Huvikumpu oli Suomen paras hovimestari

Talkoolainen

Aikanaan 1983-1995 välillä Siilinjärven Huvikummulla vierailivat kaikki Suomen parhaat rock-ja tanssiyhtyeet. Eppu Normaali oli ykkösnimi, sitten Popeda, Yö, Zero Nine, Neuman, Juice ja Grand Slam, Topi Sorsakoski, Agents jne. Tanssi- ja huvikansaa parhaimmillaan paikalla n. 2000 ja tunnelmat katossa. Kaiholla näitä tapahtumia muistelee. Tiedän taustat, kun olin toimitsijana paikalla liki jokainen perjantai lähes kahdeksan vuotta. Nyt rakennus, liki 1600m2, on TarinaGolfin välinevarastona - harmi. Oli hetki, jolloin huvien vetovoima kävi aallonpohjassa. Terv. Siilinjärven Hiihtoseuran vastuuhenkilö(SiiHs omisti paikan).

5

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talkoolainen

      Edelliseen otsikkoon pääsi pujahtamaan virhe: ei hovimestari vaan huvimesta.

    • Haaveissavain1

      Voi kun olisi itse päässyt käymään kyseisessä paikassa, paljon hyvää kyllä olen kuullut :)

    • slkfjsdklfjksljdl

      Mitäpä tuollaista keskellä syrjäistä metsää sijainnutta lahoa latoa muistelemaan...

      • jäpäkki

        Eihän se missään syrjäisessä metsässä sijainnut vaan ihan keskustan kupeessa.


    • menneetlavatanssit

      Oisittepa kokenneet aikoinaan myös pohjois-karjalassa oleen enon vallisärkän,oli se iso juttu, purkivat pois kesällä.

      Maisemat oli kulkaa tuolla kuin kolilla olisi ollut.valtaisan kauniilla paikalla,hyvin vanha rakennus jossa taiteilijat saattoivat jopa yöpyä,ei toki enään viimeisimpinä vuosina varmaan taso riittänyt mutta oli porukka ja paljon kun hyvät esiintyjät oli keikalla.

      Laitan muutaman linkin menneistä ajoista jos joku teistä lukijoista vaikka kävikin sielä niin enään on vain parkki paikka,ja niin suuri kun se oli että 1000 henkeä lavalla muut rakennukset päälle.

      Samaa surua podemme täällä,viimeisin jonka muistan itse kun Erkki Junkkarinen esiintyi ja vuosi oli 1998-1999

      Lavalla esiintyi myös eräänä vuonna 1989 -1990 eput ja kikka samana iltana, tuolloin oli valtava määrä ihmisiä,1000-2000 tarkkaa lukua en uskaalla ilmoittaa mutta paljon oli.

      Tanssilavoja ja näitä suuria aikamme huvikeskuksia ei tule enään keskelle metsiä ja järvien viereen,se aika on historiallista,katsokaapa kuvia ......

      https://www.facebook.com/vallisarkka


      Vallisärkän artistikaartiin voidaan lisätä myös maamme nimekkäimmät laulusolistit. kuten Reijo Taipale, Kari Tapio ja Tapani Kansa. Keronen muistaa, miten Dingon esiintymistä tuli Vallisärkälle odottamaan aidan taakse nuorisoa jo kahta päivä ennen konserttia.

      http://yle.fi/uutiset/enon_vallisarkka_on_nahnyt_koko_tanssikulttuurin__nyt_lava_ja_muut_rakennukset_puretaan_kayttamattomina_video/7532537


      Entisiä tanssipaikkoja alla olevasta linkistä.

      http://tanssi.net/fi/vanhat.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe