APU MASENNUKSEEN. PITÄKÄÄ TÄÄ POSTAUS PINNALLA !

avunsaanut

.. tässä on oikeasti toimiva apu masennuksen hoitoon, jopa psykiatrista hoitoa vaatinut masennus helpottui niin että potilas käveli viikon päästä osastolta.

Aamulla;

Berocca tabletti (ei pore)

Möllerin sitruuna kalaöljy (säilytä jääkaapissa, sis D-vit. Tähän käy myös muu kalaöljy, ote silloin D-vit. erikseen)

Bioteekin probiootti plus (säilytä jääkaapissa, tuottaa serotoniinia)

Illalla;

Magnesium SITRAATTI 300-400mg
(puolet alkuillasta, puolet ennen nukkumaanmenoa, ei tyhjään vatsaan)


Kun oireet helpottaa annokset voi puolittaa, tai ottaa vain joka toinen päivä.

Unettomuuden ykkösaiheuttaja on tietenkin kofeiini, perässä seuraa monet luontaistuotteet, ja kirkkaimpaan tähtikaartiin kuuluu liian suuret D-vitamiini annokset.
Liika D-vitamiini saattaa aiheuttaa niin levottomuutta, ahdistuneisuutta kun unettomuuttakin, joten olkaa varovaisia sen kanssa. (huom koululaisten vanhemmat, joidenka lapset levottomia !!)

Monelle riittää 10-20 mikrog.
Oireet alkaa vasta parin kuukauden käytön jälkeen, minkä takia vaikea yhdistää aiheuttajaan.
Jos joku sietää enemmän, niin ok.

Nämä vitamiinit voi ottaa myös lääkehoidon rinnalla, varmista vielä lääkäriltä jos haluat.

Kommentoikaa tasaiseen tahtiin vaikka HEP, että postaus pysyisi pinnalla, ja mahdollisemman moni sais avun.

Nim. Moni saanut avun

46

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinsemenee

      .. monesti masennus johtuu vitamiinien puutteesta. Aikoinaan ei ollut harvinaista joutua mielisairaalaan vitamiinipuutoksen aiheuttaman psyykkisen oirehdinnan/masennuksen vuoksi.
      Historia tuntee monta psyykkistä oiretta jotka johtuvat vitamiinien puutteesta.
      Stressi ja ravinneköyhä ravinto aiheuttavat vitamiinipuutosta.

      • b_vitamiinia_aivoille

        Aivot tarvii ainakin b-vitamiinia.


    • Sekaannu2

      Ihmisillä menee jatkuvasti sekaisin pari eri asiaa. Samaan virheeseen törmää myös ihan ammatikseen näitä asioita miettivien keskuudessa.

      Ei elämän ongelmien tuomaa tuskaa ruokavaliolla tai vitamiineilla korjata. Ongelmat vaativat ratkaisuja ja ikävät tapahtumat käsittelemistä. Asioiden läpikäyntiin ja ratkaisemiseen kuluu joskus paljonkin aikaa. Elämän vastoinkäymisissä, avioeroissa, irtisanomisissa, yksinäisyydessä, suoriutumispaineissa, perheriidoissa ja niin edelleen ei ole kysymys vitamiinipuutoksista, serotoniinivajeista, thetaneista, dopamiiniyliaktiivisuuksista tai mistään muustakaan ruumiillisesta ongelmasta.

      Erikseen on, jos tuntee itsensä väsyneeksi, ärsyyntyneeksi, veltoksi ja energiattomaksi etc. Silloin kannattaa tsekata mitä on suuhunsa laittanut, nukkuuko riittävästi tai onko elintavoissa jotain muuta, mikä voisi selittää asiaa. Ruokavalion puolelta kannatta harkita karsia vaikka sokeripullat ja hampurilaiset ja katsoa löytyykö energiaa paremmin ilman niitä. Raiskauksen uhriksi joutunut tuskin tuskastaan pääsee vitamiineja popsimalla. Sehän on ihan absurdi ajatus.

      • soul66

        juurikin näin!!!


      • eläkää_nyt

        Ei sitä loputtomasti voi jäädä märehtimään menneeseen.
        Elää pitää nyt ja tulevaisuudessa. Antaa vanhojen olla.


      • ededwwwq

        Juuri näin. Mitkään vitamiinit, lääkkeet, hivenaineet eivät poista sitä surua, mikä on kohdannut. Miksi näin on? Siksi, koska suru on luonnollinen reaktio kaikkeen menetettyyn ja se ei ole sairaalloinen masennutila. Nyt vaan on niin, että luonnolliseen ihmiselle kuuluvaa surureaktiota nimitetään masennukseksi ihan liian helpolla ja määrätään siihen sitten jokin masennuslääke. Masennuslääke aiheuttaa sitten väsymystä, muita haittoja, jotka masentavat ihan oikeesti ihmisen, vaikka suru jo vuoden kuluttua olisi poissa.

        Suru ei ole sama asia kuin lääkitystä vaativa vakava-asteinen masennus.


      • 13r231tr21t3

        Syökää laastaria niin mielenhaavat paranevat - varmaankin joku on saanut avun.


    • kettua

      Täyttä diibaa masennuksen hoidon kannalta, joten ei siitä enempää, mutta fyi suomalaiselle aikuiselle 10-20 mg D-vitamiinia lisäravintona ei todellakaan ole liikaa. Ja Bioteekin probiootti plus -valmisteessa ei ole mitään ainetta, joka stimuloisi serotoniinin eritystä. Kannattaisi edes yrittää perehtyä asioihin.

    • eroarahasta.fi
    • avunsaanut

      Surullista että ihmiset joilla EI OLE OMAA KOKEMUSTA asiasta torpedoivat asiallisen avuntarjouksen.
      Koittakaa vitamiinihoitoa ekaksi, ja puhukaa sitten kokemuksesta.

      Ja maitohappobakteerit todellakin edistävät serotoniinin muodostumista tryptofaanista.
      Tryptofaania taas saa miltei mistä tahansa ravinnosta.

      Tiesitkö että n. 80% serotoniinista muodostuu suolistossa?

      Antakaa muiden koittaa, se voi vielä muuttaa monen elämän ..

      Tietenkään suru tai traumat etc.etc. eivät parane vitamiineilla, mutta pahasti masentuneen, ahdistuneen, unettoman, on vaikea ellei mahdoton käsitellä näitä asioita.
      Eli kun fyysinen/kemiallinen osuus aivoissa on kunnossa, voi kohdata myös elämän haasteet paremmin.

      • Sekaannu2

        Serotoniinilla ei ole mitään tekemistä masennuksen tai masentuneisuuden kanssa. Mitä väliä vaikka muodostuisi vaikka kuinka paljon serotoniia? Vika ei ole aivoissa. Teet samat perusvirheet kuin valtavirtapsykiatria. Katsot väärään paikkaan. Syyt ovat elämässä, eivät kehossa. Kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, väsymys, ärtyneisyys jne. esimerkiksi huonosta ruokavaliosta johtuva heikkovointisuus on eri asia.


      • serotoniinia_suolistossa

        Lainaus:
        "Tiesitkö että n. 80% serotoniinista muodostuu suolistossa?"
        Mihin tämä tieto perustuu? Viite?
        Mitä probiootteja pitäisi syödä, jotta tämä serotoniinin muodostus tehostuisi? Mitä tätä tukevia ravintoaineita?


      • oppikaa_elämään
        Sekaannu2 kirjoitti:

        Serotoniinilla ei ole mitään tekemistä masennuksen tai masentuneisuuden kanssa. Mitä väliä vaikka muodostuisi vaikka kuinka paljon serotoniia? Vika ei ole aivoissa. Teet samat perusvirheet kuin valtavirtapsykiatria. Katsot väärään paikkaan. Syyt ovat elämässä, eivät kehossa. Kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, väsymys, ärtyneisyys jne. esimerkiksi huonosta ruokavaliosta johtuva heikkovointisuus on eri asia.

        Ei syy ole elämässä, vaan siinä miten sitä elää.


    • 6666666999666

      Paljonko saat liksaa myytyäsi kymmenen tuotetta???????

      Paljonko saat liksaa myytyäsi 20 tuotetta??????

      Paljonko saat liksaa myytyäsi 30 tuotetta??????

      Paljonko saat liksaa myytyäsi 200 tuotetta?

      Paljonko saat liksaa myytyäsi 600 tuotetta?

      .....,jne.

      Sinä et masennu, kun pysyt ehkä rahoissa ajattelematta sitä tosiasiaa etteivät nuo tuollaiset pikkurohdot, jos niitä voi sellaisiksi kutsua, auta masennukseen pätkän vertaa.

      Käytät vaan masentuneita ihmisiä valheellisesti hyväksesi niin kuin monia muitakin sairaita henkilöitä!

      • avunsaanut

        .. 'heikkovointisuus' on kaukana siitä mitä ihminen kokee kun hän ei pääse esim 3 viikkoon suihkuun tolkuttoman uupumuksen/masennuksen takia.
        Tai ei ole voimia kohdata lääkäreitä. Käydä kaupassa ..
        Kutsukaa sitä millä nimellä haluatte, minä puhun masennuksesta/uupumuksesta, koska siltä se TUNTUU!
        Ja kymmenen vuoden kokeilun ja tutkimisen, ja monien epäonnistumisien jälkeen olen löytänyt juuri em. vitamiineista avun, niin että pysyn toimintakykyisenä.
        Nyt tahdon sen jakaa muille jotka kärsivät. Toivottavasti moni saa avun, teidän vastustuksesta huolimatta =)


      • avunsaanut

        .. pitäskö mun vaan sanoa; ota kalaöljyä ja vitamiineja? Ilman tarkempia määriä tai kauppanimiä?
        Että masentunut ihminenkö tutkisi näitä asioita sitten netistä ja pähkäilisi mitkähän tuotteet tässä valtavassa pilleriviidakossa olisivat oikeat?

        Jos olen tämän koko suon rämpinyt, kaikki koittanut,
        niin eikö se palvele niitä jotka apua tarvitsevat, kun heille on valmiina lista niistä tuotteista jotka hyviksi koettu?

        (ei muuten ole halpaa hommaa ostaa jatkuvasti tuotteita joiden haitat ovat suuremmat kuin hyödyt, jotka päätyvät roskiin)

        Harmi että suhtaudut asiaan näin epäilevästi ja vihaisesti.
        Melkeinpä luulen että sinunkin kannatais em. vitamiineja koittaa, ethän muuten surffailisi masennussivuilla.


    • avunsaanut

      Onpas tää kertakaikkiaan surullista; palsta on väärällään avunkyselijöitä jotka kärsii.
      Sitten joku kertoo miten on avun saanut ja heti ollaan kimpussa; avattu jopa toinen postaus että vitamiinit on huijausta ja rahastusta.

      Voi surkeuksien kevät kuinka ilkeitä ihmiset nykyään ovat.

      Otatte melkoisen vastuun jos puheillanne estätte jotakin koittamasta tätä keinoa.

      Minulle ei lankea tästä penniäkään; jokainen voi vaihtaa toiseen tuotemerkkiin, jos jaksaa käydä tuoteselosteen läpi, löytääkseen vastaavan tuotteen.
      Yritin olla avuksi laittamalla kaikki valmiiks ja tekemällä asian sairaalle ihmiselle helpoksi.

      Kyllä te teette ihmisen todella surulliseks, auta tässä nyt sit muita ..

    • tolkunäijä

      Kaikki uskomushoitojen antajat pitäisi viedä linnaan.Samoin tämmöiset höpö jutut et syö näitä vitamiineja niin masennus poistuu.Hoidon tarpeessa on ihminen joka kehottaa näin ihmisiä tekemään.Masennus on vakava sairaus joka pahimmillaan tappaa ihmisen.Kun olet masentunut hae apua ja aloita lääkitys keskusteltuasi lääkärin kanssa.Kun aloitat lääkityksen sovi lekurin kanssa että olet viikoittain yhteydessä häneen.Koska lääke alkaa vaikuttamaan noin 5viikon kuluttua aloittamisesta.Älä anna periksi vaik aluksi tulee huono olo.Itse syön venlafaxin 37,5 ympäri vuoden.Siihen liikunta,kuntosali ,vesijuoksu ja juoksulenkit tuovat avun.Aina ei tarvitse esimerkiksi vetää 300mg,pienemmälläkin annoksella tulee toimeen.

      • tolkunmuija

        Oletko jo koittanut yllä mainitsemiani vitamiinilisiä, vai oletko edelleen uskomustesi varassa, etteivät ne toimi?

        Kysypä lääkäriltäsi voisitko ottaa näitä ravintolisiä lääkityksen rinnalla, ehkä voit vähentää tai jopa luopua lääkkeistä ajan mittaan ..


      • Sekaannu2

        Ei kai ketään sentään linnaan saa viedä sen takia, että harjoittaa sananvapauttaan. Tuollainen puhe olisi aika vaarallista, jos tosissasi olisit. Uskomushoitojen tarjoajilla täytyy olla vapaus harjoittaa harrastustaan/elinkeinoaan. Erikseen tulee sitten esiintyminen lääkäriniä ja ihmisten huijaaminen, että patarumpu tai graanavesi parantaa syövän. Silloin voidaan alkaa miettimään kenen vastuulla ihmisten mahdollinen harhaanjohtaminen on. Tietenkin syöpään saa tarjota vaikka rusinoita, kunhan ei väitä, että menetelmä on lääketieteellisesti todistettu tehokkaaksi jne. Pitäisi tuoda selvästi esiin, ettei menetelmä ole virallisen lääketieteen hyväksymä tai kannattama. Asiakas saa valita kehen luottaa itse. Pitää muistaa nimittäin, että myös virallisen terveydenhuollon puolella on käytössä pseudotieteellisiä uskomushoitoja sekä runsaasti virheellisen tiedon pohjalta tehtyjä käypähoitosuosituksia. Asiat eivät ole aina niin mustavalkoisia.

        Mitä tulee masennukseen niin masennushan ei ole sairaus sanan kirjaimellisessa merkityksessä. Masennus on tunne, joka on jokaiselle, enemmän tai vähemmän, tuttu elämän varrelta. Jotkut pääsevät elämän vastoinkäymisten yli toisia nopeammin, toisilla vastoinkäymiset eivät ole niin järisyttäviä tai heillä on parempi tuki apunaan kuin toisilla. Meitä on moneen ja moneen elämäntilanteeseen. Masennus ei tietenkään voi ketään tappaa. Ihminen voi tappaa itsensä eli tehdä itsemurhan, mutta se on eri asia kuin, jos vaikkapa syöpä ihmisen tappaisi. Itsemurha on aina oma päätös, syöpä ei kysele milloin sydämen pysäyttää. Ei saisi mennä sekoittamaan tätäkään.


      • täydellinen_tyhjyys

        Ihminen voi vaipua täydellisen tyhjyyden, merkityksettömyyden tunteeseen. Se on kamala tunne, kun ei tunne mitään. Hetkellisestikin.
        Pitkittyessään - en tiedä.
        Kyllä se on se tunteen tunnottomuus mikä tappaa - ei ihminen itse. Täydellinen tyhjyys. Ihmistä ei enää ole.


    • sfdhgfgdjfj

      Noh, ehkä tossa VOI olla perää, mutta musta tuntuu et mun aivot on jotenkin tavallista rapakuntoisemmat kun en jaksa mitään ja olen noin yleensäkin elämääni tyytymätön, vaikka päällisinpuolin kaikki onkin hyvin.
      Mulle ei ole auttanut mitkään omegat tai vitamiinit terveellisen ruokavalion lisänä.
      Ihmettelen vaan, että JOS niistä on ollut jotain apua, niin aika paskassa kunnossa ovat mun aivot kun eivät pysty tuottamaan normaalia olotilaa.

      • avunsaanut

        Moron! Koititko juuri sitä settiä minkä laitoin? Siinä on n 3 kk;n vitamiinit, hinnaks tulee reilu 50e, riippuen minkä kokosia pakkauksia ostat.
        Jos ollaan sikapihejä, niin ota pelkkä Berocca. Mutta se on vasta osatotuus, paras tulos tulee koko setillä.
        Eikä se tarkota että sen jälkeen kaikki velat on saatavia, mutta varmasti on jo viikossa parempi olo ..


      • kalma

        Täyttä huuhaata..


      • fdsgbdfhdfj
        avunsaanut kirjoitti:

        Moron! Koititko juuri sitä settiä minkä laitoin? Siinä on n 3 kk;n vitamiinit, hinnaks tulee reilu 50e, riippuen minkä kokosia pakkauksia ostat.
        Jos ollaan sikapihejä, niin ota pelkkä Berocca. Mutta se on vasta osatotuus, paras tulos tulee koko setillä.
        Eikä se tarkota että sen jälkeen kaikki velat on saatavia, mutta varmasti on jo viikossa parempi olo ..

        Moi.Mä syön jo Beroccaa. :/ Siinä pakkauksessahan on kuuakudeksi niitä poretabletteja ja aina kun ostan sen, niin tuntuu että rahat menee vaan hukkaan.
        Sen lisäksi syön Möllerin tupla kalanmaksaöljyä. Parissa kapselissa on noin 30 mg D-vitamiinia. Sen lisäksi otan Elivo D-vitamiini tabletteja yhden päivässä. Pureksin ne ja nielaisen.

        Ennen kun mulla oli varaa syödä E-epaa, niin ostin niitä tosiaan ja söin. Enää ei ole varaa. Elämäntilanne kun on hieman muuttunut. Voin kuitenkin sanoa, että enemmän tehoa oli E-epassa kuin näissä Möllereissä. Näissä Möllereissä on se huono puoli, et nämä aiheuttaa mulle verenpurkaumia. E-epassa huono puoli taas oli löysä vatsa ja kalanmakuiset röyhtäykset. Heh.

        Mut joo, mä haluisin vaan oikeasti aivokuvauksiin. Niin että mulle todennettaisiin konkreettisesti, että mun aivot on erilaiset ja ne ei voi hyvin. Saisin jonkin OIKEAN syyn, että miksi voin näin huonosti.


      • avunsaanut
        fdsgbdfhdfj kirjoitti:

        Moi.Mä syön jo Beroccaa. :/ Siinä pakkauksessahan on kuuakudeksi niitä poretabletteja ja aina kun ostan sen, niin tuntuu että rahat menee vaan hukkaan.
        Sen lisäksi syön Möllerin tupla kalanmaksaöljyä. Parissa kapselissa on noin 30 mg D-vitamiinia. Sen lisäksi otan Elivo D-vitamiini tabletteja yhden päivässä. Pureksin ne ja nielaisen.

        Ennen kun mulla oli varaa syödä E-epaa, niin ostin niitä tosiaan ja söin. Enää ei ole varaa. Elämäntilanne kun on hieman muuttunut. Voin kuitenkin sanoa, että enemmän tehoa oli E-epassa kuin näissä Möllereissä. Näissä Möllereissä on se huono puoli, et nämä aiheuttaa mulle verenpurkaumia. E-epassa huono puoli taas oli löysä vatsa ja kalanmakuiset röyhtäykset. Heh.

        Mut joo, mä haluisin vaan oikeasti aivokuvauksiin. Niin että mulle todennettaisiin konkreettisesti, että mun aivot on erilaiset ja ne ei voi hyvin. Saisin jonkin OIKEAN syyn, että miksi voin näin huonosti.

        .. moi, se on totta että e-epa on varmasti tehokkaampaa, en vaan viitsi sitä suositella, koska joillain se vetää ylikierroksille, ja ollaan huomattu likkojen kanssa, että se saattaa lisätä hiusten irtoamista, vaikka toki kasvukin nopeutuu.
        Siksi valkkasin tollasen miedomman, mitä itsekin käytän.

        Paljastan sulle (eh, miten musta tuntuu et samalla kaikille muillekin) että yks suurin eheyttäjä ja tervehdyttäjä on ollut mun uskoni, olen siis kristitty.
        Olen saanut seurakunnan sielunhoidossa ja rukouksessa parantua monen monesta sekä fyysisestä sairaudesta että sielun vammoista.

        Vitamiinit ovat vain tukikeppi, että jaksaa arjen, todellinen parantuminenhan tulee muualta.
        Jos kiinnostaa, niin etsi itselles mukava seurakunta, Helluntai, Henotes, Vapaakirkko, tai ihan evlutti ..

        halauksin


      • erghehdfh
        avunsaanut kirjoitti:

        .. moi, se on totta että e-epa on varmasti tehokkaampaa, en vaan viitsi sitä suositella, koska joillain se vetää ylikierroksille, ja ollaan huomattu likkojen kanssa, että se saattaa lisätä hiusten irtoamista, vaikka toki kasvukin nopeutuu.
        Siksi valkkasin tollasen miedomman, mitä itsekin käytän.

        Paljastan sulle (eh, miten musta tuntuu et samalla kaikille muillekin) että yks suurin eheyttäjä ja tervehdyttäjä on ollut mun uskoni, olen siis kristitty.
        Olen saanut seurakunnan sielunhoidossa ja rukouksessa parantua monen monesta sekä fyysisestä sairaudesta että sielun vammoista.

        Vitamiinit ovat vain tukikeppi, että jaksaa arjen, todellinen parantuminenhan tulee muualta.
        Jos kiinnostaa, niin etsi itselles mukava seurakunta, Helluntai, Henotes, Vapaakirkko, tai ihan evlutti ..

        halauksin

        Voi ei. Tätä mä vähän pelkäsinkin.
        Siis, että vedät mukaan uskonnon.

        Mä en usko, en usko itse mihinkään ja kyllä mulla on ollut niitä kausia heikkoina hetkinä, että olen mukamas kuullut Jumalan puhuvan minulle. Se on kuitekin ihan täyttä sepustusta. Mieluummin pysyn ulkopuolella noista seurakuntapiireistä. Tollainen mielentila kun löytää Jeesuksen kaikkiin kysymyksiinsä, ei pysy kauaa. Sellaisia me ihmiset olemme.
        Voisit alkaa itse lukemaan sielun tiedettä. Se auttoi minua hieman.

        Kiitos kuitenkin, että yritit auttaa.


      • aivot_tallella
        fdsgbdfhdfj kirjoitti:

        Moi.Mä syön jo Beroccaa. :/ Siinä pakkauksessahan on kuuakudeksi niitä poretabletteja ja aina kun ostan sen, niin tuntuu että rahat menee vaan hukkaan.
        Sen lisäksi syön Möllerin tupla kalanmaksaöljyä. Parissa kapselissa on noin 30 mg D-vitamiinia. Sen lisäksi otan Elivo D-vitamiini tabletteja yhden päivässä. Pureksin ne ja nielaisen.

        Ennen kun mulla oli varaa syödä E-epaa, niin ostin niitä tosiaan ja söin. Enää ei ole varaa. Elämäntilanne kun on hieman muuttunut. Voin kuitenkin sanoa, että enemmän tehoa oli E-epassa kuin näissä Möllereissä. Näissä Möllereissä on se huono puoli, et nämä aiheuttaa mulle verenpurkaumia. E-epassa huono puoli taas oli löysä vatsa ja kalanmakuiset röyhtäykset. Heh.

        Mut joo, mä haluisin vaan oikeasti aivokuvauksiin. Niin että mulle todennettaisiin konkreettisesti, että mun aivot on erilaiset ja ne ei voi hyvin. Saisin jonkin OIKEAN syyn, että miksi voin näin huonosti.

        Jos ei löydy kasvainta päästä tai kauheaa aivokudoskatoa, ei ne kuvantamiset mitään kerro.


      • helppo_todentaa
        avunsaanut kirjoitti:

        Moron! Koititko juuri sitä settiä minkä laitoin? Siinä on n 3 kk;n vitamiinit, hinnaks tulee reilu 50e, riippuen minkä kokosia pakkauksia ostat.
        Jos ollaan sikapihejä, niin ota pelkkä Berocca. Mutta se on vasta osatotuus, paras tulos tulee koko setillä.
        Eikä se tarkota että sen jälkeen kaikki velat on saatavia, mutta varmasti on jo viikossa parempi olo ..

        Jos todella puute omegoista - olo muuttuu jo päivässä parissa.


      • fghfghfjfjk
        aivot_tallella kirjoitti:

        Jos ei löydy kasvainta päästä tai kauheaa aivokudoskatoa, ei ne kuvantamiset mitään kerro.

        Ehkä Suomessa ei, kun olemme aivan lapsen kengissä tuossa neuropsykologiassa.
        Kuitenkin esimerkiksi USA:ssa tutkitaan kaikenlaiset poikkeamat aivoissa mielenterveydellisten sairauksien löytämiseksi.


    • avunsaanut

      .. älä ny, nythän tää menee jännäks, mullekin Jumala puhu jo ennen uskoon tuloa.
      No, pistää hymyilyttään, mitäs jos se olikin totta mitä kuulit?
      Ja mistä sulle tuli mieleen että saattasin asian ottaa puheeks?
      Nyt vaikenen kuin muuri, ellei joku sitten ota asiaa vielä esille, mut rissaan ja tappeleen en täällä asiasta ala =D

    • Ahex75

      Toisille nää vitamiinit auttaa, kun ne auttoi Erkki Liikaselle ja Anitra Ahtolallekin, niin luki Seurassa ja Terveys-Hymyssä.

      Kyllä näitä D-vitamiini, C-vitamiini, kalaöljy, B6, B12, E-EPA, Magnesiumsitraattia yms.on tullut kokeiltua eri comboina ja määrinä sekä psyykelääkkeiden kanssa että ilman. On ollut eri valmistajien Möllerin ja Tolosen (ei Jukka). Ja kyllä näitä ovat lääkärit suositelleet, eikä heti niitä nappeja. Olen myös kokeillut lisänä tryptofaania ja muutamia muita lisäravinteita.

      Kyllä niillä lääkkeilläkin on moni tervehtynyt, ne tosin jatkavat sitä tervehtynyttä elämää, eivätkä palaa eri foorumeille saarnaamaan omaa tervehtymistään lääkkeillä, kuten luontaistuotteiden käyttäjät.

      • Impulsiivinen_Sonni

        Novoi helekutti.
        Pakkohan se on missien, viihdetaiteilijoiden, urheilijoiden ym. tähden laskiessa jostain rahaa repiä.
        Kun naama on vielä tunnettu, ovat kysyttyjä viikkolehtien ja vitamiinipillerien mannekiineja.


    • Masennus on sairaus, mutta eipä tässä ole pakko alkaa selvittelemään sitä sen syvemmin. Se on hieman eri, kun kynnen lohkeamisesta aiheutunut mielipaha. Se on loistavaa, kun sellaiset ihmiset tietävät aina parhaiten, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. Mullakin aikanaan oli tarve selitellä asioitani foorumeilla, mut nyt vaan oikaisisin ton. Masennusta en toivoisi pahimmalle vihamiehellenikään.

      • Sekaannu2

        Mutta mistä olet varma, että he jotka eivät pidä masennusta sairautena ei olisi henkilökohtaista kokemusta, itsetuhoisista ajatuksista lähtien? Ehkä juuri henkilökohtaisen kokemuksensa ansiosta he ovat ymmärtäneet, ettei masennus ole sairaus.

        (Tietenkin lääketieteellisesti tarkasteltuna masennus ei täytä sairauden määritelmää, joten ei asian toteamiseen tarvita minkäänlaista kokemusta, mutta kuitenkin.)


      • Ylpeähullu
        Sekaannu2 kirjoitti:

        Mutta mistä olet varma, että he jotka eivät pidä masennusta sairautena ei olisi henkilökohtaista kokemusta, itsetuhoisista ajatuksista lähtien? Ehkä juuri henkilökohtaisen kokemuksensa ansiosta he ovat ymmärtäneet, ettei masennus ole sairaus.

        (Tietenkin lääketieteellisesti tarkasteltuna masennus ei täytä sairauden määritelmää, joten ei asian toteamiseen tarvita minkäänlaista kokemusta, mutta kuitenkin.)

        Pistätkö linkki tuohon väitteeseen ettei masennus ole sairaus lääketieteen mielestä. Sellaisia oikeita sivuja eikä vain götze&kopakkala sontaa.


    • MitäSiitäKiistelemään

      .. masennus voi varmasti johtua monesta eri syystä;
      - ravitsemukselliset puutokset
      - stressistä aiheutuvat vitamiinien puutokset
      - sairauden aiheuttamat tulehdustilat, (jotka myöskin aiheuttavat vitamiinien puutosta, mikä puolestaan pahentaa masennusoireita)
      - psyykkinen stressi (työperäinen, opiskelu)
      - suru, menetykset ..
      - elimelliset tekijät
      - perinnölliset tekijät

      Syitä on varmaan monia, vitamiinilisä tuskin pahentaa oireita, aiheuttajasta riippumatta.

    • IronWoman

      Naisten olis hyvä tarkistuttaa hemoglobiininsa, alhainen Hg aiheuttaa myös masennusoireita.

    • HepsJaTöks

      heps ja töks

    • kjjhj

      Painu vittuu

    • Nämä voi auttaa tiettyyn rajaan asti, mutta esim. syvästä masennuksesta kärsivää yritetään terapiassa auttaa muuttamaan kielteisiä ajatusmalleja, jotka ovat juurtuneet aivoihin - tästäkin syystä ihmiselle annetaan masennuslääkkeitä - jotta aivojen muovautuvuus parantuisi ja ihminen terapeutin avulla saisi tuhoisat ajatusmallit korjattua.

      Nämä vitamiinkuurit auttavat ehkä lievään masennukseen. Minulla oli keskivaikea masennus ja nyt on lievä masennus, lääkitys ja terapia on lopetettu - ainoa ohje minkä lääkäriltä sain oli se että aloittaisin säännöllisen liikunnan, tekisin jotain kivaa jne. Tosin itse olen kokeillut sitä että otan kahta eri monivitamiinitablettia - molemmissa vitamiinimäärät 100 - 400% normaalista ja varmaan 12 eri vitamiinia, sitten vielä otan mineraalitabletin jossa siinäkin 100 - 200% normaaliin päivä-annokseen verrattuna ja siinäkin varmaan 8 - 12 eri mineraalia, sitten vielä otan erikseen d-vitamiinitabletteja, joissa 500% päivän annoksesta, joskus otan kaksikin. Aina ennen nukkumaanmenoa. Lisäksi otan melatoniinia 1 - 2 mg tabletti jos tarvitsee sillä minulla helposti voi mennä jopa 02:00 tai aamu kolmeen ennenkuin saan unta. Siis periaatteessa otan yliannostuksen vitamiineja. Toisaalta ylimäärä tulee kusen mukana ulos.

      Ja ihme ja kumma olo on paljon virkeämpi - tosin en uskalla tuommosta annosta ihan koko ajan ottaa.

      • Lisäksi teen mindfulnessia joka sunnuntai 20 - 30 minuuttia ja kirjaan ajatuksia mindfulness-päiväkirjaan. Maanantaisin joogaan. Pyrin käymään postin kävellen (n. kilometri suuntaansa mäkistä maastoa) kolme kertaa viikossa, sitten kerran viikossa vielä 2 - 3- sarja kahvakuulalla yleisliikettä 30 min. Mukaan mahtuu sitten kotitöistä väkisinkin tuleva liikunta. Tämä terapeutin kanssa suunniteltiin näin aluksi - minulla oli ongelma siinä että vaadin itseltäni liikaa, olin vähän kuin perfektionisti, joten lepposella alotetaan ja sitten lisätään kun motivaatio ja kunto kasvaa.


      • KokemuksenRintaääni
        HorizonDeVer8 kirjoitti:

        Lisäksi teen mindfulnessia joka sunnuntai 20 - 30 minuuttia ja kirjaan ajatuksia mindfulness-päiväkirjaan. Maanantaisin joogaan. Pyrin käymään postin kävellen (n. kilometri suuntaansa mäkistä maastoa) kolme kertaa viikossa, sitten kerran viikossa vielä 2 - 3- sarja kahvakuulalla yleisliikettä 30 min. Mukaan mahtuu sitten kotitöistä väkisinkin tuleva liikunta. Tämä terapeutin kanssa suunniteltiin näin aluksi - minulla oli ongelma siinä että vaadin itseltäni liikaa, olin vähän kuin perfektionisti, joten lepposella alotetaan ja sitten lisätään kun motivaatio ja kunto kasvaa.

        Moi, melatoniini ehdottomasti pahentaa masennusta !! Googlaa englanniksi, esim 'melatonin depression' niin alkaa paukkuun ..
        Eli ei melatoniinia masentuneelle !
        Kaikki kofeiini ja piristävät ravintolisät pois ! Ja VAIN aloittajan mainitsemat vitamiinit ja annostus.


    • 5467

      Tietääkö kukaan mitään noista ns. krilliöljyistä (äyriäinen, katkaravun tyyppinen)? Kalaöljyä parempi vaihtoehto olisi, mutta en tiedä saako Suomesta mistään ja ei viitsisi metsästää kissojen ja koirien kanssa, etenkään jos ei tiedä luotettavuudesta.

    • OnkoKokemusta

      Onko kokemusta?

    • OnkoKokemusta

      Onko kokemusta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1806
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      44
      1387
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe