Tällaista tää nyt on..

hytrp

Onko tää nyt sitä vanhenemista, ikää 45v ja työni hoidan hyvin ja kodin mutta tuntuu, että virtaa ei sitten mihinkään hauskaan rientoihin enää riitä. Mahdollisuuksia on lähteä viikonloppuisinkin ihan minne vaan mutta kun ei huvita, mieluummin kääriydyn peitonmutkaan. Harrastan kyllä pari kertaa viikossa hikiliikuntaa, että tää on nyt jotenkin päänupin puolella tämä viitsimättömyys. Minua on oikeasti alkanut huolestuttamaan kun minua ei enää saa mihinkään...

Tällaisia ajatuksia vaan 45 v naiselta :)

18

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neljäkasi

      Olet tottunut siihen kahteen kertaan viikossa, ota kolmas liikuntakerta kalenteriin, ja kolmen viikon päästä on energiaa. Sitten radalle, paras on vielä edessä...!

    • normaalinainen

      Kyllä olet juuri siinä iässä että alkaa väsyttää.Ja se on ihan normaalia.Ikäänkuin kaikkien pitäisi aikuisenakin olla kuin durasell-pupu joka jaksaa loputtomiin..Saa olla ihan relax. Ja liikutjan sinä :) Jos sitten menee uupumisen puolelle -se on sitten lääkärireissu. Myös vaihdevuodet ovat alkamassa.

    • SamaVikaRahikaisella

      Täälläkin mittarissa 45v ja töiden jälkeen tehot kaputt. Koiran kanssa tulee ulkoiltua mutta muuten en lähde kirveelläkään minnekään. Viikonlopuiksi häivyn mökille. Kai se on tämä ikä...

    • Eikäole

      Haistakaa nyt home "normaalinainen" js "samavikarahikaisella". Se että ei tahdo, halua, viitsi, kehtaa, jaksa ... ei ole mikään ikäkymysys. Se on pelkästään mieliala-, mielenpuoli- eli psyykeaiheinen juttu jos ei menetä eikä kiinnosta.

      Itse olen 60 eikä mitään esteitä menomonon jalkaan panemiselle ole.

      • normaalinainen

        Vaikutat juuri siltä durasell -pupulta-Onneksi me kaikki ei olla samanmoisia-Siltikin normaaleja. Jotkut vaan juoksee kun pelkää vanhenemista :) Just 60v jotka alkaa lähestyä eläkeikää, Heillä on kamala tarve näyttäää työelämässä että kyllä tässä vielä jaksetaan..ja puolet töistä "unohtuu" kun hösätään työpäivä..että näyttäis tehokkaalta. Sitten te vielä hingutte jatkovuosia--ei elämää työn ulkopuolella...:)


      • Enpelkäämitään

        Mitä helmetiä meinaat? Mulla on työ, jossa en no. "hösätä" enkä mitenkään yritä näyttää - miltään. Työn ulkopuolisesta elämästä lennähdin siivekkäällä kulkuneuvolla tänä päivänä kotiin, jotta olen huomenaamulla valmis jatkamaan tehokkaana.


      • normikeskiikäinen
        Enpelkäämitään kirjoitti:

        Mitä helmetiä meinaat? Mulla on työ, jossa en no. "hösätä" enkä mitenkään yritä näyttää - miltään. Työn ulkopuolisesta elämästä lennähdin siivekkäällä kulkuneuvolla tänä päivänä kotiin, jotta olen huomenaamulla valmis jatkamaan tehokkaana.

        täyttä höpöä..senkus käyt lenkillä vaikak 5 krt pvässä -mutta jos muut eivät käy-mitä sitten?Duracell-puput pelkää vanhenemista..Tämä on jo nähty moneen otteeseen.Silti kaikki vanhenee-toisia väsyttää ja kuormittaa eri asiat arjessaan kuin toisia..


      • Liikeonlääke

        Sitä että ne muut eivät jaksa - mitään. Tiedä tarpeeksi ennen kuin löpiset törppöjäsi.


      • jössesmikätyyppi
        Liikeonlääke kirjoitti:

        Sitä että ne muut eivät jaksa - mitään. Tiedä tarpeeksi ennen kuin löpiset törppöjäsi.

        Muut eivät jaksa mitään? Et voi tietää mikä toisia arjessa väsyttää ja painaa.Antaa jokaisen elää tavallaan-tuo sinun ellämäntyylisi ei ole se OIKEA kaikille..


      • Rautalankaa

        Kommenttini viittaa edellisen ajatukseen. Mitä enemmän käyt lenkillä sitä enemmän jaksat. Väännetäänkö vielä rautakangesta?


      • tukkirekankuski

        Senkus väännät ja painat sitä lenkkiäs vaan :)


    • ggregerg3r3weg

      Viisipäivää työtä ja käyn silti joka ilta lenkillä, kaikki on suhteellista.

      • Näinsemenee

        Sinä jaksat työtä vaikka kymmenen päivää putkeen jos haluat tehdä ja juuri siitä syystä, että käyt säännöllisesti lenkillä.


    • pitkäaikaistyötön48v

      Niin, tällaista hyvinkin. Kun ei ole työtä, puolisoa eikä kavereita, tuntuu ettei jaksa pitää edes kotia siistinä. Mitäpä sen väliä, kun ei tule kukaan käymään; Sitä paitsi tiuha imurointitahti lisää sähkölaskua. Eikä itse voi tavata muita, sillä kun on maksanut 560 euron nettokuukausituloista asumistuen omavastuuosuuden, ei lopuilla paljoa juhlita. Varsinkin kun pitäisi säästää opintovelan maksamiseen.
      Hallitus tekee lisää työttömyyttä, joten ei ole 'pelkoa' työllistymisestä jatkossakaan. Yksi luottoluokittaja on laskenut Suomen luokitusta pykälän parhaasta mahdollisesta, joka on sentään kauhea häpeä. Onneksi rahaa riittää räiskiä taivaalle raketteja, kun vuosiluvun viimeinen numero vaihtuu.
      Kohta ei jaksa enää väsyttääkään.

      • Wirtaskawaan

        Minun kotini on siisti ihan vain minua varten, aina. Sähkölasku tuskin kasvaa imuroinnista sen enempää kuin esim. aina auki olevasta töllöttimestä. Tai muista sähkölaitteista, jotka eivät ole hoidettu ja huollettu asianmukaisesti.

        Tarkoittaako ihmisten tapaaminen sinulle aina juhlimista? Ihmisiä voi tavata vaikkapa vain kahvikupposen ääressä kotona tai kuppilassa. Sekin voi olla pieni juhla keskellä arkea, mutta ei maksa maltaita. Maksaako monikin 48-v. vielä opintovelkoja? Kuulostaa metkalta.

        Meidän perheessämme on ollut aina sellainen mentaliteetti, että työtä kyllä löytyy kun / jos haluaa työtä tehdä. Kaikki eivät halua ollenkaan ja toiset valkkaavat, kaikki ei kelpaa. Mutta mikä minä olen sanomaan, varsinkaan kun en kysele hallituksen mielipiteitä - mihinkään.


    • sauvakävelyävaan

      ihmiset vanhenenvat ja väsyvät eri asioista. Toki joskus väsymyksen takana voi olla sairauttakin. Mutta ei kaikkien tarvitse olla niin liikunnallisia kuin jotkut jokapäivälenkkelijät ovat. Joku käy uimassa,joku kävelee.joogaa jne..kukin tyylillään.

    • poistäältä

      Hankkikaa elämä-sopii myös ed.kirjoittajalle.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe