ei ole väliä elääkö vai kuoleeko

synkkämielinen

Mitä järkee on miettiä miten ne läheiset kärsii jos tekee itsemurhan. Et oo täällä katumassa tekojasi. Tai että joku haluaa tehdä jotain ennen kuolemaansa. Ei se mieti niitä sitten ku noutaja on tullu. Oon aatellu et itsemurha on mun suunnitelma b... Jos joskus kaikki menee perseelleen niin voihan sitä aina tappaa ittensä. Tää ajatus haittaa silleen et en käy koulua kunnolla koska edelleen voin tappaa itteni. Eikä se mua kiinnosta jos joku mua jäis suremaan... Niiden huoli sitte... Tällanen ajatusmalli mulla... Mites teillä??

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einoinei

      Ei noin! Mieti, jos läheisesi luulisi itsemurhasi olevan heidän oma syynsä? He masentuisivat ja saattaisivat tehdä itselleen jotain? Ei pahalla mutta tuollainen on todella itsekästä..

    • Itsekkyys

      Siis periaatteessa olen samaa mieltä että ei merkitystä ja blaahblaahblaah. Ja se on totta ettei sinua sitten enää haittaa ja siinähä se avainsana tulikin!! SINUA EI KIINNOSTA. Sinä sinä sinä ja vielä kerran sinä. Se on se joka erottaa itsekkään itsemurhan ja epäitsekkään itsemurhan ero. Jos teet itsemurhan vain koska et nää mitään järkeä elää eikä sinua kiinnosta muiden tunteet, se on itsekästä. Mutta jos teet itsemurhan koska sinulla on niin paha olla, ettet vain pysty enää elämään, se olisi itsekästä yrittää pakottaa sinut elämään

    • synkkämielinen

      Sitten se on varmaan niin että on itsekäs... sille ei voi mitään. Kaikki kuolee joskus.. jotkut ennemmin ja jotkut myöhemmin.. en vaan ymmärrä ketä kiinnostaa jos joku kuolee vanhuuteen tai joku tekee itsemurhan. Oon varmaan sellanen helvetin kusipää mutta mua ei todellakaan jaksa kiinnostaa jos vaikka joku mun kavereista tekee itsemurhan. Sen päätös. ( En varmaan jaksais mennä ees hautajaisiin koska ne on niin tylsiä :D ) Ja edelleen sanon siitä että miksei vois tappaa itteensä jos siltä tuntuu? Vaikka onhan tää maailma kaunis paikka jne jne... mut ei sillä oo mitään merkitystä ku se valo sisimmässä sammuu....

      • Itsekkyys

        Olet kyllä sen verran huono ystävä, että tuskin suo jää edes kaipaamaan. Tee niinkuin itse parhaaksi näet


    • Hei
      Kerrot, että itsemurha on suunnitelma b. Onneksi se ei ole suunnitelma a ! Kerro, millainen tuo a-suunnitelma on. Mitä unelmia ja tavoitteita Sinulla on elämässä?

      Ystävällisesti,
      Pappi Elisabet

      • synkkämielinen

        No ei mulla oo mitään suunnitelmia tai unelmia elämän suhteen. Amiksessa oon ja tiettyyn ammattiinhan tässä oon menossa mutta ei mua kyllä kiinnosta jos en sitä ammattia saa. Oon jo nyt kyllästyny tähän koulun käyntiin vaikka vastahan tää alko. Mutta pontti oli siis että ei oo mitään unelmia.


      • 23523

        No mitä sitten haluaisit ihan oikeasti tehdä? Kai nyt jokaisella joku unelma on, vaikka kuinka epärealistinenkin?


      • synkkämielinen
        23523 kirjoitti:

        No mitä sitten haluaisit ihan oikeasti tehdä? Kai nyt jokaisella joku unelma on, vaikka kuinka epärealistinenkin?

        Kun alan miettiin mitä haluaisin elämältä niin päässä vaan lyö tyhjää.


    • 16vAjattelija

      Oma elämähän se on ja voi tehdä mitä lystää, mutta en nyt silti sanoisi että kannattaa itseltään henki riistää. Vaikka mustakin tuntuu, että en tiedä mitä teen nyt ja tulevaisuudessa niin koitan ajatella, että se on elämän ydin. Joku päivä menee hyvin ja joku päivä menee paskasti. Kyllä säkin aikanaan löydät elämällesi suunnan ja tavoitteet, kunhan et ajattele sitä liikaa. Sillä aikaa sun tavoite voi olla vaikka selvitä päivästä toiseen. Ja sanoisin että mitä tahansa teet elämässä niin et voi muuttaa sun kohtaloa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1873
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1436
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe