Sekavaihe / hulluudenpelko

Impulsiv26v

Mulla ei oo diagnosoitu kaksisuuntasta, mutta epäillään vahvasti. Ja näinä viikkoina minusta on tuntunut ekan kerran että elän sekavaihetta tai miksi sitä kutsutaan, mutta pelottaa että tulen hulluksi. Kertokaa ihmeessä millasia teillä on tai onko?!? :(

Kaikki alkoi kun olin juhlimassa ja ylihän se meni ja morkkiksen kautta huomasin ahdistuksen kasvavan. Nyt on ollut monta viikkoa masennus, väsymys, räjähdysherkkä, ahdistunut, paniikkikohtaus tuntuu tulevan koko ajan, järjetön levottomuus ja seksi suuntautumiset ihan sekaisin ja ajatukset pyörii ahdistukseen asti seksin ympärillä! :( tää on väsyttävää!
Saman päivän aikana olen iloinen, nauran, suutun, itken ja levottomuus tehdä kaikkea mut sit kuitenkaan ei jaksa nähdä edes kavereita tai lähteä ulos.

Jos tää jatkuu näin NIIN EN VOI ELÄÄ! Tää on LIIAN RANKKAA!

Miten pitkään teillä sekavaiheet kestää?!? Mulla on tunne etten tunne itseäni kun ailahtelee ja ahdistaa paniikkikohtaukset (johtunee yleisesti ahdistuksesta?) ja tää yliseksuaalisuus vie järjen. Ja mua pelottaa että tuun hulluksi, pelkään sitä koko ajan ja siksi haluan vaan nukkua etten tuntis mitään..........

Auttakaa pliis. :(

4

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdhjdfj

      Hei!
      Nyt kannattaisi pikimmiten mennä oman alueesi päivystykseen. Sekatila osaa olla todella rankka mutta siitä selviää. Ja oikealla lääkityksellä sitä ei enään tule. Nyt akuuttiin vaiheeseen tarvitsisit tehokasta apua jotta tuo tila menisi poikki.

    • AnnikkiKuus

      Tästä on jo aikaa kun olet kirjoittannut mutta... Vastaan tähän koska auttaa itseäkin kun saa kertoa. Mulla ei ole koskaan diagnosoitu kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta olen varma että olen siitä kärsinyt jo lähes 10 vuotta, täytän pian 25. Lääkitys on ollut vaihtelevasti käytössä n.6 vuotta ja siitä ainakin 3 vuotta aika suhteellisen säännöllisesti. Tähän lisätään todella huono itsetunto, syömishäiriö ja muutamia fyysisiä vaivoja niin voin sanoa että olen aika loppu. Viime aikoina minuakin on alkanut vaivamaan pelko sekoamisesta. Tuntuu että en voi olla hetkeäkään yksin koska olen sekoamassa. Lääkäri sanoi joskus minulle että niin kauan kun osaat pelätä sekoavasi, niin ei tule käymään. Älä pelkää, mutta hakeudu pikimmiten hoitoon, saat kyllä apua. Tsemppiä kovasti.

    • päm

      Mulla diagnosoitiin noin vuosi sitten, olen nyt siis parikymppinen naisen alku. Pelottavinta oli ennen diagnoosia, koska luulin olevani hullu tai riivattu. Niin pahaa oloa en kyennyt ymmärtämään. Diagnoosin saatuani aloin hetken elämään sen kautta, mitä em suosittele. Tuli ajatuksia "pystynköhän mä enää käydä töissä kun olen niin sairas" "emmä mun sairauden takia uskalla mennä ulos". Lopulta kuitenkin diagnoosin saaminen oli todella hyvä asia, ymmärsin etten ole yksin tämän kanssa. Vinkkinä annan että lääkäreihin ei saa sokeasti luottaa. Yhden kerran kun hain apua, ajoin peijakseen max depressio oloissa. Nainen vastaanotolla sanoi ettei tänne vain marssita illalla vaan pitää varata aika. Sanoin itkien että nyt on tosi kyseessä. Käski mun poistua. Kysyin miten sitten pääsen heti hoitoon. Vastasi että ambulanssilla johon tokaisin "mä sitten ajan mun autolla teiä rakennuksen seinään että saa sen ambulanssi kyydin". Pääsin hoitoon. Lekuri määräsi mulle ketipinoria 300mg illassa. Sopii henkilölle joka ei enää halua olla olemassa koska sellainen zombiolo siitä tuli. Siis aivan sairas lääke mistä en ole koskaan kuullut mitään hyvää.
      Muita lääkekokeiluja on monia; propral (ei mitään hyötyä) loratsepamit (toimii pahimpaan lieventävänä, ei katkaise depressiokautta), lamictal (meinasin saada potkut töistä kun kävin ns niin hitaalla), atarax (jos haluat yhdellä pillerillä hukata kolme pv elämästäsi), uusimpana lito (sisältää litiumia) mitä en suostunut aloittamaan. Kerron tämän sulle siksi että yritä ensin kaikkia muita konsteja kuin mielialalääkkeitä. Yhdessä vaiheessa mulla oli kaikkea; asunto, mies jota tapailin, duuni, urheiluharrastus, terveelliset elämäntavat yms eli kaikki hyvin. Itkin kaksi viikkoa silti aamuin illoin. Melkein voin sanoa että kaikkea olen kokeillut paitsi uskontoon hullaantumista ja rakastumista.
      En halua pelotella, joillekin lääkkeet voivat toimia. Tällä hetkellä vedän ruusunjuuriuutetta (itse kävin hakemassa life kaupasta) mikä nostaa serotoniinia. Sittenku mania iskee nii varmaan hyppelen kerrostalojen yli, mutta kunhan depressiosta pääsisi.

      Yritä keksiä kaikkia mahdollisia tapoja mitkä lieventäis oireita. Mulla se on piirtäminen. Ostin just värityskirjankin.
      Ja vaikka sanoin et ei kantsi lekureihi luottaa, mee sinne silti. Vaadi päästä terapiaan, ryhmäterapia varmaan paras vaihtoehto.
      Tsemppiä ihan sikana ! Kyllä sä tästä selviät vaikkei aina siltä tunnukkaa.

    • adsfgvasdgasg

      Onnea.
      Sinulla epäillään siis olevan muotisairaus.
      Tervetuloa veneeseen. Täältä et sitten pääse helpolla pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe