Tämän kirkkauden voi nähdä vain syntinen ja kurja ihminen.

        >Ihmiset odottivat Jeesuksen pelastavan heidät ulkoisilta uhkilta, mutta Jeesus tulikin pelastamaan ihmisen itseltään, tätä ei ylpeä ihminen voi vastaan ottaa.
        Todella. Jeesus haluaa pelastaa ihmiset itseltään, siis Jeesukselta.


      • Reetta.Ruutukoltulle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Ihmiset odottivat Jeesuksen pelastavan heidät ulkoisilta uhkilta, mutta Jeesus tulikin pelastamaan ihmisen itseltään, tätä ei ylpeä ihminen voi vastaan ottaa.
        Todella. Jeesus haluaa pelastaa ihmiset itseltään, siis Jeesukselta.

        Mikä on ongelmasi? Kerro ihan avoimesti kun kristillisillä palstoilla 24/7 vietät niin jotakinhan sinä olet etsimässä, siis kerro Reettaseni rohkeasti.


      • Jumalanhulluus
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä minä olin uskossa. Sinun on turha totuutta muuksi muuttaa, teet itsestäsi sillä vain valhettelijan.

        Siitä päätellen sinulla on vain joku tyhjä humina päässäsi eikä mitään pyhää henkeä.

        Lisäksi valehtelet että tahdon muilta viedä mahdollisuuden uskoon tuloon.

        Minun kirjoituksilla ei siihen asiaan vaikuteta. Tämä on kristitty maa ja ihminen, lapsi monesti kasvatetaan kristinuskoon kuten minullekin kävi, vastoin isäni toivetta kylläkin.

        Mummi. koululaitos ym.

        En osannut kyseenalaistaa.

        Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti vaiko mikä meitä siell oottaa vai oottaako mitään.

        Jos uskoisin yhtä raakalaismaisesti kuin sinä että minua siellä silloin poltettaisiin toki kääntyisin kristityksi, mutta en usko.

        Se ei sovi kuvaan hyvästä jumalasta.

        Sinä uskot hyvillä mielin johonkin kiduttajaan, kertoo sinusta paljon. TArvitset sitä koska olet itse sadisti.

        " Minun kirjoituksilla ei siihen asiaan vaikuteta. Tämä on kristitty maa ja ihminen, lapsi monesti kasvatetaan kristinuskoon kuten minullekin kävi, vastoin isäni toivetta kylläkin. "

        -kuulehan, kristityksi ei voida ihmistä kasvattaa, kristityksi SYNNYTÄÄN Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta..

        Kyse on siis UUDESTISYNTYMISESTÄ, ei kasvusta.

        Kasvattamalla tulee vaan käännynnäisiä, ei todellista uudestisyntymää pääse tapahtumaan, sinulle on ilmeisesti käynyt juuri noin?

        Kun ihmien on uudestisyntynyt, tullut raamatullisesti uskoon, sen jälkeen alkaa hengellisen elämän kasvu.

        Sinu kohdallasi on ilmeisesti tapahtunut jotain päinvastoin?

        Sinusta oli joskus ilmeisesti tehty / tullut käännynnäinen ja uudestisyntymä on jäänyt tapahtumatta. Muuten en voi juttujasi käsittää.

        Joh. 3:
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"

        t. Jumalanhullu


      • Jumalanhulluus kirjoitti:

        " Minun kirjoituksilla ei siihen asiaan vaikuteta. Tämä on kristitty maa ja ihminen, lapsi monesti kasvatetaan kristinuskoon kuten minullekin kävi, vastoin isäni toivetta kylläkin. "

        -kuulehan, kristityksi ei voida ihmistä kasvattaa, kristityksi SYNNYTÄÄN Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta..

        Kyse on siis UUDESTISYNTYMISESTÄ, ei kasvusta.

        Kasvattamalla tulee vaan käännynnäisiä, ei todellista uudestisyntymää pääse tapahtumaan, sinulle on ilmeisesti käynyt juuri noin?

        Kun ihmien on uudestisyntynyt, tullut raamatullisesti uskoon, sen jälkeen alkaa hengellisen elämän kasvu.

        Sinu kohdallasi on ilmeisesti tapahtunut jotain päinvastoin?

        Sinusta oli joskus ilmeisesti tehty / tullut käännynnäinen ja uudestisyntymä on jäänyt tapahtumatta. Muuten en voi juttujasi käsittää.

        Joh. 3:
        3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"

        t. Jumalanhullu

        Totta se on - ei sitä auta alkaa muuksi muuttaa_ koululaitos uskonnollisine virsineen kasvatti minua kristinuskoon. Mummo opetti rukouksen. Rippikoulu ja isosenaolo opetti lisää.
        Olin ns lapsenuskossa, en jumalaton.
        Minulla oli jumala, jota rukoilin.

        Tulee väkisinkin mieleen, sinä jumalanhullu, ett' sut on opetettu jossain vapaiden suuntien kokouksessa tosta uudestisyntymästä?

        Mistä ekan kerran kuulit/opit siitä? Muisteleppas.

        Ihan omaa keksintöäsi ei oppisi ole.


      • noHuhHuh_
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kyllä minä olin uskossa. Sinun on turha totuutta muuksi muuttaa, teet itsestäsi sillä vain valhettelijan.

        Siitä päätellen sinulla on vain joku tyhjä humina päässäsi eikä mitään pyhää henkeä.

        Lisäksi valehtelet että tahdon muilta viedä mahdollisuuden uskoon tuloon.

        Minun kirjoituksilla ei siihen asiaan vaikuteta. Tämä on kristitty maa ja ihminen, lapsi monesti kasvatetaan kristinuskoon kuten minullekin kävi, vastoin isäni toivetta kylläkin.

        Mummi. koululaitos ym.

        En osannut kyseenalaistaa.

        Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti vaiko mikä meitä siell oottaa vai oottaako mitään.

        Jos uskoisin yhtä raakalaismaisesti kuin sinä että minua siellä silloin poltettaisiin toki kääntyisin kristityksi, mutta en usko.

        Se ei sovi kuvaan hyvästä jumalasta.

        Sinä uskot hyvillä mielin johonkin kiduttajaan, kertoo sinusta paljon. TArvitset sitä koska olet itse sadisti.

        "Kukaan ei rajan takaa ole tullut kertomaan onko siellä helvetti vaiko mikä meitä siell oottaa vai oottaako mitään"
        - on tullut: Jeesus.
        Jeesus on lohdutuksen Jumala, ei hylkää epäilijää.
        Miksi rakkauden vastaanottaminen voi olla niin vaikeaa. Sääli.


      • huhVieläKerran
        auroraboreallis kirjoitti:

        Totta se on - ei sitä auta alkaa muuksi muuttaa_ koululaitos uskonnollisine virsineen kasvatti minua kristinuskoon. Mummo opetti rukouksen. Rippikoulu ja isosenaolo opetti lisää.
        Olin ns lapsenuskossa, en jumalaton.
        Minulla oli jumala, jota rukoilin.

        Tulee väkisinkin mieleen, sinä jumalanhullu, ett' sut on opetettu jossain vapaiden suuntien kokouksessa tosta uudestisyntymästä?

        Mistä ekan kerran kuulit/opit siitä? Muisteleppas.

        Ihan omaa keksintöäsi ei oppisi ole.

        "jumalanhullu, ett' sut on opetettu jossain vapaiden suuntien kokouksessa tosta uudestisyntymästä"

        Jos ei uudestisyntymää ymmärrä, ei ymmärrä mistä puhutaan. Ei se "vapaiden" keksintöä ole! Erotetaan siis kaksi asiaa: uskonto/uskominen JA usko. Ovat ääripäät, eivät tunnista toisiaan.


    • lisääturpiin

      Minkäänlaista kaipuuta ei ollut. Tiisu on aika hyvä...

    • helluntailainen

      Kuinka mones kerta lienee palstalla kun kerron uskoontulosta, mutta aina on niitä joille todistus tulee uutena.
      Synnyin ,normaaliin uskomattomaan perheeseen. Äiti oli miltei ateisti ja ei isäkään uskonasioista puhunut. Olen saanut kuulla että äidinäiti oli siunannut minut kaksiviikkoisena ja luovuttanut Jumalalle. Varmaan siksi Pyhä Henki kutsui niin pienestä kuin muistan pohtimaan henkimaailmaa ja taivasasioita.
      Tieni-iässä sekaannuin okkultismiin ja olin kiinnostunut kaikesta yliluonnollisesta ja ufoista. Järkytyin kun näin pelatessani spiritismiä, että henkimaailma on niin todellinen. 15-vuotiaana pelkäsin kuolemaa ja pohdin mitä sen jälkeen. Annoin elämäni Jumalalle ja sain rauhan. Kuitenkin aloin muutaman vuoden päästä seurustella uskomattoman pojan kanssa, aloimme elää yhdessä ja uskoni kylmentyi. Kuolemanpelko astui jäälleen elämään, ja tiesin ettei ole uhria Jumalan edessä kun elän jatkuvasti synnissä.
      Sitten lopulla sanoin miehelle, että näin emme voi enää jatkaa. Joko avioitumme tai sitten muutan erilleen. No mentiin namisiin ja uudistin matkaliittoni Jeesuksen kanssa.
      Minulla on ollut aina valtava jano evankelioida ja tukea kaikkea lähetystyötä. Opiskelin itsekseni venäjää ja se on ollut tarpeellinen taito Jumalan valtakunnan työssä.
      Ilman Jumalaa ei elämällä ole mitään tarkoitusta ja olemme täällä turhaan. Tärkein asia ajallisessa elämässä on saada yhteys Jumalaan ja saada synnit sovitetuksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
      Olen ollut uskossa 40 - 45 vuotta. Ei ole ollut aina helppoa ja en ole aina onnistunut ja en ole ollut uskollinen, mutta Jumala on ollut uskollinen ja armollinen.


      • Tulin uskoon aikoinaan siksi, koska rippipappi sanoi, että joudumme helvetin tuleen, jos emme usko Jeesukseen. Aloin äkkiä uskomaan. Olin pelkuri.


      • torre12 kirjoitti:

        Tulin uskoon aikoinaan siksi, koska rippipappi sanoi, että joudumme helvetin tuleen, jos emme usko Jeesukseen. Aloin äkkiä uskomaan. Olin pelkuri.

        Lapsena ja nuorena sitä uskoo mitä vaan aikuiset sanoo. Ne seremoniat joissa minäkin olin: kastajaiset ja hautajaiset mulla lisäs uskoa. Ja ne jokapäiväiset aamunavaukset.
        Kerran luin kirjan jossa attekommari soitti uskovaisvangitulleen yhtä ja samaa sanomaa ...kiduttaakseen, ja uskoa luodakseen...
        Saman inhoittavan helvetinsanoman kuulin uskovien puheista...
        Kyse ei ole uskosta vaan ihmisten omista itsekkäistä omaneduntavoitteluistaan.
        Vasta kolmikymppisenä aloin ajattelemaan niiden sellaisten kaikkien mielipidettä jotka eivät uskoneet.


      • atskunatsukalle
        torre12 kirjoitti:

        Tulin uskoon aikoinaan siksi, koska rippipappi sanoi, että joudumme helvetin tuleen, jos emme usko Jeesukseen. Aloin äkkiä uskomaan. Olin pelkuri.

        Mikä tuossa oli uskoa? Sinähän vain pelkäsit ja halusit välttää helevetin. On todellakin hyvä, että ymmärrät ettet koskaan ole ollut uskossa vaan pakottanut itsesi leikkimään uskovaa ja sitä katkeruuttasi edelleen purat kristillisillä palstoilla.


      • älylle

      • ateist
        atskunatsukalle kirjoitti:

        Mikä tuossa oli uskoa? Sinähän vain pelkäsit ja halusit välttää helevetin. On todellakin hyvä, että ymmärrät ettet koskaan ole ollut uskossa vaan pakottanut itsesi leikkimään uskovaa ja sitä katkeruuttasi edelleen purat kristillisillä palstoilla.

        "Mikä tuossa oli uskoa? Sinähän vain pelkäsit ja halusit välttää helevetin."

        Uskoa oli tietenkin se, että uskoi helvetin olevan olemassa. Olisi kai typerää pelätä helvettiä jos ei usko siihen?


      • atskunatsukalle kirjoitti:

        Mikä tuossa oli uskoa? Sinähän vain pelkäsit ja halusit välttää helevetin. On todellakin hyvä, että ymmärrät ettet koskaan ole ollut uskossa vaan pakottanut itsesi leikkimään uskovaa ja sitä katkeruuttasi edelleen purat kristillisillä palstoilla.

        En ole katkera lainkaan. Elämässä tulee tehtyä joskus virheitä, ja joutuu tälläkin tavalla huijatuksi. On silti väärin sanoa. etten uskonut Jeesukseen: uskoin kuin mitään muuta ei olisikaan.

        Ja väärin olettaa, että ikävät kokemukset tekevät katkeraksi. Jos koet kertomani elämän ja homoelämän, ja Raamatun sanat, sskä eduskunnassa sanotut asiat minun katkeruutena, niin olet ehkä päästäsi vialla.

        Uskoin myös sen "helvetin", eli kaikki mitä sanottiin. En usko enää.


      • atskunatsukalle
        torre12 kirjoitti:

        En ole katkera lainkaan. Elämässä tulee tehtyä joskus virheitä, ja joutuu tälläkin tavalla huijatuksi. On silti väärin sanoa. etten uskonut Jeesukseen: uskoin kuin mitään muuta ei olisikaan.

        Ja väärin olettaa, että ikävät kokemukset tekevät katkeraksi. Jos koet kertomani elämän ja homoelämän, ja Raamatun sanat, sskä eduskunnassa sanotut asiat minun katkeruutena, niin olet ehkä päästäsi vialla.

        Uskoin myös sen "helvetin", eli kaikki mitä sanottiin. En usko enää.

        Et sinä edes ymmärrä mitä usko merkitsee saatika uskossa oleminen, uudestisyntymisestä puhumattakaan. Usko Jumalaan on sinulle sama kuin usko joulupukkiin.
        Usko Jumalaan merkitsee sitä, että uskoo Jumalaa.
        Omassa voimassasi yritit uskoa pinnistää itsestäsi mutta usko on lahja jota koskaan et ole saanut omistaa, valitettavasti.


      • atskunatsukalle kirjoitti:

        Et sinä edes ymmärrä mitä usko merkitsee saatika uskossa oleminen, uudestisyntymisestä puhumattakaan. Usko Jumalaan on sinulle sama kuin usko joulupukkiin.
        Usko Jumalaan merkitsee sitä, että uskoo Jumalaa.
        Omassa voimassasi yritit uskoa pinnistää itsestäsi mutta usko on lahja jota koskaan et ole saanut omistaa, valitettavasti.

        Teillä on tämä automaatti, jonka nappia painamalla saadaan 100 %:lle kaikista uskostaan luopuneille ex-uskovaisille paperi joka todistaa ehdottomasti, että ei se ex-uskovainen koskaan uskossa ollutkaan.
        Todlelisuus on tietysti jotain ihan muuta, mutta siitä te selviätte näppärästi vain painamalla automaatin nappia ja kieltämällä todellisuuden.


      • Reetta.Ruutukoltulle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Teillä on tämä automaatti, jonka nappia painamalla saadaan 100 %:lle kaikista uskostaan luopuneille ex-uskovaisille paperi joka todistaa ehdottomasti, että ei se ex-uskovainen koskaan uskossa ollutkaan.
        Todlelisuus on tietysti jotain ihan muuta, mutta siitä te selviätte näppärästi vain painamalla automaatin nappia ja kieltämällä todellisuuden.

        Älähän Reetta taas laita sanoja uskovien suuhun kun et mitään tiedä. Hillitse vihasi ja käy hakemassa kaljaa lisää.


      • atskunatsukalle kirjoitti:

        Et sinä edes ymmärrä mitä usko merkitsee saatika uskossa oleminen, uudestisyntymisestä puhumattakaan. Usko Jumalaan on sinulle sama kuin usko joulupukkiin.
        Usko Jumalaan merkitsee sitä, että uskoo Jumalaa.
        Omassa voimassasi yritit uskoa pinnistää itsestäsi mutta usko on lahja jota koskaan et ole saanut omistaa, valitettavasti.

        Mikä pöllö oikein olet?

        Olen uskonut Jumalaan; siis "usko merkitse sitä". Olen uskonut Jeesukseenkin, ja siihen joulupukkiin. Kaikkiin mihin "piti" uskoa.

        Mutta jos usko on "lahja" niin turhaan sitten uskoin. En minä sellaista lahjaa saanut, että uskoin? Vai miksi uskoin; oliko kuitenkin joku muu kuin minun oma voima? Jos usko on lahja, niin silloinhan minulla oli se lahja.


      • hoh-hoijaa
        torre12 kirjoitti:

        Mikä pöllö oikein olet?

        Olen uskonut Jumalaan; siis "usko merkitse sitä". Olen uskonut Jeesukseenkin, ja siihen joulupukkiin. Kaikkiin mihin "piti" uskoa.

        Mutta jos usko on "lahja" niin turhaan sitten uskoin. En minä sellaista lahjaa saanut, että uskoin? Vai miksi uskoin; oliko kuitenkin joku muu kuin minun oma voima? Jos usko on lahja, niin silloinhan minulla oli se lahja.

        Voi sinua raukkaa olet pihalla kuin lumiukko.


      • hoh-hoijaa kirjoitti:

        Voi sinua raukkaa olet pihalla kuin lumiukko.

        Vai sillä tavalla. Jos en usko Hai jumalaan, joulupukkiin, ufoihin, Allahiin, niin minulla ei ole niihin uskoa, ei edes lahjana.

        Mutta jos uskon Jeesukseen ja Jumalaan, niin enkö silloin ole niihin uskova? Vai enkö usko niihin kuten en usko noihin muihinkaan? Sinun juttusi ovat vailla mitään järkeä; pelkää solvaamista.

        Seuraavana varmaan esität, ettei muslimit usko Allahiin, Hai jumalaan uskovat eivät usko Hai jumalaan, lapset eivät usko joulupukkiin. Sellainen sinun "logiikkasi".


      • hoh-hoijaa
        torre12 kirjoitti:

        Vai sillä tavalla. Jos en usko Hai jumalaan, joulupukkiin, ufoihin, Allahiin, niin minulla ei ole niihin uskoa, ei edes lahjana.

        Mutta jos uskon Jeesukseen ja Jumalaan, niin enkö silloin ole niihin uskova? Vai enkö usko niihin kuten en usko noihin muihinkaan? Sinun juttusi ovat vailla mitään järkeä; pelkää solvaamista.

        Seuraavana varmaan esität, ettei muslimit usko Allahiin, Hai jumalaan uskovat eivät usko Hai jumalaan, lapset eivät usko joulupukkiin. Sellainen sinun "logiikkasi".

        Voi, voi sinua raukkaa olet pihalla kuin lumiukko.


      • hoh-hoijaa kirjoitti:

        Voi, voi sinua raukkaa olet pihalla kuin lumiukko.

        Etkö osaa paremmin sanoa? Mitä on pielessä? Miksi halveksit minun uskoontuloa?
        Pelkkä solvaaminen ei paljon tähän nyt anna.


      • tollolle
        torre12 kirjoitti:

        Etkö osaa paremmin sanoa? Mitä on pielessä? Miksi halveksit minun uskoontuloa?
        Pelkkä solvaaminen ei paljon tähän nyt anna.

        Koska sitä ei ole. Olet niin tyhmä, ettet edes sitä tajua.


      • täälläkinTorreOn
        torre12 kirjoitti:

        Tulin uskoon aikoinaan siksi, koska rippipappi sanoi, että joudumme helvetin tuleen, jos emme usko Jeesukseen. Aloin äkkiä uskomaan. Olin pelkuri.

        olet siis kadottanut jotakin?


      • tollolle kirjoitti:

        Koska sitä ei ole. Olet niin tyhmä, ettet edes sitä tajua.

        No en tajua. Minähän uskoin niin paljon kuin mitenkään voi. Ei se ollut epäuskoa, joten sinun ajatukset ovat jostain, jota ei taida edes olla.

        "olet siis kadottanut jotain?, liittyen uskoontulon syihin?

        En nyt tajua tätä. En ole mitään kadottanut. Ripillä puhuttiin asioita, jotka vaikuttivat minuun: olin siis vastaanottavainen.


    • Kaikki_helluntai-

      laisethan ovat epäuskoisia. Jumalan valtakunta on pääasiassa vanhoillislestadiolaisuudessa.

    • julkisestikin
    • minun.tarinani

      Tulin uskoon 7 vuotiaana kun kuulin koulussa Jeesuksesta. Olin uskossa noin vuoden, kunnes opin lukemaan ja huomasin että Raamattu on pelkkää satua.
      Nyt 40 vuotta myöhemmin ihmettelen, miten typerä olinkaan 7 vuotiaana, mutta olen antanut itselleni anteeksi.

    • tarinoitapullollaan

      Vaikee kysymysheitto. Kaksi asiaa tarinalle.
      Siis kun tulee uskoon, niin mihin? Ainakin maassamme puhutaan luterilais- jumalasta ja siihenhän porukka uskoo, sekä väittelee asian tiimoilta, kenen jeesus käsittää mitäkin puolta.
      Usko lapsikasteeseen ja siihen, että kun on lapsena kastettu pelastuu.
      Toinen uskoo sitten toisenlaiseen kasteeseen, mutta siinä on sivurooleissa ihmeelliset käsitteet "armolahjoistakin", jossa vaikkapa väitetään ettei ole täyttynyt pyhällähengellä, jos ei puhu kielillä. Siis on tultu sellaiseen uskoon.
      Näitä uskoontuloja sitten riittää ja jeesus on siinä se sivujuonne, valtaväylä.

      Mutta, kun lukee raamattua, en löydä edellisen uskonkaltaisia "hapatteita" siitä uskosta. Jos mainitset "kirkkosi" pastorille, joka on opissa pantu kuuntelemaan sielunhoidollisella määräyksellä alttarilla välimiehenä puheet, voi hallita ja jopa erottaa kerettiläisyydeksi, epäuskon siihen omaan uskoon, mitä edustaa, tai hapatteeseen, mitä edustaa.

      Se on kova kivinen pelto kynnettäväksi ja siihen minä en lähde mukaan.

    • psis

      Reilu kolme ja puolivuotta uskon ratkaisusta.
      Sitä ennen olin täysin kuollut, ei ole mitään elämää ilman Kristusta.
      Ilman Kristusta ihminen on henkisesti täysin kuollut.

      Kristuksen kirkkaus houkutteli astumaan valoon pimeydestä ja ahdistuksesta.

      • Ja koska juuri sinä olit "täysin kuollut", olet sitä mieltä että ratkaisusi sopii myös niillle jotka tuntevat olevansa erittäin eläviä, vai?


      • psis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja koska juuri sinä olit "täysin kuollut", olet sitä mieltä että ratkaisusi sopii myös niillle jotka tuntevat olevansa erittäin eläviä, vai?

        "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.
        Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?"


      • Reetta.Ruutukoltulle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ja koska juuri sinä olit "täysin kuollut", olet sitä mieltä että ratkaisusi sopii myös niillle jotka tuntevat olevansa erittäin eläviä, vai?

        Reetta se tuntuu elävän silloin kun saa uskovia rääpiä ja kaljaa on kaapissa.


      • psis
        Reetta.Ruutukoltulle kirjoitti:

        Reetta se tuntuu elävän silloin kun saa uskovia rääpiä ja kaljaa on kaapissa.

        Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.


      • Reetta.Ruutukoltulle
        psis kirjoitti:

        Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.

        Emme kosta vaan tunnistamme Reettan ongelman rukouksen pohjaksi :)


    • juujumalalleehdoitta

      Tulin uskoon,kun olin ottanut yliannostuksen a-vitamiinia ja huusin #Jumala,jos oot olemassa,auta,en haluu kuolla!" ja kas,alkoi tapahtua yhtä sun toista ihmeellistä ton todella sydämen pohjasta huudetun rukouksen jälkeen...Muistakaa-synnitön ei ole kukaan...vaikka "paremmat" ihmiset srkssa niin koittavatkin yleensä esittää-johtuen omasta syyllisyydestään ja tekopyhydestään tai sitten silkasta tiedostamattomuudesta. Uskoontulostani on aikaa kohta 20 vee,eikä oo Jesus kadonnut elämästä vieläkään,vaikka olen jopa yrittänyt hänet ajaa pois,itsekkin lähteä. Jumala kuulee,kun sä huudat totisella sydämmellä,ytimistäs asti pelkäämättä tai ajatelematta ihmisiä-kun Jumala tahtoo,että me eletään Hänelle eikä sille pastorille tai srkn suosikki-ihmisille. Jumalan suosikit on ihan muualla,kuin kahvipullamössöä puputtamassa ;)

      • "Muistakaa-synnitön ei ole kukaan..."

        Mites sitten Jeesus Kristus? Eikö Hän vaeltanut loppuun asti kuuliaisena?


    • opi.tuntemaan

      Millään ei ole mitään merkitystä jos olemme tulleet tyhjästä ja olemme menossa tyhjään.
      Usko Jeesukseen antaa elämälle tarkoituksen ja toivon.

      • Amen, totisesti
        https://www.youtube.com/watch?v=UC_6RR-IuSM


      • >Millään ei ole mitään merkitystä jos olemme tulleet tyhjästä ja olemme menossa tyhjään.
        Tietysti on. Meillä on perhe sekä muut läheiset ja maailma täynnä kaikkea jännittävää ja kiinnostavaa. Elämällä on erityistä merkitystä juuri silloin, kun ei tuhlaa sitä uskonnollisiin houreisiin.
        Ikävä kyllä kiihkouskovaisuuteen kuuluu kaiken siihen kuulumattoman tympeä demonisointi, ja se on muka sitten valtavan merkityksellistä elämää se...


      • Reetta.Ruutukoltulle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Millään ei ole mitään merkitystä jos olemme tulleet tyhjästä ja olemme menossa tyhjään.
        Tietysti on. Meillä on perhe sekä muut läheiset ja maailma täynnä kaikkea jännittävää ja kiinnostavaa. Elämällä on erityistä merkitystä juuri silloin, kun ei tuhlaa sitä uskonnollisiin houreisiin.
        Ikävä kyllä kiihkouskovaisuuteen kuuluu kaiken siihen kuulumattoman tympeä demonisointi, ja se on muka sitten valtavan merkityksellistä elämää se...

        Sinun elämälläsi ei tunnu olevan muuta merkitystä kuin uskovien karehtiminen ja haukkuminen. Reetta, nyt aikuisten oikeesit hanki itsellesi elämä!


    • J00SUA

      Jeesus pelasti minut, ollessani 25v. Aina ei ole ollut helppoa, mutta olen saanut luottaa Jumalan lupauksiin, hän ei hylkää eikä jätä. En ole muuttunut synnittömäksi, mutta saan luottaa Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön golgatan keskimmäisellä ristillä. Tykkään olla evankeliumin työssä mukana, omalta osaltani, Jumalan antamalla voimalla.

      • "Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:
        kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä!"

        Sovitustyö tapahtui, jotta syntiselle ihmiselle aukesi mahdollisuus puhdistua Kristuksen veren kautta ja ottaa vastaan Pyhä Henki.

        Meidät on kutsuttu käymään sama ristin tie, mutta Hänen voimassaan.
        Jeesus on Tie, mutta Jeesus myös näytti Tien ja Tie Isän tykö vie itsensä hylkäämällä ja Jeesuksen Kristuksen Pyhän Hengen johdatettavana kulkeminen jatkuvasti.

        "Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli - sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä -
        ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.
        Riittäähän, että menneen ajan olette täyttäneet pakanain tahtoa vaeltaessanne irstaudessa, himoissa, juoppoudessa, mässäyksissä, juomingeissa ja kauheassa epäjumalain palvelemisessa."

        Synti ei kuulu sille, joka elää Hengessä. Synti kyllä on ihmisen lihassa, mutta juuri siksi meitä vaaditaan kuolettamaan liha teot Hengellä.
        Tämän tähden Jeesus Kristus kuoli. Tämän tähden meille annettiin Pyhä Henki.

        "Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
        kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä."

        "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
        älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle."

        Varokaa aikamme seurakunnissa opetettavaa hapatetta. Kristus on kutsunut meidät vapauteen, älkää antako sen vapauden olla yllykkeeksi lihalle.

        "Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?"

        Kristuksen omat ovat he jotka ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        Jeesus sanoi joka ei ota ristiään ja seuraa minua se ei ole minulle sovelias.

        Minne Jeesus tahtoo meidän seuraavan Häntä?

        Golgatan keskimmäiselle ristille, kantaen oman ristimme, mutta kiitos Herralle samassa voimassa missä Hän vaelsi eli Pyhässä Hengessä.

        "te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?"
        Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.
        Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti.
        Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi."

        Älkää eksykö veljet!


    • autuaana

      Olin alkoholisti. Join työpaikkani. perustin oman firman. Löysin naisen ja saimme lapsen. En lopettanut juomista. Lopulta avovaimoni jätti minut ja jouduin eroon tyttärestäni.

      Tarvitsin apua saadakseni elämäni kuntoon. Jumala kutsui minua. Luin hengellisiä tekstejä ja Raamattua. Kävin kokouksissa. Tunnustin lopulta, että en voinut auttaa itse itseäni ja huusin avuksi herran Jeesuksen nimeä.

      Sain synnit anteeksi ja Jumalan rauha tuli sydämeeni. Sain perheeni takaisin. Menimme naimisiin. Sain pelastettua firmani. Työkykyni parani.

      Olen nyt naimisissa ja lapseni on jo maailmalla. Olen myynyt firmani ja käyn töissä toisen palveluksessa. Odotan Jeesusta takaisin. Olen autuas.

      • plmmlp

        Mistä tiedät että sait synnit anteeksi? Lähettikö Jumala kirjallisen vahvistuksen?


      • helluntailainen

        Kun synnit saa anteeksi ja sisimpään tulee Jumalan antaman yli ymmärryksen käyvä rauha, niin jotkin kirjalliset vakuuttelut eivät siinä ole mitään. Ja onhan meillä toki iäti kestävä kirjallinen tieto ja vakuus, Jumalan Sana, joka todistaa armahdetulle syntiselle, että hän saa olla vapaa.


      • plmmlp
        helluntailainen kirjoitti:

        Kun synnit saa anteeksi ja sisimpään tulee Jumalan antaman yli ymmärryksen käyvä rauha, niin jotkin kirjalliset vakuuttelut eivät siinä ole mitään. Ja onhan meillä toki iäti kestävä kirjallinen tieto ja vakuus, Jumalan Sana, joka todistaa armahdetulle syntiselle, että hän saa olla vapaa.

        Näin arvasin. Kyseessä oli siis pelkkä itsesuggestio.


      • autuaana
        plmmlp kirjoitti:

        Mistä tiedät että sait synnit anteeksi? Lähettikö Jumala kirjallisen vahvistuksen?

        Niin, minä tiedän sen, mutta sinä et voi sitä tietää. Sinulla on maailman rauha - sydämen kovuus ja paatumus - minulla on Jumalan rauha. Siinä on ero.


      • plmmlp
        autuaana kirjoitti:

        Niin, minä tiedän sen, mutta sinä et voi sitä tietää. Sinulla on maailman rauha - sydämen kovuus ja paatumus - minulla on Jumalan rauha. Siinä on ero.

        Minä en siis voi tietää minkälainen rauha sinulla on, mutta sinä voit tietää että minulla on sydämen kovuus ja paatumus?
        Voi näitä taikauskoisten sanahelinöitä.


      • helluntailainen

        Sinulle,plmmlp, ei liene merkitystä millaisia ovat sisimpäni liikkeet: emmehän edes tunnistaisi toisiamme jos törmäisimme jossain. En tietenkään tiedä sinun sielusi liikkeistä, onko sinulla paha vai hyvä olla.
        Ennen minä, jolla ei elämässä ollut tarkoitusta ja oli vain pelkoa, sain elämälleni päämäärän ja pelkokin hävisi. Seuraan aika paljon ihmisten elämää muillakin palstoilla. Paljon on tänään nuoria, jopa vähän päälle kymmenvuotiaita. Nämä lapset ja nuoret ovat toivottomia, masentuneita ja suunnittelevat itsemurhaa, kun uskovat syntyneensä sattumalta tähän maailmaan ja joskus on sitten vain kuoltava ja lyhyellä olemassaololla ei tunnu olevan mitään merkitystä.

        Sen voin sanoa, että kun kohtasin Jeesuksen elämääni avautui aivan uusi ulottuvuus ja lehti kääntyi. En minä sinun sielussa elä ja enkä tiedä mitä siellä liikkuu. Jokin kai kiehtoo kun pyörit uskovaisten palstoilla ja luet meidän juttuja.


    • uskoontulotodistuksia
    • Rauhallinen.opetus

      Minä löysin Jeesuksen kun kuulin tällaisen opetuksen:
      https://youtu.be/HCZudzaCGlM

      Miten pääsee kasteelle täällä Kuopion maaseudulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe