SAAKO SYNITÄ TEHDÄ?

opetusta

1 Samuelin kirja luku 15:22-24

22. Samuel sanoi: Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhät hyvin kuin KUULIAISUUTTA HERRAN ÄÄNELLE?

Katso: Kuuliaisuus on PAREMPI kuin uhri ja TOTTELEMINEN parempi kuin pässien rasva.

23. TOTTELEMATTOMUUS on TAIKUUDEN syntiä ja NISKOITTELU VALHETTA ja kuin KOTIJUMALIEN PALVELUSTA.

Koska sinä olet hylännyt Herran sanan, on hänkin hylännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana.

24. Saul sanoi Samuelille: Olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut Herran käskyn ja sinun sanasi.

MINÄ PELKÄSIN KANSAA JA KUULIN HEIDÄN ÄÄNTÄÄN.

MarttiLutherin profetia

"Silloin kun jumalallinen totuuden valo Euroopasta sammuu, sitä ylläpidetään pimeimmässä Pohjolassa!"

Kielletty Totuus

24.12.2010 11:20

HELLUNTAIHERÄTYKSEN KIELLETTY PROFETIA

Tauno W. Rantala, Suomen Helluntaiherätyksen pitkäaikainen työntekijä, Helsingin Siion seurakunnan evankelista sai 1996/97 seuraavan profetian, jonka sen saaja ymmärsi olevan helluntaiherätyksen johtavilla paikoilla oleville, mutta jota helluntaiherätyksen lehti Ristin Voitto ei hyväksynyt julkaistavaksi lehdessään (!):

Te minun aseenkantajat ja johtavilla paikoilla olevat; jotka johdatte minun verelläni ostettua laumaa. Teidän tulee panna pois elämästänne se, joka on ollut teille lankeemukseksi pois vanhurskauden tieltä.

Tehkää parannus; ylpeydestä ja inhimillisestä korskamielestä. Lopettakaa toinen toisenne lyöminen, alas painaminen ja kadehtiminen. Myös puhutte pahaa toisistanne ja vitsailette minun sanaani käyttäen. Levitätte valheellista tietoa toisistanne painaaksenne toista alas. On sellaisia, jotka herkuttelevat irstaiden televisio-ohjelmien edessä näin ruokkien aistillista ihmistä.

Myös minä näen keskuudessanne salasynneissä eläjiä, vallan ja taloudellisen edun tavoittelijoita.

Miksi köyhdytätte minun seurakuntiani suurten velkataakkojen kanssa ja näin teette seurakunnistani kykenemättömiä evankelioimaan, kun varat menevät muualle.

Te ette huomioi vähäosaisia vaan varakkaita te arvostatte.

Heittäkää yltänne pois farisealaiskaapu ja pukeutukaa veljelliseen rakkauteen. Antakaa toisillenne sydämestänne anteeksi, sopikaa riidat ja erimielisyydet ja hyljätkää se elämästänne, jonka tiedätte olevan vastoin minun sanaani.

enkeleidentuomia sanomia!

Arkkipiispa Gustaf Johanssonin (1844-1930) enkeli-ilmestys Turun Tuomiokirkossa

Eräänä myöhäisenä pimeänä iltana Gustaf Johansson oli iltakävelyllä.

Hän käveli tuomiokirkon ohi ja havaitsi sen kirkkaasti valaistuna.

Uteliaana hän meni katsomaan sisälle, että mikä tilaisuus vielä näin myöhällä oli.

Kun hän saapui sisään, niin kirkon alttarin edessä, keskikäytävällä, seisoi valtavan suuri kirkas enkeli, paljastettu miekka kädessä.

Jumalan lähettämänä enkeli ilmoitti, että Suomea kohtaa kolme kovaa tuomiota: Ensiksi miekan kärki kastuu, toiseksi miekka menee puoliväliin ja kolmanneksi miekka menee kahvaa myöten.

Enkelin sanoma Urho Kyllöselle syyskuussa 1992

Helsingin Siion-seurakunnan saarnaaja Urho Kyllönen sai vakavan sanoman enkelin kautta: Urho oli palaamassa puhujamatkalta Pohjanmaalta syyskuisena iltana 1992 kotiinsa Helsinkiin, kun ennen Hämeenlinnaa, Kalvolan tienhaaran kohdalla, välähti kirkas valo taivaalla.

Valo lähestyi Urhon autoa, ja pian hän huomasi, että hyvin kookas, useita metrejä korkea, kirkas enkeli laskeutui paljastettu miekka kädessään aivan auton viereen. Urho pysäköi pelokkaana tien laitaan.

Enkelillä oli viesti, joka kuului seuraavasti: ”Tuomiot, tuomiot, tuomiot ovat tulossa; aikaa ei enää anneta.

Minä olen tuhlaamalla tuhlannut armoa Suomen kansan kohdalla, mutta sen sijaan, että Suomen kansa olisi tehnyt parannuksen, se on häväissyt ja pilkannut minun pyhää nimeäni.

Sen synnin ja jumalattomuuden tähden, mikä rehottaa jopa seurakunnan keskellä, tuomiot ovat tulossa. Minä tulen, ja minä tulen pian.”

Enkeli poistui, ja Urho istui pitkään pelokkaana autossaan ennen kuin sai jatketuksi matkaa Helsinkiin.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opetusta

      nokialaiselta mielenkiintoinen julkaisu lukekaa!

      http://nokialainen.blogspot.fi/2015/09/amerikka-pisteessa-josta-ei-ole-paluuta.html

      lauantai 26. syyskuuta 2015

      Amerikka pisteessä josta ei ole paluuta – kansakunnan luopumuksen ennusti pastori David Wilkerson 40 vuotta sitten

      Tässä Dr. David Reagan'ilta kirjoitus Lamplighter -lehden syys-lokakuun 2015 numerossa, jossa käydään tiivistäen läpi Amerikan moraalisen luopumuksen vaiheet varsinkin 1960-luvulta lähtien, mutta jo sitä ennen oli profeettoja, jotka näkivät Amerikan menevän väärään suuntaan – kohti maallistumista, pakanallista yhteiskuntaa. Kuitenkin vasta nyt kansakunta on lähes avoimessa kapinassa Jumalaa vastaan, jonka seurauksena tulee tuomio kansallisen tuhon muodossa, kuten tapahtui muinaiselle Israelille kun se vaihtoi Jahven seuraamisen Baalin ym. epäjumalien palvontaan.

      Tässä Samuel Korhosen suomentamassa artikkelissa kerrotaan, miten David Wilkersonin, Amerikan tuhon profeetan, Näky-ennustukset ovat toteutuneet tähän mennessä erikoisen hyvin siitä saakka kun Näky-kirja julkaistiin v. 1974.

      Pelastusarmeijan perustajan William Boothin

      1900-luvun alussa saatu profetia lopun ajoista Jumalalta elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen Jeesuksen tulemusta”.

      Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka sisältävät mm. seuraavat asiat:

      “1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa.

      Tulee päivä, jolloin koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

      2. Silloin on taivas ilman helvettiä.

      Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää

      täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn.

      Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa

      taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

      3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä.

      Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään parannusta synnistä.

      4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,

      JOTKA EIVÄT OLE UUDESTISYNTYNEET YLHÄÄLTÄ.

      5. on paljon uskontoa, ilman pyhää henkeä.

      Tim. 3:5. Juuda 18,19.

      6. Kristikunta ilman Kristusta.

      Kristus ei ole siellä, missä “veri ja tuli” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.

      Jeremiaasta Luku 1:14

      14. Herra sanoi minulle: POHJOISESTA ON PURKAUTUVA ONNETTOMUUS kaikkien maan asukasten päälle.

      2:14

      14. OMA PAHUUTESI tuottaa sinulle KURITUKSEN JA LUOPUMUKSESI saattaa sinut RANGAISTUKSEEN. Niin tiedä ja näe kuinka onnetonta ja KATKERAA on se että HYLKÄÄT HERRAN, SINUN JUMALASI, ETKÄ MINUA PELKÄÄ, sanoo Herra, Herra Sebaot.

      19.8.2007 (pelastussanomasta)

      "Laodikean" seurakuntakuva

      Miten sokean saa näkemään, kuuron kuulemaan ja jos tämä joku on vielä halvaantunut kaulaansa myöden, miten hänet voi saada ymmärtämään yhtään mitään. Kommunikointi on suhteellisen vähäistä. Voisin koskettaa poskea, jolloin tämä tuntisi muttei ymmärtäisi. Voisin koskettaa nenää, jonka tämä myös tuntisi muttei silti ymmärtäisi mitä sanon.

      Mutta jos näillä ärsykkeillä pitäisi saada henkilölle kerrottua suhteellisen yksinkertainen pelastussanoma, luulen että vie aikas lailla pitkän hetken ennen kuin menee mikään perille vaikka tuo henkilö osaisi morseaakkosetkin. Saatikka sitten minä ymmärrän että tämä sokea, kuuro tunnoton rampa ymmärtää vielä mitään, varsinkaan jos en osaa morseaakkosia ja täytyy ensin itse opetella ne.

      Tässä sitä sitten ollaan, ihmettelemässä kun kuuroja ja sokeita halvaantuneita ihmisiä on pilvin pimein ympärillämme. Kylläpä on suhteellisen turhaa hommaa, kenellekään mitään sanoa, pakon sanelemana he opettelevat kuulemaan ja näkemään, jollei Jumala tee Pyhän Henkensä toimesta ihmettä.

      • opetusta

        http://www.netikka.net/hans.backman/kaivoskuilu.html

        Kristinebergin profetia:

        "Samalla kun Kristinebergin kaivoksesta löydettiin tuo merkillinen Kristus-hahmo,jouduttiin myös kiinnittämään huomiota erääseen hyvin vanhaan profetiaan,jonka eräs nainen Lapissa toi suunnilleen vuosisadanvaihteessa.

        Jäljennös siitä on Uumajan lääninmuseossa,ja alkuperäiskappale on Uppsalan murrearkistossa.

        Sen sisältö on siksi omaperäinen ja ajankohtainen,että se ansaitsee tulla mainituksi tässä yhteydessä,koskapa niin paljon sen ennustuksista on mennyt täytäntöön.

        Se kuuluu:

        - Maailman viimeisinä aikoina tulee esiintymään monia vääriä profeettoja,joista useat tulevat ennustamaan viimeisen tuomion ajan.

        Jos sinä kuulet sellaisten puhuvan,sinun ei pidä uskoa,mitä he sanovat,sillä ainoastaan Jumala tietää sen päivän.

        Todisteena siitä,että me lähestymme loppua,on ihmisten oppineisuus,joka leviää yli koko maan.

        - Kansat tulevat myös olemaan itserakkaita ja luottavat itseensä.

        Kristillisyys vähenee,ja jumalisuus häviää.

        Ihmiset tulevat olemaan sitä mieltä,ettei mikään Jumala ole luonut maata.

        Jotkut tulevat uskomaan,että ihmiset itse ovat aikaansaaneet ihmeen.

        Tulevaisuuden ihmiset tekevät suuria keksintöjä,jopa niin suuria,että heidän mielestään ei edes Jumala ole tehnyt sellaisia ihmetekoja.Inhimillinen keksimiskyky tulee muovaamaan uudestaan ne ihmiset,jotka Jumala on luonut,mutta niiltä ihmisiltä puuttuu sielu.

        - Ihmiset tulevat matkustamaan taivaalla lohikäärmettä muistuttavissa esineissä.Tulee olemaan lohikäärmeitä muistuttavia,sähiseviä esineitä ilmassa,maan päällä ja maan alla.

        Sinä aikana ihmiset riemuitsevat ja sanovat olevansa maailmankaikkeuden herroja.Mutta kuitenkaan he eivät ole tyytyväisiä.Seuraava toimenpide on yritys voittaa kuolema.

        Kenenkään ei tarvitse kuolla,vaan jokainen saa iankaikkisen elämän.Kaiken tämän tulevat ihmiset näkemään,mutta heillä ei ole enää viisauden silmiä nähdäkseen.

        He eivät tahdo tehdä parannusta synneistään.

        Vaivanajan tuskat kohtaavat kaikkia maapallon maita ja kansoja,ja kaikilla kielillä kuullaan valitushuutoja.

        - Mutta Pohjolassa on maa,jossa asuu kookasta kansaa,ja Pohjoismaiden kansoja säästetään niin kauan kuin mahdollista niistä vaivoista,jotka jo ovat levinneet yli maan.

        Sillä Jumala itse on valmistanut asunnon ainosyntyiselle Pojalleen erään Pohjoismaan kimaltelevassa vuoressa.

        Vuori ja maa on kauan oleva Herran käden varjossa.Missä vuori ja maa on,sitä ei vielä tiedä kukaan,mutta se on käyvä ilmi maailman viimeisinä aikoina.

        Mutta ennen sen ajan tuloa ovat Pohjoismaiden kansat poikenneet pois Jumalan viitoittamilta teiltä.Vielä tulee Jumala armahtamaan Pohjoismaan ihmisiä,sen tähden että he ovat anteliaita.

        Mutta sekin kansa voimistuu synnin teossa.Silloin tulee Jumala osoittamaan ihmisille ainosyntyisen Poikansa asunnon kimmeltävässä vuoressa,sen asunnon,jonka Hän itse on valmistanut.

        - Jonkin aikaa tulee olemaan suurta hämmästystä Kristus-kuvan johdosta.

        Mutta pian he unohtavat kaiken,ja jumalattomuus saa ylivallan kansan seassa.

        He tulevat huutamaan,ettei ole olemassa mitään muuta jumalaa kuin tiedon jumala.

        Välkkyvä vuori tulee silloin jälleen näyttäytymään,ja siitä puhutaan ihmisten keskuudessa,sen tähden että Jumalan suojeleva käsi edelleenkin lepää siellä asuvan kansan päällä.

        Tällä kertaa tulee Kristus-kuva näyttäytymään ylhäällä vuoren huipulla,niin että kaikki voivat nähdä sen.

        Jälleen ihmiset näkevät ja hämmästyvät suurta ihmettä.

        Jumala tulee myös jonkin aikaa suojelemaan Pohjoismaan ihmisiä ajan vaivoilta,niin kauan kuin jumalankuva on näkyvissä,eivätkä ihmisten kädet ole murskanneet sen asuntoa.

        - Kuitenkin jumalattomuus lisääntyy.

        Ihmisten epäusko tulee suuremmaksi ja suuremmaksi.

        Vuori jumalankuvineen murskataan.Jumala ottaa silloin suojelevan kätensä Pohjoismaan kansan päältä.

        Ne vaivat,joilta tuota kookasta kansaa on niin kauan säästetty,tulevat heidän ylleen seitsenkertaisesti ja jälleen seitsenkertaisen pahempina kuin ne vaivat,jotka ovat kohdanneet muita maapallon maita ja kansoja.

        ---

        Niin pitkälle tästä merkillisestä profetiasta.Näiden ennustusten ja Kristinebergin Kristus-hahmon välinen yhteys on kouraantuntuva.

        Ne ennustukset,jotka käsittelevät meidän aikamme oloja,ovat paikkansa pitäviä ja äärettömän ajankohtaisia.

        Jospa tämä saisi varoittaa ja herättää meidän kansaamme,ennen kuin on liian myöhäistä!

        Tälle profetialle ja Kristus-kuvan löytämiselle voidaan antaa mikä merkitys tahdotaan.

        Mutta on vaikeaa täysin vapautua ajatuksesta,että tämän ennustuksen ja täyttymyksen välisellä ihmeellisellä yhteydellä voi olla määrätty syy.

        Eiköhän se vain voi olla tervehdys Jumalalta itseltään,enne siitä,mitä on tulossa.Ei kai tätä voida torjua vain pelkkänä sattumana?"

        Lähde: Hyvä Sanoma N:o 3 1968


      • opetusta

        SANOMA SUOMEN USKOVILLE, ON EDELLEEN VOIMASSA !

        Mohikaani_27

        9.12.2014 13:16

        Sain sanoman sunnuntai aamuna Ison Kirjan leirintä paikalla olevassa Asunto vaunussamme, juuri ennen Ehtoollis kokusta, jossa tämä saamani sanoma olisi kuulunut tuoda juhlakansan tietoon. Rohkeuteni kuitenkin putosi nolla lukemiin, Rohkaistuin kuitenkin kirjoittamaan (RV-lehteen) tämän siksi, että Valtter Luoto sivusi saaranassan samaa aihetta.

        Luonnollisesti emme tietenkään voineet tietää toistemme ajatuksista tuona aamuna. Valtter Luodon ajatus pääpiirteittäin oli näin: "Tulisi ennenemmin kiinnittää huomiomme ristiin ja Golgataan, kuin Hänen Kuninkuuteensa"! Ei ehkä sanan sanalta, mutta ajatus oli tämä! Saamani Hengen sanoma on näin:

        " Kuulkaa mitä Henki tahtoo teille ilmoittaa (Jeesusken sydämeltä) Minun lippuni on teille vielä risti, Golgatan veri. Kuninkuuteni ja kruunusi on vielä täällä minun luonani.

        Olen valmistanut teille sijan. Te olette vielä siellä, missä saatana asuu.

        Valtakuntani ei ole vielä siellä, ainoastaan Henkeni kautta sydämissänne.

        Kunniaini ja kuninkuuteni on teille risti, tuntekaa minut ristille naulittuna, ylösnouseena, mutta taivaaseen astuneena, valtakuntani ei ole siellä, missä on saatanan valtaistuin.

        Ymmärtäkää kunniani, se ei ole saatanan valakunnan areenoilla,olympia tulet ovat vierasta tulta.

        Kunniani on risti, Golgatan vereni. Lippuni kantajat puetaan voimalla, Ymmärtäkää Antikristuksen hengen valheellisuus.

        Tuntekaa aika, ymmärtäkää kunniani, joka on risti, Golgata ja veri !

        _ - Mohikaani_27-


      • opetusta

        14.12.2008 (pelastussanomasta)

        Ensimmäinen eksytys on myös viimeinen... MIKÄ SE SIIS OLI?

        ONKO JUMALA TODELLA NIIN SANONUT? Näin sanoi käärme Eevalle, kun tämä oli kertonut, että Jumala varoitti heitä siitä puusta, että joka tästä puusta syö, se kuolemalla kuolee.

        Ensimmäinen seikka oli siis uskon puute!

        Kun he olivat syöneet tuosta puusta, he elättivät toiveajattelua, että ei Jumala todella sitä kuolemaa ollut tarkoittanut, vaan he saisivat jatkaa elämäänsä kuin ennenkin. Niin ei käynyt, eikä Jumala valehdellut sanoessaan niin kuin sanoi ja varoittaessaan vakavasti puusta Aatamia ja Eevaa. He eivät siis uskoneet ja lankesivat.

        Tämä sama pätee nykypäivänä joka paikassa kuin rutto. Usko on niin vähäistä, etteivät ihmiset enää edes tajua Raamatun kirjaimellisuuden vakavuutta. Meillä on vain kaksi tapaa elää ja ne ovat Kristinusko tai pakanuus. Pakanuus jakautuu kahteen osaan, kuten Kristinuskokin. Pakanuus on myös epäjumalanpalvontaa, että ateistisuutta. Ne ovat molemmat itse asiassa uskontoa, joka on enemmän harhaa, kuin mitään muuta. Kristittyinä meillä on siis myös kahta eri Kristillistä arvomaailmaa, eli nimellisesti uskovat, eli "ei oikeastaan uskovat", vaan uskontoa harjoittavat kristityt ja sitten on Tosi Uskovat, eli uskovaiset. Nämä molemmat ovat mielestään Raamattua kunnioittavia ja sitä tunnustavia, tosin harmittavasti, vain Tosi Uskovat lukevat sitä ajatuksella ja toteuttavat sen oppeja. Sen sijaan nimelliskristityt ovat kuin 2. Timoteus 3:1-5 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita, rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä, pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia; heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman.

        Senkaltaisia karta. Paavali kuvaa siis tässä lopunajan kristittyjä, jotka eivät usko, vaan valehtelevat itselleen uskonsakin näyttelemällä olevansa muka uskovia.

        Otan tähän yhden esimerkin, missä nimelliskristitty aina valehtelee itselleen:

        1. Korinttolaiskirje 6:9-10 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

        Tämän kohdan mm. nimikristitty ohittaa ja sanoo: "ei Jumala sitä ihan noin ole tarkoittanut". Miksi niin väitän, koska kaikenhan Jeesus antaa anteeksi? Koska nämä teot, vaativat kaikki anteeksiannon lisäksi ja katumusta, parannusta ja muuttumista, eikä nimellisesti kristitty halua katua syntejään tai muuttua, vaan haluaa selitellä jälleen itsensä ulos niistä.

        Palataan siis paratiisiin. Kun Jumala oli saanut Aatamin ja Eevan kiinni "housut nilkoissa" omenamehua suupielissään, syömästä siitä puusta, Hän kysyi Aatamilta tilitystä moiseen. Aatami ei halunnut ottaa anteeksiantoa vastaan, eikä liioin syyllisyyttäkään, vaan sanoi näin: "sinä annoit minulle tuon naisen, joka minut eksytti syömään siitä puusta", johon Eeva heti valmiiksi sanat suussa jatkoi, että "tuo käärme eksytti minut syömään siitä". Ja mitäs sitten Aatamille ja Eevalle tapahtui? Ne ajettiin ulos paratiisista ja näin tapahtuu ihan sama mikä nyt tapahtuu kaiken aikaa. ME EMME OTA TOSISSAMME JUMALAN SANOJA! ME EMME KADU TEKOJAMME, PUHUMATTAKAAN PARANNUKSEN TEOSTA! Paratiisi saa näitä siis odottaa.

        KUINKA MONI ON LANGENNUT TÄHÄN USKOVISTA? ;)


      • opetusta

        15.6.2007 (pelastussanomasta)

        Myrkkyä [TÄSSÄ JUTUSSSA JOKAINEN PUNNITKOON ITSE HENGESSÄÄN KUINKA ON?]

        Pyhä Henki merkitsee seurakuntaa, tai ainakin on merkinnyt Filadelfian seurakunnan jo. Joka tapauksessa, tämä seurakunta on pelastettujen seurakunta joka tällä hetkellä nauttii erityisen suurta suojelua. Raamattu mainitsee mm. siitä, että Jumalan sinetillä merkitty henkilö voi juoda myrkkyä siitä silti kuolematta. Mitä tämä sitten tarkoittaa? Ensinnäkin ei Jumala tarkoita sitä että tekisimme halpoja taikatemppuja juomalla syanidia ja simsalabim, ei vaikutusta.

        Kyllä merkitty henkilö kuolee tuosta myrkystä ja sitä paitsi, hän ei joisi myrkkyä, koska tietää että se olisi Jumalan tahdon vastaista. Tämä kuoleminen tarkoittaa kristillistä kuolemaa, eli ikuista elämää, jonka voisi menettää.

        Myrkky taas tarkoittaa vieraita ja jumalattomia oppeja ja maailmallista viihdettä, kuten rock ja hevimusiikki. Nykymaailmassa on lisäksi kaikenlaisia typeriä ja samalla ihan hauskojakin tietokonepelejä, joissa ammutaan, soditaan ja valloitetaan.

        Jumalaton ihminen saa näistä vaikutteita ja saattaa ajautua syvälle niiden pauloihin, kun Jumalan sinetillä merkitty henkilö ei ota tätä ns. räiskintäpeliä ollenkaan samalla tavalla. Tämä ei tarkoita sitä, että olisi yhdentekevää ja sallittua harjoittaa jumalattomia asioita, vaan Jumala lupaa, ettemme siihen kuitenkaan ikuisesti kuolisi.

        Nykyään kun on vielä joka puolella itsemme ympärillä pahuutta, vääryyttä ja syntisyyttä, jopa niin paljon että olemme itsekin korviamme myöden siinä, voimattomina ja osallisina tavalla tai toisella. Eli loppujenlopuksi vain ne, joissa on lapseuden henki, joiden sydän huutaa ”Abba” voivat juoda/syödä myrkkyä siitä kuolematta.

        NÄINKÖ ON?

        sanassa kumminkin sanotaan näin... ;)

        Jesajasta Luku 33:15

        15. Joka vaeltaa vanhurskaudessa ja puhuu sitä mikä on oikein, halveksii väärää voittoa, torjuu lahjukset, TUKKII KORVANSA KUULEMASTA VERITÖISTÄ JA SULKEE SILMÄNSÄ NÄKEMÄSTÄ PAHAA!

        12.6.2008 (pelastussanomasta)

        Muista tämä.... älä saastuta itseäsi katselemalla vapaaehtoisesti jumalattomuuden seuraamuksia!

        Vastaus maililla ystävälle, joka lähetti ajattelemattomuuttaan linkin, josta paljastui kaksi raakaa murhaa videoklipillä, joka esittää venäläistä uusnatsitoimintaa. Oksettavaa katsottavaa, josta kolmen sekunnin katselun jälkeen tuli niin paha olo, etten voi sanoin sitä kuvailla, eikä se lähde koko päivänä pois. Silmiin ja mieleen rakentuu jatkuvasti ne samat kuvat tuosta raakalaismaisesta tapahtumasta, jonka nuo saatanan seuraajat ovat kotivideolle itse kuvanneet.

        Aamun mietittyäni, sain ymmärryksen millä tavoin pelkästään oksettavan pahaa oloa tuottava linkki sai edes jotain hyvää aikaan.

        Sanoma:

        Jos me seuraamme Jeesusta Kristusta, miksi haluamme tietää saatanan hallituksen voimatöistä niin paljon. Miksi haluamme nähdä saatanan tekoja ja kaikkien langenneiden henkien tekoja aivan kuin se olisi jotain huvia. Miksi haluammekaan tietää hyvän ja pahan tiedon?

        Miksi seurata Jeesusta Kristusta samaan aikaan kun haluttaa käydä pornomessuilla tai katsoa pornoelokuvia, lapsipornoa tai mitä tahansa muuta luonnotonta ja sadistista riettautta. Miksi katsomme Kristusta ja ylistämme hänen laupeuttaan, kun samalla haluamme nähdä raakoja murhia ja kidutuksia videolta.

        Miksi rukoilemme Kristusta palaamaan siinä toivossa että haluamme taivaskotiin näkemästä tätä kaikkea pahuutta, kun siitä huolimatta vapaaehtoisesti kuin varmuuden vuoksi käymme meediolla kysymässä tulevaisuuttamme.

        Miksi jatkamme ilosanoman julistusta toisille ihmisille pelkästään siksi, jotta voimme itse kääntyä katsomaan ja seurata selän takanamme tapahtuvaa Sodoman jumalattomuutta.

        Veljet ja Siskot: kääntykäämme kohti Kristusta ja katsokaamme vain Hänen loistoaan ja kirkkauttaan, jottemme kuluttaisi itseämme muuhun ja vähitellen muuttuisi suolapatsaiksi.

        MIKSI SITTEN JATKATTE PAHUUTTANNE JA TEETTE SYNTIÄ? ;)

        ONKO OPETUKSENNE PUHEENNE JA TEKONNE RISTISSÄ JA OLETTEKO SOLMUSSA ITSENNEN KANSSA? :)

        EIKÖ MUKA TARVITSE PYHITTÄYTYÄ JA LOPETTAA SYNNISSÄ ELÄMISTÄ? ;)

        YMMÄRRÄTTEKÖ EDES OMIA KIRJOITUKSIANNE? ;)


      • öpetusta

        KaksiTaiKolme

        25.9.2015 18:59

        Uusi

        ”Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava” ei ole Raamatullinen peruste minkään ”elämän valinnan tai johdatuksen ” tms. pohjaksi. Esim. srk:n kokoontumisessa vaikuttava Pyhä Henki, jonka jakamalla profetian lahjan vaikutuksesta ”kaikki voisivat profetoida” ei ole pohja em. ”ratkaisujen” tekemiseen. Ihmisellä on vastuu henkilökohtaisista elämän valinnoistaan, joita profetian lahjan omaava voi kyllä julkituoda, mutta se ei ole pohja valinnalle.

        Raamatun mukaan profetian lahjan tarkoitus on 1. Kor. 14:3. ”Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa.”

        Raamattu ei missään ilmoita että ”kahden tai kolmen profetian ” vahvistuksella jokin asia olisi tehtävä tai ratkaistava.

        ”Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava”on Raamatun oman asiayhteys ilmoituksen mukaan ymmärrettävissä, ettei ketään ”juorujen tms.” perusteella ”leimattaisi” srk:n keskuudessa syntiä harjoittavaksi, vääryyttä tehneeksi, vaan asialle on etsittävä totuus perusteet. On oltava kaksi tai kolme henkilöä todistamaan alkuperäisen asian todellisuuden.

        Siis asian ”silmin näkijöitä”, että on todellisuus perusteet, jonka jälkeen asia käsitellään seurakunnan kurinpito menetelmin Raamatun neuvon mukaan. Tulee huomata että vaadittavat ”kaksi tai kolme todistajaa” voivat olla myös vääriä todistajia, (mm. Matt. 26:60) mutta he joutuvat Jumalan edessä vastuuseen valheellisesta todistuksestaan.

        Missä asiayhteydessä ”kaksi tai kolme todistajaa ” mainitaan?

        ”Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava” ”sanonta” Raamatussa, joita itse tutkimalla voit nähdä asiayhteydet joita sanonta koskee.)

        Raamatun paikkoja ”kahdesta tai kolmesta todistajasta ” 5. Moos.17:6-7, 5. Moos. 19:1519, Matt.18:15 -17, Matt.26:59 -61, Joh.8:15 -18, 2. Kor.12:20- 13:2 (huomaa Raamatun tekstiin jälkeenpäin lisätty luku- ja jae numerointi, joka katkaisee asiayhteyden sii 2. Kor 12:20.--13:1 !), 1. Tim 5:19 -20, Hebr.10:26- 29, Ilm.11:3

        5. Moos. 19:15. ”Yksi ainoa todistaja älköön olko pätevä ketään vastaan, olkoonpa mikä pahanteko tai rikkomus, mikä synti tahansa, jonka joku tekee. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on asia vahva. Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta, niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina. Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan, niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi

        2. Kor 12:20. ”Sillä minä pelkään, että tullessani ehkä en tapaa teitä semmoisina, kuin tahdon, ja että te tapaatte minut semmoisena, kuin te ette tahdo. Minä pelkään, että teidän keskuudessanne ehkä on riitaa, kateutta, vihaa, juonia, panetteluja, juoruja, pöyhkeilyä, epäjärjestyksiä; ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet…”

        Asiayhteys jatkuu seuraavassa luvussa! (Paavalilla ei ollut lukujakoja kirjeissään)

        13:1. ”Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan sanalla on jokainen asia vahvistettava. Olen edeltäpäin sanonut ja sanon edeltäpäin niille, jotka ennen ovat syntiä tehneet, ja kaikille muille – niin kuin silloin sanoin, kun olin toista kertaa tykönänne, samoin nytkin, kun olen poissa – etten, kun taas tulen, ole teitä säästävä..”

        Siis apostoli Paavali edelytti Korinttolaisilta kirjoituksiin vedoten , että olisi oltava ”kaksi tai kolme todistajaa” kun heidän keskuudessaan synnissä elävien (”jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.”) kohdalla toteutetaan seurakuntakuria.Ensin otetaan asiasta selvää onko se totta vai ei,että"...eivätkä ole katuneet sitä saastaisuutta ja haureutta ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.” ja tähän tulee olla todistajat.

        jatkuu...


      • opetusta

        1Luterilainen

        25.9.2015 20:07

        Tulkitsen tuon useasti esiintyvän Raamatun ilmaisun siten, että en voi muodostaa Raamatulla perusteltua käsitystäni vain yhdellä Raamatun kohdalla tai jopa yhdellä jakeella. Toisaalta en voi hylätäkään niin perusteltua tulkintaa "vääräoppisena".

        Aina on oltava vähintään kaksi kohtaa tai edes jaetta Raamatusta, jotka ovat samansuuntaisia koskien kyseistä tulkintaa, jotta voin sanoa tulkintani asiasta olevan Raamatun mukainen.

        Ja sitten tulkintani pitää vielä noudattaa Raamatun suuria linjoja kuten Jumalan Sana, Luoja, Valinta, Syntiuhri, Armo, Rakkaus, Israel, jne.

        Synoptisia Evankeliumeja on kolme, mikä sopii tuohon periaatteeseen täysin.

        Matteus, yksi kahdestatoista, ensimmäinen kirjuri; Markus, toisen polven apostoli, "Pietarin evankelista"; Luukas, "Paavalin evankelista", pakanaproselyytti, tiedemies.

        Johannes, Jeesuksen sukulainen, täydensi ja kertoi sen minkä vain hän tiesi lähimpänä opetuslapsena. Johanneksen evankeliumi on syvällisempi ja lentää paljon korkeammalla kuin synoptikot.

        Johannes on täynnä viittauksia Vanhaan Testamenttiin ja käyttää sen vertauskuvia, kuten myös Ilmestyskirja, joten sitä ei voi ymmärtää oikein ilman Vanhan Testamentin, Jumalan Sanan suurta tuntemusta.

        Johanneksen kirjeet ovat minulle paljon tärkeämpiä kuin Pietarin kirjeet.

        "Katumus" on Rooman katolisten katekismusten termejä, Lutherin protestantit

        seuraajat ja helluntailaiset tunnustavat syntinsä Taivaan Isälle ja vanhimmille, kuten Raamattu kehottaa. Siinä ei tarvita mitään katumusharjoituksia eikä aneita.

        Synnintunnustus ei vaadi tunnetta vaan rehellisyyttä, ihmisen tahtoa oikeaan ja nöyrää Jumalan tahdon tekemistä Jumalan Sanan mukaan, Jeesuksen nimessä.

        1.Jh.1:9 Herra JHVH Israelin Jumala on uskollinen ja vanhurskas. Hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä, jos me tunnustamme syntimme.

        jatkuu...


      • opetusta

        MIELENMUUTOKSEEN

        26.9.2015 1:22

        Miten Rooman katolisten KATUMUS eroaa luterilaisten mielenmuutoksesta eli "parannuksesta", metanoia, ja tarkoittaako katumuskin sitä että ihminen tahtoo

        lakata tekemästä väärin, tunnustaa syntinsä, ja tahtoo ruveta tekemään Herran JHVH Israelin Jumalan Pyhissä Kirjoituksissa ilmoitettua pyhää, vanhurskasta ja hyvää tahtoa eli alkaa palvelemaan Luojaansa kaikella mielellään ja voimallaan?

        Luukkaan evankeliumi: 10:27 hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."

        Matteuksen evankeliumi: 21:32 sillä Johannes( Kastaja ) tuli teidän tykönne vanhurskauden( LAIN TEKOJEN )tietä, ja te ette uskoneet( KUULIAISUUS )

        häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat( KUULIAISUUS ) häntä; ja vaikka

        te sen näitte( LAIN TEOT ), ette jäljestäpäinkään KATUNEET, niin että olisitte häntä uskoneet( USKONKUULIAISUUS, LAIN TEOT ).

        Matteuksen evankeliumi: 7:21 EI JOKAINEN, joka sanoo minulle: 'Herra JHVH!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE minun Taivaallisen Isäni tahdon. 12:50 sillä jokainen, joka TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon, on

        minun veljeni ja sisareni ja äitini."( JOKA EI TEE, EI OLE HÄNEN OMANSA. )

        2.Korinttolaiskirje: 12:21 ja että, kun tulen, Jumalani on taas nöyryyttävä minua teidän tykönänne, ja että joudun suremaan monen tähden, jotka ennen ovat synnissä eläneet eivätkä ole KATUNEET sitä saastaisuutta ja haureutta( EPÄJUMALANKUVIEN PALVONTA ) ja irstautta, jota ovat harjoittaneet.

        Joona: 3:10 Kun Jumala näki heidän TEKONSA, että he kääntyivät pois pahalta tieltänsä, niin Jumala katui sitä pahaa, minkä hän oli sanonut tekevänsä heille, eikä tehnyt sitä.( HERRAN JUMALAN MIELENMUUTOS, EI TEHNYTKÄÄN )

        Matteuksen evankeliumi: 21:29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui( MIELENMUUTOS ) ja meni.

        21:30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.( VILPILLINEN )

        21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?"

        He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeshua sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.

        21:32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään KATUNEET, niin että olisitte häntä uskoneet( KUULIAISUUS ).

        21:33 Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille. 21:34 Ja kun hedelmäin aika lähestyi, lähetti hän palvelijoitansa viinitarhurien luokse perimään hänelle tulevat hedelmät. 21:35 Mutta viinitarhurit ottivat kiinni hänen palvelijansa; minkä he pieksivät, minkä tappoivat, minkä kivittivät. 21:36 Vielä hän lähetti toisia palvelijoita, useampia kuin ensimmäiset; ja näille he tekivät samoin.

        21:37 Mutta viimein hän lähetti heidän luokseen poikansa sanoen: 'Minun poikaani he kavahtavat.' 21:38 Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä.' 21:39 Ja he ottivat hänet kiinni ja heittivät ulos viinitarhasta ja tappoivat.

        21:40 Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"

        21:41 He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa."

        21:42 Jeshua sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'

        21:43 Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä( ylipapit ja fariseukset ) pois ja annetaan ( ISRAELIN )kansalle, joka TEKEE tekee sen hedelmiä.

        21:44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

        21:45 kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä Hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että Hän puhui heistä. 21:46 Ja he olisivat tahtoneet ottaa Hänet kiinni, mutta pelkäsivät ( ISRAELIN JUUTALAISTA )kansaa, koska se piti Häntä profeettana.

        27:3 kun Juudas, Hänen kavaltajansa, näki, että Hänet oli tuomittu, silloin hän KATUI( KATUMUS EI PELASTA ) ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille

        jatkuu...


      • opetusta

        jeepjep

        26.9.2015 9:32

        "27:3 kun Juudas, Hänen kavaltajansa, näki, että Hänet oli tuomittu, silloin hän KATUI( KATUMUS EI PELASTA ) ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille"

        tähän sopii erinomaisesti tämä kohta vahvistukseksi...

        1 Mooseksen kirja Luku 4:13 ja 14

        13. Kain sanoi Herralle:SYNTINI SYYLLISYYS ON RASKAAMPI KUIN ETTÄ SE VOITAISIIN ANTAA ANTEEKSI.

        14. SINÄ KARKOTAT minut pois tältä seudulta ja minun täytyy KÄTKEYTYÄ sinun kasvojesi edestä, olen KULKIJA JA PAKOLAINEN maan päällä.

        Kuka vain tapaa minut, surmaa minut.

        aamen


    • tavallinenkatolilainen

      Olet kirjoittanut monta opetusta ja laittanut otsikoksi " Saako syntiä tehdä?"

      Jeesus vastaa siihen Vuorisaarnassaan:
      Matt. 5:8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.

      Myös apostoli Jaakob kehottaa taistelemaan syntiä vastaan:

      Jaak. 4:7. Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.
      8. Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.
      9. Tuntekaa kurjuutenne ja murehtikaa ja itkekää; naurunne muuttukoon murheeksi ja ilonne suruksi.
      10. Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.
      11. Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka veljeään panettelee tai veljensä tuomitsee, se panettelee lakia ja tuomitsee lain; mutta jos sinä tuomitset lain, niin et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari.
      12. Yksi on lainsäätäjä ja tuomari, hän, joka voi pelastaa ja hukuttaa; mutta kuka olet sinä, joka tuomitset lähimmäisesi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe