Selittäkää tämä ilmiö

Ihmetystätäynnä

Olen uskovainen, ja joskus meidän suomalainen kulttuuri näyttäytyy mulle vähän vieraana. Olen siis tosi uskova hihhuli. Varmasti pahimpia fanaatikkoja koko Euroopan mantereella.

Jostain syystä ei-uskovat naiset ovat aina osoittaneet kiinnostusta. Ongelma on siinä, etteivät he voi sietää uskovaisuuttani. Muut uskonnot ovat heille ihan jees, koska monikulttuuri ja suvaitsevaisuus. Jostain syystä Kristinusko ei ole. Sehän on Lähi-idästä peräisin. Ei suinkaan valkoisen miehen uskonto. Mutta se vaan ei kelpaa. Muut uskonnot kelpaavat, vaikka olisivat miten naisvihamielisiä tahansa. Kristinusko on naismyönteinen, ja naisen hyvä asema länsimaissa johtuu Jeesuksen opetuksista. Jeesuksen ajan kulttuuri ei kunnioittanut naista, mutta Jeesus oli siihen aikaan radikaali. Hän opetti että naiset ovat yhtä arvokkaita kuin miehet.

Joka tapauksessa uskoni on heille vastenmielinen asia. Monesti on jopa niin, että jostain syystä he haluaisivat minun osoittavan kunnioitusta ja alistumista muille uskonnoille, koska se olisi suvaitsevaista, ja niin pitää tehdä. Jos en tee niin, saan vihat niskaani. Muiden uskontojen edustajien ei tarvitse suvaita kristittyjä, koska kristityt ovat hierarkiassa alimpana. Muiden uskontojen edustajat saavat olla miten suvaitsemattomia tahansa. Se on vaan jännää ja erilaista.

Vaikka olen tottunut siihen ettei uskostani pidetä, niin on melkein mahdotonta kuvata sitä ihmetyksen määrää, kun kristittyjä syvästi inhoava nainen tekee itseään tykö, pilkkaa suoraan tai epäsuorasti uskoani, vihoittelee siksi jos pidän itselleni tärkeästä uskosta kiinni. Se on minulle tärkein asia, ja loukkaa todella, kun se vie ihmisarvoni melkein miinukselle. Suorasukainen ehdotettu tyyliin että mitä sä nyt tollanen uskovainen olet, lopeta se uskominen, niin voidaan ruveta.... Se todella loukkaa.

Miksi, miksi lähestyä jotain ihmistä, jonka uskontoa ei voi sietää? Miksi ei valitse jotain niistä 2,5 miljoonasta suomalaisesta miehestä, jotka eivät ole kristittyjä? Maailmassa on muutama miljardi sellaista miestä, joiden uskonto on joku muu kuin Kristinusko. Sieltä vaan miestä etsimään, koska monikulttuuri. Eikö ole ihanaa? Saa suvaita. :)

Enhän minä näitä naisia inhoa. Kuka mies inhoaa naista, joka tekee aloitteen? En vain käsitä, että mille mutkalle he oikein ajatuksensa vievät. Toisaalta ymmärrän kiinnostuksenkin. Siihen kun vaikuttaa ihan muut asiat kuin uskonto. Mutta onko kristitty ainoa, jonka vakaumusta ei tarvitse kunnioittaa? Kristinusko ainoa ei sallittu uskonto?

Jos tunnistat itsesi, niin etkö kulta pieni nyt miettisi vähän tätäkin puolta asiasta.

98

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JännittävääToiseutta

      Johtuu varmaan myös käytännön asioista. Nämä naiset eivät halua lukea raamattua eivätkä käydä kanssasi kirkossa. Kun sä kuulemma olet kunnon hihhuli. Loukkaavaa kyllä täysin samat naiset heilastelevat muslimien kanssa joiden naisia syvästi halveksuva ja alistava kulttuuri on barbaarinen ja kauhistuttava. Tosin tämä heilastelu johtuu siitä ettei nämä naiset tiedä mihin ovat ryhtymässä.

      • Ap.kirjoittaja

        Moni nainen ottaa itsestään selvästi miehensä vieraan uskonnon, joka rajoittaa naisen elämää paljon enemmän kuin Kristinusko. Se on näille naisille vain monikulttuurinen kunnia. Ei häiritse näiden muiden uskontojen kirjojen lukeminen, tai niiden temppeleissä käyminen. Saa vaikutelman, että se on jopa helppoa.
        Kristityn kohdalla ei tule kuuloonkaan vastaava.


      • Kuka.on.tosissaan
        Ap.kirjoittaja kirjoitti:

        Moni nainen ottaa itsestään selvästi miehensä vieraan uskonnon, joka rajoittaa naisen elämää paljon enemmän kuin Kristinusko. Se on näille naisille vain monikulttuurinen kunnia. Ei häiritse näiden muiden uskontojen kirjojen lukeminen, tai niiden temppeleissä käyminen. Saa vaikutelman, että se on jopa helppoa.
        Kristityn kohdalla ei tule kuuloonkaan vastaava.

        Muslimeilla on paljon enemmän munaa kun näillä nykyajan kristityillä koska he tulkitsevat kirjaansa kirjaimellisesti. Mitä maallisemmaksi yhteiskunta menee, sen vähemmän kristityt noudattavat Raamattua. Esim "naiset pysyköön vaiti seurakunnassa" löytyy ihan uudesta testamentistä mutta mitä turhia nyt raamattua noudattamaan, kristityt poimii rusinat pullasta ja uskovat vielä olevansa kristittyjä. Ensimmäistä homopappia odotellessa....


      • Naisasialooseri1

        Totta. Muslimimaissa lutkaakin rangaistaan oikeudenmukaisesti kuten koraanissa sanotaan. Muslimeilla todellakin on munaa noudattaa koraanin ohjeita kirjaimellisesti ja alistaa nainen ankaran kurin ja jatkuvan välivallan uhan alaiseksi, missä naisen kuuluu ollakkin, elukka kun on.

        Kyllä kirstinuskokin kelpo uskonto on jos raamattua tulkitaan kirjaimellisesti ja armotta eli naiset pysyköön vaiti seurakunnassa jne.


      • boxi
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

        Totta. Muslimimaissa lutkaakin rangaistaan oikeudenmukaisesti kuten koraanissa sanotaan. Muslimeilla todellakin on munaa noudattaa koraanin ohjeita kirjaimellisesti ja alistaa nainen ankaran kurin ja jatkuvan välivallan uhan alaiseksi, missä naisen kuuluu ollakkin, elukka kun on.

        Kyllä kirstinuskokin kelpo uskonto on jos raamattua tulkitaan kirjaimellisesti ja armotta eli naiset pysyköön vaiti seurakunnassa jne.

        Jeesus ei pyytänyt naisia olemaan vaiti, vaan viemään evankeliumia. 12 lähintä seuraajaansa olivat miehiä hänen elinaikanaan.


      • kosmopoliittinainen

        Taas tätä tietämätöntä muslimiroskaa. Naisia vihaavia miehiä löytyy joka kulttuurista, ihan varmasti Suomestakin. Olen sattumoisin kristitty nainen, joka on toiminut 14 vuotta esimiehenä useammassa muslimimaassa. Eikä mitään ongelmaa ole koskaan ollut miespuolisten alaisten kanssa, päinvastoin.

        Naispuoliset kaverini ko. maissa olivat mm. lääkäreitä, tuomareita ja öljy-yhtiön johtajia. Joten se siitä väitteestä, että kaikki musliminaiset ovat alistettuja. Päivittäkää yleissivistyksenne tälle vuosituhannelle. Eivät kaikki muslimimaat ole afganistaneja tai saudiarabioita.

        Uskonnolla on kamalasti väliä vain fanaatikoille. Toki yhteiset arvot tekevät elämästä hiukan yksinkertaisempaa. Mutta parisuhteissa on tärkeämpää kahden ihmisen yhteispeli, kuin kansalaisuus tai uskonto. Joskus voi olla enemmän yhteistä ihmisen kanssa toiselta puolen maailmaa kuin jonkun kanssa omasta kulttuurista.

        Toki minäkin olen koko elämäni ihmetellyt miksi sellaiset miehet ovat kiinnostuneita, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä. Silloin pitää vaan kohteliaasti vääntää rautalangasta miksi tämä ei tule koskaan toimimaan. Tärkeintä on, että tietää itse mitä haluaa.


      • Tätimonikaa
        Naisasialooseri1 kirjoitti:

        Totta. Muslimimaissa lutkaakin rangaistaan oikeudenmukaisesti kuten koraanissa sanotaan. Muslimeilla todellakin on munaa noudattaa koraanin ohjeita kirjaimellisesti ja alistaa nainen ankaran kurin ja jatkuvan välivallan uhan alaiseksi, missä naisen kuuluu ollakkin, elukka kun on.

        Kyllä kirstinuskokin kelpo uskonto on jos raamattua tulkitaan kirjaimellisesti ja armotta eli naiset pysyköön vaiti seurakunnassa jne.

        Itse koen tuon " nainen vaietkoon seurakunnassa" jutun näin: tapahtumassa on jotkut naiset pulisseet takarivissä. Siitä ärsyyntyneenä on mies kirjoittanut noin. Ei Jeesuksen ohje varmasti. Hänhän on radikaali ja oikeamielinen.


      • wandula
        Tätimonikaa kirjoitti:

        Itse koen tuon " nainen vaietkoon seurakunnassa" jutun näin: tapahtumassa on jotkut naiset pulisseet takarivissä. Siitä ärsyyntyneenä on mies kirjoittanut noin. Ei Jeesuksen ohje varmasti. Hänhän on radikaali ja oikeamielinen.

        Eikös naisen vaikenemista vaatinut Paavali, joka oli aikansa kreikkalaisen misogyynisen kulttuurin kasvatti.


      • naistenkertomaa
        kosmopoliittinainen kirjoitti:

        Taas tätä tietämätöntä muslimiroskaa. Naisia vihaavia miehiä löytyy joka kulttuurista, ihan varmasti Suomestakin. Olen sattumoisin kristitty nainen, joka on toiminut 14 vuotta esimiehenä useammassa muslimimaassa. Eikä mitään ongelmaa ole koskaan ollut miespuolisten alaisten kanssa, päinvastoin.

        Naispuoliset kaverini ko. maissa olivat mm. lääkäreitä, tuomareita ja öljy-yhtiön johtajia. Joten se siitä väitteestä, että kaikki musliminaiset ovat alistettuja. Päivittäkää yleissivistyksenne tälle vuosituhannelle. Eivät kaikki muslimimaat ole afganistaneja tai saudiarabioita.

        Uskonnolla on kamalasti väliä vain fanaatikoille. Toki yhteiset arvot tekevät elämästä hiukan yksinkertaisempaa. Mutta parisuhteissa on tärkeämpää kahden ihmisen yhteispeli, kuin kansalaisuus tai uskonto. Joskus voi olla enemmän yhteistä ihmisen kanssa toiselta puolen maailmaa kuin jonkun kanssa omasta kulttuurista.

        Toki minäkin olen koko elämäni ihmetellyt miksi sellaiset miehet ovat kiinnostuneita, joiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä. Silloin pitää vaan kohteliaasti vääntää rautalangasta miksi tämä ei tule koskaan toimimaan. Tärkeintä on, että tietää itse mitä haluaa.

        kosmopoliittinaisella on onnekkaita kokemuksia. Yleistä muslimien keskuudessa on pitää naista toisen luokan kansalaisena miehiin verrattuna.


    • uuuuuuyyyyyyyyyyy

      2.Timoteuksen kirje:
      3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.

      • Halleluja-amen

        "Aabrahan uskoi Jumalaa ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi!"
        Hän ei uskonut uskontoon, vaan uskoi, että mitä hän sanoi toteutuu.

        Joh 3:31-36 Hän, joka ylhäältä tulee, on yli kaikkien. Joka on syntyisin maasta, se on maasta, ja maasta on, mitä hän puhuu; hän, joka taivaasta tulee, on yli kaikkien. Ja mitä hän on nähnyt ja kuullut, sitä hän todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
        Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.

        Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.

        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;

        mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle,

        se ei ole elämää näkevä,

        vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


    • Nnnaaiinenn

      Jos oot pantavan näkönen niin kai niitä alotteita tulee eikä siihen kuole vaikka sellasta nussis.
      Itse olen panenteisti mutta siihen uskonsuuntaan ei onneksi kuulu muiden kiusaaminen. Kunnioita ja arvosta muita niin he tekevät samoin sinulle, eli älä tyrkytä uskontoasi vaan kunnioita ja arvosta ihmisiä joilla on omat aivot. Kiitos.

      • Kivakunkerroit

        Eli uskovainen saa olla olemassa, jos kunnioittaa ylempänä olevia aivan erityisen hienosti? Muiden ei tarvitse vaivautua kunnioittamaan uskovaista.


      • Hienoasenne

        Mielenkiintoinen asenne tuo. Jos joku miellyttää silmää, niin sen kanssa voisi hoitaa nopeasti hommat, ettei vaan tarvitse siihen kummalliseen tyyppiin muuten sekaantua.


      • Nnnaaiinenn
        Kivakunkerroit kirjoitti:

        Eli uskovainen saa olla olemassa, jos kunnioittaa ylempänä olevia aivan erityisen hienosti? Muiden ei tarvitse vaivautua kunnioittamaan uskovaista.

        Ei kukaan oo ylempiarvoinen. Kaikkia pitää kohdella tasavertaisena itsensä kanssa. Elämän perussääntö: sitä saa mitä pyytää. Kunnioita ja muiden uskontoja niin hekin kunnioittavat sinua.


      • Nnnaaiinenn
        Hienoasenne kirjoitti:

        Mielenkiintoinen asenne tuo. Jos joku miellyttää silmää, niin sen kanssa voisi hoitaa nopeasti hommat, ettei vaan tarvitse siihen kummalliseen tyyppiin muuten sekaantua.

        Monestihan ihmiset toivoo pitkään et jonku käytös muuttus...esim toivotaan et väkivaltanen lopettaa väkivaltaisen käytöksen. Voihan se uskovainenkin alkaa kunnioittaa ateistia jos oikein rakastuu. Jos naiset tekee alotteita niin se kertoo vaan siitä että nämä naiset on suvaitsevaisia. Itse kunnioitan ihmisenä muslimeja, kristittyjä ja kaikkia yhtä paljon mutten lähtisi treffeille jos joku koittaa tyrkyttää minulle mitään uskontoa. Sellaista käytöstä en pidä asiallisena ja kohteliaana.


      • Nnnaaiinenn kirjoitti:

        Monestihan ihmiset toivoo pitkään et jonku käytös muuttus...esim toivotaan et väkivaltanen lopettaa väkivaltaisen käytöksen. Voihan se uskovainenkin alkaa kunnioittaa ateistia jos oikein rakastuu. Jos naiset tekee alotteita niin se kertoo vaan siitä että nämä naiset on suvaitsevaisia. Itse kunnioitan ihmisenä muslimeja, kristittyjä ja kaikkia yhtä paljon mutten lähtisi treffeille jos joku koittaa tyrkyttää minulle mitään uskontoa. Sellaista käytöstä en pidä asiallisena ja kohteliaana.

        Naisten pörrääminen aloittajan ympärillä on luonnollista. Voimakkaat mielipiteet kiehtovat. Hommaa joku kristitty nainen. Niitä on tosi kivoja ja villejä.


      • Bunyaninoppilas
        Kivakunkerroit kirjoitti:

        Eli uskovainen saa olla olemassa, jos kunnioittaa ylempänä olevia aivan erityisen hienosti? Muiden ei tarvitse vaivautua kunnioittamaan uskovaista.

        Tämä joka ketjun aloitti väittää olevansa fanaattinen uskovainen. En tiedä miten on, mutta omalla kohdallani Raamattu on se kirja johonka minä perustan olemiseni. Tuo että uskovainen saa olla olemassa jne. ei ole raamatullinen asenne. Jumala käskee rakastamaan lähimmäisiään, mutta missään hän ei käske nöyristelemään heitä. Pikemminkin päin vastoin: "Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni joka opettaa minun käteni taistelemaan, minun sormeni sotimaan" (Ps144:1). Ei itse Jeesuskaan nöyristellyt, vaan punoi nuorista ruoskan ja antoi lö lölläkän niille jotka häpäisivät Jumalan temppelin. Naisista sanon sen verran että heitä minä en ymmärrä. Tuo tuolla sängyssä tuhiseva olento on toki minulle rakas ja tuttu, mutta samalla ihan oma maailmansa, jota en edes yritä luodata sen syvempään. Minulla on periaatteeni, ja niistä en luovu. Minut on kalliilla verellä lunastettu ja eläessäni uutta elämää minä nojaan : "Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut." (2Tim. 3:16,17). Jos joku ei tahdo kuulla minua, olla minun seurassani eikä jakaa minu asiaani, hän ei minuun kuulu ja voi vapaasti mennä. Entisyydessäni oli tapanani ajatella näinkin; naisia kyllä piisaa mutta muista että sinä olet ainoa sinä.


    • demari69

      Naiset toimivat oman feminismin turruttaman itsensä kautta kykenemättä laajempaan ajatteluun. Vaistomaisesti he pyrkivät pois tästä uppoavasta laivasta johon ovat reiän itse poranneet. Luulen että useimmat naisetkin ovat feminismin uhreja. Se ei tuonutkaan hyvää elämään kuten luvattiin. Jatkuvaa työtä vain.

      Suomen älyllinen tuottava massa pienenee naisten vallatessa ahkeruudella korkeammat opinahjot. Naiset osallistuvat mutta eivät luo mitään merkittävää esimerkkinä nyhtökaura. Sillä tehdään ehkä vähän rahaa mutta miesten aikaansaannokset nokiasta koneeseen yms pitävät oikeasti maata pinnalla ja mahdollistavat naisten itsetunnon kohotus talkoot, joka todellisuudessa on hyvinvoivien luxusta.

    • hädänpäivä

      Oikeassa elämisen vaaroja.

    • Älykkö2

      Kaikki uskonnot ovat pahasta, jotka perustuvat uskomuksiin ja suoranaisiin valheisiin!
      maailma muuttuu ja ihmiset muuttuvat kokoajan, mutta raamatun tulkinnat pitäisi päivittää vastaamaan tämän hetken elämään, niinkuin päivitetään tietokoneitakin kokoajan :D
      Ei voi jäädä nojaamaan menneisyyteen!
      Minäkin inhoan uskovaisia ihmisiä jotka päästelevät kauheita valheita ja kontrolloivat muita ihmisiä ja myös aivopesevät uskomaan niinkuin he uskovat.
      Jokainen ihminen on arvokas, myös uskovainen omine puutteineen!

      • ajatus457567

        Hyvä kommentti. Päivitystä tosiaan tarvitaan.


      • luejahämmästy

        päivitys loytyy: neale donald walsh: keskusteluja jumalan kanssa osat 1-3.


      • Älykkö2
        luejahämmästy kirjoitti:

        päivitys loytyy: neale donald walsh: keskusteluja jumalan kanssa osat 1-3.

        Kiitos vinkistä, mutta uskon oman sydämmeni viisauteen ja henkilökohtaiseen yhteyteeni Luojaan! Muuta en tarvitse :D


      • Mistämoinen

        Miksei muita uskontoja tarvitse päivittää? Miksi vain Kristinusko pitää päivittää muille sopivaksi?


      • KristittyM1977

        Suosittelen sinulle kristittyjen älykköjen William Lane Craigin (FT teologiassa JA filosofiassa) kirjoja Reasonable Faith, On Guard student edition; sekä John Lennoxin (Oxfordin yliopiston matematiikan professori) kirjaa Has science buried God? Sekä monia muita kirjoja apologetiikan alalta.

        Kristinusko ei perustu valheisiin, vaan historiallisiin tapahtumiin jotka on dokumentoitu Uudessa Testamentissa.

        Kristinuskon nimissä, kuten ateismin, islamin jne nimissä on tehty paljon pahaa. Se ei kerro silti mitään niiden totuudellisuudesta. Tsekkaa Jeesuksen opetuksia ja näkee eron.

        Kristinuskon killswitch on Jeesuksen ruumiillinen ylösnousemus. Jos joku voi osoittaa ettei se ole historiallinen fakta, silloin kristinusko ei ole totta. Raamatussa Paavali jo sanoo näin. Ei kun yrittämään kumoamista...kukaan ei olevielä onnistunut siinä.

        Unohtakaamme ylimielinen asenne ja laittakaamme hieman nöyryyttä peliin.

        Siunausta!


    • Kulttuurimme on varsin maallistunut, joten voi olla että mikään uskonto ei kaikkia vedä puoleensa. Tavallaan saan vähän kiinni siitä ajatuksesta, että vieraita uskontoja suvaitaan "mieluummin". Kun ihminen tulee täysin eri kulttuurista, uskonto on osa sitä kaikkea vierasta. Toisaalta kun suomalainen mies tulee sinänsä samasta kulttuurista, mutta on uskovainen, niin se usko on ainoastaan vieras asia maallistuneelle naiselle.

      En siltikään tajua, miksi vain sitä tutummasta kulttuurista tulevaa tarvitsee sorsia. Jos usko on turn-off, sen luulisi olevan turn-off uskosta riippumatta. Mutta voi olla, että uskontoon liittyy monia harhaluuloja ja vääriä käsityksiä, kuten esim. "uskovaiset ovat tyhmempiä kuin muut". Itse tunnen paljon hienoja uskovaisia ihmisiä ja kunnioitamme toisiamme erilaisista käsityksistämme huolimatta.

      • Saanmyöskiinni

        Onko peräti niin, että jos on valkoihoinen kristitty, niin siinä on jotain erityisen ällöä? Ei ole niinku yhtään vieras ja eksoottinen? :)


      • Saanmyöskiinni kirjoitti:

        Onko peräti niin, että jos on valkoihoinen kristitty, niin siinä on jotain erityisen ällöä? Ei ole niinku yhtään vieras ja eksoottinen? :)

        Ihan mahdollista tuokin. Tosin myös kristinusko on nykyaikana monille sikäli vierasta, että koulun pakollisista uskontotunneista on jo aikaa ja kirkkoonkin kuulutaan vain tavan vuoksi tai ei ollenkaan.


      • Busholiuskovainen
        Marrrnie kirjoitti:

        Ihan mahdollista tuokin. Tosin myös kristinusko on nykyaikana monille sikäli vierasta, että koulun pakollisista uskontotunneista on jo aikaa ja kirkkoonkin kuulutaan vain tavan vuoksi tai ei ollenkaan.

        Olen kuullut väitteen, että maailman pahuus on valkoihoisten kristittyjen syytä. Sorto ja köyhyys.

        Kristinusko on hyvin vierasta useimmille ihmisille. Voin kertoa, että sekä miehet että naiset ymmärtävät sitä suurin piirtein yhtä hyvin kuin lehmä (tai sonni) uutta konttiaan.


      • Busholiuskovainen kirjoitti:

        Olen kuullut väitteen, että maailman pahuus on valkoihoisten kristittyjen syytä. Sorto ja köyhyys.

        Kristinusko on hyvin vierasta useimmille ihmisille. Voin kertoa, että sekä miehet että naiset ymmärtävät sitä suurin piirtein yhtä hyvin kuin lehmä (tai sonni) uutta konttiaan.

        Se riippuu katsontakannasta. Jos ajatellaan Max Weberin tapaan, niin protestanttisia kristittyjä ja erityisesti Jean Calvinin perillisiä on kiittäminen kapitalismista, joka taas puolestaan on aiheuttanut paljon pahaa ihmiskunnalle, kulttuureille ja ympäristölle. En kuitenkaan yksioikoisesti lähtisi vain kristittyjä syyttämään.


      • Busholiuskovainen
        Marrrnie kirjoitti:

        Se riippuu katsontakannasta. Jos ajatellaan Max Weberin tapaan, niin protestanttisia kristittyjä ja erityisesti Jean Calvinin perillisiä on kiittäminen kapitalismista, joka taas puolestaan on aiheuttanut paljon pahaa ihmiskunnalle, kulttuureille ja ympäristölle. En kuitenkaan yksioikoisesti lähtisi vain kristittyjä syyttämään.

        Vaidantatalous on vuosituhansia vanha keksintö. Me Suomessakin nautimme siitä vauraudesta, joita germaaniset protestantit ovat luoneet. Olemme itsekin kyenneet protestantteina melkein yhtä hyvään vaurauden luomiseen. Sen seurausta ovat asunnot joissa elämme, ja tekniikka jota käytämme.

        Kristityt ovat vaurauden takana. Ihmiset nauttivat siitä, mutta inhoavat kristittyjä.


      • Älykkö2
        Busholiuskovainen kirjoitti:

        Vaidantatalous on vuosituhansia vanha keksintö. Me Suomessakin nautimme siitä vauraudesta, joita germaaniset protestantit ovat luoneet. Olemme itsekin kyenneet protestantteina melkein yhtä hyvään vaurauden luomiseen. Sen seurausta ovat asunnot joissa elämme, ja tekniikka jota käytämme.

        Kristityt ovat vaurauden takana. Ihmiset nauttivat siitä, mutta inhoavat kristittyjä.

        Sinä todistit, että kristityt ovat ahneita aivopesijöitä!
        Tietääkseni tavalliset työläiset ovat tämän maan kansoittaneet ja raskaan työnraatajat rakentaneet!!! Isämme on antanut meille oikeuden elää täällä vapaana.
        Älä sinä väheksy maamme kansalaisia!


      • Busholiuskovainen kirjoitti:

        Vaidantatalous on vuosituhansia vanha keksintö. Me Suomessakin nautimme siitä vauraudesta, joita germaaniset protestantit ovat luoneet. Olemme itsekin kyenneet protestantteina melkein yhtä hyvään vaurauden luomiseen. Sen seurausta ovat asunnot joissa elämme, ja tekniikka jota käytämme.

        Kristityt ovat vaurauden takana. Ihmiset nauttivat siitä, mutta inhoavat kristittyjä.

        Vaihdantatalous on toki hieman eri asia kuin nykyinen markkinakapitalismi, joka on käytössä maailmantaloudessa.


    • NäinMeillä

      "Tavallaan saan vähän kiinni siitä ajatuksesta, että vieraita uskontoja suvaitaan "mieluummin". Kun ihminen tulee täysin eri kulttuurista, uskonto on osa sitä kaikkea vierasta. Toisaalta kun suomalainen mies tulee sinänsä samasta kulttuurista, mutta on uskovainen, niin se usko on ainoastaan vieras asia maallistuneelle naiselle."

      On itse asiassa varsin loogista että vieras uskonto tuntuu helpommalta hyväksyä kuin oman maan uskonnon fundamentalistisempi "hihhuli" tulkinta. Juuri kuten sanot, ihan kokonaan vieraaseen uskoon tutustuminen on kuin "turistimatka", vähän jännittävä ja eksoottinen. Oman uskon tai oman maan valtauskonnon kovin ääripään tulkinta taas häiritsee enemmän koska siinä on paljon tuttua mutta vähän vieraaseen muotoon muuttuneena. Se on kuin lempiruoka jonka joku tekeekin väärin jolloin se ei maistu enää samalta kuin on odottanut. Ihan tuntematon ruoka taas otetaan sellaisena kuin se on, ilman ennakko-odotuksia ja eksoottisempikin maku voi maistua hyvältä.

      • Kysynnöyrästi

        En nyt ihan saa kiinni siitä, että mikä siinä uskovaisuudessa on niin kauheaa. Tuntuu että rasistit ja fasistitkin on vähemmän kauheita. Hyvin tässä keskustelussa kuitenkin tulee näin virtuaalisellakin tasolla esiin se mitä aloituksella hain. Eksoottinen uskonto on plussaa, Kristinusko miinusta.

        En tiennyt että eksoottinen uskonto on niin hyvä juttu. Ovatko naiset niin uskonnollisia? Olen luullut että suomalaiset naiset ovat maallistuneita.

        Hei, voisiko joku nyt sanoa mulle, etten tuputa uskontoa, ja että jos nyt kunnioitan teitä jotenkin tosi hienosti, niin saan olla?


      • Nnmaainneenn
        Kysynnöyrästi kirjoitti:

        En nyt ihan saa kiinni siitä, että mikä siinä uskovaisuudessa on niin kauheaa. Tuntuu että rasistit ja fasistitkin on vähemmän kauheita. Hyvin tässä keskustelussa kuitenkin tulee näin virtuaalisellakin tasolla esiin se mitä aloituksella hain. Eksoottinen uskonto on plussaa, Kristinusko miinusta.

        En tiennyt että eksoottinen uskonto on niin hyvä juttu. Ovatko naiset niin uskonnollisia? Olen luullut että suomalaiset naiset ovat maallistuneita.

        Hei, voisiko joku nyt sanoa mulle, etten tuputa uskontoa, ja että jos nyt kunnioitan teitä jotenkin tosi hienosti, niin saan olla?

        Älä tuputa uskontoa ! <3 <3 <3


      • semmoinenonihminen
        Kysynnöyrästi kirjoitti:

        En nyt ihan saa kiinni siitä, että mikä siinä uskovaisuudessa on niin kauheaa. Tuntuu että rasistit ja fasistitkin on vähemmän kauheita. Hyvin tässä keskustelussa kuitenkin tulee näin virtuaalisellakin tasolla esiin se mitä aloituksella hain. Eksoottinen uskonto on plussaa, Kristinusko miinusta.

        En tiennyt että eksoottinen uskonto on niin hyvä juttu. Ovatko naiset niin uskonnollisia? Olen luullut että suomalaiset naiset ovat maallistuneita.

        Hei, voisiko joku nyt sanoa mulle, etten tuputa uskontoa, ja että jos nyt kunnioitan teitä jotenkin tosi hienosti, niin saan olla?

        Maallistuneiden mielikuvitus ei riitä siihen, mitä uskonto merkitsee jollekin. Tulee tavallaan yllätyksenä, että se esim. vaikuttaa myös hänen elämäänsä ja valintoihinsa. Vieraista uskonnoista ei tiedetä Suomessa oikeasti kovin paljon, joten niihin on helpompi suhtautua teoriassa neutraalimmin kuin esim. kristittyyn joka toteuttaa käytännössä uskoaan.


    • atännä

      Mikäs ongelma tuo on? Ihan normaalia eivät ihmiset hyväksy toisessa jotain piirrettä. Ei sulla ole oikeutta vaatia heitä hyväksymään sun käsityksiäsi, eikä sun tarvitse hyväksyä heidän. Hakeudu toisenlaiseen seuraan. Niin me monet ihan tavallisetkin kuolevaiset tehdään, jos törmäillään ihmisiin, joiden suhtauminen itseemme ei ole mielestämme siedettävää.

      Siispä tuo aloitus kuulosti tosi pahasti provolta. Mutta menköön, kiinnostava aihehan tuo on.

      • Enymmärräsinua

        En ymmärrä viestiäsi. En ole vaatinut ketään hyväksymään käsityksiäni.


    • Ikis__M

      "Jostain syystä ei-uskovat naiset ovat aina osoittaneet kiinnostusta. Ongelma on siinä, etteivät he voi sietää uskovaisuuttani. Muut uskonnot ovat heille ihan jees, koska monikulttuuri ja suvaitsevaisuus. Jostain syystä Kristinusko ei ole."

      Suomalaisen naisen suomimiesviha on niin voimakasta että ne haluaa tuhota sinut ja uskosi, se mikä on ulkkiksissa ihailtavan omaperäistä on oman maan miehessä vastenmielisen inhottavaa ja siksi sitä vastaan pitää hyökätä.

      • rumamaija

        Minä en tarvitse minkään valtakunnan uskontoja elämääni. Sorran tasapuolisesti niitä kaikkia.


      • Ikis__M
        rumamaija kirjoitti:

        Minä en tarvitse minkään valtakunnan uskontoja elämääni. Sorran tasapuolisesti niitä kaikkia.

        Olet sentään tasapuolinen suvaitsemattomuudessasi mikä on varmaankin ihan reilua. Itseäni ei uskovaisuus itsessään haittaisi juurikaan, naisessa se voisi olla jopa hyväksi kun tietäisi ettei ole varmaan sitten ihan jakari. Huonoksi sen näkisin sitten jos siihen sisältyisi sitä että yrittäisi käännyttää minua uskomuksiinsa.


      • rumamaija
        Ikis__M kirjoitti:

        Olet sentään tasapuolinen suvaitsemattomuudessasi mikä on varmaankin ihan reilua. Itseäni ei uskovaisuus itsessään haittaisi juurikaan, naisessa se voisi olla jopa hyväksi kun tietäisi ettei ole varmaan sitten ihan jakari. Huonoksi sen näkisin sitten jos siihen sisältyisi sitä että yrittäisi käännyttää minua uskomuksiinsa.

        Omalla kohdallani eka eksä, joka oli uskovainen, yritti juurikin käännyttää mut takaisin kirkkoon. Sen jälkeen olen päättänyt jyrkästi, ettei enää uskiksia. Monelle uskikselle on tärkeää, että puolisokin uskoo, joten voi olla vaikea löytää sellaista jolle ateisti kelpaisi - ainakaan ilman noita käännytysyrityksiä.


      • Ikis__M
        rumamaija kirjoitti:

        Omalla kohdallani eka eksä, joka oli uskovainen, yritti juurikin käännyttää mut takaisin kirkkoon. Sen jälkeen olen päättänyt jyrkästi, ettei enää uskiksia. Monelle uskikselle on tärkeää, että puolisokin uskoo, joten voi olla vaikea löytää sellaista jolle ateisti kelpaisi - ainakaan ilman noita käännytysyrityksiä.

        Minulle kelpaisi ihan mikä vaan uskonto jos se ei vaadi tuota "kääntymistä" enkä minäkään enää varmaan kirkkoon liittyisi ihan helposti.


      • Mitävikaasiinäon
        rumamaija kirjoitti:

        Omalla kohdallani eka eksä, joka oli uskovainen, yritti juurikin käännyttää mut takaisin kirkkoon. Sen jälkeen olen päättänyt jyrkästi, ettei enää uskiksia. Monelle uskikselle on tärkeää, että puolisokin uskoo, joten voi olla vaikea löytää sellaista jolle ateisti kelpaisi - ainakaan ilman noita käännytysyrityksiä.

        Mikä käännytysyrityksissä on niin ärsyttävää? Minua uskovaista on yritetty käännyttää vaikka mihin. En ole vetänyt siitä hernettä nenään. Kaikki muut kuin kristityt saavat käännyttää ja tuputtaa?


      • rumamaija
        Mitävikaasiinäon kirjoitti:

        Mikä käännytysyrityksissä on niin ärsyttävää? Minua uskovaista on yritetty käännyttää vaikka mihin. En ole vetänyt siitä hernettä nenään. Kaikki muut kuin kristityt saavat käännyttää ja tuputtaa?

        No jos toinen tietää etten usko, niin on aika rasittavaa jos silti puhuu tyyliin: "Kyllä sä vielä käännyt uskoon!" Kuulemma yksi peruste oli, että "eihän me voida mennä naimisiinkaan jos sä et kuulu kirkkoon", ihan kuin maistraatti ei olisi muka käynyt (omat vanhempanikin siviilivihkittiin sillä isäni ei kuulunut kirkkoon). Tosin en itse edes halunnut hänen kanssaan naimisiin joten sama se.


      • Sellainenkultaolisulla
        rumamaija kirjoitti:

        No jos toinen tietää etten usko, niin on aika rasittavaa jos silti puhuu tyyliin: "Kyllä sä vielä käännyt uskoon!" Kuulemma yksi peruste oli, että "eihän me voida mennä naimisiinkaan jos sä et kuulu kirkkoon", ihan kuin maistraatti ei olisi muka käynyt (omat vanhempanikin siviilivihkittiin sillä isäni ei kuulunut kirkkoon). Tosin en itse edes halunnut hänen kanssaan naimisiin joten sama se.

        Sellainen tapaus siis. Onhan se rasittavaa kun oma kulta jotain puhuu. :)


    • Olen monesti miettinyt, että mikä saa ihmiset uskomaan sokeasti johonkin menneen maailman juttuun..Mikä näitä ihmisiä estää sen hetken jos toisenkin verran miettiä asioita ihan järjen kanssa ja sitten nähdä totuus. Nyt tavallaan he sulkevat mielestään kaiken järjellisen ja ryntäilevät aivokuolleina zompeina seuroista toiseen toivoen ikuista elämää paratiisissa, pysähtymättä kertaakaan ajattelemaan, siis oikeasti ajattelemaan.

    • 785

      Provo mikä provo. Et osannut ollenkaan uskottavasti esittää hihhulia. Kirjoitustyylikin oli tuttu jostain aiemmasta, tai aiemmista.....

      Taidat olla vain joku näistä vakkariprovoilijoista.

    • flowersreally

      En oo koskaan yrittäny uskon asioita selittää, enkä ajatellu alottaa nytkään.

    • Luolamadonna

      Mjoo

      Hyvä kysymys.

      Mutta mulle tuli mieleen, että näissä absurdeissa rähinöissä me siviilit aina kärsimme.

      (Hihitystä)

      • Hyväon

        Vetäydyt siis tämän ilmiön ulkopuolelle.


      • Luolamadonna
        Hyväon kirjoitti:

        Vetäydyt siis tämän ilmiön ulkopuolelle.

        Haista sinä vittu !!!!!!!!!!!!!!


    • Uskomushullu

      Kristityt uskovaiset eivät kestä minun henkisyyttäni ja yrittävät väittää, että minun henkisyys ei ole oikeaa vaan väärää! Anna mun kaikki kestää!
      He tyrmäävät koska minulla on kosketus henkimaailmaan ja Luojan enkeleihin!
      Sairasta hallitsemista ja minua loukkaavaa mitätöintiä!
      Ihan kuin he vain voivat tehdä mitä lystää ja arvostella muita vääräuskoisiksi.
      Todellakin vihaan kristittyjä jotka eivät näe henkimaailman rakkautta ja ohjausta!

      • UksontoOnPerseestä

        Minullakin on ihan samanlainen kokemus :(
        Ihan kuin olisin virheellinen ihminen heidän silmissä :(


      • LuojanLapsi
        UksontoOnPerseestä kirjoitti:

        Minullakin on ihan samanlainen kokemus :(
        Ihan kuin olisin virheellinen ihminen heidän silmissä :(

        https://youtu.be/bKzP78qF7Ug
        Pmmp


    • Asia selitettiin jo Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa: naiset johdattavat miehet kadotukseen.

      • Kadotkaatyhjyyteen

        Juuri noin se pitää mennäkin. Äijät saakin kadota maanpäältä :D
        Ensimmäisen palstamiespaskat :D


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Juuri noin se pitää mennäkin. Äijät saakin kadota maanpäältä :D
        Ensimmäisen palstamiespaskat :D

        Eiku me tullaan vielä sun uniinkin. :3


      • KadotkaaTyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Eiku me tullaan vielä sun uniinkin. :3

        Ei muuta kuin menolippu persiiseen ja menox :p
        Ei tuu ikävä :o
        Älä unta nää, mä käytän unisiepparii, niin en muista uniani :D


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Eiku me tullaan vielä sun uniinkin. :3

        Unesta puheenollen olen nähnyt unta yhdestä palstamiehestä :O


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Unesta puheenollen olen nähnyt unta yhdestä palstamiehestä :O

        Oliko se läpimärkä uni?


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Oliko se läpimärkä uni?

        Miksi se sua kiihottaa??? :O
        No se oli kiihottavan seksuaalinen uni :D
        Kiihotuitko? :D


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Miksi se sua kiihottaa??? :O
        No se oli kiihottavan seksuaalinen uni :D
        Kiihotuitko? :D

        Juuri sellaisia unia naiset aina näkevät.


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Juuri sellaisia unia naiset aina näkevät.

        Valitettavasti näen liian harvoin :(
        Käykö kateeksi?


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Juuri sellaisia unia naiset aina näkevät.

        Valitettavasti näen liian harvoin :(
        Käykö kateeksi?


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Valitettavasti näen liian harvoin :(
        Käykö kateeksi?

        Näen unia (märkiä tai kuivia) lähinnä vain jos pidän taukoa runkkaamisesta. Pidän taukoa harvoin, joten en juuri näe unia.


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Näen unia (märkiä tai kuivia) lähinnä vain jos pidän taukoa runkkaamisesta. Pidän taukoa harvoin, joten en juuri näe unia.

        Eli sinä et saa naista?
        Mitä muuten tarkoittaa HC-ätmel ?


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Eli sinä et saa naista?
        Mitä muuten tarkoittaa HC-ätmel ?

        Ensin olin vain ätmel, mutta sitten täytin 30 vuotta, jolloin muutuin velhoksi ja sitä myöten HC-ätmeliksi.


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Ensin olin vain ätmel, mutta sitten täytin 30 vuotta, jolloin muutuin velhoksi ja sitä myöten HC-ätmeliksi.

        Noni velho mitä tarkoittaa HC ?????
        Onko velholla myös viitta ???


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Noni velho mitä tarkoittaa HC ?????
        Onko velholla myös viitta ???

        HC tarkoittaa hardcore, mikä taas tarkoittaa sitä, että on erityisen ätmel. Velhon määrittää enemmän taikavoimat kuin kostyymi.


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        HC tarkoittaa hardcore, mikä taas tarkoittaa sitä, että on erityisen ätmel. Velhon määrittää enemmän taikavoimat kuin kostyymi.

        Käytätkö päätäsi ja psyykkisiä ominaisuuksia taikavoimana?
        Mitä vittua tarkoittaa kostyymi? Etkö voi selittää selkokielellä?
        Eli pidät rajuista otteistako?


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Käytätkö päätäsi ja psyykkisiä ominaisuuksia taikavoimana?
        Mitä vittua tarkoittaa kostyymi? Etkö voi selittää selkokielellä?
        Eli pidät rajuista otteistako?

        Miksi olet noin äreä?

        Ei kaikki jutut liity aina pornoon.


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Miksi olet noin äreä?

        Ei kaikki jutut liity aina pornoon.

        Anteeksi, minulla on psyykkisiä ongelmia ja alitajuntani on vihamielinen :(
        muuten olen ihan mukava :)
        No miten hardcore sitten ilmenee elämässäsi?


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Anteeksi, minulla on psyykkisiä ongelmia ja alitajuntani on vihamielinen :(
        muuten olen ihan mukava :)
        No miten hardcore sitten ilmenee elämässäsi?

        Siten että olen ihmissuhteissa kolmekymppisenä edelleen täysin kokematon.


      • Kadotkaatyhjyyteen
        HC-ätmel kirjoitti:

        Siten että olen ihmissuhteissa kolmekymppisenä edelleen täysin kokematon.

        Minä taas menetin neitsyyteni kun isä raiskasi minut :(
        Ja aikuisenakin minut on raiskattu :(
        Ei kaikki mikä kiiltää ole kuitenkaan hyvää elämää.


      • Kadotkaatyhjyyteen kirjoitti:

        Minä taas menetin neitsyyteni kun isä raiskasi minut :(
        Ja aikuisenakin minut on raiskattu :(
        Ei kaikki mikä kiiltää ole kuitenkaan hyvää elämää.

        Siitäkö ne psyykkiset ongelmat johtuvat?


      • Äläkatoa
        HC-ätmel kirjoitti:

        Siitäkö ne psyykkiset ongelmat johtuvat?

        Joo siitä, mun alitajuntaan on jäänyt pahaolo, kauhu, pelko.
        Ärsytettynä minä voin muuttua tosi ilkeäksi!
        Mutta pystyn elämään normaalia elämää kun lääkitys on kohillaan.
        Tästähän kehkeytyi pitkä keskustelu :D
        Toivottavasti uskallat lähestyä ihmistä josta olet kiinnostunut.
        Hyvää ystävänpäivää ja öitä !


      • Äläkatoa kirjoitti:

        Joo siitä, mun alitajuntaan on jäänyt pahaolo, kauhu, pelko.
        Ärsytettynä minä voin muuttua tosi ilkeäksi!
        Mutta pystyn elämään normaalia elämää kun lääkitys on kohillaan.
        Tästähän kehkeytyi pitkä keskustelu :D
        Toivottavasti uskallat lähestyä ihmistä josta olet kiinnostunut.
        Hyvää ystävänpäivää ja öitä !

        Ja täällä sitten purat sitä meihin. :-/

        Hyvää yötä.


      • Katoakkin
        HC-ätmel kirjoitti:

        Ja täällä sitten purat sitä meihin. :-/

        Hyvää yötä.

        Ei se ihan niin mene :(
        En minä tahallani sitä tee tollo :(
        Voit ajatella mitä lystäät, miksi itse olit tympeä minua kohtaan.
        Haist ite :(


      • Katoakkin kirjoitti:

        Ei se ihan niin mene :(
        En minä tahallani sitä tee tollo :(
        Voit ajatella mitä lystäät, miksi itse olit tympeä minua kohtaan.
        Haist ite :(

        Haist yötä.


      • Katoakatoa
        HC-ätmel kirjoitti:

        Haist yötä.

        ite harrastat henkistäväkivaltaa täällä :(


    • Näkemystä

      Tuleepa mieleen, että olet niin hyvännäköinen mies, että vedät lähinnä niin hyvännäköisiä naisia, etteivät voi käsittää, jos joku sanoo ei kiitos. Uskonnollisuuden luonnetta ei nykyään ymmärretä ja siksi nuo ihmiset yrittävät saada sinut vaihtamaan vakaumuksesi panoon.

      Olen itse lähinnä jonkin sortin ateisti, mutta kunnioitan toisten oikeutta vakaumuukseensa. Tsemppiä!

    • Setä.neuvoo

      Psykologian tai psykiatrian alalla on puhuttu luonnehäiriöisistä ja sosiopaateista. Se puhe on vajavainen yritys kuvailla syntisen ihmisen ajattelu- ja toimintatapoja. Jos syntinen/uskomaton nainen pitää sinua uskossasi jonkinlaisena paskana, niin hänellä itsellään ei kuitenkaan ole voimaa tai selkärankaa pysyä "paskastaan" erossa, vaan haluaa pörrätä ympärilläsi kuin persekärpänen. Kuvastaa sitä, miten saatana tai riivaajat haluaisivat saalistaa ihmisiä. Raamatun Sananlaskujen kirjassa puhutaan siitä, miten avionrikkojanainen saalistaa sieluja.

    • vainyksiJeesus

      APlle: Jos olet laitalahkolainen hihhuli kuten itsekkin aikoinani olin,niin vastenmielisyyteen voi olla molemmilla sukupuolilla eritavoin tulkittavia syitä. Hengellisessä mielessä voidaan puhua siitä,että tämä maailma joka on vain väliaikainen etappi meille Jumalan todellisuuteen matkaaville, on pahan vallassa ja niin ovat myös ihmiset siinä. Katso vaikka 10 uutiset ;) Ihmisenhän olisi tultava kohtaamaan omat pimeät puolensa eli nöyrryytettävä oma ylpeytensä jonkin suuremman käsiin ja vain luotettava kuin lapsi. Raamattu tarjoaa armoa parannuksenteon jälkeen-ihmissuoritteet täten on mitätöity. tämä ei useimmille itseään uskovina pitävillekään ole selvää,surullista kyllä ja koitetaan matkata autuuteen ilman muutoshalua tai tietoa sen tarpeellisuudesta.

    • Setä.neuvoo
    • Setä.neuvoo

      Omilla teoilla pelastumisen yrittämisen touhusta on monenlaisia keskusteluja, esim:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14221336/helluntailaisten-eksytys-on

      Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      http://biblehub.com/pr38/ephesians/2.htm

      Tätä vastaan väittelyä on nimitetty pelagiolaisuudeksi:

      https://duckduckgo.com/?q=pelagiolaisuus -site:wikipedia.org&ia=web

    • Maailman henki vaikuttaa ihmisissä, siksi he pilkkaavat eivätkä hyväksy uskovaisia. Et si itsellesi uskovainen nainen, maailman ihmisiin ei kannata niin panostaa. Saisitte palvella yhdessä Herraa eikä olisi ristiriitoja.

    • PasiToivonen

      >>Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.>>

      PItäisi olla: Lutherin mukaan pelastusta ei saada teoilla.

    • Tätä_naiset_on

      Johtuu Simpsoneista. Kukaan ei halua panna Flandersia, vaikka edustaakin hyviä arvoja.

    • PimppiMäärääTahdin

      Suuri osa suomalaisista naisista uskoo oman alapäänsä kertomaan totuuteen. Joku muodollinen koulutus ehkä on, minkä vuoksi jonkinlainen järkiperäinen työskentely jossakin työpaikassa on mahdollista. Mutta yleisesti pillun määräämällä tahdilla mennään ja oma uskonta pillun määräämänä halutaan kehittää. Joten ei ihme, ettei kristinusko omine vaatimuksine viehätä näitä naisia, lukuunottamatta ehkä kaikkein liberaaleinta suuntausta kristinuskosta.

    • Pyysit selitystä ilmiölle!
      Selvähän se: kohtaamasi kristinuskoa vihaavat naiset ovat ollet henkilökohtaisesti tavalla tai toisella tekemisissä kristillisyyden kanssa, ja itse tempautuneet (tai vasta pyristelevät) siitä eroon.
      Se on siis heille uskonnon kysymys.
      Sen sijaan toisten, eksoottisten, uskontojen suhteen asia on toisin, avainsana on todellakin juuri EKSOOTTISUUS, hehän eivät osaa, eivätkä yritäkään, samaistua niiden harjoittajiin.
      Siinä lyhykäisyydessään asian ydin :)

    • kjgfas

      Xjuippi on varmasti oikeassa. Monella suomalaisella on huonoja kokemuksia kristityistä uskovista, koska kristittyjä uskovia on täällä niin paljon. Eksoottiset uskonnot taas ovat senverran kaukana omasta kokemusmaailmasta, ettei niiden pimeisiin puoliin ole joutunut henkilökohtaisella tasolla kosketuksiin ja siksi niitä kohtaan on helpompi olla suvaitsevainen.

    • Setä.neuvoo

      Lahkoissa ja kirkoissa on tekopyhiä. Jossain helluntailaisten salilla saattaa käydä viikko toisensa jälkeen saarnamiehiä jauhamassa samaa sekasotkua, että toisaalta julistetaan armoa, toisaalta teoilla pelastumista - esim. "uskonratkaisulla" tai parannuksen tekemisellä. Keskimääräinen jäsen saattaa olla täysin pihalla, että saadaanko pelastus armolla vai teoilla.

      Sitten Suomi24-keskusteluissa ja muualla pyörii ns. profeettoja, jotka julistavat näille, että teidän opettajanne ja saarnamiehenne ovat saatanan kätyreitä, ohjaavat teitä helvettiin, kun eivät varoittele synnistä. Yleisö ihastuu tuon sekasotkun myllytyksen jälkeen, että onpa upeaa oppia, vihdoinkin tuli joku sanomaan suoraan totuuden meille.

      Raamatun mukaan pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

    • jumalaloiaivot

      Minä taas olen uskovainen nainen, mutta pysyn kyllä mahdollisimman kaukana kaikista hihhulifanaatikoista. Riippumatta siitä millaisessa paketissa tulevat.

    • Alkuperäiseen kysymykseen;

      "Ongelma on siinä, etteivät he voi sietää uskovaisuuttani. Muut uskonnot ovat heille ihan jees, koska monikulttuuri ja suvaitsevaisuus. Jostain syystä Kristinusko ei ole. Sehän on Lähi-idästä peräisin. Ei suinkaan valkoisen miehen uskonto. Mutta se vaan ei kelpaa. Muut uskonnot kelpaavat, vaikka olisivat miten naisvihamielisiä tahansa."

      Tämä tyttöjen aivopesu ja poikien alistaminen alkaa jo päiväkodeissa ja jatkuu koulujen viimeisille vuosille saakka. Kaikenmaailman suvakki pedagogit® harjoittavat sellaista lasten kasvatus- ja opetusoppia, missä piilotajunnan tasolla ujutetaan lapsen päähän juuri tämä kokemasi käytösmalli, mikä sitten aikuisiässä realisoituun juuri esittämälläsi tavalla.

    • Väriään_tunnustava

      Kristittynä naisena ymmärrän kyllä tuon ongelman.
      Tosiasiahan on se, ettei ole kauhean muodikasta olla kristitty.
      Itse en pidä suurta ääntä uskostani, koska uskonasioista puhuminen ärsyttää monia.
      En toki uskoani kielläkään. Miksi kieltäisin. Se on elämäni tärkein asia.
      Ei-uskovat eivät vaan ymmärrä sitä, että "uskis" ei voi ainakaan vakavasti seurustella "ei-uskiksen" kanssa.
      Miksi sitten hengailet ei-uskovien naisten kanssa, jos he eivät voi sinua ymmärtää?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe