Onko se ihastumista,

feel.you

vai myötätuntoa? Jos on sellainen olo että ymmärtää toista? Haluaisi halata ja sanoa, että kaikki menee vielä hyvin?

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • senoikeantunnistaa

      Teoriassa se voisi olla jonkin mielestä ihastumista, mutta minusta se on rakkautta.

      • ap--

        Liikaa samankaltaisuutta vaan. Ei minulla ole oikeutta rakastaa häntä, korkeinyaan ystävänä ja tuttavana. Tiedän mitä hän käy läpi ja sattuu katsoa vierestä. En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta välitän ihmisestä. Jostain syystä, enemmän kun pitäisi...


      • Eihäntuossamitään
        ap-- kirjoitti:

        Liikaa samankaltaisuutta vaan. Ei minulla ole oikeutta rakastaa häntä, korkeinyaan ystävänä ja tuttavana. Tiedän mitä hän käy läpi ja sattuu katsoa vierestä. En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta välitän ihmisestä. Jostain syystä, enemmän kun pitäisi...

        Kunhan se ystävyys on molemminpuolista, eikä niin että sä sivullisena kyttäät jonkun elämää. Se ei ole ystävyyttä.


      • ap--
        Eihäntuossamitään kirjoitti:

        Kunhan se ystävyys on molemminpuolista, eikä niin että sä sivullisena kyttäät jonkun elämää. Se ei ole ystävyyttä.

        En kyllä koe kyttääväni! Joskus sivusilmällä jään kiinni hänen profiiliinsa, mutta yleensä nopeasti käännän katseen muualle ;)


    • lohduttaisipaljon

      Kunpa hän sanosiikin noin....

    • warmhearts

      Onko hän sinun tuttusi vai ohikulkeva?
      Tottakai voit sanoa toiselle jotain positiivista ja koettaa saada hänet puhumaan. Jos hän on parempi "tuttu" ja tiedät hänestä nimen, niin nykyäänhän on mahdollista lähestyä vaikka netissä ja luoda yksityiskeskustelu. Tuntemattomalle voit kirjoittaa vaikka kirjeen ja kertoa siinä asian ja jättää omat tietosi.

      Itselle yksi omaikäinen, mutta muuten aika erilainen ihminen kertoi tunteensa FB - yksitysviestissä ja pahoitteli ettei ollut tehnyt sitä aiemmin kasvotusten. Itse on pystynyt vastaamaan siihen kuin sanomalla arvostavani häntä. Toisenlaisessa tilanteessa olisin voinut sanoa toisin.

    • ichdenkeso

      On se varmaan hienompaa jos myötäelät noin.

      • ap--

        Ei tässä nyt varsinaisesti mitään hienoa ole tapahtunut. Kamalaa ennemminkin. Ja luulen, että pystyisimme jakamaan useammankin vastoinkäymisen elämässä. Sellaista se on, ongelmat yhdistää, vaikka ne ei olisikaan yhteisiä. Ainakin tiedän toivovani hänelle pelkkää hyvää elämään. Onhan sekin jotain.


      • ihanankamalaa

        Ap:lle. Miten se voisi olla kamalaa, jos kerran välität noin? Onko hän käyttäytynyt niin kuin ei haluaisi olla ystävä? Oletko jutellut hänen kanssa tai kuullut muuten hänen vastoinkäymisistä? Kovasti mulla kysymyksiä ,mutta jäi pahasti kummittelemaan tää viestiketju. Kamaluudesta vielä, etten keksi muuta kamalaa, kuin se että oletkin kuitenkin ihastunut. Mutta kun kirjoitit ettei ole lupaa rakastaa, niin oletko varattu tai tämä toinen? Itsellä vähän samalaisia ajatuksia eräästä. En oikein tiedä olenko ihastunut. Jotenkin vain ajattelen hänestä välillä vähän liian lämpimästi. Ei kai hänellä mitään isoja vastoinkäymisiä..ei tunneta niin hyvin. Mutta jos jotain pieniä, niin heti kovasti paha mieli hänen puolesta. Vaikea selittää, mutta itse koen myös että jotenkin liian vahvasti välitän. Hän on lisäksi varattu ja tästä aiheutuu itselleni kamaluuden tuntemuksia...en saisi kuitenkaan välittää liikaa...vain ystävänä tai tuttuna.


      • ap--
        ihanankamalaa kirjoitti:

        Ap:lle. Miten se voisi olla kamalaa, jos kerran välität noin? Onko hän käyttäytynyt niin kuin ei haluaisi olla ystävä? Oletko jutellut hänen kanssa tai kuullut muuten hänen vastoinkäymisistä? Kovasti mulla kysymyksiä ,mutta jäi pahasti kummittelemaan tää viestiketju. Kamaluudesta vielä, etten keksi muuta kamalaa, kuin se että oletkin kuitenkin ihastunut. Mutta kun kirjoitit ettei ole lupaa rakastaa, niin oletko varattu tai tämä toinen? Itsellä vähän samalaisia ajatuksia eräästä. En oikein tiedä olenko ihastunut. Jotenkin vain ajattelen hänestä välillä vähän liian lämpimästi. Ei kai hänellä mitään isoja vastoinkäymisiä..ei tunneta niin hyvin. Mutta jos jotain pieniä, niin heti kovasti paha mieli hänen puolesta. Vaikea selittää, mutta itse koen myös että jotenkin liian vahvasti välitän. Hän on lisäksi varattu ja tästä aiheutuu itselleni kamaluuden tuntemuksia...en saisi kuitenkaan välittää liikaa...vain ystävänä tai tuttuna.

        Aikalailla samanlainen tilanne mulla. Saan kamalia omantunnonpistoksia tästä, enkä silti voi itselleni mitään. Haluan paeta kaikkia tilanteita joissa olisi mahdollisuus olla kahden ja toisaalta en mitään muuta haluaisikaan. Sitten jään taas kiinni niihin silmiin. Nytkin on ihan kamalan paskamainen fiilis, teen niin väärin ja silti vaan hymyilyttää. Hän on viimeisten ihmisten joukossa niistä, joita haluan tahallani saattaa pahaan tai vaikeaan tilanteeseen. Täytyy vaan toivoa että kuvittelen itsestäni liikaa ja koko homma on vaan omassa päässäni. Meen kuitenkin hymyillen nukkumaan nyt :)


      • Ichdenkeso
        ap-- kirjoitti:

        Aikalailla samanlainen tilanne mulla. Saan kamalia omantunnonpistoksia tästä, enkä silti voi itselleni mitään. Haluan paeta kaikkia tilanteita joissa olisi mahdollisuus olla kahden ja toisaalta en mitään muuta haluaisikaan. Sitten jään taas kiinni niihin silmiin. Nytkin on ihan kamalan paskamainen fiilis, teen niin väärin ja silti vaan hymyilyttää. Hän on viimeisten ihmisten joukossa niistä, joita haluan tahallani saattaa pahaan tai vaikeaan tilanteeseen. Täytyy vaan toivoa että kuvittelen itsestäni liikaa ja koko homma on vaan omassa päässäni. Meen kuitenkin hymyillen nukkumaan nyt :)

        Minua ei nyt hymyilytä, päinvastoin.


      • sivustaikävöinerästä
        ap-- kirjoitti:

        Ei tässä nyt varsinaisesti mitään hienoa ole tapahtunut. Kamalaa ennemminkin. Ja luulen, että pystyisimme jakamaan useammankin vastoinkäymisen elämässä. Sellaista se on, ongelmat yhdistää, vaikka ne ei olisikaan yhteisiä. Ainakin tiedän toivovani hänelle pelkkää hyvää elämään. Onhan sekin jotain.

        Sinulle myös iso tsemppihali. Tahtoisin olla vierelläsi.


      • ichdenkeso
        sivustaikävöinerästä kirjoitti:

        Sinulle myös iso tsemppihali. Tahtoisin olla vierelläsi.

        Minultakin ap:lle iso tsemppihali.


    • jokujokakävihei

      Vaikea näin ulkopuolisena sanoa. Mä tiedän itse ihastuneeni ja syvälle upposin siinä. En näe loppua tälle, mutta en näe myöskään alkua. Voisinpa sanoa kaiken menneessä muodossa.

      Mikä lie siinä miehessä, että piti siihen ihastua. Heräsin ja kappas hän taas mielessä. Totuuden nimissä on sanottava että tunteeni on hieman tasapainottunut, jos näin voi sanoa. En mieti miksi kysymystä, vaan lähinnä ihmettelen miten kauan vielä.

      En tullut tänne jäädäkseni tänäänkään. Hänelle joka teki vaikutuksen tekemättä mitään, ansaitsee hyvän mielen toivotuksen :) iloa ja rakkautta <3 terveyttä ja viisautta elämän haasteisiin.

      Minulla on tänään lepopäivä, kahvit join ja takaisin nukkumaan, ihmisen on osattava myös rentoutua.

    • empatianhuippu

      Voi, voi. Joidenkin täytyy ihan työkseen ymmärtää muita ja auttaakin heitä. Siitä voi nauttiakin, sehän on uravalinta kymysys.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe