C5 kokoluokka

C5_comfort_tourer

C5 on mielestäni tilava auto kaikin puolin, jos ei suorastaan tila-auto.
Mietin että eurooppalaisessa kokoluokituksessa sen täytyy kuulua ylempään keskiluokkaan kokonsa puolesta. Toisin sanoe D-luokkaa.
Taakse jäävät Focukset, Astrat, Golfit, Corollat. jne

Vaikka olin ennen hankintaa ohikulkenut sitikoiden vasta nyt tiedän kuinka tilava se on.
Farmarin tavaratila on mielestäni valtava.
Samoin meikäläiselle keskimittaiselle kuljettajan istuimen säädöt ovat etummaisessa asennossa.

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysynpähän

      Onko tavaratila niin valtava, että saat ne "Green Daimondisi" mahtumaan sinne?

      • C5_comfort_tourer

        Kyllä, jää tilaakin


    • Suoraan_sanoen

      >Mietin että...

      Jospa jättäisit miettimiset ja ajattelun niille, jotka kykenevät saamaan aikaan palstalle postaamisen arvoisia tuloksia. Höpöttäjät kykenevät pilaamaan palstan siinä missä trollitkin.

      • Asiaa_puhuen

        Höpötän mitä höpötän.

        Mitäs täällä luuhaat jos ei jutut kiinnosta.

        Ai niin trollia potuttaa, trollihan sinäkin olet, eikö niin.

        Täällä ei yksikään postaus ole asiaa, minä en sentään hauku sitikoita, ja faktat on faktoja.


    • C5lla_läpi_talven

      Kyllä C5 on eurooppalaisten automerkkien kärkeä, ja toimii erittäin hyvin myös talvikelissä.
      Varustus on ylellinen, kaikki digitaalista ja erikoisvarusteita paljon, onko muissa tämän hintaluokan autoissa esim juoman viilennin.
      Ainoa pieni heikkous on jälleenmyyntiarvo, mutta onneksi jo 10v vanhasta Femmasta saa ainakin romutusetelin. Jostakin syystä autokauppiaat eivät ole kovin halukkaita ottamaan C5:sta vaihdossa, vaikka autossa on metalliväri ja uudet renkatkin.
      Onkohan näitä liikaa tarjolla ?

      • Suoraan_sanoen

        Sitikka on kyllä mainio auto ja useimmat kuskitkin keskimääräistä fiksumpaa ja asiallisempaa väkeä, mutta merkistä riippumatta näille palstoille näkyy eksyvän... sanonko minkälaisia "kirjoittajia"?

        Taidan jättää sanomatta.


    • Viva_la_France

      Kahdesti minulle on käynyt niin että vaimolle ostettu "kauppakassi" on osoittautunut paremmaksi ostokseksi kuin japanilainen tai saksalainen jollainen itselläni on ollut.

      Ensimmäinen oli Peugeot 406. Se yllätti mukavuudellaan, taloudellisuudellaan ja ajo-ominaisuuksillaan. Perheeseen hankittiin pian toinenkin samaa mallia..
      Autosta tulikin suosikki autoni useiksi vuosiksi ja vaimo saikin ajaa japsillani.
      Vuosien saatossa auto on osoittautunut vähävikaiseksi ja luotettavaksi. Nyt se palvelee nuorempaa sukupolvea.

      Toinen kerta oli dejavu ilmiö kun ostimme vaimolle C5 sedanin. Jo ajaessani sitä jobbarin liikkeestä (300 km sivu) totesin "tämähän on loistavan hiljainen ja mukava ajettava. Erityisesti jousitusmukavuus kiinnitti huomioni.

      Kun olin todennut C5 sedanin mukavuustason ostin itselleni C5 farkun. Farkku ei rakenteensa ansiosta pääse aivan samaan mutta hiljainen sekin on.
      Ja mikä kuljetuskapasiteetti.

      Molemmat ovat käytettyjä, vaikkakin pienet kilometrit, ne olivat edullisia.

      Matka taittuu edelleen kaikilla neljällä luotettavasti. peugeotit nuorisolla, vanhemmat Citroen C5:llä

    • summamurtuu

      On se kumma kun tän palstan autoilijoilla pelit kestää korjaamatta miljoonia kilometrejä vaikka katsastustilastot ja luotettavuustilastot kertoo ihan muuta.
      Hassu juttu.

      • luota_itseesi

        Olet varmaan kuullut sanonnan "vale, emävale, tilasto. Tilasto kertoo jonkun osan totuudesta, mutta ei koko totuutta. Itse autojen omistajatkaan eivät tiedä koko totuutta, vaan ainoastaan oman yksilönsä. Minulla on menossa jo kolmas luotettava Citroen, eikä näiden laatu enää mitenkään minua yllätä. Toki muutkin merkit koeajetaan, mitta ne ovat jääneet kauppaan.


      • Viva_la_France

        Minkäs minä mahdan että autot ovat sattuneet olemaan perjantaikappaleita.
        Kaksi vuotta ajoin viikottain 500 km / sivu työmatkaa 406:sella. Kertaakaaan lähtiessäni ei tullut mieleenikään että auto jättäisi matkalle.
        Pelkoa kyllä aiheuttivat kanssa autolijat, hirvet, ja syksyinen pimeys.
        Japsilla en kerta kaikkiaan uskaltanut lähteä vaikka siinä sama ikä ja kilometrit.
        Ahnas bensalle ja kaikenlaista vaihteistossa ja muussa voimansiirrossa..


    • summamurtuu

      Ranskalaisten autojen omistajat hakevat täältä vertaistukea toisilleen. Kyllä autoni pitäisi kestää ainakin huoltovälin... Japanilaiset on huonoja... vaikka ovatkin maailman myydyinpiä autoja. Ranskikset on marginnali merkki globaalisti ja citikoita ei saa myydä USA.ssa ollenkaan huonon laadun vuoksi.

      • faktaa

        Pistähän linkkiä, millä yrität todistaa tuon viimeisimman väitteen. Laadulla ei ole ollut mitään tekemistä Citroenin USAsta lähdön kanssa. Citroenia ei myydä USA:ssa, koska sikäläiset protektionistiset määräykset 70-luvulla olisivat pakottaneet muuttamaan a) jousituksen pysymään aina samalla korkeudella, b) poistamaan valojen edessä olevan suojalasin. Molemmat määräykset on sittemmin kumottu. Toki Kanadassa ja Keski- ja Eteläamerikassa sitä on myyty, ja myydään edelleenkin.

        ps. japanilaiset eivät ole huonoja, ovat myös maailman myydyimpiä, mutta minulla on ollut niitä jo tarpeeksi. Haluan parempaa.


    • mieti_sitä

      Sinulla on vain yksi elämä elettävänä, miksi pilaisit sen
      ajamalla citikkaa.

      • valitsin_mukavimman

        Älä tuhlaa elämääsi kokeilematta Citroenia. Tässä yhdessä elämässä on tyhmää ajaa vain yhdellä merkillä kokeilematta muitakin.


      • c5_stvältä
        valitsin_mukavimman kirjoitti:

        Älä tuhlaa elämääsi kokeilematta Citroenia. Tässä yhdessä elämässä on tyhmää ajaa vain yhdellä merkillä kokeilematta muitakin.

        kokeilin c5:tä, ja totesin tuon saman, ei koskaan enää, vaikka sitten jalkamiehenä, jollei muuta vaihtoehtoa..


    • summamurtuu

      Suojele itseäsi ja perhettäsi. Jätä citikat koeajamatta ja satsaa elämääsi!
      Osta Japanilainen auto.

    • Kiinnostaakylä

      Japanilaista en tahdo, C5 kiinnostaa ja siinä on tosiaan iso tavaratila....mutta monikolitrainen?

    • summamurtuu

      Citikan tavavatila on niin iso että sinne mahtuisi norsu poikineen. Valitettavasti kantavuus on niin heikko että hiiri häkkineen voi tippua heikosta pohjasta läpi. Lisäksi jousitus ei kanna mitään vaan ilmapallojouset poksahtaa pienetäkin montusta.
      Kun auto kootaan läkkipellistä ja kiinnitetään osat rautalangalla on tulos C5.

      • Faktapuhuu

        Itse asiassa, C5 on hintaluokassan ainoa auto, jonka kori pysyy samassa tasossa suorassa, vaikka lastaisit sinne peräkonttiin sen norsun poikasineen.


    • Raha_ratkaisee_valinnan

      Olen omistanut likipitäen kaikkia merkkejä.
      Japanilaiset. Ranskalaiset, Saksalaiset, Venäläiset, Ruotslaiset, Tsekkiläiset, Englantilaiset.

      Minulla on perspektiiviä sanoa että kaikissa autossa on vikansa ja puutteensa.
      Ajo-ominaisuudet ja mukavuus ja ennenkaikkea taloudellisuus on ratkaissut Citikan eduksi.

      • Euroa_per_km

        Eniten autoa ja ominaisuuksia eurolla saa käytetyn C5 ostaja.

        Auton jälleenmyyntiarvo on merkityksellinen vain käytetyn ostajalle.

        Citroenilla ja Peugeotilla se on paras.

        Käytetty auto ostetaan ja ajetaan loppuun.

        Pienimmät kilometrikustannukset tavoitteena.


    • summamurtuu

      Tuskin olet omistanut läheskään kaikkia merkkejä mitä maailmassa valmistetaan. Elät harhoissa. Sitikka ei ole koskaan saanut mainittavaa testimenestystä Suomalaisissa autolehdissä.
      Ei ole riittäneet ajo-ominaisuudet. Saati sitten yleinen laatu muuten. Osat jää käteen ja rautalankaviritykset naksahtelee.

    • WannabeCitroenPilot

      Tykkään pikkupojista ja -tytöistä, alle 7-v. Ajan Toijjotalla vaanimaan niitä. Olen myös persaukinen homo ja työtön sivari.

      • WHM

        Mene terapiaan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe