Kuka tai mikä kauppaketju

kotimaistakin

hyötyy eniten näistä "mamuista" . Vastaan että luultavasti saksalaiskauppa. Asiakkaista suurin osa.

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä.vaan

      Hyvä on mamuista hyötyä myös Suomelle.

    • Ei.väri.tartu

      Onko sekin pahasta, että kauppaliikkeet saavat lisää asiakkaita?
      Kadehditaanko sitäkin, että kauppa käy. Raha on saman väristä joka tapauksessa.

      • k-kk

        Leikkiraha siin vaihtaa omistajaa, oikee raha on sellasta mikä tulee ulkomailta.


      • kylmätotuus

        Kaikki kasvuaedistävät toimet on pahasta!
        Suomalainen kateus ei siedä onnistumisia.


      • kylmätotuus
        k-kk kirjoitti:

        Leikkiraha siin vaihtaa omistajaa, oikee raha on sellasta mikä tulee ulkomailta.

        Voi nimim. "k-kk" mietihän hetkinen ja huomaat, että raha on leikkiä vain. Ns. "oikeaa" rahaa ei ole olemassakaan.


    • Kuka.rikastuu

      Oman maan kauppiaita käyttävät. Lihat haetaan halal-kaupoista. Riisi 10 kilon säkeissä itämaisista ruokakaupoista jne. Kyllä siinä jää K-kaupan Väiski nuolemaan näppejään niiden pikkupakkaustensa kanssa. Eli sossu=me maksaa ja ählämit kiittää ja panee rahat taskuunsa.

      • ent.siivoojaparka

        Niissä hyllyt notkuu niitten omista kotimaista tuotettuja säilykkeitä, keksejä, kakkuja, vihanneksia, lihaa, öljyjä, juustoja... Ei niissä ole mitään täkäläistä. Kyllä niitten ruokarahat menee pois Suomesta melko tarkalleen.


      • kylmätotuus

        Nimim." ent. siivoojaparka" oletko koskaan laskenut montako euroa itse käytät suomalaisen elintarviketuotannon tukemiseen omalla ostoskäyttäytymiselläsi?

        Olen ymmärtänyt, että asut Ruotsissa. Olenko oikeassa?
        Jos olen, niin sinulla ei liene mitään oikeutta puuttua Suomessa toimiviin kauppaketjuihin, jos et osta pelkästään suomalaisia tuotteita asuinmaassasi.

        Tuskinpa sieltäkään löytyy ruotsalaista tonnikalaa, ananasta, riisiä ja lukemattomia muita elintarvikkeita!

        On aivan käsittämätöntä syyllistää toisia, kun itsekään ei toimi moitteettomasti ruokaostoksissaan!

        Jos ostat mustikoita, niin muista tarkistaa, että ne ovat suomalaisia, muuten ei hyvää huudeta!

        Halal-kauppoja ei vielä ole näkynyt kotikonnullani. Ei muuten sitä saksalaisketjuakaan.


      • ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

        Nimim." ent. siivoojaparka" oletko koskaan laskenut montako euroa itse käytät suomalaisen elintarviketuotannon tukemiseen omalla ostoskäyttäytymiselläsi?

        Olen ymmärtänyt, että asut Ruotsissa. Olenko oikeassa?
        Jos olen, niin sinulla ei liene mitään oikeutta puuttua Suomessa toimiviin kauppaketjuihin, jos et osta pelkästään suomalaisia tuotteita asuinmaassasi.

        Tuskinpa sieltäkään löytyy ruotsalaista tonnikalaa, ananasta, riisiä ja lukemattomia muita elintarvikkeita!

        On aivan käsittämätöntä syyllistää toisia, kun itsekään ei toimi moitteettomasti ruokaostoksissaan!

        Jos ostat mustikoita, niin muista tarkistaa, että ne ovat suomalaisia, muuten ei hyvää huudeta!

        Halal-kauppoja ei vielä ole näkynyt kotikonnullani. Ei muuten sitä saksalaisketjuakaan.

        Tarkoitat niinkuin, että jokaisen maahanmuuttajan olisi käytettävä oman synnyinmaansa tuotteita, että tekisi oikein?
        Sittenhän Lähi-Idän porukat tekevät sinun mielestäsi aivan oikein tuottaessaan kaiken ruokansa kotimaistaan.
        En ole laskenut, montako euroa olen käyttänyt suomalaisiin tuotteisiin. Aika paljon olen syyllistynyt kyllä siihen samaan kuin muutkin mamut. Mutta kun ne suomalaiset kanelikorput, rinkelit, Fazerin ruisleipä, suklaa, lakut, lihapiirakat, lörtsyt, Koskenlaskijajuusto, Valion emmental, leipäjuusto... maistuu joskus minun suussani niin hyvälle. Tuo niinkuin pienen tuulahduksen makunystyröihini synnyinmaastani. Mutta ne on ihan herkuttelutarkoituksessa.
        Muuten ostan niin paljon ruotsalaista kuin vain mahdollista. Liha pelkästään "kotimaista" ja kaikki vihannekset "kotimaista" niin pitkälle kuin niitä on saatavana.
        Minkälaisessa peräkylässä asunet? Kyllä sinne teillekin vielä mamukauppoja tulee sitten kun niitä mamujakin, niitten myötä, ole huoleti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe