Veljesseura poistelee viesteja ikävää!

Ex-witness

Päätin piipahtaa pikaisesti...!

En olisi uskonut että veljesseura foorumi alentuu poistelemaan viestejä, joissa asiallisesti kertoo oman mielipiteensä. Eräs siellä kirjoittava sanoi, että on täysin valmis laittamaan eroa-anomuksen eteenpäin.....muttei tee sitä erään ystävänsä takia, joka on erotettu. Heillä on hyvä ystvyyssuhde joka toimii. Eli henkilö ei ole tuon ystävänsä takia laittanut eroanomusta, mutta olisi itse valmis eroamaan milloin tahansa.
Kirjoitin mielipiteeni jossa mainitsin, että onko tullollainen tosi ystvyyttä jos on mukana jonkun ihmisen takia kun ei kuitenkaan enää usko koko asiaan totuutena. Mainitsin myös, että eikö kyseinen henkilö elä itsensä kanssa valheessa ja petä samalla myös ystävänsä. Mitä ihminen hyötyy kahden maailman välillä elämisestä ja miten se sattuu Jumalaan.Totesin, että ymmärrän todella hyvin ertotetun tai itse eronneen aseman kun ihmissuhteta katkeaa.
He menivät poistamaan kirjoitukseni. Joten ei kannata kirjoitella sinnekkän mitään, koska koko foorumi on rakennettu pumpuliin. Miksen uskonut kun minulle sanottiin, että pysy pois tunkiolta. Nyt pysyn!

68

696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sellaistaseon

      Joo sinne on turha mennä julistamaan. Se on yksinkertaisesti kielletty säännöissä. Ehkä olisi kannattanut lukea säännöt ensin?

      • maakauhiastihmettele

        Jos aloituksessa esitetty pitää paikkansa, ei kyseessä ollut ainakaan julistus. Olisiko sinulla jotain muuta sääntökohtaa josta voisi olla kyse?


      • sellaistaseon
        maakauhiastihmettele kirjoitti:

        Jos aloituksessa esitetty pitää paikkansa, ei kyseessä ollut ainakaan julistus. Olisiko sinulla jotain muuta sääntökohtaa josta voisi olla kyse?

        Jospa aloituksessa esitetty on vain osa totuutta? Sitähän ihminen niin herkästi esittelee oman asiansa suotuisassa valossa.


      • josjajos
        sellaistaseon kirjoitti:

        Jospa aloituksessa esitetty on vain osa totuutta? Sitähän ihminen niin herkästi esittelee oman asiansa suotuisassa valossa.

        Voi olla mutta epäilys ei ole todiste. Joten...?


    • Lemminkäisen.sisar

      Paavali snoi 1Korintolaisten 8:4-13, jossa kehoitetaan ottamaan huomioon toisen omatunto eri ruokia ostaessa ja syödessä. samoin haluan ottaa huomioon sinun omantuntosi, joka saattaa loukkaantua itseään sisarena pitävänä kommentoivan eronneen ajatuksiin. Siis kirjoitan tämän pääsi yli eetteriin.
      Sain tässä hiljakkoin konventissa uuden vuosiluvun - 1919 100 vuotta.
      Muistaakseni 2013 maaliskuun "vartiotornissa" Meitä valaistiin, että pastori Russel ei suinkaan kuulunut tähän "uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaluokkaan", jonka Jeesus Kristus valitsi jakamaan oikeaa ruokaa ajallaan. Se järjestely alkoi 1919! Nyt tiedän senkin! Paljon on oppeja vaihtunut siitä, kun minä aloin tutkia Jehovan todistajien kanssa! Eikä se ole loppunut vieläkään. Onneksi antauduin JHVH:lle, enkä järjestölle.
      Maan lait vaativat tietynlaista järjestäytymistä omien sääntöjensä ylläpidoksi.Ilmestyskirjan selityksissä sanottiin aikoinaan, että seuran kirjallisuus ei ole Raamatun tavoin JHVH:n henkeyttämää, vaan yrittää soveltaa Raamatun periaatteita kunkin ajan ihmisten arkipäiväseen elämään. Noin niinkuin omin sanoin.
      Sen olen pitänyt mielessäni jo kai vuosikymmenet.
      Mutta "Ainoaa-Oikeaa-Tutuutta" saamme kai vasta 1000-vuoden hallituksen loppuvaiheessa. Emme ole kai kypsiä ennen.
      Jos minä uskon, koen saavani ohjausta omaan elämääni arpäivässäkin sitä pyytäessäni, niin kuinka voisin sanoa, etteivät muut sitä saa! Se olisi törkeää!

      • Kiinnostavia.teemoja

        "Sain tässä hiljakkoin konventissa uuden vuosiluvun - 1919 100 vuotta."

        Mielenkiintoista kuulla! Millainen tuo uusi opetus tarkemmin sanottuna on Lemminkäisen.sisar? En ole varmaankaan vielä törmännyt siihen missään.

        Miten Jehovan todistajat-uskonto nykyään perustelee, että se organisaatio sai vuonna 1919 erikoisaseman jonaikin "uskollisena ja ymmäräväisenä orjaluokkana" ?

        Tietääkseni tuo uskollinen ja ymmäräväinen orja-vertaus kyllä löytyy Raamatusta, mutta olen käsittänyt, että se on vertaus siitä miten hyvät Jumalan palvelijat toimivat ja miten Jumala sitten siunaa heitä. Tuossa Raamatun kohdassahan ei ole sanaa luokka tai orjaluokka. Jt-organisaatio on ymmärtääkseni itse lisäänyt tuon luokka-sanan orja-sanan loppuun opetuksissaan ja muuttanut vertauksen joksikin ennustukseksi, joka kohdistuu heidän uskontoonsa.

        Olisi kiinnostavaa lukea vastauksesi näihin kysymyksiini.


      • Lemminkäisen.sisar
        Kiinnostavia.teemoja kirjoitti:

        "Sain tässä hiljakkoin konventissa uuden vuosiluvun - 1919 100 vuotta."

        Mielenkiintoista kuulla! Millainen tuo uusi opetus tarkemmin sanottuna on Lemminkäisen.sisar? En ole varmaankaan vielä törmännyt siihen missään.

        Miten Jehovan todistajat-uskonto nykyään perustelee, että se organisaatio sai vuonna 1919 erikoisaseman jonaikin "uskollisena ja ymmäräväisenä orjaluokkana" ?

        Tietääkseni tuo uskollinen ja ymmäräväinen orja-vertaus kyllä löytyy Raamatusta, mutta olen käsittänyt, että se on vertaus siitä miten hyvät Jumalan palvelijat toimivat ja miten Jumala sitten siunaa heitä. Tuossa Raamatun kohdassahan ei ole sanaa luokka tai orjaluokka. Jt-organisaatio on ymmärtääkseni itse lisäänyt tuon luokka-sanan orja-sanan loppuun opetuksissaan ja muuttanut vertauksen joksikin ennustukseksi, joka kohdistuu heidän uskontoonsa.

        Olisi kiinnostavaa lukea vastauksesi näihin kysymyksiini.

        Uusi vuosiluku1919 oli muistiinpanojeni mukaan mainittu Jesajan yhteydessä. Jesaja43:10,11 "Te olette minun todistajiani...Minä olen Jehova..."
        Puhuja sanoi, että uskollinen palvelija ei ole yksityinen ihminen, vaan luokka.
        Se ilmestyi 1919, ei aiemmin - tähän asti puhuja jylisi kuin Ukkonen salamoiden ja sen jälkeen hän painoi päänsä alas muistiinpanoihinsa - mumisten jotain 100:sta vuodesta; tarkoitus oli kai puhua niin epäselvästi, ettei kukaan voi tulla jälkeenpäin painamaan häntä seinää vasten tiedustellen, mitä sillä tarkoitti.
        Mitäkö uutta siinä olisi? Samaa vanhaa toivon ylläpitoa paremmasta tulevaisuudessa Harmagedonin tulolla pelotellen - epäsuorasti.
        Sama puhuja mainitsi valtakunnan salien rakentamisen olleen "pistetty jäihin".
        "Mutta nyt" - hän jylisi - "on uusia suunnitelmia alkaa uudet rakennustyöt".
        No niin, poijaat, käärikääpäs hihansuut ja alkakaas talkoihin uudelleen.
        Teillä on suuri etu ottaa vapaata työstänne, pääsette hyvään seuraan talkoisiin, kun maksatte matkanne itse, kustannatte salin aineet, mitä rakennatte ja sisaret paukuttelevat kattiloita keittiössä hyörien terveellisten ruoka-ainesten kanssa, että saatte ruista ranteisiin. Sitten viikon päästä maalit ovat kuivuneet, kukat puhujanlavalla, nurmikko rullattu salin ympärille ja sali vihitään Jehovalle.
        Istutaan tippa silmissä kuunnellen luovutuspuhetta. Sydän täyttyy hyvyydestä ja ollaan - oikeutetusti - hiukan tyytyväisen ylpeitä omien käsienkin työpanoksesta.
        Mutta, entä vuoden kuluttua? Olen saanut sen käsityksen, että kun se sali on luovutettu JEHOVALLE! . sen omistusoikeus luiskahtaakin Amerikan beeteliin ja ellette maksa kuukausittain tiettyä summaa, slinne menee myyntiin ja saatte rakentaa uuden. Mitä juridista oikeutta minulla on vaikeuksia ymmärtää tässä?
        Olen nähmyt Italialaisia maffia-filmejä, joissa hienoihin pukuihin paketoidut herrasmiehet tulevat vaatimaan "suojelusmaksuja" pikku yrittäjiltä.
        Onko se "maailmanlaajuiseen työhön" lähetetyt kuukausi maksut vastaavia "suojelusmaksuja" - Saatanalta vai keltä?
        Ei se ainakaan ilkivallalta suojele!


    • Hyviä.kysymyksiä.kysyit

      Sinähän kirjoitit aivan hyviä näkökulmia mietittäväksi!

      "...onko tullollainen tosi ystävyyttä jos on mukana jonkun ihmisen takia kun ei kuitenkaan enää usko koko asiaan totuutena. Mainitsin myös, että eikö kyseinen henkilö elä itsensä kanssa valheessa ja petä samalla myös ystävänsä. Mitä ihminen hyötyy kahden maailman välillä elämisestä ja miten se sattuu Jumalaan.Totesin, että ymmärrän todella hyvin ertotetun tai itse eronneen aseman kun ihmissuhteta katkeaa."

      Niin, ihan tahallinen kaksoiselämä satuttaa pitemmän päälle sekä itseä että läheisiä. Todellisessa läheisessä ystävyyssuhteessa pitäisi pystyä olemaan avoin ja rehellinen eikä teeskenteleväinen.

      Ja tietenkin Jumala toivoo, että Häntä palvotaan ja rakastetaan tosissaan eikä vain esitetä jotain ulkokohtaista. Mutta tietenkin, jos joltain on kokonaan mennyt usko Jumalaan, Hän ei välitä ajatella mitä hänen mielestään joku olematon olento ajattelee. Toisaalta moni voi olla siinä tilassa, ettei enää tiedä uskooko Jumalan olemassaoloon vai ei ja tällöin käyttäytymistä voi ohjata ennemminkin pargatismi ja opportunismi kuin syvällisemmät eettiset ja moraaliset periaatteet. Itse nimenomaan erosin Jt-liikkeestä eettisistä, moraalisista ja hengellisistä syistä ja en ikinä voisi kuulua mihinkään järjestöön siten, että näyttelisin uskovani sen opetuksiin,vaikka en uskoisi. En usko teeskentelemiseen enkä näyttelemiseen tärkeissä vakaumuksiin liittyvissä tai ihmissuhdeasioissa. Sen sijaan tykkäisin kovastikin näytellä oikeissa näytelmissä tai elokuvissa. :)

      Harmi, että ajatuksesi poistettiin. Itse en ole koskaan viitsinyt siellä veljesseurassa kirjoitella, koska olen saanut juurikin sellaisen kuvan, että siellä on monta ateistia moderaattorina ja he poistavat helposti kommentteja, joista he huomaavat jotain heidän aatemaailmaansa ärsyttävää. Ateististen kantojen esiintuonti , suoraan tai välillisesti, voi olla ihan yhtä julistavaa kuin J.t-uskonnon tai kristinuskon tai New Age-aatteiden, muslimioppien tai minkä muun maailmankatsomuksen tahansa. Aika vapaasti ateistit siellä Veljesseurassa saavat usein julistella ateistisen/uskonnottoman maailmankatsomuksensa mahtavuutta ja kirjoitella melko pilkallisestikin niistä, jotka uskovat Jumalaan. Tälläinen kuva minulle on ainakin joskus tullut. Osa hehkuttaa sen ihanuutta, kun ei usko enää mihinkään yli-inhimilliseen, sen vapauttavuutta tms. Eikö tuollainen ole laskettavissa julistavaksi kirjoitustyyliksi, ateismin ylistyslauluks,i siinä missä sekin, jos joku kertoisi Jumalaan uskomisen ihanuudesta?

      Itse en ole Jt-mieleinen, mutta sympatiani ovat kyllä tässä aloituksesi mainitsemassa asiassa puolellasi.

      Ilmeisesti tuolla foorumilla pohdintaasi ja kysymyksiäsi pidettiin jotenkin liian syyllistävinä tms. Minusta nuo kysymyksesi olivat lähinnä terveen herätteleviä oman vakaumuksen pohdintaan.

      • Hyviä.kysymyksiä.kysyit

        Pragmatismi piti sanomani siis.

        "Pragmatistin mielestä kaikki hyödyllinen tai toimiva ei kuitenkaan ole välittömästi totta, vaan pikemminkin totuus määräytyy sen mukaan, mikä pitkällä aikavälillä tuottaa ihmiskunnalle eniten hyötyä. " (Wikipedia)

        Oppurtunismi:

        "Opportunismi merkitsee kulloistakin tilannetta hyväksi käyttävää, vallitsevia oloja myötäilevää asennoitumista tai niiden hyväksikäyttöä moraalisista näkökohdista välittämättä." (Wikipedia)

        Olen havainnut, että monet uskonsa Jumalaan menettäneet ovat helposti melkoisen oppurtunistisia valinnoissaan.


    • Sisarpuoli

      Lemminkäisen.sisar 12.4.2016 12:18

      " Paavali snoi 1Korintolaisten 8:4-13, jossa kehoitetaan ottamaan huomioon toisen omatunto eri ruokia ostaessa ja syödessä "
      -Pointtihan Paavalilla oli, että saa syödä myös verta, mitä tahansa (vaikka olisi hienoa olla syömättä silloin verta, kun joku pöytäkumppani siitä loukkaantuisi).

      "Sain tässä hiljakkoin konventissa uuden vuosiluvun - 1919 100 vuotta."
      - ? ? ? ?

      "" Muistaakseni 2013 maaliskuun "vartiotornissa" Meitä valaistiin, että pastori Russel ei suinkaan kuulunut tähän "uskolliseen ja ymmärtäväiseen orjaluokkaan", jonka Jeesus Kristus valitsi jakamaan oikeaa ruokaa ajallaan. Se järjestely alkoi 1919! ""
      -Kysymys on vartiotorniuskonnosta ja riippuvaista mistä vartiotornista katsoo. Russellin kuoleman jälkeen kirjoitti lahkokirja "Täyttynyt salaisuus" että Russell on mennyt esiripun taakse mutta hoitaa kumminkin jokaista kohtaa elonkorjuutyössä ja valvoo sitä työtäö mikä vielä on tehtävä. (s. 229-230 ja 413)

      " Paljon on oppeja vaihtunut siitä, kun minä aloin tutkia Jehovan todistajien kanssa! "
      -Mutta mitä he sanovat jos otat puheeksi Russellin johtotyön tuonpuoleisesta käsin ?

      " Ilmestyskirjan selityksissä sanottiin aikoinaan, että seuran kirjallisuus ei ole Raamatun tavoin JHVH:n henkeyttämää "
      -Ilmestyskirjan selitysteoksien kirjoittamisessa lahkojohdolla on maailmanennätys. Missä tarkemmin sanoen on kertomasi selitys?
      Vartiotorni 1.10.1994 sanoo, että Vartiotorniseuran johtoelin on jehovan viestintäkanava.

      " Mutta "Ainoaa-Oikeaa-Tutuutta" saamme kai vasta 1000-vuoden hallituksen loppuvaiheessa. "
      -Tämä on omalle vastuullesi ottamasi viisaus ? (Mainosvaltuutettuna toimimisestasi huolimatta)

      " Jos minä uskon, koen saavani ohjausta omaan elämääni arpäivässäkin sitä pyytäessäni niin kuinka voisin sanoa, etteivät muut sitä saa! Se olisi törkeää! "
      -Vartiotorniuskontosi mukaan, niin.
      Kristityillä on rukous. Jeesus esitti mallirukouksen, Isä meidän, jossa Jumalan nimi on pyhitetty, ja malliksi siis asetettu, että sanaa Jehova ei tarvitse käyttää.

    • plextor

      Ex-witness!

      Skriivaan juttusi. Toi on ihan just noin kun kerrot. Jos et kuulu veljeskunnan klaaniin olet out. Juttujasi saatetaan poistattaa kuten sulle kävi. Musta kirjoitit ihka asiaa. En sen enempää viitsi kautta haluu puutu toisten juttuihin.
      Oon seurannu veljeskunta veljesseuran kirjoitteluu. Kuka edes viitsii hengailla siellä kun taso on jotenkin alta riman. Ei tietenkää aina. Mutta siellä on outoja hyypiöitä joiden järjenjuoksu on vettynyt kuin seisonut taikina. Jos vähänkin olet puolustuskannal mitä tulee JT oppiin ja siihen porukkaan, mutaa sataa kaatamalla pläin plättyä. Sitäkö haluut Ex-witness? Vaikutat sillain lämpöseltä ja sympiltä tyypiltä. Katoin vähän mitä tänne on skriivailtu viimeaikoina. Osaat ilmaista itses ihan OK. Mutta varaudu, että kuraa ja muraa on tiedossa takuu varmasti jos liian innokaasti annat sanallisen arkkus laulaa. Mun puolesta jatka samaa linjaa. Heh!

    • Harmaeronisti

      Ex-witness ja Lemminkäisen.sisar:

      ”Ex-witness”.

      Kannattaako tuollaisesta ottaa päänsärkyä? Älä stressaa. Kulutat turhaan buranaa ja massuparka ei ehkä kestä. Viestien poistamisia tapahtuu monilla ns, keskustelufoorumeilla. Ja nahina kuuluu oletetusti asiaan. Mielipiteitä on yhtä paljon kuin kirjoittajia. Aloituksesi teksti oli minusta tervettä ja tervetullutta pohdintaa ollen kaukana julistamisesta veljesseurassa.
      Tuollainen käytösmalli mihin viittasit on toisaalta aivan yhtä tuomittavaa kuin vanhojen "herrojen" sekaantuminen lapsiin. Luokkittelen omasta puolestani henkilön säälittäväksi jos jaksaa roikkua JT-opissa kiinni vaikka usko on enää pelkkä korulause huulilla. Voi hyvää päivää! Tosin aika kova tekninen saavutus pitää yllä kulissiavioliittoa JT-oppiin. Hatunnosto ja kumarrus sinnikkyydelle. JT-maailmassa tuollainen suuntaus on sanoisinko enenevä. Ex-witness kutsui sitä itsensä pettämiseksi. Yhdyn ajatukseen. Ehkä usko korvatunturin joulupukkiin olisi parempi vaihtoehto tässä tapauksessa.


      ”Lemminkäisen.sisar”

      Sinä se jaksat piikkisillä koroillasi ja vinhasti heiluvilla hameenhelmoilla viipertää kuin västäräkki napsien hyönteisiä. Maanantaina emoaluksesi JT JÄRJESTÖ on sitä ja tätä ja tekevät tai sanovat sitä ja tätä. Tiistaina kaikki tuntuu kuin aurinko paistaisi jälleen pilvettömältä taivaalta. Voi kuinka Jobin kirja on mahtava, voi kuinka kiitollinen olet raamatunlukuohjelmasta. Kannustan sinua reaaliajassa miettimään ehkä sitä, mitä juuri nyt haluat elämältäsi. Ehkä et itsekkään tiedä! Kuka juorusi, että JT-porukan ei pitäisi kirjoittaa tänne tai muualle. Joku niin mainitsi. Eikö kokouksien antimien pidä riittää 2 X viikkossa. Eikö siellä voi tyydyttää kirjoitusvimmaa ja tehdä vaikka muistiinpanoja punaisiksi Saint Laurentin lakalla sivellyillä kynsillä. Miten veli VV-vanhimmat suhtautuisivat jos tietäisivät jonkun JT tyttären sipsuttelevan täällä terävien korkojen kera samalla henkäyksellä nirpivän emoalusta. Eikä emoaluksesta tule raamatunlukuohjelma ja muu ohjelma. Taitaa uskosi olla kuin vuotava pussukka. Suhinaa ja sipsuttelua kevääseesi.

      • KatsotaanRakkaudella

        Toisaalta on hyvä tajuta, että harvoinpa joku uskaltaa niin rohkeasti ja avoimesti kuvailla tuntojaan Jt-liikkeen ja uuden ennenkokemattoman paljastuvan tiedon ristiaallokossa. Lemminkäisen.sisar kertoo aina kunkin hetkiset tuntonsa, epäilynsä, hetkittäiset ilonsa, seuraavat pettymyksensä jne. Kestäähän se aikaa sulatella kaikkea outoutta ja pimitettyjä luurankoja mitä Jt- kaapin pimennoista löytyy. On myös vaikeaa oppia katsomaan kaapin ulkopuolelta asioista. Tärkeää olisi hänen päästä: "out of the box"!

        Kovin syvään ne Jt-liikkeen manipuloijat takovat oppejaan alamaistensa mieliin. Se on yhtä tuskaa ja taistelua yrittää ponnistellla sieltä mielenhallinnan ja aivopesun alta pois. Jos entiset uskomukset alkavat pala palalta murentua, moni järkyttyy ja yrittää istuskella niitten kiven murikoitten päällä, jotka siellä täällä vielä jotenkin pystyssä pysyvät...lisää vaan horjuu ja kaatuu koko ajan ja moni ei tajua mistä sitten löytäisi vakaata maata jalkojensa alle, elämänsä perustaksi.

        Ei ihme, jos tälläisessä tilanteessa välillä sauhuaa ja mieli lentää usein hätääntyneenäkin sinne tänne kuin eksyksissä oleva lintunen.

        Ymmärretään Lemmikäisen.sisar-lintustamme! Hän sirkuttelee välillä iloisena, raakkuu välillä vihaisena, välillä kyyköttää ihmeissään ehkä peloissaankin oksallaan.

        Minusta suurin osa hänen teksteistään on niin aitoa luovan mielen vimmaa ja surua isojen haasteiden edessä ja mielenrauhan ja selkeyden sekä totuuden, riittävän määrän totuutta, tavoittelua...tavoittelua, johonkin, mikä tuntuu vielä vaikealta löytää. Erityisesti, kun niistä piikkipäisistä törröttävistä kivenmurikoiden jäänteistä ei millään uskaltaisi luopua.

        Tilanne on niin vaikea, ettei ihme, jos kaikenlaista suhinaa ilmenee. Toivotaan selkeyttä ja siunausten saapumista loppujen lopuksi hänen elämäänsä. Jaksetaan katsoa ja ymmärtää rakkaudella, niinkuin Isämmekin meitä kaikkia rakkaudella katsoo ja kaipaa lähelleen. Lemminkäisen.sisar on monin tavoin sympaattinen ja kiinnostava ihminen! Kaikkea hyvää voi hänelle vain toivoa.

        Hyvää toivon myös Ex-wittnessille.


      • Lemminkäisen.sisar

        Hyvä "Harma-heronisti"!
        Kuvailet tämän päivä trimmattua, itsenäistä, kaikkitietävää, kuvankaunista,
        miehiä miellyttävää yli-ihmis-naista.
        Ahdin tyttären muotokuva:
        Kostuneen rantahiekan väriset mokkaiset ballerina-kengät.
        Valkoinen nilkkoihin ulottuva brodyyrihame, jonka päällä edestä osittain avoin, vaaleanvihreä kellohame - raskaana aaltoillen nilkkojen ympärillä.
        Valkoinen brodyyripusero, joka ulottuiu lanteiden yli ja sen päällä kaulasta vyötäröön 8 kerrosta valkoista helmeä; molemmissa ranteissa 6 kierrosta helmeä.
        Vihreiden silmien väriset riippuvat korvakorut.
        Kostuneen rantahiekan väriset hiukset lainehtien olkapäiden yli.
        Kynnet lyhyet, ihonväristä helmiäistä.
        Kävelytyyli: reipas, nopea, määrätietoinen- joskus hieman suuntaa etsivä.
        Olemus:pidättyvä,suoraselkäinen, katse uhmakas; tähän asti, mutta ei edemmäs.
        Miesten kommentit: Ylpeä, kopea = saatanan painajainen!
        Naisten kommentit: Koppava vanha ämmä - minä olen kuningatar!


      • Vautsivauts
        Lemminkäisen.sisar kirjoitti:

        Hyvä "Harma-heronisti"!
        Kuvailet tämän päivä trimmattua, itsenäistä, kaikkitietävää, kuvankaunista,
        miehiä miellyttävää yli-ihmis-naista.
        Ahdin tyttären muotokuva:
        Kostuneen rantahiekan väriset mokkaiset ballerina-kengät.
        Valkoinen nilkkoihin ulottuva brodyyrihame, jonka päällä edestä osittain avoin, vaaleanvihreä kellohame - raskaana aaltoillen nilkkojen ympärillä.
        Valkoinen brodyyripusero, joka ulottuiu lanteiden yli ja sen päällä kaulasta vyötäröön 8 kerrosta valkoista helmeä; molemmissa ranteissa 6 kierrosta helmeä.
        Vihreiden silmien väriset riippuvat korvakorut.
        Kostuneen rantahiekan väriset hiukset lainehtien olkapäiden yli.
        Kynnet lyhyet, ihonväristä helmiäistä.
        Kävelytyyli: reipas, nopea, määrätietoinen- joskus hieman suuntaa etsivä.
        Olemus:pidättyvä,suoraselkäinen, katse uhmakas; tähän asti, mutta ei edemmäs.
        Miesten kommentit: Ylpeä, kopea = saatanan painajainen!
        Naisten kommentit: Koppava vanha ämmä - minä olen kuningatar!

        Vautsi Lemminkäisen.sisar! :D Sinulla se sitten on sana halussasi: aivan ihanainen kuvailu itsestäsi...niin mehevä! :D :D :D


      • bipon.omainen
        Lemminkäisen.sisar kirjoitti:

        Hyvä "Harma-heronisti"!
        Kuvailet tämän päivä trimmattua, itsenäistä, kaikkitietävää, kuvankaunista,
        miehiä miellyttävää yli-ihmis-naista.
        Ahdin tyttären muotokuva:
        Kostuneen rantahiekan väriset mokkaiset ballerina-kengät.
        Valkoinen nilkkoihin ulottuva brodyyrihame, jonka päällä edestä osittain avoin, vaaleanvihreä kellohame - raskaana aaltoillen nilkkojen ympärillä.
        Valkoinen brodyyripusero, joka ulottuiu lanteiden yli ja sen päällä kaulasta vyötäröön 8 kerrosta valkoista helmeä; molemmissa ranteissa 6 kierrosta helmeä.
        Vihreiden silmien väriset riippuvat korvakorut.
        Kostuneen rantahiekan väriset hiukset lainehtien olkapäiden yli.
        Kynnet lyhyet, ihonväristä helmiäistä.
        Kävelytyyli: reipas, nopea, määrätietoinen- joskus hieman suuntaa etsivä.
        Olemus:pidättyvä,suoraselkäinen, katse uhmakas; tähän asti, mutta ei edemmäs.
        Miesten kommentit: Ylpeä, kopea = saatanan painajainen!
        Naisten kommentit: Koppava vanha ämmä - minä olen kuningatar!

        Lemminkäisen.sisar on kirjoittanut täällä myös
        nikeillä Itä.merentytärja Athenas
        Tunnelmansa on olleet melkoista vuoristorataa,
        kertoillut mt-ongelmistaan ja saaneensa niihin lääkärin dg ja reseptilääkkeetkin
        lääkkeitä hän ei halua enää syödä koska nehän latistaa luovuutta,
        fiilishuippuja ei niillä ole laisinkaan ja elämä latistuu laimeaksi tiskivedeksi..
        maanisdepressiivisen elämänkulun kaaren näke selvästi hänen kirjoituksistaan
        bipo-potilaan omaisena hyvin tuttua luettavaa,
        ja sekin että potilas kertoo, ettei hän lääkärin mielestäkään **tarvitse** enää lääkkeitä syödä, koska asuu yksin eikä ole siten häiriöksi muille ihmisille
        omaisenikin väitti niin ja on nyt kuitenkin Osastohoidossa kun maaninen vaihe alkoi ihan sivullistenkin elämää häiritä kuuluvasti ja hän kävi ihmisten kimppuun fyysisesti eikä vain sanallisesti

        Elämä on.
        Shit happens

        monet taiteilijat ja kirjailijat, säveltäjät on ko.tautia sairastaneet ja parhaat teoksensa luoneet maanisessa vaiheessa, ollen ilman lääkitystä
        että semmonen Valinta
        uskon että ne jotka Multipersoona Itämerentyttären jne jne henk koht tuntevat,
        tietävät myös hänen persoonallisuutensa oikut eikä niistä
        viitsi metelöidä sen enempää kuin jos diabeetikko rähisee kiukkuisena kun verensokerit heittelee vinhasti

        sairaan Kaunista kevättä kaikille,
        yritetään nukkuakin välillä vaikka auringonvalo villitseekin


      • Lemminkäisen.sisar
        bipon.omainen kirjoitti:

        Lemminkäisen.sisar on kirjoittanut täällä myös
        nikeillä Itä.merentytärja Athenas
        Tunnelmansa on olleet melkoista vuoristorataa,
        kertoillut mt-ongelmistaan ja saaneensa niihin lääkärin dg ja reseptilääkkeetkin
        lääkkeitä hän ei halua enää syödä koska nehän latistaa luovuutta,
        fiilishuippuja ei niillä ole laisinkaan ja elämä latistuu laimeaksi tiskivedeksi..
        maanisdepressiivisen elämänkulun kaaren näke selvästi hänen kirjoituksistaan
        bipo-potilaan omaisena hyvin tuttua luettavaa,
        ja sekin että potilas kertoo, ettei hän lääkärin mielestäkään **tarvitse** enää lääkkeitä syödä, koska asuu yksin eikä ole siten häiriöksi muille ihmisille
        omaisenikin väitti niin ja on nyt kuitenkin Osastohoidossa kun maaninen vaihe alkoi ihan sivullistenkin elämää häiritä kuuluvasti ja hän kävi ihmisten kimppuun fyysisesti eikä vain sanallisesti

        Elämä on.
        Shit happens

        monet taiteilijat ja kirjailijat, säveltäjät on ko.tautia sairastaneet ja parhaat teoksensa luoneet maanisessa vaiheessa, ollen ilman lääkitystä
        että semmonen Valinta
        uskon että ne jotka Multipersoona Itämerentyttären jne jne henk koht tuntevat,
        tietävät myös hänen persoonallisuutensa oikut eikä niistä
        viitsi metelöidä sen enempää kuin jos diabeetikko rähisee kiukkuisena kun verensokerit heittelee vinhasti

        sairaan Kaunista kevättä kaikille,
        yritetään nukkuakin välillä vaikka auringonvalo villitseekin

        Hei, toisen "pipon" omainen. Olen pahoillani kokemuksistasi.
        Olet varmasti lapsi ja saat ottaa vastuuta sairaasta vanhemmastasi.
        Vai onki joku sisaruksistasi saanut osalleen roska-geenejä?
        Sen täytyy tuntua epäoikeudenmukaiselta ja raskaalta.
        Näet varmasti nopeasti vastaavat, tutut piirteet toisissa.
        Shit happens, eikä elämä ole ravintola, jossa tilataan haluttua -
        ja haukutaan kokki, ellei mausteet ole mieleisesti.
        Ihmettelen myös, miksi sinulle on tärkeää tuoda esiin minun nimmareitani, kun et toisten monia, tai omiasi luettele.
        Olet itse kirjoittanut useammalla kitkerään tyyliisi,
        joka on myös helppo "haistaa".
        Tarvitset todella kevään antamia uudistuvia voimia.


      • Lemminkäisen.sisar

        Jaa-a, "Harma-heronisti", 0len nyt päiviä ehtinyt ajatella ilmaisemaasi asennetta ex-witnesiä ja itseäni kohtaan. Tulee niin kokouksissa näkemäni sisarien asenne. Sisaret suhtautuvat aivan eri tavalla veljiin ja sisariin. Konventissa aterioidessamme kuuntelin vieressäni istuvan sisaren lirkuttelua veljelle. Veli kertoi juuri eronneensa vaimostaan. Siitäkös sisar ihastui tietämättä miten hienostuneesti olisi käsitellyt perunasalaatin vieressä pyörivää makkaraansa ja tirskua-lirkutellessaan eronneen veljen kanssa säälitellen Jehovan antamaa huonoa vaimoa. Tuli taas yksi vapaa koti-tyranni markkinoille. Minä muljaisin vihaisesti veljeä. Kehtasikin tulla kerskailemaan erollaan kuin marttyyri.
        Kun joku uusi pari tavallisista julistajista lyö hynttyynsä yhteen, niin heti sisaret alkavat lirkuttelemaan veljelle, ovatpa itse naimisissa tai ei, työntyen parin väliin. Sitten kysellään, onko mies tyytyväinen vaimoltaan saamiin palveluihin - itse suorittaisivat ne niin paljon paremmin. Harva mies on lojaali vaimoaan kohtaan!
        Toisen sisaren huomioimista vaimonsa edessä pidetään vaimon kelpaamattomuuden seurauksena. Saa syyttää itseään, kun ei kykene pitämään miestään itsellään. Rakastaisi ja kunnioittaisi enemmän!
        Nuorten ja kauniiden sisarten miehelle esittämistä vaimon edessä kuuluu kristilliseen rakkauteen seurakunnassa. Vaimo saa sitten palvella näitä kyläileviä naisia - heidän lirkutellessaan sohvalla lojuvan miehen kanssa. Kaikkea on nähty.
        Ei tunne toistuvat ohjeet "Perhe-elämä"-kirjoissa vaikuttaneen teihin.
        Hyvä, kun rakkaudellisen rohkaisevaan sävyyn puhuttelit ex-witnessiä.
        Hyvä, kun muutit täysin sävyäsi minulle sanasi kohdistaessasi - juuri siihen pilkkaavaan, ivalliseen, ylenkatseelliseen, vähättelevään sävyyn, jolla sisaret itseään ylentävät. Se on sitä todistajien seurakunnassa osoittamaa henkeä.
        Kiitos, sisaret, että olette vapauttaneet minut sillä tavoin niin monesta
        rasittavasta Jorina-Roopesta ;-D


      • Lemminkäisen.sisar
        Lemminkäisen.sisar kirjoitti:

        Jaa-a, "Harma-heronisti", 0len nyt päiviä ehtinyt ajatella ilmaisemaasi asennetta ex-witnesiä ja itseäni kohtaan. Tulee niin kokouksissa näkemäni sisarien asenne. Sisaret suhtautuvat aivan eri tavalla veljiin ja sisariin. Konventissa aterioidessamme kuuntelin vieressäni istuvan sisaren lirkuttelua veljelle. Veli kertoi juuri eronneensa vaimostaan. Siitäkös sisar ihastui tietämättä miten hienostuneesti olisi käsitellyt perunasalaatin vieressä pyörivää makkaraansa ja tirskua-lirkutellessaan eronneen veljen kanssa säälitellen Jehovan antamaa huonoa vaimoa. Tuli taas yksi vapaa koti-tyranni markkinoille. Minä muljaisin vihaisesti veljeä. Kehtasikin tulla kerskailemaan erollaan kuin marttyyri.
        Kun joku uusi pari tavallisista julistajista lyö hynttyynsä yhteen, niin heti sisaret alkavat lirkuttelemaan veljelle, ovatpa itse naimisissa tai ei, työntyen parin väliin. Sitten kysellään, onko mies tyytyväinen vaimoltaan saamiin palveluihin - itse suorittaisivat ne niin paljon paremmin. Harva mies on lojaali vaimoaan kohtaan!
        Toisen sisaren huomioimista vaimonsa edessä pidetään vaimon kelpaamattomuuden seurauksena. Saa syyttää itseään, kun ei kykene pitämään miestään itsellään. Rakastaisi ja kunnioittaisi enemmän!
        Nuorten ja kauniiden sisarten miehelle esittämistä vaimon edessä kuuluu kristilliseen rakkauteen seurakunnassa. Vaimo saa sitten palvella näitä kyläileviä naisia - heidän lirkutellessaan sohvalla lojuvan miehen kanssa. Kaikkea on nähty.
        Ei tunne toistuvat ohjeet "Perhe-elämä"-kirjoissa vaikuttaneen teihin.
        Hyvä, kun rakkaudellisen rohkaisevaan sävyyn puhuttelit ex-witnessiä.
        Hyvä, kun muutit täysin sävyäsi minulle sanasi kohdistaessasi - juuri siihen pilkkaavaan, ivalliseen, ylenkatseelliseen, vähättelevään sävyyn, jolla sisaret itseään ylentävät. Se on sitä todistajien seurakunnassa osoittamaa henkeä.
        Kiitos, sisaret, että olette vapauttaneet minut sillä tavoin niin monesta
        rasittavasta Jorina-Roopesta ;-D

        Tuohtuneena unohdan sanoja. Kun veli eroaa, varsinkin sukulaiset valittavat, että Jehova antoi niin huonon ensimmäisen vaimon, mutta nyt sai paremman tilalle!
        Eronnutta naista aletaan pilkkaamaan ja kiusaamaan joka käänteessä.
        Siksihän "Vartiotornissa" ja muissa kirjoituksissa on niin paljon ohjeita eronneille, myös lapsille, jotka joutuvat uuteen perheeseen.
        Aina ei ole helppoa uusien jäsenten kanssa. Varsinkin, kun se "eväs-reppu" selässä sisältää kielteisiä kokemuksia ja huonoa omaatuntoa ja vieraita olosuhteita.
        Seurakunnissa ei voi enää kerskailla ehyistä perheistä, kun erotuksia uskottomuuden tähden lisääntyy.
        Lapset huomioivat, ettei niistä Raamatun periaatteista tunnu olevan käytännön hyötyä. He jättävät "totuuden" ja kotinsa niin pian kuin kynnelle kykenevät.


    • kis.kis.kis

      Nimimerkille Ex-witness. Kuten harmaeronisti sano, viestien dele dele ei ole mikään uusi buumi tosiaankaan. Harmi että vapaa sananvapaus ei toimi Veljesseuran bunkkeriss. Sisäsiittoisuus rules.. On meinaa kokemusta ittelläin vierestä seuranneena.
      Juu. Älä tosiaan ressaa kuten sua neuvottiin Ex-witt. Ei meinaan auta.

    • pistätänne

      Ja sulla ei tietenkään ole sanasta sanaan kyseistä tekstiä tallessa, Ex-witness? Postaisit sen tänne niin porukka näkisi millainen se on ollut.

      • minkäsnäille

        Eipä tietenkään. Viimeksi kun täällä joku itki väärää kohtelua ja postasi tekstinsä tänne, kävi ilmi että teksti oli sataprosenttista julistamista. Mikkuitti oli muistaakseni kyseinen kirjoittaja.


    • Ex-witness

      Jaa, taitaa veljeseuralainen vierailija "minkäsnäille" saanut vakoilu keikan tänne suomen neito 24:seen.. Eikö niistä saa missään olla rauhassa. Ovat kuin babaratzzit hännystelemässä ja kanveessa kiinni sanallisesti.... :) .....vitsi!

      Nimimerkille "kis.kis.kis" En "ressaa" kiitos vaan. Mitäpä tuosta sen kummosempaa hernettä nenään ottaisin. Huvittaa vaan kuten joku täällä käytti uutta termiä "veljeskunnan" poista viestinapin nopea käyttö. Kirjoitukseni oli hyvin asiallinen eikä tarkoitukseni ollut julistaa mitään veljesseuran tarkkaan vartioidulla pääkallo paikalla. Heille tuntuu olevan piikki lihassa kun hiemankin sanoo jotain hyvää Jehovan todistajista. Sekään ei ole sallittua näköjään. Mitäpä sitä helmiä heittelee kuralätäkköön.

      Ikävä kyllä kirjoituseni on kadonnut poista napin ahnaaseen suuhun.

      Koko muu topikki on "veljeskunnan" sivuilla luettavissa otsikon "ongelma" alla. Sieltä postaukseni poistettiin. Se oli siellä vielä eilen. Mutta kyseinen "valvoja" jonka kanssa keskustelen siellä päätti sen poistaa. En kehota menemään kyseisille taajuuksille, sillä voit saada sieltä hengellisen viruksen. Siellä nerokkuus vain hukkuu jonnekkin. Osaan minäkin olla piikikäs kun vain haluan. Mutta yleensä en halua piikitellä ketään. Tein poikkeuksen nyt kun kiukutta koska korvapuustit loppuivat enkä jaksa Citymarkettiin asti enää lähteä. :) Voihan veljet seurassa. Olen minäkin ollut heikko kun olen antanut kirjallisia helmiäni heille kultaiseen astiaan kuran sekaan. Vierailuni loppuivat lyhyeen. Kiitos siitä itselleni.

      Oikeastaan on suorastaan koominen huipentuma heidän sivustonsa nimi veljesseura. Veljesseura tosiaankin!

      • äläsaarnaa

        "Heille tuntuu olevan piikki lihassa kun hiemankin sanoo jotain hyvää Jehovan todistajista."

        Oletko kokeillut sanoa ilman yksipuolista julistamista? Eli perustelisit kantasi ja vastaisit sinulle esitettyihin kysymyksiin.

        Saarnaaminen on enemmänkin tyylilaji kuin sisältöön liittyvä asia. Myös esimerkiksi ateismia, tai JT-uskon huonoutta, voi saarnata.


      • nojoo-o

        "Mitäpä tuosta sen kummosempaa hernettä nenään ottaisin."

        Mutta otit sitten kuitenkin.


      • nyttympii
        äläsaarnaa kirjoitti:

        "Heille tuntuu olevan piikki lihassa kun hiemankin sanoo jotain hyvää Jehovan todistajista."

        Oletko kokeillut sanoa ilman yksipuolista julistamista? Eli perustelisit kantasi ja vastaisit sinulle esitettyihin kysymyksiin.

        Saarnaaminen on enemmänkin tyylilaji kuin sisältöön liittyvä asia. Myös esimerkiksi ateismia, tai JT-uskon huonoutta, voi saarnata.

        Edelleenkin puuttuu todisteet saarnaamisesta. Jos et pysyt todistamaan, painu vinkumaan takaisin sinne v-seuraan, mistä olet tullutkin.


    • Ex-witness

      Nimimerkki "äläsaarnaa". Miksi vastaisin aivan turhiin kysymyksiin, joita minulle on esitetty. Niitä on vellottu aivan tarpeeksi. Näitähän ovat ne daa daa vuosiluvut 1881, 1910, 1914, 1915, 1918, 1925, 1975......, pedofiili oikeuskäynnit, YK-kytkökset, vuosi 607, Miikael ja muut senkaltaiset. Olen sanonut etten ota niihin kantaa koska niistä on IHAN tarpeeksi suomi 24:ssa "keskusteltu" tai puhuttu yleensä ihan palturia. En perustele kantaani mihinkään noista. Kukaan ei ole pystynyt esittämään vahvoja perusteita missään esimerkiksi siitä, ettei vuosi 607 pitäisi paikkaansa. Ne ovat vain teorioita ja spekulaatiota vailla todellisuuspohjaa. Täällä foorumilla varmasti tiedetään asioista enemmän kuin minä. Siksi en rupea minkäänlaiseen vuoropuheluun kenenkään kanssa noista aiheista. Muihin asioihin kyllä olen antanut perusteita mielestäni. Noista mainituista asioista jauhaminen on ihan silkkaa kiusantekoa, sillä kyseiset tyypit tietää niistä ihan tarpeeksi. Minulle riittää tieto, jonka saan Jehovan todistajien kirjallisuudesta. Uskon siihen edelleen enkä näe tarvetta muuttaa suuntaa.

      • äläsaarnaa

        "Kukaan ei ole pystynyt esittämään vahvoja perusteita missään esimerkiksi siitä, ettei vuosi 607 pitäisi paikkaansa. Ne ovat vain teorioita ja spekulaatiota vailla todellisuuspohjaa."

        Tuota voisi lähestyä myös toiselta suunnalta: Vartiotorniseuran tulisi todistaa, että 607 pitää paikkansa.

        "Minulle riittää tieto, jonka saan Jehovan todistajien kirjallisuudesta. Uskon siihen edelleen enkä näe tarvetta muuttaa suuntaa."

        Onko tuo mielestäsi totuuden etsijän asenne? Sinua voisi luulla trolliksi: et tiedä, etkä halua edes ottaa selvää?


      • äläsaarnaa

      • Lemminkäisen.sisar
        äläsaarnaa kirjoitti:

        Mikäli 607 sinua oikeasti kiinnostaa (mitä epäilen) niin vaikkapa tuosta voisi lähteä liikkeelle:

        http://www.oocities.org/valaisija/h_607.htm

        Kiitos tästä viitteestä.
        Otin sen luettavien joukkoon, mutta
        se on luettava selvällä järjen juoksulla ja ajalla.
        Käyn nyt ulkona, kun olen istunut lukien 7-14 vain vähällä
        kahvilla konetta tuijottaen.
        Niin, olet saanut saarnoista kylliksesi!
        Hyvää kevättä sinulle:-)


      • Rintti-
        äläsaarnaa kirjoitti:

        "Kukaan ei ole pystynyt esittämään vahvoja perusteita missään esimerkiksi siitä, ettei vuosi 607 pitäisi paikkaansa. Ne ovat vain teorioita ja spekulaatiota vailla todellisuuspohjaa."

        Tuota voisi lähestyä myös toiselta suunnalta: Vartiotorniseuran tulisi todistaa, että 607 pitää paikkansa.

        "Minulle riittää tieto, jonka saan Jehovan todistajien kirjallisuudesta. Uskon siihen edelleen enkä näe tarvetta muuttaa suuntaa."

        Onko tuo mielestäsi totuuden etsijän asenne? Sinua voisi luulla trolliksi: et tiedä, etkä halua edes ottaa selvää?

        >> En perustele kantaani mihinkään noista. Kukaan ei ole pystynyt esittämään vahvoja perusteita missään esimerkiksi siitä, ettei vuosi 607 pitäisi paikkaansa.

        Poistettua kirjoitusta on paha arvioida, mutta jos asenteesi oli tuo, sinulla ei ole mitään syytä valittaa tekstiesi poistosta. Noin kirjoittavalla ei ole vähäisintäkään halua keskustella. Kunhan saarnaat.
        Myös Tuomas Yläjuurakon kirjassa käsitellään oppia vuodesta 607 ja lisäksi siinä on esillä monta muutakin kiintoisaa järjestöä koskevaa kysymystä. Ketä kirjan henkilöistä sinä edustat?
        http://johanneksenpoika.fi/kirja2/Maahan lyödyt JPP.pdf


    • Ex-witness

      äläsaarnaa, nojoo-o, nyttympii taitaa olla sama nimimerkki. Toinen viesti lähetetty 20.47 ja aivan samaa tyyliä oleva 20.49. Joten älä piiloudu nimimerkkien taakse kuin pelkuri. Huutelet aidan takaa. Näyttää että itse vingut tai jokin ottaa pattiin ja kovasti. Sori vaan. En voi painua takaisin mihinkään. Mutta sinä voit sinne mistä huutelet. Laita vielä peitto ja pussi päähäsi.

      Eikä tässä herneitä oteta vaan pikemminkin ihmetellään.

      Mistä ihmeen saanaamisesta pyydät todisteita?

      • äläsaarnaa

        "Mistä ihmeen saanaamisesta pyydät todisteita?"

        Ei haittaisi, vaikka vähän huolellisemmin yrittäisit lukea viestin ja kenelle se on osoitettu (= mihin viestiin siinä vastataan).

        Tämä nyt uhkaa pyöriä sen ympärillä, että voidaanko todistaa sinun saarnanneen vai pitäisikö todistaa, ettet ole saarnannut ja Veljesseura on siis poistanut viestisi väärin perustein.

        Jos yksinkertaistettaisiin hieman, "back to basics"?

        Osoita, että Jehovan todistajien uskonto on oikea.

        (Siis mikäli uskot, että se on oikea. Jos et, vastaa kysymykseen, miksi mainostat sitä?)


      • kunhannytmietin
        äläsaarnaa kirjoitti:

        "Mistä ihmeen saanaamisesta pyydät todisteita?"

        Ei haittaisi, vaikka vähän huolellisemmin yrittäisit lukea viestin ja kenelle se on osoitettu (= mihin viestiin siinä vastataan).

        Tämä nyt uhkaa pyöriä sen ympärillä, että voidaanko todistaa sinun saarnanneen vai pitäisikö todistaa, ettet ole saarnannut ja Veljesseura on siis poistanut viestisi väärin perustein.

        Jos yksinkertaistettaisiin hieman, "back to basics"?

        Osoita, että Jehovan todistajien uskonto on oikea.

        (Siis mikäli uskot, että se on oikea. Jos et, vastaa kysymykseen, miksi mainostat sitä?)

        Ei aloitus nyt kosketa sitä onko todistajien uskonto oikea. Sen sijaan jään miettimään sitä, oliko ex-wittnessin viestin poistaminen oikea vaihtoehto? Nyt me emme näe mitä hän oli kirjoittanut, viesti on voinut olla tulisieluista todistajahömpötystä tai sitten ei. Jos se jolle se oli kirjoitettu ehti sen jo lukea, niin poistuiko mahdollinen vaikutus poiston mukana? Vai olisiko ollut parempi kommentin pääasioihin ja kumota ne? Osoittaa ettei mitään Jehovaa ole eikä raamattu ole jumalan sanaa tms.


      • äläsaarnaa
        kunhannytmietin kirjoitti:

        Ei aloitus nyt kosketa sitä onko todistajien uskonto oikea. Sen sijaan jään miettimään sitä, oliko ex-wittnessin viestin poistaminen oikea vaihtoehto? Nyt me emme näe mitä hän oli kirjoittanut, viesti on voinut olla tulisieluista todistajahömpötystä tai sitten ei. Jos se jolle se oli kirjoitettu ehti sen jo lukea, niin poistuiko mahdollinen vaikutus poiston mukana? Vai olisiko ollut parempi kommentin pääasioihin ja kumota ne? Osoittaa ettei mitään Jehovaa ole eikä raamattu ole jumalan sanaa tms.

        Aloitus ei koskenut suoraan sitä, mutta kyllä se asiaan liittyy. Saarnaaminen on enemmänkin tyylilaji kuin sisältöön liittyvä asia.

        JT-uskon puolustaminen on ymmärrettävästi herkkä aihe monelle Veljesseurassa, mutta kai sitäkin saa tehdä, kun sen tekee perustellen eikä julistaen. Ex-witnessin täällä esittämät lausunnot ja kysymyksiin vastaamattomuus eivät anna mitään syytä uskoa, että hänen VS-kommenttinsa olisi perustelumielessä kovin korkeatasoinen ollut.


      • välttämättä
        äläsaarnaa kirjoitti:

        Aloitus ei koskenut suoraan sitä, mutta kyllä se asiaan liittyy. Saarnaaminen on enemmänkin tyylilaji kuin sisältöön liittyvä asia.

        JT-uskon puolustaminen on ymmärrettävästi herkkä aihe monelle Veljesseurassa, mutta kai sitäkin saa tehdä, kun sen tekee perustellen eikä julistaen. Ex-witnessin täällä esittämät lausunnot ja kysymyksiin vastaamattomuus eivät anna mitään syytä uskoa, että hänen VS-kommenttinsa olisi perustelumielessä kovin korkeatasoinen ollut.

        No ei se tähän asiaan liity.
        "eivät anna mitään syytä uskoa, että hänen VS-kommenttinsa olisi perustelumielessä kovin korkeatasoinen ollut."
        No sittenhän se olisi ollut helposti ollut oikaistavissa ja kumottavissa. Kenties se olisi ollut sillekin hyväksi lukea, jolle se oli tarkoitettu. Pelkkä poistaminenkaan ei ole kovin korkeatasoista.


      • äläsaarnaa
        välttämättä kirjoitti:

        No ei se tähän asiaan liity.
        "eivät anna mitään syytä uskoa, että hänen VS-kommenttinsa olisi perustelumielessä kovin korkeatasoinen ollut."
        No sittenhän se olisi ollut helposti ollut oikaistavissa ja kumottavissa. Kenties se olisi ollut sillekin hyväksi lukea, jolle se oli tarkoitettu. Pelkkä poistaminenkaan ei ole kovin korkeatasoista.

        "No sittenhän se olisi ollut helposti ollut oikaistavissa ja kumottavissa. Kenties se olisi ollut sillekin hyväksi lukea, jolle se oli tarkoitettu. Pelkkä poistaminenkaan ei ole kovin korkeatasoista."

        Saarnaamista ei tarvitse kumota, vaan poistaa. Mikäli Ex-witness pystyisi perustelemaan kantansa, koko ongelmaa tuskin olisi ollut.


      • montanäkökulmaa
        äläsaarnaa kirjoitti:

        "No sittenhän se olisi ollut helposti ollut oikaistavissa ja kumottavissa. Kenties se olisi ollut sillekin hyväksi lukea, jolle se oli tarkoitettu. Pelkkä poistaminenkaan ei ole kovin korkeatasoista."

        Saarnaamista ei tarvitse kumota, vaan poistaa. Mikäli Ex-witness pystyisi perustelemaan kantansa, koko ongelmaa tuskin olisi ollut.

        Olet nyt väärässä, sillä vaikka kyse olisikin ollut saarnaamisesta, niin se jolle teksti kirjoitettiin olisi saattanut tarvita oikaisut saaranan sisältöön.
        Yhtä hyvin voidaan sanoa, että jos saarnan sisältöön olisi pystytty vastaamaan, sitä ei olisi tarvinnut poistaa.


    • Vantaanveli

      Kiinostaisko ex-witnesiä kunnon touhut? Oon vatsakas 43 vuotias avustava palvelija vantaalta. Pidetään kivaa eikä kenenkää tartte tietää;) laita numerosi jos kiinnostaa niin viestittelen.

    • Ex-witness

      Anteeksi nimimerkki "äläsaarnaa" väärin ymmärrykseni. Nyt ymmärsin mitä tarkoitit. Sori tuo. Unohdetaan kokonaan nyt tuo kirjoitus joka poistettiin veljesseuran sivuilta. Se ei ole tärkeää ja asia on käsitelty.
      Sinulle oli tärkeää se, onko Jehovan todistajat oikea uskonto. Tärkeä kysymys. Olen sitä mieltä, että jos ryhdyn perustelemaan ja tekemään ajatusrakennelmia, kirjoituksestani tulee aivan liian pitkä eikö totta. Sillä noin tärkeään kysymykseen ei ole olemassa lyhyttä vastausta. Mutta jos sinua ihan oikeasti kiinnostaa esittämäsi kysymys, minulla on sinulle ilo uutisia. Löydät kuin löydätkin vastauksen kysymykseesi kirjasta nimeltä Mitä Raamattu todella opettaa. Kirja on luettavissa kappale kerralla osoitteessa jw.org. Kirjassa muistaakseni on luku juuri sinua kiinnostavasta kysymyksestä. Samassa luvussa oli sivu, jossa oli 7-8 Raamatun siaäistä todistetta lueteltu peräkkäin, miksi JT:t uskovat, että heillä on oikea uskonto. Kerro minulle sitten kuinka koit lukemasi aineiston. Kommentoin mielelläni jos jokin asia jäi vaivaamaan.

      Kiitos tuosta mielenkiintoisesta sivusta joka käsitteli hyvin kattavasti oppirakennelmaa vuodesta 607. Todistelu ketju oli hyvin monisyinen ja sisällöltään erittäin syvällinen. Henkilö oli tehnyt valtavan työn etsiessään aineistoa. Todellakin. Itse en olisi tuohon pystynyt. Vaatii luonnollisesti aikaa ja panostusta käsitellä kaikki se todisteluaineisto huolellisesti vuodesta 607. Ymmärrät ehkä, että tila ei riitä, jos aloitamme keskustelun tuosta aiheesta. Mutta minusta edelleen se ajatusrakennelma, johon uskon on vahva enkä näe tarvetta sitä muuttaa. Hyvin kattava todistusaineisto jota sinunkin kannattaisi puolueettomasti tarkastella muun aineiston lisäksi mitä ehkä olet tehnytkin, on Jehovan todistajien julkaisemassa paksussa oppaassa osoitteessa: http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=607&p=par
      Mukavaa kevättä sinulle ja kiitos ajatuksistasi,

      Lopuksi nimimerkille "Vantaanveli". Ikävä kyllä en huoli sinua uusien sänkyvaatteideni väliin. :) Sanoit itseäsi vatsakkaaksi. Kas tässä sinulle ohjelma saada pömppövatsasi timmiin kuntoon. Ehkä sitten joku huolii sinut vällyjensä väliin. :) Minulta ei paikkaa heru. Usein vatsakkaat ihmiset unohtavat hyvän henkilökohtaisen hygienian, koska vatsakkuus haittaa morotista liikerataa. Lisäksi he haisevat usein voimakkaalle hielle. En tarkoita sinua.
      Jätä pois turhat hiilarit ja sokeri. Tilalle kasviksia, hedelmiä, marjoja ja hyvää proteiinia. Voit juosta jos polvesi kestää, kävellä tai sauva-kävellä. Takaan, että olet uusi ihminen parin kuukauden sisällä. Minäkin sauva-kävelen. Ja kuntosalia lihasharjoittelua ehkä 3 päivänä viikossa. Juo lisäksi runsaasti vettä ja älä unohda lisä suolaa. Kalaöljyt ja hyvät rasvat ovat pakollisia. Tässä sinulle kattava paketti saada itsesi kuntoon. Onnistumisen iloa.

      • äläsaarnaa

        "Vaatii luonnollisesti aikaa ja panostusta käsitellä kaikki se todisteluaineisto huolellisesti vuodesta 607. Ymmärrät ehkä, että tila ei riitä, jos aloitamme keskustelun tuosta aiheesta."

        Aihe on luonnollisesti laaja, mutta jostain voi aina aloittaa. Voisit miettiä vaikkapa, mihin 70 vuoteen enkeli viittaa Sakarjan 1:12:ssa: "Herra Sebaot, kuinka kauan kestää, ennen kuin armahdat Jerusalemia ja Juudan kaupunkeja? Olethan ollut niille vihoissasi jo seitsemänkymmentä vuotta." Vartiotorniseura itse ajoittaa Sakarjan kirjan tapahtumat noin vuoteen 520-518 eaa. Mitä enkeli tarkoittaa sanoessaan, että Herra on ollut vihoissaan Jerusalemin ja Juudan kaupungeille jo 70 vuotta?

        "Mukavaa kevättä sinulle ja kiitos ajatuksistasi"

        Samoin sinulle. Tosin ystävällisiä sanojakin enemmän arvostaisin sitä, että todella perehtyisit uskontoon, jonka erinomaisuutta muille vakuuttelet.


      • Rintti-

        >> Sillä noin tärkeään kysymykseen ei ole olemassa lyhyttä vastausta.

        Vastaus on lyhyt ja totuus kirpaisee, siksi et halua edes mitettiä ilmeistä vaihtoehtoa. Ei ole olemassa "tosiuskontoa", ne kaikki ovat inhimillisiä kyhäelmiä. Ei tarvita kuin yksi ainoa väärä oppi ja puhe tosiuskonnosta ja totuudesta on vain perätöntä höpinää. Vartiotorniseurallakin näitä hatustavetoja on lukemattomia. Mietipä vaan kysymystä, mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tekemään muistokseen ja mitä vartiotorni väittää hänen käskeneen. Sen jälkeen voit miettiä, minkä takia jätät vastaamatta siihen.


    • Exwitnliar

      En olisi uskonut että exwitness on tuollainen valehtelija. Kerkesin nimittäin lukea julistuksesi ennenkuin se poistettiin ja se ei todellakaan vastaa täällä esittämääsi.

      Olet häpeäpilkku uskovalle ryhmälle.

    • Ex-witness

      Nimimerkki "Exwitnliar". Oleppa sitten fiksu ja kerro mitä minä viestissäni sanoin jos sen olet lukenut. Muistat varmasti mitä siinä sanottiin! Nyt on sinun vuorosi.
      Helppo sanoa tuollaista roskaa. Todista nyt väitteesi. Kommentoidaan sitten lisää. Helppo huudella!

    • mainosvaltuutettu

      "äläsaarnaa, nojoo-o, nyttympii"
      Hieno palstahan se vs palsta on ja palvelee heidän ydin joukkoa lempeästi huolehtien, niin vähä kuin oma Beteli.
      Rohkeesti samalla merkillä tänne vaikka "VS mainosvaltuutettu"

      "Lemminkäisen.sisar"
      Kynästäsi lähtisi keyesti pari kaunokirjallisuuden eepposta.

      "Ex-witness"
      Oot kyllä aika lailla ihailtavan ihan, jatkat vaan rodesti vaik tulee bäkkii joka puolelta.

    • bumerangi_

      Oudoksun miten ex-witness nikin toimintaa on ylipäätään suvaittu aivan loputtoman pitkään VS:n foorumilla.

      Loputonta diipa-daapa laakeaa julistusta todistajuuden puolesta, sekä loputtoman pitkiä nollatason jaarituksia asian vierestä tai takaviistoon poistumisia juuri kriittisellä hetkellä. Hänelle ei kelpaa todisteeksi edes seuran omat kirjallisuuslainaukset viitelähteineen.

      Mihinkään hän ei edes todellisuudessa yritä kohta kohdalta vastata, mihinkään vastineisiin ei vakavasti edes perehdy, vaan jatkaa pipo syvällä silmillä julistuksellista WT-Seura addiktoitunutta vaahtoaan.

      Näen lähinnä kaksi vaihtoehtoa.

      1) Joko henkilöllä viiraa älyllisesti ja moraalisesti ollen aivan poikkeusellisen syvässä mielenhallinnassa, kuin kamoissa (kuvitellen saavansa Jumalalta paratiisi-hyvitys-pisteitä toiminnastaan, väittämässään paitsioasemassaan).

      2) Tai sitten kyse on täysin harkituksellisesti luodusta trolliprofiilista ja sitten sen sitkeän maanisesta ja täysin laskelmoidusta ylläpidosta.

    • bumerangi_

      Lisäys edelliseen. Palstalla ex-tienraivaajana väittäytyvä ja nykyinen Nikea-lahkon tienraivaaja toimii ja käyttäytyy aivan vastaavalla edellä mainitulla profiililla kuin 'ex-witness", mutta Nikea-lahon puolesta.

      Kongitiivinen dissonanssi voimissaan.

      • Bamerangi

        Bumerangi toimii ja käyttäytyy aivan vastaavalla edellä mainitulla profiililla kuin ex-witness yms, joita arvostelee, mutta uskonnottomuuden/ateismin puolesta kaikkia uskontoja mollaten.

        Bumerangi julistaa täällä omaa maailmankatsomustaan siinä missä muutkin.

        Kognistiivinen dissonanssi voimissaan.


      • Miten.olis

        Henkilökritiikki ei ole kovin järkevää. Siinä mennään helposti ad hominum-argumentointivirheisiin. Eikö olisi paras kritisoida esiin nostettuja ajatuksia ja oppeja eikä käydä kiinni ihmisten persooniin.


      • Lemminkäisen.sisar
        Miten.olis kirjoitti:

        Henkilökritiikki ei ole kovin järkevää. Siinä mennään helposti ad hominum-argumentointivirheisiin. Eikö olisi paras kritisoida esiin nostettuja ajatuksia ja oppeja eikä käydä kiinni ihmisten persooniin.

        Kyllä siihen varmasti pyritään.
        Olen vain itsessäni huomannut, että vaikka olisin samaa mieltä kirjoittajan kanssa - hänen erittämänsä "oma lemunsa" saattaa olla minulle vastenmielinen, joten "henkilökritiikiksi" menee huomaamattani.
        Joku voi esittää väitteensä niin komentelevaan, "minä tiedän, miten se menee", jättämättä muille näkökulmille punninnan mahdollisuutta; se herättää villipedon...


    • Ex-witness

      Osaat vaihtaa hienosti nimimerkkejä "bumerangi". Kriittisen kirjoitustapasi kyllä tuntee kaukaa. Turha yrittää piiloutua. Olet kuin kameleontti joka osaa vaihtaa väriä ympäöristön mukaan.

      Nytpä puhuit itsesi pussiin sanomalla seuraavaa: "Oudoksun miten ex-witness nikin toimintaa on ylipäätään suvaittu aivan loputtoman pitkään VS:n foorumilla."
      Sori sori vaan. Enpä ole siellä loputtoman pitkiä aikoja TODELLAKAAN ollut enkä enää koe tarvetta kirjoittaa sinne. Miten voit edes tuollaista väittää! Viimeiset viestini ovat viimeisen kahdenviikon ajalta ja niitä on ollut kaksi. Toinen osioon, josta postaukseni poistettiin ja toinen osioon "Jehovittelut". Tuo viimeksi mainittu on hyvä topikki. Siellä keskusteltiin siitä, miksi termit "Jehovat", "Jeppulat" ja muut tuollaiset ovat loukkaavia. Tosi kiva topikki.

      Kirjoitat "bunerangi" seuraavaa: "Loputonta diipa-daapa laakeaa julistusta todistajuuden puolesta, sekä loputtoman pitkiä nollatason jaarituksia asian vierestä tai takaviistoon poistumisia juuri kriittisellä hetkellä. Hänelle ei kelpaa todisteeksi edes seuran omat kirjallisuuslainaukset viitelähteineen."

      Sinulle ei varmaankaan kuulu jos julistan todistajuuden puolesta. Minä ainakaan en suolla tota sanallista roskaa johon sinä kykenet kun muuta sinulta ei ulos tule. Olen senkin jo tuonut esille etten ryhdy setvimään asioita tai oppikysymyksiä jne, joista on ihan tarpeeksi väännetty täällä. Mikä on lopputulos. Sen näkee lukemalla tätä Suomi 24:sen todistaja ketjuja. Loputonta jauhantaa joka ei vie pitkälle. Jokaisen pitäisi pysyä poissa täältä kun ilma on myrkyllistä.
      Ja mitä ihmettä puutut ja näet vaivaa jos kirjoitan täällä pitkästi? Sinun kommentteihisi verrattuna meillä on eroa kuin yöllä ja päivällä. Sanoit että minulla viiraa. Ehkä sinulla saattaa viirata jos näet vaivaa siitä, että kirjoitan pitkästi. Sananvapaus on sinulla ja minulla.

      Seuraavat kommenttisi puhuvat kyllä minulle paljon asenteestasi Jehovan todistajiin:

      - "ollen aivan poikkeusellisen syvässä mielenhallinnassa, kuin kamoissa (kuvitellen saavansa Jumalalta paratiisi-hyvitys-pisteitä toiminnastaan, väittämässään paitsioasemassaan).

      - "vaan jatkaa pipo syvällä silmillä julistuksellista WT-Seura addiktoitunutta vaahtoaan."

      Olen ihan tosissani surullinen puolestasi kuinka kapeana näet maailmaa ja todistajuutta. Sinä varmasti tiedät niihin asioihin vastaukset, joihin vaadit minua vastaamaan. Kun en vastaa haukut ja sanot, että minulla viiraa. Varmasti minulla joskus viiraakin. En väitä vastaan. Jos olet katkeroitunut johonkin, mitä todistajana ollessasi on tapahtunut se on ikävää. Enhän tiedä taustaasi oletko JT tai muuten vain huutelet asioita, joista ehkä et tiedä mitään. Täällä kun käy jos jonkinmoista väkeä "huutelemassa". Enhän minä tiedä. Mutta kirjoituksistasi huokuu katkeruus ja pimeys. Rukoilen Jumalaa puhdistamaan sinut. Pian voi olla liian myöhäistä. Tuhon tuulet päästetään irti.

      Muista rukoilla jotta saisit itsellesi virvoituksen ja suhteen Jumalan kanssa. On kysymys vakavista asioista. Älä anna hyvä ystäväni vihollisen sokaista sinua ja kietoa hämyjen verkkoa silmiesi eteen, jolloin maailmasi näyttää jokapäivä mustalta, utuiselta ja katkeralta. Etkö huomaa, että omat ajatuksesi myrkyttävät mielesi ja sydämmesi ja estävät sinua näkemästä kunnolla kohti valoa. Joku hallitsee elämääsi. Älä anna sen tapahtua, sillä pimeyden voimat ovat todelliset.

      Minulle riitti tämä saitti nyt ja .saitin hengellinen ja kirjallinen taso. Aika menee ihan hukkaan. Sanoin jossain jo aikaisemmin että nyt "riitti". Näköjään oli minulla vielä sanottavaa. Mutta nyt en palaa tänne.
      Mukavaa kevättä sinulle bumeragi. Hanki luja ote "todelliseen elämään".

      • sieltähänsetuli

        "Rukoilen Jumalaa puhdistamaan sinut. Pian voi olla liian myöhäistä. Tuhon tuulet päästetään irti.

        Muista rukoilla jotta saisit itsellesi virvoituksen ja suhteen Jumalan kanssa. On kysymys vakavista asioista. Älä anna hyvä ystäväni vihollisen sokaista sinua ja kietoa hämyjen verkkoa silmiesi eteen, jolloin maailmasi näyttää jokapäivä mustalta, utuiselta ja katkeralta. Etkö huomaa, että omat ajatuksesi myrkyttävät mielesi ja sydämmesi ja estävät sinua näkemästä kunnolla kohti valoa. Joku hallitsee elämääsi. Älä anna sen tapahtua, sillä pimeyden voimat ovat todelliset."

        Juuri tätä se sinun poistettu viestikin oli. Syyllistämistä ja julistamista. Hävetä sinun pitäisi ettet ymmärrä toimineesi selkeitä sääntöjä vastaan, ja ryhdyt vielä itkemään asiasta.


      • oletmitäajattelet
        sieltähänsetuli kirjoitti:

        "Rukoilen Jumalaa puhdistamaan sinut. Pian voi olla liian myöhäistä. Tuhon tuulet päästetään irti.

        Muista rukoilla jotta saisit itsellesi virvoituksen ja suhteen Jumalan kanssa. On kysymys vakavista asioista. Älä anna hyvä ystäväni vihollisen sokaista sinua ja kietoa hämyjen verkkoa silmiesi eteen, jolloin maailmasi näyttää jokapäivä mustalta, utuiselta ja katkeralta. Etkö huomaa, että omat ajatuksesi myrkyttävät mielesi ja sydämmesi ja estävät sinua näkemästä kunnolla kohti valoa. Joku hallitsee elämääsi. Älä anna sen tapahtua, sillä pimeyden voimat ovat todelliset."

        Juuri tätä se sinun poistettu viestikin oli. Syyllistämistä ja julistamista. Hävetä sinun pitäisi ettet ymmärrä toimineesi selkeitä sääntöjä vastaan, ja ryhdyt vielä itkemään asiasta.

        _ Etkö huomaa,
        että omat ajatuksesi myrkyttävät mielesi
        ja sydämmesi ja estävät sinua näkemästä kunnolla kohti valoa_--
        ohhoh
        tuohan on kuin ateistin Psykologin blogista,
        just tollasta luin self-help-kirjasta äsken

        SE on kyllä totta että omat ajatukset myrkyttää jopa KEHON kun ne nostelee kaikenmaailman hormonitasoja vääriin lukemiin
        stressihormonit voi tappaakin,sydän lopettaa pumppaamisen kookonaan ja
        silmät ei nää enää valoa
        arkussa ainakaan


      • Lowesfest
        oletmitäajattelet kirjoitti:

        _ Etkö huomaa,
        että omat ajatuksesi myrkyttävät mielesi
        ja sydämmesi ja estävät sinua näkemästä kunnolla kohti valoa_--
        ohhoh
        tuohan on kuin ateistin Psykologin blogista,
        just tollasta luin self-help-kirjasta äsken

        SE on kyllä totta että omat ajatukset myrkyttää jopa KEHON kun ne nostelee kaikenmaailman hormonitasoja vääriin lukemiin
        stressihormonit voi tappaakin,sydän lopettaa pumppaamisen kookonaan ja
        silmät ei nää enää valoa
        arkussa ainakaan

        Ateistin psykologin blogissa käskettäisiin rukoilemaan jumalaa? Etkö ihan oikeasti keksi parempaa trollia vai oletko lyönyt pääsi kovinkin pahasti?


    • vonGirbbu

      Ex-witness 13.4.2016 11:01

      " Sinulle oli tärkeää se, onko Jehovan todistajat oikea uskonto.
      vuodesta 607. Jehovan todistajien julkaisemassa paksussa oppaassa osoitteessa: http://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=607&p=par "

      -Vanhan testamentin dosentti Pekka särkiön kirjallinen lausunto:
      Nebukadnessar II (605 - 562) hyökkäsi 599/98 Syyrian autiomaan arabeja vastaan (Jer 49:28-33) jatkaen Jerusalemiin vallaten sen 598/97.
      Kuningas Jojakin vangittiin ja osa kansaa vietiin pakkosiirtolaisuuteen. Juudan häviöstä on kuvauksia VT:ssä (2 Kun 22-25; Hes 4-24; Jer 1-29; 34-45; 52)

      Sidkija asetettiin valtakunnanhoitajaksi, joidenkin mielestä hän oli laillinen kuningas, jonka aikana 587/86 Babylonian armeija tuli toistamiseen Jerusalmiin, hävitti temppelin ja vei jälleeen osan kansaa pakkosiirtolaisuuteen.

      Sidkijan tilalle asetettu uusi valtakunnan hoitaja (Jeremian mukaan viimeinen kuningas) Gedalja murhattiin juutalaisen äärisuunnan toimesta kun Gedaljaa epäiltiin ammonilaisten tukemisesta. Tässä yhteydessä 582 babylonialaiset veivät kolmannen kerran väkeä pakkosiirtolaisuuteen (Jer 52:30).

      Särkiö viittaa esimerkiksi Ernst Axel Knaufin kirjaan "Die Umwelt des Alten Testaments". 1994, 157 - 159.

    • kaksinaamaisuus

      Oksettavaa VS taholta, tollaisiko ihmisiä sieltä kotrollista löytyy?

    • bumerangi_

      "ex-witness":lle

      Tunget ketjut täyteen nollajorinaa ivuraidetta jonka alle koetat hukuttaa oleellisen.

      Ex-tienraivaajana esittäytyvä ja nykyinen Nika-lahkon saarnaaja käyttää samaa metodia.

      Oheiseessa ketjussa kysyin sinulta ('jwfacts' nikillä) kuinka paljon Raamatun vastaisia vääriä ennusteluita ja suoranaista tietoista valhetta ja jatkuvaa jäsenten ja lukijoiden tietoista pettämistä saa sisältyä 'totuuteen' mutta katosit takaviistoon.

      - http://keskustelu.suomi24.fi/t/14199398/terroriteot-vs-harmagedon

      Minulla on vahva tunne, että nikkisi ja toimintasi on harkitusti luotu ja ylläpidetty trolli tai sitten on vakavia älyllisiä ja moraalisia ongelmia asioiden käsittelyssä.

      ***

      'ex-w': "Nuo vuosiluku asiat, jotka ovat herättävät aina kiivasta ajatusten vaihtoa ovat senverran iso ja laaja konsepti, etten voi tässä ja nyt ottaa siihen kantaa, koska kaikki eivät jaksa lukea pitkiä jaarituksia."

      'ex-w': "He lukevat jostakin sanoma tai päivä lehdestä jotakin, tai ahmivat entisten JT:läisten kokemuksista ne riipaisevimmat kohdat, märehtivät jatkuvasti vuosilukuja 607 ja 1975 jne ja sitten ampuvat täysilaidallisen kuteja ja kirjoittelevat ikäänkuin heillä olisi jonkinlainen kokonaiskuva asioista."

      Vartiotorniseuran läpi historiansa harrastamat vuosiluvut ja laskemat ovat ihan sen omaa monin osin adventistitaustaista dogmistoa, joka kaikki käy ilmi sen ihan omasta aikansa materiaalista ja _ovat sille itselleen aina edelleen ajankohtaisia_.

      Miksi niiden todellisuutta ei saisi käsitellä?

      "ex-w': "Mutta aivan takuuvarmasti löydät kirjoituksia noista vuosiluku asioista jw.org sivustolta."

      Niinkö?

      Toisaalta kuin sattuneesta syystä Seuran nettisuvuilta ei kiinnostunut saa luettavakseen edes vuoden 1975 Harmagedonin ennustelua tai puhumattakaan mm. siitä miten ehdottomana Jehovan totuutena kerrottiin ja ennustettiin että:

      * Lopunajat alkoivat 1799

      * Jeesuksen parusia alkoi 1874

      * Jeesus alkoi hallita taivaissa vuonna 1878

      * Pakanainajat tulevat päättymään vuonna 1914 johtaen:

      - Harmagedonin päättymiseen

      - Väärien uskontojen luhistumiseen

      - Kaikkien hallituksien loppuun

      - Ylösnousemukseen

      - Paratiisiin maan päällä

      Seuran nettisvuilta kiinostunut ei myöskään saa luettavakseen ennustusta vuoden 1925 Harmagedonista ja tuolle vuodelle ennustetusta Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin sekä profeettojen ylösnousemuksesta .... tai siitä miten 40-luvun alussakin varmaan loppuun oli enää vain muutama vuosi aikaa ja nuoria voimakkaasti kannustettiin naimattomuuteen ja / tai lapsetomuuteen, sekä keskittämään kaiken energiansa saarnaamiseen noina harvoina edelleen jäljellä olevina vuosina.

      Seuran nettisvuilta kiinostunut ei myöskään saa luettavakseen miten vuoden 1925 massiivisen fiaskon seurauksena noin 70-80% tuolloisista todistajista jätti järjestön Raamatun tuomitsemana vääränä profeettana.

      Seuran nettisvuilta kiinostunut ei myöskään saa luettavakseen miten Seura sitten jälkikäteen härskisti ja hyvin kylmin, sekä hyvin halveksivin sanakääntein sälytti vastuun edellämainitusta ennustelustaan kompastuttamiensa rivitodistajien harteille.

      ***jas

      Kunka paljon aito totuus saa sisältää valhetta?

      Kertoisitko miksi tuo Jehovan 'puhtaiden totuuksien' phekanavana esittäytyvä taho edelleen tälläkin hetkellä _valehtelee_ kirjallisuudessaan mustaa valkoisella siitä mitä se opetti edeltä käsin vuodesta 1914 ja sen merkityksestä?

      Kertoisitko kuinka paljon ainoaan oikeaan Jehovan totuuteen saa sisältyä vääriksi osoittautuneita oppeja ja Raamatun vastaisia toistamiseen fiaskoiksi osoittautuneita ennusteluita, sekä suoranaista valehtelua?

      ***

      ”Onko totta, että kaikissa uskonnoissa on jotain hyvää?''

      ''Useimmat uskonnot kyllä opettavat, että ihmisen ei pitäisi valehdella eikä varastaa ja niin edelleen. Mutta riittääkö se? Joisitko mielelläsi lasillisen myrkyllistä vettä, jos joku vakuuttaisi sinulle, että suurin osa siitä mitä juot on vettä?” (rs-FI s. 379)

      • Kontsu

        " Useimmat uskonnot kyllä opettavat, että ihmisen ei pitäisi valehdella eikä varastaa ja niin edelleen. "

        Lahkossa valehteleminen on vaatimus. Mutta ei käytetä "valehtelemisen" sanaa, vaan "teokraattista sodankäyntiä", se ei kuulosta niin rumalta väärintekemiseltä.

        Varastamisesta taas: mm. Kauhavalla on lahkopomo jäänyt kiinni valehtelmisesta kiinteistöveron vapautushakemuksessaan. lahko ei harjoita esim. diakoniaa, mitä pomo väitti. Lahkon jättänyt, ex -todistaja siis oli rehellinen ja ilmoitti asiasta Kauhavan kunnalle.

        Silloin kun lahkojäseniltä poistettiin raamatullinen äänestysmenettely vanhinten valinnassa, perusteltiin lahkojohdon valintaa sillä että se olisi teokraattinen, että valinnan tekisi jehoova.


      • Bemerangi

        Mitä sinä jotain ex-tienraivaajia ja heidän nykyisiä mahdollisia edesottamuksiaan tähän ketjuun vedät. Sitä paitsi kukaan ei ole tällä palstalla kertonut koskaan olevansa mikään "Nikea-lahkon-jäsen". Se on omaa ateistista/kaiken Raamattuun perustuvan uskonnollisuuden vastaista propagandaasi.Aina kun kirjoitat tuohon sävyyn kehitellen itse asenteellisia haukkumanimityksiä kristinuskoa kannattavista olet taistelevan ateistin julistushommissa. Sellainen kuva toiminnastasi meille lukijoille tulee.

        Osa kommentoijista , jotka uskovat Jumalaan, mutteivät ole Jt-mieleisiä, on sitä paitsi kertonut palstalla, etteivät kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai uskontoon, mutta uskovat kuitenkin Jumalaan. (Esim Johanneksen Poikakaan ei kuulu mihinkään kirkkokuntaan, mutta uskoo silti Jumalaan.) Ei niitä, jotka uskovat Jumalaan ja eivät ole Jehovan todistajia,pitäisi leimata ja nimitellä miksikään Nikea-lahkon jäseniksi. Se on hyvin epäasiallista. Olisi asiallista, ettet julistaisi omaa ateistista/uskonnotonta propagandaasi joka välissä, vaan keskittyisit palstan teemaan:Jehovan todistajat.

        Esim jos sinä jossain asiassa uskot samoin kuin Jt-lahkon saarnaajat, pitäisikö sinut leimata Jt-lahkon jäseneksi vaikka et olisi sen lahkon jäsen!

        Ja tarkemmin. Keksinpä itse vaikkapa nimityksenLapuanhenkiset-lahko. Jos et kannattaisi kaikessa rajatonta maahanmuutto -oikeutta, olisiko oikein alkaa nimittää sinua itse keksimälläni termillä...Joo, sinä ja te muut Lapuahenkiset-lahkon jäsenet, te olette sellaisia ja tälläisiä ja paasaisin kroonisesti propagandahengessä tästä aiheesta. Ei se olisi kovin fiksua toimintaa, vaan jotain agendaa ajavaa propagandaa selvästikin.

        Jos jättäisit nuo fiksoituneet henkilöihin ja inhoamiisi aatteisiin keskittyvät lempijorinasi sikseen ja keskittyisit vieläkin enemmän palstan teemaan, Jehovan todistajat, sinun kirjoittelusi olisi paljon fiksumpaa ja lukijoita hyödyttävämpää. Nyt aatteen palosi (uskonnon vastaisuus/ateismi/agnostismi tms) aiheuttama propagandistinen ote sysää sinut usein sivuraiteille itse varsinaisesta teemasta ja syö uskottavuuttasi.

        Toit kuitenkin tärkeitä pointteja Jt-liikkeeseen liittyen esiin kommentissasi. Se oli hyvä juttu.


      • Eikö.niin

        Bumerangi kirjoitti osuvasti : "Kunka paljon aito totuus saa sisältää valhetta?

        Kertoisitko miksi tuo Jehovan 'puhtaiden totuuksien' puhekanavana esittäytyvä taho edelleen tälläkin hetkellä _valehtelee_ kirjallisuudessaan mustaa valkoisella siitä mitä se opetti edeltä käsin vuodesta 1914 ja sen merkityksestä?

        Kertoisitko kuinka paljon ainoaan oikeaan Jehovan totuuteen saa sisältyä vääriksi osoittautuneita oppeja ja Raamatun vastaisia toistamiseen fiaskoiksi osoittautuneita ennusteluita, sekä suoranaista valehtelua?"

        Nämä ovat hyviä kysymyksiä Bumerangilta Jehovan todistaja-mieliselle tai yleesäkin Jehovan todistajille!

        Jt-liike väittää olevansa ainoa, oikea Jumalan käyttämä kanava meidän aikanamme ja saavansa opetuksensa Jehova-Jumalata.

        Jos kulloistakin "uutta valoa" julkisesti epäilee ja ei kadu, joutuu erotetuksi. Uusi valo ja lukuisat ennustukset ovat jonkin ajan kuluttua todettu vanhaksi valoksi, joka ei pädekään. Vaikuttaako todennäköiseltä, että Jumala on jatkuvasti välittänyt Jt-liikkeen hallintoelimelle ns "hengellistä ravintoa", uusinta valoa kulloinkin ?

        Miksi Jumala välittäisi väärää tietoa, valoa, joka onkin pian vanhaa, sanoisimmeko valoa, joka onkin pimeyttä ?

        Olisiko fiksumpaa ajatella, ettei Jumala ole välittänyt Jt-liikkeelle yhtään mitään valoa?

        Jt-liikkeen välittämä ns uusi valo ja hengellinen ravinto ovat olleetkin ihmistekoisia vääristyneitä oppirakennelmia ja ennustuksia, jotka eivät olekaan pitäneet kutiaan. Vai mitä?

        Itseasiassa Jt-liike täyttää Raamatun ennustusten ja varoitusten määritelmän Väärästä profeetasta varsin selkeästi. (Itsensä nostaminen profetaalisen äänitorven asemaan ja jatkuva väärien ennustusten syyteleminen lopun saapumista koskien)

        Eikö tämä ole kaikkein luonnollisin ja järkevin loppupäätelmä?


      • BravoBravo

        Suurimmaksi osaksi kommenttisi on aivan mainio! Se on loistava pika- analyysi Jt-liikkeen vinoutuneesta tavasta opettaa ja toimia ja yrittää pimittää virheensä, jotta ihmiset eivät huomaisi Jt-liikkeen todellista luonnetta. Onneksi tuot taitavasti näitä Jt-liikkeen kierouksia esiin! Toivottavasti Jt-uskonnon uhreilla alkaa raksuttamaan.


      • bumerangi_
        Bemerangi kirjoitti:

        Mitä sinä jotain ex-tienraivaajia ja heidän nykyisiä mahdollisia edesottamuksiaan tähän ketjuun vedät. Sitä paitsi kukaan ei ole tällä palstalla kertonut koskaan olevansa mikään "Nikea-lahkon-jäsen". Se on omaa ateistista/kaiken Raamattuun perustuvan uskonnollisuuden vastaista propagandaasi.Aina kun kirjoitat tuohon sävyyn kehitellen itse asenteellisia haukkumanimityksiä kristinuskoa kannattavista olet taistelevan ateistin julistushommissa. Sellainen kuva toiminnastasi meille lukijoille tulee.

        Osa kommentoijista , jotka uskovat Jumalaan, mutteivät ole Jt-mieleisiä, on sitä paitsi kertonut palstalla, etteivät kuulu mihinkään kirkkokuntaan tai uskontoon, mutta uskovat kuitenkin Jumalaan. (Esim Johanneksen Poikakaan ei kuulu mihinkään kirkkokuntaan, mutta uskoo silti Jumalaan.) Ei niitä, jotka uskovat Jumalaan ja eivät ole Jehovan todistajia,pitäisi leimata ja nimitellä miksikään Nikea-lahkon jäseniksi. Se on hyvin epäasiallista. Olisi asiallista, ettet julistaisi omaa ateistista/uskonnotonta propagandaasi joka välissä, vaan keskittyisit palstan teemaan:Jehovan todistajat.

        Esim jos sinä jossain asiassa uskot samoin kuin Jt-lahkon saarnaajat, pitäisikö sinut leimata Jt-lahkon jäseneksi vaikka et olisi sen lahkon jäsen!

        Ja tarkemmin. Keksinpä itse vaikkapa nimityksenLapuanhenkiset-lahko. Jos et kannattaisi kaikessa rajatonta maahanmuutto -oikeutta, olisiko oikein alkaa nimittää sinua itse keksimälläni termillä...Joo, sinä ja te muut Lapuahenkiset-lahkon jäsenet, te olette sellaisia ja tälläisiä ja paasaisin kroonisesti propagandahengessä tästä aiheesta. Ei se olisi kovin fiksua toimintaa, vaan jotain agendaa ajavaa propagandaa selvästikin.

        Jos jättäisit nuo fiksoituneet henkilöihin ja inhoamiisi aatteisiin keskittyvät lempijorinasi sikseen ja keskittyisit vieläkin enemmän palstan teemaan, Jehovan todistajat, sinun kirjoittelusi olisi paljon fiksumpaa ja lukijoita hyödyttävämpää. Nyt aatteen palosi (uskonnon vastaisuus/ateismi/agnostismi tms) aiheuttama propagandistinen ote sysää sinut usein sivuraiteille itse varsinaisesta teemasta ja syö uskottavuuttasi.

        Toit kuitenkin tärkeitä pointteja Jt-liikkeeseen liittyen esiin kommentissasi. Se oli hyvä juttu.

        "Sitä paitsi kukaan ei ole tällä palstalla kertonut koskaan olevansa mikään "Nikea-lahkon-jäsen". Se on omaa ateistista/kaiken Raamattuun perustuvan uskonnollisuuden vastaista propagandaasi."

        Perehdy uskomuksiesi historiaan ja sen todellisuuteen.

        Selkärangattomassa raukkamaisuudessasi koetat vielä imitoida käyttämääni nikkiä, joka sekin kertoo todellisesta moraalistasi.

        Kyseinen ex-tienraivaajana väittäytyvä itse julistaa tällä palstalla suurella kiihkolla ja aktiivisuudella, sekä aivan 'ex-witness' metodilla "klassista kritillisyyttä" joka on todellisuudessa Nikea-Athanasios-lahkolaisuutta, sillä se edellyttää ja vaatii ko. keskiaikaisten ja täysin ihmisvetoisen tappaja-pappikratian uskontunnustuksien tunnustamista ja hyväksymistä. Muutoin tulee luokitelluksi aivan kuten mm. Jehovan todistajat.

        Nyttemmin ko. itselleenkin epärehellisen julistaja-käännyttäjän selkeäranka ei kestä tunnistettavien nikkien käyttöä, vaan koettaa harrastaa toimintaansa enempikin puskista käsin, joskin teksteiltään ja asennemaailmaltaan tunnistettavasti.

        Klassisen kritillisyyden uskontunnustekset ovat täysin ihmisvetoista ja totalitäristä hengellistä mielivaltaa aivan VT-Seuran hallintoelimen tapaan, joskin sillä erolla ettei VT-Seura ole laittanut liikkeelle vastaavia vainoja kirjaimellisine pakkokäännytyksen tappo-lahtaamisineen. Tokihan sen karttamisvaatimus on eri tavoin ajattelevien lahtaamista omassa lajissaan.

        Intouskova kaksinaismoraalisuudessaan ja kongitiivisellä dissonanssillaan toki älyllis-moraalisen epärehellisesti sivuuttaa tuon omaatuntoaan häiristsemästä.

        ***

        "Athanasioksen uskontunnustus on yksi kolmesta ns. vanhan kirkon uskontunnustuksesta, joissa Raamatun keskeinen oppi kootaan tiivistettyyn muotoon. Siinä missä Apostolinen uskontunnustus keskittyy uskoon ja evankeliumiin ja Nikean uskontunnustus Jumalan tekoihin, Athanasioksen tunnustus kertoo, kuka Jumala on, millainen hän on."

        "Athanasioksen tunnustus on nimetty piispa Athanasioksen (295-373) mukaan, joka oli vanhan kirkon opettaja ja Aleksandrian piispa. Tunnustus on kuitenkin läntistä alkuperää ja alkukieleltään latinaa. Todennäköisimmin tunnustus on laadittu 400- luvun lopulla tai 500-luvun alussa nykyisen Etelä-Ranskan alueella."

        "Tunnustuksessa haluttiin erityisesti tehdä rajanvetoa presbyteeri Areioksen oppiin, jossa kirkon opetus Jumalan kolminaisuudesta ja Kristuksen kahdesta luonnosta asetettiin kyseenalaiseksi. Tämä sopii hyvin tilanteeseen, jossa katolisuus joutui määrittelemään itseään areiolaisten germaanivalloittajien vaikutusta vastaan."

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        ***

        "Areiolaisuus oli varhaiskristillinen, erityisesti 300-luvulla vaikuttanut Jumalan kolminaisuutta koskenut oppi, joka tuomittiin harhaoppiseksi. Areiolaisen suuntauksen perustajana voidaan pitää aleksandrialaista presbyteeriä nimeltä Areios, josta oppi on saanut nimensä. Areiolaisuutta koskenut kiista oli varhaisen kirkon merkittävimpia teologisia ongelmia."

        "Athanasioksen uskontunnustus on tehty areiolaisia vastaan."

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

        Ps. Kuin sattumalta, jälleen kerran juuri kriittisellä hetkellä "ex-witness" keksi itselleen muita kiireitä ,jotta ei tarvitse edes koettaa vastata omaan huutoonsa.


      • Sonopori

        Otetaan Joh. evank. alku

        1 Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. 3 Kaikki syntyi Sanan voimalla. Mikään, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä.

        -Tuomaan uskontunnustuksen otti Jeesus vastaan. kysymys niistä ristiinnaulitsemisen naulojen jäljistä käsissä, Tel Avivin yliopistossa on vastaavia luita, naula lyöty kämmenselkäpuolelta, eli olkavarsi nousi ristin poikkipuun yli ja sen takana kyynäpäästä taipui kyynärvarsi ylöspäin ja kämmen poikkupuuta vasten. Ja näistä jäljistä Tuomas tajusi ylösnousemuksen ja jumaluuden.

        jouluevankeliumissa on se "orjan o.sa", kun sana tuli lihaksi.

        Mitä tarkoittavat nikea- ja areio- ja Atahanasio- sekä Aleksendrian piispa ?


      • Ihan...Sama
        bumerangi_ kirjoitti:

        "Sitä paitsi kukaan ei ole tällä palstalla kertonut koskaan olevansa mikään "Nikea-lahkon-jäsen". Se on omaa ateistista/kaiken Raamattuun perustuvan uskonnollisuuden vastaista propagandaasi."

        Perehdy uskomuksiesi historiaan ja sen todellisuuteen.

        Selkärangattomassa raukkamaisuudessasi koetat vielä imitoida käyttämääni nikkiä, joka sekin kertoo todellisesta moraalistasi.

        Kyseinen ex-tienraivaajana väittäytyvä itse julistaa tällä palstalla suurella kiihkolla ja aktiivisuudella, sekä aivan 'ex-witness' metodilla "klassista kritillisyyttä" joka on todellisuudessa Nikea-Athanasios-lahkolaisuutta, sillä se edellyttää ja vaatii ko. keskiaikaisten ja täysin ihmisvetoisen tappaja-pappikratian uskontunnustuksien tunnustamista ja hyväksymistä. Muutoin tulee luokitelluksi aivan kuten mm. Jehovan todistajat.

        Nyttemmin ko. itselleenkin epärehellisen julistaja-käännyttäjän selkeäranka ei kestä tunnistettavien nikkien käyttöä, vaan koettaa harrastaa toimintaansa enempikin puskista käsin, joskin teksteiltään ja asennemaailmaltaan tunnistettavasti.

        Klassisen kritillisyyden uskontunnustekset ovat täysin ihmisvetoista ja totalitäristä hengellistä mielivaltaa aivan VT-Seuran hallintoelimen tapaan, joskin sillä erolla ettei VT-Seura ole laittanut liikkeelle vastaavia vainoja kirjaimellisine pakkokäännytyksen tappo-lahtaamisineen. Tokihan sen karttamisvaatimus on eri tavoin ajattelevien lahtaamista omassa lajissaan.

        Intouskova kaksinaismoraalisuudessaan ja kongitiivisellä dissonanssillaan toki älyllis-moraalisen epärehellisesti sivuuttaa tuon omaatuntoaan häiristsemästä.

        ***

        "Athanasioksen uskontunnustus on yksi kolmesta ns. vanhan kirkon uskontunnustuksesta, joissa Raamatun keskeinen oppi kootaan tiivistettyyn muotoon. Siinä missä Apostolinen uskontunnustus keskittyy uskoon ja evankeliumiin ja Nikean uskontunnustus Jumalan tekoihin, Athanasioksen tunnustus kertoo, kuka Jumala on, millainen hän on."

        "Athanasioksen tunnustus on nimetty piispa Athanasioksen (295-373) mukaan, joka oli vanhan kirkon opettaja ja Aleksandrian piispa. Tunnustus on kuitenkin läntistä alkuperää ja alkukieleltään latinaa. Todennäköisimmin tunnustus on laadittu 400- luvun lopulla tai 500-luvun alussa nykyisen Etelä-Ranskan alueella."

        "Tunnustuksessa haluttiin erityisesti tehdä rajanvetoa presbyteeri Areioksen oppiin, jossa kirkon opetus Jumalan kolminaisuudesta ja Kristuksen kahdesta luonnosta asetettiin kyseenalaiseksi. Tämä sopii hyvin tilanteeseen, jossa katolisuus joutui määrittelemään itseään areiolaisten germaanivalloittajien vaikutusta vastaan."

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

        ***

        "Areiolaisuus oli varhaiskristillinen, erityisesti 300-luvulla vaikuttanut Jumalan kolminaisuutta koskenut oppi, joka tuomittiin harhaoppiseksi. Areiolaisen suuntauksen perustajana voidaan pitää aleksandrialaista presbyteeriä nimeltä Areios, josta oppi on saanut nimensä. Areiolaisuutta koskenut kiista oli varhaisen kirkon merkittävimpia teologisia ongelmia."

        "Athanasioksen uskontunnustus on tehty areiolaisia vastaan."

        - https://fi.wikipedia.org/wiki/Areiolaisuus

        Ps. Kuin sattumalta, jälleen kerran juuri kriittisellä hetkellä "ex-witness" keksi itselleen muita kiireitä ,jotta ei tarvitse edes koettaa vastata omaan huutoonsa.

        Suurimmalle osalle uskovaisista kristityistä on aika sama mihin joku heidät luokittelee tai jättää luokittelematta. Se luokitteleeko Jumala ihmisen kristityksi ja Jeesuksen seuraajaksi on oleellista ja tärkeää.

        Minulle on ihan sama luokitteleeko joku kirkkokunta tai esim Jt-lahko minut miksi tahansa. Minulle Jumalan mielipide on tärkein ja toivon Hänen laskevan minut kristittyjen palvojiensa joukkoon.


      • bumerangi_
        Ihan...Sama kirjoitti:

        Suurimmalle osalle uskovaisista kristityistä on aika sama mihin joku heidät luokittelee tai jättää luokittelematta. Se luokitteleeko Jumala ihmisen kristityksi ja Jeesuksen seuraajaksi on oleellista ja tärkeää.

        Minulle on ihan sama luokitteleeko joku kirkkokunta tai esim Jt-lahko minut miksi tahansa. Minulle Jumalan mielipide on tärkein ja toivon Hänen laskevan minut kristittyjen palvojiensa joukkoon.

        "Suurimmalle osalle uskovaisista kristityistä on aika sama mihin joku heidät luokittelee tai jättää luokittelematta."

        Samaan aikaan se, mitä fundamentalisempi uskonliike tai uskova on kyseessä, niin sitä hanakammin sellainen on tuomisemassa kanssaan eri tavoin uskovia ja tulkitsevia harhaoppisiksi ja siten myös h.elvetin kadotukseen.

        "Se luokitteleeko Jumala ihmisen kristityksi ja Jeesuksen seuraajaksi on oleellista ja tärkeää."

        Tuo taasen väistämättä johtaa kristinuskon jumaluuden / jumalkuvan määrittelyyn jota ei voi sivuuttaa.

        Tämä taasen ns. klassissessa kritillisyydessä merkitsee ihmisvetoisen Nikea-Athanasios-lahkon uskontunnustuksien hyväksymistä tai muutoin tulee itse tuomituksi harhaoppiseksi.

        Tämä puolestaan johtaa sen määrittelyyn mitä kerrottu Jeesuksne palaaminen merkitseee ri tavoinu skoville ja / tai ei uskoville.

        Ei tästä nykyisen kristinuskovuuden todellisuudesta sanalekein voi pois vetäytyä.

        Tokihan on paljon tapakritittyjä, jotka eivät tulkinnoilla, dogmeilla ja edes ns. klassisen kritillisyyden uskontunnutuksella ja sen todellisella historialla ja merkityksellä mieltään rasita.

        Ps. Muistelen lukeneeni tutkimuksen jonka mukaan yllättävän moni luterilaisen kirkon leipäpappi ei edes ukso Jumalaan, mutta saarnaa kirkkokansalle kirkon linjauksien mukaisia liturgioita korvausta vastaan.

        Tai on muutoin monilta osin kirkon uskonlinjauksista eri mieltä, mutta ei voi sitä julkisesti ääneen lausua tai kenkä palkkapapin ahterissaan heilahtaa.


      • Ihan...Sama
        bumerangi_ kirjoitti:

        "Suurimmalle osalle uskovaisista kristityistä on aika sama mihin joku heidät luokittelee tai jättää luokittelematta."

        Samaan aikaan se, mitä fundamentalisempi uskonliike tai uskova on kyseessä, niin sitä hanakammin sellainen on tuomisemassa kanssaan eri tavoin uskovia ja tulkitsevia harhaoppisiksi ja siten myös h.elvetin kadotukseen.

        "Se luokitteleeko Jumala ihmisen kristityksi ja Jeesuksen seuraajaksi on oleellista ja tärkeää."

        Tuo taasen väistämättä johtaa kristinuskon jumaluuden / jumalkuvan määrittelyyn jota ei voi sivuuttaa.

        Tämä taasen ns. klassissessa kritillisyydessä merkitsee ihmisvetoisen Nikea-Athanasios-lahkon uskontunnustuksien hyväksymistä tai muutoin tulee itse tuomituksi harhaoppiseksi.

        Tämä puolestaan johtaa sen määrittelyyn mitä kerrottu Jeesuksne palaaminen merkitseee ri tavoinu skoville ja / tai ei uskoville.

        Ei tästä nykyisen kristinuskovuuden todellisuudesta sanalekein voi pois vetäytyä.

        Tokihan on paljon tapakritittyjä, jotka eivät tulkinnoilla, dogmeilla ja edes ns. klassisen kritillisyyden uskontunnutuksella ja sen todellisella historialla ja merkityksellä mieltään rasita.

        Ps. Muistelen lukeneeni tutkimuksen jonka mukaan yllättävän moni luterilaisen kirkon leipäpappi ei edes ukso Jumalaan, mutta saarnaa kirkkokansalle kirkon linjauksien mukaisia liturgioita korvausta vastaan.

        Tai on muutoin monilta osin kirkon uskonlinjauksista eri mieltä, mutta ei voi sitä julkisesti ääneen lausua tai kenkä palkkapapin ahterissaan heilahtaa.

        Tietenkin pitää uskonyhteisöissä/kirkkokunnissa olla jotain peruslinjauksia mihin uskotaan ja mihin ei. Muutenhan ne ovat ihan turhia "kerhoja."

        Kristinuskon sisällä on kuitenkin niin paljon vaihtelua eri tulkintatavoissa, että helpostikin joku voi kokea jonkun toisen harhaoppiseksi. (ja miksipä moni ei harhaoppinen voisikin olla...puhutaanhan Raamatussakin siitä että vehnä ja rikkaruohot kasvavat sekaisin loppuun asti.)

        Koska on niin tavallista, että on väittelyä siitä, mikä on oikeaoppista ja harhaoppista, kovin moni ei ota kauhean vakavasti jos kuulee muilta olevansa heistä harhaoppinen.

        Itsekin pidän esim David Herzogin opetuksia ja niihin uskomista harhaoppisena eksytyksenä, mutta ei siitä monikaan heistä ole erityisen järkyttynyt. Itsekään en taas puolestani revi pelihousujani siitä, jos joku instanssi laskee minut harhaoppiseksi tai "kerettiläiseksi". So what!

        Tärkeintähän on Jumalan mielipide ja se, että itse pyrkii tekemään Jumalan tahdon ja itse pyrkii välttämään eksytystä ja vääriä profeettoja. Ikinä ei voi kaikkia miellyttää.

        Jos ei usko kolminaisuuteen ja Jeesuksen Jumaluuteen, ei lasketa "virallisen"kristinuskon mukaan kristityksi. Kuitenkin näitäkin toisinkin uskovia on. He taas pitävät kolminaisuuteen uskovia kerettiläisinä tms. Jokainen kantaa loppupeleissä kuitenkin itse vastuun omasta elämästään ja uskostaan ja on tilivelvollinen itsestään Jumalalle.

        Itse en ainakaan usko johonkin sen takia, mihin porukkaan minut sitten virallisesti lasketaan tai ei lasketa, vaan uskon niin kuin Raamattua tutkimalla rukouksen hengessä saan kuvan Raamatun opetuksista.

        Lut.kirkon oppilinjauksista saa ihan ääneen ja julkisestikin olla eri mieltä ilman rangaistuksia. Kirkon jäsenethän käyvät jatkuvaa debattia eri teemoista usein hyvin kiihkeäänkin sävyyn . Ainoastaan pappina tms kirkon työntekijänä ei voi olla, mikäli opettaa vastoin kirkon peruslinjauksia. Sehän on ihan normaali asia. Eihän koulun opettajatkaan saa jatkaa viroissaan, jos he eivät suostu opettamaan sovittujen opetussuunnitelmien mukaan. Jos on eri linjoilla jonkun organisaation tms kanssa, ei sinne tietenkään pidä hakeutua opetus- tms tehtäviin.


    • plextor

      Teijän bumerangi ja jwfacts pitäis kirjottaa joku kirja kun juttua suoltaa kun esterin
      takapuolesta. Eikä mitään siis järkevää tarinaa. Voi pyhät piparit sentään. Oletko muuten joskus ollut JT diileissä mukana. Olit varmasti susi lammasten karvassa joukossa mukana, Tuntuu vaan sun ällinjuoksuu luettuani siltä, ett eipä hauskaa tuntunu olevan porukoissa mukana. Täällä on niin nastaa puhua palturia tukka putkella. Hanki itelles elämä tai ryhdy hare hare krisnaksi. MIx? Ne ei paljoo puhu. Istuvat monta tuntii persus puutuneena ja hokeee tota samaa. Helppoo vai mitä? Jäis sinunkin pulinas vähemmälle kun et oikein tiiä mihin pääsi kallistaisit. Mä voin antaa krisnojen osoitteen. Ne tekee hyvää safkaa ja myy pähkinöit.

      • Sonopori

        Kun olemme lahkofoorumilla, mainittakoon että Turusen kirja VArtiotorni, valtakunta uudessa valossa, esittelee lahkon vartiotornin omin sitaatein. Todistajat tapaavatkin olla ollakseen, kun nyt kristitty mies laatii kirjan heidän kirjallisuutensa pohjalta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2183
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1456
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1217
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1205
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      918
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      848
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      64
      819
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      769
    Aihe