Uusi pankki aloittanut

BankFeed

286

23103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JONKUNVIIMEINENTOIVO

      Ei tullut kauppoja. LAINAA ALKAEN 5% KOROLLA...HUHHUH..

      • vinkkiiii

        Lanoja kannattaa vertailla www.lainahaku.com
        halvin laina tästä, myös asuntolaina kannattaa kilpailuttaa


      • 56321

        norjanpankissa TALLETUSKORKO 1,75


      • FinanssiNeuvos

        Yleensä vain pankki jolla on suuria talousvaikeuksia maksaa normaalia korkeampaa korkoa.


      • hyvä.korkomarginaali

        Ei tarvitse olla talousvaikeuksia. Riittää kun saa pikavipeistä hurjaa korkoa. Vrt Nordax


      • täältälöytyykyllä

    • wro

      Talletustilin korko 1,25 %. Suomessa yksikään pankki ei maksa niin korkeaa korkoa. Mutta mikä mahtaa olla norjan valtioin talletussuoja ? Koskeeko myös suomen kansalaisia ? Norjahan ei ole eu maa edes. Tutkin ko pankin nettisivuja ja tuohon talleussuoja asiaan ei annettu selkeää vastausta. Yritin laittaa viestiä asiakaspalveluun, mutta se oli estetty. Varmaan ruuhkaa linjoilla..

      • kewadq

        Ruotsalaiset vippipankit maksaa ruotsalaisen talletussuojan piirissä tällä hetkellä korkoa: TF-bank 1,6 %, Collector 1,5 % ja Nordax 1,4 %.

        Ilmeisesti Norwegianilla ei ole rahan puutetta, kun ei yritäkään kilpailla noiden kanssa? Eihän tuonne norjalaisille kannata laittaa mitään, ennen kuin on 100k täynnä kaikissa kolmessa ruotsalaisessa putiikissa. Ja harvemmalla taitaa olla yli 300k irtorahaa...


      • HiukkaParempia

      • mminä

      • Collector-Bank
        kewadq kirjoitti:

        Ruotsalaiset vippipankit maksaa ruotsalaisen talletussuojan piirissä tällä hetkellä korkoa: TF-bank 1,6 %, Collector 1,5 % ja Nordax 1,4 %.

        Ilmeisesti Norwegianilla ei ole rahan puutetta, kun ei yritäkään kilpailla noiden kanssa? Eihän tuonne norjalaisille kannata laittaa mitään, ennen kuin on 100k täynnä kaikissa kolmessa ruotsalaisessa putiikissa. Ja harvemmalla taitaa olla yli 300k irtorahaa...

        Collectorista et kyllä saa rahojasi ulos koskaan jos sinne menet jotain laittamaan. Se on ihan selvää kusetusta ja petosta koko firma alusta loppuun.


      • hohjaa
        Collector-Bank kirjoitti:

        Collectorista et kyllä saa rahojasi ulos koskaan jos sinne menet jotain laittamaan. Se on ihan selvää kusetusta ja petosta koko firma alusta loppuun.

        Ruotsalaisen talletussuojan piirissä.

        Ja jos joku tuosta yrittää jotain vielä vääntää, niin ruotsalainen talletussuoja on parempi kuin suomalainen versio.


      • OP.kielitaidottomalle
        mminä kirjoitti:

        Talletussuoja on 2000 000 NRK. Ei ihme etteivät vastaa, kun tieto on mainittu selvästi sivulla:
        https://www.banknorwegian.fi/SavingsAccount/Info

        en tallettaisi eu alueen ulkopuolelle, jos tulee ongelmia, kaikki toimet omat mahdollisesti omien taitojen mukaisia.

        hyöty todella pientä.


      • hajamielisyys
        Collector-Bank kirjoitti:

        Collectorista et kyllä saa rahojasi ulos koskaan jos sinne menet jotain laittamaan. Se on ihan selvää kusetusta ja petosta koko firma alusta loppuun.

        Ei ole totta että Collectorista ei saa rahojaan takas. Olen ollut asiakkaana ostettuani jotain osamaksulla. Kerran maksoin vahingossa 60 euron lyhennyksen sijaan 600 euroa. Soitin Collektoriin ja sain liikaa maksamani summan tililleni. Huomasin virheen vasta pari viikkoa siitä, kun sen olin tehnyt. Ajattelinkin että onneksi oli Collektor eikä joku muu, jolta rahaa ei olis ehkä saanut takaisin.


      • turhaitkeä

    • cdlkdlkfldvfld

      Vaikuttaa epäilyttävältä. Vain pikavippifirmat mainostavat, että "yhdistä lainasi". Kunnon pankki ei ikinä yritä haalia itselleen roska-asiakkaita.

      • ÄitisON

        Roska-asiakas!


      • Mielensäpahoittaja12

        Moro.Yhdistelin lainani kyseisen pankin lainalla,nyt maksanut lyhennyksiä 3576 eurolla ja laina saldo alkusummasta on poistunut 114 euroa : (


      • Suskuuuuuuuu

        Joo mä oon yhdistelylainan ottanu sieltä. En saanu ees päättäa maksuaikaan itse. 30000e:n lainasta tuleekin 15v aikana kolminkertainen takasimmaksettava. Lähden riitauttaa tämän. Lupaavat tod. Vuosikorkoa ~20%. Olkaa tarkempia kuin minä rahantarpeessani.


      • LainanVoiMaksaaNopeammin

        Ensinnäkin voit koska tahansa maksaa Bank Norwegianin lainan takaisin joko kokonaan tai osittain ilman lisäkustannuksia. Ylimääräisiä lyhennyksiä voi tehdä aivan vapaasti (samalla tilinumerolla ja viitenumerolla), eli käytännössä joka kuukausi voit lyhentää ihan niin paljon enemmän kuin haluat. Voit vaikka automatisoida ylimääräiset lyhennykset verkkopankkiisi kuukausittain toistuvaksi maksuksi. Mikään ei estä maksamasta 15v. lainaa takaisin 10 vuodessa, 5 vuodessa tai vaikka puolessa vuodessa. Todellisen maksuajan saa siis itse päättää täysin vapaasti myönnetyn enimmäismaksuajan puitteissa.

        Jos vuosikorko on 20% ja lainasumma vaikkapa 30 000 euroa, niin kyllähän siitä 15 vuodessa voi aika suuri summa kertyä maksettavaa, jos makselee tosiaan 15 vuoden aikataulun mukaan.

        Esimerkiksi Bank Norwegianin tämän hetken maksimikorko eli 22,49% nimellinen vuosikorko jaettuna 12:lla tarkoittaa noin 1,87% kuukausikorkoa. 30 000 euron velasta 1,87% on noin 561 euroa. Pelkkä nimelliskorko tekisi siis välittömästi lainan ottamisen jälkeen 561 eur/kk ja siihen aloitusmaksu ja tilinhoitomaksu päälle. Jos haluaa, että laina lyhenee, maksuerien pitää olla suurempia kuin korot ja kulut! Esimerkkitapauksessani maksamalla 561 eur/kk laina ei lyhenisi senttiäkään.

        Annuiteettilainan luonteesta voi lukea esimerkiksi Finanssivalvonnan sivuilta:
        "Laina-ajan alussa jäljellä oleva lainapääoma on korkeimmillaan ja siitä aiheutuvat korkokulutkin ovat suurimmillaan. Sen vuoksi kuukausittainen maksuerä koostuu alussa suurelta osin korkokuluista. Laina-ajan loppupäässä korkojen osuus taas on pienentynyt, ja maksuerä koostuu suurelta osin lainapääoman lyhennyksestä."


    • latelainaaja

      hakemus sisässä saas nähdä miten käy

      • Norskiakoittanut

        Itsellä meni 5000 euron yhdistelmälainahakemus läpi. Listasin sitten kaikki lainat mitä halusin tuolla maksettavan, tilinumeroineen ja viitteineen. Seuraavana päivänä tuli viesti että manuaalisen tarkastelun jälkeen laina-hakemuksenne on hylätty. Että kiitosta vaan.


      • latelainaaja

        itelle tuli päätös että laina maksettu tilillenne ja raht näkyy 2päivän kuluessa.


      • 48r8745tu5ut5ut
        Norskiakoittanut kirjoitti:

        Itsellä meni 5000 euron yhdistelmälainahakemus läpi. Listasin sitten kaikki lainat mitä halusin tuolla maksettavan, tilinumeroineen ja viitteineen. Seuraavana päivänä tuli viesti että manuaalisen tarkastelun jälkeen laina-hakemuksenne on hylätty. Että kiitosta vaan.

        Se ei kerro ihmisestä hyvää, jos ottaa monta kulutusluottoa eikä kykenekään maksamaan niitä takaisin. Miksi kykenisikään? Siksihän ne on otettukin, kun omat tulot ovat liian pienet menoihin nähden. Joko tuloja on lisättävä tai menoja vähennettävä. Lainaaminen ei ole ratkaisu krooniseen talousvajeeseen.


      • Kfkffiid
        Norskiakoittanut kirjoitti:

        Itsellä meni 5000 euron yhdistelmälainahakemus läpi. Listasin sitten kaikki lainat mitä halusin tuolla maksettavan, tilinumeroineen ja viitteineen. Seuraavana päivänä tuli viesti että manuaalisen tarkastelun jälkeen laina-hakemuksenne on hylätty. Että kiitosta vaan.

        Hei saitko kuitenkin lainatarjouksen ennen ku he päättivät hylätä hakemuksesi?


    • kseoeojvn

      on varmaan silti parempi kuin op-pankki :)

    • Eteläkärki

      Minullakin hakemus sisällä-taitaa tulla hylky kun käsittely kestää? Tarjosivat itse kyllä suurempaa lainaa kuin mitä hain, mutta olisiko edellä mainittu manuaalinen käsittely kääntämässä toiseen suuntaan ;-)

    • Ihanat

      Hei miten te saitta noi verotiodot sähköisesti menemään?

    • potuta

      Paska pankki tuo Op ovat hiljaa kuin hiiret ei vastausta ,eivät arvosta pitkä aikaista asiakasta vaihtoon menee ovat niin virka intosia että otaa päähän tuolainen porukka .

    • Minulla_toimii_hyvin

      Tänne voi laittaa hakemusta. Tilinomistajaksi riittää anonyymi. Varat on oikeasti turvassa. Saat suojan koko saldolle. Mielestäni Suomen paras pankki on bitcoinpankki.fi

      • XBT-peruusvaluutaksi

        Suunnattoman kallis tuo Bitcoinpankki. Mulla on ollut XBT käytössä pitkään. Japanissa meni valitettavasti lähes 15 XBT:ä konkurssin mukana - aina ei voi voittaa.

        Etsin pankkia maailmalta, johon voi maksaa yksinkertaisesti tavallisia vapaasti missä valuutassa vaan maksuja (mieluitein USD) ja ne ovat sitten XBT-tililläni käytettävissäni.

        Tällaista palvelua en ole vielä löytänyt. Sellaisia on, joissa viitemaksulla raha menee tililleni, mutta kun ulkomailta tulee suorituksia - eivät he tiedä viitemaksuista henvon - niin ei siis mitään.

        Järjestelmä on vielä hutera - ja sairaan kallis!


    • Roni88

      Sain tänään 16000 eu tosi mukava pankki ja pieni paska vipit maksettu pois kiitos

      • johannes84

        Yksi Bank Norwegianin työntekijä sanoi, että on hieman paremmat mahdollisuudet saada laina, jos tekee hakemuksen suoraan heidän sivullaan https://www.banknorwegian.fi/ eikä käytä mitään affipaskasivua.


    • Laur490

      saako nää mistään tietää nykyisiä lainoja? Mulla kaatuu aina nää isommat lainahakemukset siihen, kun on muita luottoja. Tarkotuksena olisi ottaa isompi laina ja sillä maksella kaikki muut luotot pois.. Tosi harmi, kun ei mistään saa lainaa vaikka vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa... takaisinmaksussa ei siis ongelmaa

      • QuickLaina

        Vat vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa? Miksei saisi lainaa? Mulla sama tilanne, en muista että koskaan olisi ollut ongelmia lainan saamisessa, aina on tullut ja myös ihan normi pankeista, normi koroilla, eikä mitään sikaryöstökorkoja.


    • hyväolo

      Todella hyvä pankki ja paras mahdollinen korko vakuudettomalle luotolle,
      itse sain yli 30 000€ ja asiani kuntoon kun sain paskalainat pois.

      • tero266

        Kerroitko heille nuo kaikki nykyiset velkasi? Vai saako ne muutenkin tietoon ne tuolta Suomen Asiakastieto OY:sta


      • Juupajee

        Kyllä ne taitaa muilta udella. En keksi muuta syytä hylkäykselle omalla kohdalla.


    • Maltti.on.valttia

      Tallettajan kannattaa katsella ainakin 6 k, korko laskee, eikä siinä muutamassa kk rikastu jos saa 0,5 % enemmän.

      Toki 0,5 % ja 6 kk alajta on iso summa jos on miljoona, mutta tallettajakin pon varaksa, eikä se niissä talletus summissa ole sen suurempi.

    • Laur490

      Onko kukaan siis ottanut tuota velkarahoitusta siten, että Bank Norwergian maksaa luottosi puolestasi? Vähän jännä toimenpide tuokin, eikö se nyt oo se ja sama lähettääkö ne koko lainan minulle, että itse voi ne maksaa pois..

      • kekkonen2

        Noin toimimalla Norwegian bank saa varmuuden ettei niitä muita lainoja jää auki.


    • Kusetuksenyritystä

      Laitoin bitcoinpankkiin joulukuun alussa 317 eur ihan kokeilumielessä. Ostin yhden kolikon. En sitä koskaan nähnyt kun se on virtuaalinen. Sekin säilytetään virtuaalisessa pankissa, eli holvissa. Silläkään ei kuulemma ole mitään fyysistä osoitetta. On jossain ionosfääreissä jota jota kuinkin oikein ymmärsin.
      Huumoria tuntui löytyvän ja kun tässä nyt talous on kohdallaan niin ostin yhdeksän lisää. Eli omistin yhteensä kymmenen näkymätöntä bitcoin kolikkoa (huom! näkymätöntä).
      Nyt tänään kun kysyin paljonko näistä saan niin naurukin sijaan sain hinnan 414 eur/kpl, eli 4140 eur.
      Vuo hulluna mua piättä ja sanoin että otetaan nämä. Tuosta lähti kaksi rosenttia välitys, mutta yli 90% kurssivoitosta napsahti omalle tilille. Nyt näkyy saldolla??

      Ei tämä ihan täyttä kusetusta ole, vaikka jotenkin on FinCapital mielessä.

      Katsotaan mitä muut kokee. Jossain se lanka katkeaa.
      Ei kannata pelata suurilla summilla.

    • hyväolo

      itse otin lainan niin että osalla pankki maksoi suoraan yhden paskalainan pois ja loput sain tililleni millä maksoin itse loput paskalainat pois.
      Pankki näkee veloista ne jotka ovat verotuspäätöksen erittelyssä ei muuta.
      Asikastiedon tiedot voi itse käydä katsomassa, ei siellä mitään muuta ole kuin onko hoitanut asiansa vai ei, jos ei, turha lähetellä hakemuksia.

      • Kiinnostunutkansa

        Minkälaisen koron sait lainallesi?


    • Laur490

      Kiitos vastauksista, pitänee laittaa lainahakemusta menemään ja sit jännäämään, josko minullekin irtoaisi laina ja saisi maksettua kaikki pikavippipaskakulutusluotot pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä tämä elämä

    • Mölkky

      Kauanko teillä meni että saitte lopullisen päätöksen? Eli meneekö tuossa manuaalisessa tarkastuksessa kauan..?

    • hyväolo

      Ei mennyt kuin kaksi päivää

    • Ettvåtre

      4 päivää hakemuksesta rahat tilillä/muut paskavelat maksettuna. Hitto miten helpottunut olen. Olin uhkapelikoukussa, hain marraskuussa apua ja pääsin kuiville. Nyt sain raha-asiatkin kuntoon.... Asetin varmuuden vuoksi itselleni jokaiseen vippipaikkaan sekä pelifirmaan ikuiset kiellot etten huonolla hetkellä hairahdu. Vahva olo! Lähes voittajafiilis! Puolisokin tietää ja tukee!
      Väärä foorumi, tiedetään.... Sorry siitä.

      • Bblkhg

        Onnittelut sinulle ja tsemppiä tulevaisuuteen!


      • Peliriippunainen

        Mahtavaa!! Oliko sun luottotiedot vielä kunnossa? Itse myös samassa tilanteessa ja haluisin alottaa puhtaalta pöydältä mutta saas nähä!! Lainaa ei tunnu saavan mistään. Vastata voit myös [email protected]


    • jari200

      Hienoa Ettvåtre! Luettelitko banknorwegianille nuo lainasi?

      • Pelle12

        Saanko olla utelias minkäsuuruisen lainan sait eli oliko velkaa paljon ja useisiin eri vippipaikkoihin? Itse vähän samassa jamassa..


    • Ettvåtre

      15k€ laina ja kyllä luettelin velat jotka halusin maksuun - 11k€ pankki maksoi suoraan velkojille ja 4k€ tilille josta maksoin itse vielä 3k€ erilaisia rästikuluja. Tonnin jätin puskurirahaston alkupääomaksi.

      • Pelle122

        Kuulostaa hyvälle!


    • jgpo53jgg5
      • Pankki.se.on

        Johtuu siitä, että firma on täysin norjalainen. Kyse on norjalaisen pankin toiminnasta yli rajan. Sillä ei ole mitään rekisteröityä toimintaa Suomessa. Ei sivutoimipaikkaa, eikä edes postilokeroa Suomessa. Suomen finanssivalvonta ei valvo sitä.


      • JustSiirti

    • Jyrir33

      Korot on aivan sikamaiset?? 15.000€lainalle 12 vuodeksi tulee takaisinmaksettavaa yli 40.000€!!!

      • Korkoa

        No, onneksi tallettajat hyötyvät koroista;-)))


    • Jyrir33

      Mulla on siis hakemukset vetämässä nyt S-Pankille 15.000€ ja banknorwegianille myös 15.000€.. Banknorwegian on jo esihyväksynyt hakemukseni, tosiaan 12 vuodeksi maksettavaa tulisi rapiat 40.000€, kun taas S-pankista takaisinmaksettavaa tulee VAIN 17953,92€..... (S-henkilökuntaan kuuluva olen siis)

      Mutta pahoin pelkään, että nää suomalaiset pankit eivät hyväksy mun hakemusta niinkuin siinä aina käy, ja pitää ottaa tuo laina norwegianilta, jollonka takaksinmaksettavaa tulee reippaasti yli 20.000€ enemmän.. Melko sairasta

    • Jyrir33

      Mulla on siis hakemukset vetämässä nyt S-Pankille 15.000€ ja banknorwegianille myös 15.000€.. Banknorwegian on jo esihyväksynyt hakemukseni, tosiaan 12 vuodeksi maksettavaa tulisi rapiat 40.000€, kun taas S-pankista takaisinmaksettavaa tulee VAIN 17953,92€.....

      Mutta pahoin pelkään, että nää suomalaiset pankit eivät hyväksy mun hakemusta niinkuin siinä aina käy, ja pitää ottaa tuo laina norwegianilta, jollonka takaksinmaksettavaa tulee reippaasti yli 20.000€ enemmän.. Melko sairasta

      • Rhinox

        Saitko lainan s-pankista?


    • kata303

      Ite oli pakko ottaa 20.000€ laina jättikoroilla, kun suomalaiset pankit eivät myöntäneet. Oli jokaikinen luottotili tapissaan eikä maksukyky enää riittänyt mut tuolla kaikki paskalainat maksettu pois ja sit tuota yhtä lainaa vaan lyhentelemään seuraavat 10 vuotta.

    • Omppu1982

      Muutaman päivän käsittelyä lupailivat mutta alustavasta lainapäätöksestä mennyt jo 5 päivää... Ja siis liitteet toimitettu jo hakemuksen jättämisen yhteydessä. Olishan vallan mukava kun etenisi pikkuhiljaa. Tuleeko manuaalisen käsittelyn jälkeen vielä uusi sähköposti päätöksestä? Tarjosivat lähes 30000€:n luottoa 15vuoden maksuajalla, mutta hain "vain" 11000€ ja maksuaika 8v, jotta saan kaksi lainaa yhdistettyä yhdeksi. Kumma jos ei mene läpi kun ei tosiaan mitään luottohäiriöitä ole koskaan ollut. Mutta eihän näistä koskaan tiedä. Ärsyttävää odottelua :(

      • Kari50v

        Joko sait lainan


      • Omppu1982

        Sain kyllä, mutta mulla oli samaan aikaan vetämässä myös S-pankin lainahakemus. Molemmat hyväksyttiin samaan aikaan ja rahatkin tuli tilille samana päivänä...tai itseasiassa norwegian kuittasi multa 2lainaa jo pois eli nyt siis ilman muuta maksan heti pois tuon norwegianin lainan tuolla halvemmalla lainalla, jossa korot olisivat samalla maksuajalla 6000€ korkeammat... Ihan hurjaa! S-pankin lainakorko 8% ja Norwegian 15,8%...


      • Omppu1982

        Ja siis molemmissa lainoisss käsittely kesti viikon. Vaikka norwegian lupaili nopeaa toimintaa ;)


      • Cashman
        Omppu1982 kirjoitti:

        Sain kyllä, mutta mulla oli samaan aikaan vetämässä myös S-pankin lainahakemus. Molemmat hyväksyttiin samaan aikaan ja rahatkin tuli tilille samana päivänä...tai itseasiassa norwegian kuittasi multa 2lainaa jo pois eli nyt siis ilman muuta maksan heti pois tuon norwegianin lainan tuolla halvemmalla lainalla, jossa korot olisivat samalla maksuajalla 6000€ korkeammat... Ihan hurjaa! S-pankin lainakorko 8% ja Norwegian 15,8%...

        Oliko Norwegianin korko sama kuin oli pankin ensimmäisessä tarjouksessa? Itselleni lupasivat huomattavasti alempaa korkoa.


      • Omppu1982
        Cashman kirjoitti:

        Oliko Norwegianin korko sama kuin oli pankin ensimmäisessä tarjouksessa? Itselleni lupasivat huomattavasti alempaa korkoa.

        Oli kyllä sama mikä ap.tarjouksessakin.


    • rapsikurkule

      Hei
      Miten tuleeko tuo lasku suoraveloitukseen et menee heti tilistä vai miten se menee???

      • lainaaja

        Otin Norwegianilta lainaan 10000e. Maksan sen pois kolmessa vuodessa. Kuukausimaksu vain 300e. Korkoprosentti 7%. Minusta se on kylläkin edullinen verrattuna muihin kulutusluottoihin. Korkojen osuus on koko ajalta vain alle tonnin.


    • Kyllä_kannatti

      50 000:n euron lainan antoivat ilman mitään ongelmia (korko 5.33 %), Santader lupasi maksimissaan 35 000 ja paljon isommalla korolla. Toki edellytyksenä oli että summa käytetään muiden (paljon kalliimpien) velkojen maksuun ja se oli toki tarkoituskin. Kuukausittaiset lainakulut putoavat 400 euroa joten arkikin helpottuu jonkin verran.

    • Secondchange

      Pakko jakaa myös oma kokemus.. 2vuotta ollut vippikierteessä.. Aloitin pienellä 100€ vipillä ja lopuksi sitä velkaa sitten olikin se reilu 10tuhatta.. Maksanut siis pari vuotta vippiä vipillä.. Pankista kysynyt lainaa mutta ei onnistu kun ei ole takaajia.. Minulla kuitenkin vakituinen työ ja luottotiedot kunnossa. Luin tuosta Norwegian pankista netissä ja rohkenin laittaa hakemuksen.. 11000 hain, sain 12500, hyvällä korolla ja pitkällä maksu ajalla..päätös kesti 1vuorokauden. nyt helpottunut fiilis kun kaikki vipit kuitattu! En suosittele kenellekään pikavippiä! Tuntuu kuin sain uuden mahdollisuuden aloittaa alusta

    • dhvhhvhhhh

      Vantaan Sanomissa on lyhyt juttu Norwegianista:

      http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/362479-halpalennoista-tuttu-norwegian-laajensi-kulutusluottoihin-kilpailun-kiristyminen

    • djvjrjjbt0tjb

      He antavat helposti edullista lainaa ihmisille, joiden talous on pahasti kuralla. Veikkaan, että he tulevat vielä kärsimään raskaat tappiot Suomen-valloituksestaan.

    • Secondchange2

      Nyt pitää kyllä huokaista helpotuksesta. Näin itsenä muutamassa kirjoituksessa tällä sivulla. Eli itsellä jäi myös pelaaminen pahasti päälle kun sieltä kerran isompi voitto lohkesi. Tämän seurauksena otin muutaman pikavipin ja ajattelin, että kyllä sieltä kohta voitto tulee / jos ei tule niin maksan vipit pois. Se ei ollutkaan niin helppoa kuin voisi kuvitella. Pelaaminen painoin nii paljon, että järjenkäyttö lakkasi kuin seinään rahan suhteen. Kaikeankaikkiaan velkaa kertyi pankista n. 15 000e (kortti 5000e ja laina 10k siihen päälle.) Näissä kuukausimaksut ovat vielä kohtalaisen alhaiset. Näiden lisäksi vajaa 10k pikavippejä (4 isompaa luottotiliä ja siihen päälle pien vipit).
      En meinannut saada näitä enään alta pois ja kuukausmaksut söivät käytännössä melkein koko tilin mitä tienasin.

      Eilen huomasin jutun tästä bank norwegianista ja ajattelin kokeilla kepillä jäätä. (mistään muualta en lainaa saanut) Kappas tänään tuli päätös, että laina on maksettu. Eli kaikki 10k edestä olevat pikavipit ovat haihtuneet nyt yhdeksi isoksi velaksi mikä kustantaa n. 200e / kk.
      Tämän lisäksi otin n. 1000e tälle loppu kuulle rahaa.

      Pelaamiseen olen saanut apua ja töissäkin menee todella hyvin.

      Nyt vain maksamaan velkoja pois ja uuteen nousuun.

      ps. luettelin sivuille kaikki mahdolliset velat täysin rehellisesti.

    • mazoo

      aika monen kanssa samanlaises tilanteessa täällä. nyt haku päällä 15k lainaan ja se kyllä antais elämälle toisen tilaisuuden ja pääsis nuista paskaluotoista pois. peliongelman kourissa ollaan ja nyt ku se on saatu kuntoon niin pitäs saaha vielä muut ongelmat... toivotaan tärppiä!

      • Mazoo

        Eipä tullu lainaa


      • Jepnap
        Mazoo kirjoitti:

        Eipä tullu lainaa

        Tuliko mitään syitä kielteiselle päätökselle?


      • mazoo

        ei tullu muuta ku että eivät pysty myöntämään kyseistä lainaa... olis kyllä kiva tietää syyt ku vakituinen työpaikka löytyy ja siihen nähden maksukyky olisi kunnossa


      • Nilka

        Sain samaa vastauksen, mutta lähetiin uuden hakemuksen ja sain vastauksen että yritä 2 päivän kulutaa uudesta , kuin vanha hakemus poistu järjestelmästä :D
        Torstaina lähetän uudesta , kadota mikä tulee....


      • velkaantunutpaska

        Itselleni tuli sama vastaus vaikka alkuun tarjosivat 10000 enemmän kuin hain. Luulen että johtui siitä että listasin laiskasti vain isoimmat lainani ja jätin muutaman muutaman pienemmän listaamatta (nämä lainat näkyvät positiivisessa luottorekisterissä) ja ajattelin maksaa ne itse pois sillä loppusummalla jonka maksavat minulle. Koitan parin päivän päästä uudelleen ja listaan aivan kaiken lunastettaviin velkoihin.


    • Juuhann

      Hai eilen Norwegianilta 30000 lainaa ,eivät hyväksyneet vaan tarjosivat 26000 lainaa jota minä taas en hyväksynyt jo sen takia että vuotuisen koron saa tietää vasta kun on lainan hakenut. Nyt ne muistuttelee sähköpostissa että hakemus on kesken ,jatkakaa hakemusta.

      • Juuhann

        Niin ja se korko oli yli 10 prosenttia


    • vaihtopunaseen

      Sain lainan 30.000e, korko 8,99%, todelliden vuosikorko jotain 9,5%. Lainan koko maksettava summa 15v maksuajalla 55.000 ja risat. Eli 25.000 korkoja ja kuluja. Hain 8.000, mutta ehdotti että voit saada 31.000e. Tuloja n. 60.000e/a. Laskin että kun noissa muissa luotoissa kaikissa korot on jotain 7-8, niin kait nekin vois kerralla maksaa pois ja helpottaa hieman 6-henkisen perheen kassatilannetta. Prismaan menee varmaan 1300e/kk?. Kuukauden tilinhoitopalkkio 5€, mulla oli kanssa monta luottoa joissa kaikissa omat tilinhoitopalkkiot kalliimmassa autolainassa Nordeasta oli jopa 12e/kk. Nyt vain yksi tilinhoitopalkkio. Velkakirjassa luki että ilmoittavat tiedot verottajalle eli tulee näkymään veroilmoituksessa. Onkohan nämä korot vähennyskelpoisia? En löytänyt mistään kohtaa jossa olisi voinut vaihtaa koron annuiteetistä tasalyhennykseen. Eli tällaista ei ole, vähän huono, sillä alussa pääoma ei kauheesti lyhene ja koron osuus on isompi. Osuuspankki, säästöpankki ja nordea menetti just korkotulot kun vaihdoin punaiseen junaan. Katsotaan mihin se vie...

      • cdjfjrhvhgevejojo

        "n löytänyt mistään kohtaa jossa olisi voinut vaihtaa koron annuiteetistä tasalyhennykseen. Eli tällaista ei ole, vähän huono, sillä alussa pääoma ei kauheesti lyhene ja koron osuus on isompi. "

        Annuiteetti ei sinänsä ole kalliimpi tapa kuin tasalyhennys. Jos nyt vaihtaisit annuiteetista tasalyhennykseen, ensimmäinen erä olisi paljon suurempi kuin nykyinen annuiteetti. Annuiteetti on helpompi budjetoida, eikä siinä oikeasti mitään häviä.


      • cdjfjrhvhgevejojo

        Jos virittäisit annuiteetin maksuerän yhtä korkealle kuin tasalyhenteisen lainan ensimmäinen maksuerä on, annuiteettilainasta tulee jopa kokonaishinnaltaan edullisempi kuin tasalyhenteisestä.


      • MaksaNopeamminPois

        Jep ja maksuerät on helppo itse virittää suuremmiksi, sillä ylimääräisiä lyhennyksiä voi tehdä aivan vapaasti (samalla tilinumerolla ja viitenumerolla).

        Voi vaikka ohjelmoida ylimääräiset lyhennykset verkkopankkiin kuukausittain toistuvaksi maksuksi, sen lisäksi että esim. maksaa Bank Norwegianilta tulevat E-laskut.

        Näin toimimalla maksaa lainan nopeammin pois ja säästää koroissa ja kuluissa.


    • TyytyväinenAsiakas

      Erinomainen, nopea ja ystävällinen palvelu. Sain pakattua kaikki vuosien aikana kertyneet pienemmät lainat yhdeksi kokonaisuudeksi ja jää paljon rahaa muuhunkin. En koe että olemme kaikki ns. roska-asiakkaita, sillä vaikka lainoja on ollut useita (kyllä, menneisyyden mokien takia) olen aina hoitanut maksut ajallaan. Nyt tilanne vain helpottui siten että kk-erä pieneni usealla satasella. Tällaista ei mikään pankki aiemmin ole pystynyt tarjoamaan. Vaikka korko on melko suuri voi lainaa lyhentää enemmän milloin vain ja kiriä sitä kautta.. Jokainen tyylillään mutta minulle tämä oli aivan huippu juttu. Pisteet 5/5! :)

    • norwegian-ottaja

      Kokeilen huvikseen et minkälaisen tarjouksen antaa, muita lainoja 2 paikasta yht.7500e. Laitoin hakemuksen 8000e, tarjosi minulle 26000e... Hyväksyin 8000e mutta silti sinne jäi vara että voin nostaa halutessani 18000e lisää. Eilen laitoin päivällä hakemuksen ja liitteet, tänään tuli viesti et maksettu. Nopea on kyllä palvelu.

      • Joukki88

        ...


    • jyyrvä84

      Auttakaa tyhmää laitoin hakemuksen ja sain alustavasti hyväksytyn lainapäätöksen.Miten lähetän verotuspäätöksen liitteenä?

      • jyyrvä84

        Eikö kukaan osaa neuvoa?


      • Omppu1982

        Moikka! Nappaa kuvat liitteistä esim puhelimella ja lataa ne puhelimesta norweigianin sivujen kautta. Onnistuu myös lataamalla kuvat koneelle ja sitä kautta.


    • Paukku39

      Eikös se mene niin, että jos lyhentää suuremman summan kuin mitä minimi lyhennys on, niin velan pääoma pienenee?

      • Paukku39

        Ettei mene ylimääräinen korkoihin tai lyhene vaan automaattisesti pienemmäksi seuraava lyhennys?


    • Uusilainaaja

      Hei!
      Otin lanaa BankNorwegianilta 12 000e kymmenen vuoden takaisinmaksuajalla. Ja mietin että aika paljon saa maksaa korkoja kun takaisin maksettava loppusumma koroineen lähentelee 30 000e. Hyvä tietysti että kk maksu melko pieni (n. 250e). Olenkin nyt miettinyt että pitäisiköhän yrittää maksaa nopeammin pois, jos silloin tuo loppu summa olisi pienempi.
      Neuvoisitteko nyt tyhmää, te joilla kokemusta on. Eli, jos tuo loppusumma korkoineen on about 30 000e, ja haluaisinkin maksaa esim. viidessä vodessa lainan pois, niin eihän loppusumma voi pysyä samana? Vaan kaiken järjen mukaan pitäisi silloin korkojakin maksaa vähemmän, eikö?? Paljonkohan summa voisi pienentyä?

      Ja joo olen lähetänyt viestiä myös ihan BankNorwegianille, mutta eivätpä tunnu ehtivän vastaamaan.

    • TyytyväinenAsiakas2

      Jos maksaa suurempia osia lyhennyksistä niin laina-aikakin lyhenee. Näin ollen maksaa korkoja vähemmän aikaa sillä eihän ne korot jatku kun laina on kuitattu kokonaan etuajassa.. Onhan ne korot melko hurjia, mutta tämä oli hyvä ratkaisu tähän väliin.

      • Paukku39

        Toimiiko norwegianilla kaikki netissä? Laskut tulee sähköpostiin ja lainan tilannetta voi seurata omilla sivuilla bank norwegianin sivuilla?


      • Uusilainaaja

        Kiitos vastauksesta!
        Eli tarkennan vielä.. Eihän mitenkään voi olla mahdollista että joudun maksamaan tuon n. 30 000e jos maksan esim. kolmessa tai viidessä vuodessa lainan pois, kun alunperin lainaamani summa oli se 12 000e?

        Ja hei onko täällä ketään joka olisi ottanut tuollaisen summan (12 000e) ja saanut esim. kolmen tai viiden vuoden takaisinmaksuajan? Millaisia korkoja teillä on? Eli kuinka iso lopullinen takaisin maksettava summanne on? Entä kuukausittainen summa, onko isokin?


      • Uusilainaaja

        Tai jos esim. haluaisinkin maksaa joku pvä koko lainan kerralla pois, niin ei kai silloin tarvitse maksaa tuota (30 000e) summaa? Vaan vain (12 000e ) siihen päivään saakka kertyneet korot? Vai miten se menee?


      • TyytyväinenAsiakas
        Uusilainaaja kirjoitti:

        Tai jos esim. haluaisinkin maksaa joku pvä koko lainan kerralla pois, niin ei kai silloin tarvitse maksaa tuota (30 000e) summaa? Vaan vain (12 000e ) siihen päivään saakka kertyneet korot? Vai miten se menee?

        Maksupäivälle lasketaan korko, et missään nimessä maksa koko summaa eli 30 000 e :)

        Ja karkea esimerkki, jos päätät lyhentää 12 000 euron lainastasi vaikka 1000e/kk niin kuukausissa se on 12, tämähän tarkoittaa sitä että laina-aika lyhenee huomattavasti, tuohon jää toki korot mutta kuten sanoin esimerkki oli karkea ja ainoastaan suuntaa-antava esimerkki.

        Ja Paukku39 kaikki toimii verkkopankkitunnuksilla netissä, laskut tilasin itse e-laskuna. Norwegianin verkkopankissa on laajasti tietoa lainasta ja mahdollisuus muuttaa sitä.


      • Paukku39
        Uusilainaaja kirjoitti:

        Tai jos esim. haluaisinkin maksaa joku pvä koko lainan kerralla pois, niin ei kai silloin tarvitse maksaa tuota (30 000e) summaa? Vaan vain (12 000e ) siihen päivään saakka kertyneet korot? Vai miten se menee?

        Hei katsoin tuolla laskurilla, että 15000€ laina vuoden maksuajalla - kk erä oli reilu 1300€. Kaikkineen korkoja reilu tonni. Eli kyllähän korkoja maksetaan vähemmän jos laina kuitataan reilusti etuajassa. Toki 12000€:lla kk summa vähän pienempi.


      • TyytyväinenAsiakas
        Paukku39 kirjoitti:

        Hei katsoin tuolla laskurilla, että 15000€ laina vuoden maksuajalla - kk erä oli reilu 1300€. Kaikkineen korkoja reilu tonni. Eli kyllähän korkoja maksetaan vähemmän jos laina kuitataan reilusti etuajassa. Toki 12000€:lla kk summa vähän pienempi.

        Juurikin tätä pointtia ajoin takaa, kommenttini saattoi olla hieman sekava :)


    • Umpikujalla

      Täydet pisteet täältäkin, eilen katselin jos takuusäätiön sivuja, kun tilanteeni oli ajautunut todelliseen umpikujaan. Turha täällä meitä on kritisoida, että olisi pitänyt miettiä( Se on kyllä ollut pitkään mielessä) Ajattelin että hakemuksen lähettämisellä ei ole mitään hävittävää, ja laitoin puhelimella hakemuksen vetämään ja 2 min päästä tuli että hakemus on hyväksytty? En ollut uskoa sitä, kaivoin äkkiä verotus ym liitteet sekä täytin kaikki velkani luetteloon. Tänään puolen päivän aikaa tuli viesti että kaikki lainat on maksettu pois! Eilinen pimeys oli ohi ja nyt on palautunut usko tulevaan, ilman että menetän luottotietoni etc. Tuntuu mahtavalta ! Kiitos Norwegian Banking!

      • rhinox

        Niin hienoa, se on hyvä fiilis! Nyt vaan jatkossa talous niissä kantimissa mihin varaa on. Tsemppiä ja onnea asioiden kuntoon saamisesta! :)


    • Elviira123

      Hei! Olen hakenu lainaa kyseiseltä yhtiöltä ja unohin et minkä vuoden verotusliitteet sinne piti laittaa menee.. kellää tietoo?

      • Rhinox

        Eli viimeisin verotuspäätös. Tällä hetkellä uusin on 2014 vuoden.


    • Epäileväinen

      Te, joiden velat on maksettu. Onko tieto maksetuista lainoista tms tullut Norwegianilta vai vanhojen lainojen antajilta, joille velat on maksettu?

      • Umpikujalla

        Velkojilta on ilmoitukset tullut. Omilta sivuilta näkee mitkä on maksettu. Menee keskimäärin 3 päivää.


      • AiemminUmpikujalla

        Niin ja Norwegianlta tulee tekstiviesti kun on lähtenyt maksuun.


    • Hänenvelkansa

      Just pelailin kans samojen juttujen kanssa..
      Meinas olla kusiset paikat osamaksulaskujen maksussa ja laitoin kolmeen paikkaan yhtä aikaa, Bigbank, S-Pankki, Bank norwegian.
      Eka sain bigbankilta 10000€ jolla maksoin velat pois..sit tuli vastaus bank norwegianilta, hyväksyivät 15000€ hakemuksen, joten otin sen ja maksoin bigbankin pois ja loput luottokortit nollaan..sit hupskeikkaa S-Lainakin hyväksyttiin 13000€ eli luojan kiitos sain suomalaisilta 7% korolla..bigbankilla ja norwegianilla oli korot lähemmäs 20%..
      Eli 300€/kk lyhennyksillä lyhennän velkani viidessä vuodessa S-Pankille kun norwegianille olis menny kymmenen vuotta.

      Mut siis asian ytimeen eli suosittelen Bigbankkia..10000€ maksimi vakuudeton minkä voi saada ja hyvä asiakaspalvelu, sekä laina-asiat oli järjestyksessä.

      Bank Norwegian oli todella outo ja sain hirvittävän epäluotettavan kuvan yrityksestä.
      Minulla oli heidän rahansa 2pv ja yrittivät vielä saada 200€ enemmän itselleen kun soitin että tahdon peruuttaa hakemuksen ja maksaa takaisin. Sanoivat että ok peruutetaan mut sainkin 15200€ kuitattavaa..
      Soitin samantien perään että mikäs tää tämmönen 200€ on..ei osannu sanoa ja sanoi palaavansa asiaan 15min kuluttua takaisin..noh kului yli vuorokausi ja soitin uudelleen jolloin tyttö sanoi että juu tämä on lasku..kun sanoin että haluan erittelyn ja selvityksen mikä on tämä 200€..lupasi taas palata 15min sisään takaisin..meni 6h ja tuli sähköpostissa uusi viesti ja 15000€ takaisin maksettavaa..
      Olivat vaan pahoillaan sekaannuksesta.
      Noh nyt sekin on maksettu pois mutta jäi todella outo kuva norwegianilta.

    • työtönvelallinen

      Onko kukaan, joka on ollut työtön, mutta ei maksuhäiriömerkintää, saanut lainaa?

    • httpswww

      Talletin 20000 euroa korolla 1.25 tällä hetkellä. ei valittamista, hyvin toimii.

      • 1laittaja

        Miten sinne laitetaan sitä rahaa? Euroinako?


      • ewe87654

      • JustSiirti
        1laittaja kirjoitti:

        Miten sinne laitetaan sitä rahaa? Euroinako?

        Euroina ja korkotulosta EI vähennetä lähdeveroa, vaan ilmoitat veroilmoituksella itse ulkomaan korkotulona, josta voit vähentää pääomatappiot, jos sellaisia on.


    • vwv

      Paljonko teillä on olleet korot noissa Norwegian lainoissa? Ja paljonko perustamismaksu? Onkohan koroissa eroa ilmoittaako maksavansa vanhoja lainoja pois vai ei?

    • Hyväolo

      Nimimerkille Hänenvelkansa, en ihmettele yhtään että Norwegian pyytää kulujansa jo myönnetystä lainasta, ihme ettet joutunut maksamaan, kokeileppa samaa kotimaisten pankkien kanssa varmasti edessä samat hässäkät.

    • Cinco

      Täällä niin tuttuja elämäntarinoita. Täydelliseen umpikujaan ajautuneena hain lainaa Bank Norwegianilta ja sain alustavan myönteisen päätöksen. Liitteiden lähetyksestä kului vuorokausi kunnes tuli sähköpostia että laina maksettu. Tätä helpotuksen määrää! Sinne jäi kalliit kulutusluotot ja pikavipit ja ahdistus, tuntuu kuin olisi saanut uuden tilaisuuden elämässä. Ja niin, hain 20000 joista heti Norwegianin kautta 16000 velkoihin, 6 vuoden maksuajalla ja 484e/kk. Tämä oli taivaan lahja eikä tätä kiitollisuuden määrää pysty kuvailemaan.

    • Tatarr

      Kauanko teillä kestänyt päätös?Hain lainaa 27.2 ja sain heti myönteisen päätöksen.Liitteet lähetin sähköpostilla 28.2 ja vielä ei ole vastausta tullut?

      • Cinco

        Ei kannata huolestua koska vasta yksi pankkipäivä mennyt. Kannattaa kuitenkin pitää silmällä että liitteet on hyväksytty. Palkkakuittiani ei hyväksytty ja otin yhteyttä, kävi ilmi että halusivat vielä edellisen palkkakuitin koska kyse oli kahden viikon välein maksettavasta palkasta. Laittoivat viestiä kun asia meni luotonantajien käsittelyyn sekä kun maksoivat rahat.


    • Rambolainen

      Toimiiko Norwegian täysin sähköisesti? Ei mitään paperipostia kotiin?

      • JustSiirti

        Kyllä toimii.


    • PankeistaEroon
      • onecoin_on_huijaus

        Jos sä vaan itse pysyt tuossa monopolirahassas, tuo ei oo muuta kuin kusetusta


    • Tatarr

      Osaako joku kertoa jos Perun lainan,niin joudunko maksamaan kuitenkin lainan avausmaksu?

    • nytlaskinkäteen

      Onpa surullisia tarinoita. En ole itsekään varakas, mutta lainat kuitenkin yhdistettynä Suomessa alle 2 prosentin korolla. Lainoistani vain 17 % asuntolainaa... On toki joskus vaatinut neuvotteluja pankin kanssa.

      Mutta siis: Yllä kuvaillut Norwegianin lainat on 15-20 prosentin korolla. Pitäkää niitä viimeisenä keinona...

      • jvjgjjvjntnvjbjtjbj

        Kulutusluottoa tuskin saa mistään 2 prosentin korolla.


    • Myyps

      Valitettavasti pankit nykyään tiukentaneet lainan saantiehtoja joka suhteessa. Vaikka kuinka hyvin pysty todentamaan että maksat tällä hetkellä esim. 750 e luottoja kk ilman häiriömerkintöjä ja maksuhuomautuksia. toivoisit pankilta lainaa maksaa kaikki luoto pois ja kk-erä putoisi reippaasti yli puoliin niin eipä onnistu ilman vakuuksia, ja kun nykyään ei välttämättä riitä edes henkilötakaus vaan pitää olla ihan reaalivakuutta, varsinkin jos on vielä asuntolaina taustalla. Kyllä on vaikeaksi mennyt asioiden hoito Suomessa ja kurjaa että maksavat ihmiset jätetään oman onnensa nojaan. Moni sillon turvautuu korkeakorkeisempaan lainaan jos sellainen on vaan mahdollista saada.

    • varovaisuusONviisautta

      Enpä innostu, suomessa saa helpolla 0,9 % ja yli 1 %.
      tuon tarjoama 1.25 % merkitsee 100 000 e talletuksessa noin 200 e vuosieroa, joka on hyvin vähän, ajatellen jos se 100 000 e tulee joku ongelma.

      50 000 e uuden pankin etu 0n useimmiten alle 100 e vuosi,,, onko järkeä hajauttaa rahoja mailmalle, tuskimpa.

      toki omasta rahastani on Suomessa kymmenesosa, mutta muut USA markkinoilal ja rahastoissa. Viimevuoden tuotto huonoin 10 vuoteen, nettotulot verotuksen jälkeen 5,3 %. Vuosi 2014 tuotti noin 14 %, nettona.

      • JustSiirti

        Ota huomioon, että sekä Nordax että Norwegian EI peri lähdeveroa, eli kyse on silloin ulkomaan korkotulosta, josta voi vähentää pääomatappioita. TF Bank ja suomalaiset pankit taas perivät lähdeveroa, jolloin et voi vähentää mitään.


    • Hyväolo

      Nytlaskinkäteen nimimerkille, Norwegian lainankorot vaihtelee asiakkaiden takaisinmaksukyvyn mukaan. Itse
      otin 36 000€ lainan 5,4% korolla. Toki maksan sen lainan pois jos tilanne paranee. Vakuudettomaksi lainaksi pidän korkoa silti ihan siedettävänä.

    • järki_käteen

      Ei voi suositella tätä pankkia. Täyttä ryöstöä. Hain lainaa 25k€ 8 vuoden maksuajalla autoa varten, tuli myönteinen päätös ja korko vaivaiset 19,99%. Pitäkööt rahansa, vain idiootti hyväksyy moisia korkoja. Minulla on luottotiedot 100% kunnossa aina ollut ja vakituinen työ 4100€ brutto/kk. Normipankista ei saa tuollaista lainaa ellei ole takaukseksi kiinteää omaisuutta. Eli jäi auto haaveeksi ainakin toistaiseksi.

      • Iitu788

        Mikset maksa autoa ihan autoliikkeen rahoituksella? Niissä ihan kohtuulliset korot....


      • Hehhehh

        Miten niin ei saa 25k€ normipankista tai autoliikkeestä? Miten kuvittelet että ne autoja myy? Ja tuo korko 19,90% lasketaan ihan tuon maksukyvyn mukaan jolloin luottotiedoilla ei hirveesti merkitystä vaan oot iso riski norwegianille. Eli Suomeksi sanottuna olet hoitanut taloutesi huonosti


    • Veloistaeroon

      Hain lainaa 50 000€, ensin tarjosivat 37 500€. Manuaalisen tarkastuksen jälkeen hylky. Olen yrittänyt uudelleen, mutta ei enää onnistu. Milloin vanha hakemus 'poistuu'. Ehdin jo huokaista syvään helpotuksesta, joten v#tutus olikin sitten sitäkin suurempi :(

    • vwv

      Hain 23000, sain..Mutta korko 19,9% Miten olette onnistuneet saamaan noita alle 10% ilman vakuuksia. Itsellä vain 25t asuntolainaa 5t opintolainaa. Brutto 4070e/kk. Olisin maksellut 20t luottokorttivelat ja tonnin pikavipin pois, mutta eipä tuolla korolla kyllä kannata...

    • vwv

      Mietin että olisikohan korko ollut alempi jos en olisi valinnut sitä "maksan muita luottoja pois". Rehellisyys ei kannattanut ilmeisesti.

    • huokaisu

      Hei. Sain myös lainaa kyseisestä paikasta,hain 5000€ ja sain samantien hyväksytyn päätöksen. Minulle tarjottiin 20000€,mut en heti ottanut. Nyt olisinkin tarvinnut hiukan lisää,mutta Bank Norwegian ilmoittaa, Lainankorotusta ei ole tällä hetkellä mahdollista saada, työstämme asiaa, jotta voisimme tarjota sitä pian. Onko tämä näin kaikille vai vain minulle,tietäiskö joku?!

      • Paukku39

        Kaikille sama!


    • Lisäävaan

      Nosti korkoja viikko sitten.

    • Outopankki

      Hylky tuli , yhteishakemus tehtiin puolison kanssa. Molemmat töissä, ei ennestään velkaa eikä maksuhäiriömerkintöjä.
      Tuntuu aika mielenkiintoset olevan Norskilla valintakriteerit kenelle lainaa myönnetään , lienee helpoiten myöntävät näille jotka velkojaan haluavat lainalla maksaa pois.

      • Viima88

        Kuulostaa kyllä oudolta... Kun käsitys, että myöntävät kyllä tosi helpolla...koittakaa hakea vain toisen nimissä!?


      • Veloistaeroon

        No meillä pieniä velkoja, joita olis maksettu pois. Yhdessä haettiin, eka myönteinen päätös, mut sitten kuitenkin hylky.


    • Outopankki

      Eikö yhteishakemus pitäisi olla parempi kun molemmat ottaa vastuun? Voihan se olla että hakemamme summa oli liian iso, että olisi pitänyt laittaa pienempi ensin.

      • Viima88

        Paljonko haitte? Tuliko hylky heti vai tarkemman seulan jälkeen?


      • Outopankki

        35th haettiin, hylky tuli heti.


    • Dösäkuskii

      Laitoin hakemuksen 15 tonnia. Tarjosivat 27 t
      Otin 19 että maksan velat pois ja jää rahaa chillailuun. Palkka nettoma noin 2000-2200 riippuu onko vklp duuni. Bussikski
      Saa nähä mitä tapahtuu ens viikolla

    • JustTeki

      Lopetin just Nordaxista oman ja vaimon tilit, 2 x 100 000 euroa korot säästöinä. Korko oli Nordaxissa enää 1,15%. Norwegianiin tilit tehty ja sinne menee nyt sitten n. 200 000 euroa 1,5% korolle. Osakemarkkinat ei oikein just nyt iske ja deflaation aikana korko on hyvä.

      • VaihdanMinäkin

        Nordaxin korko on 31.05 saakka vanhoille tileille 1,40%. TF Bank maksaa ainakin toistaiseksi korkoa 1,60%.


      • HNM

        Oletko yrittänyt nostaa rahoja takaisin päin?Ruotsalaisilla sivuilla kertoi joku,että raha siirtyy tilille sutjakasti, mutta nostettaessa ei kolmessa päivässä tapahtunut mitään.Yritti soittaa ja lähettää sähköpostia, ei kuulemma vastata.Ilmeisesti oli kuitenkin saanut rahansa takaisin lopulta.Itsekin mietin talletusta tuonne, mutta ei oikein perse kestä menettää rahoja.


      • eiooo
        HNM kirjoitti:

        Oletko yrittänyt nostaa rahoja takaisin päin?Ruotsalaisilla sivuilla kertoi joku,että raha siirtyy tilille sutjakasti, mutta nostettaessa ei kolmessa päivässä tapahtunut mitään.Yritti soittaa ja lähettää sähköpostia, ei kuulemma vastata.Ilmeisesti oli kuitenkin saanut rahansa takaisin lopulta.Itsekin mietin talletusta tuonne, mutta ei oikein perse kestä menettää rahoja.

        Tiedä nyt sitten näiden kommenteista, mutta laitetaan tänne.

        https://fi.trustpilot.com/review/www.banknorwegian.no
        http://www.finansportalen.se/forumet/topic/varning-norwegian-bank/


    • Norwegianminullakin

      Norwegian on siitä hyvä, että asiat hoituu netin kautta, kun taas Nordax ja TF käyttää hidasta kirjepostia.

    • Keisari79

      Hain norwegianista 5000 euron lainaa, joka hyväksyttiin. Käsittelyvaiheessa jossain luki että mahdollisuus saada 21000. En sit heti siihen tarttunut vaan tyydyin 5000 euron lainaan. Nyt kuitenkin olis vähän tarvetta isompaankin lainaan niin sivuilla sanotaan :Lainankorotusta ei ole tällä hetkellä mahdollista saada, työstämme asiaa, jotta voisimme tarjota sitä pian... Onks muilla sama tilanne vai vaan mulla? Yritin kyselllä asiakaspalvelusta asiaa mutta ei vastausta...

    • Hermostuttaa

      Minäkin tein hakemuksen ja sain päätöksen että myöntävät lainan. Kyseessä 4,5t. Uskaltaakohan tässä jo hengittää? Kauankohan siinä menee että lopullisen päätöksen saa?

    • Dosäkuskii

      Hahah sain lainaa , pistin et maksaa yhden lainan 2000 e ja loput tilille.. Oon kaks vuotta yrittäny joka pankista ja norwegian anto.

    • kärisboy

      Hain ja sain 23 000€ Nyt sain kaikki paskapikavipit pois ja muutaman tonnin tilille.
      Mahtavaa!!! EI enää koskaan pikavippejä !!!

    • Hermostuttaa

      Ei onnistunut hakeminen, kaikki lähetetty ja ei päätöstä ei vieläkään. Ahdistaa

    • Jjjjjhfghh

      Onko tämä Laiton Lainapalvelu.

    • Viheraho

      On.

    • Kskkkjk

      Minulle ei myönnetä lainaa.Koska minulle on määrätty määräaikainen Edunvalvonta.

    • jessejames81

      onko ihmiset saanut tän kautta mtn lainaa?

      • Hermann925

        Joo mä hain ja sain 5000e. Tarjosivat hakuvaiheessa 21000 e, mutta en vielä sillon ottanut. Nyt kun yrittää korotusta saada niin ei onnistu...en sit tiiä miks???


    • BestBankewer

      Hyvä kokemus ja nopea toiminta aamulla laitoin hakemuksen vetämään ja illalla rahat olivatkin jo tilillä. Itsekin yllätyin.

      • hynyne

        Sama homma!


    • Twainffs

      Kai porukka tajuaa että tallettajien korkoa nostettiin ja teidän hakemuksia hylättiin koska pankin pääomat on lainoissa kiinni ja tarvittiin tallettajia...

      • Haiskahtaa

        Saattaapi olla lainaajat paremmassa asemassa tässä firmassa kuin tallettajat.


    • AnreMatti

      Hain 5000 ja maksoivat lainani pois ja loput tuli tilille samana päivänä ja selkeä takaisin maksusunnitelma. Olen tyytyväinen.

    • Jepnap

      Hain tänään 10000. Ensin tuli että hyväksytty ja pyydettiin palkkanauhaa ja verotustietoja. Sen jälkeen tuli että manuaalisessa käsittelyssä tuli hylkäys. Eikä syitä tälle.. Paska juttu. Ehdin jo huokaista että nyt elämä helpottuu.. :/

      • Jepnap

        Eli tarkistavat kyllä muilta luotonantajilta että mitä muita lainoja on.


    • wernerskaliinia

      Lainapuolesta en tiedä, mutta talletuspuoli tuntuu rahasiirtoineen toimivan.

    • Merita69

      Kenelläkään kokemuksia talletusten kotiuttamisesta ? Tuleeko kuinka nopeata ?

      • Talletalisää

        Tuotakin testasin ja totesin, että parissa päivässä oli rahat kotimaan tilillä. Eli toimii kuten kotimaistenkin pankkien väliset siirrot.


      • Nopestitoimi

        Minäkin myös testailin talletusta sekä nostoa. Hyvin toimi: jo seuraavana aamuna ne olivat toteutuneet. Tuo Norwegianin talletustilihän on Nordean suomalainen tili. Jos itsellä on tili Nordeassa, niin sitä kannattaa käyttää vastatilinä. Saattaa nopeuttaa tilitapahtumien kirjaantumista.


    • Kascummaa

      Huomio he keillä norweegi maksaa muita lainoja pois. Kauanko meni että tulee lopullista päätöstä ja "ylimääräinen" raha tilille?

    • Epäluuloinen

      Näyykö velka verotuspäätöksessä?

    • Mietityttää

      Onko kokemusta onko korko alhaisempi jos maksaa muitakin lainoja pois vai päinvastoin?
      Saako koron tietää vasta kun hakee jotain summaa ja siihen vastataan. Vaikea tietää haettavaa summaa kun ei tiedä korkoa ja siten mitä lainoja haluaisi maksaa pois.

    • Japi_x

      Eilen hain klo 18 aikaan 22.000€ lainaa, samantien tuli ilmoitus että hyväksytty ja tänään tuli puolenpäivän aikaan sposti että maksettu tilille, kestää 2 pv että näkyy.

      Tällähetkellä loistava fiilis asian suhteen, suomipankeista en saanut mistään tarvitsemaani lainaa ilman vakuuksia.

      Korkohan on kova mutta tilanteeseeni aivan hyväksyttävä.

      Kiitos Norwegian!

    • Talletustili

      Aika vähäistä tieto norwegianin sivulla talletustilistä.

      Meneekö käytännössä näin:

      Avaan tilin - siirrän rahat tilille - pidän rahat tilillä tasan vuoden ja saan koron?
      Jos siirrän rahat pois kesken vuotta niin en saa mitään korkoa?
      Onko tilissä sama vero kuin suomen pankeissa ja tuleeko mitään muita kuluja kuin vero tulleelle korolle?

      • Norskipankki

        Talletustili ei ole määräaikainen tili. Korko maksetaan, kun sanot tilin irti vaikkapa puolen vuoden kuluttua. Pankki ei pidätä talletuksen korosta veroa, vaan korko on itse ilmoitettava verottajalle pääomatulona. Ei muita kuluja.


    • Talletustili

      Ok. Vielä rautalangasta, jos pidän rahoja tilillä esim. sen 6kk, paljonko esim 100k on kerääntynyt korkoa tällä hetkellä olevalla korolla 1.75%?

      Jos pidän rahoja tilillä vuoden tai vuosia maksetaanko korko tilille vuoden välein automaattisesti vai vasta siinä vaiheessa kun päätän lopettaa tilin?

      Aimmin kokemusta vaan nordean säästötilistä (korkoexsta) jossa ilmeisesti vähän eri käytäntö.

      • Opi_perusasiat

        Peruskoulumatematiikallahan tuo on laskettavissa. Jos et osaa, kannattaa pitäytyä nollakorko-Nordeassa ja kysyä pankkineidiltä apua. (Korko on 100 000 € x 0,0175/12x6=875€. Tästä maksat verot Suomeen ilmoittamalla ulkomaan korkotulosta veroilmoituksessa.)


    • Spankki

      Aikamoista: norwegianin lainan kokonais korko 15000€ lainalla 17%.10vuoden maksusopimus ja kk-erä 230€. S-pankista otin sitten 16000€, 8vuoden maksuaika, kk erä 211 € ja kokonaiskorko 6% 3kk euribor. Luotto kustannukset laina-ajasta norwegianin lainassa ihan hurjat! Melkeen kaksinkertainen lainasumma ois pitäny norwegianille pulittaa, S-pankin luottokulujen ollessa kaikkineen yht.n5800€.

      • roberttheduck

        Vain köyhät käyttää Norwegiania lainanottoon. Viisaammat tallettaa sinne huomattavasti suurempia summia kuin köyhien pikavipit.


    • odottelija1

      Minkä aikaa yleensä kestää käsittely? Eilen täyttelin hakemuksen illalla ja latasin sivujen kautta tarvittavat liitteet.

      • odottelija1

        Nyt tuli päätös ja ilmoitus että laina maksettu. Hyvä ja nopea palvelu ja mikä parasta ero hässäkässä karille ajo saatu kontrolliin.


      • marcelo26

        Mulla meni noin tunti ja kaikki oli maksettu :)


    • Yksikysymys

      Tässä joku kirjoitti että saa verotuksessa vähentää koroja, miten se käytönnössä sitten näkyy verohelpotuksena?

    • dnslslskfn

      Oisko kellään kokemuksia tosta Norwegianin talletustilistä, miten on toiminut? Hyvä korko siellä ainakin näyttäis olevan kun vertaa näihin suomalaisiin pankkeihin.

      • Twainffs

        Päivässä tili auki nettitunnuksila ja samanlaiset siirrot kuin suomalaisten pankkien välillä. Pitempään pitää seurata ja jos alkaa maksamattomia lainoja kerääntyä niin sitten vasta riski nousee mutta eihän opr vieläkää ole kaatunut ja se on riskisempi lainoittaja.


    • marcelo26

      Huh, itselläni hakemus läpi ja paskaluotot kuitattu, jesus mitkä korot noissa kulutusluotoissa, EN ikinä ota semmosta vaikka ois kuinka hätä o.O Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis,mutta nyt voi hengittää paremmin, kiitos norwegian bank, suomalaisten pankkien pitäs myös tekemään samankaltaisia tarjouksia, tahtovat olla vaan vakuuksia vailla :P

    • bidi

      Tosi outoa, hain 5000, sain korotustarjouksen 21000, minkä hyväksyin kun tarkoitus maksaa kaikki pienemmät lainat tällä veke. Nyt laitoin kaikki liitteet ja ensin tulikin mailiin ilmoitus, että laina maksettu tilillesi ja sitten hetken päästä että laina hylätty. En tajua! Omilla sivuilla näkyy laina menneen maksuun ja maksusuunnitelmakin. Onkohan todella mennyt...Olisi kyllä mahtava fiilis saada kaikki paskaluotot tällä maksettua ja alottaa puhtaalta pöydältä!

    • bidi

      Rahat tuli tänään tilille! Hieno fiilis kun saa noi kulutusluoto maksettua ja pystyy taas hengittämään. Korko on toki sikaimainen, 17 %, mutta nyt saa keskitettyä lainat yhteen paikkaan ja voi lyhentää nopeammalla tahdilla! Hyvä Norwegian!

    • Seduxi

      Kiitos norskit, jotain hyötyä teistäkin :)

    • Ninnannuu

      Minkälaisilla tuloilla mahdatte lainaa saada? Hain yksin 15000/1850 tuloilla, hylätty tuli. Laitoin et koko summa velkojen maksuun. Yhteishakijaa pyysivät.

      • jcfjnvnjfdnvfnk

        Älkää hyvät ihmiset laittako hakemukseen, että koko lainasumma menisi vanhojen velkojen maksuun. Ette ikinä saa lainaa, hehän luulevat teitä ylivelkaantuneiksi.


      • Ninnannuu
        jcfjnvnjfdnvfnk kirjoitti:

        Älkää hyvät ihmiset laittako hakemukseen, että koko lainasumma menisi vanhojen velkojen maksuun. Ette ikinä saa lainaa, hehän luulevat teitä ylivelkaantuneiksi.

        Tänään tuli tähän hylkyyn viesti,et 10000 hyväksytty, mut varmasti voivat vieläkin hylätä.


      • Ninnannuu

        Hyvä panki ja nopea. Hyväksyivät 10000 ja laittoivat maksuun.


    • Nyrkit_spermassa

      Persu aikeissa perustaa uuden pankin. Tällä hetkellä hanke on edelleen siemenlinko asteella ja puuhamiehen kämmenet ovat nilellä.

      • Oton_spermapankki

        Otto vai pano?

        Otto taitaa tosin olla poikain kanssa vastustamassa maahanmuuttoa, mutta kyllä ne keskenään panojakin.


    • Lainaaja16

      Miten tämä nyt menee. Hain tänään 12 aikaan lainan ja sain ilmoitukset että on hyväksytty. Laitoin liitteet. Omilla sivuilla näkyy maksusuunnitelmat ja tiedot. Ilmeisesti tekevät vielä jonkin tarkistuksen!?! Luottotiedot tarkistivat haun yhteydessä. Osaatteko sanoa, venyykö tuo tarkistus yli sen 2 päivän mitä ovat ilmoittaneet sivuilla.

    • Lainaaka16

      Äsken tuli viesti,että eivät hyväksy verotietoja, koska epäselvät kuvat. Laitoin uudet kuvat. Eli ainakin jotakin oli katsottu....

    • Autonostoon

      Hain lainaa maanantaina sähköisesti, osan liitteistä tiistaina lähetin sähköpostilla. Heti 4 tunnin jälkeen tuli, että laina maksettu tililleni. Oho nopeaa toimintaa. Mutta kuinkahan monta päivää menee kun Säästöpankin tilille siirtyvät, onko kokemusta kenelläkään?

    • shshsh

      Talletustilistä liian vähän tietoa. Keskusteluista ilmeni, että esim. lähdeveroa norwegian ei peri, vaan itse on ilmoitettava verottajalle korot. Toivoisin myös tietoa valuuttakurssien vaikutuksesta vaihdettaessa Suomen eurosta Norjan kruunuun. Missä tapauksissa tallettaja ottaa valuuttariskin? Miten kauan on voimassa 1,75 % korko, kun rahat tilillä ovat vaihtuvakorkoisia eikä tili ole määräaikainen. En ole saanut asiakastiedustelusta mitään vastausta. Lainan korothan ovat tähtitieteelliset vastauksista päätellen. Entä mikä riski piilee talletustilillä?

      • omatmanit

        Tuskin kukaan osaa antaa mitään täsmällistä tietoa ennen kuin Englannin tilanteen vaikutukset ovat selvillä. Korko 1,75% on voimassa niin kauan kuin sille ilmoitetaan uusi lukema kolme kuukautta etukäteen (muistaakseni).
        Minulla on melkoinen summa kyseisellä tilillä ja luotan siihen, että mitään katasrofaalista ei omille talletuksilleni tapahdu, tapahtuipa Englannin suhteen kuinka päin tahansa. Sillä ei kaiken järjen mukaan ole mitään vaikutusta Norjan kruunun ja euron keskinäiseen suhteeseen.


    • NorskinMirkku

      Englanti ei yksin päätä eu:n jäsenyydestä. Päätöksen tekevät Yhdistyneeseen kuningaskuntaan kuuluvat Englanti, Wales, Skotlanti (jotka yhdessä muodostavat Ison Britannian) sekä Pohjois-Irlanti.
      Mirkulla on myös melkoinen summa Norjasa. Lisäksi Ruottis ja Virosa.
      Joidenkien tilien korot " joutuu" itze ilmoittamaan verottajalle ja maksamaan jälkikäteen verot.

    • anukka1976

      Tänään 22.6.2016 Kokeilin saada luottokorttia ko yrityksestä. Omaan puhtaat luottotiedot, vakituinen vuosia ( 8 vuotta ) kestänyt työpaikka, bruttotulot vaajaa 4000 /kk, asiakastiedot luottoluokituksen mukaan A ( A1 ) ollessa paras, tililiiä katetta, useita luottokortteja eri yhtiöistä, jotka kaikki hoidettu ajallaan eikä luottojen yhteisvelka ole kuin 2000 eur ( mahdollisuus olla 10.000 ) Tämä yhtiö päätti 5 sekunnissa etten ole heidän arvion mukaan kortin arvoinen... Myös luottoasioiden suhteen korot ovat kauheat, joten en missään tapauksessa suosittele. Unohtakaa koko yritys !

      • Alipali8

        Miksi jauhat paskaa. Varmasti saat luottokortin jos luottotiedot kunnossa


      • simppeliähän

        Itkuitku. Luottokortti myönnetään kyllä niille, joilla hommat on kunnossa!


      • profit-setä

        Täysin päinvastaisia kokemuksia, kortti kolahti postiluukusta 4 päivän sisällä ja kymppitonnin luotolla. Jota en kyllä aijo koskaan käyttää.


    • Norwegian-Bankken
    • cuchipanda

      hain lainaa vanhojen lainojen yhdistämiseen.selkeästi vastattiin että laina myönnetty ja maksetaan listaamani lainat pois. Kun olin näin tehnyt niin tulikin hylky. Eikö tämä ole harhaanjohtamista kun kaksi viestiä tulee että laina on hyväksytty ja 2 sähköpostia hoputtaa kirjaamaan vanhat lainat. Mikä voi muuttua niin traagisesti listauksen jälkeen. siis oletteko laittaneet uutta hakemusta vaan lainana jonkun ajan jälkeen.

    • mimi755

      Lähetin eilen iltapäivästä liitteet. Olin saanut hyväksytyn päätöksen edellisenä päivänä. Tänään tuli viesti että laina on maksettu. Tarkoittaako tämä todella nyt että sinne listaamani luotot (25000) on maksettu?! Ihan epätodellinen olo...

      • Älyhoijättijo

        Ja nyt olet velkaa pankille, muhkea velkakorko juoksee koko ajan


    • Odininvasara

      Raha on talletustilillä euroina, pankkihan on suomalainen! iBAN FI55...
      Norjan kruunun valuuttavaihteluilla ei ole mitään merkitystä.
      Jos pankki joskus kaatuu, silloin lasketaan talletussuoja kruunuissa.
      2 milj kruunua/ tili

      • Susikosöi

        Saakohan sieltä pientä lainaa eläkeläinenkin vai pitääkö olla vakituinen työ ?
        Hampilekuriin pitäis päästä ja siihenhän menee rahaa.


      • Huhuhhu

        Pankki ei ole suomalainen vaan norjalainen. Rahat siirretään suomalaiselle tilille euroissa ja rahat lasketaan koko ajan euroissa, mutta pankki on norjalainen.


    • Bana_Bankkis

      Juuri tilasin luottokortin kolmen tonnin rajalla. Vaikuttaa kätevältä matkaa varten, rahan nostaminen ulkomailla selvästi halvempaa kuin nykyisellä OP:n kortilla. Hyvä kakkoskortti.

    • hämmstynyt

      Lainojen yhdistäminen ei ainakaan onnistu - laitoin hakemuksen kahdesti, hain 21000, sekunneissa tuli laina hakemus hylätty (siis sekunneissa) . Miten ihmeessä voivat toimia näin nopeasti - säännölliset tulot, ei maksuhäiriöitä, kaikki laskut maksettu ajallaan. Ihmettelen . Arpomallako lainaavat? Vai olenko erehdyksessä joutunut jollein mustallelistalle? Olen todella hämmästynyt ja ihmeissäni?!
      Kukahan tuolta saa lainaa, ei ainakaan rehelliset ihmiset, lupaavat paljon mutta se onkin sitten siinä. Ja miten ihmeessä hakemuksen täytettyäni sekunneissa tuli hylkäys? Jokin tuossa touhussa mättää ja pahasti?

    • Kyssäri111

      Tietääkö täällä kukaan että lähettävätkö mitään kirjallisena kotiin vai onnistuuko kaikki yhteydenpito verkon kautta? Esim. vahvistukset, laskut ym.

    • bnorw

      Kuis kauan teillä on mennyt, ennenkuin banknorwegian on "huomannut" luottokortin laskun maksetuksi? 3 päivää odotellut, edelleen näyttää maksamatonta visalaskua.

    • AnnikaM88

      Minkälaisilla nettotuloilla ootte saanu lainaa ja kuinka paljon?

      • Hipuliloota

        Muakin kiinnostaa minkälaisilla tuloilla olette lainan saaneet? Oletteko naimisissa, naimattomia, omistatteko talon? Onko lapsia? Mulla on kans laina vetämässä, ja nyt vaan jännitetään miten käy...


      • Hipuliloota

        Eilen tein hakemuksen ja tänään laitoin viimeisen liitteen. Tuskin sieltä mitään ennen maanantaita kuuluu...


    • Hipuliloota

      Niin, siis heti lainahakemuksen jättämisen jälkeen tuli puhelimeen minuutin päästä lainahyväksyntä, mut jotenkin tässä vaan pelkää, että se jostain syystä kuitenkin hylätään. (pessimisti ei pety, ja silti pettyy kuitenkin). 16 tuhatta hain, ja 26 tuhanteen asti myöntävät. Lainoja minäkin pois maksaisin, tai siis tässä tapauksessa toivoisin että Norwegian maksaisi...

    • tyytyväinenasiakas

      40000 velkojen yhdistämistä hain sunnuntaina. Sain liitteet mukaan silloin mutta listaa maksettavista veloista en, sen tein eilen illalla. Tänään tuli 10:00 aikaan viesti että velat maksettu. Laina aika 7v ja no korko oli isohko 9,0% mutta kuukausi maksut tippui 1000eur. Ja usean lainan tilinhoitokulut jne pois. Olen todella tyytyväinen bank norwegianin toimintaan.

    • Velkaahieman

      Onko kukaan saanut lisälainaa bank norwegianilta? Ja paljon?

      • veloissaantoooo

        Sain lisälainaa 15000. Rahat oli tilille pistetty tulemaan kun hakemuksen täyttämisestä oli kulunut 40 minuuttia. Korko vähän itkettää mutta kukaanhan ei kiellä maksamasta lainaa nopeutettuun tahtiin.


      • Juustonaama
        veloissaantoooo kirjoitti:

        Sain lisälainaa 15000. Rahat oli tilille pistetty tulemaan kun hakemuksen täyttämisestä oli kulunut 40 minuuttia. Korko vähän itkettää mutta kukaanhan ei kiellä maksamasta lainaa nopeutettuun tahtiin.

        Oletko kokeillut tuon päälle lisää lainaa? Kerro miten kävi.


    • hommatkunnossataas

      Myönteinen kokemus! Laitoin maanantaina hakemuksen mihin tuli ensin hyväksytty päätös ja tunnin päästä hylky. Meiliä sinne et missä tökki,oma moka kun olin hakenut väärää lainaa.Tänään uusi hakemus mihin listasin kaikki vanhat paskat ja 3 tonnia ylimäärästä itselle. Tunnin päästä pamahtaa viesti että kaikki vanhat lainat maksettu ja loppu tilille kahdessa päivässä. Joo korko on mikä on mutta kuukausi erät tippui juuri melkein 800e.Olen todella tyytyväinen!

    • Hermaerkko

      Onko porukalla kokemusta bank norweagian asiakaspalvelusta? Ihmettelen vaan onko siellä ketään töissä kun laitoin maanantaina sähköpostia luottotiliä koskien, mutta viiteen päivään ei ole kuulunut mitään?

    • todellinenPelastus

      Itsellä olisi nyt henk.koht. konkurssi kun tullut joskus hölmöiltyä. Lainan sain onneksi norwegianilta eikä kerinny luottotiedot mennä. Korko toki korkea mutta tyhmyydestä joutuu maksamaan. Nyt jatketaan viisaampina eteenpäin.

      • fbngfbklgflmkbmglkbm

        !Nyt jatketaan viisaampina eteenpäin."

        Norwegian tekee sinisilmäisyydessään vielä raskaat tappio Suomessa, mutta jatkavat sen jälkeen viisaampina eteenpäin, eli ei enää vakuudettomia järjestelylainoja konkurssin partaalla oleville.


    • Hain 10,000€ lainaa 4v. Maksuajalla. Ensin hyväksyttiin..sitten tuli seuraavana päivänä hylky. Kuinka nopeasti voi yritää uudelleen? Te jotka olette yrittäneet uudelleen ,oletteko muuttaeet jotakin hakemuksessanne? Onko kuinka moni saanut uudelleen yrittäessään hylkepäätöksen? Entä myöntävän päätöksen?

    • Ihanreilumesta

      Kannattaa olla rehellinen muiden velkojen kanssa, kun hakee Norwegianilta lainaa. Tarkastavat muut velat asikastiedon positiivisesta luottotieto-listauksesta ja siihen kuuluu nykyään aika moni luottofirma. Siellä näkyy kaikki niiden firmojen velat ja kuukausilyhennykset ja onko yli 60pv myöhässä olevia maksuja. Omat kyseiset tiedot saa listattuna sähköpostiin, kun pyytää asiakastiedolta. Mulla oli esimerkiksi virheellistä tietoa siellä, mikä on nyt korjattu. http://www.asiakastieto.fi/pdf/positiiviset-luottotiedot-tietoa.pdf

    • jeeeeee

      Hain lainaa 7000 €, sitten tuli hyväksytty päätös. Lähetin liitteet ja sitten pankin sivuille tuli, että liitteet hyväksytty ja hakemus hyväksytty. Seuraavaksi laina menee maksuun ja sitten tulikin s-posti että laina maksussa, jess!
      Tyytyväinen olen! Nyt odottelen enää vain rahoja kun sanoivat että n. 2 päivää menee siirrossa.

    • efkrekrekgeögreö

      Älkää raportoiko tähän ketjuun enää, saitteko lainaa vai ette. Norwegianilla on tuhansia asiakkaita ja tuhansia asiakkaaksi pyrkiviä. Jos he kaikki kertoisivat kokemuksistaan tänne, keskustelu kävisi mahdottomaksi. Eikä ketään kiinnosta, saitteko sen järjestelylainan vai ette. Sellaisella tiedolla ei ole mitään käyttöarvoa. Varmaa on, että Norwegian tulee tekemään raskaat luottotappiot Suomessa niin kuin S-pankki toimintansa alussa.

    • Onke kenellekkään maksettu laina nordea pankkiin? Kuinka kauan meni siitä kun ilmoitus lainan maksusta tuli ..kun rahat näkyi nordeassa?

    • KöyhäJaKipeä

      Tämän ketjun innoittamana laitoin hakemuksen 14 000€. 11 000€ tuli alustava päätös kivalla reilun 20% korolla! Pitäkää tunkkinne, en ole hullu! Ei ole mitään mielenkiintoa maksella lähes kaksinkertaisena takaisin summa, jonka kituuttamalla saan maksettua parissa vuodessa kokonaan pois nykyisillä lyhennyksilläni (pari luottokorttia ja lainaa). Lyhennyksiin menee kyllä useampi satanen kuussa, joten ajattelin josko olisi päässyt helpommalla ja halvemmalla maksamalla vain yhtä lainaa pois, mutta ei noilla maksuehdoilla! Voisin toki tälläkin hetkellä maksaa pienempiä summia kuukaudessa, mutta haluan että ne loppuukin joskus.

    • Lössi123

      Onko kukaan saanut ensin hyväksytyn lainatarjouksen, mutta se on dokumenttien jälkeen hylätty? Pelottaa että mulle käy näin.

      • Hylkäys

        Hei, Juuri minäkin mietin. Voiko ne hylätä koko prosessin. Minulla on lainahakemus hyväksytty, palkkakuitti myös. Vielä joudun toimittamaan veroehdotuksen. Voiko siis vielä tulla hylätty. Vaikka viimeisimmässä viestissä tuli siihen sävyyn. Ennenkuin voimme maksaa lainan tilillenne, tarvitsemme nuo verotiedot.


    • HyvääJoulua

      Just ois tullu henkilökohtainen konkurssi kun olen yrittänyt maksella pikavippejä/luottoja uusilla vipeillä....kiitos Norwegian Pankin, sain kymppitonnin lainan suht pienellä kk erällä ja pikavipit sun muut typeryyksissä otetut ryöstölainat niputettu ja maksettu pois! :) ...korko vähän kova mutta kun mahd.nopeesti yrittää maksella pois niin ei haittaa. Voi tätä vapauden tunnetta...elämä taas jaloillaan ja ei muuta kun uuteen nousuun!!! Phiis :D

    • Kyyrä

      Itse hain ja sain tasan sen mitä tarvitsin kaikkien velkojen maksuun. Lähinnä halusin auton rahoitusyhtiöltä omiin nimiin. Samalla maksoivat toisen kulutusluoton ja kaksi osamaksusopimusta pois. Säästöä tuli n. 450€/kk mikä on näillä mun 19k€/vuosituloilla todella paljon. Ylijäämän sain jo omalle tilille, mutta vielä ei ole tullut tietoa muista lainoista että onko maksettu pois.

      • vyvbrfh

        Kun kirjaudut pankkitunuksillasi Bank Norwegianin sivuille, näet sieltä kaikki tapahtuneet rahan siirrot.


    • Ekatili

      Voiko pankkiin siirtää varoja useasta pankista ilman että ensin rekisteröi pankkitilit sinne? Kysyin samaa heiltä sp'llä - ei vastausta.

    • nor1

      voi siirtää niin monelta tililtä kuin haluaa mutta kun siirrät norwegianilta toiseen pankkiin niin se on se rekisteröity tili.

      • 7-13

        Ymmärsin, että tuon tilin voi vaihtaa Norwegianin tektiviestin sisältämän koodin avulla. Tuo palvelu toimii nopeasti, joten ei mene kovin kauan siirrellä rahoja useammallekin tilille. Yhtäaikaa on kuitenkin voimassa vain yksi tili eli se viimeisin koodin avulla vahvistettu.


    • hjkmn

      Avasin talletustilin toissapäivänä noin klo 17 Bank Norwegianilta. Siirsin ennen klo 18 sinne Danske Bankin tililtä pienehkön summan kokeeksi. Miten nopeasti talletuksen pitäisi näkyä? Nyt ei klo 8 vielä näy mitään.

      Tuo Norwegianin tili näyttää olevan Nordean tili. Tallettustili Norwegianissa yksilöidään ymmärtääkseni viitenumerolla. Normaalisti pankkipäivänä Danske Bankista tehty tilisiirto näkyy Nordealla heti aamulla seuraavana pankkipäivänä. On ilmeisesti kiinni siitä, kuinka usein Norwegian ajaa viitenumeroiden kautta kohdistukset.

      • hjkmn

        Katsoin nyt klo 12 uudestaan. Jo näkyi.


    • tilinomistaja

      Minulla kesti pari kolme päivää.

      • hjkmn

        Oleko kokeillut, miten nopeasti rahaa saa siirrettyä Norwegianin tililtä suomalaiselle pankkitilille?


      • Päivämolempiinsuuntiin

        Mie oon eli seuraavana päivänä näky tilillä.


      • hjkmn

        Ymmärrän, että Nordean tililillä näkyy nopeammin kuin muilla. Onko sinulla Nordea vai joku muu pankki?


    • sdfgb

      Norwegian Bankin maksamat talletuskorot ovat pääomatuloa. Niistä ei peritä siis lähdeveroa niin Suomen pankeissa. Koroista voi tehdä normaaleja pääomatulovähennyksiä. Koroista voi vähentää esimerkiksi osakekauppojen tappiota.

      Kiinnostaisi se, että ilmoittaako Norwegian Bank talletuskorkotuotot Suomen verottajalle vai onko tästä huolehdittava itse veroilmoituksessa.

      • Ilmoittanee

        Säästötilisopimuksen ehdoissa, kohta 8. Tilin tiedot ja vuosikatsaus, todetaan seuraavasti verotukseen liittyen:

        Bank Norwegian antaa kalenterivuoden lopussa verohallinnolle tietoa tilinomistajan pääomitetusta korosta
        sekä tilillä olevista varoista (vuosi-ilmoitus).


      • Eilen tuli veroilmoitusehdotus ja Bank Norwegian oli ilmoittanut korot mutta näyttäisi että ei ole pidättänyt lähdeveroa. Onko näin?

        TF-Bank ei ole ilmoittanut verottajalle mutta kertoo pidättäneensä lähdeveron.

        Nordax ilmoittaa vain Ruotsin verottajalle, joka ilmeisesti viestittää Suomen verottajalle kun takavuosina tuli kysely. Ei pidätä mitään.

        Eikö tähän lähdeveron pidätykseen ole mitään selvää sääntöä?


      • Iteilmoitettava

        TF-Bankilla on sivukonttori Suomessa ja se pidättää lähdeveron.
        Bank Norwegian Ja Nordax eivät pidätä lähdeveroa koska niillä ei Suomessa sivukonttoria.
        Näiden pankkien korkotulot pitää itse ilmoittaa verottajalle.


      • Ei.Sivukonttoria

        Norwegianin puhelinpalvelulla on Suomen numero mutta voihan se ohjautua Norjaan. Sivukonttoria välttämättä ei tosiaan silti ole.


      • NorwegianHoitaaHomman
        Iteilmoitettava kirjoitti:

        TF-Bankilla on sivukonttori Suomessa ja se pidättää lähdeveron.
        Bank Norwegian Ja Nordax eivät pidätä lähdeveroa koska niillä ei Suomessa sivukonttoria.
        Näiden pankkien korkotulot pitää itse ilmoittaa verottajalle.

        Korjataan: Bank Norwegianin korkotuloja EI tarvitse itse ilmoittaa verottajalle, vaan ne tulevat veroilmoitukseen automaattisesti kohtaan "muut pääomatulot". Talletustilin ehdoissa lukee, että Bank Norwegian ilmoittaa tiedot verottajalle.


    • Tyhmästä_päästäkärsinyt

      Onko tämä paikka täysin nettipalvelu. Vai tuleeko laskut / lainasopimus kirjeitse eli jos tulee, niin taitaa mennä aika pitkään kunnes tulee Norjasta. Itsekin olen sellaisessa tilanteessa, että varmaan on haettava lainaa. Oletteko ilmoittaneet aina ihan kaikki muut lainat / luotot heille, vai kannattaako itse maksaa muut velat pois.

    • tyytasiakas

      Sain itse kolmessa päivässä.

    • Cekis

      Vähän on kankea tuo hakuprosessi. Olen ajatellut autoon hakea pikkulainaa niin ei ilmeisesti löydy mitään laskuria tuolta? Tiedot pitää täytellä ja hakemus lähettää. Mitä, jos hyväksyvät ja en olekaan tyytyväinen esim. kuukausierään?

    • LApsenlapsi

      hei ois semmone et mun pappa tarveis lainan remonttia varten mut sattuu olee 77v ni suurin osa pankeista hylkää iän takia, tiiättekö mitään mika suostuis lainaamaan?

    • pöh11

      Onpa pöljä pankki.
      Laitoin luottokorttihakemuksen niin pamahti loppuvaihteessa heti alle sekunnissa "hylätty".
      Onneksi kortissa on niin isohko korko, joten sikäli ei harmita ollenkaan.

    • Uteliasunelias

      Ilmoittaako banknorwegian lainan verottajalle?

      • lainapena

        kyllä, ilmoittaa verottajalle.


    • TiinaT19
      • vastatililin.kautta

        Kaikki siirrot menevät sovitulle vastatilille, josta sitten siirrät minne haluat


    • haroilija

      Onko mahkua saada pyhänä lainaa täältä vai meneekö arjen puolelle??

    • Pelihelvetti

      Onkos täällä bank norwegianilla mahdollista maksaa koko lainasumma aiemminkin pois tai lyhentää kerralla isompia eriä ilman lisäkuluja kun ei tunnu firma sposteihin vastaavan...

      • gripgretfjgjpo

      • PientäVaihteluaVoiOlla

      • TiedonhaunMestari

        "Voit milloin tahansa maksaa lainan takaisin joko kokonaan tai osittain ilman lisäkustannuksia."

        Tämä tieto löytyi Bank Norwegian sivuilta ja sen löytäminen vaati peräti kaksi (2) klikkausta etusivulta.


      • Dazyuk

        Mitkä ne kaksi klikkausta olivat?


      • KaksiKlikkaustaKoneella

        Esimerkiksi etusivulta klikkaa joko "Hae kulutusluottoa" tai "Hae jälleenrahoitusta lainoillesi", ja sitten klikkaa sivun oikeasta reunasta "Lue lisää..." linkkiä. Eli kaksi klikkausta.

        Jos käyttää sivuston mobiiliversiota, tieto ei ehkä löydy tällä tavalla. Mobiiliversiota käyttäen tieto löytyy mm. lainan yleisistä ehdoista (PDF:t saatavilla) ja lisäksi asia selviää Asiakaspalvelu-osion "Tavallisista kysymyksistä".


    • pelaaminenvie

      itsellä myös tai oli peliriippuvuus, tällä hetkellä velkaa noin 25 tuhatta euroa, kahdesta eri pankista yhteensä 20 tuhatta euroa ja loput 5 tuhatta euroa erinnäisistä vipeistä, olen ittekki saanu pelaamisen kuriin ja nyt katellut noita lainoja myös, tosiaan bank norwegian lupas tuuppaa 35 tonnii lainaa, ihan hemmetin isolla korolla kylläkin... että kannattaa harkita jos vaan mahkui niin ihan normi pankista lainaa :) itse joudun harkitsemaan.

    • hätä.tila

      Eivät myöntäneet. Salamana tuli vastaus "ei"...
      Kummaa toimintaa, koska pyysin vain pientä lainaa (alle 1000). Sama käytäntö vaikuttaa olevan Komplett Bankissakin. Ei sieltäkään pienillä tuloilla saa lainaa vaikka maksukykyä olisi.
      Pakko ottaa sitten korkeakorkoinen vippi.

    • Käyttäkääjärkeä

      Velkaa velalla on loputon suo ja ainoastaan siirtää sitä lopullista konkurssia. Moni ottaa lisää lainaa ettei luottotiedot mene, vaikka luottotietojen menetys muutamaksi vuodeksi on hyvä keino saada velkaantuminen loppumaan.
      Tuntuu aina hetken hienolta kun lainalla kuitataan muut lainat, mutta ei se ilo kauan kestä. Pian tarvii taas vippiä järjestelylainan kk erään ja uutta vippiä edelliseen jne.

    • Ei_tajuu

      No, kuinka monella on mennyt jo perintään?

    • pahanaavistus

      hei jäbät, olin velkaa harley daavidson sällille, se lupas lisää velkaa millä maksan sille sen entisen velan pois mutta tän uuden velan määrä on sitten isompi ja korkokin puolta enemmän.....lupas vielä että saat samalla ehdolla vielä lisääkin velkaa, ei tosin antanut kaverille kun sen vanhemmilla ei ole omaa kämppää.....mitä lie tarkottaneet, olikohan sen eka antama velka senkin oma velka vaikka nordealle tai danskelle ja nyt nää seuraavat velat jostain viemärilinjan alapuolelta...kysyn vaan ,,,,joku kiva tehokas auto tappilainoilla ois kiva. eikä sillä oo välii paljonko kämpät maksaa noilla savipelloilla jos kerran saa velkaa, velkahan on vaan velkaa.

    • Säbätyttö

      Hei.
      Hain lainaa, tuli aluksi kielteinen.Ehdottivat että toisen hakijan kanssa voisi hakea. Tein uuden hakemuksen ja nyt tuli hyväksytty päätös. Voinko siis luottaa siihen? Palkkakuitteja en ole vielä laittanut, vain allekirjoitukset.

      • SuskiSeiskaViis

        En mene vannomaan mutta pitäisin tuota itse vasta alustavana hyväksyntänä. Jos vaativat vielä erikseen liitteitä niin tuskin myöntävät rahaa etu ajassa ennen niitä.

        Itsellä kyllä mennyt maku näistä norjalais pankeista. Ensin Norski laskee talletus korkoaan ja nyt talletus suojaakin. Lainan tarve olisi, mutta kun googlettelin kokemuksia Norskista niin ei paljon riemu revennyt. Esimerkiksi täällä https://www.lainahinnasto.fi/arvostelut/bank-norwegian-kokemuksia/ on tuoretta infoa korko tasosta niin 5 tonnille todellinen vuosikorko yli 27 %. Aika suolaista sanon minä.

        Ja virallisilla sivuilla https://www.banknorwegian.fi/Laina/Lainaa-heti puhutaan että korko 8,99%-22,49%...


      • Faktatietoa

        Tuo mainitsemasi 8,99 - 22,49% on nimelliskorko, mikä ei ole sama asia kuin todellinen vuosikorko.

        Talletussuojan alentaminen EU-tasolle taas on Norjan päätös, josta Norja tiedotti asiallisesti jo viime keväänä. Koskee kaikkia norjalaispankkeja. EU-alueen pankkien talletussuojahan on ollut sama 100 000 € jo aiemmin.


    • Ei_tajuu

      Ihan hulluja lainoja porukka ottanut tuolta. Vasta uutisoitiin, että Bank Norwegian myi pois 16000 erääntynyttä suomalaista lainaa perintäyhtiölle.

    • Anonyymi

      MITÄ MÄÄRÄ TARVITAAN?
      Haluatko hemmotella itseäsi mukavalla matkalla, rahoittaa lastesi opintoja, järjestää häät tai vaihtaa kotiteatteriasi? Jos tarvitset todella lainaa, yritä ottaa meihin yhteyttä. Korkomme on 2% vuodessa. Olemme käytettävissäsi kaikissa taloudellisissa ongelmissasi. Jos haluat lisätietoja, ota meihin yhteyttä sähköpostiosoitteemme kautta:
      Sähköpostini: [email protected]
      Sähköpostini: [email protected]

    Ketjusta on poistettu 41 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe