"Urheilua"

Joonas Mäkipelto on tehnyt ME:n leuanvedossa. Olkapää on romahtanut, kädet auki. Onko järkevää menettää terveytensä tällaisessa koitoksessa? Sanoo itse, että tuska olkapäässä oli kauhea. Kuitenkin veti ne 5050 leukaa 24 h määräajassa, olisi ehtinyt korkeampaankin lukuun ennen määräajan loppumista.
Onko maailma nyt parempi?

16

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joourheilua

      se on se yksi kerta kun pudottautui yhden käden varassa mulla on kans

      • bcxbxb

        Jep, ei ole harvinainen vamma. Vastaavia olkapäävammoja on suurimmalla osalla vanhemmasta väestä


      • Guinnesinkirja
        bcxbxb kirjoitti:

        Jep, ei ole harvinainen vamma. Vastaavia olkapäävammoja on suurimmalla osalla vanhemmasta väestä

        Näin tosiaan on. Innostuin kotitreeneissäni niin että olkapään joku ohuista luista murtui. Liian paljon toistoja liian isoilla painoilla.
        Varovainen fysikaalinen hoitaja ei uskaltanut ottaa minua vastaan ennen rtg-kuvausta. Ohut luu oli katkennut.
        Terveyskeskuslääkäri laittoi siihen kortisonia muutaman kerran. Homma hoitui sillä.
        Aivan hulluutta ovat leuanostot yli 5000 kertaa vuorokauden aikana. Kuitenkin mies eheytyy hoitamaan palomiehen tointaan, uskon.


    • vetelijä

      joskus muutama sata päivässä puoli vuotta meni aina 30

    • bxbxcbnxcn

      Olkapää romahti, siinäpä eksakti ilmaus. Todennäköisesti on tullut kiertäjäkalvosimen repeämä esim SSP-jänteeseen tai hauiksen pitkässä päässä on ongelmaa. Vamma parantuu kokonaan alle vuodessa, riippuen kuinka paha se on ja tarvitaanko lääkärin puukkoa vai riittääkö konservatiivinen hoito

      • Ylös-alas

        Palomies kipeällä olkapäällä alle vuoden? Miten työ sujuu? Saako ihminen palkalliset sairauslomat, jos härkäpäisyydellään on aiheuttanut itselleen vamman, jonka parantamiseen menee vuosi?


    • mullaollu20vuotta

      rusahdus kuului ei kipeytynyt kuitenkaan selvästi pois sijoiltaan

    • hyvä.Joonas

      Mut harvalla häiskällä sitä Guinnesin ennätyskirjaa olkkarin seinällä riippuu.

    • Pipipäistä

      Ajatttelin myös asiaa ja tulin siihen tulokseen, että pelkkää julkisuuden hakua. Ei mitään järkeä eikä mitään oikeaa, hyvää edistävää tavoitetta. Vain oman terveyden menetys kun julkisuuteen pitää päästä hinnalla millä hyvänsä.

      • team_koff

        pipipästä?

        Paas ajatellen uudestaan; Joonas Mäkipellolla on ihan hirmusen hyvä fyysinen kunto.
        Se peittoo meitä kaljapubipellejä eskatrooneittain.


      • Ellei-ihanmielipuolista

        Mitä helmetin väliä on hyvällä fyysisellä kunnolla jos tärvää sen, eli terveyden, jollakin idioottimaisella koitoksella?


    • Olkapään "romahdus" ja "ohut luu"?
      Mutta itse vetämisestä. Heppu on käsittämättömän kova naama. Toistomäärä perustunee hyvään, nopeaan palautumiseen. 6-vetoa minuutissa! Jatkuvasti!
      Vedot olivat todella puhtaita. Täyspitkiä ilman sätkimistä.
      Kokeilkaa edes noita 6:a peräkkäisinä minuutteina! Eipä löydy hirveän montaa vatäjää nuoremmistakaan. Ainakaan moneksi minuutiksi.

      Oma sarjamaksimini oli 24 vetoa putkeen. Sittemmin vedin vain 5:n sarjoja mutta lisäpainoilla.
      Omat olkapääni sietivät vanhojen urheiluvammojen jälkeenkin vielä lisäpainoleuat. Ukko 90kg lisää 55kg mutta toistoja vain 5kpl.
      Olin pilannut olkapääni pystysouduilla. Tankoon tavaraa oman painon verran, remmeillä kiinni keskeltä ja polvilta kaulalle vetoja ylhäällä pysäyttäen.
      Ei olisi pitänyt ainakaan pysäyttää.
      Olkapäät alkoivat oireilemaan vasta 60:nä kun pitkän tauon jälkeen alkoi voimataso hiljalleen palamaan.
      En pystynyt vetämään enää myötäotteella.

      Toisen olkapään leikkaus antoi erinomaisen tuloksen. Oli niin pottumoinen puolivuotinen, etten enää edes harkinnut toisen laikkauttamista.

    • Ei maailma noista parane, ei yhtään. Aihutetaan korkeintaan kuluja ja vaivoja. Guinnesin ennätysten kirjaan ja jonkin tason tuloihin.

      Pitäisi olla jonkinlainen aiheuttamisperiaate kun yhteiskuntakin joutuu talkoisiin.

      Menetykset työajoissa ja hoitokuluissa tulevatyhteiskunnan harteille.

      Jos harastetaan sellaisialajeja, joissa kuoleman- ja loukkaantumisen vaara on suuri, voivat kulut olla huimaavatkin, vrt. vuoristokiipeily ym..

    • Tavallinen ihminen ei oikein ymmärrä tällaista ääripäätä. Monilla se on urheilussa tai työssä, tehdään uljaasti kymmenien tuntien työviikkoja ja rakennetaan hartiapankilla taloja. Eräs tuttavani siirsi ison pihan mullat ja irtokivet kymmenien metrien päähän kottikärryllä, pienikokoinen hintelä kaveri, jolla oli kuitenkin voimaa harteissaan.
      Joskus tuollainen yliyrittäminen kostautuu yllättävästi, tällä tutullanikin irtosi sarveiskalvot ponnistuksesta. Hän ei sitä ajoissa ymmärtänyt, ja näkö meni vähitellen vuosien mittaan sokeuteen asti.
      Myös esim. isänmaallisuus on viime aikoina korostunut suorastaan uhmaan asti. Onneksi on alettu valaa öljyä laineille ja alettu ymmärtää, että kotoiseen maailmaamme mahtuu kyllä muitakin kuin me itse.

      • Niin Yhdyn edelliseen mielipiteeseen.
        Olen itse omakohtaisesti nuoruudessani joutunut läheltä seuraan ,kuinka urhelulla on suurimerkitys . Jopa työpaikansaannissa .
        Mitä sitten ,kun totuus valkeni , ennen urheilialla oli omavastuu ainakin Palokuntalsisilla . Oli hankittava tuuraaja Suomea edustaessaan Työpaikalle , ei maksettu palkkioita -niinkun nykyään.
        Jos tarvitsit erikoisia urheiluasuja oli nekin maksettava omasta pussista .
        Ja ne selkään taputtajat . ne oli pahempia - Tarjottiin kyllä ravintoloissa jos mitä . Ja kun oli jo Minäkeskeinen persoona --niin heikko kieltää

        Sillon meni perheelämä toisarvoiseksi. Oltiinhan siittä keskusteltu ja kun tunnettiin jo lapsesta asti . 1 v kihloissa miettimisaikaa. - mutta se rakkaus . se rakkaus.

        Sehän olisi ollut jo häpeävaimolle jos estäisi niin hyvän Urheilian uran .
        Jälkeenpäin huvittaa kun olen ollut kauan "sinkkuna" .Jopa minut Esiteltäessä mainitaan ensin kuinka olen HÄNEN LESKI sitten sanotaan minun vähäpätöisen entisen vaimon nimi .


      • jakolasku

        Uuuuh miten surullinen juttu Makriinalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe