Kertokaa mikä on vialla.auto on opel astra-F-caravav.moottori X16XEL.ajamaan pääsee kyllä kylmällä moottorilla mutta kun lämpenee niin sammuu.siinä sit ootellaa jonkun aikaa autossa istuen ja lähtee hyvin käyntiin.onko vika EGR venttiili.vai kampiakselin asennon tunnistin.ja missä tuo EGR venttiili siaitsee.
Nyt tarvis apuu
4
168
Vastaukset
- apuaa5
Jos sammuu, ja ei käynnisty, niin ei ainakaan tuo egr venttiili. Eli noista vaihtoehdoista asentotunnistin. Mutta lisätutkimisellahan se selviäisi paremmin.
Kun ei lähde käyntiin starttamalla, niin polttaako välillä? Jos ei, niin haiseeko putkesta bensa? Ja tuleeko kipinää? Jos ei tule bensaa eikä kipinää on tuo asentotunnistin todennäköinen vaihtoehto, tai sitten ajonesto. - ecuvaidettu
ecu?sit on kallis
- Huuhaa78
Asentotunnistin sytyttäisi moottorin häiriövalon todennäköisesti.
- EiomaaOpelia
Luultavast asia on jo vanhentunu, mut jollain tää tulee uudestaan eteen joten...
Juu EGR-venttiili ja sehän tukkiaa 3-5 vuoden välein varsinkin jos ajelee liian sievästi. Niin ja sitä useemmin jollei vaihtele ilmansuodatint ajois. Kyseessä on siis pakokaasun kierrätyssysteemi. Sijaitsee moottorin ja hytin välissä ainakin -96 vuotisis malleis. Sellanen käsikranaatin kokonen tai hiukan isompi. Aika hankala vaihtaa.
Oon jotain juttuja lukenu, että sen vois ohittaa kokonaan ainakin vanhemmis malleis. Sehän pakokaasunkierrätys vaan puhdistaa tyhjäkäyntipakokaasusta otsonit ja sitä rataa, mut loppuviimein siitä joutuu noi kustannukset maksamaan sit ajoittaisil remonteil. Itse koitin sillai, että ostin venttiilin ja vaihtamatta itse ventiilii laitoin vain sen liittimen siihen uuteen EGR-venttiiliin kiinne. No sehän sammu se moottorivalo kojetaulust ja siit vois ajatella että kenties se kävis ihan suht normaalist vaikka ei antaiskaa sen pakokaasun kiertää. Hiukan oli kyl kierrokset tyhjäkäynnil alhasen oloset. Mut en sit tiedä meneekö se kaikki pakokaasu sen venttiilin kautta ja jos ei mee, niin mitä se tekee sit koko moottorille, jos alkaa pidempään tuollai kikkailemaa. Riippuu siitä minkä arvonen auto on.
Taidan siis vaihdattaa EGR-venttiilin suosiol. Mutta jos tulis pakkorako ajaa sillä autolla, niin on syytä pitää vanha puhdistettu EGR-venttiiili takapaksis. Ehkä sil liitimen virittämisel pääseekin eteenpäin vaikka hamaan loppuun saakka.
Ja hei... Pakokaasunkierrätys toteutuu vain alhasil kierroksil. Jos EGRventtiili alkaa tukkiutumaan, niin kovemmilla kierroksilla kaasuttelemalla pysyy auto käynnis. Siksi se liian sievästi ajaminen ja tyhjäkäynnillä pitäminen tukkiaa sitä venttiilii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän402012Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p451537Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,281448Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61431- 191427
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11405Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21367Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11300Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21230Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta51217