Suomalaiset naiset....

OnlineDeittiMies

...miksi teidän kanssanne ei voi jutella mistään? Kyllä, luen profiilin, kirjoitan mukavia yms. Ei vastausta.

Sitten ulkomaalaisten kanssa kyllä juttu luistaa eikä tarvitse kirjoittaa kuin vaikka yksi lause.

Liittysin OkCupid sivustoon ja nyt jutellut ruotsalaisen kanssa, puolalaisen kanssa, muutaman venäläisen kanssa sekä brasilialaisen kanssa. Niin ja yksi on singaporesta mutta opiskelee suomessa.

Monenko suomalaisen kanssa olen jutellut? Yhden. Ja sekin oli 2 viestiä ja siihen loppui keskustelu.

29

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PileRani

      Ne on nähnyt kuvasi!

      • OnlineDeittiMies

        No on, mutta ei tässä nyt mikään ihmishirviö kuitenkaan olla vaan siistin näköinen, urheilua harrastava nuorimies.

        Kyllä se vaan pistää naurattamaan kun monien profiileissa lukee:

        "Olen iloinen, ulospäinsuuntautunut, tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, juttelen mielelläni yhteisistä mielenkiinnonkohteista" ym. lööperiä. Ja vaikka olis yhteisiä mielenkiinnon aiheitakin, sanotaan vaikkapa Sci-fi leffat niin eipä heru vastausta.

        Nirsoa sakkia. Ei voi muuta sanoa.


      • Mitäkehnoa

        Sinusta ei ilmene mitään hyödyllistä heidän elämään . He eivät esimerkiksi yritä muiluttaa itseää suomeen asumaan , ihanan miehen kaa. He ovat reiluja ilman kieroja ajatuksia. Ole onnellinen kunnes lankeat ulkolaiseen


    • kimjong

      Olen samassa tilanteessa ja samaa olen myöskin miettinyt.
      Olen tullut siihen tulokseen, että naiset ovat joko todellakin kusipäitä, tai suurin osa naisten profiileista on haamu profiileja, joita joku moderaattori huijari silloin tällöin availee ja pitää ne aidon näköisinä.
      Syy huijaukseen?
      Se että saadaan mies ostamaan lisä palveluja, esimerkiksi nähdäkseen onko nainen EDES lukenut lähettämäni viestin.
      Kaiken kaikkiaan naiset käyttäytyy nettideiteissä todella päin vastaisesti, kuin voisi kuvitella.
      1. Samat naamat kuukaudesta ja jopa vuodesta toiseen.--> Normaali ihmisen kuvittelisi
      kyllästyvän tohon touhuun nopeasti, ellei tule tuloksia ja olisi aktiivinen.
      2. Samat naamat ja paljon hylättyjä ja sellaisia profiileja joihin ei ole kirjauduttu sisään AIKOIHIN.---->Luulisi normaalin ihmisen poistavansa profiilinsa-->Mutta nepä onkin hylättyjä haamu profiileja.
      3. Eivät selaa profiileja----> Tyhjät haamu profiilit eivät pysty selaa niitä.
      4 Eivät lähetä viestejä------>Sama kuin äsken, haamut, eivät lähettele.
      5. Eivät vastaa viesteihin------->haamut eivät voi vastata, koska profiilin takana ei ole ketään ja tarkoitus on saada mies raapimaan päänsä verille, että onkohan nainen edes lukenut viestiä ja tämän todentaakseen hankkii PLUSSA paketin ja jolloin moderaattorien huijaus toteutuu.
      Tässä VAIN OMA teoriani ja toivon että se oikea, eikä se että, kaikki naiset olisivat kusipäitä.

    • harmijuttu

      Tuppisuita on suomalaiset naiset. Juttelin yhden ulkomaalaisen kanssa kaks tuntii viikonloppuna facebuukissa. En ole suomalaisen naisen kanssa jutellut kahta tuntia ikinä.

    • ex-nettideittaaja

      Voi voi! Eihän tuossa ole mitään uutta. Suomalaisista nettideittien naisista on tullut vaan niin nirsoja, että omatasoinen tai perushyvä mies ei kelpaa. Seiskan naisen mielestä miehen pitää olla vähintään kymppi ulkoisesti. Puheet ja kirjoittelut eivät merkitse mitään, kuva ratkaisee. Kovasti kaipailen niitä sinkut.net aikoja, jolloin nettideittailussakin oli oikeasti elämää ja käytiin treffeillä.

    • Heihoimoi

      Mä olen tuolla treffipuolella. Mulle tulee viikossa viestiä yli sadalta eri mieheltä. Luulisin että monilla naisilla on sama tilanne. Kaikkien kanssa ei ole mahdollisuutta alkaa jutella, valitettavasti. Enkä kyllä haluaisikaan jakaa huomiotani monen sadan miehen kesken....tuskin mieskään siitä pitäisi.

    • ikuisesti-yksin

      Jollei ole varakas ja komea niin ei naisia kiinnosta. Pelimiehet saa naisia koska osaavat lirkutella naisille ja nainen heti pillu märkänä vastaamassa. 15 vuotta sitten naisille voi vielä puhua mutta nykyään naiset nirsoilee paljon.

    • Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että suomalaiset naiset eivät hae nettideiteistä jutteluseuraa vaan elämänkumppania. Joko sinä annat (tietoisesti tai tiedostamattasi) ymmärtää, että olet hakemassa vain jutteluseuraa tai sitten et kiinnosta naisia "elämänkumppanitasolla". Ulkomaiset eivät edes voisi edetä nopeasti tapaamaan, joten heitä voi kiinnostaa kirjoitella ihan vain vaihtaakseen kokemuksia elämästä muualla.

      • Mieshelka

        Helkalla on ollut viime aikoina ihan järkeviä kirjoituksia. Mutta mutta. Tämä oli sellainen pohjanoteeraus jälleen kerran!

        Jos hakee netistä elämänkumppania, niin eikö kannattaisi aloittaa juttelu/viestittely? Miten muuten netissä voi tehdä alustavan tutustumisen?


      • Mieshelka kirjoitti:

        Helkalla on ollut viime aikoina ihan järkeviä kirjoituksia. Mutta mutta. Tämä oli sellainen pohjanoteeraus jälleen kerran!

        Jos hakee netistä elämänkumppania, niin eikö kannattaisi aloittaa juttelu/viestittely? Miten muuten netissä voi tehdä alustavan tutustumisen?

        Juttelemalla, juu, mutta viestittäen kuitenkin että on kiinnostunut lähestymästään ihmisestä muunakin kuin rupattelukumppanina.


      • OnLineDeittiMies
        helka kirjoitti:

        Juttelemalla, juu, mutta viestittäen kuitenkin että on kiinnostunut lähestymästään ihmisestä muunakin kuin rupattelukumppanina.

        No ei kai nyt ensin voi sanoa että "mennään naimisiin, tutustutaan sitten." Kyllä minulla vielä lukee että ihan tosissani olen liikenteessä ja kyllä se juttelusta yleensä aloitetaan että näkee onko toinen "sopiva" vai ei. Harvoin sitä nyt muutaman lauseen perusteella kokokuvaa ihmisestä saa.

        Ehkä paras pohjanoteeraus naisten puolelta oli se kun juttelu sujui ensin ihan hyvin kunnes tuli matkustelusta juttua. No, en ole vielä päässyt matkustelemaan ja juttelu loppui siihen. Kyllä on tiukassa kriteerit naisilla.

        Alkaa tuntumaan siltä että ei suomen rajojen sisäpuolta löydy naista joka ymmärtäisi miestä jolla on monia mielenkiinnon kohteita.

        Mainitse videopelit ja nainen luulee että olet joku nörttiluolassa 24/7 viihtyvä pelinörtti joka näkee aurinkoa kerran vuodessa joka litkii eeässää.

        Mainitse autot ja nainen luulee sinun olevan jokin rasvamontussa viihtyvä amisjuntti joka ei tee muuta kuin rassaa autoaan päivät pitkät.

        Ja suurimmalla osalla naisista lukee vielä surkuhupaisa "Katsotaan mitä täällä on. En etsi väkisin mutta jos kiinnostava tulee vastaan niin...."

        Ja lähes joka toisella lukee "olethan omillasi toimeentuleva". Niin. Kyllä aikuinen ihminen nyt ihan omillaan toimeen tulee väkisinkin.

        Nuo ovat itselle ainakin ehdottomia turn-offeja.

        Ja monella naisella on profiili noin 2 rivin mittainen:

        "Olen iloinen, kiltti, huolehtiva, avoin" yms. No tuosta selviääkin paljon. Ei yhtään mitään.

        Tylsiä tuppisuita kaikki. Kaipaan sellaista rempseää, estonta ihmistä joka ei takerru elämän pikkuasioihin vaan näkee kokonaiskuvan.


      • OnLineDeittiMies

        Jatkan vielä. Ja todella monella on mainittuna "olethan hyvin koulutettu". Tuo sana jo itsessään kertoo mielestäni ihmisestä kaiken tarpeellisen.

        Niin, seurusteletko kumppanin koulutodistuksen kanssa vai sen ihmisen? Vai haluatko ehkä sitten brassailla "MINUN mies on...." kavereille?

        Koulutus kun ei kerro ihmisistä kuin sen että on jaksanut opiskella. Arvostan kyllä ihmisiä jotka ovat opiskelleet jotain mikä heitä on kiinnostanut. Ihmisenä tämä voi kuitenkin olla täysin epäkelpo kumppani juuri sinulle.

        Kyllä sitä on tavattu täysin idiootteja jotka ovat lukeneet lakia (ei minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja) ja sitten taas mukavia ja iloisia jotka ei ole käyneet kuin peruskoulun.


      • OnLineDeittiMies kirjoitti:

        Jatkan vielä. Ja todella monella on mainittuna "olethan hyvin koulutettu". Tuo sana jo itsessään kertoo mielestäni ihmisestä kaiken tarpeellisen.

        Niin, seurusteletko kumppanin koulutodistuksen kanssa vai sen ihmisen? Vai haluatko ehkä sitten brassailla "MINUN mies on...." kavereille?

        Koulutus kun ei kerro ihmisistä kuin sen että on jaksanut opiskella. Arvostan kyllä ihmisiä jotka ovat opiskelleet jotain mikä heitä on kiinnostanut. Ihmisenä tämä voi kuitenkin olla täysin epäkelpo kumppani juuri sinulle.

        Kyllä sitä on tavattu täysin idiootteja jotka ovat lukeneet lakia (ei minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja) ja sitten taas mukavia ja iloisia jotka ei ole käyneet kuin peruskoulun.

        No, kommentoin nyt omasta näkökulmastani. Tosin ikäluokka olisi hyvä tietää. Ilmeisesti kyse on itseäni (40 ) nuoremmista naisista, mutta en muista ajatusmaailmani olleen radikaalisti erilainen vuosikymmentä tai kahta aikaisemminkaan.

        Tuo koulutusasia: En usko, että yksikään aikuinen ihminen ajattelee tuolla tavalla. Omat ystäväni eivät ole koskaan edes kyselleet, mikä miesystäväni on koulutukseltaan tai mitä hän tekee työkseen.

        Väitän, että koulutus korreloi joidenkin harrastusten ja elämäntapavalintojen kanssa eli kyse ei ole pelkästään siitä, että "on jaksanut opiskella". Veikkaan, että jos on tutkittu esimerkiksi, ketkä käyttävät eniten "korkeakulttuuria" niin sieltä löytyy selkeä korrelaatio korkeampaan koulutukseen.

        Jos hakee parisuhdetta, jossa on myös yhteisiä kiinnostuksenkohteita, eli toivoo että kumppani lähtee mukaan teatteriin tai oopperaan tai on kiinnostunut keskustelemaan esimerkiksi kirjallisuudesta, niin selkeintä on tietysti kertoa se jo profiilissa, mutta itse käytin profiilissani koulutusrajausta juuri sen takia, että en vain jaksa uskoa, että peruskoulun käyneellä keski-ikäisellä suomalaismiehellä on kiinnostusta esimerkiksi kulttuuriin. Jos olisi, niin miksei hän olisi sivistänyt itseään myös muodollisesti pitemmälle ja hankkinut jonkun tutkinnon?

        "kun juttelu sujui ensin ihan hyvin kunnes tuli matkustelusta juttua. No, en ole vielä päässyt matkustelemaan ja juttelu loppui siihen."

        Ehkä kyse oli samasta asiasta? Toiselle matkailu on tärkeä harrastus, jonka hän haluaisi jakaa kumppaninsa kanssa. Tottakai ihminen voi aloittaa matkailun vasta parisuhteessa, mutta haluaako hän? Ei se ainakaan kovin suuri intohimo hänelle voi olla.

        Videopelejä ja autojen rassaamista tai "autoilua"kohtaan itselläni on erittäin kovat ennakkoluulot, joten ikävä kyllä tunnustan, että minulle ne nimenomaan tuovat mieleen mainitsemasi ennakkoluulot.

        "Ja lähes joka toisella lukee "olethan omillasi toimeentuleva". Niin. Kyllä aikuinen ihminen nyt ihan omillaan toimeen tulee väkisinkin. "

        Enpä pitäisi tuota niin itsestäänselvänä, paljon on niitäkin, jotka vielä 20 tai jopa 30 vuotiaana käyvät vanhempien kukkarolla tai vippaavat ystäviltään selvitäkseen tilipäivästä toiseen.

        "Tylsiä tuppisuita kaikki. Kaipaan sellaista rempseää, estonta ihmistä joka ei takerru elämän pikkuasioihin vaan näkee kokonaiskuvan."

        Eli nyt asia kääntyikin niin päin, että naisten tekstit ovat suurelta osin turn-offeja ja naiset ovat tylsiä tuppisuita kaikki?

        BTW, ensimmäisessä viestissäsi kerrot, että olet jutellut vain yhden suomalaisen naisen kanssa ja keskustelu päättyi kahden viestin jälkeen. Sittemmin kuitenkin kirjoitat:

        "Ehkä paras pohjanoteeraus naisten puolelta oli se kun juttelu sujui ensin ihan hyvin kunnes tuli matkustelusta juttua. No, en ole vielä päässyt matkustelemaan ja juttelu loppui siihen. Kyllä on tiukassa kriteerit naisilla."

        NaisTEN puolelta? NaisILLA?

        Ehkä sinun kannattaisi etsiä seuraa ulkomailta, jos suomalaisten naisten profiilit ovat turn-off ja sinun profiilisi heille?


      • miesvm_1967x_out
        helka kirjoitti:

        No, kommentoin nyt omasta näkökulmastani. Tosin ikäluokka olisi hyvä tietää. Ilmeisesti kyse on itseäni (40 ) nuoremmista naisista, mutta en muista ajatusmaailmani olleen radikaalisti erilainen vuosikymmentä tai kahta aikaisemminkaan.

        Tuo koulutusasia: En usko, että yksikään aikuinen ihminen ajattelee tuolla tavalla. Omat ystäväni eivät ole koskaan edes kyselleet, mikä miesystäväni on koulutukseltaan tai mitä hän tekee työkseen.

        Väitän, että koulutus korreloi joidenkin harrastusten ja elämäntapavalintojen kanssa eli kyse ei ole pelkästään siitä, että "on jaksanut opiskella". Veikkaan, että jos on tutkittu esimerkiksi, ketkä käyttävät eniten "korkeakulttuuria" niin sieltä löytyy selkeä korrelaatio korkeampaan koulutukseen.

        Jos hakee parisuhdetta, jossa on myös yhteisiä kiinnostuksenkohteita, eli toivoo että kumppani lähtee mukaan teatteriin tai oopperaan tai on kiinnostunut keskustelemaan esimerkiksi kirjallisuudesta, niin selkeintä on tietysti kertoa se jo profiilissa, mutta itse käytin profiilissani koulutusrajausta juuri sen takia, että en vain jaksa uskoa, että peruskoulun käyneellä keski-ikäisellä suomalaismiehellä on kiinnostusta esimerkiksi kulttuuriin. Jos olisi, niin miksei hän olisi sivistänyt itseään myös muodollisesti pitemmälle ja hankkinut jonkun tutkinnon?

        "kun juttelu sujui ensin ihan hyvin kunnes tuli matkustelusta juttua. No, en ole vielä päässyt matkustelemaan ja juttelu loppui siihen."

        Ehkä kyse oli samasta asiasta? Toiselle matkailu on tärkeä harrastus, jonka hän haluaisi jakaa kumppaninsa kanssa. Tottakai ihminen voi aloittaa matkailun vasta parisuhteessa, mutta haluaako hän? Ei se ainakaan kovin suuri intohimo hänelle voi olla.

        Videopelejä ja autojen rassaamista tai "autoilua"kohtaan itselläni on erittäin kovat ennakkoluulot, joten ikävä kyllä tunnustan, että minulle ne nimenomaan tuovat mieleen mainitsemasi ennakkoluulot.

        "Ja lähes joka toisella lukee "olethan omillasi toimeentuleva". Niin. Kyllä aikuinen ihminen nyt ihan omillaan toimeen tulee väkisinkin. "

        Enpä pitäisi tuota niin itsestäänselvänä, paljon on niitäkin, jotka vielä 20 tai jopa 30 vuotiaana käyvät vanhempien kukkarolla tai vippaavat ystäviltään selvitäkseen tilipäivästä toiseen.

        "Tylsiä tuppisuita kaikki. Kaipaan sellaista rempseää, estonta ihmistä joka ei takerru elämän pikkuasioihin vaan näkee kokonaiskuvan."

        Eli nyt asia kääntyikin niin päin, että naisten tekstit ovat suurelta osin turn-offeja ja naiset ovat tylsiä tuppisuita kaikki?

        BTW, ensimmäisessä viestissäsi kerrot, että olet jutellut vain yhden suomalaisen naisen kanssa ja keskustelu päättyi kahden viestin jälkeen. Sittemmin kuitenkin kirjoitat:

        "Ehkä paras pohjanoteeraus naisten puolelta oli se kun juttelu sujui ensin ihan hyvin kunnes tuli matkustelusta juttua. No, en ole vielä päässyt matkustelemaan ja juttelu loppui siihen. Kyllä on tiukassa kriteerit naisilla."

        NaisTEN puolelta? NaisILLA?

        Ehkä sinun kannattaisi etsiä seuraa ulkomailta, jos suomalaisten naisten profiilit ovat turn-off ja sinun profiilisi heille?

        Suomalaista korkeakulttuuria heh.. Itse olen käynyt kyllä enemmänkin kouluja kuin peruskoulun vaikken korkeakoulutettu olekaan. Tai kävin mä avoimessa yliopistossa tietojenkäsittelyn approa suorittamassa mutta sekin jäi kesken kun jäin yksinhuoltajaksi, sitä tuskin lasketaan korkeakoulutukseksi :D

        Tarkoitan että esimerkiksi minä en ole kiinnostunut mistään teattereista, oopperoista (haukotus) tai mielipuolisten taulujen tuijottamisesta (mikäs toi on), Jazzista (improvisoitua kuulovauriota), ei ne anna mulle juuri mitään.

        Että se oli aikanaan nettideiteissä hyvä kun nämä asiat oli tuotu julki profiilissa niin osasi skipata heti. Eli en olis helkankaan kanssa päässy treffeille ;)

        Mun suomalainen korkeakulttuuri päättyy kahteen lavatanssikurssiin joiden jälkeen totesin että humppakin on ihan perseestä eikä ole mitään järkeä riehua itteänsä umpihikiseksi jollain puulavetilla. Mieluummin istuu rauhassa drinkillä ja juttelee mukavia. Eli kaikissa missä oli viite "haetaan tanssitaitoista.." niin TURN-OFF ja saatanan nopeesti.

        Onneksi lopulta löysin lähes yhtä juntin naisen joka kuitenkin joskus käy teatterissa tyttöporukassa ja kattomassa Jari Sillanpäätä tms. niin mä voin puksailla sillä välin muita juttuja. Tosin yleensä olen päätynyt kuskiksi :)


      • miesvm_1967x_out kirjoitti:

        Suomalaista korkeakulttuuria heh.. Itse olen käynyt kyllä enemmänkin kouluja kuin peruskoulun vaikken korkeakoulutettu olekaan. Tai kävin mä avoimessa yliopistossa tietojenkäsittelyn approa suorittamassa mutta sekin jäi kesken kun jäin yksinhuoltajaksi, sitä tuskin lasketaan korkeakoulutukseksi :D

        Tarkoitan että esimerkiksi minä en ole kiinnostunut mistään teattereista, oopperoista (haukotus) tai mielipuolisten taulujen tuijottamisesta (mikäs toi on), Jazzista (improvisoitua kuulovauriota), ei ne anna mulle juuri mitään.

        Että se oli aikanaan nettideiteissä hyvä kun nämä asiat oli tuotu julki profiilissa niin osasi skipata heti. Eli en olis helkankaan kanssa päässy treffeille ;)

        Mun suomalainen korkeakulttuuri päättyy kahteen lavatanssikurssiin joiden jälkeen totesin että humppakin on ihan perseestä eikä ole mitään järkeä riehua itteänsä umpihikiseksi jollain puulavetilla. Mieluummin istuu rauhassa drinkillä ja juttelee mukavia. Eli kaikissa missä oli viite "haetaan tanssitaitoista.." niin TURN-OFF ja saatanan nopeesti.

        Onneksi lopulta löysin lähes yhtä juntin naisen joka kuitenkin joskus käy teatterissa tyttöporukassa ja kattomassa Jari Sillanpäätä tms. niin mä voin puksailla sillä välin muita juttuja. Tosin yleensä olen päätynyt kuskiksi :)

        Tavallaan teit hyvin näkyväksi juuri sen, miten "korkeakulttuurin" harrastajiin suhtaudutaan. Oopperat on haukotusta, taulut mielipuolisia ja jazz improvisoitua kuulovauriota. En minäkään oopperassa käy kuin ehkä kerran-kaksi vuodessa, teatterissa jonkin verran enemmän ja näyttelyissä harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Lukemista harrastan lähes päivittäin, tosin siihen mahtuu myös vinot pinot dekkareita vuosittain. Mutta kyllä minä Hesarini lukemisen viikonloppuisin aloitan aina kulttuurisivuilta ja arvostan sitä, että vastapäätä juo aamukahvia ihminen, joka haluaa kuulla menovinkkejä, jos ollaan viikonlopun vietossa minun luonani.

        Tansseihin en lähtisi ikinä ja minulle oli miehen profiilissa ehdoton turn-off, jos hän kertoi harrastavansa tanssimista. Tai golfia.

        Mitä enemmän on asioita, joita toiselta odottaa/häneltä ei siedä, sitä pienemmäksi muuttuu potentiaalisten ehdokkaiden määrä, mutta toisaalta eipä niistä "vääristä ihmisistä" mitään iloakaan olisi ;)


      • duunari.n
        OnLineDeittiMies kirjoitti:

        Jatkan vielä. Ja todella monella on mainittuna "olethan hyvin koulutettu". Tuo sana jo itsessään kertoo mielestäni ihmisestä kaiken tarpeellisen.

        Niin, seurusteletko kumppanin koulutodistuksen kanssa vai sen ihmisen? Vai haluatko ehkä sitten brassailla "MINUN mies on...." kavereille?

        Koulutus kun ei kerro ihmisistä kuin sen että on jaksanut opiskella. Arvostan kyllä ihmisiä jotka ovat opiskelleet jotain mikä heitä on kiinnostanut. Ihmisenä tämä voi kuitenkin olla täysin epäkelpo kumppani juuri sinulle.

        Kyllä sitä on tavattu täysin idiootteja jotka ovat lukeneet lakia (ei minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja) ja sitten taas mukavia ja iloisia jotka ei ole käyneet kuin peruskoulun.

        Heips! Tuohon pakko kommentoida ei-koulutettuna naisena, että olen törmännyt jokusen kerran erilaisissa tilanteissa ja joskus treffeilläkin siihen, että toinen on esim. Akateeminen ja toinen eli minä duunari. Minua on pidetty ihan fiksunakin ja olen monen moisesta asiasta pystynyt keskustelemaan. Ja osaan kyllä käyttäytyä. Mutta se maailmankatsomus taitaa olla sen verran erilaista, ettei yksinkertaisesti ole tullut yhtään mitään. Ihan jopa töissä olen joskus huomannut kuinka erilailla ajatellaan asioista sen ns. koulutetumman väen kanssa. Olenkin ilmoittanut sittemmin ihan suoraan taustani, ettei tarvitse turhaa aikaa kuluttaa johonkin mikä ei toimi.


      • OnLineDeittiMies
        duunari.n kirjoitti:

        Heips! Tuohon pakko kommentoida ei-koulutettuna naisena, että olen törmännyt jokusen kerran erilaisissa tilanteissa ja joskus treffeilläkin siihen, että toinen on esim. Akateeminen ja toinen eli minä duunari. Minua on pidetty ihan fiksunakin ja olen monen moisesta asiasta pystynyt keskustelemaan. Ja osaan kyllä käyttäytyä. Mutta se maailmankatsomus taitaa olla sen verran erilaista, ettei yksinkertaisesti ole tullut yhtään mitään. Ihan jopa töissä olen joskus huomannut kuinka erilailla ajatellaan asioista sen ns. koulutetumman väen kanssa. Olenkin ilmoittanut sittemmin ihan suoraan taustani, ettei tarvitse turhaa aikaa kuluttaa johonkin mikä ei toimi.

        On tuossakin jotain perää. Mutta kyllä niitä koulutettujakin ihmisiä on joilla on vielä ns. jalat maan pinnalla ja arvostaa ihan normaaleja asioita. Riippuu enemmän siitä millaisista oloista on kotoisin. Onko varakkaasta vai köyhästä perheestä yms.

        Itse köyhästä ja vaikka olisin millainen insinööri niin perusluonteeni pysyy kyllä samana. Minulle tärkeintä on toinen ihminen.


      • OnLineDeittiMies kirjoitti:

        On tuossakin jotain perää. Mutta kyllä niitä koulutettujakin ihmisiä on joilla on vielä ns. jalat maan pinnalla ja arvostaa ihan normaaleja asioita. Riippuu enemmän siitä millaisista oloista on kotoisin. Onko varakkaasta vai köyhästä perheestä yms.

        Itse köyhästä ja vaikka olisin millainen insinööri niin perusluonteeni pysyy kyllä samana. Minulle tärkeintä on toinen ihminen.

        Kenelle nyt se toinen ihminen ei ollut tärkeintä?

        Tottakai se toinen ihminen on tärkeintä eli hänen luonteensa, arvomaailmansa, olemuksensa, käytöksensä jne, mutta sehän juuri ilmenee esimerkiksi asioissa, joita hän pitää arvossa, joihin hän käyttää aikaa ja rahaa jne.


    • AikuinenMies54

      Kyllähän naiset keskustelevat, tässä yksi esimerkki (nimet muutettu):

      mies53 2015-07-25 14:16 | Luettu 2015-07-25 14:54
      Kivannäköinen saaristo tuo xxxxxx ja kivan ja mukavan oloinen olet Sinäkin! Keksittäisiinkö jotain kivaa kesätekemistä yhdessä?

      nainen46 2015-07-25 15:00
      Kiitos, xxxxx saari on Tyynellä valtamerellä,kaukana,pyöräytin karttapalloa kun mietin
      mikä profiilini nimeksi! Se rinta on mun ikioma,taulu takana on Gisellin juliste.
      No mitäs kivaa Sinä ehdotat tälle kivalle,"ei naimisiin ikinä enää"-naikkoselle?
      Olen muodokas,tasapaksu,with pretty face.Asenne kohdallaan,tukka päässä,hampaat suussa,jalat maassa.Onko
      Sulla fotoa?

      nainen46 2015-07-25 15:46
      Saisinko kuvan?

      mies53 2015-07-25 15:49 | Luettu 2015-07-25 16:25
      Kiva kuulla taas Sinusta. Sulla on tosi kaunis hymy. Minä voin lähettää sulle sähköpostissa kuvan, kun vain tietäisin että minne. Minä tallensin tännekin kuvan "salaisiin kansioihin", mutta siinä taitaa olla vielä tarkistaminen kesken. Keksitään jotain kivaa vaikka ihan heti, mutta ei suunnitella tosiaankaan sitä naimistiin menoa. Tuossa asiassa meillä taitaa olla yhteiset tavoitteet - mukavaa aikaa voi muutenkin viettää. Mennäänkö vaikka kesäterassille?

      nainen46 2015-07-25 16:28
      lähettää osoitteen [email protected] fotoasi odotellessa

      nainen46 2015-07-25 17:49
      Harmi kun en saanut kuvaa:-(

      (tässä vaiheessa mies lähettää kuvan)

      nainen46 2015-07-25 18:55
      Kiitos kuvasta,en sopiva sulle.

      ... tällä tavalla tutustutaan keskustelemalla ...

      • Olet postittanut tämän ennenkin, joten ilmeisen kovasti kirpaisi.

        Katsotaanpa:

        "Se rinta on mun ikioma,taulu takana on Gisellin juliste."

        Naisella on profiilikuva, jossa rinnat/rinta korostuu? Hän on muutenkin kaunis (with pretty face, sulla on tosi kaunis hymy)? Et kerro mikä hänen profiilitekstissään herätti huomiosi, joten oletan, että hänen ulkonäkönsä. Hänen kirjallinen ulosantinsa ei ainakaan viestien perusteella häikäise.

        Nainen pyytää vuorostaan ensimmäisessä viestissään sinun kuvaasi. Et vastaa mitään. Hän kysyy uudestaan. Hän odottaa lähes kolme tuntia kuvaasi, jota joutuu siis pyytämään useampaan kertaan. Kun lopulta lähetät sen, hän toteaa, ettet ole sen tyyppinen mies jota hän etsii. Hän ilmaisee asian kuitenkin mahdollisimman korrektisti eli kääntää syyn itseensä ("en sopiva sulle").

        Mikä tässä siis oli ongelma?


      • AikuinenMies54
        helka kirjoitti:

        Olet postittanut tämän ennenkin, joten ilmeisen kovasti kirpaisi.

        Katsotaanpa:

        "Se rinta on mun ikioma,taulu takana on Gisellin juliste."

        Naisella on profiilikuva, jossa rinnat/rinta korostuu? Hän on muutenkin kaunis (with pretty face, sulla on tosi kaunis hymy)? Et kerro mikä hänen profiilitekstissään herätti huomiosi, joten oletan, että hänen ulkonäkönsä. Hänen kirjallinen ulosantinsa ei ainakaan viestien perusteella häikäise.

        Nainen pyytää vuorostaan ensimmäisessä viestissään sinun kuvaasi. Et vastaa mitään. Hän kysyy uudestaan. Hän odottaa lähes kolme tuntia kuvaasi, jota joutuu siis pyytämään useampaan kertaan. Kun lopulta lähetät sen, hän toteaa, ettet ole sen tyyppinen mies jota hän etsii. Hän ilmaisee asian kuitenkin mahdollisimman korrektisti eli kääntää syyn itseensä ("en sopiva sulle").

        Mikä tässä siis oli ongelma?

        Helka, ei tässä mitään ongelmaa ole, eikä kirpaissut yhtään, kuten kesälläkin epäilit. Mieluummin naurattaa yhtämittainen kuvan pyytely. Minua ihmetytti edellisellä kerralla se, että miksi ärsyynnyit níinkin kovasti. Tämän viestiketjun aiheena on että "miksi naisten kanssa ei voi jutella". Siksi tämä sopi tähänkin ketjuun.

        Tuon mainitsemasi lauseen olin sensuroinut aikaisemmin. Luulin että hän tarkoitti rantaa.

        Olen sen verran kohtelias, etten toisten profiileja ala tänne levittämään, enkä muista mikä kiinnosti, kai rento asenne. Nyt kävin katsomassa profiilia uudelleen, ja se oli erilainen ja kuva on erilainen, joten tuohon kiinnostuskysymkseen en osaa vastata.

        Kaikki eivät ole netin ääressä yhtämittaa! Minä lähetin ensimmäisen viestin klo 15:00, eikä minulla ollut naisen sähköpostia kuin "vasta" noin 18:00. Tämä on näkökulma naisten puhumattomuuteen.


    • äläolekatkera

      Omasta puolesta voisin vastata, että syynä on tuo 5:n viestin päivärajoitus. Siinä ei paljoa viitsi turhanpäiväistä lätistä kaikkien kanssa kun kuitenkin juuri silloin joku todellinen helmi ottaa yhteyttä kun viestit on jo käytetty ja se vituttaa. Itse kyllä voisin vaihtaa kaikkien kanssa muutaman sanasen, mutta tuon takia pitää vähän katsoa tarkemmin. Luulen, että tämä on useimmilla naisilla syynä, ainakin täällä suomi24:n treffeissä.

    • OnLineDeittiMies

      Itse tunnen niin duunareita kuin diplomi inssejäkin. Eipä kukaan harrasta mitään korkeakulttuuria. Kyllä se enemmän on sieltä kasvatuksesta peräisin mitä alkaa sitten vanhempana arvostamaan. Vaikken kovin koulutettu olekaan niin olen silti mielestäni tavallista fiksumpi mies. Ei, en ole korkeasti koulutettu, vielä.

      Sehän siinä onkin että koulutusta voi hankkia lisää vaikka viisikymppisenä jos mieli tekee. kiinnostus taiteisiin yms. tulee kyllä jostain ihan muualta.

      Ja minä en korkeasti koulutettu olekaan niin silti teen musiikkia, olen kiinnostunut itämaisista kulttuureista sekä pidän suuresti vanhoista rakennuksista. Dokumenttejakin tulee katsottua.

      Olen tosiaan 31v, ja tuntuu siltä että kysellään tuota koulutusasiaa ihan vaan sen vuoksi että saadaan pieni mielikuva siitä paljonko se tuleva siippa sitä rahaa sitten kotiin jatkossa tuo.

      • KaikillaMielipiteensä

        Niin kyllä minäkin etsin itseni kaltaista ihmistä elämään.

        Koulutus ei luonnollisestikaan kerro kaikkea ihmisestä. Korkeasti koulutettu voi olla sosiaalisesti aivan lapsen tasolla ja kiinnostukseltaan rajallinen.
        Tapasin nettideittiin kautta miehen, joka just ja just on käynyt ammattikoulun. Sosiaaliset taidot olivat ja kiitettävät ja herra on sivistynyt itseään sitten omatoimisesti - tietää todellakin missä tässä maailmassa mennään ja hyvin laajalla perspektiivillä.

        Tosiasia on kumminkin se, että TODENNÄKÖISYYS on suurempi että löydän sellaisen sopivan itselleni korkeasti koulutettujen joukosta - vaikkei koulutus missään nimessä ole mikään itseisarvo.
        Tämä on minun oikeus tehdä valinta.
        Aloittajalla on oikeus todeta että haluaa tutustua ulkomaailaisiin naisiin. Herää toki kysymys miksi toitottaa sitä täällä... Saat vapaasti valita...

        Ihan käytännön kommentti... Ei minulla välttämättä ole aikaa istua 2-3 tuntia tietsikan edessä chättäämässä. Valitettavasti on velvotteita kuten työ, pyykin pesu, ruuan laitto jne. Totta kai joka päivä löytyy aikaa vaihtaa kuulumisia ja mitä sen kivempaa kun esim laitta treffeillä ruokaa tai käydä lenkillä.


    • mäkintuunomillatoimeen

      Mun profiilissa oli tää kuuluisa lause -olethan omillasi toimeentuleva. Johtuu ihan siitä, että elämäni eka nettideitti pölli multa rahaa! ...Toista ei oo vielä tullu...

      • milla62

        Itse olen laittanut työssäkäyvä, edellinen mies valehteli, että on töissä, mutta oli työtön ja muutenkin pahoissa velkaongelmissa. Mulla itsellä oma asunto ja työpaikka. Olkaa naiset tarkkoja, paljon röyhkeitä suomalaismiehiä näillä sivuilla.


    • AnimeCottonCandy

      No sehän on hyvä, että juttu luistaa ulkomaalaisten kanssa. :) Eikös ne ole kauniimpiakin kuin suomalaiset naiset? Itse en juttele vanhoille miehille. En näe mitään syytä, koska oman ikäisiä ja nuorempiakin miehiä löytyy. Ehkä viestittelet vain itseäsi huomattavasti nuoremmille tytöille? Se on aika turn-off monille/joillekin naisille.

    • tavallinenmies-

      Se työttömyys on varmaan turn off. Olen 16 vuotiaasta elättänyt itseni enkä ole naisilta rahaa pyytänyt koskaan. Välillä töissä ja välillä työtön ja pisin työjakso oli 11 vuotta samalla työnantajalla. Naiset olettaa että työtön ei voi itseään elättää. Naiset kai haluaa heti muuttaa yhteen että mies voi maksaa puolet naisen elämisestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe