Miksi tälläinen uni?

Kohtalon_muutokset

Viime aikoina olen nähnyt sellaisen unen, jossa olin lastenkodissa 7 tai 8-vuotiaana. Lastenkoti ei ollut pysyvä asuminen vaan väliaikainen, koska äitini oli jossain matkoilla.

Se tuntui siltä kuin olisin matkustellut ajassa taaksepäin. Pienen lapsen ruumiissa minä olin tapellut naishoitajan kanssa ihan kamalasti johtuen siitä, etten saanut kiipeillä vaarallisesti jossain portaitten yläpuolella olevat aidat. Käsikähmässä minä työnsin vihaisesti naisen alas kohti portaita, jolloin toinen naishoitaja putosi itsekin "ketjureaktion" tavoin epätoivon partaalle! Se oli tarkoitettu vain ensimmäiselle uhrille, ei toiselle! Olinko minä työntänyt ensimmäisen tahallisesti vai tahattomasti...?

Sitten siirryin seuraavalle unelle. Tapahtuman jälkeen palasin nykyiseen ruumiini (eli nuorena miehenä) ja herätessään sängystä ihmettelin, miksi olen nyt samassa sijaisperheessä, johon olen käynyt siellä ennenkin, kun olin itse lapsi. Nykyään ei minun pitäisi enää olla siellä kyseisessä paikassa ollenkaan! Unessa huusin monta kertaa äitini nimeä ja sijaisperheen isä tuli kyselemään minua, mitä asiaa minulla olisi. Silloin vasta tajusin järkyttyessään, että olin muuttanut katastrofaalisen kohtaloni! En enää asunut äidin luona (alkuperäinen aikajana) vaan sellaisessa samassa "entisessä" sijaisperheessä, jotka olivat minulle entuudestaan tuttuja! Mitä minä olin tehnyt itselleni?

Osaisiko joku teistä kertoa, mitä tämä uneni merkitsevät, kiitos!

3

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lastenkodista puhutaan vain tietyssä ikäluokassa.

Oletko ikinä ollut lastenkodissa?

Työnsit hoitajan alas portaista?

Olennaista tässä kuvaelmassa on, onko se uni vai fantasia?

Minusta tämä kuulostaa enemmän fantasialta kuin unelta.

Oletko koskaan lapsena ollut sijoitettuna perheesi ulkopuolelle?

Miksi kerrot fantasiaasi kuin unta?

• anna_vastaus

Etkö voisi nyt yksinkertaisesti nyt tulkita unen kuin vastaamalla sekavia vastauksia? Haluan tietää unen tapahtumasta!

• Unen tapahtumat ovat niinkuin olet niistä kertonut.

Olit lastenkodissa, koska äitisi oli matkoilla?

Kamppailit jonkun kanssa? Hoitajan?

Olen pahoillani, unesi ei noudata normaalia unikuvausta.

En voi untasi tulkita.

En yritä olla tarkoituksellisesti tyly taikka epämiellyttävä.

Unesi ei vain kuulu niiden unien piiriin, joita kykenen ymmärtämään taikka selittämään.

Olen pahoillani, mutta kiitän kuitenkin unesi jakamisesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1889
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1860
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      371
      1687
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1219
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1091
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1046
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    9. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      1011
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      968
    Aihe