Helsinki-Singapore

vinosilmäemot

Koko matkustamohenkilökunta oli muita kuin kantasuomalaisia mennen tullen sekä bisneksessä että karjapuolella.
Kyllä oli leppoisa meininki.
Onko Hongkongin reitillä tehty sama kuvio?

16

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hkgsin

      leppoisa meiniki? tarkoittanet sitä että palvelu on täysin paskaa niinkun se noilla lennoilla on. amatöörejä sohlaamassa.

    • helppoduuni

      Voiko vielä huonompi olla kuin laiska ay-änkyrä?

    • kyllävainon

      Hong Kong on myös miehitetty aasialaisilla. Palvelu on erittäin hyvää, tehokasta ja kohteliasta. Toisin kun suomalaiset pikkutytöt sähläämässä tai 135 kiloinen kurppanaama tenatiina vittuilemassa matkustajille ja velttoilemassa työaikana.

    • SössönSöö

      Osaako nuo aasialaiset sitten puhua suomea ? Kaikki matkustajat eivät osaa englantia tai muita ulkomaan kieliä.....!

      • miksipitäisiosata

        Miksi pitäisi osata puhua suomea, eihän matkustamohenkilökunta ole siellä seurustelemassa. Ja jos matkustaja ei osaa sanaakaan englantia (että osaisi vastata juomia koskeviin kysymyksiin) niin kuinkahan sitten pärjää perillä Singaporessa. Siellä ei tiettävästi kovin yleisesti puhuta suomea.


      • SössönSöö

        Siksi pitäisi osata, että kyseessä on suomalainen lentoyhtiö jossa matkustajina on paljon suomalaisia, joilla pitää olla oikeus puhua suomen kieltä matkustaessaan oman maan lentoyhtiöllä, jos tulee kysyttävää. Ja sitä paitsi voi tulla muutakin kysyttävää kuin sen drinkin suhteen. Sulle lienee vieras ajatus se, että kaikki eivät puhu vieraita kieliä mutta haluavat ja uskaltavat silti matkustaa.


      • urpokoululainen
        SössönSöö kirjoitti:

        Siksi pitäisi osata, että kyseessä on suomalainen lentoyhtiö jossa matkustajina on paljon suomalaisia, joilla pitää olla oikeus puhua suomen kieltä matkustaessaan oman maan lentoyhtiöllä, jos tulee kysyttävää. Ja sitä paitsi voi tulla muutakin kysyttävää kuin sen drinkin suhteen. Sulle lienee vieras ajatus se, että kaikki eivät puhu vieraita kieliä mutta haluavat ja uskaltavat silti matkustaa.

        kannattaa käydä koulut kunnolla, siellä opetetaan kyllä kaikille engantia.
        mitä hommailit koulussa? imppasitko liimaaa ja vedit keskikaljaa ja keskityit perseen kaiveluun? nyt sä maksat laiskuudestasi hintaa.


      • SössönSöö

        Mistä päättelet, että minä en osaisi englantia ? Kommenttini oli periaatteellinen kannanotto siihen, että suomalainen yhtiö ottaa palkkalistoilleen ulkomaalaisia työntekijöitä todennäköisesti alhaisemmalla palkalla kuin suomalaisille pitäisi maksaa ja samalla myös kannanotto siihen, että suomen kieltä pitäisi saada puhua suomenkielisen yhtiön lennoilla. Kyllä varmaan esim. venäläisen yhtiön lennoilla asiakkaat odottavat, että henkilöstö osaa puhua heidän äidinkieltään.

        Koulutustaustastani sen verran, että olen korkeakoulututkinnon suorittanut. Mistähän sinä olet edellä olevan kirjoituksen osoittaman sivistymättömän ja karkean puhetavan oppinut...?


      • vähänsuomalaisia
        SössönSöö kirjoitti:

        Siksi pitäisi osata, että kyseessä on suomalainen lentoyhtiö jossa matkustajina on paljon suomalaisia, joilla pitää olla oikeus puhua suomen kieltä matkustaessaan oman maan lentoyhtiöllä, jos tulee kysyttävää. Ja sitä paitsi voi tulla muutakin kysyttävää kuin sen drinkin suhteen. Sulle lienee vieras ajatus se, että kaikki eivät puhu vieraita kieliä mutta haluavat ja uskaltavat silti matkustaa.

        Et ole tainnut pahemmin Singaporeen tai muualle Aasiaan lennellä. Suomalaisia on noilla lennoilla matkustajina tosi vähän ja iso enemmistö on aasialaisia ja eurooppalaisia.


      • SössönSöö

        En olekaan, kyseinen suunta ei minua kiinnosta erityisemmin. Olen kyllä ymmärtänyt, että aika paljon suomalaiset matkustavat esim. Thaimaaseen ...? Kuten edellä sanoin, kommentoin lähinnä periaatteellisista syistä ja ihan mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Tällä palstalla tosin asiallinen mielipiteiden vaihto näyttää olevan aika mahdotonta, joten tämä on osaltani tällä kertaa tässä.


      • nelosenoppilas
        SössönSöö kirjoitti:

        En olekaan, kyseinen suunta ei minua kiinnosta erityisemmin. Olen kyllä ymmärtänyt, että aika paljon suomalaiset matkustavat esim. Thaimaaseen ...? Kuten edellä sanoin, kommentoin lähinnä periaatteellisista syistä ja ihan mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Tällä palstalla tosin asiallinen mielipiteiden vaihto näyttää olevan aika mahdotonta, joten tämä on osaltani tällä kertaa tässä.

        Missä on Thaimaaseen? Oisit nyt vaan siellä koulussa opiskellut etkä impannut niin et olisi noin rukkanen mitä olet nyt.


      • Thaimaase
        SössönSöö kirjoitti:

        En olekaan, kyseinen suunta ei minua kiinnosta erityisemmin. Olen kyllä ymmärtänyt, että aika paljon suomalaiset matkustavat esim. Thaimaaseen ...? Kuten edellä sanoin, kommentoin lähinnä periaatteellisista syistä ja ihan mielenkiinnosta asiaa kohtaan. Tällä palstalla tosin asiallinen mielipiteiden vaihto näyttää olevan aika mahdotonta, joten tämä on osaltani tällä kertaa tässä.

        Miten Thaimaan lennot liittyvät Singaporen lentojen matkustamohenkilökunnan kansallisuuteen ja kieleen?


      • Reissumummo
        SössönSöö kirjoitti:

        Siksi pitäisi osata, että kyseessä on suomalainen lentoyhtiö jossa matkustajina on paljon suomalaisia, joilla pitää olla oikeus puhua suomen kieltä matkustaessaan oman maan lentoyhtiöllä, jos tulee kysyttävää. Ja sitä paitsi voi tulla muutakin kysyttävää kuin sen drinkin suhteen. Sulle lienee vieras ajatus se, että kaikki eivät puhu vieraita kieliä mutta haluavat ja uskaltavat silti matkustaa.

        Olen samaa mieltä, kun on suomalainen lentoyhtö niin palvelun tulee olla ensin omalla äidinkielellä ja sitten englanniksi. Olin Wienissä ja tulin Finnairin koneella Helsinkiin, mutta miehistö oli itävaltalainen ja kuuluutukset saksaa ja englantia. Eipä ollut tunne " illaksi kotiin, kotimaisin siivin" kute finnair itseään on mainostanut. 30 vuotisen matkailukokemukseni aikana on raju alasajo tapahtunut. Aikoinaan arvosti kotimaisuutta, muttei enää.


      • AirberlinNiki
        Reissumummo kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, kun on suomalainen lentoyhtö niin palvelun tulee olla ensin omalla äidinkielellä ja sitten englanniksi. Olin Wienissä ja tulin Finnairin koneella Helsinkiin, mutta miehistö oli itävaltalainen ja kuuluutukset saksaa ja englantia. Eipä ollut tunne " illaksi kotiin, kotimaisin siivin" kute finnair itseään on mainostanut. 30 vuotisen matkailukokemukseni aikana on raju alasajo tapahtunut. Aikoinaan arvosti kotimaisuutta, muttei enää.

        Vai oliko sittenkin Nikin kone...


    • axu1

      lopeta sössöönsöö jo se ryyppäminen! selvästikään ajatus ei juokse parin viikon kovan putken päätteeksi.

    • Lifetimeplatinum

      Sin ja Hkg molemmat ovat miehitetty muilla kuin thelmoilla. Kotimaiset ay-änkyrät saivat kenkää ja tilalla palvelualttiita aasialaisia.
      Hyvä niin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe