TM talvitesti 2016 Toyota Auris Hybrid erinomainen

ErinomainenjakaunisAuris

Eilen 10.2.2016 ilmestyneessä TM:n numerossa 4/2016 on nelivetoisten autojen talvitesti. Vertailussa oli kaksivetoisena verrokkina Toyota Auris Touring Sports hybrid.

Auris menestyi vertailussa erinomaisesti. Se valittiin verrokiksi siksi, että siinä on hyvä lämmityslaite ja sen etenemiskyvyn etevyys on hyvä.

Auris voitti vertailussa neljä nelivetoakin.

Kommentteja:

"Tasamaalla hybridivoimansiirto löytää hämmentävän hyvin pitoa"

"Liukkaaksi jääksi monin paikoin kiillottuneella lämmityslaitekokeen taajamaradalla Auris pysyi hyvin muiden mukana, terävissäkin kiihdytyksissä."

Maantieajosta Toyota ottaisi kiitettävän arvosanan, samoin hallittavuudesta.

"Lämmityslaitteestaan Auris sai vuoden 2013 talviautotestissä täyden kympin, nyt arvosana olisi pudonnut puolikkaan numeron vertailuryhmän vaihtuessa"

Valosista sai saman arvosanan kuin vuoden 2013 talviautotestistä vaikka tuosta mallista puutuivat tuplaxenonit.

88

1450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toyopower

      Unelma peli jallittaa euro rottelot, mennen tullen!

      • 650Nm

        Niin unelmapeli tekee, mutta unelmapeli ei ole Toyota.


      • 5tttuuuooo

        Niin auto on vain unelma sinulle.


    • tarkkuutta_tero

      "Se valittiin verrokiksi siksi, että siinä on hyvä lämmityslaite ja sen etenemiskyvyn etevyys on hyvä."
      Ei oikein sattunut kohdalleen tuo lainaus! Oikeasti siinä kerrottiin nelivedon verrokille haluttuja vaatimuksia näillä sanoilla: "Kaksivetoisia verrokkeja olisi tietysti ollut tarjolla vaikka kuinka monta, mutta päädyimme siihen, että verrokkimallin pitäisi olla valmiiksi talvivertailussa menestynyt auto. Siinä saisi olla hyvä lämmityslaite, eikä etenemiskyvyn etevyys olisi pahasta."

      "Auris voitti vertailussa neljä nelivetoakin."
      Missään vetokykyä kuvaavassa vertailussa Auris ei pärjännyt yhdellekään nelivedolle. Vetokyky lumiseen ylämäkeen oli ala-arvoinen.
      Suora lainaus:
      "Jos auto olisi tänä vuonna arvosteltu samoilla kriteereillä nelivetojen kanssa, olisi talviarvosanaksi tullut 8,2, eli vahvat kolme tähteä. Auris olisi jättänyt taakseen neljä nelivetoakin. Tosin kaikki nelivedot jättävät sen jälkeensä heti kiihdytyksessä, ja jyrkän nousun kohdalla Auris Hybrid jäisi aivan yksin. Hinausapua siltä ei kannattaisi edes pyytää. Huonoimman vertailuarvosanansa Auris sai siis tietenkin etenemiskyvystä; kiipeilytaidot eivät yksinkertaisesti riitä."

      • 24234

        Auris siis on erittäin pätevä peli vajaavetoiseksi ja ajettavuudeltaan hyvä.

        Paraskaan vajaavetoinen nyt vaan ei pärjää nelivedolle.
        Outoa oli että Volvo oli toinen testatuista mikä EI lähtenyt pakkasella käyntiin ilman apuvirtaa. Nyt siis kyse uudesta autosta.


      • voihanPässinAjatuksia

        Akuthan ovat ihan samoja ja aina kaikkialla samassa iskussa ja tietenkin Volvon tekemiä.


      • OikeaaTietoa
        voihanPässinAjatuksia kirjoitti:

        Akuthan ovat ihan samoja ja aina kaikkialla samassa iskussa ja tietenkin Volvon tekemiä.

        Volvolla ei ole mitään tekoa Toyotan akkujen kanssa. Toyota kilpailuttaa ja testaa akkujen valmistajat joka vuosi ankarin testein. Siksi Toyotan käynnistysakut kestävät kaksitoista vuotta.


      • OikeaaTietoa

        "Vetokyky lumiseen ylämäkeen oli ala-arvoinen."

        Ei nyt oikein sattunut kohdalleen tuo sinun aivan oma toteamuksesi vetokyvystä. Missään kohdin Auriksen vetokyky ei ollut ala-arvoinen. On päin vastoin hämmästyttävää, että Auris pärjäsi kaksivetoisena verrokkina noinkin hyvin nelivetoisten sarjassa.

        Mitä eroa noilla sinun lainauksillasi on aloittajan lainaukseen. Ei yhtään mitään.

        Hämmästyttävä menestys Aurikselle.


      • siis_näin
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Volvolla ei ole mitään tekoa Toyotan akkujen kanssa. Toyota kilpailuttaa ja testaa akkujen valmistajat joka vuosi ankarin testein. Siksi Toyotan käynnistysakut kestävät kaksitoista vuotta.

        Tarkoitat kai, että Toyota kilpailuttaa akkutoimittajat, ja valitsee edullisimman vaaditun tason ylittäjän. Jos Toyotassa olisi Webasto, kestäisi akku saman 4-5 vuotta, kuin muissakin. Ilman sitä tulee muutama vuosi lisää.


      • totuusOnNäinPäin
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        Volvolla ei ole mitään tekoa Toyotan akkujen kanssa. Toyota kilpailuttaa ja testaa akkujen valmistajat joka vuosi ankarin testein. Siksi Toyotan käynnistysakut kestävät kaksitoista vuotta.

        Toyota kilpailuttaa vuosittain alihankkijat ja valitsevat halvimman ja siksi toyotan laatu on romahtanut niin alas, että joka julkisuutta välttelevä pääjohtaja Mr. Toyoda nöyrtyi tulemaan julkisuuteen pyytelemään anteeksi tuotteiden surkeaa tasoa ja ylimitoitettuja säästöjä. Onko tämä päässyt jälleen unohtumaan.
        Mm. Avensis on sijouttunut 3.vuotiaiden katsastustilastossa sijalle 37. Tämä artikkeli taisi olla tällä viikolla lehdissä, mutta en viitsi kaivaa asiin.


      • fsdffr
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        "Vetokyky lumiseen ylämäkeen oli ala-arvoinen."

        Ei nyt oikein sattunut kohdalleen tuo sinun aivan oma toteamuksesi vetokyvystä. Missään kohdin Auriksen vetokyky ei ollut ala-arvoinen. On päin vastoin hämmästyttävää, että Auris pärjäsi kaksivetoisena verrokkina noinkin hyvin nelivetoisten sarjassa.

        Mitä eroa noilla sinun lainauksillasi on aloittajan lainaukseen. Ei yhtään mitään.

        Hämmästyttävä menestys Aurikselle.

        Kyllä vaan oli TM:n etenemiskyky kohdassa vetokyky lumiseen ylämäkeen Toyotan kohdalla luki ALA- ARVOINEN. Ei sitä täällä olevat kehut miksikään totuutta muuta.


      • Corolla16
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        "Vetokyky lumiseen ylämäkeen oli ala-arvoinen."

        Ei nyt oikein sattunut kohdalleen tuo sinun aivan oma toteamuksesi vetokyvystä. Missään kohdin Auriksen vetokyky ei ollut ala-arvoinen. On päin vastoin hämmästyttävää, että Auris pärjäsi kaksivetoisena verrokkina noinkin hyvin nelivetoisten sarjassa.

        Mitä eroa noilla sinun lainauksillasi on aloittajan lainaukseen. Ei yhtään mitään.

        Hämmästyttävä menestys Aurikselle.

        Kyllä siinä testissä niin luki, että Toyota ei pärjännyt yhdellekään nelivedolle lumiseen ylämäkeen ajaessa suoritus oli ala-arvoinen.


      • Corolla16
        24234 kirjoitti:

        Auris siis on erittäin pätevä peli vajaavetoiseksi ja ajettavuudeltaan hyvä.

        Paraskaan vajaavetoinen nyt vaan ei pärjää nelivedolle.
        Outoa oli että Volvo oli toinen testatuista mikä EI lähtenyt pakkasella käyntiin ilman apuvirtaa. Nyt siis kyse uudesta autosta.

        Volvossa dieselpolttoaine petti.


      • MitsubishiAC

        Hallittavuus liukkaalla:
        AudiA4 erinomainen, erinomainen, erinomainen, erinomainen kaikissa neljässä AJAMISTA TALVELLA koskevassa kohdassa.
        Sama ei onnistu Toyotalla. Auto on ajamista varten.


      • Uussaw
        MitsubishiAC kirjoitti:

        Hallittavuus liukkaalla:
        AudiA4 erinomainen, erinomainen, erinomainen, erinomainen kaikissa neljässä AJAMISTA TALVELLA koskevassa kohdassa.
        Sama ei onnistu Toyotalla. Auto on ajamista varten.

        Ei siellä mikään muukaan yhtä hyviä saanut. Varmaan olet nyt tosi riemuissasi, kun 2-veto Toyota ei ollut paras ajettava. Kuten ei 99,9% autoista voikaan olla.


      • Ja_mitä
        totuusOnNäinPäin kirjoitti:

        Toyota kilpailuttaa vuosittain alihankkijat ja valitsevat halvimman ja siksi toyotan laatu on romahtanut niin alas, että joka julkisuutta välttelevä pääjohtaja Mr. Toyoda nöyrtyi tulemaan julkisuuteen pyytelemään anteeksi tuotteiden surkeaa tasoa ja ylimitoitettuja säästöjä. Onko tämä päässyt jälleen unohtumaan.
        Mm. Avensis on sijouttunut 3.vuotiaiden katsastustilastossa sijalle 37. Tämä artikkeli taisi olla tällä viikolla lehdissä, mutta en viitsi kaivaa asiin.

        vanhempien autojen katsastustilastoja verrataan, sitä paremmin Toyota menestyy. Se on sitä pitkän ajan laatua jossa japanilainen laatu on ylivoimaista. Onhan joku Porsche myös kärkipäässä mutta ne autot vasta merkkihuollossa merkkiosilla ja isolla rahalla huolletaankin. Kolmevuotiaiden autojen katsastustilasto ei kerro kestävyydestä tai laadusta vielä mitään.


      • Hulluseon
        totuusOnNäinPäin kirjoitti:

        Toyota kilpailuttaa vuosittain alihankkijat ja valitsevat halvimman ja siksi toyotan laatu on romahtanut niin alas, että joka julkisuutta välttelevä pääjohtaja Mr. Toyoda nöyrtyi tulemaan julkisuuteen pyytelemään anteeksi tuotteiden surkeaa tasoa ja ylimitoitettuja säästöjä. Onko tämä päässyt jälleen unohtumaan.
        Mm. Avensis on sijouttunut 3.vuotiaiden katsastustilastossa sijalle 37. Tämä artikkeli taisi olla tällä viikolla lehdissä, mutta en viitsi kaivaa asiin.

        Johan on täyttäpotaskaa Avensiksen katsastustilastosta.. "En viitsi kaivaa esiin". Hullu.


      • Kuneilukenujt
        fsdffr kirjoitti:

        Kyllä vaan oli TM:n etenemiskyky kohdassa vetokyky lumiseen ylämäkeen Toyotan kohdalla luki ALA- ARVOINEN. Ei sitä täällä olevat kehut miksikään totuutta muuta.

        Ei lukenut.


      • älä_edes_yritä
        OikeaaTietoa kirjoitti:

        "Vetokyky lumiseen ylämäkeen oli ala-arvoinen."

        Ei nyt oikein sattunut kohdalleen tuo sinun aivan oma toteamuksesi vetokyvystä. Missään kohdin Auriksen vetokyky ei ollut ala-arvoinen. On päin vastoin hämmästyttävää, että Auris pärjäsi kaksivetoisena verrokkina noinkin hyvin nelivetoisten sarjassa.

        Mitä eroa noilla sinun lainauksillasi on aloittajan lainaukseen. Ei yhtään mitään.

        Hämmästyttävä menestys Aurikselle.

        Kyllä se nimenomaan arvosteltiin ala-arvoiseksi!
        TM4/2016, sivu 27, taulukko "ETENEMISKYKY", palsta "Vetokyky lumiseen ylämäkeen", alin rivi Toyota = ala-arvoinen.
        Faktaa ei ole edes fanaatikon järkevää kieltää. Saa vielä hullun leiman otsaansa!


      • et_vain_osaa
        Kuneilukenujt kirjoitti:

        Ei lukenut.

        Jos ei mielestäsi lukenut niin ET OSAA LUKEA!


      • äläSittenPetyEthän
        Hulluseon kirjoitti:

        Johan on täyttäpotaskaa Avensiksen katsastustilastosta.. "En viitsi kaivaa esiin". Hullu.

        Myönnätkö jos kaivan sulle linkin tuosta tilastosta?


      • alamäkiMenossa

      • Toyota_Corolla
        Uussaw kirjoitti:

        Ei siellä mikään muukaan yhtä hyviä saanut. Varmaan olet nyt tosi riemuissasi, kun 2-veto Toyota ei ollut paras ajettava. Kuten ei 99,9% autoista voikaan olla.

        Tietysti Toyota Auris ei ole kaikissa talvi olosuhteissa paras ajo-ominaisuuksiltaan, mutta sohjossa se on yksi parhaista ajaa. Tästä se on saanut lukuisia kehuja. Sen sijaan Skoda Octavia haukkuja, kun se ei tahdo millään kulkea suoraan sohjossa. Sitä täytyy kokoajan ajaa, että se pysyisi omalla puolella tietä. Lämmityslaitekin on siinä täysin kelvoton. Hyvä jos saa tuulilasin pidettyä jäästä vapaana, mutta ei kuitenkaan sivulaseja. Käsittämätöntä, että tälläistä autoa saa suomessa myydä. Se on suorastaan turvallisuus riski kaikille liikenteessä oleville.


    • kurjaaKulkuaHuteraaMenoa

      Auris on perusvaarin ja tietämättömän peruskulkine, harmaa mitäänsanomaton ja mauton, ei kiinnosta millään lailla ketään oikeasti, mutta kun jokin kulkine kelpaa jos siinä on usko ettei siihen palaisi rahaa, mutta vanha maine pettää kuitenkin.

      • 9472847

        Kiinnostaa sua ainakin koska tänne tulet itkemään huonoa autovalintaasi, vigavaagen vai mikä natsiritsa sulla mahtaa olla.
        Vie ritsasi paalamoon ja osta tojota.


      • ldlddmld

        Kumma jos auris ei kiinnosta millään lailla, luet kuitenkin tojotan palstaa ja kirjoittelet tänne? Kaappihomo?


      • Kuinkahan_kauan
        ldlddmld kirjoitti:

        Kumma jos auris ei kiinnosta millään lailla, luet kuitenkin tojotan palstaa ja kirjoittelet tänne? Kaappihomo?

        trollin pää kestää kuulla kaikkea vittuilua jonka se itse aiheuttaa. Joku sairaushan tuossa täytyy takana olla tai sitten se on maksettu pelle. Uskottavuus on pojalla aika ohutta nykyisin.


      • Nuorekasauto

      • melkoHuonoItsetuntoko
        9472847 kirjoitti:

        Kiinnostaa sua ainakin koska tänne tulet itkemään huonoa autovalintaasi, vigavaagen vai mikä natsiritsa sulla mahtaa olla.
        Vie ritsasi paalamoon ja osta tojota.

        aikaahan täällä kulutetaan ja lue uusimpia autoiluun liittyviä kirjoituksia, joten siksi eksyin tänne Toyotamekkaan jossa ei ilmeisesti kestetä totuudenmukaista kritiikkiä omasta valinnastaan. En omista VW:tä.


      • Uussaw
        Kuinkahan_kauan kirjoitti:

        trollin pää kestää kuulla kaikkea vittuilua jonka se itse aiheuttaa. Joku sairaushan tuossa täytyy takana olla tai sitten se on maksettu pelle. Uskottavuus on pojalla aika ohutta nykyisin.

        Ainoa oikeasti sairas täällä olet sinä noine samoine kommenttein.


      • Eikö_sinun
        Uussaw kirjoitti:

        Ainoa oikeasti sairas täällä olet sinä noine samoine kommenttein.

        pitäisi Toyota-miehenä kritisoida noita pikkupojan trolleja. Nyt kuitenkin puolustat sitä. Jokuhan tällä perusteella saattaisi luulla että sinä oletkin itse tuo trollipoju. Nyt ei oikein ymmärrä tarkoitusperiäsi.


      • Uussaw
        Eikö_sinun kirjoitti:

        pitäisi Toyota-miehenä kritisoida noita pikkupojan trolleja. Nyt kuitenkin puolustat sitä. Jokuhan tällä perusteella saattaisi luulla että sinä oletkin itse tuo trollipoju. Nyt ei oikein ymmärrä tarkoitusperiäsi.

        Tuon kirjoitti joku vitsiniekka nimimerkilläni. En tiedä mistä edes on kyse. Kannattaa lapsellisimmat lällätykset ohittaa tuhlaamatta niihin omaa aikaansa.


    • ihan_se_sama

      Kauppakassi se vaan on.

    • Huutajaa

      SITÄ AURISTA EI SIIHEN AIVAN TURHAN TAKIAVERROKIKSI LAITETTU. SE ON TODELLA SUURI ARVONANTO AURIKSELLE.

    • LuehansiitäVikawagenmies

      Nimimerkki Toyotin kirjoitti ketjussa "Toyota kestää suuria kilometrimääriä":

      -93 corolla ja mittarissa 870000 km, ventiiliohjurikumit vaihdettu, startin solenoidin kärjet vaihdettu, hammashihna vaihdettu huolto ohjelman mukaan, alkuperäinen Yuasa akku kesti 14v, RVS käsittely tehty sekä sokerina pohjalla, autossa on vielä alkuperäinen pakoputkisto. Ostinko ikiliikkujan?

      Siinä on edellä olevien valehtelijoiden kirjoituksiin pientä vastausta.

    • Kokonaisuusratkaisee

      Onpa Auris menestynyt hienosti nelivetoisten joukossa. Siellähän on ollut neljä täysin ala-arvoista nelivetoa kun kaksivetoinen Auris voittaa neljä nelivetoa ja vielä talvitestissä. Hienoa Auris.

      • Helppoa_kuin

        Ei voittanut ensimmäistäkään nelivetoa sellaisessa testissä jossa nelivedosta on apua.
        Talvivertailu on muutakin kuin lumessa möyrimistä. Neliveto ei tee automaattisesti autosta hyvää talviautoa, mutta jos kaksi autoa on muuten tasaväkisiä, neliveto tekee toisesta ylivoimaisesti paremman talviauton.


      • dsdffss

        Niin auris voittaa testissä pari korean ihmettä ja ranskalista.


      • fafdfddf

        Voitti siis yhteensä neljä nelivetoista. Se on kova saavutus talvitestissä. Hybridi-Auris kulki myäs tasaväkisesti liukaalla pinnalla nelivetojen kanssa ja pysyi mukana.


      • kaikkea_muuta
        fafdfddf kirjoitti:

        Voitti siis yhteensä neljä nelivetoista. Se on kova saavutus talvitestissä. Hybridi-Auris kulki myäs tasaväkisesti liukaalla pinnalla nelivetojen kanssa ja pysyi mukana.

        "...tasaväkisesti liukaalla pinnalla nelivetojen kanssa ja pysyi mukana."
        En sanoisikovin tasaväkiseksi kun jäällä kiihdytyksessä Auris vaati aikaa melkein tuplasti sen mitä huonoin nelivetoinen. Vetokyky lumiseen ylämäkeen oli Auriksessa ala-arvoinen ainoana koko joukosta.


      • Jagellonica
        dsdffss kirjoitti:

        Niin auris voittaa testissä pari korean ihmettä ja ranskalista.

        Eli Toyota on juurikin oikeassa seurassa sijalla 12.-13. Toyotallehan tuo on jo paras mahdollinen sijoitus, kuten täällä hehkutetaan, ajattelematta sitä, että auto on liikkumista varten ja siinä Toyota pärjää kaikkein huonoimmin. Joku Uuusawuton erehtyi jauhamaan A4 audista ja nelivedosta, että- ei sillä mitään tee-tyyliin. Ymmärtämättä, että OIKEASTI A4 quattro on perusautoissa mittapuu. Käyköön ajamassa, kuten kehoitin aiemminkin.


      • Uussaw
        Jagellonica kirjoitti:

        Eli Toyota on juurikin oikeassa seurassa sijalla 12.-13. Toyotallehan tuo on jo paras mahdollinen sijoitus, kuten täällä hehkutetaan, ajattelematta sitä, että auto on liikkumista varten ja siinä Toyota pärjää kaikkein huonoimmin. Joku Uuusawuton erehtyi jauhamaan A4 audista ja nelivedosta, että- ei sillä mitään tee-tyyliin. Ymmärtämättä, että OIKEASTI A4 quattro on perusautoissa mittapuu. Käyköön ajamassa, kuten kehoitin aiemminkin.

        En ihan ymmärrä mistä Audista höpötät? Tietyissä oloissa nelivedolla tekee paljonkin. Joissain oloissa se on jopa välttämätön. Vaan omassa käytössäni 99,5% ajasta täysi turhake. Näin väitän tilanteen olevan suurimmalla osalla kuskeista.
        Tosin kyllähän nelivetojen hinnat ovat laskeneet ja kulutuserotkin kaiketi kutistuneet eli ei neliveto aivan mahdoton hankinta olisi.


    • alaarvoissakehittyy

      No siitä voitte rauhassa repiä, että Auris olisi perinteisen talviautotestin voittanut tai olllut ainakin kolmen sakissa ja sen takia verrokiksi otettiinkin.
      Prius on jo kerran voittanut, ja hybridit nimenomaan hakkaavat muut etuvetoiset etenemisessä, on se nähty.

      • Uussaw

        Miksi hybridi etenee paremmin? Talvioloissahan vääntö riittää kaikilla.


      • 2.4STW_

        Totta, voima riittää kaikilla mutta voima ja voiman siirtämien liukkaaseen pintaa on kaksi eri asiaa. Sähkömoottorin voiman annostleua on paljon helpompi säätää tarkasti.


      • Äläpä_liioittele

        Auris Hybrid oli perinteisessä talviautovertailussa v. 2013, eikä todellakaan voittanut sitä! Menestyi kyllä hyvin.
        Prius ei ole yksin voittanut talvivertailua. 2010 se oli Mazdan ja Skodan kanssa jaetulla ykköstilalla, eikä tuolloinkaan "hakannut etenemisessä " muita etuvetoisia. Se oli ajoajoissa lumipintaisella radalla kuudes, mutkamäessä kahdeksas ja jääradalla neljänneksi viimeinen kahdeksastatoista. Kiihdytyksessä jäällä Prius oli Hyundain kanssa kaksivetoisten paras, mutta lumella kymmenes. Mainittakoon vielä ettei Prius saanut miltään osa-alueelta arvostelukymppiä toisin kuin moni muu auto.


      • Kokonaisuusratkaisee
        Äläpä_liioittele kirjoitti:

        Auris Hybrid oli perinteisessä talviautovertailussa v. 2013, eikä todellakaan voittanut sitä! Menestyi kyllä hyvin.
        Prius ei ole yksin voittanut talvivertailua. 2010 se oli Mazdan ja Skodan kanssa jaetulla ykköstilalla, eikä tuolloinkaan "hakannut etenemisessä " muita etuvetoisia. Se oli ajoajoissa lumipintaisella radalla kuudes, mutkamäessä kahdeksas ja jääradalla neljänneksi viimeinen kahdeksastatoista. Kiihdytyksessä jäällä Prius oli Hyundain kanssa kaksivetoisten paras, mutta lumella kymmenes. Mainittakoon vielä ettei Prius saanut miltään osa-alueelta arvostelukymppiä toisin kuin moni muu auto.

        Kokonaisuus ratkaisee. Tollo.

        Kuinka helvetin huonoja ne muut olivat sitten jollakin toisella osa-alueella kun ne eivät kuitenkaan voittaneet.


      • Äläpä_liioittele
        Kokonaisuusratkaisee kirjoitti:

        Kokonaisuus ratkaisee. Tollo.

        Kuinka helvetin huonoja ne muut olivat sitten jollakin toisella osa-alueella kun ne eivät kuitenkaan voittaneet.

        Kokonaisuus ratkaisee - nytkö vasta?
        Kun Golf voitti talviautovertailun v. 2005, sinä ja/tai kaltaisesi kiljuitte vuosikausia trolleissanne, että huonoin talviauto voitti kun se oli kaupunkiajossa yksi hitaimpia lämpiäjiä. Se oli kuitenkin ainoa Golfin moitittava ominaisuus, muutenhan se oli joka suhteessa tasaisen kiitettävää luokkaa.
        Nyt kun Auris Hybridissä on useita mitattaviakin ominaisuuksia välttäviä tai ala-arvoisia, se onkin mielestänne voittajaluokkaa nelivetoisiakin vastaan.
        Mihin unohtui johdonmukaisuus?
        Se kuinka hyviä tai huonoja muut talviautovertailussa olleet olivat, selviää lukemalla vertailut. Ei liene kovin vaikeaa?
        Muuten, mikä sinä olet ketään tolloksi haukkumaan kun täällä referoidaan muitten ihmisten tekemiä testejä eikä ihmisten ominaisuuksia?


      • Uussaw
        Äläpä_liioittele kirjoitti:

        Kokonaisuus ratkaisee - nytkö vasta?
        Kun Golf voitti talviautovertailun v. 2005, sinä ja/tai kaltaisesi kiljuitte vuosikausia trolleissanne, että huonoin talviauto voitti kun se oli kaupunkiajossa yksi hitaimpia lämpiäjiä. Se oli kuitenkin ainoa Golfin moitittava ominaisuus, muutenhan se oli joka suhteessa tasaisen kiitettävää luokkaa.
        Nyt kun Auris Hybridissä on useita mitattaviakin ominaisuuksia välttäviä tai ala-arvoisia, se onkin mielestänne voittajaluokkaa nelivetoisiakin vastaan.
        Mihin unohtui johdonmukaisuus?
        Se kuinka hyviä tai huonoja muut talviautovertailussa olleet olivat, selviää lukemalla vertailut. Ei liene kovin vaikeaa?
        Muuten, mikä sinä olet ketään tolloksi haukkumaan kun täällä referoidaan muitten ihmisten tekemiä testejä eikä ihmisten ominaisuuksia?

        Voi jumalauta! Reppana ollut katkera kaikki nämä 11 vuotta siitä, että jotkut eivät uskoneet Golffia parhaaksi vuonna 2005! Nyt olet viimein päässyt kostamaan! Tosin 99%:sti aivan eri henkilöille, mutta eivätköhän toyoterot ole kollektiivisesti syyllisiä sinulle 11 vuotta sitten aiheutuneeseen traumaan.

        Omalta kohdaltani voin sanoa, ettei minulla ole ollut vaikeuksia uskoa VW:n hyvyyttä vertailuissa. Vain alustan jäykkyys lähinnä makuasia. VW on minulta tippunut kestävyysongelmien takia. 2/3 omista autoistani ollut Volkkareita, eikä se kolmaskaan japsi. Seuraavaksi Toyota vahvoilla, puutteena lähinnä isojen V6:n ja V8:n puuttuminen mallistosta. Muitakin merkkejä kyllä edelleen harkinnassa, mutta kaikki vagineet poistettu listalta.


      • Äläpä_liioittele

        "Voi jumalauta! Reppana ollut katkera kaikki nämä 11 vuotta siitä, että jotkut eivät uskoneet Golffia parhaaksi vuonna 2005! Nyt olet viimein päässyt kostamaan! Tosin 99%:sti aivan eri henkilöille, mutta eivätköhän toyoterot ole kollektiivisesti syyllisiä sinulle 11 vuotta sitten aiheutuneeseen traumaan."
        Oho! Vedit sitten herneen nenään ja kirjoitit hyökkäävästi ja solvaavasti, vaikka kommenttini eivät olleet kuitteja sinun toteamuksiisi (vai oletko sittenkin joku multinicki, joka kiimoissaan unohti pysyä roolissaan), etkä taatusti tunne minua kun en ole täällä vieraillut kuin satunnaisesti lukumielessä ja silloinkin vain jonkun keskustelun noustua luetuinpien joukkoon. Näin jo toistakymmentä vuotta ja siksipä muistankin hyvin tämän palstan fanaatikoita vaivanneen monivuotisen närästyksen Golfin talvitestivoiton jälkeen.
        Tuo nimimerkkinä käytetty, mutta selkeasti sisällöksikin tarkoitettu toteamus, "Kokonausuus_ratkaisee", herätti vanhat muistot täällä valitetusta itkuvirrestä Golfin vertailuvoitosta vain yhden välttävän talviominaisuuden takia, kun kuitenkin erinomainen KOKONAISUUS RATKAISI sen voiton. Faktathan minun oli helppo tarkistaa tuosta asiasta, kuin myös nyt käsillä olevan vertailunkin tuloksista, kun olen ollut Tekniikan Maailman kestotilaaja jo yli 50 vuotta.
        Lienet vielä niin nuori ettet voi muistaa sitä katkeraa parkua tuon yhden ominaisuuden innoittamana.
        Jos Kokonaisuus_ratkaisee-nimimerkille kirjoittamani kuitin koit kovin henkilökohtaiseksi mielen pahoituksen aiheeksi, ehdotan jatkossa käyttämään samaa nimimerkkiä läpi koko keskustelun, että muutkin tietävät kelle kirjoittaa.
        Volkkarifanaatikoksi minua on turha arvailla kun en sellaista ole omistanut vuosikymmeniin.


      • Uussaw
        Äläpä_liioittele kirjoitti:

        "Voi jumalauta! Reppana ollut katkera kaikki nämä 11 vuotta siitä, että jotkut eivät uskoneet Golffia parhaaksi vuonna 2005! Nyt olet viimein päässyt kostamaan! Tosin 99%:sti aivan eri henkilöille, mutta eivätköhän toyoterot ole kollektiivisesti syyllisiä sinulle 11 vuotta sitten aiheutuneeseen traumaan."
        Oho! Vedit sitten herneen nenään ja kirjoitit hyökkäävästi ja solvaavasti, vaikka kommenttini eivät olleet kuitteja sinun toteamuksiisi (vai oletko sittenkin joku multinicki, joka kiimoissaan unohti pysyä roolissaan), etkä taatusti tunne minua kun en ole täällä vieraillut kuin satunnaisesti lukumielessä ja silloinkin vain jonkun keskustelun noustua luetuinpien joukkoon. Näin jo toistakymmentä vuotta ja siksipä muistankin hyvin tämän palstan fanaatikoita vaivanneen monivuotisen närästyksen Golfin talvitestivoiton jälkeen.
        Tuo nimimerkkinä käytetty, mutta selkeasti sisällöksikin tarkoitettu toteamus, "Kokonausuus_ratkaisee", herätti vanhat muistot täällä valitetusta itkuvirrestä Golfin vertailuvoitosta vain yhden välttävän talviominaisuuden takia, kun kuitenkin erinomainen KOKONAISUUS RATKAISI sen voiton. Faktathan minun oli helppo tarkistaa tuosta asiasta, kuin myös nyt käsillä olevan vertailunkin tuloksista, kun olen ollut Tekniikan Maailman kestotilaaja jo yli 50 vuotta.
        Lienet vielä niin nuori ettet voi muistaa sitä katkeraa parkua tuon yhden ominaisuuden innoittamana.
        Jos Kokonaisuus_ratkaisee-nimimerkille kirjoittamani kuitin koit kovin henkilökohtaiseksi mielen pahoituksen aiheeksi, ehdotan jatkossa käyttämään samaa nimimerkkiä läpi koko keskustelun, että muutkin tietävät kelle kirjoittaa.
        Volkkarifanaatikoksi minua on turha arvailla kun en sellaista ole omistanut vuosikymmeniin.

        En minä esittämiäsi faktoja kiistäkään. Mielenterveytesi lähinnä arveluttaa, kun 11v vanha testi painaa mieltä. Enkä vetänyt herneitä nenään, vaan suorastaan riemastuin, että tosiaan joku muistelee 11 vuoden takaisen testin vastaanottoa Toyota-palstalla. Ja vielä kehtaat tulla puolustautumaan, omalaatuisuutesi on oikeastaan jo ihailtavaa!
        En ole niin nuori, mutta en ole kierrellyt painamassa mieleeni toyoterojen parkuja kymmenien vuosien ajalta. Liikaahan netissä olen minäkin ollut, mutta sentään vähän positiivisemmin aikani käyttäen ja muistini täyttäen.
        Eikä ole mitään velvollisuutta tykätä kylmästä autosta. Itselläni kokemusta TDI:stä useammasta mallista ja ne ovat kyllä surkeita lämpeämään, jos pakkasta reilummin, eikä päästä maantienopeuksiin. Joillekin harvoille tämä voi olla ratkaisevaa, eikä siinä kitinä auta.
        Lienet siis se fiatisti.


      • Referoit_pelle
        Äläpä_liioittele kirjoitti:

        Kokonaisuus ratkaisee - nytkö vasta?
        Kun Golf voitti talviautovertailun v. 2005, sinä ja/tai kaltaisesi kiljuitte vuosikausia trolleissanne, että huonoin talviauto voitti kun se oli kaupunkiajossa yksi hitaimpia lämpiäjiä. Se oli kuitenkin ainoa Golfin moitittava ominaisuus, muutenhan se oli joka suhteessa tasaisen kiitettävää luokkaa.
        Nyt kun Auris Hybridissä on useita mitattaviakin ominaisuuksia välttäviä tai ala-arvoisia, se onkin mielestänne voittajaluokkaa nelivetoisiakin vastaan.
        Mihin unohtui johdonmukaisuus?
        Se kuinka hyviä tai huonoja muut talviautovertailussa olleet olivat, selviää lukemalla vertailut. Ei liene kovin vaikeaa?
        Muuten, mikä sinä olet ketään tolloksi haukkumaan kun täällä referoidaan muitten ihmisten tekemiä testejä eikä ihmisten ominaisuuksia?

        mitä vaan saadaksesi solvata Toyotaa ja puolustaa samalla huijarifirman tuotetta Volkkaria. Muutahan sinä teinikikuli et osaakaan oman kokemuksen puuttuessa totaalisesti vaikka esität täällä olevasi suurikin tietäjä.


      • Miten_palstan
        Äläpä_liioittele kirjoitti:

        "Voi jumalauta! Reppana ollut katkera kaikki nämä 11 vuotta siitä, että jotkut eivät uskoneet Golffia parhaaksi vuonna 2005! Nyt olet viimein päässyt kostamaan! Tosin 99%:sti aivan eri henkilöille, mutta eivätköhän toyoterot ole kollektiivisesti syyllisiä sinulle 11 vuotta sitten aiheutuneeseen traumaan."
        Oho! Vedit sitten herneen nenään ja kirjoitit hyökkäävästi ja solvaavasti, vaikka kommenttini eivät olleet kuitteja sinun toteamuksiisi (vai oletko sittenkin joku multinicki, joka kiimoissaan unohti pysyä roolissaan), etkä taatusti tunne minua kun en ole täällä vieraillut kuin satunnaisesti lukumielessä ja silloinkin vain jonkun keskustelun noustua luetuinpien joukkoon. Näin jo toistakymmentä vuotta ja siksipä muistankin hyvin tämän palstan fanaatikoita vaivanneen monivuotisen närästyksen Golfin talvitestivoiton jälkeen.
        Tuo nimimerkkinä käytetty, mutta selkeasti sisällöksikin tarkoitettu toteamus, "Kokonausuus_ratkaisee", herätti vanhat muistot täällä valitetusta itkuvirrestä Golfin vertailuvoitosta vain yhden välttävän talviominaisuuden takia, kun kuitenkin erinomainen KOKONAISUUS RATKAISI sen voiton. Faktathan minun oli helppo tarkistaa tuosta asiasta, kuin myös nyt käsillä olevan vertailunkin tuloksista, kun olen ollut Tekniikan Maailman kestotilaaja jo yli 50 vuotta.
        Lienet vielä niin nuori ettet voi muistaa sitä katkeraa parkua tuon yhden ominaisuuden innoittamana.
        Jos Kokonaisuus_ratkaisee-nimimerkille kirjoittamani kuitin koit kovin henkilökohtaiseksi mielen pahoituksen aiheeksi, ehdotan jatkossa käyttämään samaa nimimerkkiä läpi koko keskustelun, että muutkin tietävät kelle kirjoittaa.
        Volkkarifanaatikoksi minua on turha arvailla kun en sellaista ole omistanut vuosikymmeniin.

        mopopojalla voi olla kokemusta 50 vuotta. Eihän sinua poju kukaan täällä usko kun vetelet överiksi koko ajan. Ennätys taitaa olla 90-vuotias Toyotan omistaja. Kaikki tämä kertoo vain että olet jonkintasoinen mielenterveyspotilas. Sekin näkyy lähes kaikissa kirjoituksissaksi, poju.


      • todella_säälittävää
        Miten_palstan kirjoitti:

        mopopojalla voi olla kokemusta 50 vuotta. Eihän sinua poju kukaan täällä usko kun vetelet överiksi koko ajan. Ennätys taitaa olla 90-vuotias Toyotan omistaja. Kaikki tämä kertoo vain että olet jonkintasoinen mielenterveyspotilas. Sekin näkyy lähes kaikissa kirjoituksissaksi, poju.

        Trollitero polkaisi huolella ja syvään Äläpä_liioittele-tyypin asettamaan miinaan! Paljasti samalla oman ja koko palstan luonteen useilla sivupersoonilla tekemillään ruikuttavilla vastahyökkäyksillä. Juuri niin kuin fanaattiselta terolta sopii odottaakin. Terolta, jonka koulutus on jäänyt vajaaksi ja elämän määrittää pelkät autonresut.
        Hyvää yhteistyötä sivupersoonien kesken, täytyy myöntää.
        Oikeasti teitä viedään kuin litran mittaa!


      • Corolla16

        Sitäpä emme tiedä, eikä tuon testin perusteella voi sijoja jakaa, kuten tällä kouluttamattomien tojotistien palstalla on tapana. Testi pystyyn ja sitten jaetaan paikat, ei ennen.


    • afffdddd

      Minulla on Auris ensimmäistä talvea. Olenitsekin ihmetellyt tuota Auriksen etevää liikkumista liukkaala pinnalla. Nyt alkaa selvitä syy.

    • Soutpaw

      Juuri näin. Siinä jutussa on vielä kerrottu miksi juuri Toyota Auris Hybrid on valittu testiin verrokkiautoksi. Kolme syytä esim. ollut vuoden 2013 talviauto testissä menestynyt auto, tuloksena ***** viisi tähteä, halusivat mukaan auton jossa on hyvä lämmityslaite ja eikä etenemiskyvyn etevyyskään saisi olla huono.

      • Kolmentähden_Auris

        Muistetaanpa Aurista kehuessa, että tämän vuoden vertailussa käytetyillä kriteereillä tähtiä tuli vain kolme.


      • dsdfdfsdfd
        Kolmentähden_Auris kirjoitti:

        Muistetaanpa Aurista kehuessa, että tämän vuoden vertailussa käytetyillä kriteereillä tähtiä tuli vain kolme.

        Käytetyillä kriteereillä. Auris oli verrokki nelivetoisten sarjassa. Ei noin voi ajatella.


      • Soutpaw
        Kolmentähden_Auris kirjoitti:

        Muistetaanpa Aurista kehuessa, että tämän vuoden vertailussa käytetyillä kriteereillä tähtiä tuli vain kolme.

        Tekniikan Maailman toimittajat ne kehut kirjoitti, minä vain lainasin toimittajien tekstejä.
        Oma mielipiteeni on se, että hyvä se on, ei paras mutta hyvä :-)


      • ajattele_sinä_mitä_vain
        dsdfdfsdfd kirjoitti:

        Käytetyillä kriteereillä. Auris oli verrokki nelivetoisten sarjassa. Ei noin voi ajatella.

        Vai ei voi ajatella?
        Noin ne TM:n toimittajat itse asian luonnehtivat!


    • säälipano

      Auris oli otettu mukaan siksi että Toyota on tekniikan maailman suurimpia mainostajia mutta Toyotalla ei ole mitään uusia malleja jotka olisivat voineet osallistua varsinaiseen testiin. RAVia Toyota ei halunnut laittaa vertailuun koska se olisi saanut ajo-ominaisuuksen takia nokkaansa todella pahasti.
      Toyota sai tällä tavalla haluamaansa näkyvyyttä ilman pelkoa viimeiseksi jäämisestä. Ainakaan virallisessa vertailussa.
      Mitäköhän nen siellä Toyotan tuotekehityksessä tekevät? Uusia malleja ei ole tullut Eurooppaan vuosikausiin. Tuolla samalla vanhalla paletilla on menty vaikka kuinka ja kauan. Käy sääliksi tojokauppiaita kun kilpailjoille tulee uusia malleja vähänväliä, mutta omaan halliin tulee samaa vanhaa kamaa vuodesta toiseen.

      • Uussaw

        Muutama vuosi sittenhän japseja syytettiin mallien liian tiuhasta uusimisesta. Nyt siis päinvastoin.


      • luotettava.talviauto

        Auriksen menestys nelivetoisten sarjassa etuvetoisena osoittaa vaan Auriksen paremmat talviominaisuudet. Tyhmemmänkin luulisi tajuavan ettei etenemiskyky etuvetoisella voi olla saman tasoista kuin nelivedolla. Aika harvoin tavallinen tallaaja tarvitsee nelivetoa, jos ei jokin kesämökki ole jossain korvessa auraamattoman tien takana. Muut ominaisuudet ovat tärkeampiä,kuten lämpimyys ,kulutus luotettavuus, huolettomuus,jne. Pärjääminen nelivetoisten seurassa ja kaiken lisäksi Tekniikan maailmassa, joka tunnetaan ja mielletään Vaginaattorien mainosjulkaisuna, kertoo Toyotan laadusta ja käytettävyydestä. AutoBildin tämän vuotisesta laatu ja luotettavuusraportista VW-fanaatikot ovat hiljaa kuin kusi sukassa, jossa VW olisi sijoittunut viimeiselle sijalle jos ei Fiat olisi ollut mukana.
        Todella noloa kun kysymys on laadusta ja luotettavuudesta. No onhan se toiseksi viimeinen sijakin parempi kuin viimeinen.


      • Toyotahylkääeuroopan
        Uussaw kirjoitti:

        Muutama vuosi sittenhän japseja syytettiin mallien liian tiuhasta uusimisesta. Nyt siis päinvastoin.

        Näyttää siltä että Toyota on hylännyt Euroopan kokonaan. Markkinaosuus on noin kolme prosenttia ja se ei ole nähtävästi tojolle riitä herättämään mielenkiintoa uusien mallien kehittämiseen. Toisaalta ei uudet mallit varmaan kovin paljon myyntiä nostaisikaan. Avensis poistuu mallistosta kokonaan ja mikään uusi malli ei paikkaa sitä aukkoa.


      • Uussaw
        Toyotahylkääeuroopan kirjoitti:

        Näyttää siltä että Toyota on hylännyt Euroopan kokonaan. Markkinaosuus on noin kolme prosenttia ja se ei ole nähtävästi tojolle riitä herättämään mielenkiintoa uusien mallien kehittämiseen. Toisaalta ei uudet mallit varmaan kovin paljon myyntiä nostaisikaan. Avensis poistuu mallistosta kokonaan ja mikään uusi malli ei paikkaa sitä aukkoa.

        Voi olla. Suomelle hassu tilanne, kun Suomessa Toyota myynyt. Mutta tehdäänkö päätökset koko Euroopalle nipussa?
        Luulisi, ettei suunnattomia kustannuksia aiheuttaisi tarjota jenkkimalleja täälläkin. Ei tarvitsisi päällekkäistä suunnittelua. Tosin markkinaosuus tippuisi todennäköisesti entisestään, mutta säästöjen takia voittomarginaali saattaisi kasvaa.
        Mihinkään Toyotan täyteen vetäytymiseen en usko, mutta satsausten vähentäminen on mahdollista.


      • säälistämukaan
        luotettava.talviauto kirjoitti:

        Auriksen menestys nelivetoisten sarjassa etuvetoisena osoittaa vaan Auriksen paremmat talviominaisuudet. Tyhmemmänkin luulisi tajuavan ettei etenemiskyky etuvetoisella voi olla saman tasoista kuin nelivedolla. Aika harvoin tavallinen tallaaja tarvitsee nelivetoa, jos ei jokin kesämökki ole jossain korvessa auraamattoman tien takana. Muut ominaisuudet ovat tärkeampiä,kuten lämpimyys ,kulutus luotettavuus, huolettomuus,jne. Pärjääminen nelivetoisten seurassa ja kaiken lisäksi Tekniikan maailmassa, joka tunnetaan ja mielletään Vaginaattorien mainosjulkaisuna, kertoo Toyotan laadusta ja käytettävyydestä. AutoBildin tämän vuotisesta laatu ja luotettavuusraportista VW-fanaatikot ovat hiljaa kuin kusi sukassa, jossa VW olisi sijoittunut viimeiselle sijalle jos ei Fiat olisi ollut mukana.
        Todella noloa kun kysymys on laadusta ja luotettavuudesta. No onhan se toiseksi viimeinen sijakin parempi kuin viimeinen.

        Jos TM oli jonnekin suuntaan rähmällään tällä kertaa niin se oli Toyotan markkinointiosasto. Toyota otettiin mukaan vertailun ulkopuolisena ja sitä arvosteltiin oman lievemmän asteikon mukaan jotta ero oikeasti hyviin autoihin ei tulisi niin selkeästi esiin.
        Ei siinä mitään, sellainen keskivertoautohan tuo on ja sillä pääsee perille siinä missä muillakin. Kovin mukavaa se eteneminen ei kuitenkaan ole.


      • Terv.Essonbaarista
        Uussaw kirjoitti:

        Voi olla. Suomelle hassu tilanne, kun Suomessa Toyota myynyt. Mutta tehdäänkö päätökset koko Euroopalle nipussa?
        Luulisi, ettei suunnattomia kustannuksia aiheuttaisi tarjota jenkkimalleja täälläkin. Ei tarvitsisi päällekkäistä suunnittelua. Tosin markkinaosuus tippuisi todennäköisesti entisestään, mutta säästöjen takia voittomarginaali saattaisi kasvaa.
        Mihinkään Toyotan täyteen vetäytymiseen en usko, mutta satsausten vähentäminen on mahdollista.

        Toyota toimii liiketaloudellisin kriteerein ja valmistaa autoja niille markkinoille joilla on kysyntää. Toimii rehellisesti vastaten tuotteittensa laadusta kestävällä pohjalla.
        Miksi panostaisi Euroopan kyllästyneille markkinoille,jossa ylituotanto ja kuralla oleva talous ovat vallitsevia. Muun maailman markkinat ovat houkuttavampia. Jenkkimarkkinoille pyrki Euroopankin ykkösvalmistaja. Lopputuloksen kaikki jo tietävätkin. Toyota on maailman ykkösmerkki kuitenkin jota huijarivalmistaja ei pystynyt muuksi muuttamaan. "Keskivertoauton " ottaminen mukaan kalliimpien verrokiksi ja siellä vielä menestyminen, niin mistäköhän kerttoo ?


      • säälipano
        Terv.Essonbaarista kirjoitti:

        Toyota toimii liiketaloudellisin kriteerein ja valmistaa autoja niille markkinoille joilla on kysyntää. Toimii rehellisesti vastaten tuotteittensa laadusta kestävällä pohjalla.
        Miksi panostaisi Euroopan kyllästyneille markkinoille,jossa ylituotanto ja kuralla oleva talous ovat vallitsevia. Muun maailman markkinat ovat houkuttavampia. Jenkkimarkkinoille pyrki Euroopankin ykkösvalmistaja. Lopputuloksen kaikki jo tietävätkin. Toyota on maailman ykkösmerkki kuitenkin jota huijarivalmistaja ei pystynyt muuksi muuttamaan. "Keskivertoauton " ottaminen mukaan kalliimpien verrokiksi ja siellä vielä menestyminen, niin mistäköhän kerttoo ?

        Herra kaiiki tietävä taas asialla. Kerropa, miten Volkswagenin kävi,kun kaikesta huolimatta myy kuin häkä? Odotetaanpa seuraavaa autojen dopingtestiä, sillä sellaiset ovat tulossa , ja mietitään sitten kuka joutuu sillä kertaa USA:n "Free enterprice"-hampaisiin. Varmasti joutuu, tiedetään jo nyt.


      • Uussaw
        säälipano kirjoitti:

        Herra kaiiki tietävä taas asialla. Kerropa, miten Volkswagenin kävi,kun kaikesta huolimatta myy kuin häkä? Odotetaanpa seuraavaa autojen dopingtestiä, sillä sellaiset ovat tulossa , ja mietitään sitten kuka joutuu sillä kertaa USA:n "Free enterprice"-hampaisiin. Varmasti joutuu, tiedetään jo nyt.

        Kovasti on se häkäpitoisuus laskemaan päin.


    • pekux

      Ainakin hinta noissa hybriseissä pysyy hyvin, olen katsonut käyttyä farkku hybridiä, mutta kun hinnat on mitä on niin ehkä ostan uuden uusi active n. 28000 euroa, 100t ajetuistakin 3v. vanhoista pyydetään vieä yli 22t eur.
      Toki uuteen joutuu ostamaan talvirenkaat, mutta 100t ajettuu voi joutua ostamaan lähiaikana sekä kesä että talvirenkaat.

      • laatuauto

        Arvon säilyminen korkeimmalla tasolla,mistäköhän kertoo?


      • Corolla12

        Taas paskapuhetta, kuten täällä niin usein.
        91tkm ajettu 12900e, että mistäköhän noita hybridejä katselit?
        Minusta kannattaa avata silmät ja miettiä oikeasti, mistä autonsa hankkii.
        ww.autotalli.com/vaihtoauto/34525340/Toyota/Prius/2009/[Vantaa]?pos=8&page=1


      • Silmäkäteen
        Corolla12 kirjoitti:

        Taas paskapuhetta, kuten täällä niin usein.
        91tkm ajettu 12900e, että mistäköhän noita hybridejä katselit?
        Minusta kannattaa avata silmät ja miettiä oikeasti, mistä autonsa hankkii.
        ww.autotalli.com/vaihtoauto/34525340/Toyota/Prius/2009/[Vantaa]?pos=8&page=1

        Tässä nettiauton halvin Auris farkku hybridi.
        http://www.nettiauto.com/toyota/auris/7810354

        Kannattaa pysyä aiheessa, eikä sotkea kaksi generaatiota ja 7-vuotta vanhaa Priusta tähän.


    • mihin_unohtui_kulutus

      Loppuiko tänä vuonna TM:n rahat ? Lehtihän on kuin kalpea varjo entisiin aikoihin verrattuna.

    • eimahu

      Auris farkku testattu. Muuten hyvä, mutta se on ihmeellisen ahdas ja hankala arjessa, istutaan matalalla, takapenkille vaikea päästä, jalkaterille ei tilaa, keskipilari haittaa pahasti kulkua, istuin liian matala. Myös penkkien alta lentelee kaiken maailman muoviosia pitkin lattioita yms. Laatu hoi!!!??????? Auris on epäkäytännölliseksi suunniteltu. Aikuiset ei siihen kunnolla mahdu. Mutta ajettavuus tyypillistä tojoa eli aina hyvä.

      • makuasioita

        Ehkä pikkubussi olisi sinun tarpeisiisi sopiva?


    • Tämänkin_ketjun

      kaikki positiiviset kommentit yhdeltä ja samalta Toyota-trollipojun koneelta. Lapsellista paskaa kun ei pojusta mihinkään muuhun ole eikä varmaan tulekaan. Aloitus kuuluu taas sarjaan Pikkupoikien juttuja.

      • väärin.arvattu

        Taaskaan et pystynyt oikein arvaamaan kun minäkin muutaman faktan toin julki kuitenkaan sen enempää kehumatta Toyotaa. Kyllä se vaan on niin että arvon säilyminen kertoo auton luotetavuudesta enemmän kuin muut seikat käytetyn ostossa. Enkä alkuunkaan usko että olisin "pikkupoika"! Luulo ei ole tiedon väärti!


      • Mistähän_sinäkin
        väärin.arvattu kirjoitti:

        Taaskaan et pystynyt oikein arvaamaan kun minäkin muutaman faktan toin julki kuitenkaan sen enempää kehumatta Toyotaa. Kyllä se vaan on niin että arvon säilyminen kertoo auton luotetavuudesta enemmän kuin muut seikat käytetyn ostossa. Enkä alkuunkaan usko että olisin "pikkupoika"! Luulo ei ole tiedon väärti!

        saisit tyttöystävän. Ei se siitä Helkama Raisusta ole kiinni vaan sinusta itsestäsi, poju. Kipeä paikka kuitenkin


      • jkjkjkutu
        väärin.arvattu kirjoitti:

        Taaskaan et pystynyt oikein arvaamaan kun minäkin muutaman faktan toin julki kuitenkaan sen enempää kehumatta Toyotaa. Kyllä se vaan on niin että arvon säilyminen kertoo auton luotetavuudesta enemmän kuin muut seikat käytetyn ostossa. Enkä alkuunkaan usko että olisin "pikkupoika"! Luulo ei ole tiedon väärti!

        En tiedä, oletko pikkupoika. ainakin kirjoitat kuin lapsi. Jos olet aikuinen niin siinä tapauksessa olet vammainen. Sehän ei sitten enää olekaan sinun vikasi. Siinä tapauksessa sinun pitää kuitenkin lopettaa tänne kirjoitteleminen.


      • jkghjhjkkj
        jkjkjkutu kirjoitti:

        En tiedä, oletko pikkupoika. ainakin kirjoitat kuin lapsi. Jos olet aikuinen niin siinä tapauksessa olet vammainen. Sehän ei sitten enää olekaan sinun vikasi. Siinä tapauksessa sinun pitää kuitenkin lopettaa tänne kirjoitteleminen.

        Siis tämä yllä oli tarkoitettu Toyotaa mustaavalle yh-äipän trollipojulle.


      • anna_itkun_tulla
        jkghjhjkkj kirjoitti:

        Siis tämä yllä oli tarkoitettu Toyotaa mustaavalle yh-äipän trollipojulle.

        olet pelkkä itkevä Tojopelle, tuskin edes mies.


      • Tosikupla
        anna_itkun_tulla kirjoitti:

        olet pelkkä itkevä Tojopelle, tuskin edes mies.

        Onko lapsella vaikeaa,vai mikä noin ahistaa? Jakoketjuko kiristää? No ei vaineskaan ,sehän on ihan löysällä!


      • Tämä_kommentti

        taas satavarmasti Toyotaa solvaavalta trollipojulta joka ei muuta enää keksi kuin kopioida suoraan sille kirjoitettuja mielipiteitä ja muuttaa vain automerkin nimi Vw:stä Toyotaksi tai päinvastoin, aina tarpeen mukaan. Poju alkaa olla juttuineen niin väsynyt ja yksin.


      • Mistä_johtuu
        anna_itkun_tulla kirjoitti:

        olet pelkkä itkevä Tojopelle, tuskin edes mies.

        että sinua, Toyota-palstan solvaavaa trollipojua tukevat vain omat kommenttisi. Muut Vw-fannit älyävät olla häpeissään edes hiljaa mutta sinä poju koetat vain lisätä trollaustasi epätoivosi antamalla voimalla. Olet jo hävinnyt pelisi lapsellisuutesi ja tyhmyytesi takia. Ja lapsihan sinä vielä oletkin.


    • 352353

      Mikäs olikaan sankarien omat autot niiden ikä? Entä mikä olisi se Auris hybridin joka suhteessa päihittävä kippo?

    • dfsdfsdasd

      Hyvä talviauto. Auris.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe