Peugeotin korjaaminen on erittäin kallista!

Huonolaatumaksaa

Omista 407 pösöistä ensimmäiset 4 vuotta menivät huomaamatta. Ei mitään vikoja.

Mutta, sitten pikkuhiljaa alkoi tapahtumaan ikäviä asioita. Kytkin, FAP, ilmastointilaite, jakoketju, ohjaustehostimen pumppu, EGR, suutin ja muutamia pyöränlaakereita, turbo, koiranluita ja jarruremppa. Nyt 265000km mittarissa ja tuntuu että uutta korjattavaa ponnahtaa lähes viikoittain esiin. Viimeisen vuoden aikana korjauksiin on mennyt 6500 euroa.

Olen siirtynyt työmatka-ajoissa takaisin Toyotaan, sillä vaikka Toyotani on vanha sitä ei juuri ole tarvinnut korjailla.

45

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KovaHuomiontarve

      Kerroit tuon jo aiemmin:

      Näissä 2,0HDI moottoreissa menee 200.000 jälkeen melkoinen määrä kalliita osia: kytkin, laturi, ilmastoinnin kompura, ohjaustehostimen pumppu, korkeapainepumppu, egr ja FAP. Omaa romuani kunnostettiin 7200 eurolla ja siinä vaiheessa minulle riitti. Ymmärrän nyt erittäin hyvin, ettei käytetystä Peugeotista voi maksaa, koska sen liikenteessä pitäminen on niin kallista.

      PS. Sain hyvitystä omasta 407 2,0 HDI:stä muhkeat 3600 euroa em. kunnostuksien jälkeen. Ottakaa vapaasti opiksi!

      Hieman ihmetyttää huomiontarve tuosta asiasta mutta jokainen tavallaan.

      • Huonolaatumaksaa

        Nyt en kyllä ymmärrä pointtiasi. Minulla on autossani 1,6 lItrainen moottori, mutta aika lailla samoja vikoja, kuin tuossa kaksi litrasessa. Enkä ole myynyt autoani, toistaiseksi.

        Kyllä se on niin, että vanheneva Peugeot on kuin musta aukko, joka suorastaan kerjää korjaamolle. Vanhaan Peugeotiin ei kenenkään pitäisi haksahtaa.


      • Ei_ymmärrä

        Ainakin 1,6Hdi version ohjekirjassa FAP-suodattimen vaihtoväliksi annetaan 120tkm. Jos se on kestänyt yli 200tkm, niin onko se huonosti kestänyt? Itsellä vasta 165tkm ajettu, ei ongelmia.


    • TojopelastiTAAS

      Juujuu. Ja hienoa että tarina päättyi niin onnellisesti että tallinnurkasta löytyi Tojo ja pelasti tilanteen. Olemmeyllättyneitätarinansaamastakäänteestä.

      • Huonolaatumaksaa

        Olisikosittenpitänytollabemari? Avauksesta puuttui vielä vauhtipyörä, joka on yllättävän kallis ja joka tehtiin kytkinrempan yhteydessä.


    • RMB

      Kalleus on suhteellista.
      Kytkimen saa menemään ajotyylillä nopeamminkin. Kytkin, niin kuin etupyörän laakerit ja nivelet ovat kulutustavaraa. 260.000 km on jo kunnioitettava määrä.
      "Mennyt muutamia etupyörän laakereita". Autossa on tasan kaksi! Jos seuraavan joutuu vaihtamaan, on osassa valmistusvika. Varaosatakuu on silloin 2 vuotta.

      Hiukkasloukkukin kestää, kun muistaa huolehtia järjestelmän toiminnasta. Lisäainesäiliön täyttäminen ja pitempää ajoa säännöllisen välein (600 - 1000 km välein). Myös on käytettävä vähätuhkaista moottoriöljyä varsinkin paljon ajetuissa moottoreissa, koska öljyn kulutuksen lisääntyminen ja paljon tuhkaa sisältävä moottoriöljy tukkii FAP:n nopeasti. Tuhkapitoisuus <= C2.
      Surullisen kuuluisasta VAG:n TDI:stä puuttuvat FAPit. Ehkä joutuvat sen laittamaan jälkikäteen? PSA on käyttänyt hiukkasloukkua jo 10 vuotta. Siis edelläkävijä tässäkin.
      Tojokin käyttää PSA:n diesel-moottoria.

      • hyvinkestää

        pösön etupyörän laakerit vaihdettiin I kerran tänä kesänä

        mittarissa vajaa 250000 km


    • Oliskohanoikeesti

      Pelastavan Toyotan Äkillinen Apu viittaus kyllä siihen että sinällään mahdollinen tarina olisi jonkun karvanoppakorollan ylpeän omistajan märkä uni. Voi toki olla ihan tottakin, joka tapauksessa otan mielummin ranskikseen ja pidän siitä huolta.

      • huonolaatumaksaa

        No mikä nyt on niin vaikeaa? Corollaa on minulla ollut talossa 90-luvulta lähtien ja ne ovat olleet todella hyviä ja varmoja vara-autoja.

        Minäkin luulin pitäväni Pösöstäni hyvää huolta, mutta se taisi olla tyhmyys. Kilometrien myötä Pösön ylläpito muuttuu täysin järjettömäksi ihan ekonomian vuoksi.


    • Paska_kinneri

      Ranskis kura on ranskis kuraa eikä siitä muuksi muutu!

      • JuTukiainen

        Kyllä minä alleviivaan sen. Nykyiset Pösöt ovat uskomattoman heikkolaatuista rakennetta. Vielä 406 mallien aikaan Peugeot oli varsin käyttökelpoinen ja suorastaan hyvä auto, mutta nämä uusimmat viritelmät ovat täynnään herkästi rikkoutuvaa ja erittäin kalliisti korjattavaa rakennetta.


    • hmmmmn

      On huvittavaa, että vertaat karvalakkimallisia 90-luvun Toyotia 2000-luvun autoon, jossa on tekniikka monimutkaisempaa. Kaikissa nykyautoissa on kestävyysongelmia jossain kohtaa, esim. uuden tekniikan moottorit ja päästövaatimukset jne...

      Jopa 90-luvun Peugeotitkin olivat varmatoimisia ja on ilo sellainen omistaa, enkä haaveile sen myymisestä. Eihän siitä mitään saisi.

      260tkm on varsinainen saavutus kytkimelle ainakin sekalaisessa ajossa. Jos ajaisi vain pitkää matkaa olisi lukema aivan toisenlainen. Kytkimiä vaihdetaan jopa 100tkm kohdilla ja alle. Nykyautoista menee kaksoismassavauhtipyöräkin 200-300tkm tienoilla uusiksi, eikä siinä ole mitään outoa.

      Siis tämä valittaja voisi vähän vetästä henkeä ja miettiä miten paljon hän nykyautoista edes tietää.

      • jjkhkjhkjjkh

        Eikös se riitä, kun tietää, että Pösö on heikkolaatuisin ja samalla kallein automerkki vanhetessaan ja että Toyota on taas parasta ja kestävintä tekniikkaa mitä rahalla saa, niinkös?


      • eividdu

        Oletko ajatellut koomikon uraa ?


      • jooviddu
        eividdu kirjoitti:

        Oletko ajatellut koomikon uraa ?

        Koomikon vikaa pösön omistajassa suorastaan täytyy olla.


      • parasta-laatuamitäsaa
        jjkhkjhkjjkh kirjoitti:

        Eikös se riitä, kun tietää, että Pösö on heikkolaatuisin ja samalla kallein automerkki vanhetessaan ja että Toyota on taas parasta ja kestävintä tekniikkaa mitä rahalla saa, niinkös?

        vanhetessaan se vm-94-405:n pensapökötti vaan paranee ja kori on suolankestävää laatua, remontit ja osat on naurettavan halpoja, vaan eipä ole 360th ajetussa kertaakaan pyöränlaakereita tarvinu vaihtaa, mutta....kahdesti....alapallot, jarrulevyt palat,käsij. vaij., nokkahihna, pakoputken takapönttö,hammastangonsuojat, kolme akkua, tulpat,muutama lamppu, ja ehkä 10:nkierrosta renkaita....tässä ne suurimmatkulut jos ei oljyjä eikä p.aineita lasketa. Ei kertaakaan hinauksessa, ei sähkövikoja...ai niin... kerran startinhiilet piti vaihtaa.
        Harmi että uudemmat autot on pilattu turhilla härpäkkeillä joiden toimivuudesta ei ole mitään takeita ja tästä lystistä pitää vielä maksaa sit kun se valohoito aloitetaan merkkihuollossa.

        Kyllä oli huvittavaa katella kun 25-pakkasilla oli uudenkarheita kaalivannkkureita ja riisikuppeja hinureiden lavoilla täällä itäsuomen raitilla korjaamoille menossa sinnne sun tänne.


    • Tuskintuleekaan

      Ei o vielä tullut isoja laskuja....

      • MaskulaJha

        Voin vakuuttaa, että isoja laskuja on tulossa ja paljon! Peugeot kaluston ylläpitokokemusta 1,4 miljoonaa kilometriä ja se riitti. Peugeot on hankintakiellossa toistaiseksi.
        (407 oli viimeinen malli leijonamerkillä.)


      • toyofani

        Riennetään toyota kauppaan riemu rinnoin?


    • KuutamoCase

      Iso muutos on tapahtunut 2000 luvulla. Siinä missä 406 mallisella meni 500.000km kuin huomaamatta, 407 on suurissa vaikeuksissa jo 150.000km alkaen.
      Autoja ei nykyisellä kustannusrakenteella paljon kannata korjauttaa. Sitten kun vikoja alkaa tulla siitä on vain päästävä eroon.

      • jokumuuuu

        Viestissäsi on kyllä totuuden siemen mutta melkoisen raskaasti liioiteltuna.

        Itselläni oli tarkoitus ajaa 406:lla väli 300-500 tkm, sen kun piti olla niin hyvä ja kestävä peli. Raivokkaasta kulutusosien uusinnasta huolimatta jouduin luovuttamaan 380 tonnin kohdalla kun sitä palikkaa olisi uponnut aina vaan, eikä auto toisaalta olisi siitä yhtään nuortunut.

        407:n ostin 110 tkm ajettuna ja nyt mittarissa on 185 tkm. Mitään erityisen isoa siihen ei ole tarvinnut laittaa vaan remontit ovat olleet mallia jarrulevyjä, tuulilasi, olka-akseleiden laakerit, parkkitutkan antureita jne. Kieltämättä tämä tuntuu paikoin pykälän verran liian halvalla tehdyltä autolta mutta ottaisin silti milloin vain 150 tkm ajetun 407:n ennen kuin 300 tkm ajetun 406:n.

        Tosin se 406 oli parempi ajaa.


      • Joulutulluton

        Peugeot on hyvä auto, mikäli ajat vain tasaisia kestopäällystettyjä teitä kauniilla kuivalla kelillä. Talvi, suola, sateet tai soratiet eivät sovi ranskattarille.

        PS. Omalla 407:lla rikkoutunut asfaltti painoi ajonopeuteni sinne alle 50km/h. Ajoin sen jälkeen Audi Q7 4,2 TDI:llä saman etapin ja 120km/h ei ollut vielä vauhti eikä mikään. Laatu puhui, mutta toki maksaa!


      • Mistä_näitä_riittää
        Joulutulluton kirjoitti:

        Peugeot on hyvä auto, mikäli ajat vain tasaisia kestopäällystettyjä teitä kauniilla kuivalla kelillä. Talvi, suola, sateet tai soratiet eivät sovi ranskattarille.

        PS. Omalla 407:lla rikkoutunut asfaltti painoi ajonopeuteni sinne alle 50km/h. Ajoin sen jälkeen Audi Q7 4,2 TDI:llä saman etapin ja 120km/h ei ollut vielä vauhti eikä mikään. Laatu puhui, mutta toki maksaa!

        Joopa joo. Tunnut tosiaan tietävän mistä puhut.


      • hoijjaahh
        Mistä_näitä_riittää kirjoitti:

        Joopa joo. Tunnut tosiaan tietävän mistä puhut.

        Ehei, vedin vain hatusta...!


      • vedit_hatusta
        hoijjaahh kirjoitti:

        Ehei, vedin vain hatusta...!

        Miksi?


      • 404305306406

        Vm.2000. 2L GRW. 406. ajettu noin 230th. mittarissa tosin noin 220 km. johtuen pari vuotta sitten, talvella ns,. nimismiehen kiharista eli värinää ja kovaa tärinää aiheuttavasta jäisestä tien pinnasta :D .
        Syö 98:a, mutta kyl kans. toimii ja kulkee ripeesti.
        Koiranluita noin 1/vuosi. Yks kytkimen vaihto, 1x takajarrulevyt,vaijeri ja palat eteen.
        kuukaus sitten takaiskarit vaihdatin jäykempiin, ( oli vähäinen poikkeama toiseen iskariin).
        Tota ei kannata pois antaa, koska siitä ei kukaan mitään maksa; ja parempaa, tilavampaa, saati nopeampaa jehjettä noilla ajomukavuuksilla ei tahdo löytää.


      • LöytyyNiitä
        404305306406 kirjoitti:

        Vm.2000. 2L GRW. 406. ajettu noin 230th. mittarissa tosin noin 220 km. johtuen pari vuotta sitten, talvella ns,. nimismiehen kiharista eli värinää ja kovaa tärinää aiheuttavasta jäisestä tien pinnasta :D .
        Syö 98:a, mutta kyl kans. toimii ja kulkee ripeesti.
        Koiranluita noin 1/vuosi. Yks kytkimen vaihto, 1x takajarrulevyt,vaijeri ja palat eteen.
        kuukaus sitten takaiskarit vaihdatin jäykempiin, ( oli vähäinen poikkeama toiseen iskariin).
        Tota ei kannata pois antaa, koska siitä ei kukaan mitään maksa; ja parempaa, tilavampaa, saati nopeampaa jehjettä noilla ajomukavuuksilla ei tahdo löytää.

        Parempia, tilavampia ja nopeampia löytyy aivan varmasti, mutta jos rajataan ostohinta alle 3000 euroon, sitten kommenttisi on ymmärrettävä.


    • vikaampo

      Samat viat Fordin, VW:n, BMW:n ja muissa diesel-moottoreissä. Tämä mahdollinen korjaushelvetti on täysin EU-5 ja EU-6 normin mukaisista päästörajoista. Sinällään nuo tuhansien rempat voi välttää EGR:n tulppauksella.. Kytkin kestää kaikissa autoissa, joten ilmeisesti ajotaidoissasi on myös vikaa. Ihme ettei pyöränlaakerit ole hajonneet sinulta ja sähköikkunat?

      • Pösö407

        Peugeotin kytkin on tunnetusti hyvin lyhytikäinen. Sama vika pyöränlaakereissa. Sähköikkunat kyllä kestää, jos ei niitä käytä.


    • enostaisi

      Peugeot on todistettavasti kaikkein laaduttomin länsiauto.

    • Kössiii

      2000 suuri muttos vanha esikammio 2.1 -> 2,0 HDI

    • JasminT

      Rikkoutuvat moottorit tarkoittavat usein auton romutusta. Pösön heikko jälleenmyyntiarvo huomioiden ei näitä kovin kummoisesti kannata lähteä paikkailemaan. Taannoin silloisessa 407-mallisessa dieselissäni moottori leikkasi kiinni ja korjaamo sanoi suoraan ettei 150.000 ajettua pösöä kannata enää korjata.
      Huonolaatuinen auto käy kalliiksi monella tapaa ja usein vasta jälkikäteen.

    • UUNO_UTELIAS

      Miksi leikkasi kiinni?

    • tecnocell

      Koska vastaa, miksi moottori leikkasi kiinni?

    • Diesel-Patu

      Vaihteisto näyttää olevan myös pösön heikko kohta. Itse luulen että tasaista pitkää matkaa Pösön laatikot kestävät varsin pitkään, mutta kaupunkiajo käy heikolle rakenteelle.

    • Yarkksnspitääolla

      Näistä kiinnileikkaamisista puolet on tojopettereiden keksintöä mutta toisaalta toinen puoli on totta. Nykymoottori on pieni, kevyt, energiatehokas ja vähäpäästöinen ja jos on oikein näppärä ja venyttää öljynvaihtoväliä talven yl ja ostaa halvimman öljyn ja filtterin niin pahimmillaan se on siinä.

      • ranskalainennon

        Pösön pikku-dieselit hajoaa useammastakin syystä ennen aikojaan. Suuttimet vuotaa, FAP-tukkeessa, EGR reistaa. Yleensä öljy paskottuu ja lakkaa jossain vaiheessa kiertämästä.

        En ostaisi 1,6HDI moottorilla varustettua autoa lainkaan. 2,0 HDI kestää vähän paremmin, mutta moottorin käyttöominaisuudet ovat perseestä. Jos olet ajanut kerrankin folkkarin dieseliä, et sen jälkeen pösöön enää koske. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.


      • arka_olen
        ranskalainennon kirjoitti:

        Pösön pikku-dieselit hajoaa useammastakin syystä ennen aikojaan. Suuttimet vuotaa, FAP-tukkeessa, EGR reistaa. Yleensä öljy paskottuu ja lakkaa jossain vaiheessa kiertämästä.

        En ostaisi 1,6HDI moottorilla varustettua autoa lainkaan. 2,0 HDI kestää vähän paremmin, mutta moottorin käyttöominaisuudet ovat perseestä. Jos olet ajanut kerrankin folkkarin dieseliä, et sen jälkeen pösöön enää koske. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.

        Minä taas en uskaltaisi ostaa ww 1,6 litraista diiseliä, koska niiden kaksoismassapyörät ei kestä manuaalivaihteistoissa.dsg vaihteistoa ei normaalijärkinen pidä vaihtoehtona ollenkaan. 2.o litraisesta diiselistä ja sen syöttöpumpun rikkoutumisesta seuraavaa laskua kun ajattelee rupeaa jopa tsi moottoreiden korjaukset tuntumaan halvoilta. Niin ei tdi moottoria uskalla ostaa ollenkaan wolkkarilta.


      • Paskaaranskasta
        arka_olen kirjoitti:

        Minä taas en uskaltaisi ostaa ww 1,6 litraista diiseliä, koska niiden kaksoismassapyörät ei kestä manuaalivaihteistoissa.dsg vaihteistoa ei normaalijärkinen pidä vaihtoehtona ollenkaan. 2.o litraisesta diiselistä ja sen syöttöpumpun rikkoutumisesta seuraavaa laskua kun ajattelee rupeaa jopa tsi moottoreiden korjaukset tuntumaan halvoilta. Niin ei tdi moottoria uskalla ostaa ollenkaan wolkkarilta.

        Samalla tavalla pösön kaksoismassavauhtipyörät ovat kertakäyttökamaa. Sen lisäksi valitettavasti myös kytkin.


    • valopäät

      joillakin ei kestä mursunnahkanen persekkään aina hajoaa.

    • Viimeinenranskalainen

      Ranskalainen auto on vikojensa vanki.

      Pököttiä korjaamalla teet aina tilaa uudelle vialle. Autossani vaihdettiin jokin lämmityslaitteen osa ja sen seurauksena erilaista sähkövikaa pukkaa yhtenään. Huonot liittimet eivät tahdo kestää avaamista ja uudelleen liittämistä remonttien yhteydessä, sanoi huoltoneuvoja. Laiha lohtu.

    • Surkeeta

      Pahinta on, ettei Peugeotiin saa enää edes kaikkia varaosia, kuten tuossa eräässä ketjussa kirjoitettiin.

      • Solisiinä

        Nykyisiä pököttejä ei pysty ajamaan kuin 150...220.000km. Tuossa haarukassa ne useimmiten ratkeaa niin pahoin, että niitä ei yksinkertaisesti kannata alkaa korjailemaan. Omassa rikkui Webasto ja kun uutta Webastoa ei mistään enää saa, eikä autolla tarkene ilmankaan ajella, meni hyvä käyttöauto jobbarille ja purettavaksi.

        Peugeot pitää sisällään aivan liian vikaherkkää tekniikkaa Suomen talveen.


      • AutoErkki
        Solisiinä kirjoitti:

        Nykyisiä pököttejä ei pysty ajamaan kuin 150...220.000km. Tuossa haarukassa ne useimmiten ratkeaa niin pahoin, että niitä ei yksinkertaisesti kannata alkaa korjailemaan. Omassa rikkui Webasto ja kun uutta Webastoa ei mistään enää saa, eikä autolla tarkene ilmankaan ajella, meni hyvä käyttöauto jobbarille ja purettavaksi.

        Peugeot pitää sisällään aivan liian vikaherkkää tekniikkaa Suomen talveen.

        406HDi oli kestävää tekniikkaa. Niillä ajettiin jopa yli puoli miljoonaa kilometriä pikkukorjauksilla. Nämä nykyiset Peugeotin sätökset lienevät mitoitettu 150.000km ajosuoritteelle. Sen jälkeen korjauskulut nousevat nopeasti kannattavuusrajan yli.


    • Pököttionhuono

      Peugeot on huono.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe