Uusi Avensis vastaan Passat

AveCeasar

Mitenkäs on, loppuuko Passatin voittokulku myyntitilastoissa jahka Toyota saa koko paletin uusia Avensis dieseleitä myyntiin? Uudet 2,2-litraiset Avet jopa 227 pollen tehoilla ja epäilemättä Passattia edullisemmalla hinnalla taitavat saada VW-myyjille pieniä paineita. Eikä ole sitten Avessa mitään DSG:tä, jota moni pelkää, vaan uusi hieno 9-vaihteinen perinteinen automaatti eli samaa tasoa kuin Bemarin ja Mersun vastaavat.

40

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toiveajattelua_hah

      Ei tule Toyotaan mitään 2,2-litraista 227 hevosvoimaista dieseliä, koska Auris-Avensis kokoluokissa Toyotan omat dieselit on haudattu ja uudet koneet ostetaan BMW:ltä. BMW tosin ei myy Toyotalle kireimpiä versioitaan.

      • LiianVanhaLiianLyhyt

        Ei Avensis kokonsa puolesta edes kuulu Mondeon ja Passatin kanssa samaan luokkaan. Se on jäänyt liian pieneksi iän myötä. Se on akseliväliltään Octavian luokkaa.
        Katsokaas vaan kun isoja sedaneja vertaillaan niin Ave ei mahdu yleensä mukaan ollenkaan. Jos mahtuu niin turpaan tulee että tukka lähtee.


      • automatti

        Olipa tietämätön kommentti! Ostin Aven juuri sen tilojen takia, esim. golfbägi mahtuu takakonttiin poikittain heittämällä. Muutenkin sisätilat samaa luokkaa kuin Passatissa.


      • Huono_mitta
        automatti kirjoitti:

        Olipa tietämätön kommentti! Ostin Aven juuri sen tilojen takia, esim. golfbägi mahtuu takakonttiin poikittain heittämällä. Muutenkin sisätilat samaa luokkaa kuin Passatissa.

        Golfbagi mahtuu, joo. Mahtuu myös suurimpaan osaan alemman keskiluokan hb-autoissakin. Avensikseen lastenrattaat eivät mahdu suojaverhon alle kuin pyörät irroittamalla. Tila on todella matala, eikä litrojakaan ole enempää kuin Auris-farkussa.


      • Revi_siitä
        automatti kirjoitti:

        Olipa tietämätön kommentti! Ostin Aven juuri sen tilojen takia, esim. golfbägi mahtuu takakonttiin poikittain heittämällä. Muutenkin sisätilat samaa luokkaa kuin Passatissa.

        Koiranhäkkini mahtuu Ocun peräkonttiin, mutta ei Aven


      • Avensis.koukuttaa
        Revi_siitä kirjoitti:

        Koiranhäkkini mahtuu Ocun peräkonttiin, mutta ei Aven

        Taaviskoda on tarkoitettukin koirille ja Avensis fiksuille ihmisille jotka osaavat arvostaa laatua ja luotettavuuta.


      • eipäsvalehdella
        automatti kirjoitti:

        Olipa tietämätön kommentti! Ostin Aven juuri sen tilojen takia, esim. golfbägi mahtuu takakonttiin poikittain heittämällä. Muutenkin sisätilat samaa luokkaa kuin Passatissa.

        Akseliväli näkyy nimenomaan matkustamon tiloissa ja ajo-ominaisuuksissa pitkässä matkassa. Peräylitystä lisäämällä saa kyllä litroja tavaratilaan mutta autosta tulee silloin aivan pellen näköinen. Matkustamon osalta Avensis ei mitenkään pärjää toistakymmentä vuotta nuoremmille D-segmentin autoille. Fysiikka vaan ei taivu tekemään Octavian mittaisesta autosta Pasatin sisätiloja. On puusilmäistä kotiinpäinvetoa väittää sellaista.


      • automatti
        Huono_mitta kirjoitti:

        Golfbagi mahtuu, joo. Mahtuu myös suurimpaan osaan alemman keskiluokan hb-autoissakin. Avensikseen lastenrattaat eivät mahdu suojaverhon alle kuin pyörät irroittamalla. Tila on todella matala, eikä litrojakaan ole enempää kuin Auris-farkussa.

        Lisää tietämättömyyttä, et taida omistaa golfbägiä? Mm. Bmw520, Audi A6 yms. farkkuversioissa ei golfbägi draivereineen mahdu poikittain tavaratilaan. Käytännössä draiveri täytyy poistaa bägistä kuljetuksen ajaksi, jos kärryt on mukana.
        Volvo V70, Avensis, Mazda 6 ovat farmarimalleja, joihin bägi mahtuu.
        Avensiksen litrat ovat 543, eli keskimääräiset luokassaan, mutta muotoilu on hyvä.


      • HyväTyyli

        DS5:n muotoilu ja tyyli jättää Aven kivikaudelle ja siihen menee kans bägi poikittain.


      • Revi_siitä
        Avensis.koukuttaa kirjoitti:

        Taaviskoda on tarkoitettukin koirille ja Avensis fiksuille ihmisille jotka osaavat arvostaa laatua ja luotettavuuta.

        Arvostan koiria enemmän kuin Avea


      • metrin_mitta
        eipäsvalehdella kirjoitti:

        Akseliväli näkyy nimenomaan matkustamon tiloissa ja ajo-ominaisuuksissa pitkässä matkassa. Peräylitystä lisäämällä saa kyllä litroja tavaratilaan mutta autosta tulee silloin aivan pellen näköinen. Matkustamon osalta Avensis ei mitenkään pärjää toistakymmentä vuotta nuoremmille D-segmentin autoille. Fysiikka vaan ei taivu tekemään Octavian mittaisesta autosta Pasatin sisätiloja. On puusilmäistä kotiinpäinvetoa väittää sellaista.

        Puusilmä vai mikä lieneekään, mutta metrimitta juorusi sen, että koiranhäkkini ei mahdu Passattiin ja Ocuun se menee nippa nappa. En moiti Passattia, se on hyvä auto, mutta fakta on vaan nyt faktaa.


      • hhyhyhyht
        HyväTyyli kirjoitti:

        DS5:n muotoilu ja tyyli jättää Aven kivikaudelle ja siihen menee kans bägi poikittain.

        Passatti vielä porskuttaa kun Avensis on jo kuollut ja kuopattu 5 vuoden päästä.
        Katumaasturi pöhinä jo laantunut ja Toyota lähtee mukaan jo pahasti jäljessä vaan seuraako Avensis kuskit mukana?


    • Skeida.premium

      "Loppuuko Passatin voittokulku myyntitilastoissa?" Milloin se on alkanut,vai vikantumistako tarkoitit?

      • TeronHuuliVäpättää

        ottaako noin koville?


      • RauhallinenMieli
        TeronHuuliVäpättää kirjoitti:

        ottaako noin koville?

        Ei ota kun en ole TSI ja DSG:n koekaniiniksi tarvinnut ryhtyä. Ei ole tullut harmaita hiuksia ja hermot ovat kunnossa.


      • toinenulos.toinenylös
        RauhallinenMieli kirjoitti:

        Ei ota kun en ole TSI ja DSG:n koekaniiniksi tarvinnut ryhtyä. Ei ole tullut harmaita hiuksia ja hermot ovat kunnossa.

        No eipä niitä ole tullut TSI:llä tai DSG:llä ajellessakaan. Siksi me ostamme niitä seuraavaksikin autoksi ja myynti senkun nousee. Avensiksia on mennyt sen verran vähän kaupaksi että koko valmistus lopetetaan.
        Kummankohan käyttäjät ovat tyytyväisempiä?


      • AveCeasar

        No kyllähän tuo Passat on myynyt varsin hyvin, tilastoistakin sen näkee ja miksei muutenkin, kun pitää vain silmät auki liikenteessä. Ja moottoripaletin laajuus ei ainakaan sitä estä millään tavalla. Mutta kyllä ylempi keskiluokka eli onko se nyt d-segmentti on vaan tosi tärkeä ja eiköhän Avessa nähdä uusia entistä tehokkaampia moottori/vaihteistoyhdistelmiä ja myös uusia hienoja varusteita, joilla saksalaismerkille pannaan kampoihin.


      • hitlerinkosto
        toinenulos.toinenylös kirjoitti:

        No eipä niitä ole tullut TSI:llä tai DSG:llä ajellessakaan. Siksi me ostamme niitä seuraavaksikin autoksi ja myynti senkun nousee. Avensiksia on mennyt sen verran vähän kaupaksi että koko valmistus lopetetaan.
        Kummankohan käyttäjät ovat tyytyväisempiä?

        Mediat ympäri maailmaa on kyllä hieman eri mieltä. Varmaan valehtelevat ?


    • Vähänlukujapohjaksi

      Täällä on ollut tietämättömyyttä tavaratilojen koosta. Tässä parin auton tavaratilojen koot kokojärjestyksessä pienimmästä suurimpaan. Mitta on tavaratilan leveys pyöräkoteloiden välissä. Tojoissa sitä ei ollut mainittu.
      Ave 509L – NA
      Ave farkku – 543L – NA
      Passat 586L – 1005mm
      Ocu 590L -1010mm
      Ocu farkku 610L – 1010mm
      Passat farkku 650 L- 1005mm

      Eli kyllähän Ave painii aika omassa sarjassaan Passatiin ja Ocuun nähden.

      Itsellä on ollut edellisen korimallin Passat Sedan, siihenkin meni bägi draivereineen heittämällä poikittain. Pitkittäin 3-4, riippuen bägien koosta. Huom. Sedan.

      Haluaako joku että kaivelen esiin takajalkatilojen mitat ja matkustamon leveyden edessä/takana? Sori, mutta tojon esitteissä noita mittoja on kitsaasti. Voitte arvioida itse miksi...

      • automatti

        Kyseessä oli farmarimallit, joihin vertasin. Sedaneissa outoa kyllä on tilaa enemmän poikittain, esim. 520, A6. En väittänytkään, että Avessa olisi isommat tilat kuin VW:n tuotteissa, mutta keskivertotilat siitä löytyvät ja minun tarpeisiini se tärkein, eli farmarimallissa golfbägi mahtuu poikittain heittämällä, mikä ei kumma kyllä onnistu monessa 'isommassa' autossa.


      • Sopiisopii

        " eli farmarimallissa golfbägi mahtuu poikittain heittämällä, mikä ei kumma kyllä onnistu monessa 'isommassa' autossa."
        En tiedä kuinka "heittämällä" sinun tarvitsee bägi saada autoon mahtumaan. Itse olen saanut sen mahtumaan suurinpiirtein joka autoon mitä mulla on ollut. Esim nykyiseen Golf-hb:n takatilaan bägi menee draivereineen, toki ei heittämällä eikä aivan suoraan poikittain mutta kyseessä onkin c-segmentin auto.


      • automatti
        Sopiisopii kirjoitti:

        " eli farmarimallissa golfbägi mahtuu poikittain heittämällä, mikä ei kumma kyllä onnistu monessa 'isommassa' autossa."
        En tiedä kuinka "heittämällä" sinun tarvitsee bägi saada autoon mahtumaan. Itse olen saanut sen mahtumaan suurinpiirtein joka autoon mitä mulla on ollut. Esim nykyiseen Golf-hb:n takatilaan bägi menee draivereineen, toki ei heittämällä eikä aivan suoraan poikittain mutta kyseessä onkin c-segmentin auto.

        Kun puhun golfbägin mahtumisesta, kuuluu pakettiin myös kärryt, joita suurin osa golfareista käyttää. Suurimpaan osaan autoista ei mahdu kärryt ja golfbägi yhdessä ilman, että ottaa draiverin pois bägistä. Tämä on tullut testattua monilla c- ja d-segmentin autoilla.
        Aven farmarissa ja monissa sedan -malleissa tavaratilan malli on sellainen, että kärryt menevät tilan takaosaan ja bägi mahtuu poikittain tavaratilan etuosaan, joka on Avessa jopa 150 cm leveä (mm. Bmw 520:ssä n. 115 cm). Bägi vie draivereineen n. 125 cm, joten se on se leveys jonka tavaratilan etuosan täytyy olla, että bägi kärryt mahtuu.


      • Tämäselittää

        "Kun puhun golfbägin mahtumisesta, kuuluu pakettiin myös kärryt, joita suurin osa golfareista käyttää."
        Suurin osa seniorigolfareista. Olisi tietysti pitänyt ymmärtää itsekin kun Avensiksesta puhuttiin.
        Onko sulla sellainen akkukäyttöinen vai lihasvoimalla toimiva?


    • jaxxon

      Passatissa menee bägi draivereineen poikittain pyöräkoteloiden taakse ja melkein pitkittäinkin. V60:seen meni bägi rautamailoineen pyöräkoteloiden väliin eli sen sai kätevästi selkänojan kiinni, Passattiin ei mahdu. Muutenhan tuo Passatin kontti on iso joka suuntaan. Aina löytyy isompaa, ja jos oikeasti tilan takia auton hankin, niin paku sitten.

    • Jotain_rotia_sentään

      Jos Toyota saa uusia ostajia muilta merkeiltä, niin perin vaikea on uskoa että niitä tulisi juuri Volkswagenilta. Passat-kuskitko muka vaihtaisivat Avensikseen ja tinkisivät niinkin paljon autonsa ominaisuuksissa? Siinä mielessä aloituksesi tuntuu hupaisalta juuri VW-palstalla.

      Olen itse luopunut juuri VW:sta ja vaihtanut merkkiä, mutta en tietenkään Toyotaan! Merkin vaihtuminen ei johtunut suinkaan siitä, että olisin ollut tyytymätön Volkkariin omassa hintaluokassaan. Uusi autoni on Passatia kalliimpi.

      • Luotetavuus.ratkaisee

        Ei kai nyt sentään kukaan vaihda luotettavaa Avensistaan vikamaailmastaan kuuluisaan kansanautoon jonka ongelmissa ei loppua ole näkyvissä. Ehkä sitten kun TSI ja DSG murheet on lopullisesti ohi ja valmistaja ottaa täyden vastuun omista virheistään, Volkkarikin alkaa taas kiinnostamaan.


      • Astettaparempi

        Eikä tarvi kohta kadehtia passattia edes siitä että on monia koneita tarjolla, kun aven konepaletti laajenee uusilla tehokkailla bensa vapareilla ja nykyistä tehokkaammilla dieselillä.


    • TäysBazka

      Mikä helv. paskatin voittokulku? Eihän semmoisella kengälaatikon näköisellä hajovalla rämällä koskaan mitään voittoa ole ollut. Usassakin ennestään olematon myynti tippunut. Antoivat kenkää maajohtajalle, niinkuin siinä jotain vikaa muka olisi. Tuote on vaan niin sikamaisen laaduton ja mitään sanomattoman näköinen ettei kelpaa jenkeille.

      • Disaineri

        Samaa mieltä tyylistä. On nuo uudet niin Vanhanaikaisen näköisiä koko konsernissa, että ihmetellä pitää. Tekeekö kukaan oikeasti töitä muotoilun puolella vai miten on mahdollista että uutta ei erota vanhasta. Aasialaisilla firmoilla on ihan eri tatsi.


      • voihanMahtavaaUutta

        Hehee, melkoisia uudistuksia tehtiin Aveen, eli lamppujen muotoa muuteltiin ja sisustaa muutettiin muutamaa panelia erinäköiseksi, siinähän onkin mahtavaa uudistumista, ai niin tuleehan siihen myös 1.2 turbo tykkimoottori.


      • Tojopover
        voihanMahtavaaUutta kirjoitti:

        Hehee, melkoisia uudistuksia tehtiin Aveen, eli lamppujen muotoa muuteltiin ja sisustaa muutettiin muutamaa panelia erinäköiseksi, siinähän onkin mahtavaa uudistumista, ai niin tuleehan siihen myös 1.2 turbo tykkimoottori.

        No ei tule hajoavia pikkuturboja laatuauto Aveen. Mutta tulee räväkästi vapareita ja tehodieselit, ne kestää ja kestää.


    • Anjöfif

      Hahahahahahahahahahahahahaha....voi vittu mikä aloitus Hahahahahahahahahahahahahaha mene tero vain tuulipuku ostoksille :D

      • vikavaginaristi

        Mieluummin tuulipuku kuin nahkapolvihousut,sulkahattu ja pätkivä dsg


    • TeroNäkeeUnia

      Ei Passatmies edes kuse Avensista päin, saati hankkisi sellaista surkeaa ja huteraa tekelettä. Ei se että lamppujen muoto ja keskikyynärnoja päällystetään likaantuvalla kankaalla muuta tuota autoketta mihinkään.

      • humioitsuja

        Tojo palstan vuosikausien täys seko siinä jälleen sekoilee. Ukko on täys kohjo.


      • Miten_ihmeessä

        lamppujen muoto voidaan edes päällystää likaantuvalla kankaalla? Minusta tekstisi on omituista. Lienetkö edes terve päästäsi?


      • siten_ihmeessä
        Miten_ihmeessä kirjoitti:

        lamppujen muoto voidaan edes päällystää likaantuvalla kankaalla? Minusta tekstisi on omituista. Lienetkö edes terve päästäsi?

        Olitkohan nyt liian nokkela. Ja sana erottaa käsitteet toisistaan, eli lause voidaan kirjoittaa juuri noin, eikä se tarkoita, että lamput olisi päälystety kankaalla.


    • poppi987

      Kait se valinta pitäis olla selvä jos katsoo lompakkoonsa.
      Jos vaikka jotain kolmivuotiasta perusmallia vaihdatta uuteen, niin passattiin pitää antaa 10 000euroa välirahaa, Avensikseen 6000euroa.
      Passatti varmasti parempi mutta onhan se vaihtajalle välirahassa 60-70% (6k -> 10ke, = 66%) kalliimpi.
      Aveni passattiin vaihtasin jos lähellekkään samalla välirahalla saisi, mutta tuo hintaero on aika iso.

      • näin_se_vaan_menee

        Eihän kunniallinen autokauppa (esim. Volkkarin liike) uskalla ottaa Avea ristikseen. Siksi vastuulliset autoliikkeet eivät anna käytetystä Avesta ku lämmintä kättä.
        Tojoliike siitä voi jotain antaa, mutta vaineski valehtelet, jos väität maksavasi kolme vuotta vanhan Aven ja uuden Aven välirahana 6000 €. Osamaksulaput tulee perässä, se on varma ku tauti.


      • Missäero

        "Aveni passattiin vaihtasin jos lähellekkään samalla välirahalla saisi, mutta tuo hintaero on aika iso."

        Onko hintaero uuden auton hinnassa vai onko ero siinä mitä saisit nykyisestä Avesta vaihdossa eri liikeissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe