Neuvottu on ja nyt toimiin.

ToimiToimiva

Täällä moni on neuvonut olemaan vastaamatta luetaankosanaa2.n viesteihin. On varotettu ryhtymästä keskusteluun hänen kanssaan. Ryhdytään nyt kaikki noudattamaan neuvoa niin ehkä hän viimein ymmärtää että se todella on Jumalan tahto että hän poistuu paikalta. Muuten häntä ei saa ymmärtämään Jumalan tahtoa.

Mutta ei Jumalan tahto tietenkään ole että hän menee toiseen lammastarhaan raatelemaan ja syömään toisia lampaita. Mutta että hän jättää tämän palstan, se on Jumalan tahto. Sen hän jo itsekin on huomannut ja tämä olkoon sinulle ls2 vahvistukseksi: jätä palsta. Sinä olet täällä tehtäväsi tehnyt.

Ymmärtäkää palstalaiset, jos vastaatte hänelle ja pyritte ojentamaan häntä, hän saa lisää energiaa ja jatkaa kirjoittamistaan. Jokainen vastaus saa hänet jatkamaan. Jättäkäämme hänet keskustelemaan itsensä ja auroran kanssa.

72

583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinJuuri

Joo, kannatetaan.

• Ees.taas

Onhan toi jotenki koomista, kun on tällanen palsta, missä voi kirjoitella ilman mitään profiilin luomisia, niin miksi pitää jonkun noin suuri meteli pitää omasta poislähtemisestään? Heh. Täällähän voi tulla ja mennä. Mutta näköjään joidenkin on sitten tultava ja mentävä suureen ääneen. Tervemenoa vaan. Kohta tulee kuitenki takas toisella nickillä. Niinhän hän toimii muuallakin.

• TotuuttaRakkaudessa

Mielestäni luetaankosanaa-nim on kirjoittanut ihan pätevää, rakentavaakin textiä. Ehkä lukijan, jonkun sydämissä piilevä ylpeyden synti on vaikuttanut ärsyyntymistä k.o henkilön texteihin? Toki joskus hän on 'nuijinut' kovassakin hengessä, jota tyyliä Herransa JEESUS varmasti Rakkaudessaan hioo

Kuten jokaikisessä omassaan.

• eipiilopaikkaa

Jos olet samaa mieltä ihmisen kanssa, joka nuijii lähimmäisiä, joita tulisi säälien armahtaa ja rakastaa, niin mene ja perusta hänen kanssaan yhteistyö. Tänne voi rakentaa aivan omia palstoja.
        Voin kyllä edeltä kertoa, että se palsta tulee samaan kannatusta pahantekijöiden ja ilkeiden ihmisten keskuudessa ja kyllä heitä löytyy.
        Aloitus tulee alkamaan hyvin kiltisti, mutta itseä korostaen ja omaa uskoa. Sitten alkaakin kamala ilkeily, jos joku saattuu olemaan jossakin asiassa vähänkin toista mieltä. Perustakaa palstanne, mutta älkää tänne kirjoittako, sillä totisesti Jumala näyttää missä kirjoitatte. Hän on saanut tarpeeksen teidän "uskonpuhdistajien" teoista. Samaa laatua on uskonpuhdistuksenne, mitä oli miekkapartioiden aikaan. Sääliä ette tunne ja rakkaus on kaukana sydämestänne.

• BereastaPamahtaa

Samaa mieltä nimimerkin 'TotuuttaRakkaudessa' kanssa. Mielestäni luetaankosanaalla on paljon enemmän ymmärrystä Jeesuksen seuraamisesta ja Raamatun tottelemisesta kuin useimmilla täällä kirjoittavilla (mahdollisesti itseni mukaanlukien?). Tämä vaino ja hyökkäys yhtä kirjoittelijaa kohtaan enemmänkin todistaa hänen olevan Jeesuksen palvelija, kuin toisinpäin, sillä:

"Ja KAIKKI, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi." 2.Tim 3:12

"...eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa." 1.Joh 3:12-13

"Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa." Joh 15:18-19

• Arvatkaa
        BereastaPamahtaa kirjoitti:

Samaa mieltä nimimerkin 'TotuuttaRakkaudessa' kanssa. Mielestäni luetaankosanaalla on paljon enemmän ymmärrystä Jeesuksen seuraamisesta ja Raamatun tottelemisesta kuin useimmilla täällä kirjoittavilla (mahdollisesti itseni mukaanlukien?). Tämä vaino ja hyökkäys yhtä kirjoittelijaa kohtaan enemmänkin todistaa hänen olevan Jeesuksen palvelija, kuin toisinpäin, sillä:

"Ja KAIKKI, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi." 2.Tim 3:12

"...eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat. Älkää ihmetelkö, veljeni, jos maailma teitä vihaa." 1.Joh 3:12-13

"Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä. Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa." Joh 15:18-19

Saako arvuutella kuka kirjoittaja on? Veikkaus on, että tuon ylläolevan BereastaPamahtaa kirjoitti luetaankosanan hyvä ystävä mummikainuusta.
        Kukapa muu viitsi etsiä vanhasta testamentista siunausta pahanteoille. Kukapa muu unohtaa, että vanha liitto on kauan sitten taakse jätetty. Kainuunmummi ja luetaankosanaa kaivavat vaikka koko raamatun läpi, jotta saisivat siunausta pahateoilleen.

• luetaankosanaa2
        Arvatkaa kirjoitti:

Saako arvuutella kuka kirjoittaja on? Veikkaus on, että tuon ylläolevan BereastaPamahtaa kirjoitti luetaankosanan hyvä ystävä mummikainuusta.
        Kukapa muu viitsi etsiä vanhasta testamentista siunausta pahanteoille. Kukapa muu unohtaa, että vanha liitto on kauan sitten taakse jätetty. Kainuunmummi ja luetaankosanaa kaivavat vaikka koko raamatun läpi, jotta saisivat siunausta pahateoilleen.

Erehdyt pahasti monella tapaa !

Mummikainuusta ei pidä minua ystävänään, sillä näkemyksemme eroavat paljon, kun keskustellaan naisen asemasta Seurakunnassa.

Eikä BP varmastikkaan ole mummikainuusta, kirjoittelu on ihan erilaista.

• Eenokki12

.... vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa." Joh 15:18-19
        HUOM! lahkohenkiset nuo kurjat uudestikastajat ovat valinneet Jeesuksen taivaasta, sentähden todelliset uskovat vihaavat heitä vääräuskoisia kaksimielisiä, uskoviksi tekeytyneitä, kuten sellainen on esim. tomumaja. Nyt te kiusaatte Ls.2 oikein joukolla
        Älkää vääristelkö sanaa te kirouksien sikiöt..

• tupa-Vantaalla

Meillä on hyvin erilainen ymmärrys sen suhteen, mitä on Jeesuksen seuraaminen ja miten sen tulisi näkyä kristityn elämässä, jos kerran pidät nimimerkkiä luetaankosanaa2 esimerkillisenä siinä asiassa.

Meistä tulisi näkyä yhä enemmän Kristus, mitä pidemmälle olemme Jeesus-tietä kulkeneet ja mitä hengellisempiä olemme.

Jos luetaankosanaa2 kuvastaa sitä, millainen Herra Jeesus Kristus on, niin sitten minä ja tavallani uskovat ovat erehtyneet pahasti.

Hänestä kuvastuu nimittäin kaikkea muuta, mutta ei se Herra Jeesus Kristus, Nasaretilainen, josta Raamattu kertoo.

Olen kirjoittanut ja muut ovat kirjoittaneet tästä asiasta jo tarpeeksi siinä toisessa ketjussa, joten en tahdo kirjoittaa samoista asioista tähän uudelleen. Voit lukea sieltä, jos et sattunut aiemmin sitä ketjua lukemaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14215784/luetaankosanaa2-vr62-lateraalinen#comment-84027073

• onpamustavalkoista
        luetaankosanaa2 kirjoitti:

Erehdyt pahasti monella tapaa !

Mummikainuusta ei pidä minua ystävänään, sillä näkemyksemme eroavat paljon, kun keskustellaan naisen asemasta Seurakunnassa.

Eikä BP varmastikkaan ole mummikainuusta, kirjoittelu on ihan erilaista.

Mielenkiintoinen ajatus, että ystävä voi olla vain sellaisen kanssa, joka on kaikista asioista samaa mieltä.

• luetaankosanaa2

Minä ratkean riemuun nyt ! :)

22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
      23 Iloitkaa sinä päivänä, riemuun ratketkaa; sillä katso, teidän palkkanne on suuri taivaassa; sillä näin tekivät heidän isänsä profeetoille.
      24 Mutta voi teitä, te rikkaat, sillä te olette jo saaneet lohdutuksenne!
      25 Voi teitä, jotka nyt olette kylläiset, sillä teidän on oleva nälkä! Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te saatte murehtia ja itkeä!
      26 Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvää! Sillä niin tekivät heidän isänsä väärille profeetoille.

• MarttiMartyriys

Ota tästä ilosi aiheesta kaikki ilo irti ja vetäydy pois palstalta hykertelemään marttyyrina. Silloin saat sen suuren palkan. Mutta jos täällä vielä revit lampaita, voi olla että ilo ja palkka jää saamatta.

• luetaankosanaa2
        MarttiMartyriys kirjoitti:

Ota tästä ilosi aiheesta kaikki ilo irti ja vetäydy pois palstalta hykertelemään marttyyrina. Silloin saat sen suuren palkan. Mutta jos täällä vielä revit lampaita, voi olla että ilo ja palkka jää saamatta.

Samalla kun olen iloinen, kuten edellä kehoitetaan ja lohdutetaan jopa.

Niin teidän vuoksenne olen surullinen !

Olen pyrkinyt estämään harhaoppien levittämisen puhtaiden uskovien riesaksi.
        Lisäksi olen estänyt/vaikeuttanut väärien "opettajien" toimintaa täällä.

Nyt voin todeta samoin kuin Paavali:

Ap. t. 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.
        33 En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita;
        34 te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet.
        35 Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."

Sudet ovat jo riemuissaan, joten varokaa uskolliset heitä.

• Totuustuleeesille

Samalla kun olen iloinen, kuten edellä kehoitetaan ja lohdutetaan jopa.

Niin teidän vuoksenne olen surullinen !

Olen pyrkinyt estämään harhaoppien levittämisen puhtaiden uskovien riesaksi.
        Lisäksi olen estänyt/vaikeuttanut väärien "opettajien" toimintaa täällä.

Nyt voin todeta samoin kuin Paavali:

Ap. t. 20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.
        33 En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita;
        34 te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet.
        35 Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."

Sudet ovat jo riemuissaan, joten varokaa uskolliset heitä.

Sinä olet repimästä repinyt lampaita. Haluatko, että uhreistasi kerrotaan enemmän nyt? Tiedätkö, että pahuutesi on tuonnut pahempaa jälkeä, mitä ehkä itsekään toivoit.

• luetaankosanaa2
        Totuustuleeesille kirjoitti:

Sinä olet repimästä repinyt lampaita. Haluatko, että uhreistasi kerrotaan enemmän nyt? Tiedätkö, että pahuutesi on tuonnut pahempaa jälkeä, mitä ehkä itsekään toivoit.

Taasko pahantekijä "tomumaja" heittääntyy uhriksi ?

• totuustuleeesille

Oliko tuo jonkin asteinen syntien tunnustaminen ja sen tunnustaminen, että olet kiusannut tomumajaa ääripisteeseen asti. Nyt ei kuitenkaan ole kyse pelkästään tomumajan kärsimyksistä, vaan monen muunkin. Eräs nuori, vastaan uskoon tullut tuli innolla kertomaan tänne uskostaan ja joutui sinun kiusattavaksi ja sinulla oli muutama kaveri siihen aikaan. Tuo nuori ahdistui kovasti jouduttuaan pahan kohtaamaan, kun itse iloitsi Jeesuksen rakkaudesta ja hyvästä. Tahtoi siitä keskustella, mutta hänen oli lopetettava, sillä sinä et hänen kiusaamistaan lopettanut.
        On muitakin ja erittäin vakavia tapauksia. Vielä kerran sinä vastaat noista teoistasi.
        Olet saanut aikaiseksi uskontojenuhreja.
        Parannusta ja syntien tunnustamista et näköjään kykene tekemään. Et edes käsitä enää omaa toimintaasi, etkä sitä, että sinun uskosi ei ole Jumalan antamaa.

• Totuustuleeesille
        totuustuleeesille kirjoitti:

Oliko tuo jonkin asteinen syntien tunnustaminen ja sen tunnustaminen, että olet kiusannut tomumajaa ääripisteeseen asti. Nyt ei kuitenkaan ole kyse pelkästään tomumajan kärsimyksistä, vaan monen muunkin. Eräs nuori, vastaan uskoon tullut tuli innolla kertomaan tänne uskostaan ja joutui sinun kiusattavaksi ja sinulla oli muutama kaveri siihen aikaan. Tuo nuori ahdistui kovasti jouduttuaan pahan kohtaamaan, kun itse iloitsi Jeesuksen rakkaudesta ja hyvästä. Tahtoi siitä keskustella, mutta hänen oli lopetettava, sillä sinä et hänen kiusaamistaan lopettanut.
        On muitakin ja erittäin vakavia tapauksia. Vielä kerran sinä vastaat noista teoistasi.
        Olet saanut aikaiseksi uskontojenuhreja.
        Parannusta ja syntien tunnustamista et näköjään kykene tekemään. Et edes käsitä enää omaa toimintaasi, etkä sitä, että sinun uskosi ei ole Jumalan antamaa.

Lsisään, että enempää en tule kanssasi keskustelemaan. Noudatan aloitusviestin ohjetta ja uskon, että sinun kanssasi ei pidä keskustella. Jossakin välissä voin silti kertoa uskontojen uhreista, joita teidän pahuutta suoltavien toiminta tuottaa.

• KirkastuukoKristus3338

Kyllä tämä joukkorähinä jo haisee! Kristusko tässä tuoksuu???
        Onko jollain riitelystä osallisella rohkeutta seistä JEESUKSEN TULIKATSEEN edessä, todeten 'minä se tässä tuoksuan...'?

• Totuustuleeesille
        KirkastuukoKristus3338 kirjoitti:

Kyllä tämä joukkorähinä jo haisee! Kristusko tässä tuoksuu???
        Onko jollain riitelystä osallisella rohkeutta seistä JEESUKSEN TULIKATSEEN edessä, todeten 'minä se tässä tuoksuan...'?

Pitäisikö kertoa tarkemmin lateraalisen teoista ja mainita muutaman ystävänkin nimimerkki. Minut kutsuttiin katsomaan miten aikuiset ihmiset pilkkasivat nuorta, vasta uskoon tullutta ihmistä.
        Odotan sitä, että saanko luvan kertoa tarkemmin. Jumala ja asianosaiset kärsijät voivat tuon luvan antaa.
        Jumala ei koskaan lähetä ketään tuottamaan tuskaa toisille. Laittomuus tekee tuskaa ja tuhoaa.

• Eenokki12

Mitä väliä tomumajasta liekö taas on heittäytymässä uhriksi. Jos joku uhri on sellainen haiseva raato se kuuluisi paremmin heitettäväksi kaatopaikalle tai poltettavaksi. Kaatopaikka on helluntailaisuus ja polttopaikka on helvetin tuli.

• BereastaPamahtaa
        Totuustuleeesille kirjoitti:

Pitäisikö kertoa tarkemmin lateraalisen teoista ja mainita muutaman ystävänkin nimimerkki. Minut kutsuttiin katsomaan miten aikuiset ihmiset pilkkasivat nuorta, vasta uskoon tullutta ihmistä.
        Odotan sitä, että saanko luvan kertoa tarkemmin. Jumala ja asianosaiset kärsijät voivat tuon luvan antaa.
        Jumala ei koskaan lähetä ketään tuottamaan tuskaa toisille. Laittomuus tekee tuskaa ja tuhoaa.

Totuustuleeesille, kirjoitit:

"Jumala ei koskaan lähetä ketään tuottamaan tuskaa toisille. Laittomuus tekee tuskaa ja tuhoaa."

Tässä olet kovasti erehtynyt, sillä Raamattu sanoo:

"ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: 'Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä HÄN KURITTAA; ja hän RUOSKII jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa.' Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?" Heb. 12

ja vielä:

"Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette ÄPÄRIÄ ettekä lapsia. ... Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan MURHEEKSI, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut."

Jumala siis itse kurittaa, tavalla ja toisella, jokaista jonka on ottanut omakseen. Se jota ei kuriteta, ei ole Hänen lapsensa.

Monella täällä on täysin vääristynyt käsitys Jumalan tiestä, ja siitä mitä maksaa seurata Jeesusta.

Herrastamme Jeesuksestakin sanotaan:
        "Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän KÄRSI, kuuliaisuuden" Heb 5:8

ja vielä:

"Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa" Snl 3:11

"Mustelmat ja haavat puhdistavat pahantekijän, lyönnit puhdistavat sydämen kammiot." Snl 20:30

"Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset." Saarn. 7:3

• tupa-Vantaalla

Totuustuleeesille, kirjoitit:

"Jumala ei koskaan lähetä ketään tuottamaan tuskaa toisille. Laittomuus tekee tuskaa ja tuhoaa."

Tässä olet kovasti erehtynyt, sillä Raamattu sanoo:

"ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: 'Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä HÄN KURITTAA; ja hän RUOSKII jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa.' Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?" Heb. 12

ja vielä:

"Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette ÄPÄRIÄ ettekä lapsia. ... Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan MURHEEKSI, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut."

Jumala siis itse kurittaa, tavalla ja toisella, jokaista jonka on ottanut omakseen. Se jota ei kuriteta, ei ole Hänen lapsensa.

Monella täällä on täysin vääristynyt käsitys Jumalan tiestä, ja siitä mitä maksaa seurata Jeesusta.

Herrastamme Jeesuksestakin sanotaan:
        "Ja niin Hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän KÄRSI, kuuliaisuuden" Heb 5:8

ja vielä:

"Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa" Snl 3:11

"Mustelmat ja haavat puhdistavat pahantekijän, lyönnit puhdistavat sydämen kammiot." Snl 20:30

"Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset." Saarn. 7:3

Jumala ei ole lähettänyt nimimerkkiä vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki kurittamaan lapsiaan tälle foorumille.

vr62 on valinnut itse oman palvelustehtävänsä, jonka luulee saaneensa Jumalalta.

Hän luulee, että hänen palvelustehtävänsä on

SEURAKUNNAN PUHDISTAMINEN VÄÄRISTÄ AINEKSISTA JA HENKILÖISTÄ.

Tuollaista tehtävää ei tehdä foorumeilla nimimerkin takaa eikä sillä tavalla kuin vr62 sen tekee.

vr62 on todellisuudessa korottanut itsensä muiden yläpuolelle, kun luulee kuulevansa erehtymättömästi Jumalan äänen, vaikka ei sitä kuule, ja kun luulee Jumalan puhdistavan hänen kauttaa seurakuntaa vääristä aineksista ja henkilöistä.

vr62 on asettanut itsensä jopa Jumalan paikalle tässä tehtävässään.

vr62 luulee, että vain hänen kauttaan tulee puhdasta Jumalan sanaa ja vain hän kuulee Jumalan äänen, silloin kun joku on eri mieltä kuin hän, mutta se ei ole totta, mitä vr62 sanoo ja luulee.

vr62 ei kuule Jumalan ääntä eikä Jumala ole lähettänyt häntä tänne eikä mihinkään muuallekaan tuota itsevalittua tehtävää suorittamaan.

vr62 sanoo kuulevansa jonkun "Herran ääntä" ja "Pyhän Hengen ääntä", mutta se "Herra" ja "Pyhä Henki" ei ole Herra Jeesus Kristus, Nasaretilainen, eikä meidän taivaallinen Isämme.

Jumala ei johdata ketään lietsomaan riitaa, kohtelemaan väärin lähimmäisiään ja raatelemaan lampaita. Tähän kaikkeen on vr62 syyllinen monen todistajan sanan kautta.

Jos joku on tästä asiasta eri mieltä, niin saa olla: näistä asioista on turha väitellä sanallisesti. Jumala tietää, miten asia on, niin kuin myös hänen lapsensa, jotka häntä kuulevat.

• BereastaPamahtaa
        tupa-Vantaalla kirjoitti:

Jumala ei ole lähettänyt nimimerkkiä vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki kurittamaan lapsiaan tälle foorumille.

vr62 on valinnut itse oman palvelustehtävänsä, jonka luulee saaneensa Jumalalta.

Tuollaista tehtävää ei tehdä foorumeilla nimimerkin takaa eikä sillä tavalla kuin vr62 sen tekee.

vr62 on todellisuudessa korottanut itsensä muiden yläpuolelle, kun luulee kuulevansa erehtymättömästi Jumalan äänen, vaikka ei sitä kuule, ja kun luulee Jumalan puhdistavan hänen kauttaa seurakuntaa vääristä aineksista ja henkilöistä.

vr62 luulee, että vain hänen kauttaan tulee puhdasta Jumalan sanaa ja vain hän kuulee Jumalan äänen, silloin kun joku on eri mieltä kuin hän, mutta se ei ole totta, mitä vr62 sanoo ja luulee.

vr62 ei kuule Jumalan ääntä eikä Jumala ole lähettänyt häntä tänne eikä mihinkään muuallekaan tuota itsevalittua tehtävää suorittamaan.

vr62 sanoo kuulevansa jonkun "Herran ääntä" ja "Pyhän Hengen ääntä", mutta se "Herra" ja "Pyhä Henki" ei ole Herra Jeesus Kristus, Nasaretilainen, eikä meidän taivaallinen Isämme.

Jumala ei johdata ketään lietsomaan riitaa, kohtelemaan väärin lähimmäisiään ja raatelemaan lampaita. Tähän kaikkeen on vr62 syyllinen monen todistajan sanan kautta.

Jos joku on tästä asiasta eri mieltä, niin saa olla: näistä asioista on turha väitellä sanallisesti. Jumala tietää, miten asia on, niin kuin myös hänen lapsensa, jotka häntä kuulevat.

Tässä viestissä esitit mitä vakavinta panettelua sekä suoranaisia VALHEITA.

kirjoitit:
        "vr62 on asettanut itsensä jopa Jumalan paikalle tässä tehtävässään."
        Tämä on kammottava väite ja selvää valhetta. Tai jos olen erehtynyt, laita suora lainaus jossa hän näin väittää. Muussa tapauksessa, olet valehtelija ja panettelija.

vielä kirjoitit:
        "vr62 luulee, että vain hänen kauttaan tulee puhdasta Jumalan sanaa ja vain hän kuulee Jumalan äänen".
        En usko hänen tällaista esittäneen. Todista syytöksesi, muussa tapauksessa olet valehtelija ja panettelija. Mikäli vr62 on sama henkilö kuin luetaankosanaa2, on selvää että hän tietää Raamatun olevan puhdasta Jumalan Sanaa, jota hän usein siteeraakin, toisin kuin sinä.

vielä kirjoitit:
        "vr62 ei kuule Jumalan ääntä eikä Jumala ole lähettänyt häntä tänne eikä mihinkään muuallekaan tuota itsevalittua tehtävää suorittamaan."

Tässä teet nyt itse sitä mistä ensin toista syytit, eli asetat itsesi Jumalan paikalle. Mistä sinä tiedät, mitä hän kuulee taikka mihin Jumala on hänet lähettänyt tai ei ole lähettänyt? Oletko sinä istunut Herran neuvotteluissa? OLE VAROVAINEN!

vielä kirjoitit:
        "Jumala ei johdata ketään lietsomaan riitaa, kohtelemaan väärin lähimmäisiään ja raatelemaan lampaita"
        Tämä on täysin totta.
        Olen lukenut kommenttejasi ja huomaan että ne ovat täynnä riidanlietsontaa ja lähimmäisen väärin kohtelua, joten omilla sanoillasi olet itsesi tuominnut.

• tupa-Vantaalla

Tässä viestissä esitit mitä vakavinta panettelua sekä suoranaisia VALHEITA.

kirjoitit:
        "vr62 on asettanut itsensä jopa Jumalan paikalle tässä tehtävässään."
        Tämä on kammottava väite ja selvää valhetta. Tai jos olen erehtynyt, laita suora lainaus jossa hän näin väittää. Muussa tapauksessa, olet valehtelija ja panettelija.

vielä kirjoitit:
        "vr62 luulee, että vain hänen kauttaan tulee puhdasta Jumalan sanaa ja vain hän kuulee Jumalan äänen".
        En usko hänen tällaista esittäneen. Todista syytöksesi, muussa tapauksessa olet valehtelija ja panettelija. Mikäli vr62 on sama henkilö kuin luetaankosanaa2, on selvää että hän tietää Raamatun olevan puhdasta Jumalan Sanaa, jota hän usein siteeraakin, toisin kuin sinä.

vielä kirjoitit:
        "vr62 ei kuule Jumalan ääntä eikä Jumala ole lähettänyt häntä tänne eikä mihinkään muuallekaan tuota itsevalittua tehtävää suorittamaan."

Tässä teet nyt itse sitä mistä ensin toista syytit, eli asetat itsesi Jumalan paikalle. Mistä sinä tiedät, mitä hän kuulee taikka mihin Jumala on hänet lähettänyt tai ei ole lähettänyt? Oletko sinä istunut Herran neuvotteluissa? OLE VAROVAINEN!

vielä kirjoitit:
        "Jumala ei johdata ketään lietsomaan riitaa, kohtelemaan väärin lähimmäisiään ja raatelemaan lampaita"
        Tämä on täysin totta.
        Olen lukenut kommenttejasi ja huomaan että ne ovat täynnä riidanlietsontaa ja lähimmäisen väärin kohtelua, joten omilla sanoillasi olet itsesi tuominnut.

Olet näköjään nimimerkki luetaankosanaa2/ vr62/ lateraalinen/ multinikki hengen heimolainen, joten sinulle on turhaa kovin paljon vastailla ja perustella asioita sanallisesti. Olet samanlainen tuon viestisi perusteella kuin hän.

Vääristelet toisten kirjoituksia lainaamalla vain osan virkkeestä tai lauseesta ja muodostamalla siitä virheellisen väitteen, jota väität sitten panetteluksi tai valehteluksi, aivan niin kuin vr62 – toimitko saman valheen ja riidan hengen johdossa kuin hän?

Luuletko, että vr62 on niin tyhmä, että olisi sanonut itse asettaneensa itsensä Jumalan paikalle itse valitussa tehtävässään? Ei tietenkään. Asia on kuitenkin ilmeinen niille, jotka asian, vr62:n ja Jumalan tuntevat. Sanoin sen, mikä on ilmeistä niille, jotka asian tietävät ja tuntevat vr62:n sekä Jumalan.

Jätit taktisesti pois Jumalan äänen kuulemisesta ne sanat, joissa sanoin "silloin kun joku on eri mieltä kuin hän".

En tietenkään sano, että vr62 itse sanoisi suoraan olevansa ainoa, joka kuulee Jumalan äänen. Mutta eikö se ole ilmeistä, että hän luulee niin? Muut eivät kuule hänen mielestään Jumalan ääntä, kun ovat saaneet Jumalalta erilaisen viestin tai sanoman kuin hän. Vain hän kuulee niissä tapauksissa erehtymättömästi Jumalan äänen, mutta muut eivät sitä kuule.

Voitko todistaa, että hän olisi joskus tunnustanut erehtyneensä, kun on sanonut kuulleensa Herran äänen tai Pyhän Hengen äänen ja saaneensa sanan Herralta? Erehtyneensä niin, että se sana ei ollutkaan Herralta eikä se ääni ollutkaan Herran eikä se ollutkaan Pyhä Henki, jota hän kuuli? Voitko todistaa, että hän olisi tunnustanut veljien kuulleen Jumalan äänen ja sanoman eri tavalla kuin hän?

Onko Jumala lähettänyt vr62:n tänne vai ei?

Asia on edelleen ilmeinen niille, jotka tuntevat asian, vr62:n ja Jumalan, mutta asiasta voidaan väitellä vaikka maailman napaan asti saamatta eri tavalla uskovia muuttamaan näkemystään tässä asiassa.

Käänsit sitten esitetyt väitteet, nuhteet, todistuksen sanan ja syytökset takaisin kirjoittajalleen aivan niin kuin vr62 on aiemmin tehnyt. Nyt ei ole kuitenkaan kyse siitä, miten minä toimin vaan siitä, miten vr62 on toiminut vuosikausia ja toimii edelleen.

Käänsit siis huomion vr62:sta toiseen henkilöön kyseenalaistamalla minun sanani ja syyttämällä minua vr62:n toiminnan ja käytöksen tutkimisen sijaan. Tämä taktiikka on minulle niin tuttu, että en lankea nyt sen ansaan, joten saat olla mitä mieltä tahdot. En ala väitellä sinunkaan kanssasi, niin että johdattaisin aiheen pois alkuperäisestä.

• tupa-Vantaalla

On syytä kertoa vielä jotakin nimimerkin vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki toiminnasta tällä foorumilla ja aiemmin muilla foorumeilla sekä live-yhteydessä veljien kanssa. Tämä siksi, että hän ei ole tehnyt taaskaan parannusta eikä osoittanut mitään katumusta syntinsä vuoksi. Hänen syntinsä ovat lähimmäisten väärä kohtelu ja vieraan äänen seuraaminen.

Kun tiedätte, miten hän on toiminut muualla ja miten hän yhä edelleen toimii, osaatte suojautua hänen hyökkäyksiltään ja ilkeydeltään paremmin. Osaatte myös neuvoa niitä, jotka eivät vielä häntä tunne ja suojelette siten muita itsenne ohella.

Tässä keskustelussa ei ole aiheena se, onko vr62 arvioinut oikein vai väärin joidenkin ihmisten hengellistä tilaa ja suhdetta pelastukseen: onko joku Jumalan lapsi vai ei. Tämän keskustelun aihe on vr62:n käytös ja toiminta tällä foorumilla, ei mikään muu.

Vr62 ei ole vain henkisesti epävakaa vaan häneen vaikuttaa myös ilkeä ja paha henki, joka on valheen ja riidan henki. Se johdattaa hänet riitoihin ja itsensä korottamiseen.

Vaikka vr62 sanoo, että hän ei ole opettaja, niin hän pyrkii opettamaan kaikkia muita. Hän on jopa kaikkien opettajien opettaja, yliopettaja, koska ”Pyhä Henki” ja ”Herra” opettavat vain häntä erehtymättömästi oikein niissä asioissa, joissa hän on eri mieltä kuin muut kristityt ja Raamatun opettajat.

Jumalaa vastustava Herralle Jeesukselle Kristukselle vihamielinen henki saa vr62:n uskomaan, että ”Vain vr62 on oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä. Vain vr62 kuulee Herran äänen ja Pyhän Hengen äänen, mutta muut eivät sitä kuule, jos ovat eri mieltä hänen kanssaan jostakin asiasta.”

Se henki, joka vaikuttaa vr62:een tällä tavalla, ei ole Jumalan Pyhä Henki. Se ”Herra”, jonka äänen vr62 kuulee, ei ole Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, eikä Isän Jumalan ääni. Vr62 sanoo hyvin harvoin, jos koskaan, että hän sanoo sanansa ”Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimessä" tai kuulee meidän taivaallista Isäämme. Sen sijaan hän puhuu ”Herrasta” ja ”Pyhästä Hengestä”, jotka eivät ole Herra Jeesus Kristus ja Jumalan Pyhä Henki.

JATKUU SEURAAVASSA VIESTISSÄ.

• tupa-Vantaalla

On syytä kertoa vielä jotakin nimimerkin vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki toiminnasta tällä foorumilla ja aiemmin muilla foorumeilla sekä live-yhteydessä veljien kanssa. Tämä siksi, että hän ei ole tehnyt taaskaan parannusta eikä osoittanut mitään katumusta syntinsä vuoksi. Hänen syntinsä ovat lähimmäisten väärä kohtelu ja vieraan äänen seuraaminen.

Kun tiedätte, miten hän on toiminut muualla ja miten hän yhä edelleen toimii, osaatte suojautua hänen hyökkäyksiltään ja ilkeydeltään paremmin. Osaatte myös neuvoa niitä, jotka eivät vielä häntä tunne ja suojelette siten muita itsenne ohella.

Tässä keskustelussa ei ole aiheena se, onko vr62 arvioinut oikein vai väärin joidenkin ihmisten hengellistä tilaa ja suhdetta pelastukseen: onko joku Jumalan lapsi vai ei. Tämän keskustelun aihe on vr62:n käytös ja toiminta tällä foorumilla, ei mikään muu.

Vr62 ei ole vain henkisesti epävakaa vaan häneen vaikuttaa myös ilkeä ja paha henki, joka on valheen ja riidan henki. Se johdattaa hänet riitoihin ja itsensä korottamiseen.

Vaikka vr62 sanoo, että hän ei ole opettaja, niin hän pyrkii opettamaan kaikkia muita. Hän on jopa kaikkien opettajien opettaja, yliopettaja, koska ”Pyhä Henki” ja ”Herra” opettavat vain häntä erehtymättömästi oikein niissä asioissa, joissa hän on eri mieltä kuin muut kristityt ja Raamatun opettajat.

Jumalaa vastustava Herralle Jeesukselle Kristukselle vihamielinen henki saa vr62:n uskomaan, että ”Vain vr62 on oikeassa ja kaikki muut ovat väärässä. Vain vr62 kuulee Herran äänen ja Pyhän Hengen äänen, mutta muut eivät sitä kuule, jos ovat eri mieltä hänen kanssaan jostakin asiasta.”

Se henki, joka vaikuttaa vr62:een tällä tavalla, ei ole Jumalan Pyhä Henki. Se ”Herra”, jonka äänen vr62 kuulee, ei ole Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, eikä Isän Jumalan ääni. Vr62 sanoo hyvin harvoin, jos koskaan, että hän sanoo sanansa ”Herran Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen nimessä" tai kuulee meidän taivaallista Isäämme. Sen sijaan hän puhuu ”Herrasta” ja ”Pyhästä Hengestä”, jotka eivät ole Herra Jeesus Kristus ja Jumalan Pyhä Henki.

JATKUU SEURAAVASSA VIESTISSÄ.

Kirjoitin jo aiemmin näin:

Todisteeksi ei kelpaa se, että hän menee "Herran eteen" ja kysyy häneltä. vr62 seuraa valheen hengen ohjeita, ei Jumalan Pyhän Hengen ohjeita.

Vaikka teillä muilla ei ole konkreettisia todisteita esitettävänä, koska viestit on hävitetty, niin on teidän sananne kuitenkin luotettavampi kuin vr62:n sana.

Lisäksi teitä on monta, mutta vr62 puolustaa itse itseään ja vetoaa "Herran äänen kuulemiseen" ja "Pyhään Henkeen", kun hänellä ei ole muita todisteita puolestaan esittää. Ja niin kuin sanoin edellä: hän ei kuule Herran ääntä ja Pyhän Hengen ääntä vaan luulee valheen henkeä Jumalan Pyhäksi Hengeksi ja se ohjaa hänen toimintaansa ja elämäänsä.

Nyt on siis monta todistajaa yhtä todistajaa vastaan ja monta sanaa yhtä sanaa vastaan ja todistajien sanat ovat yhtä pitävät, joten tiedätte kyllä, mikä on totuus. Pyhään Henkeen ja Herraan vetoaminen ei vr62:sta tässä asiassa auta, sillä hänet tuntevat veljet kuulevat myös Herran ja Pyhän Hengen äänen, mutta sen sanoma on eri kuin vr62:n kuuleman hengen äänen sanoma.

LAINAUS LOPPUU

Vr62 on ylpeä ja paisunut, niin että on ottanut jopa Herran Jeesuksen ja Jumalan paikan uskovien yhteydessä siellä, missä hän toimii. Vain hän kuulee erehtymättömästi ”Herran äänen” ja ”Pyhän Hengen äänen”. (muista, että se Herra ei ole Herra Jeesus Kristus Nasaretilainen, eikä se henki ole Jumalan Pyhä Henki, jota hän kuulee ja seuraa.)

Kun muut uskovat viettävät aikaa ”Herran edessä” ja ”kuulevat häneltä”, niin se ei sitten olekaan vr62:n mukaan Jumalasta, jos viesti/sanoma on eri kuin se, jonka hän omalta herraltaan kuulee.

Ne, jotka tuntevat Jumalan, tuntevat myös sen, mitkä asiat ja henkilöt ovat Jumalasta ja mitkä eivät. Me tunnemme sen Hengen, jonka olemme Jumalalta saaneet.

Jotkut käyttävät väärin "Herran" ja "Pyhän Hengen" auktoriteettia välttääkseen paljastumasta vääryyden harjoittajiksi ja valheessa eläväksi, mutta Kristuksen omat tuntevat Herran äänen eivätkä seuraa vierasta niin kuin nämä toiset.

Meidän on turha kiistellä loputtomiin sanoista, sillä sitä kautta tämä asia ei ratkea. Kuka tahansa voi sanoa mitä tahansa ja perustella siten "oikeassa olemistaan".

Jumala tietää sen, miten asiat ovat ja mikä on totuus. Se riittää. Me voimme jättää tämän asian ja siihen osalliset henkilöt Jumalan haltuun. On turha väitellä asioista, joista ei väittelemällä tule loppua.

Tähän loppuun sopivat sanat:

"Kuitenkin Jumalan vahva perustus pysyy lujana, ja siinä on tämä sinetti: "Herra tuntee omansa", ja: "Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee." (2. Tim. 2:19)

• woewoe

Kannattaa ehkä kuitenkin pohtia vastustavatko ihmiset minua uskoni tähden, vai olisiko omalla käytökselläni mitään tekemistä asian kanssa.

Vaikeitakin asioita voi sanoa rakkauden hengessä, ilman että siihen loukkaannutaan. Mutta jos käyttäytyy pääsääntöisesti kuin norsu posliinikaupassa, niin viisaatkin sanat voivat mennä lukijoilta ohi.

Sinänsä vastustan tällaisia pyrkimyksiä, joilla yritetään sulkea joku ulkopuolelle. Oli hän sitten ärsyttävä tai ei. Tämähän on vanha koulu- tai työpaikkakiusaamisen metodi. Eikä taatusti sekään kunniaksi kenellekään kristityksi itseään kutsuvalle.

• klm87
        woewoe kirjoitti:

Kannattaa ehkä kuitenkin pohtia vastustavatko ihmiset minua uskoni tähden, vai olisiko omalla käytökselläni mitään tekemistä asian kanssa.

Vaikeitakin asioita voi sanoa rakkauden hengessä, ilman että siihen loukkaannutaan. Mutta jos käyttäytyy pääsääntöisesti kuin norsu posliinikaupassa, niin viisaatkin sanat voivat mennä lukijoilta ohi.

Sinänsä vastustan tällaisia pyrkimyksiä, joilla yritetään sulkea joku ulkopuolelle. Oli hän sitten ärsyttävä tai ei. Tämähän on vanha koulu- tai työpaikkakiusaamisen metodi. Eikä taatusti sekään kunniaksi kenellekään kristityksi itseään kutsuvalle.

Kysymys ei ole siitä onko joku ärsyttävä. Kysymys on Jumalan lasten repimisestä ja jopa hengellisisistä murhista. Tällaisista tappajasusista tulee varottaa lampaita. Tässä ketjussa ja muissakin ketjuissa onkin niin tehty. Ko. henkilö on paljastettu hyvin.

Varokaamme jokaista joka käyttäytyy toista tahallisesti loukaten ja mitätöiden, repien. Ei yksittäisillä vahingossa sanotuilla sanoilla, vaan henkilöä joka tekee sitä jatkuvasti tahallisesti tarkoituksellisesti.

Gal 5:15 "Mutta jos te purette ja syötte toisianne, katsokaa, ettette toinen toistanne perin hävitä."

Jaakobin kirje:4:2 "Te himoitsette, eikä teillä kuitenkaan ole; te tapatte ja kiivailette, ettekä voi saavuttaa; te riitelette ja taistelette. Teillä ei ole, sentähden ettette ano."

Raamattu käskee vetäytymään pois sellaisesta veljestä.

Roomalaiskirje:16:17 "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä."

2.Tessalonikalaiskirje:3:6 "Mutta Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä me käskemme teitä, veljet, vetäytymään pois jokaisesta veljestä, joka vaeltaa kurittomasti eikä sen opetuksen mukaan, jonka olette meiltä saaneet."

Hengessä ja lihassa vaeltavan ihmisen erottaa myös tästä

Gal 5:16-26 "Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla. Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus, epäjumalanpalvelus, noituus, VIHAMIELISYYS, RIITA, KATEELLISUUS, VIHAT, JUONET, eriseurat, lahkot, KATEUS, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. Mutta HENGEN HEDELMÄ on RAKKAUS, ilo, rauha, PITKÄMIELISYYS, YSTÄVÄLLISYYS, HYVYYS, uskollisuus, SÄVYISYYS, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme. ÄLKÄÄMME olko turhan kunnian pyytäjiä, niin että TOISIAMME ÄRSYTTELEMME, toisiamme kadehdimme.

• BereastaPamahtaa

Olet näköjään nimimerkki luetaankosanaa2/ vr62/ lateraalinen/ multinikki hengen heimolainen, joten sinulle on turhaa kovin paljon vastailla ja perustella asioita sanallisesti. Olet samanlainen tuon viestisi perusteella kuin hän.

Vääristelet toisten kirjoituksia lainaamalla vain osan virkkeestä tai lauseesta ja muodostamalla siitä virheellisen väitteen, jota väität sitten panetteluksi tai valehteluksi, aivan niin kuin vr62 – toimitko saman valheen ja riidan hengen johdossa kuin hän?

Luuletko, että vr62 on niin tyhmä, että olisi sanonut itse asettaneensa itsensä Jumalan paikalle itse valitussa tehtävässään? Ei tietenkään. Asia on kuitenkin ilmeinen niille, jotka asian, vr62:n ja Jumalan tuntevat. Sanoin sen, mikä on ilmeistä niille, jotka asian tietävät ja tuntevat vr62:n sekä Jumalan.

Jätit taktisesti pois Jumalan äänen kuulemisesta ne sanat, joissa sanoin "silloin kun joku on eri mieltä kuin hän".

En tietenkään sano, että vr62 itse sanoisi suoraan olevansa ainoa, joka kuulee Jumalan äänen. Mutta eikö se ole ilmeistä, että hän luulee niin? Muut eivät kuule hänen mielestään Jumalan ääntä, kun ovat saaneet Jumalalta erilaisen viestin tai sanoman kuin hän. Vain hän kuulee niissä tapauksissa erehtymättömästi Jumalan äänen, mutta muut eivät sitä kuule.

Voitko todistaa, että hän olisi joskus tunnustanut erehtyneensä, kun on sanonut kuulleensa Herran äänen tai Pyhän Hengen äänen ja saaneensa sanan Herralta? Erehtyneensä niin, että se sana ei ollutkaan Herralta eikä se ääni ollutkaan Herran eikä se ollutkaan Pyhä Henki, jota hän kuuli? Voitko todistaa, että hän olisi tunnustanut veljien kuulleen Jumalan äänen ja sanoman eri tavalla kuin hän?

Onko Jumala lähettänyt vr62:n tänne vai ei?

Asia on edelleen ilmeinen niille, jotka tuntevat asian, vr62:n ja Jumalan, mutta asiasta voidaan väitellä vaikka maailman napaan asti saamatta eri tavalla uskovia muuttamaan näkemystään tässä asiassa.

Käänsit sitten esitetyt väitteet, nuhteet, todistuksen sanan ja syytökset takaisin kirjoittajalleen aivan niin kuin vr62 on aiemmin tehnyt. Nyt ei ole kuitenkaan kyse siitä, miten minä toimin vaan siitä, miten vr62 on toiminut vuosikausia ja toimii edelleen.

Käänsit siis huomion vr62:sta toiseen henkilöön kyseenalaistamalla minun sanani ja syyttämällä minua vr62:n toiminnan ja käytöksen tutkimisen sijaan. Tämä taktiikka on minulle niin tuttu, että en lankea nyt sen ansaan, joten saat olla mitä mieltä tahdot. En ala väitellä sinunkaan kanssasi, niin että johdattaisin aiheen pois alkuperäisestä.

Minulle alkaa pikku hiljaa paljastua kupletin juoni.

Tupa-Vantaalla kirjoitti:
        "Muut eivät kuule hänen mielestään Jumalan ääntä, kun ovat saaneet Jumalalta erilaisen viestin tai sanoman kuin hän. Vain hän kuulee niissä tapauksissa erehtymättömästi Jumalan äänen, mutta muut eivät sitä kuule."

Ilmeisesti nimim. T-V on siis joku lukuisista omituisia harhaoppeja levittävistä henkilöistä, joiden eksytyksiä luetaankosanaa2 on paljastanut? Mahdollisesti esim 'lähettiläs'?

Siitäkö kaikki tämä lapsellinen ajojahti, herjaukset, valheet ja massapostaukset? Jos näin on, on toimintasi ala-arvoista ja motiivinasi YLPEYS.

• luetaankosanaa2

Minulle alkaa pikku hiljaa paljastua kupletin juoni.

Tupa-Vantaalla kirjoitti:
        "Muut eivät kuule hänen mielestään Jumalan ääntä, kun ovat saaneet Jumalalta erilaisen viestin tai sanoman kuin hän. Vain hän kuulee niissä tapauksissa erehtymättömästi Jumalan äänen, mutta muut eivät sitä kuule."

Ilmeisesti nimim. T-V on siis joku lukuisista omituisia harhaoppeja levittävistä henkilöistä, joiden eksytyksiä luetaankosanaa2 on paljastanut? Mahdollisesti esim 'lähettiläs'?

Siitäkö kaikki tämä lapsellinen ajojahti, herjaukset, valheet ja massapostaukset? Jos näin on, on toimintasi ala-arvoista ja motiivinasi YLPEYS.

Niin se menee !

Koko tämän "tupavantaalla" nikin toiminnan perusta on siinä, että on ihmisen sana toista vastaan !

Siis kukaan muu kuin Jumala ei pysty kertomaan Totuutta !

Ja siihen hän juuri perustaa koko toimintansa !

Nousi mieleeni seuraava Sanan kohta asiaan, eli sana sanaa vastaan liittyen:

4. Mooseksen kirja 16 luku.

Eli kyllä pullistella voidaan ja on pullisteltu, mutta Jumala näkee kaiken !

Kyllä Jumala punnitsee tuon "kuvan" mukaan kunkin, ja kukin niitää sen mitä on kylvänyt, ennemmin tai myöhemmin !

Ja vaikka se ei tapahtuisi heti, siis Jumalan pitkämielisyyden vuoksi, jonka kautta Hän suuressa armossaan antaa mahdollisuuden parannuksen tekoon, niin jos sitä ei kaikesta huolimatta tapahdu, niin sitten ei "hyvä heilu" !

Mutta nuokaa vastustajat eli Koorah kumppaneineen, siis kuvittelivat ihan itse, että ei kukaan heitä voi paljastaa !

Mutta se oli siis syvää harhakuvitelmaa vain !

• tupa-Vantaalla

Nyt ei ole kyse siitä, onko nimimerkki luetaankosanaa2/ vr62/ lateraalinen/ multinikki oikeassa jossakin opillisessa asiassa tai arvioissaan siitä, onko joku uudestisyntynyt Jumalan lapsi vai ei.

Nyt on kyse hänen vuosia jatkuneesta lähimmäisten väärästä kohtelusta ja vieraan hengen seuraamisesta, joka on riidan ja valheen henki johdattaessaan häntä kohtelemaan väärin lähimmäisiään ja riidan lietsomiseen.

Vaikka vr62 olisi oikeassa kaikissa opin kohdissa ja arvioissaan muiden tilasta suhteessa pelastukseen, on hän silti niin kuin susi lampaalle ja kohtelee väärin lähimmäisiä.

vr62 on onnistunut jälleen kerran siinä, mitä on jatkanut vuosia. Hän tekeytyy uhriksi ja saa muut keskustelemaan eri aiheesta kuin hänestä itsestään ja hänen toiminnastaan tällä foorumilla.

Kun joku vielä sivusta tukee häntä, niin sama noidankehä jatkuu jatkumistaan.

• rukousjapaasto

tupa-Vantaalla! Kiitos kun jaksat tuoda tätä tärkeää aihetta kerta toisen jälkeen tälle palstalle!
      Sellaiset kirjoittajat ja ihmiset kuten edellä kuvaat, eivät itse ymmärrä tekevänsä mitään väärää. Heillä on kaikki normaalit tunne elämän tunteet kuolleet tai oikeammin ne eivät ole koskaan kehittyneetkään. Heiltä puuttuu empatia ja sitä kautta inhimillinen ajattelukyky ja tunteet lähimmäisiä kohtaan. He voivat olla erittäin viisaita, mutta se on vain opittua kirjaviisautta ja matkittua tunnetta, koska muiden kokemiin tunteisiin he ei eivät reagoi. Tämä on ylen vaarallinen yhdistelmä, jonka uhreiksi joutuvat läheisriippuvaiset uskovat, jotka eivät uskalla vastustaa väärässä hengessä toimivia itsensä auktoriteeteiksi kohottaneita ihmisiä. Tällaisilta voi pelastautua vain seisomalla itse omilla jaloillaan, kiinnittyneenä Sanaan ja vain Sanaan. Jokainen heille sanottu tai kirjoitettu Sana on täysin turha. Paitsi siinä tapauksessa, jos Herra itse ajaa heidät niin nurkkaan, ettei heillä jää vaihtoehdoiksi kuin lähteä parannuksen tielle tai tuhoutua lopullisesti. Jumala vain yksin tietää tämänkin nimimerkin määräajan, joka kylläkin lähestyy nyt loppuaan. Mitä ääniä hän lienee kuuleekin, niin Jumalasta ne eivät 100 % varmuudella ole. Valheen henki on nimittäin sellainen, että kirjoittaja, puhuja on itse varma asiasta ja kertoo sitä totena, vaikka tuhat tai miljoona ihmistä vieressä tai vaikka jopa Jumala sanoisi, ettei tuo kertomasi ole totta. Niin tiukassa on valheen henki.

• otteestaIRTI
      • vakavatseuraamukset

Kateus on merkittävä tekijä narsistisen luonteen omaavalle. Se on ikävää, että narsisti osaa kerätä hovin itselleen ja tuota hovia hän hoitaa hyvin jonkin aikaa. Hovin jäsenet eivät usko ollenkaan narsistin olevan mihinkän syypää, vaan uskovat aina jonkun muun syyllisyyteen. Yleensä nuo hoviin kerätyt ovat heikkoja ihmisiä, joiden pitää löytää itselleen johtaja. Nuo ovat itsekin taipuvaisia narsistisuuteen, mutta eivät ilmaise sitä samalla tavalla, mitä hovin päämies. Paremminkin alistuvat päämiehen kaikkiin oletuksiin ja opetuksiin ja ihailevat tätä. Heillä itsellään ei ole voimaa eikä halua katkaista silloinkaan suhdetta narsistiin, kun alkavat hiljalleen nähdä käytöksen läpi todellisuuden. Narsisti ei kykene koskaan pitämään kulisia loputtomasti yllä ja hän saattaa alkaa inhota oman hovinsa jäseniä ja näin paljastaa tosellisen luonteensa. Tai joskus menee pitkäkin aika siihen, että hän inhoaa yhtä hovin jäsentä ja kääntää kaikki alamaisensa tekemään samaa. Jäsen on joutunut sellaiseen tilanteeseen, että häntä ei puolusta kukaan hovissa. Se särkee jäsenen itsetunnon ja sillä saattaa olla jäsenelle kovat seuraamukset.

Usein tuo hoviväki on suuresti avun tarpeessa, vaikka aina sanotaan apua tarvitsevan narsistisen johtajan ja tämän hovin uhrien. Hovi on itse UHRI isolla kirjoitettuna. Narsisti etsimällä etsii hoviin väkeä ja keinoja kaihtamatta kehuu noita ja antaa hyvää kuvaa itsestään, joka kestää vain aikansa. Aina narsisti lopulta paljastaa luonteensa ja todellisuuden, mutta joskus se kestää pitkänkin aikaa. Sitä suurempi on hovin pettymys. Narsistin hovi tulee aina tilanteeseen, jossa on joutunut seinää vasten ja joutuu hakemaan itselleen apua. Yleensä hoviväki suuttuu toisilleen ja kaikki jäsenet jäävät yskinäisiksi.

Ristin Voitossa on selventävää kirjoitusta tästä asiasta.
        "Häpeän pelko lienee yksi syy siihen, miksi narsisti heijastaa kaikki virheet ja puutteellisuudet itsensä ulkopuolelle. Toisena merkittävänä tekijänä on kateus, joka yleensä johtaa kiusaamiseen. Keskeistä on oivaltaa, että kiusaaminen ilmenee usein myös sanattomana kiusaamisena, jota muiden on hyvin vaikea huomata.

Ikävintä on todeta, että tämän kaltainen kiusaaminen on yleistynyt myös hengellisissä työyhteisöissä.

Toisin ajatteleva ja työssään hyvin menestyvä henkilö on usein uhka narsistille, jolloin narsisti hoviväkeään systemaattisesti hyödyntäen pyrkii hiostamaan kilpailijan ulos työyhteisöstä. Oveluuden mestarina narsisti kätkeytyy itse ikään kuin ulkopuolisena taka- alalle pitäen ohjat kuitenkin tiukasti käsissään.

Uhri joutuu usein vaikeaan tilanteeseen, koska muut eivät välttämättä erota narsistin kiillotettua ulkokuorta todellisesta, uhriaan häikäilemättömästi käsittelevästä persoonasta. Näin ollen muiden voi olla lähes mahdoton uskoa ja ymmärtää, mitä kulissien takana todella tapahtuu.

Useat narsistin uhriksi joutuneet ovat kokeneet saman ihmetyksen: miten tapahtuneet asiat ovat mahdollisia ja miksi niistä ei kyetä puhumaan ja sopimaan hyvässä yhteisymmärryksessä?

Kuinka sitten selviytyä narsistin sitovasta otteesta mahdollisimman vähin vaurioin?

Mikäli työyhteisössäsi on vahvasti narsistinen henkilö, pidä häneen etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista. Älä kerro hänelle henkilökohtaisia asioitasi äläkä paljasta heikkouksiasi, koska saatat löytää ne edestäsi.

Narsisti pyrkii muuttamaan totuuden päinvastaiseksi, jolloin uhrista tehdäänkin syyllinen. Tässä tehtävässä narsisti hyödyntää hyvin systemaattisesti ”hoviaan” uskomaan muunneltua totuutta.

Ole hyvin tarkka, ettet kerro narsistille myöskään lahjojasi, koska ne aiheuttavat kateutta ja kostoa. Narsistin aiheuttamista ikävistä kokemuksista voi selvitä esimerkiksi keskustelemalla hyvän ystävän kanssa. Eheyttävä keskustelu perustuu luottamukselliseen vuorovaikutussuhteeseen ystävän kanssa, joka on ehkä itsekin kokenut vastaavanlaisia elämäntilanteita."

• vakavatseuraamukset
        vakavatseuraamukset kirjoitti:

Kateus on merkittävä tekijä narsistisen luonteen omaavalle. Se on ikävää, että narsisti osaa kerätä hovin itselleen ja tuota hovia hän hoitaa hyvin jonkin aikaa. Hovin jäsenet eivät usko ollenkaan narsistin olevan mihinkän syypää, vaan uskovat aina jonkun muun syyllisyyteen. Yleensä nuo hoviin kerätyt ovat heikkoja ihmisiä, joiden pitää löytää itselleen johtaja. Nuo ovat itsekin taipuvaisia narsistisuuteen, mutta eivät ilmaise sitä samalla tavalla, mitä hovin päämies. Paremminkin alistuvat päämiehen kaikkiin oletuksiin ja opetuksiin ja ihailevat tätä. Heillä itsellään ei ole voimaa eikä halua katkaista silloinkaan suhdetta narsistiin, kun alkavat hiljalleen nähdä käytöksen läpi todellisuuden. Narsisti ei kykene koskaan pitämään kulisia loputtomasti yllä ja hän saattaa alkaa inhota oman hovinsa jäseniä ja näin paljastaa tosellisen luonteensa. Tai joskus menee pitkäkin aika siihen, että hän inhoaa yhtä hovin jäsentä ja kääntää kaikki alamaisensa tekemään samaa. Jäsen on joutunut sellaiseen tilanteeseen, että häntä ei puolusta kukaan hovissa. Se särkee jäsenen itsetunnon ja sillä saattaa olla jäsenelle kovat seuraamukset.

Usein tuo hoviväki on suuresti avun tarpeessa, vaikka aina sanotaan apua tarvitsevan narsistisen johtajan ja tämän hovin uhrien. Hovi on itse UHRI isolla kirjoitettuna. Narsisti etsimällä etsii hoviin väkeä ja keinoja kaihtamatta kehuu noita ja antaa hyvää kuvaa itsestään, joka kestää vain aikansa. Aina narsisti lopulta paljastaa luonteensa ja todellisuuden, mutta joskus se kestää pitkänkin aikaa. Sitä suurempi on hovin pettymys. Narsistin hovi tulee aina tilanteeseen, jossa on joutunut seinää vasten ja joutuu hakemaan itselleen apua. Yleensä hoviväki suuttuu toisilleen ja kaikki jäsenet jäävät yskinäisiksi.

Ristin Voitossa on selventävää kirjoitusta tästä asiasta.
        "Häpeän pelko lienee yksi syy siihen, miksi narsisti heijastaa kaikki virheet ja puutteellisuudet itsensä ulkopuolelle. Toisena merkittävänä tekijänä on kateus, joka yleensä johtaa kiusaamiseen. Keskeistä on oivaltaa, että kiusaaminen ilmenee usein myös sanattomana kiusaamisena, jota muiden on hyvin vaikea huomata.

Ikävintä on todeta, että tämän kaltainen kiusaaminen on yleistynyt myös hengellisissä työyhteisöissä.

Toisin ajatteleva ja työssään hyvin menestyvä henkilö on usein uhka narsistille, jolloin narsisti hoviväkeään systemaattisesti hyödyntäen pyrkii hiostamaan kilpailijan ulos työyhteisöstä. Oveluuden mestarina narsisti kätkeytyy itse ikään kuin ulkopuolisena taka- alalle pitäen ohjat kuitenkin tiukasti käsissään.

Uhri joutuu usein vaikeaan tilanteeseen, koska muut eivät välttämättä erota narsistin kiillotettua ulkokuorta todellisesta, uhriaan häikäilemättömästi käsittelevästä persoonasta. Näin ollen muiden voi olla lähes mahdoton uskoa ja ymmärtää, mitä kulissien takana todella tapahtuu.

Useat narsistin uhriksi joutuneet ovat kokeneet saman ihmetyksen: miten tapahtuneet asiat ovat mahdollisia ja miksi niistä ei kyetä puhumaan ja sopimaan hyvässä yhteisymmärryksessä?

Kuinka sitten selviytyä narsistin sitovasta otteesta mahdollisimman vähin vaurioin?

Mikäli työyhteisössäsi on vahvasti narsistinen henkilö, pidä häneen etäisyyttä niin paljon kuin mahdollista. Älä kerro hänelle henkilökohtaisia asioitasi äläkä paljasta heikkouksiasi, koska saatat löytää ne edestäsi.

Narsisti pyrkii muuttamaan totuuden päinvastaiseksi, jolloin uhrista tehdäänkin syyllinen. Tässä tehtävässä narsisti hyödyntää hyvin systemaattisesti ”hoviaan” uskomaan muunneltua totuutta.

Ole hyvin tarkka, ettet kerro narsistille myöskään lahjojasi, koska ne aiheuttavat kateutta ja kostoa. Narsistin aiheuttamista ikävistä kokemuksista voi selvitä esimerkiksi keskustelemalla hyvän ystävän kanssa. Eheyttävä keskustelu perustuu luottamukselliseen vuorovaikutussuhteeseen ystävän kanssa, joka on ehkä itsekin kokenut vastaavanlaisia elämäntilanteita."

Varmasti täälläkin on nähty hovin toimintaa ja sitä tapahtuu kaiken aikaa. Onneksi nyt on rohkeita asiasta rehellisesti kirjoittavia täällä.
        Narsistin hovi toimii aikansa, mutta aina sillä on ikävä loppua. Narsisti ei kaihda keinoja kerätessään hoviaan. Narsistin uhrin osa on erittäin kova, mutta myös hovin osa, sillä lopulta siitä tulee aina uhri. Hovi käyttää yhtä kovia keinoja mitä hovin päämies ja sitä tapahtuu sen aikaa kuin päämies saa hämättyä hovinjäseniä. Asian selvittyä, joskus pikku hiljaa ja joskus nopeasti tulee hovilaisesta vakava uhritunut ja särkynyt ihminen. Tosin hovilainen voi jo hovielämän aikana särkyä, koska hänen narsistisuuteen taipuvaisuutensa ei yllä kaikkeen siihen ilkeilyyn, jota hovi harrastaa. Tuollainen jäsen hämmästelee välillä itseään ja joskus tulee paha olo siitä mitä tuli tehtyä.
        Ristin Voitto:
        "Pääsääntöisesti narsisti luokittelee ihmiset suosikeiksi tai mustalle listalle osan jäädessä neutraaleiden mitättömyyksien joukkoon. Suosikit muodostavat ”hovin”, jossa kaikki samanmieliset ja samalla puolella olevat tukevat narsistia."

• Eivättiedä
        vakavatseuraamukset kirjoitti:

Varmasti täälläkin on nähty hovin toimintaa ja sitä tapahtuu kaiken aikaa. Onneksi nyt on rohkeita asiasta rehellisesti kirjoittavia täällä.
        Narsistin hovi toimii aikansa, mutta aina sillä on ikävä loppua. Narsisti ei kaihda keinoja kerätessään hoviaan. Narsistin uhrin osa on erittäin kova, mutta myös hovin osa, sillä lopulta siitä tulee aina uhri. Hovi käyttää yhtä kovia keinoja mitä hovin päämies ja sitä tapahtuu sen aikaa kuin päämies saa hämättyä hovinjäseniä. Asian selvittyä, joskus pikku hiljaa ja joskus nopeasti tulee hovilaisesta vakava uhritunut ja särkynyt ihminen. Tosin hovilainen voi jo hovielämän aikana särkyä, koska hänen narsistisuuteen taipuvaisuutensa ei yllä kaikkeen siihen ilkeilyyn, jota hovi harrastaa. Tuollainen jäsen hämmästelee välillä itseään ja joskus tulee paha olo siitä mitä tuli tehtyä.
        Ristin Voitto:
        "Pääsääntöisesti narsisti luokittelee ihmiset suosikeiksi tai mustalle listalle osan jäädessä neutraaleiden mitättömyyksien joukkoon. Suosikit muodostavat ”hovin”, jossa kaikki samanmieliset ja samalla puolella olevat tukevat narsistia."

Sanotaan, että hovilaiset eivät aina edes tiedä olevansa narsistin hovissa. Monet kuulemma tajuavat sen liian myöhään.

• Kysymystä
        Eivättiedä kirjoitti:

Sanotaan, että hovilaiset eivät aina edes tiedä olevansa narsistin hovissa. Monet kuulemma tajuavat sen liian myöhään.

Onko mitään erityisiä merkkejä itsessä, että tietäisi, että onko ajautunut narsistin vietäväksi?

• woewoe
        Kysymystä kirjoitti:

Onko mitään erityisiä merkkejä itsessä, että tietäisi, että onko ajautunut narsistin vietäväksi?

Tervejärkiset aivojaan käyttävät ihmiset eivät joudu kenenkään vietäväksi. En tiedä ketä ne ovat, jotka väittävät joutuneensa. Mitä sellainen vietävänä oleminen sitten edes on?

Kaikki ihmisethän ovat välillä oikeassa ja välillä väärässä. Rehellinen tasapuolinen ihminen pystyy sen myöntämään ilman sen suurempaa draamaa. Tai asettumista kenenkään leiriin. Asioista voidaan kiistellä ilman että tarvitsee mennä henkilökohtaisuuksiin.

Ihan yhtä väärässä ovat ne, jotka tekevät kevyitä nettidiagnooseja ihmisistä. Tai johtopäätöksiä kirjoittajista sen perusteella, että hän on ollut jostain asiasta samaa mieltä heille vastenmielisen ihmisen kanssa. Tällainen on hirveän lapsellista. Minusta alkaa näyttää siltä, että luetaankosanaa ja hänen kovimmat vastustajansa ovat käytökseltään toistensa kopioita.

• vakavatseuraamukset
        woewoe kirjoitti:

Tervejärkiset aivojaan käyttävät ihmiset eivät joudu kenenkään vietäväksi. En tiedä ketä ne ovat, jotka väittävät joutuneensa. Mitä sellainen vietävänä oleminen sitten edes on?

Kaikki ihmisethän ovat välillä oikeassa ja välillä väärässä. Rehellinen tasapuolinen ihminen pystyy sen myöntämään ilman sen suurempaa draamaa. Tai asettumista kenenkään leiriin. Asioista voidaan kiistellä ilman että tarvitsee mennä henkilökohtaisuuksiin.

Ihan yhtä väärässä ovat ne, jotka tekevät kevyitä nettidiagnooseja ihmisistä. Tai johtopäätöksiä kirjoittajista sen perusteella, että hän on ollut jostain asiasta samaa mieltä heille vastenmielisen ihmisen kanssa. Tällainen on hirveän lapsellista. Minusta alkaa näyttää siltä, että luetaankosanaa ja hänen kovimmat vastustajansa ovat käytökseltään toistensa kopioita.

Tuo on juuri sellaista luuloa, jota voi hovissa esiintyä. Usein narsisti on niin kamalan miellyttävä ihminen, että kietoo ihmisiä pikkusormensa ympärille. Nuo eivät edes käsitä, että tuo narsisti tekee sen tietoisena siitä, että nyt löytyi ihminen, joka ei ole "tervejärkinen ja aivoja käyttävä ihminen" vaikka tosin luulee olevansa sellainen.
        Narsisti osaa taidon hakea heikot hoviinsa, mutta nuo hovilaiset eivät sitä käsitä, tai jos jossakin vaiheessa käsittävät, niin eivät tunnusta.
        On anoppeja, jotka saavat koko perhekuntansa ja ystävänsä kiedottua hoviin ja koko hovi saattaa olla miniä parkaa vastaan. Hovi on heikkoista ihmisistä koostuva ja siksi erittäin sinisilmäinen ja helposti hyväksi käytettävissä oleva. Narsistinen anoppi rikkoo, vaikka vaikuttaa olevan kokoava voima ja ihana ihminen. Jopa avioimies uskoo enemmän narsistista äitiään kuin vaimoaan ja noin liitto menee kamalan vaikeaksi. Yleensä liitto hajoaa mahdottomuuteensa jossakin vaiheessa.
        Varsinkin uskovaisten keskuudessa on erityisen paljon narsisteja ja heikkoja hoviin koottua.
        Hovin löytää yleensä ketjuista puhumasta samaa kieltä hovi-isännnän kanssa.
        Jos epäilee ajautuneensa hoviin, niin silloin pitää palata lukemaan omia kirjoituksia ja niitä tulee verrata ihmisen kirjoituksiin, joita on puolustanut. Hoveja löytyy aina uskosta kirjoittavilta palstoilta. Niitä saattaa ola yksi, tai useampi, tai yksi suuri hovi, jonka jäsenet eivät edes käsitä kuuluvansa hoviin.
        Täälläkin on hovi ja jos haluaisi voisi luetella hovi-isännän ja hovilaisten nimimerkit.

• tuntomerkkejä

Minkä Jeesus kertoo olevan se synti jonka takia hän ajaa luokseen pyrkineet herra herra hokijat poi luotaan? Se on laittomuus. Narsistin usko on laittomuus ja siksi hän voi puhua valheita kenestä haluaa. Narsisti on kateellinen ja jos joku kertoo saaneensa jotain sellaista Jumalalta mitä narsisti ei ole saanut alkaa tuo kauhean pilkkaamisen.

• narsisminhenki

Näissä on silti kyse myös henkivalloista. Mikä muu olisi parempi ase uskovia vastaan kuin toinen "uskova", joka aiheuttaa tuollaista hajaannusta? Heihin tehoaa vain tietyt keinot, muutoin kannattaa suojata itsensä hyvin, jos tuollaisten lähellä pitää aikaa jotenkin viettää.

• Lähettiläs

Narsisti henki tietenkin on saa.tanasta. Ei varmaankaan kukaan luule sen olevan Jumalasta. Tuo henki on heikontanut Jumalan seurakunnan jäseniä ja siksi hajaannus on päässyt tapahtumaan. Paha valitsee heidät, keiden kautta hajottaa seurakuntayhteyttä, eli tekee evankeliumin syynättäväksi järjellä. Jumalan Sana pitää ottaa vastaan HERÄTETTYYN henkeen, eikä mieleen ja järkeen, kuten Paavola väärin opettaa.
        Minulla on toive, että Paavola kääntyy kohta ja alkaa julistamaan Jumalan Sanaa evankeliumia, eli tekee parannuksen ja alkaa kokoamaan Jeesuksen laumaa.
        Toisinsanoen saa kutsun ja herää kuten Paavalille tapahtui. Paavali teki syntiä EPÄUSKON JA EPÄILYN ajalla vainoten Jeesuksen seuraajia ja toivon Paavolalle käyneen samoin. Toivon, että Paavola kääntyy, sillä hän on tehnyt tuota hajottava syntiä narsistisen hengen aloituksesta. Jumala kutsuu jokaista kerran, pari, tai jopa kolmesti, mutta ei sitä enempää.

• luetaankosanaa2
        Lähettiläs kirjoitti:

Narsisti henki tietenkin on saa.tanasta. Ei varmaankaan kukaan luule sen olevan Jumalasta. Tuo henki on heikontanut Jumalan seurakunnan jäseniä ja siksi hajaannus on päässyt tapahtumaan. Paha valitsee heidät, keiden kautta hajottaa seurakuntayhteyttä, eli tekee evankeliumin syynättäväksi järjellä. Jumalan Sana pitää ottaa vastaan HERÄTETTYYN henkeen, eikä mieleen ja järkeen, kuten Paavola väärin opettaa.
        Minulla on toive, että Paavola kääntyy kohta ja alkaa julistamaan Jumalan Sanaa evankeliumia, eli tekee parannuksen ja alkaa kokoamaan Jeesuksen laumaa.
        Toisinsanoen saa kutsun ja herää kuten Paavalille tapahtui. Paavali teki syntiä EPÄUSKON JA EPÄILYN ajalla vainoten Jeesuksen seuraajia ja toivon Paavolalle käyneen samoin. Toivon, että Paavola kääntyy, sillä hän on tehnyt tuota hajottava syntiä narsistisen hengen aloituksesta. Jumala kutsuu jokaista kerran, pari, tai jopa kolmesti, mutta ei sitä enempää.

Raaamattu ei opeta missään mitään sellaista, että "narsismi" olisi henki !

Jos toisin väität, niin näytä Raamatusta se toteen, mutta minä jo tiedän sen, että et siihen kykene, joten taas yksi oppia ja opetus, joka on ihan omaa keksintösäi vain !

Olen itse perehtynyt narsimiin, ja tiedän sen, että sitä on vaikeaa diagnosoida, eli tuollaisten listojen kautta voidaan ketä tahansa väittää narsistiksi.

Siis monien ammattimaisten eli koulutettujen terapeuttien ja psykologienkin on vaikeaa heitä tunnistaa.

Yksi käytetty keino on tutkia sitä, että kykeneekö ihminen empatiaan.

Ja vaikka täällä on minutkin mustamaalattu narsistiksi, niin minulla on hyvin voimakas epatia, eli jopa tahtomattani asetun toisen asemaan ja koen toisen tunteet ja tuntemukset voimakkaasti.

Sen mukaan, mitä itse ole lukenut ja tutkinut, niin ei ole siis kyse hengistä, vaan lapsuuden rikkinäisyyksistä, eli kun ei ole saavutettu vauvana turvallista syliä, ja kaikkea huolenpitoa ja rakkautta, niin kasvava ihminen jää sen vajeen kautta, usein iäkseen vaatimaan sitä terveen äidin ehdotonta kokonaisvaltaista huolenpitoa.

Siis se näkyy narsistisessa persoonassa syvänä itsekkyytenä ja itseensä ja omiin tarpeisiin keskittymisenä, jossa muiden tarpeille ei ole tilaa eikä sijaa.

Terapeutit sanovat suoraan, että hyvin varhain rikkontunutta ja voimakkaasti narsistista ihmnistä on jopa mahdotonta auttaa, ja he kehoittavat siis pysymään erossa sellaisista vakavasti narsistisista ihmisistä, eli hylkäämään siis heidät, jotta sen kautta pystyisi suojelemaan itseään narskun vaikutuksilta.

Olen itse ollut narskun uhri, ja olen käytännössä nähnyt te tavat ja keinot, joita narsku käyttää saavuttaakseen haluamansa.

Minä en siis narskun uhrina voi olla millään itse narsku, kun olen itse ollut se hyväksi käytetty.

Siis narsku etsii itselleen ns. "lähteen", eli ihmisen jolta narsku saa jotain haluamaansa, eli ihmiset ovat narskulle vain halujensa "lähetitä", joita hän surutta käyttää hyväkseen saavuttaakseen haluamansa !

Tuo tapahtuu monenlaisten mainpuoliontien avulla ja kautta, jossa se toinen ihminen yleensä rikotaan ja alistetaan, mutta huom. sen kautta halutaan itselle jotakin !

Minä en ole halunut täällä keneltäkään mitään, en seuraajia, en lakeijoita, en mitään, vaan toimillani olen aiheuttanut lähinnä sen, että minut torjutaan, koska paljastan vain totuuden, ja totuus kirpaisee ja sen kautta saa lähinnä vihamiehiä, eikä todellakaan lakeijoita.

Siis olen kaikkia kehoittanut ja varoittanut ja nuhdellut jopa, eli minulla ei ole lakeijoita tämän vuoksi, eli en toimieni kautta ole voinut mitään saada itselleni, kuin korkeintaan vihaa osakseni.

Siis narsku haluaa jotain itselleen, minä en ole halunnut yhtään mitään keneltäkään täällä.

En kinnitä itseeni ketään, minulla ei ole omia sivuja, joissa minulla olisi joku oma "täydellinen" oppikokoelma.

Siis ihan kuten "jaikalilla", joka hakee kaiken aikaa aktiivisesti seuraajia opeilleen ja siten itselleen

Lisäksi jos lekeijoita etsisnin, niin toki ne sivut olisivat ja kirjoittaisin omalla nimelläni, saadakseni sen kautta itselleni kunniaa.

Moni edellä kirjoittamani asia kertoo ja todistaa selvästi sen, että minun on täysin mahdotonta olla narsku, vaikka minut on täällä sellaiseksi mustamaalattu.

Mutta minä en välitä, kuten olen jo kirjoittanut, sillä se uskoo valheen joka sen haluaa uskoa, eli se on jokaisen ihmisen oma valinta, joka kertoo vain siitä väärän valintansa tehneestä ihmisestä ja hänen toiminnastaan paljon minulle.

Minä en kaipaa sellaisten ihmisten kunnioitusta tai hyväksyntää.

Tulikohan jo tarpeeksi kirjoitettua ?

Ai niin, eräs narskun toimintatapa on leimata toinen narskuksi, eli tehdä itsestään uhri ja uhrista taas pahoinpitelijä/narsisti !

Siis narsku syyttää sitä "lähdettään" itsekkääksi ja pahaksi, jos hän ei saavuta haluamaansa.

Ja kun "lähden" on siis usein herkkä ja antelias, niin tälläistä voi syyllistää helposti, eli "lähde" on usein ns. läheisriippuvainen, eli sellainen ihminen jo lapsesta asti, jonka on pitänyt yrittää ansaita jopa vanhempiensa rakkaus ja hyväksyntä, sitä koskaan saavuttamatta.

Läheisriippuvainen eli narsukn uhri on lisäksi usein saanut kokea kotonaan vanhempien toimesta niin fyysistä kuin ainakin henkistä väkivaltaa ja on alistettu totaalisesti ja itseluottamus on viety kokonaan, ja tälläisiä kohteita narsku etsii, eli helposti hyväksikäytettäviä rikkinäisiä ihmisiä.

• Perehtynyt

Jos toisin väität, niin näytä Raamatusta se toteen, mutta minä jo tiedän sen, että et siihen kykene, joten taas yksi oppia ja opetus, joka on ihan omaa keksintösäi vain !

Olen itse perehtynyt narsimiin, ja tiedän sen, että sitä on vaikeaa diagnosoida, eli tuollaisten listojen kautta voidaan ketä tahansa väittää narsistiksi.

Siis monien ammattimaisten eli koulutettujen terapeuttien ja psykologienkin on vaikeaa heitä tunnistaa.

Ja vaikka täällä on minutkin mustamaalattu narsistiksi, niin minulla on hyvin voimakas epatia, eli jopa tahtomattani asetun toisen asemaan ja koen toisen tunteet ja tuntemukset voimakkaasti.

Sen mukaan, mitä itse ole lukenut ja tutkinut, niin ei ole siis kyse hengistä, vaan lapsuuden rikkinäisyyksistä, eli kun ei ole saavutettu vauvana turvallista syliä, ja kaikkea huolenpitoa ja rakkautta, niin kasvava ihminen jää sen vajeen kautta, usein iäkseen vaatimaan sitä terveen äidin ehdotonta kokonaisvaltaista huolenpitoa.

Siis se näkyy narsistisessa persoonassa syvänä itsekkyytenä ja itseensä ja omiin tarpeisiin keskittymisenä, jossa muiden tarpeille ei ole tilaa eikä sijaa.

Terapeutit sanovat suoraan, että hyvin varhain rikkontunutta ja voimakkaasti narsistista ihmnistä on jopa mahdotonta auttaa, ja he kehoittavat siis pysymään erossa sellaisista vakavasti narsistisista ihmisistä, eli hylkäämään siis heidät, jotta sen kautta pystyisi suojelemaan itseään narskun vaikutuksilta.

Olen itse ollut narskun uhri, ja olen käytännössä nähnyt te tavat ja keinot, joita narsku käyttää saavuttaakseen haluamansa.

Minä en siis narskun uhrina voi olla millään itse narsku, kun olen itse ollut se hyväksi käytetty.

Siis narsku etsii itselleen ns. "lähteen", eli ihmisen jolta narsku saa jotain haluamaansa, eli ihmiset ovat narskulle vain halujensa "lähetitä", joita hän surutta käyttää hyväkseen saavuttaakseen haluamansa !

Tuo tapahtuu monenlaisten mainpuoliontien avulla ja kautta, jossa se toinen ihminen yleensä rikotaan ja alistetaan, mutta huom. sen kautta halutaan itselle jotakin !

Minä en ole halunut täällä keneltäkään mitään, en seuraajia, en lakeijoita, en mitään, vaan toimillani olen aiheuttanut lähinnä sen, että minut torjutaan, koska paljastan vain totuuden, ja totuus kirpaisee ja sen kautta saa lähinnä vihamiehiä, eikä todellakaan lakeijoita.

Siis olen kaikkia kehoittanut ja varoittanut ja nuhdellut jopa, eli minulla ei ole lakeijoita tämän vuoksi, eli en toimieni kautta ole voinut mitään saada itselleni, kuin korkeintaan vihaa osakseni.

Siis narsku haluaa jotain itselleen, minä en ole halunnut yhtään mitään keneltäkään täällä.

En kinnitä itseeni ketään, minulla ei ole omia sivuja, joissa minulla olisi joku oma "täydellinen" oppikokoelma.

Siis ihan kuten "jaikalilla", joka hakee kaiken aikaa aktiivisesti seuraajia opeilleen ja siten itselleen

Lisäksi jos lekeijoita etsisnin, niin toki ne sivut olisivat ja kirjoittaisin omalla nimelläni, saadakseni sen kautta itselleni kunniaa.

Moni edellä kirjoittamani asia kertoo ja todistaa selvästi sen, että minun on täysin mahdotonta olla narsku, vaikka minut on täällä sellaiseksi mustamaalattu.

Mutta minä en välitä, kuten olen jo kirjoittanut, sillä se uskoo valheen joka sen haluaa uskoa, eli se on jokaisen ihmisen oma valinta, joka kertoo vain siitä väärän valintansa tehneestä ihmisestä ja hänen toiminnastaan paljon minulle.

Ai niin, eräs narskun toimintatapa on leimata toinen narskuksi, eli tehdä itsestään uhri ja uhrista taas pahoinpitelijä/narsisti !

Siis narsku syyttää sitä "lähdettään" itsekkääksi ja pahaksi, jos hän ei saavuta haluamaansa.

Ja kun "lähden" on siis usein herkkä ja antelias, niin tälläistä voi syyllistää helposti, eli "lähde" on usein ns. läheisriippuvainen, eli sellainen ihminen jo lapsesta asti, jonka on pitänyt yrittää ansaita jopa vanhempiensa rakkaus ja hyväksyntä, sitä koskaan saavuttamatta.

Läheisriippuvainen eli narsukn uhri on lisäksi usein saanut kokea kotonaan vanhempien toimesta niin fyysistä kuin ainakin henkistä väkivaltaa ja on alistettu totaalisesti ja itseluottamus on viety kokonaan, ja tälläisiä kohteita narsku etsii, eli helposti hyväksikäytettäviä rikkinäisiä ihmisiä.

Tässäkin tekstissäsi on monta tyypillistä narsistista piirrettä. Sitä paitsi narsistin uhrista voi itsestään kehittyä narsisti. Sen sinä tiedät jos olet perehtynyt aiheeseen.

• EiNäeEiYmmärrä

Kirjoitit näin: "Moni edellä kirjoittamani asia kertoo ja todistaa selvästi sen, että minun on täysin mahdotonta olla narsku, vaikka minut on täällä sellaiseksi mustamaalattu."

Löysin vastaukseksi tällaista linkistä http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/tunnista-narsisti/

"Narsisti ei itse ymmärrä omaa tilaansa. Siksi narsistia ei pysty muuttamaan. Mikäli ihminen tunnistaa itsessään narsistisia piirteitä, on tämä merkki siitä, että hän ei ole täysin narsistinen ihminen. Hänellä on mahdollisuus muutokseen, mutta se vaatii pitkällistä ja kärsivällistä pyrkimystä ja halua, sekä terapiaa."

• lkjoi98
        EiNäeEiYmmärrä kirjoitti:

Kirjoitit näin: "Moni edellä kirjoittamani asia kertoo ja todistaa selvästi sen, että minun on täysin mahdotonta olla narsku, vaikka minut on täällä sellaiseksi mustamaalattu."

Löysin vastaukseksi tällaista linkistä http://www.suhdesoppa.fi/narsismi/tunnista-narsisti/

"Narsisti ei itse ymmärrä omaa tilaansa. Siksi narsistia ei pysty muuttamaan. Mikäli ihminen tunnistaa itsessään narsistisia piirteitä, on tämä merkki siitä, että hän ei ole täysin narsistinen ihminen. Hänellä on mahdollisuus muutokseen, mutta se vaatii pitkällistä ja kärsivällistä pyrkimystä ja halua, sekä terapiaa."

Lisää aiheesta http://www.menaiset.fi/artikkeli/sport/selva_narsisti_vai_sittenkin_vaan_torppo

"Todelliset narsistit eivät näe omassa toiminnassaan mitään vikaa, vaikka he kuinka satuttaisivat lähipiiriään. He eivät kadu tekemisiään ja hakevat siksi apua ongelmiinsa hyvin harvoin.

• OlenOK

>>>Minä en kaipaa sellaisten ihmisten kunnioitusta tai hyväksyntää.<<<

19. Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".

• 987khg

>>>En kinnitä itseeni ketään, minulla ei ole omia sivuja, joissa minulla olisi joku oma "täydellinen" oppikokoelma. Siis ihan kuten "jaikalilla", joka hakee kaiken aikaa aktiivisesti seuraajia opeilleen ja siten itselleen<<<

5. Projisoi vikansa muihin. Kova syyttämään, ei koskaan hänen vikansa.

14. Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

• luetaankosanaa2
        Perehtynyt kirjoitti:

Tässäkin tekstissäsi on monta tyypillistä narsistista piirrettä. Sitä paitsi narsistin uhrista voi itsestään kehittyä narsisti. Sen sinä tiedät jos olet perehtynyt aiheeseen.

Narsistin uhrista ei voi millään tulla narsistia !

Narsismi on varhais lapsuuden tuotos, eli joko ollaan narsisti tai sitten ei !

Siis jos perustamme siihen, mitä oppineet sanovat.

Eli aikuisena ei voi enää tulla narsistiksi, vaan vain korkeintaan itsekkääksi, eikä diagnoosi ole enää sama varmastikkaan, sillä narskuksi tullaan juuri sen vauvana/varhaislapsuudessa kokonaisvaltaista "syliä" vaille tulemisen kautta ja vuoksi .

Siksi terapialla ei pystytä narskua auttamaan, kun ihminen ei voi muistaa eikä siten käsitellä niitä asioita.

Olen tutkinut näitä asioita, ja olen itse ollut sellainen läheisriippuvainen ja siten narskujen uhri, ja tuo vahva empatiakykyni todistaa ihan muuta.

Vieläkin saan tarkkailla itseäni, että en väärin alistu ja anna käyttää itseäni hyväksi, kuten olen aiemman elämäni aikana järjestelmällisesti toiminut.

Minun on pitänyt oppia sanomaan ei, ja se on vienyt pitkän aikaa, sen oppiminen, eli terveen rajaamisen oppiminen !

Tuosta empatiakyvystä vielä, että olen ollut kuin lämpömittari, joka kertoo ympäristön eli läheisten tunne elämän.

Minä siis hyvin tarkkaan aistin eri tunteet, eli rakkauden ja vihan ja katkeruuden, eli huomattavasti herkemmin kuin keskiverto ihminen .

Tästä asiasta on ollut hyötyä tehtävässäni, kun pystyn "lukemaan" ihmisiä, ja näen siten heidän lävitseen.

Narsisti taas ei ymmärrä tunteita, vaan ne ovat vaikeita asioita, varsinkin toisen ihmisen tunteet.

Itsekin yritin rakkauden kautta muuttaa narskua, mutta tiedän kokemuksesta sen, että se ei onnistu, koska narsku on kuin kuiva kaivo, johon saa kantaa vettä määrättömästi, sen täyttymättä.

Siis narskun kanssa kun on ja vaikka kuinka paljon hänelle antaisi, niin mikään ei riitä eikä ole kyllin hyvää.

Siis äidin olisi pitänyt täyttää täysin kaikki vauvan tarpeet, ja äidin olisi tullut tietää, mitä vauva haluaa ja kaipaa milloinkin.

Narsku siis haluaa sitä samaa, eli narskun mieli pitäisi täysin tuntea, jotta kaiken halun ja tarpeet voisi oikein ja riittävästi täyttää.

Narsku siis edellyttää täydellistä huolenpitoa ja sitä, että toinen tietää kaikki hänen salaisetkin halut, joita hän ei itsekkään kykene ilmaisemaan ja lisäksi lähde täyttää ne kaikki.

Olen nyt kirjoittanut siis vakavasta narsismista, en lievästä tai vain jostain syvästä itsekkyydestä.

Siis tapauksista, joista alan ammattilaiset sanovat ohjeena vain että: Pakene !

Itse siis jouduin asiaan perehtymään, kun vihdoin näin ja tunnistin narsistin, ja tajusin olleeni koko ikäni heidän uhrinsa.

Nyt osaan itse sen kaiken saamani tietomäärän kautta ja avulla suojautua narskuilta, mutta yhä huomaan sen, kuinka esim. vahvat ja narsistiset naiset pyrkivät vahvasti päälleni.

Eli he aistivat minusta yhä herkkyyteni ja kiltteyteni, eli tunnistavat minussa mahdollisen "lähteen".

Täällä nämä puoleni eivät ole näkyvissä, koska tehtäväni on ollut paatuneiden ja heidän oppiensa koettelu ja niistä nuhtelu.

Mutta siitä vahvasta empatia kyvystäni on ollut paljon hyötyä, kun tunnistan toisen ihmisen tunteet jopa kirjoituksista.

• IhananIsänlapsi

Jumala on suuri armossaan. Jumala on kärsivällinen. Jumala on hyvä. Jumala on laupias. Jumala tietää kaiken. Jumala kykenee kaikkeen. Jumala on pitkämielinen ja antaa aikaa ottaa kutsu vataan. Antaa aikaa löytää totuus, joka on Sanassaan ilmoitettu.

• luetaankosanaa2

Se pitää vielä sanoa tuosta narsistiksi nimittelystä, jota "tupa-vantaa" on harrastanut.

Se oli lähinnä naurettavaa, kun tiedän olleeni itse narsistien uhri.

Toisaalta on todella ala-arvoista alkaa jukisesti toista nimittelemään narsistiksi.

Siis nyt tässä on käytetty lain porsaanreikää, eli jos kirjoittaisin omalla nimelläni, niin silloin se olisi raastupa asia, mutta kun kirjoitellaan nikillä, niin se ei sitä kai olekkaan.

Kerroin aiemmin, että tunsin nuoria rikoillisia aikoinani, jotka rötöstelivat esim. sen kautta vapaasti, kun olivat yhä alle 15 ikäisiä, eikä heitä laitettu edesvastuuseen siksi.

Nuo tulevat linnakundit tiesivät myös hyvin tarkkaan lain porsaanreiät, ja niitä he käyttivät hyväkseen surutta, vaikka siis tiesivät toimivansa väärin.

Ihan samoin nyt on toiminut tämä "tupa-vantaa", eli lain porsaanreikiä, harjoittaakseen väärää toimintaa.

Siis se, joka on puhtain jauhoin liikkeellä, se ei tiedä lain rajoja, koska hänen ei tarvitse niitä tietää, koska hän pyrkii toimimaan oikein.

Mutta se jolla on tarkoituskin venyttää rajoja, tutkii ne tarkkaan ja etsii keinot toimia väärin, mutta kuitenkin lain puitteissa.

Silti on itselleni noiden linnakundien kautta selvinnyt hyvin se, että ennemmin tai myöhemmin paha saa palkkansa, eli ei ole kyse kuin ajasta.

Raamattu puhuu tästä monessa kohtaa !

Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

Moni uskovaksi itseäänkin nimittävä luulee, että jos hän voi ihmisten lakeja kiertää, niin Jumalan edessä he eivät voi millään piiloutua tai tekojaan puolustaa !

• tupa-Vantaalla

Kirjoitan vielä tuosta vieraan hengen äänen kuulemisesta ja sen seuraamisesta jotakin.

Nimimerkki vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki on sanonut menneisyydessä usein menevänsä "Herran eteen" ja kuulleensa "Pyhän Hengen äänen", kun hän on joutunut riitatilanteisiin ja loputtomiin väittelyihin muiden uskovien kanssa. Vastaukseksi hän on saanut "Herralta" aina sellaisia Raamatun kohtia, joilla hän perustelee omaa syyttömyyttään ja viattomuuttaan. Sen sijaan, että hän näkisi itsessään jotakin vikaa, tekeytyy hän uhriksi ja näkee vikaa vain muissa uskovissa, ei itsessään.

Ne Raamatun kohdat, joita vr62 on saanut "Herralta" ja joiden avulla hän puolustaa omaa toimintaansa ja käytöstään, eivät ole Jumalan hänelle antamia. Ne ovat asiayhteydestään irrotettuja jakeita, joilla hän puolustaa itseään ja toimintaansa, niin että hänen ei tarvitse tehdä parannusta ja hylätä syntiään.

Kun veljet ovat tutkineet hänen käytöstään ja niitä sanoja, joita hän sanoo saaneensa Herralta, ovat he tulleet vakuutetuiksi siitä, että ne sanat eivät ole Jumalalta. Ne ovat joko pahalta hengeltä tai sitten hän löytää ne itse Raamatusta. Minä olen kallistunut siihen näkemykseen, että ne ovat peräisin pahalta hengeltä, riivaajalta. Kyse ei ole siis pelkästään henkisestä epävakaudesta tai narsismista vaan kyse on myös vieraan hengen seuraamisesta.

• tupa-Vantaalla

vr62:lle on tyypillistä väitellä loputtomiin ja haastaa muut loputtomaan väittelyyn. Hänen täytyy hallita keskusteluja ja saada sanoa viimeinen sana. Hänen täytyy olla "aina" oikeassa eikä hän saa "koskaan" osoittautua väärässä olevaksi, niin että olisi toiminut väärin ja tehnyt syntiä. Jos hän jää kiinni, niin hän vaihtaa aihetta tai jatkaa väittelyä loputtomiin peitelläkseen syntinsä, jne., narsistille tyypillisen käyttäytymisen mukaan.

Samalla tavalla toimivat ne, jotka vaeltavat samassa hengessä ja saman hengen johdossa kuin hän. Kyse on riidan ja valheen hengestä, joka vaikuttaa heihin. Näitä henkilöitä kutsuttiin tässä keskustelussa "hoviksi". Sellainen on näköjään myös vr62:n ympärillä täällä, mutta melko hajanainen eikä kaiken aikaa aktiivinen, kun tulivat vasta nyt ihailemaansa esikuvaa puolustamaan.

vr62 on toiminut muilla foorumeilla ja live-yhteydessä samalla tavalla kuin täällä. Hän on itsekeskeinen, katkera, kateellinen, henkisesti epävakaa ja hänen toimintaansa vaikuttaa demoni, joka on riidan ja valheen henki. Kyse ei ole siis vain psyykkisestä häiriöstä vaan myös pahan hengen toiminnasta. Se henki johdattaa hänet lietsomaan riitaa ja saa hänet käyttäytymään siten kuin hän käyttäytyy. Kun tämän vieraan hengen vaikutus yhdistetään narsistiseen persoonallisuushäiriöön, niin lopputulos on tuhoisa.

• luetaankosanaa2

Etkö välitä yhtään siitä, että joudut vastaamaan näistäkin sanoistasi ja vääristelyistäsi ja selvistä valheistasi Jumalalle ennemmin tai myöhemmin ?

Etkö pelkää yhtään edes Jumalaa ?

Luuletko jotenkin välttäväsi Jumalan tuomion ?

• BereastaPamahtaa

Hetkinen, tupa-Vantaalla, tai lähettiläs, tai kuka ikinä oletkaan! Katsotaanpa tarkemmin mitä oikein kirjoitit tuossa:

"Vastaukseksi hän on saanut 'Herralta' aina sellaisia Raamatun kohtia, joilla hän... Ne Raamatun kohdat ... eivät ole Jumalan hänelle antamia ... Minä olen kallistunut siihen näkemykseen, että ne ovat peräisin pahalta hengeltä, riivaajalta"

Tajuatko sinä ollenkaan itse, mitä juuri kirjoitit????!!!
        Siis että Raamatunkohdat ovat sinun mukaasi riivaajalta???!!!!

Raamattu varoittaa hyvin vakavasti synnistä, jota ei saa anteeksi, nimittäin Pyhän Hengen pilkka!

"mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin. Sillä he sanoivat: 'Hänessä on saastainen henki.'" Mar 3:29-30

En ole koskaan vielä ketään varoittanut siitä (sillä tätä käytetään paljon väärin), mutta nyt koen tarvetta varottaa sinua, tupa-vantaalla, mitä vakavimmin tästä asiasta!
        VARO!!!
        Tässä on kyse sinun iankaikkisesta kohtalostasi!!!
        Herra avatkoon sinun silmäsi ja armahtakoon sinua, minä todella tunnen tuskaa sinun sielusi puolesta. Tee parannus, nöyrry Herran eteen, ehkä Hän vielä armahtaa sinua.

• jaikalii91

Hetkinen, tupa-Vantaalla, tai lähettiläs, tai kuka ikinä oletkaan! Katsotaanpa tarkemmin mitä oikein kirjoitit tuossa:

"Vastaukseksi hän on saanut 'Herralta' aina sellaisia Raamatun kohtia, joilla hän... Ne Raamatun kohdat ... eivät ole Jumalan hänelle antamia ... Minä olen kallistunut siihen näkemykseen, että ne ovat peräisin pahalta hengeltä, riivaajalta"

Raamattu varoittaa hyvin vakavasti synnistä, jota ei saa anteeksi, nimittäin Pyhän Hengen pilkka!

"mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin. Sillä he sanoivat: 'Hänessä on saastainen henki.'" Mar 3:29-30

En ole koskaan vielä ketään varoittanut siitä (sillä tätä käytetään paljon väärin), mutta nyt koen tarvetta varottaa sinua, tupa-vantaalla, mitä vakavimmin tästä asiasta!
        VARO!!!
        Herra avatkoon sinun silmäsi ja armahtakoon sinua, minä todella tunnen tuskaa sinun sielusi puolesta. Tee parannus, nöyrry Herran eteen, ehkä Hän vielä armahtaa sinua.

Ymmärrät varmasti ettei Jumala käytä Sanaansa murjomaan ja mitätöimään uskovia. Hän ei myöskään käytä Sanaansa uskoviaan vastaan eikä pyri polkemaan heitä mitenkään. Hän ei masenna uskovia eikä saa heitä toivottomuuden tilaan Sanallaan. Jumalan Sanalla ja Pyhällä Hengellä on toinen tehtävä ja tavoite.

Nyt kun joku käyttää Sanaa näihin tarkoituksiin, se sana ei tule Jumalan Pyhältä Hengeltä vaikka se onkin Jumalan sanaa. Pyhä Henki ei ole siinä sanassa niin se ei ole Jumalasta. Pyhä Henki ellä ja vaikuttaa vain siinä Sanassa joka on Hänestä ja Häneltä. Per.k.el.e käytti Jumalan sanaa itseään Herraa Jeesusta Kristusta vastaan. Jeesus nuhteli häntä siitä eikä totellut vaikka vihollinen siteerasi suoraan VT: kirjoituksia.

Nimmari, jota varotat, huolestuneena tarkoittaa tietenkin tätä. Ei hän syyllisty Pyhän Hengen pilkkaan. Huomautan varmuuden vuoksi vielä että minä en ole se henkilö joka sen viestin kirjoitti.

• tupa-Vantaalla

vr62:lle on tyypillistä väitellä loputtomiin ja haastaa muut loputtomaan väittelyyn. Hänen täytyy hallita keskusteluja ja saada sanoa viimeinen sana. Hänen täytyy olla "aina" oikeassa eikä hän saa "koskaan" osoittautua väärässä olevaksi, niin että olisi toiminut väärin ja tehnyt syntiä. Jos hän jää kiinni, niin hän vaihtaa aihetta tai jatkaa väittelyä loputtomiin peitelläkseen syntinsä, jne., narsistille tyypillisen käyttäytymisen mukaan.

Samalla tavalla toimivat ne, jotka vaeltavat samassa hengessä ja saman hengen johdossa kuin hän. Kyse on riidan ja valheen hengestä, joka vaikuttaa heihin. Näitä henkilöitä kutsuttiin tässä keskustelussa "hoviksi". Sellainen on näköjään myös vr62:n ympärillä täällä, mutta melko hajanainen eikä kaiken aikaa aktiivinen, kun tulivat vasta nyt ihailemaansa esikuvaa puolustamaan.

vr62 on toiminut muilla foorumeilla ja live-yhteydessä samalla tavalla kuin täällä. Hän on itsekeskeinen, katkera, kateellinen, henkisesti epävakaa ja hänen toimintaansa vaikuttaa demoni, joka on riidan ja valheen henki. Kyse ei ole siis vain psyykkisestä häiriöstä vaan myös pahan hengen toiminnasta. Se henki johdattaa hänet lietsomaan riitaa ja saa hänet käyttäytymään siten kuin hän käyttäytyy. Kun tämän vieraan hengen vaikutus yhdistetään narsistiseen persoonallisuushäiriöön, niin lopputulos on tuhoisa.

Narsistille on tyypillistä syyttää muita niistä asioista, joista häntä itseään syytetään. Niinpä narsisti sanoo uhrejaan ja arvostelijoitaan narsisteiksi, vaikka on itse se narsisti. Narsisti voi valehdella ilman mitään omantunnon tuskaa ja tekeytyä uhriksi, vaikka on itse jättänyt uhreja jälkeensä kaikkialla, missä on vaikuttanut. Sama jatkuu kaikkialla, minne narsisti menee.

Hengellisestä ja täysi-ikäiseksi kasvaneesta kristitystä tulisi näkyä, kuulua ja tuoksua Kristus. Nimimerkistä vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki ei näy, kuulu eikä tuoksu Kristus. Hänestä näkyy, kuuluu ja tuoksuu riidan ja valheen henki, joka tekee kaikkensa peitelläkseen jälkensä, niin että ei paljastuisi ja jäisi kiinni.

Jos Herra Jeesus Kristus on sinun mielestäsi sellainen kuin nimimerkki vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki on, niin sille ei voi kukaan ihminen mitään tehdä. Saat pysyä näkemyksessäsi ja käyttäytyä samalla tavalla lähimmäisiä kohtaan kuin hän. Jokainen vastaa lopulta Herran edessä omista teoistaan ja sanoistaan, mitä on tämän elämän aikana tehnyt.

Toistan vielä neuvoni. Älkää antautuko keskusteluun ja loputtomiin väittelyihin eri hengessä vaeltavien kanssa. Siitä ei tule ikinä loppua niin kuin ei väittelystä nimimerkin vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki kanssa. Parannusta hän ei tee ja jos lähtee välillä pois, niin palaa aina takaisin, ellei löydä muualta sellaista foorumia, jossa saa vapaasti rellestää kenenkään siihen puuttumatta. Terveessä live-yhteydessä hän ei voi toimia, koska uskossaan kasvaneet vanhemmat veljet eivät salli hänen tehdä syntiä näillä alueilla.

• luetaankosanaa2
        jaikalii91 kirjoitti:

Ymmärrät varmasti ettei Jumala käytä Sanaansa murjomaan ja mitätöimään uskovia. Hän ei myöskään käytä Sanaansa uskoviaan vastaan eikä pyri polkemaan heitä mitenkään. Hän ei masenna uskovia eikä saa heitä toivottomuuden tilaan Sanallaan. Jumalan Sanalla ja Pyhällä Hengellä on toinen tehtävä ja tavoite.

Nyt kun joku käyttää Sanaa näihin tarkoituksiin, se sana ei tule Jumalan Pyhältä Hengeltä vaikka se onkin Jumalan sanaa. Pyhä Henki ei ole siinä sanassa niin se ei ole Jumalasta. Pyhä Henki ellä ja vaikuttaa vain siinä Sanassa joka on Hänestä ja Häneltä. Per.k.el.e käytti Jumalan sanaa itseään Herraa Jeesusta Kristusta vastaan. Jeesus nuhteli häntä siitä eikä totellut vaikka vihollinen siteerasi suoraan VT: kirjoituksia.

Nimmari, jota varotat, huolestuneena tarkoittaa tietenkin tätä. Ei hän syyllisty Pyhän Hengen pilkkaan. Huomautan varmuuden vuoksi vielä että minä en ole se henkilö joka sen viestin kirjoitti.

Jaikali, sinä et ymmärrä näistäkään asioista taaskaan mitään, joten miksi puutut sellaiseen mitä et ole vieläkään oppinut itse edes ?

Raamatun mukaan Jumalan Sana paljastaa vääryydet ja valheet ja väärät asenteet ja toiminnan ja harhaopit sun muut:

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten TUOMITSIJA;

13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

Mutta kun sinä et ihan näitä selviäkään perus asioitakaan kykene ymmärtämään, niin miksi esiinnyt opettajana eli esität kuin näyttelijä opettajaa ?

• tupa-Vantaalla

VARO!!!

Olet minulle uusi tuttavuus, joten vastaan sinulle vielä.

Paha henki nostaa esille Raamatusta jakeita, joita vr62 käyttää riidan lietsomiseen ja syntiensä peittämiseen, niin että se estää häntä tunnustamasta syntejään ja tekemästä niistä parannusta.

Et kai tosissasi luule, että sanoin Raamatun jakeiden olevan saatanasta?

Saatana ja hänen palvelijansa ja hänen vaikutuksensa alaisena olevat henkilöt osaavat myös siteerata Raamattua omiin tarkoitusperiinsä sopivalla tavalla. Sitä tarkoitin ja on todella omituista, että et sitä ymmärtänyt?

Mitä sinun käytökseesi tulee, niin olen havainnut sinussa tämän keskustelun alusta asti samanlaisen käytöksen kuin mitä vr62 edustaa, joten tuskinpa sinullekaan on hyödyllistä vastailla paljon tämän enempää.

• luetaankosanaa2

Olet minulle uusi tuttavuus, joten vastaan sinulle vielä.

Paha henki nostaa esille Raamatusta jakeita, joita vr62 käyttää riidan lietsomiseen ja syntiensä peittämiseen, niin että se estää häntä tunnustamasta syntejään ja tekemästä niistä parannusta.

Et kai tosissasi luule, että sanoin Raamatun jakeiden olevan saatanasta?

Saatana ja hänen palvelijansa ja hänen vaikutuksensa alaisena olevat henkilöt osaavat myös siteerata Raamattua omiin tarkoitusperiinsä sopivalla tavalla. Sitä tarkoitin ja on todella omituista, että et sitä ymmärtänyt?

Mitä sinun käytökseesi tulee, niin olen havainnut sinussa tämän keskustelun alusta asti samanlaisen käytöksen kuin mitä vr62 edustaa, joten tuskinpa sinullekaan on hyödyllistä vastailla paljon tämän enempää.

Jospa tutkitaan sinun kirjoittamiasi asioita näiden teesien kautta ja avulla:

Narsistien ominaisuuksia. Tässä 21 ominaisuutta. Linkissä niitä lisää yhteensä 46.

1. Itsekeskeinen. Hänen tarpeensa ovat kaikkein tärkeimmät.

2. Ei katumusta virheiden tai väärintekojen jälkeen.

3. Epäluotettava, kykenemätön sitoutumaan.

4. Ei piittaa tekojensa seurauksista.

6. Omatunto vajavainen tai olematon.

7. Epäherkkä toisten tarpeille ja tunteille.

8. Huono stressinsietokyky. Herkkä suuttumaan ja raivoamaan.

9. Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

10. Valtava tarve kontrolloida tilanteita, keskusteluja ja muita ihmisiä.

11. Kontrolloi keskusteluja. Täytyy sanoa ensimmäinen ja viimeinen sana.

12. Ilmaisee harvoin arvostusta.

13. Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

14. Ei kykene näkemään omaa osuuttaan suhteessa toisiin ihmisiin. Puolustautuu nuhdeltaessa. Ei koskaan hänen vikansa.

15. Rikkoo ihmisten sydämet tehdäkseen heistä hänessä riippuvia.

16. Ystävällinen vain jos saa sinulta sen mitä hän tahtoo.

17. Hänen on oltava oikeassa, voitettava ja näytettävä hyvältä.

18. Ilmoittaa, ei keskustele. Kertoo, ei kysy.

19. Jatkuva "Olen OK ja voin hyvin, eikä minun tarvitse kuunnella sinun näkökantojasi tai ajatuksiasi".

20. Kokee olevansa aina väärinymmärretty.

21. Tunnet olosi kurjaksi hänen lähellään. Hän kuluttaa sinua.

Löydän lähes kaikki jo nopeasti tutkien sinun kirjoituksistasi "tupavantaa" !

Tutkikaa te muutkin kirjoittajat tämän nikin kirjoituksia näiden kautta ! :)

• tupa-Vantaalla

Narsistien ominaisuuksia. Tässä 21 ominaisuutta. Linkissä niitä lisää yhteensä 46.

9. Järkiperäistää helposti. Elää järjellä. Vääntää keskustelun omaksi edukseen toisen kustannuksella. Jos joutuu ansaan, jatkaa puhumista, vaihtaa aihetta tai suuttuu.

13. Suureellinen. Vakuuttunut siitä että hän tietää enemmän kuin muut ja tekee kaiken oikein.

Kyllähän minun toimintaani saa tutkia, mutta muistutan siitä, että minua vastaan ei ole esitetty todisteita siitä, että olisin kohdellut väärin lähimmäisiä tällä ja muilla foorumeilla ja live-yhteydessä vuosikausia.

Minä en ole täällä tutkittavana sen vuoksi, että olisin narsisti. Minua ei ole siitä muuallakaan syytetty enkä ole etsinyt tai saanut koskaan hoitoa narsistiseen persoonallisuushäiriöön.

Kukaan ei ole esittänyt minua vastaan syytteitä näistä asioista ja sinäkin pyydät tutkimaan nyt minua vain siitä syystä, että se kuuluu sinun tapoihisi toimia.

Tämän keskustelun aihe on edelleen nimimerkin vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki
        käytös ja toiminta tällä foorumilla ja muualla vuosien ajalta, ei mikään muu.

Tässä keskustelussa vain sinua vastaan on esitetty todisteita vuosien ajalta täällä kirjoittelusi johdosta. On sanottu, että olet kohdellut väärin lähimmäisiä, repinyt ja raadellut lampaita, tuominnut väärin, jne.

Meillä on MONEN TODISTAJAN SANA vuosien varrelta sinua vastaan, joten niinkö puolustaudut, että kehotat tutkimaan minua tai käännät huomion johonkin muuhun asiaan?

Ei mitään uutta auringon alla…

• jaikalii91

Mikään noista narsistin ominaisuuksista ei täsmää tupla-Vantaaseen. Mutta erääseen toiseen tässä ketjussa mainitsemaan henkilöön kylläkin täsmää useampi.

• jaikalii91

Jaikali, sinä et ymmärrä näistäkään asioista taaskaan mitään, joten miksi puutut sellaiseen mitä et ole vieläkään oppinut itse edes ?

Raamatun mukaan Jumalan Sana paljastaa vääryydet ja valheet ja väärät asenteet ja toiminnan ja harhaopit sun muut:

Hepr. 4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten TUOMITSIJA;

13 eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.

Mutta kun sinä et ihan näitä selviäkään perus asioitakaan kykene ymmärtämään, niin miksi esiinnyt opettajana eli esität kuin näyttelijä opettajaa ?

>>>Jaikali, sinä et ymmärrä näistäkään asioista taaskaan mitään, joten miksi puutut sellaiseen mitä et ole vieläkään oppinut itse edes ?<<<

Narsistin ehkä yleisin käyttäytymisen muoto toisia ihmisiä kohtaan on mitätöidä heitä. Miksi paljastat itsesi jokaisessa viestissäsi? Ja sitten kiellät olevasi narsisti. Jos et ole narsisti, miksi kirjoitat ja käyttäydyt kuin narsisti?Oletko hyvä näyttelijä ja näyttelet narsistia palstalaisten kustannuksella?

Jos olet kasvanut kristitty ja Pyhä Henki hallitsee sinua, sinusta pitäsi tuoksua Kristus. Nyt sinusta todellakin tuoksuu joku muu. Ja tämän huomion on tehnyt moni palstaa seuraava uskova.

• luetaankosanaa2
        jaikalii91 kirjoitti:

>>>Jaikali, sinä et ymmärrä näistäkään asioista taaskaan mitään, joten miksi puutut sellaiseen mitä et ole vieläkään oppinut itse edes ?<<<

Narsistin ehkä yleisin käyttäytymisen muoto toisia ihmisiä kohtaan on mitätöidä heitä. Miksi paljastat itsesi jokaisessa viestissäsi? Ja sitten kiellät olevasi narsisti. Jos et ole narsisti, miksi kirjoitat ja käyttäydyt kuin narsisti?Oletko hyvä näyttelijä ja näyttelet narsistia palstalaisten kustannuksella?

Jos olet kasvanut kristitty ja Pyhä Henki hallitsee sinua, sinusta pitäsi tuoksua Kristus. Nyt sinusta todellakin tuoksuu joku muu. Ja tämän huomion on tehnyt moni palstaa seuraava uskova.

Olet vain katkera, kun pystyn yhä uudestaan ja uudestaan Sanasta näyttämään sen, kuinka väärin opetat muita !

Sinä et siedä sitä, että paljastan väärät opetuksesi.

Sinä et itse anna sen Sanan kaksiteräisen miekan tunkeutua sisinpääsi, vaan kieltäydyt siitä systemaattisesti.

Siksi et pytity etkä opi tuntemaan Sanaa syvemmin ja siksi raahaat harhaoppeja mukanasi, etkä niistä paatumuksesi vuoksi vapaudu.

Minusta muuten Kristus tuoksuu Totuudelle, yhtä lailla kjuin armolle !

Mutta Jaikali sinä sen sijaan tingit Totuudesta ja jätät sen pois, ja siten olet ja elät väärän armon alla, ja siihen nytkin taas kehoitat muitakin.

Sinä siis sallit valheet ja vääryydet ja harhaopit "rakkauden" nimissä, niin ei Jeesus tehnyt vaan siksi juuri Hän paljon nuhteli fariseuksia ja kirjanoppineita, jotka siis sinun laillasi väärensivät kirjoituksia !

Jaikali, kaltaistesi vuoksi nyky "seurakunnat" ovat täynnä eksytyksiä ja synneissä paatumuksessa jopa julkisesti eläviä uskovia !

Siis kun ei pidetä huolta omasta puhtaudesta vaan se puhtaana pito laiminlyödään, niin silloin saastuu ja hapattuu koko seurakuntakin !

Tämä on hyvin nähtävissä Suomen "seurakunnissa", ikävä kyllä, eli laittomuus on päässyt valtaan !

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

• luetaankosanaa2

Kyllähän minun toimintaani saa tutkia, mutta muistutan siitä, että minua vastaan ei ole esitetty todisteita siitä, että olisin kohdellut väärin lähimmäisiä tällä ja muilla foorumeilla ja live-yhteydessä vuosikausia.

Minä en ole täällä tutkittavana sen vuoksi, että olisin narsisti. Minua ei ole siitä muuallakaan syytetty enkä ole etsinyt tai saanut koskaan hoitoa narsistiseen persoonallisuushäiriöön.

Kukaan ei ole esittänyt minua vastaan syytteitä näistä asioista ja sinäkin pyydät tutkimaan nyt minua vain siitä syystä, että se kuuluu sinun tapoihisi toimia.

Tämän keskustelun aihe on edelleen nimimerkin vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki
        käytös ja toiminta tällä foorumilla ja muualla vuosien ajalta, ei mikään muu.

Tässä keskustelussa vain sinua vastaan on esitetty todisteita vuosien ajalta täällä kirjoittelusi johdosta. On sanottu, että olet kohdellut väärin lähimmäisiä, repinyt ja raadellut lampaita, tuominnut väärin, jne.

Meillä on MONEN TODISTAJAN SANA vuosien varrelta sinua vastaan, joten niinkö puolustaudut, että kehotat tutkimaan minua tai käännät huomion johonkin muuhun asiaan?

Ei mitään uutta auringon alla…

En ole viitsinyt käydä läpi näitä valheitasi laajemmin, kun sen koen turhaksi touhuksi.

Mutta yhä varoitan sinua vakavasti "tupavantaa" !

Vastaat omista teoistasi ennemmin tai myöhemmin Jumalalle !

• vaipamahtaa

VARO!!!

Vai pamahtaa Berasta? Mikä tuo berea lie on? Onko joku paikkakunta, vai joku yhteisö? Näyttää pamahtelevan rinnan luetaankosanaa2 kanssa.

• luetaankosanaa2

Niin ja "tupavantaa" katsotko mikä tämän ketjun aihe on !

Se ei ole tutkitaan minua, vaan ollaan vastaamatta !

Miksi ette toimi ohjeenne mukaan ?

Yhdessä oikein olette asian päättäneet ja silti vastailette ! :)

Eikö ole aika epäuskottavaa koko tämä touhunne ? :)

• tupa-Vantaalla

Toin viimeisissä viesteissäni julki joitakin täsmentäviä asioita nimimerkin vr62/ luetaankosanaa2/ lateraalinen/ multinikki toiminnasta, koska koin sen tiedon kertomisen tärkeäksi.

Tiedän kokemuksesta, että hän ei lopeta synnin tekemistä ja jatkaa väittelyjä tarvittaessa loputtomiin. Hänen pitää saada sanottua viimeinen sana ja "voittaa" väittelyt, joten jossakin välissä se täytyy hänelle suoda. Päättäköön sen jälkeen, mitä "Herra" kehottaa häntä tekemään. Parannusta hän ei koskaan tee ja siihen on jopa turha häntä enää kehottaa. Niin monta vuotta tämä sama touhu on jo jatkunut ilman pienintäkään todellisen katumuksen merkkiä…

• Lähettiläs

tupa-Vantaalla Jumala on antanut sinulle voimaa tuoda tuon vääryyden esille. Se alkoi yliluonnollisen tapahtuman kautta, eli kun luetaankosanaa2 ei suostunut vastamaan kyselyyn, että kirjoittiko aikaisemmin noilla muilla nimimerkeillä, niin Jumala lähetti sinut paljastamaan totuuden.
        Itse olisin ollut narsistin uhri, jos en olisi kuunnellut Jeesuksen neuvoja ja ollut heistä erilläni. Ls2 kulki noilla muilla nimimerkeillä perässäni kauan ja vääristeli kaiken mitä kirjoitin ja tekee sitä edelleen. Kiitos Jumalalle, että Hän varoittaa jäämästä väittelyihin tuollaisten henkilöiden kanssa. Se on ainoa keino pelastua heiltä, mutta sekään ei pelasta heidän valheiltaan. He jatkavat, vaikka ihminen, jota koittvat uhriuttaa ei vastaisi heille sanallakaan. Vastaamattomuus saa narsistin vihaamaan ihmistä enemmän ja enemmän, sillä narsisti ei siedä vahvoja, vaan kaikkien pitäisi olla heikkoja hänen kumartajiaan.

Esim. Semper.fidelis teki tuota vuosikausia. Kaiken kirjoittamani väänsi väärään ja sai joukon mukaan, jonka kanssa pilkkasi minua. Itse hän opetti väärin esim. Jeesuksen tulemisesta lihaksi. Kertoi Jumalan Sanan tulevan ihmisen lihaan ja monia muita asioita opetti hyvin harhauttavasti täällä ja sai joukon aamentamaan ja kiittämään. Hän oli kerännyt hovin, jossa hänellä oli monta ihailijaa. Vaikka nuo hovilaiset näkivät semperin vääryyden, niin silti kiittivät tätä ja semper mielisteli hoviaan.

Olen enemmänkin huolissani julistajista, joita tuollaiset narsistihenget kulkevat vaatimassa eksytysten paljastamiseen. Julistaja saattaa mennä täysin harhaan uskosessaan narsistia, joka osaa perustella asiat ja käyttäytyä miellyttävästi. Narsistihengen "voitelema" julistaja menettä voiman ja hänestä tulee pakkopuurtaja, jonka on pakko "estää eksytyksiä" ja näin hän hiljalleen etääntyy kokonaan evankeliumista, eli Jeesuksesta.

• Lähettiläs
        Lähettiläs kirjoitti:

tupa-Vantaalla Jumala on antanut sinulle voimaa tuoda tuon vääryyden esille. Se alkoi yliluonnollisen tapahtuman kautta, eli kun luetaankosanaa2 ei suostunut vastamaan kyselyyn, että kirjoittiko aikaisemmin noilla muilla nimimerkeillä, niin Jumala lähetti sinut paljastamaan totuuden.
        Itse olisin ollut narsistin uhri, jos en olisi kuunnellut Jeesuksen neuvoja ja ollut heistä erilläni. Ls2 kulki noilla muilla nimimerkeillä perässäni kauan ja vääristeli kaiken mitä kirjoitin ja tekee sitä edelleen. Kiitos Jumalalle, että Hän varoittaa jäämästä väittelyihin tuollaisten henkilöiden kanssa. Se on ainoa keino pelastua heiltä, mutta sekään ei pelasta heidän valheiltaan. He jatkavat, vaikka ihminen, jota koittvat uhriuttaa ei vastaisi heille sanallakaan. Vastaamattomuus saa narsistin vihaamaan ihmistä enemmän ja enemmän, sillä narsisti ei siedä vahvoja, vaan kaikkien pitäisi olla heikkoja hänen kumartajiaan.

Esim. Semper.fidelis teki tuota vuosikausia. Kaiken kirjoittamani väänsi väärään ja sai joukon mukaan, jonka kanssa pilkkasi minua. Itse hän opetti väärin esim. Jeesuksen tulemisesta lihaksi. Kertoi Jumalan Sanan tulevan ihmisen lihaan ja monia muita asioita opetti hyvin harhauttavasti täällä ja sai joukon aamentamaan ja kiittämään. Hän oli kerännyt hovin, jossa hänellä oli monta ihailijaa. Vaikka nuo hovilaiset näkivät semperin vääryyden, niin silti kiittivät tätä ja semper mielisteli hoviaan.

Olen enemmänkin huolissani julistajista, joita tuollaiset narsistihenget kulkevat vaatimassa eksytysten paljastamiseen. Julistaja saattaa mennä täysin harhaan uskosessaan narsistia, joka osaa perustella asiat ja käyttäytyä miellyttävästi. Narsistihengen "voitelema" julistaja menettä voiman ja hänestä tulee pakkopuurtaja, jonka on pakko "estää eksytyksiä" ja näin hän hiljalleen etääntyy kokonaan evankeliumista, eli Jeesuksesta.

Jatkan kertomalla Semper.fidelista ja tuosta Jumalan Pojan tulemisesta ihmisen lihaan. Hän tarkoitti sillä, että Jumalan Sana oli tullut hänen lihaansa ja opetti sitä kautta. Se on niin suuri harha kuin vain harha voi suuri olla. Jumalan Sana ei tule koskaan ihmisen lihaan, järkeen, mieleen, vaan tulee aina HERÄTETTYYN henkeen.
        Herännyt lähtee seuraamaan Jeesusta sen opetuksen kautta, jonka on saanut henkeensä ja näin sielu puhdistuu ja paranee.
        Semperillä todella oli lihassa oppia ja siksi koko oppi vääristyi kuoleman opiksi.
        Hänellä ei ollut lakia, sillä liha ei voi pitää lakia, koska laki on hengellinen.
        Narsistin oppi on aina heidän lihassaan ja siksi se vääristyy kuoleman opiksi.

• sisinmaja

Aika painavaa tekstiä, joka on kaikilta osin hyvinkin totta. Narsistisuus on vakava häiriö ihmisen psyykkeessä ja jos se valjastuu lihan käyttöön, siitä tulee pian voimakas vääryyden ase uskovia tai ketä tahansa vastaan. Narsisti elää toisen "kuolinkamppailun" ympärillä saaden siitä voimaa, jota hänessä itsessään ei ole.

Siksi tämä raamatun kohta on aika osuva heidän kohdallaan:
      Fil. 3: 9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;

He siis yhtä aikaa väittävät elävänsä uskossa lain alla, lain vapauttaessa heidän mukaansa heidät kaikesta synnintekemisen vastuusta, mutta samalla he ruoskivat Sanalla jokaista ihmistä, joka ei suostu heidän synteihinsä osallistumaan. Heille omavanhurskaus merkitsee sitä, että he saavat tehdä syntiä, loukata ja pilkata lähimmäisiä, mutta heitä ei laiteta heidän mielestään mihinkään edesvastuuseen sanoistaan, teoistaan, ajatuksistaan tai asenteistaan.
      Oikeammin sanottuna he eivät ymmärrä olevansa omavanhurskaita ja samalla he väittävät olevansa vanhurskautettuja Jeesuksen ristinkuoleman myötä jatkuvasti syntejä anteeksi anellen, joka on heidän itse luomansa omaetuoikeus, joka on voimassa vain uloimmassa majassa, johon myös tuonkaltaisia tekoja tekevät jäävätkin, saavuttamatta koskaan voittopalkintoa, joka on oikea pyhien (lihankuoleman kautta annettava), Jumalan itsensä antama vanhurskautus ja pyhitys.

• tupa-Vantaalla

Tämän keskustelun aihe on sama kuin toisessa ketjussa, josta keskustelu siirtyi tähän ketjuun.

luetaankosanaa2/ vr62/ lateraalinen/
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14215784/luetaankosanaa2-vr62-lateraalinen

Keskustelun aihe on nimimerkin luetaankosanaa2/ vr62/ lateraalinen/ multinikki toiminta ja käytös tällä foorumilla (ja muuallakin) usean vuoden ajan.

Paras tapa suojautua vr62:n kaltaiselta ihmiseltä on ottaa häneen etäisyyttä ja pidättyä keskustelusta/ loputtomasta väittelystä hänen kanssaan.

Nyt kun hoviväkeä ilmaantui paikalle, oli syytä tuoda esille lisää asioita vr62:n toiminnasta ja vieraan hengen seuraamisesta, mistä en aiemmin kovin paljoa kirjoittanut.

Kannattaa edelleen välttää turhia väittelyjä hänen ja hänen hoviväkensä kanssa, mutta jos aiheen käsittely sitä vaatii, on parasta kirjoittaa lisää, kunhan pysymme aiheessa.

Jossakin vaiheessa ja aina välillä on hyvä jättää vr62:n viestit kokonaan lukematta, sillä usein ne vain rikkovat ja kuluttavat lukijaa, eikä niiden lukemisesta ole kenellekään mitään hyötyä. Ne hajottavat Jumalan seurakuntaa sen rakentamisen sijasta.

Eiköhän vr62 todellinen luonne ole jo paljastunut, joten tuskinpa kovin paljon lisäpaljastuksia enää tarvitaan? Jos joku kokee oikeaksi, niin ei ole tietenkään väärin esittää lisää todisteita hänen vääryyksistään ja lähimmäisten vahingoittamisesta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6020
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2110
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1942
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    5. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1113
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      887
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      755
    Aihe