Terroriteot vs Harmagedon

IsisVsHarmagedon

Hei. Jehovan vihan päivänä harmagedonissa veren ja ruumiiden määrä on aivan omaa luokkaansa. Onko ruumiiden määrästä jonkilainen arvio vartiotorneissa?

24

58

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArkojaJulmiaAsioita

      Hyvä havainto. Olen usein miettinyt miten kuolevien käy harmagedonissa? Joutuvatko jotkut kärsimään tuskia, ehkä vuorokausien ajan, vai tappaako jehova vääräuskoiset silmänräpäyksessä? Sitten arka asia. Miten käy vääräuskoisten vanhempien lasten? Tapetaanko myös he samalla vanhempiensa viereen? Jos he jäävät eloon, kuka näistä lapsiraukoista huolehtii, kun he huutavat äitinsä ja isänsä perään?

      • Mikään ei tunnetusti nostata kristityn, lahkosta riippumatta, mielialaa samaan tapaan kuin kärsimys.

        Sitä kupeitten hekumaa on hankalanedes kuvitella, kun jesusianistit kertovat vääräuskoisten kohtalosta helvetin tulessa ja hinkkaavat itseään raamatulla.


      • he-ma kirjoitti:

        Mikään ei tunnetusti nostata kristityn, lahkosta riippumatta, mielialaa samaan tapaan kuin kärsimys.

        Sitä kupeitten hekumaa on hankalanedes kuvitella, kun jesusianistit kertovat vääräuskoisten kohtalosta helvetin tulessa ja hinkkaavat itseään raamatulla.

        Liberaalit täytyy kyllä laskea tuosta pois – eli kaiketi enemmistö nykyään.


    • 140000

      Asiaan liittyen. Miten käy taivaaseen menevien ihmisten? Heitähän on yhteensä noin 140 000 sielua. Menettävätkö he maallisen elonsa harmagedonin taistelussa, jolloin heidän hengensä vapautuu siirtyäkseen johtamaan maanpäälle jääviä jehovan todistaja ihmisiä?

    • Paipai

      Öh tuota , kun ne hesekielin kirvesporukka on lähdössä duuniin , niin kannattaa ehkä sanoa että kysyvät niiltä aiemmin maan pinnalle tulleilta vinkkejä , mitä ei kannata tehdä , ei ainakaan kannata aloittaa Las Vegasista , ja varsinkaan sen lukemattomista pelihalleista , siellä sipsakat neidit kerkiää houkutella kokemattomat kirvesniekat ties mihin silmäpeliin ,
      ja ei kannata maistella niitä drinkkejä , joita meikatut neidit tarjoo , sitäsitten herää aamulla eka krappiksessa , käsiraudoilla sängynpäätyyn tallennettuna , ja saa vielä syytteen Siivoojatytön jahtaamisesta , ihan rihmankierrettä, pitkin hotellin käytäviä ,
      - ja jos vaatteet on viety, pääsee Ison Omenan seurapiiripalstalle ,valokuvaan mikä on tietty etu

      • UskollisetSoturit

        Tuo valaisi alkuperäistä kysymystä oikein pali.

        Minua kiinnostaa harmagedon siten, että osallituvatko jehovantodistajat myös sotaan jumalansa kanssa. Siis tappavatko he konkreettisesti harmagedonissa ihmisiä, kunhan saavat varmuuden, siihen, että se tosiaan on harmagedon, eikä mikään terroristien hyökkäys.


      • kuolemanenkelit
        UskollisetSoturit kirjoitti:

        Tuo valaisi alkuperäistä kysymystä oikein pali.

        Minua kiinnostaa harmagedon siten, että osallituvatko jehovantodistajat myös sotaan jumalansa kanssa. Siis tappavatko he konkreettisesti harmagedonissa ihmisiä, kunhan saavat varmuuden, siihen, että se tosiaan on harmagedon, eikä mikään terroristien hyökkäys.

        Tunnetustihan todistajat uskovat kaiken ja myös tekevät kaiken mitä hallintoelin käskee ja sanelee. Ja jos tulee käsky todistajien toimia teloittajina miljardeille ihmisille maapallolla niin lienee aika selvää, että näin myös tulevat tekemään jahka saavat uutta valoa, että he toimivat teloittajina.


    • bumerangi_

      Pieni korjaus otsikkoon: 'Raamatun Jumalan nimissä ja tahdosta tehdyt terroriteot'

      #

      "He tulevat kaukaisesta maasta, taivaan ääristä, Herra ja hänen vihansa aseet, hävittämään kaiken maan. Valittakaa, sillä Herran päivä on lähellä, se tulee kuin hävitys Kaikkivaltiaalta. - - Kuka ikinä tavataan, se lävistetään, kuka kiinni joutuu, se miekkaan kaatuu."

      "Heidän pienet lapsensa murskataan heidän silmäinsä edessä, heidän talonsa ryöstetään, ja ___ heidän vaimonsa raiskataan." - Jesasa 13:5, 6, 15, 16

      "Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen. Mutta jokainen tyttö, joka ei ole yhtynyt mieheen, jättäkää itsellenne henkiin." - 4. Moos. 31:17, 18

      Vertaa:

      ”Hyökkääjät ampuivat ilmaan, ja kun pelästyneet ihmiset tulivat ulos kodeistaan, hyökkääjät alkoivat silpoa heitä viidakkoveitsillä ja sytyttivät heidän talonsa palamaan. Paikalla käyneet toimittajat kertoivat uhrien joukossa olevan pikkuvauvoja, lapsia, naisia ja vanhuksia, jotka eivät päässeet pakoon hyökkääjiltä.” (Helsingin sanomat 9. maaliskuuta 2010 sivu B2)

      #

      Sitten edellen alla Nikea-lahkon kolmiyhteisen Jeesus-Jumalan "rauhan sanoma" joka voisi yhtä hyvin olla suoraan ISISin toimintatapojen ja avomaailman käsikirjasta sekin, kuten yllä olevat Raamatun Jumalan tahdon toteutukset.

      #

      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maaan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."

      "Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan; ja ihmisten vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa'."

      "Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias."

      (Matt. 10:34-38)

      #

      Oi, millaista universaalin rauhan ja rakkauden sydäntä lämmittävää inhimillistä sanomaa ...

      • oikaisijana

        Olen kuulunut eri evankelisiin ryhmiin, mille en laita niin suurta painoa, jos evankeliumin perussanomaa tuodaan esille selkeästi ja raamatullisesti, kuten ns. "tavallisten uskovien" keskuudessa tapahtuu...en siis ole jehovantodistaja. Olen ymmärtänyt edellä mainitun Matt.10:34-38 kohdan (miljoonien muiden tavoin) tarkoittavan sitä, että julkisesti Jeesuksen seuraajana elävä ihminen hyvin usein joutuu halveksunnan ja vihan kohteeksi jopa lähiomaistensa taholta (omiakin kokemuksia). Aikanaan ateistisiksi valtioiksi julistautuneissa maissa uskossa olemisestaan saattoi joutua maksamaan pitkillä vankeustuomioilla, kidutuksilla tai saattoi menettää henkensä. Tämä oli aikanaan myös lähes kaikkien Jeesuksen opetuslapsien kohtalona, minkä Jeesus esim. Pietarin kohdalla ennusti. Kristityille ei kuulu tarttua miekkaan uskonsa nimisssä...päinvastoin; Mestarimme tavoin käännämme toisenkin posken vainoojillemme (tähän asenteeseen pyrimme). Menneinä vuosisatoina monet harhautuivat "miekkalähetykseen", millä ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon noudattamisen kanssa. Valitettavasti esim. näitä historian mustia lehtiä käytetään aseina pyrittäessä kyseenalaistamaan kristinuskon oikeutusta ja vääristelemään sitä jonakin pahan ilmentymänä.


      • bumerangi_
        oikaisijana kirjoitti:

        Olen kuulunut eri evankelisiin ryhmiin, mille en laita niin suurta painoa, jos evankeliumin perussanomaa tuodaan esille selkeästi ja raamatullisesti, kuten ns. "tavallisten uskovien" keskuudessa tapahtuu...en siis ole jehovantodistaja. Olen ymmärtänyt edellä mainitun Matt.10:34-38 kohdan (miljoonien muiden tavoin) tarkoittavan sitä, että julkisesti Jeesuksen seuraajana elävä ihminen hyvin usein joutuu halveksunnan ja vihan kohteeksi jopa lähiomaistensa taholta (omiakin kokemuksia). Aikanaan ateistisiksi valtioiksi julistautuneissa maissa uskossa olemisestaan saattoi joutua maksamaan pitkillä vankeustuomioilla, kidutuksilla tai saattoi menettää henkensä. Tämä oli aikanaan myös lähes kaikkien Jeesuksen opetuslapsien kohtalona, minkä Jeesus esim. Pietarin kohdalla ennusti. Kristityille ei kuulu tarttua miekkaan uskonsa nimisssä...päinvastoin; Mestarimme tavoin käännämme toisenkin posken vainoojillemme (tähän asenteeseen pyrimme). Menneinä vuosisatoina monet harhautuivat "miekkalähetykseen", millä ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon noudattamisen kanssa. Valitettavasti esim. näitä historian mustia lehtiä käytetään aseina pyrittäessä kyseenalaistamaan kristinuskon oikeutusta ja vääristelemään sitä jonakin pahan ilmentymänä.

        "Olen ymmärtänyt edellä mainitun Matt.10:34-38 kohdan (miljoonien muiden tavoin) tarkoittavan sitä, että julkisesti Jeesuksen seuraajana elävä ihminen hyvin usein joutuu halveksunnan ja vihan kohteeksi jopa lähiomaistensa taholta (omiakin kokemuksia)."

        Jeesuksen kertoma miekan tuominen on hyvä laittaa myös tuon Messiaistao dottelun ja kilpailun kontekstiin ja siihen miten tuolloiset Jeesuksen seuraajat luopioituivat juutalaisuudesta. Heitähän nimitettiin tuolloin mm. lahkolaisiksi.

        Alkuajan Jeesuksen seuraajat joutuivat julkisen pilkan kohteiksi saarnattuaan laajasti Jeesuksen lupaamaa _pikaista_ paluuta heidän elinaikanaan. Sitten kun tuo lupaus ja sen julistus osoittautui fiaskoksi, niin he koettivat jälkikäteen selitellä sitä pahain päin ja sama selittely edelleen jatkuu noin 2000-vuotta myöhemmin.

        "Aikanaan ateistisiksi valtioiksi julistautuneissa maissa uskossa olemisestaan saattoi joutua maksamaan pitkillä vankeustuomioilla, kidutuksilla tai saattoi menettää henkensä."

        Eiköhän kyse ollut lähinä poliitisesta valtataistelusta jossa kirkon valtapyrkimykset torpattiin.

        Niin, ja keskiajan kirkonvallan aikaan sai maksaa kidutuksella ja hengellään (toisinaan elävältä poltettuna) jos ei sille ja sen vaatimuksille sekä veroille alistunut. Keskiajan kirkotkin ovat suurelta osin pakko-orjatyövoiman verellä rakennettejuja.

        Sitten Ranskan vallankumouksen seurauksena demokratia vei verikirkolta vallan, se erotettiin valtiosta ja sen seurauksena demokratia on antanut uskovillekin enempi elintilaa ympäri Eurooppaa ja jopa ajattelun- ja toiminnanvapautta uskossaankin.

        "Valitettavasti esim. näitä historian mustia lehtiä käytetään aseina pyrittäessä kyseenalaistamaan kristinuskon oikeutusta ja vääristelemään sitä jonakin pahan ilmentymänä."

        VT:n verenvuodatuksen ja lahtaamisen myöhenmpinä ilmaisuina ne ovat realiteettiä ja tuota kirkonvallan pakkokäännytyksen verihistoriaa ei edes olisi olemassa ilman Raamattua ja siihen perustuvia uskonnollisia diktaattori-tyrani-johtajia.


      • Paipai
        oikaisijana kirjoitti:

        Olen kuulunut eri evankelisiin ryhmiin, mille en laita niin suurta painoa, jos evankeliumin perussanomaa tuodaan esille selkeästi ja raamatullisesti, kuten ns. "tavallisten uskovien" keskuudessa tapahtuu...en siis ole jehovantodistaja. Olen ymmärtänyt edellä mainitun Matt.10:34-38 kohdan (miljoonien muiden tavoin) tarkoittavan sitä, että julkisesti Jeesuksen seuraajana elävä ihminen hyvin usein joutuu halveksunnan ja vihan kohteeksi jopa lähiomaistensa taholta (omiakin kokemuksia). Aikanaan ateistisiksi valtioiksi julistautuneissa maissa uskossa olemisestaan saattoi joutua maksamaan pitkillä vankeustuomioilla, kidutuksilla tai saattoi menettää henkensä. Tämä oli aikanaan myös lähes kaikkien Jeesuksen opetuslapsien kohtalona, minkä Jeesus esim. Pietarin kohdalla ennusti. Kristityille ei kuulu tarttua miekkaan uskonsa nimisssä...päinvastoin; Mestarimme tavoin käännämme toisenkin posken vainoojillemme (tähän asenteeseen pyrimme). Menneinä vuosisatoina monet harhautuivat "miekkalähetykseen", millä ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon noudattamisen kanssa. Valitettavasti esim. näitä historian mustia lehtiä käytetään aseina pyrittäessä kyseenalaistamaan kristinuskon oikeutusta ja vääristelemään sitä jonakin pahan ilmentymänä.

        " Mestarimme tavoin , " Anteeksi kamalasti, että sotkeudun välillä tuonne Historian venytyspenkkiin , niin sanoakseni ,; " Mestarimme tavoin , ...-"Mestari, " sana kuuluu Teosofien sanavalikoimaan , Se tarkoittaa sanaa " Adepti , " valo-olento , että siis jeesus oli yksi Adepteista , sanojen käyttö kehittyy niinkuin muutkin keksinnöt ,
        Peter Englundin mukaan eräs suurin keksintö on Paperipinne, Klemmari , jota käytetään kuin se olisi aina ollut itsestäänselvyys , Ja suurin käyttö on aina ollut se , että sillä ammutaan kumirenksulla toimiston tyttöjä kahvitauolla ; kuitenkin sen kehitys on ollut hyvin monimutkainen ,
        nämä opilliset nimet ja niiden kehitys ovat samanlaisia klemmareita , , Oppien sanastoihin kertyy ulkop, kamaa kaiken aikaa ,
        Näiden Uususkontojen sanastot ovat täynnä teosofien , ja Antroposofien vihje sanoja , Klemmareita ,


    • On toki. jt-kirjallisuudessa sanotaan selvästi, että Harmassa ei jää jäljelle kuin rutrenvoordin aasilakki ja tiakonaalipussihousut. Sekä Kärsämäen jt srk naisten yhteinen jousiviritteinen, kuusi pyramiitituumaa pitkä kautsukikkeli. Jotta on se tuhoisa, se hetikohtapiannyt tuleva Harma. Jos oikein kovasti kerää rahuskia seuralle. niin on mahtollista säästyä, todetaan vielä lopuksi.

    • Ex-witness

      Tuolla ylempänä esitettiin seuraava asiallinen kysymys:
      "Minua kiinnostaa harmagedon siten, että osallituvatko jehovantodistajat myös sotaan jumalansa kanssa. Siis tappavatko he konkreettisesti harmagedonissa ihmisiä, kunhan saavat varmuuden, siihen, että se tosiaan on harmagedon, eikä mikään terroristien hyökkäys."

      Yritän vastata kysynykseesi vaikken ole itse Jehovan todistaja. Mutta löydät oikeat vastaukset sivustolta jw.org niin halutessasi.

      Jehovan todistajat eivät osallistu yksilöinä tulevaan Harmegedoniin, koska taistelu ei ole heidän. Tehtävä joka Jehovan todistaja yksilöille on annettu liittyy etupäässä Valtakunnan hyvän uutisen julistamista ihmisille ja jonakin tulevana päivänä sanoman sävy muuttuu Jumalan koston sanomaksi.

      Raamattu osoittaa, että Harmagedonissa Jehova Jumalan taivaallista suurta enkeliarmeijaa johtaa hänen poikansa Jeesus Kristus. Myös 144000 maasta taivaaseen henkiolennoiksi muutettua ihmistä (he eivät ole enää ihmisiä vaan samalla tavalla henkiolentoja kuin enkelit eli ihmissilmille näkymöttömiä aineettomia persoonia) on mukana taistelussa maan puhdistamisessa ja Jumalan tarkoitusten toteuttamisessa.
      Voi olla aivan varma, että Harmegedonin tuhon tuulet eroavat mistä tahansa terrorihyökkäyksestä selvänä maailmanlaajuisena tapahtumana, joka tulee järkyttämään koko ihmiskuntaa viimeisen kerran. Se on jotakin sellaista selvästi erottuvaa, ettemme kykene sitä nyt täysin ymmärtämään, kun ihmkiskunta joutuu törmäyskurssille Jumalan kanssa. Tietäähän sen, miten siinä hommassa käy. Mutta samalla se on myös toivon taistelu, sillä tuon tapahtuman jälkeen tottelevaiset ihmiset saavat kokea täydellisen vapautuksen kaikesta tästä moskasta, joka nyt ympäröi maailmaa. Silloin ei tarvitse enää koskaan menettää yöunia terroriteoista, ei potea enää hammasärkyä :), eikä tarvitse kokea sairautta, kuolemaa tai ylipäätänsä mitään siitä, mitä ikävää nyt kukin kohtaamme elämässämme. HARMEGEDON ON SIIS TOIVON JA VALON SOTA, joka tuo huojennuksen maailmalle.

      • kkdlsls

        nimimerkille Ex-witness

        Ainakin olet oppinut valehtelemaan siellä jt-uskossasi. Muka EX, vaikka kijoituksesi suorastaan kirkuu, että olet vielä mukana. Etkö tiedä, että oikeat todistajat eivät saa roikkua näillä palstoilla?


      • Köpötikopotiy

        Ex vitnes on mieleltään niin umpi jt kun olla ja voi. Varmaan saanu kenkää


    • Ex-witness

      Kai minä nyt itse tiedän paremmin et olenko Jehovan todistaja vai en. Mikä siinä on niin vaikea uskoa, jos sanon että en ole. Riittää kun sanon, etten tällä hetkellä ole hyväksytyssä asemassa Luojani edessä.

      Yllättääkö se, että löytyy onneksi kaltaisiani Jehovan entisiä palvelijoita, jotka eivät hauku, esitä valheita, etsi vikoja järjestöstä tai suolla muuta vastaavaa propagandaa. Minä haluan vain oikaista vääriä näkemyksiä omien kokemuksieni pohjalta. Siksi katson, että voin hyvällä omalla tunnolla käydä rakentavia keskusteluja ja kirjoittaa rehellisesti asioista. Minulla ei ole minkäänlaista syytä arvostella sitä järjestöä, jolta sain kaiken tarvitsemani hengellisen hyvän aikoinani. Tosin minulle sanottiin ja jopa varoitettiin, että on aivan turha kirjoitella tälläisille keskustelu foorumeille. Siksi en toivokkaan että mukana olevat JT:t eksyvät näille bittitaajuuksille. :)

      On totta, että Jehovan todistajat eivät käy tälläisillä sivustoilla. Miksi? Siksi, koska tämä ei anna ihmiselle mitään arvokasta ja rakentavaa- jolla olisi jonkinlainen hengellisyyttä ja uskoa vahvistava status. Täällä käyvät haukkumassa ihmiset, joilla ei ole käsitystä mitä Jehovan todistajuus on. He lukevat jostakin sanoma tai päivä lehdestä jotakin, tai ahmivat entisten JT:läisten kokemuksista ne riipaisevimmat kohdat, märehtivät jatkuvasti vuosilukuja 607 ja 1975 jne ja sitten ampuvat täysilaidallisen kuteja ja kirjoittelevat ikäänkuin heillä olisi jonkinlainen kokonaiskuva asioista.

      Minä käyn täällä kirjoittelemassa siksi, koska jotkut kirjoittelevat suoranaisia valheita Jehovan todistajista tai heittävät muuten kuravettä. Kyllä minun kirjoitteluni sitten loppuu, kun katson että tämä riittää.

      • mitenvoitnähdänoin

        "Tosin minulle sanottiin ja jopa varoitettiin, että on aivan turha kirjoitella tälläisille keskustelu foorumeille."

        Muistatko, miten tätä perusteltiin? Kiinnostaisi tietää. Jos nimittäin todistajilla olisi totuus (kuten he väittävät) miksi he pakenevat ja välttelevät avointa keskustelua?

        "Täällä käyvät haukkumassa ihmiset, joilla ei ole käsitystä mitä Jehovan todistajuus on."

        Rankka ja väärä yleistys. Foorumeilla kirjoittavat erilaiset ihmiset erilaisista lähtökohdista. Esimerkiksi minä tunnen Jehovan todistajien uskonnon mielestäni varsin hyvin enkä etsimällä etsi siitä vikoja, vaan ainoastaan tuon esille havaitsemiani vikoja, joskus voin mainita hyviäkin puolia.

        "märehtivät jatkuvasti vuosilukuja 607 ja 1975"

        Tämä on täysin oikeutettua eikä mitään märehtimistä, pitäähän Vartiotorniseura 1914-oppia (johon vuosi 607 liittyy) eräänä Tosi Uskonnon tunnusmerkkinä. Miksei tuota oppia saisi kritisoida, kun se perustuu kiistanalaiseen raamatuntulkintaan ja historiantutkimuksen ohittamiseen?


    • Ex-witness

      Muistan kiitos kysymästä millä tätä perusteltiin. Hän joka niin sanoi on myös entinen JT, jolla on elämässä todella todella vaikeaa. Hän menetti koko perheensä ongelmiensa takii. Välitän hänestä todella paljon, sillä hän on rohkaissut minua aina kun näen häntä jossain päin kaupunkia. No niin. Se siitä. Mutta kirjoituksesta tuisi aivan liian pitkä jos alan siitä tarinoimaan kuinka hän asiaa perusteli.

      Jos luet tarkkaan näitä eri keskustelu osioita täällä, jotka ovat sanan Jehovan todistaja alla, et voi olla huomaamatta, että todellakin iso %:sentti täällä kirjoittelevista on JT-maailmaan nähden ummikkoja tai sanoisinko kauniimmin asioista tietämättömiä. Sitten on niitä, jotka käyttävät todella törkeää kieltä ja rivouksia. Sitten on sinun kaltaisia ihmisiä, joilla on tietoa ja he osaavat rakentavan keskustelun säännöt. Lisäksi entiset JT:t, joilla on jäänyt hampaankoloon jotakin järjestöä tai hallintoelintä kohtaan purkavat täällä tuntojaan. He saavat niin tehdä. Se on heidän tapa purkaa sisintään. Lisäksi monien kristillisten uskontojen ihmiset käyvät jakamassa pelastus sanomaansa ja tarjoavat vapaan pudotuksen helvettiin bonuksena ilmainen rusketus dekoltee alueelle. :) Joten sekalainen seurakunta täällä keskustelee, kritisoi jne. Kyllä tänne mahtuu kirjoittamaan kuka tahansa jos sen osaa tehdä hyviä tapoja kunnioittaen kuten mainitsin jossain. Kuten mainitsit, ihmiset jotka kirjoittelevat heilllä on erilaiset lähtökohdat.


      Nuo vuosiluku asiat, jotka ovat herättävät aina kiivasta ajatusten vaihtoa ovat senverran iso ja laaja konsepti, etten voi tässä ja nyt ottaa siihen kantaa, koska kaikki eivät jaksa lukea pitkiä jaarituksia. Mutta uskon, että jossakin osiossa suomi 24-palstalla näistä sinua kiinnostavista vuosiluku spekuloinneista on olemassa aineistoa. Mutta aivan takuuvarmasti löydät kirjoituksia noista vuosiluku asioista jw.org sivustolta. Mutta muista aina yksi universaali totuus. Ainoastaan Raamattu, Jumalan suunnaton kirjallinen mestariteos on Hänen henkensä tuottama ja ainoa henkeytetty kirja maailmassa. Jeesus itse sanoi näin 2000 vuotta sitten.

      Mutta hienoa, että haluat tutkia perusteellisesti noita mainitsemiasi asioita. Olen varma, että löydät rukouksen hengessä vastaukset aikanaan kysymyksiisi jollet ole jo löytänyt .Onnea etsintääsi. Tutkimusmatkastasi tulee varmasti kiinnostava ja hedelmällinen.

      • mitenvoitnähdänoin

        "Nuo vuosiluku asiat, jotka ovat herättävät aina kiivasta ajatusten vaihtoa ovat senverran iso ja laaja konsepti, etten voi tässä ja nyt ottaa siihen kantaa, koska kaikki eivät jaksa lukea pitkiä jaarituksia."

        Ok, minä tiivistän sen puolestasi. Kuten epäilemättä jo tiestitkin, Vartiotorniseura
        - hyväksyy maallisen historiantutkimuksen osoittaman Babylonian kukistumisvuoden 539 eaa
        - päättelee tästä, että juutalaiset palasivat Jerusalemiin 537 eaa
        - tulkitsee Raamattua niin, että Jerusalem oli kirjaimellisesti tyhjä 70 vuotta, laskien siitä autioituksen alkamisajankohdaksi 607 eaa
        - hyläten maallisen historiantutkimuksen näkemyksen Jerusalemin tuhon ajankohdasta

        "Mutta aivan takuuvarmasti löydät kirjoituksia noista vuosiluku asioista jw.org sivustolta."

        Löydän kyllä, ainoastaan palautetoimintoa jäin kaipaamaan, sillä olisin mielelläni huomauttanut joistakin asioista.

        "Mutta hienoa, että haluat tutkia perusteellisesti noita mainitsemiasi asioita. Olen varma, että löydät rukouksen hengessä vastaukset aikanaan kysymyksiisi jollet ole jo löytänyt .Onnea etsintääsi. Tutkimusmatkastasi tulee varmasti kiinnostava ja hedelmällinen."

        Kiitos tsempistä ja samaa sinulle.


      • jwfacts

        "Nuo vuosiluku asiat, jotka ovat herättävät aina kiivasta ajatusten vaihtoa ovat senverran iso ja laaja konsepti, etten voi tässä ja nyt ottaa siihen kantaa, koska kaikki eivät jaksa lukea pitkiä jaarituksia."

        "He lukevat jostakin sanoma tai päivä lehdestä jotakin, tai ahmivat entisten JT:läisten kokemuksista ne riipaisevimmat kohdat, märehtivät jatkuvasti vuosilukuja 607 ja 1975 jne ja sitten ampuvat täysilaidallisen kuteja ja kirjoittelevat ikäänkuin heillä olisi jonkinlainen kokonaiskuva asioista."

        Vartiotorniseuran läpi historiansa harrastamat vuosiluvut ja laskemat ovat ihan sen omaa monin osin adventistitaustaista dogmistoa, joka kaikki käy ilmi sen ihan omasta aikansa materiaalista ja _ovat sille itselleen aina edelleen ajankohtaisia_.

        Miksi niiden todellisuutta ei saisi käsitellä?

        "Mutta aivan takuuvarmasti löydät kirjoituksia noista vuosiluku asioista jw.org sivustolta."

        Niinkö?

        Toisaalta kuin sattuneesta syystä Seuran nettisuvuilta ei kiinnostunut saa luettavakseen edes vuoden 1975 Harmagedonin ennustelua tai puhumattakaan mm. siitä miten ehdottomana Jehovan totuutena kerrottiin ja ennustettiin että:

        * Lopunajat alkoivat 1799

        * Jeesuksen parusia alkoi 1874

        * Jeesus alkoi hallita taivaissa vuonna 1878

        * Pakanainajat tulevat päättymään vuonna 1914 johtaen:

        - Harmagedonin päättymiseen

        - Väärien uskontojen luhistumiseen

        - Kaikkien hallituksien loppuun

        - Ylösnousemukseen

        - Paratiisiin maan päällä


        Seuran nettisvuilta kiinostunut ei myöskään saa luettavakseen ennustusta vuoden 1925 Harmagedonista ja tuolle vuodelle ennustetusta Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin sekä profeettojen ylösnousemuksesta .... tai siitä miten 40-luvun alussakin varmaan loppuun oli enää vain muutama vuosi aikaa ja nuoria voimakkaasti kannustettiin naimattomuuteen ja / tai lapsetomuuteen, sekä keskittämään kaiken energiansa saarnaamiseen noina harvoina edelleen jäljellä olevina vuosina.

        Seuran nettisvuilta kiinostunut ei myöskään saa luettavakseen miten vuoden 1925 massiivisen fiaskon seurauksena noin 70-80% tuolloisista todistajista jätti järjestön Raamatun tuomitsemana vääränä profeettana.

        Seuran nettisvuilta kiinostunut ei myöskään saa luettavakseen miten Seura sitten jälkikäteen härskisti ja hyvin kylmin, sekä hyvin halveksivin sanakääntein sälytti vastuun edellämainitusta ennustelustaan kompastuttamiensa rivitodistajien harteille.

        ***

        Kunka paljon aito totuus saa sisältää valhetta?

        Kertoisitko miksi tuo Jehovan 'puhtaiden totuuksien' phekanavana esittäytyvä taho edelleen tälläkin hetkellä _valehtelee_ kirjallisuudessaan mustaa valkoisella siitä mitä se opetti edeltä käsin vuodesta 1914 ja sen merkityksestä?

        Kertoisitko kuinka paljon ainoaan oikeaan Jehovan totuuteen saa sisältyä vääriksi osoittautuneita oppeja ja Raamatun vastaisia toistamiseen fiaskoiksi osoittautuneita ennusteluita, sekä suoranaista valehtelua?

        ***

        ”Onko totta, että kaikissa uskonnoissa on jotain hyvää?''

        ''Useimmat uskonnot kyllä opettavat, että ihmisen ei pitäisi valehdella eikä varastaa ja niin edelleen. Mutta riittääkö se? Joisitko mielelläsi lasillisen myrkyllistä vettä, jos joku vakuuttaisi sinulle, että suurin osa siitä mitä juot on vettä?” (rs-FI s. 379)


      • jaarijaari

        On sinulla Ex witness jännä tyyli. Kirjoitat pitkät pätkät aiheen sivu, mutta suorat kysymykset torppaat siihen vedoten, että menisi jaaritteluksi jos vastaisit :)


    • halelujah

      Suuri osa ihmiskuntaa joutuisi ikuisesti kidutettavaksi helvettiin, jos klassista kristinuskoa edustavien skenaario toteutuisi. Onhan se tietysti siistimpää kuin todistajien näkemys: ei ruumiitaa siivottavaksi vaan lihan tirinää lieskoissa ;]
      Hulluja nuo uskovaiset.

    • rusin

      kaikille ketä kiinnostaa Jumalan olemassa olo, tms. asiaan liittyvä,pyytäisin/ehd. kysymään asiaa suoraan asianomaiselta ja sitten kun on saatu vastaus,voi sitten samalla kysyä helvetistäkin( jos vielä jaksaa ja kiinnostaa). esimerkki ed. toimivuudesta kysymysten muodossa: olen pimeässä huoneessa ja minulta kysytään: "onko pekka olemassa"?( saa vastata 3 kertaa.)( olen juuri tullut ulkoavaruudesta ,....enkä ikinä kuullut ihmisten nimiä)samassa huoneessa kanssani on eri uskontojen edustajia ..rutinaa alkaa kuulumaan rattaistani ..ja valoja ei sytytetä enkä pääse ulos huoneestakaan ilman oikeaa vastausta! apuaaa...mutta,vaihtehdot olivat siis 1.kysyä uskonnon ed.(6henkilöä)2. kysyä Jumalalta.3.kysyä pekalta itseltään. .(oikea vastaus on kohdat 2 ja 3) ja miten oikeasti kävi?.. mietin tovin ja sain kysytyksi Jumalalta...ei vastausta. siten kysyin "pekalta"..ei vastausta. sitten kysyin viimeisenä joltain uskonnon edustajalta (en muista keneltä)mutten saanut mitään selvää mitä sanottiin ..istuin hetken epätoivoissani,(kaiken lisäksi uskonnon edustajat olivat alkaneet riidellä keskenään kovaäänisesti, lopulta he väsyivät) ja tuli aivan hiljaista..äkkiä joku alkoi KUORSAAMAAN, sitten ateisti sanoi" Pekka lopeta" !(huoneessa oli kuitenkin ollut eräs ateisti,josta minulle ei oltu informoitu!) Tarinan opetus:jos on kova "pähkinä purtavaksi" ja vaikeita kysymyksiä, eikä Jumala ja ihmiset tunnu vastaavan,käänny ateistin puoleen,hän varmasti vastaa, tässä tapauksessa vielä oikein . tosin "pekka" hieman avitti.

      • Paipai

        Tämän aamun uutinen Yle-uutiset ;"!Muinaisten kulttuurien valtaeliitti hallitsi köyhiä ihmisuhreilla , "-
        Siellä tutkittiin melkein sata eri muinaiskulttuuria, nämä eivät ole olleet kosketuksissa toisiinsa , mutta kaikilla on toimineet samanlaiset uhrausmenot ;
        kyse ei siis ollut lopulta Uskonnosta , vaan sen varjolla suoritetusta raa'asta vallanpidosta ,
        ja homma jatkuu , meille opetetaan , että Köyhä työmies , suurinpiirtein orja , kuoli meidn oletettujen tekojemme johdosta , "uhrasi itsensä , "
        Mutta kun kysyy , kenelle , tulee hiljaisuus , ja kiire" bussille ",
        niin että perinne jatkuu , meille opetetaan , että käristyt "helvetissä " jos et niinku usko ,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      254
      2566
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1685
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1494
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1333
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1242
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1182
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1076
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1033
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      952
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      104
      930
    Aihe