Swift 2014 rengaspaineanturi ongelma

Swiftmään

2014 Swiftissä syttyy aina renkaanvaihdon jälkeen se merkkivalo kojetauluun rengaspaineanturista. Merkkiliikkeessä sanoivat, että tulla sinne aina renkaanvaihdon jälkeen nollaamaan, maksaa 45 eur. Ei kuulemma onnistu muualla kuin merkkihuollossa. Tuota valoa ei voi suzukin merkkihuollon mukaan ohjemoida pois toiminnastakaan. Onkohan tuohon mitään muuta konstia kuin maksaa tuo 45eur 2 x vuodessa, tai tuijottaa päivät tuota merkkivaloa?

10

1214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • idioottivalo

      Joissain muissa merkeissä valon voi nollata itsekin mutta nähtävästi Suzukissa ei voi.
      http://forums.moneysavingexpert.com/showthread.php?t=5133257#18

      En kyllä itse maksaisi 45 euroa yhdestä turhan valon sammutuksesta, tämäkin rengaspainevalvontadirektiivi on erinomainen esimerkki EU:n idiotismista, vehkeilevät vain yritysten kanssa kaikenlaisia rahastuspykäliä tavallisten kansalaisten vahingoksi!!

    • susu_kuski

      Siinä on jokin vika. S Crossissani samat anturit ja valo sammuu normaalisti autoa käynnistäessä renkaan vaihdon jälkeen. Ei todellakaan kuulu käydä liikkeessä valoa sammuttamassa. Noi rengasvahdithan saa poistaa, kun alkuperäiset renkaat vaihdetaan uusiin, pitää vain softata valo pois kokonaan toiminnasta. Kysy asiaa joltain toiselta Suzuki huollolta vaikka puhelimitse tai sitten maahantuojalta, veikkaan, että liike jossa olet asioinut ei ole ajan tasalla.
      Vielä tuon vahdin tarpeellisuudesta. Mulla meni ruuvi takarenkaaseen kesällä ja ajo ominaisuudet kertoivat asian mulle ennen valon syttymistä, eli valo syttyi, kun paine putosi yli 1.8 bariin normaalista 2.3 barista. Täysin turha varuste mielestäni.

      • lkfdslfjsdlfjsdk

        Mahtaakohan muissa Suzuki huolloissa olla sen kummempaa asennetta, jotenkin tympeä asenne on paistanut läpi jo ainakin kahdessa Suzuki merkkihuollossa omallakin kohdalla (en ole aloittaja).


    • jo4suitsaa

      Mulla kans s cross ja muistaakseni ohjekirjassa on monessa eri kohtaa pitkät stoorit tuosta painevahdeista ja jossain niissä neuvottiin miten varoitusvalo sammutetaan, jos jää päälle. Tosin, en tiedä onko swiftin systeemi sama, mut luulis? Harmi, kun ohjekirja on tällä hetkellä kotona ja olen autollani eri paikkakunnassa työmatkalla.

    • tikitaalihelevetti

      Minun täytyy käydä aina merkkihuollossa käännättämässä mittariston kello kesä- ja talviaikaan kun en muista milloinkaan että miten se käännetään, maksaa joka kerta 100e ja työnjohtajan paheksuvan katseen.

      • tyhmyydestä_sakotetaan

        Tuohan taasen ei ole auton vika, vaan sinussa itsessään oleva vika ja silloin ehdottomasti on oikein, että liike laskuttaa reilusti. Myös huoltoliikkeen henkilöstön pilkkaa sisältävät paheksuvat katseet kuuluvat tapauksessasi ehdottomasti asiaan ja ovat jopa ohjeistettujakin.


      • huoltoliike

        Suzukin hankkiminen jo osoittaa tyhmyyttä.


      • huoltoliike
        huoltoliike kirjoitti:

        Suzukin hankkiminen jo osoittaa tyhmyyttä.

        Minäpä olen viisas, kun olen hankkinut uusimman Gay lehden ja autona minulla osamaksulla hankittu Nissan Sunny bensa koneella.


      • huoltoliike

        Onnea vaan sinulle, sinuakin hullumpia saattaa löytyä.


      • hoitoonpian
        huoltoliike kirjoitti:

        Onnea vaan sinulle, sinuakin hullumpia saattaa löytyä.

        mitä helvettii oikeen sekoilet??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe