Miehen tukeminen

syypäänä

Postiluukusta rapsahti puolentoistavuoden takaisista pahoinpitelyistä kutsu käräjille. Mieheni on pahoinpidellyt minua toistuvasti. Nyt sitten alkoi miehen kiukuttelu, raivoaminen ja mökötys: Minun syytä kaikki ja kaikki pitäisi perua.
Häntä pitää nyt tukea, lepytellä ja auttaa koska minä olen pilannut hänen elämänsä. Pilannut sen ottamalla vastaan pahoinpitelyt. Hän ei myönnä mitään. Vielä on aikaa ennen oikeudenkäyntiä ja voin vaan kuvitella miten silmukka ympärilläni tänä aikana kiristyy...
Mutta se, mitä tuleee tapahtumaan oikeudenkäynnin jälkeen pelottaa. En tiedä miten uskallan enää nukkua hänen vieressään. Heräänkö hengissä seuraavana aamuna vai mitä tapahtuu...

21

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäsäsiinävieläodotat

      Pahoinpidellyt sua toistavasti ja vielä olet siinä? Mitä vielä odotat? Sitäkö, että saat jonkun pysyvämmän vamman pahoinpitelyn seurauksena vai että henki lähtee? Eikö ne sieltä poliisista ohjanneet sua eteenpäin, pois väkivaltaisesta parisuhteesta?
      Älä mieti, miten oikeudenkäynnin jälkeen uskallat nukkua hänen vieressään. Mieti miten uskallat ja mikä saa sut tekemään tänään, juuri nyt.
      Järki käteen nainen ja pois väkivaltaisesta suhteesta. Sun miehesi ei väkivaltaa lopeta ellei itse sitä halua. Mitä sä oikein odotat? Pääseväsi siihen tilastoon, jossa väkivallan uhri kuolee?

    • Ilman.rakkautta

      Juuri tuollaisia väkivaltaisia jännämiehiä naiset rakastavat.

      • näinseon

        "Ilmanrakkautta" on itse jätetty jännämies joka nyt purkaa täällä katkeruuttaan.


    • döokrpokr

      Ole ystävällinen ja vastaa itsellesi tähän kysymykseen: Miksi olet parisuhteessa jossa on väkivaltaa?

      Vastaus ei saa olla se, että kun miehessä on niin paljon muita kivoja puolia... Niin on muissakin miehissä! Ja etenkin sellaisissa, jotka eivät pahoinpitele. Henkistä tai fyysistä väkivaltaa ei yhdessäkään parisuhteessa saa olla. Piste.

      Lopeta tuo suhde. Ja pidä kiinni siitä oikeuteen menosta. Ihan itse mies on sössinyt.

    • Hjggnkk

      Itselläni oli suhde jossa väkivallan uhkaa oli jatkuvasti, itse lopetin endimmäiseen lyöntiin mikä ei edes ollut paha. "Ei tullut edes pandaa" sanoi mies. Aikaisemmin mies heitteli tavaroilla, huusi, haukkui, sylki, hakkasi vasaralla seinään lähelläni yms. Pois vain suhteesta, ei ole rakkautta tuo enää. Mitä tuollaista tukemaan.

    • Tämän täytyy olla trolli!

      • trollaaatitrollaa

        Itse olet trolli.


    • ikuinen-sinkku

      Juuri sellaisia väkivaltaisia miehiä naiset rakastaa. Miksi olet sen kanssa vielä? Naista hyvin kohteleva mies ei naisille kelpaa vaan tuollainen väkivaltainen mies ja sen takia asut sen kanssa.

    • Pysykääyhdessäjee

      Olet pilannut oman elämäsi ja yhtä lailla miehesi on pilannut omansa. Te molemmat olette mahdollistaneet sen toisillenne.

    • wettert

      No hohhoh. Siinä vaiheessa kun vammautuu tai kuolee miehen pahoinpitelyn seurauksena ei enää mieti mikä on kenenkin syy. Niin se kuule on, että sinun pitäisi ottaa hatkat liitosta, jättää mies ja aivan kipinkapin.

    • 40v-sinkkumies

      Miten nainen voi olla sellaisen hullun kanssa. En koskaan tule ymmärtämään miksi nainen on väkivaltaisen miehen kanssa. Menee ymmärrykseni yli koska varmasti on miehiä jotka ei lyö naista.

      • huostaanottoratkaisu

        Käsittääkseni väkivaltaa suhteessa kokenut ihminen alkaa ajatella, että hän ansaitsee sen väkivallan, että vika on hänessä kun toinen lyö. Mä olen monesti miettinyt, että kun ekan kerran ihminen hakeutuu väkivallan vuoksi turvakotiin tai tekee rikosilmoituksen, niin heidät pitäisi ns. huostaanottaa heti. Saada heidät ymmärtämään, että väkivalta on väärin. Huolehtia, etteivät missään tapauksessa palaa takaisin suhteeseen. Mutta monesti olen lukenut, että turvakotireissun jälkeen ihminen palaakin takaisin, kun niin kovasti rakastaa. Ei mee mun jakeluun, miten voi rakastaa ihmistä, joka harjoittaa psyykkistä ja fyysistä väkivaltaa?
        Lapsille pitäisi opettaa pienestä asti, ettei pidä antaa anteeksi yhtään lyöntiä. Tulipa se kenen taholta tahansa. Heti vaan pois parisuhteesta jos niin käy.
        Uskottumuus palstalla joku kirjoitti, (muistaakseni otsikon pettäjät häpeäpaaluun alla) että pettäminen on pahempaa kuin väkivalta. Sitä ei voi antaa anteeksi, mieluummin joutuu hakatuksi kun siitä jää vaan mustelmat. Toivon ettei kirjoittaja ollut tosissaan. Mustelmista jää myös henkinen arpi.


      • hguiggokor

        Minä en ole ollut tuolla uskottomuuspalstalla, mutta olen kyllä joskus kommentoinut noin. Minä olen kokenut elämäni varrella sekä hyvin ikävän uskottomuuskokemuksen, sekä toisessa liitossani henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Järkyttäviä kokemuksia molemmat, ja varmasti minuun arvet jätti. Tekivät haittaa itsetunnolleni.

        Nykyään olen ollut jo vuosia onnellisessa ja turvallisessa liitossa. Miehelleni joskus sanoin, että ennemmin saa lyödä kuin pettää. Kumpaakaan en välttämättä anteeksi antaisi, mutta itse olen päässyt paremmin yli fyysisestä väkivallasta kuin siitä pettämisestä. Pettäminen romautti itsetuntoni täysin, tuhosi aikoinaan uskoni itseeni.

        Sen sijaan fyysisestä ja henkisestä sairaasta väkivallasta pystyin niin hyvin syyttämään puhtaasti silloista miestä (ja vaikka en ehkä heti mutta ainakin jälkikäteen), että olen voinut päästä sen yli, enkä kanna omilla harteillani. Hän muun muassa raiskasi minut viikko synnytyksen jälkeen, joten kovin pienistä fyysisistä teoista en nyt puhu. Siltikin, edelleen, sitä edeltävän pitkäaikaisen puolisoni pettäminen oli kammottavin kokemus elämässäni, ja oli yksi syy siihenkin, miksi sen jälkeen ajauduin liittoon minua huonosti kohtelevan miehen kanssa. Sen jälkeen kun minua petettiin, koin olevani arvoton. Mutta kun minua alettiin fyysisesti ja henkisesti pahoinpitelemään, koin miehen olevan arvoton. Siinä on iso ero. Tavallaan kokemani fyysinen väkivalta sai minut vihdoin jopa tajuamaan, että olen sittenkin arvokas, enkä sellaista hyväksy.

        No, nykyisellään onneksi rinnalla on uskollinen ja väkivallaton mies. Aloittajalle suosittelen eroa. Väkivalta on todella väärin, siinä en todellakaan väitä vastaan!


      • miesonarvotonkunpettää
        hguiggokor kirjoitti:

        Minä en ole ollut tuolla uskottomuuspalstalla, mutta olen kyllä joskus kommentoinut noin. Minä olen kokenut elämäni varrella sekä hyvin ikävän uskottomuuskokemuksen, sekä toisessa liitossani henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Järkyttäviä kokemuksia molemmat, ja varmasti minuun arvet jätti. Tekivät haittaa itsetunnolleni.

        Nykyään olen ollut jo vuosia onnellisessa ja turvallisessa liitossa. Miehelleni joskus sanoin, että ennemmin saa lyödä kuin pettää. Kumpaakaan en välttämättä anteeksi antaisi, mutta itse olen päässyt paremmin yli fyysisestä väkivallasta kuin siitä pettämisestä. Pettäminen romautti itsetuntoni täysin, tuhosi aikoinaan uskoni itseeni.

        Sen sijaan fyysisestä ja henkisestä sairaasta väkivallasta pystyin niin hyvin syyttämään puhtaasti silloista miestä (ja vaikka en ehkä heti mutta ainakin jälkikäteen), että olen voinut päästä sen yli, enkä kanna omilla harteillani. Hän muun muassa raiskasi minut viikko synnytyksen jälkeen, joten kovin pienistä fyysisistä teoista en nyt puhu. Siltikin, edelleen, sitä edeltävän pitkäaikaisen puolisoni pettäminen oli kammottavin kokemus elämässäni, ja oli yksi syy siihenkin, miksi sen jälkeen ajauduin liittoon minua huonosti kohtelevan miehen kanssa. Sen jälkeen kun minua petettiin, koin olevani arvoton. Mutta kun minua alettiin fyysisesti ja henkisesti pahoinpitelemään, koin miehen olevan arvoton. Siinä on iso ero. Tavallaan kokemani fyysinen väkivalta sai minut vihdoin jopa tajuamaan, että olen sittenkin arvokas, enkä sellaista hyväksy.

        No, nykyisellään onneksi rinnalla on uskollinen ja väkivallaton mies. Aloittajalle suosittelen eroa. Väkivalta on todella väärin, siinä en todellakaan väitä vastaan!

        Ei se pettäminenkään ole sun vika. Tajuatko sen jo nyt? Ei mies pettänyt sua sen takia, että sussa olisi ollut mitään vikaa. Eikä lyönyt ja raiskannut sen takia että sussa olisi vikaa. Vika on pettäjän ja väkivaltaisen omassa päässä. Pettäjäkin on arvoton. Siinä ei ole mitään eroa, ei isoa eikä pientä. Yhtä pahoja tekoja, toisesta vaan selviää ilman mustelmia ja hengenlähtöä.


      • edellinen

        En ole tässä n. 10 vuodessa päässyt pettämisestä niin hyvin yli, etteikö asia vaikuttaisi suuresti itsetuntooni. Pelkään aina, etten ole riittävä. Kävin vuoden aikoinaan terapiassa, ja sen avulla pystyin jatkamaan elämää. Mutta itsetuntoni on ikuisesti luultavasti rikki. Mielummin kantaisin fyysisiä arpia.
        Se pettävä exäni piti salasuhteensa kanssa yhteyttä myös hääyönämme yms, suhdetta kesti 2 vuotta liittomme aikana, ja heidän liittonsa jatkuu yhä. Tuo exän salasuhde on tyttäreni äitipuoli.

        No, kuten sanoin, elän nykyään hyvässä suhteessa. Itsetuntoni ongelmat toki vaikuttavat, mutta mies onneksi sen hyväksyy.


      • 40v-sinkkumies
        hguiggokor kirjoitti:

        Minä en ole ollut tuolla uskottomuuspalstalla, mutta olen kyllä joskus kommentoinut noin. Minä olen kokenut elämäni varrella sekä hyvin ikävän uskottomuuskokemuksen, sekä toisessa liitossani henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Järkyttäviä kokemuksia molemmat, ja varmasti minuun arvet jätti. Tekivät haittaa itsetunnolleni.

        Nykyään olen ollut jo vuosia onnellisessa ja turvallisessa liitossa. Miehelleni joskus sanoin, että ennemmin saa lyödä kuin pettää. Kumpaakaan en välttämättä anteeksi antaisi, mutta itse olen päässyt paremmin yli fyysisestä väkivallasta kuin siitä pettämisestä. Pettäminen romautti itsetuntoni täysin, tuhosi aikoinaan uskoni itseeni.

        Sen sijaan fyysisestä ja henkisestä sairaasta väkivallasta pystyin niin hyvin syyttämään puhtaasti silloista miestä (ja vaikka en ehkä heti mutta ainakin jälkikäteen), että olen voinut päästä sen yli, enkä kanna omilla harteillani. Hän muun muassa raiskasi minut viikko synnytyksen jälkeen, joten kovin pienistä fyysisistä teoista en nyt puhu. Siltikin, edelleen, sitä edeltävän pitkäaikaisen puolisoni pettäminen oli kammottavin kokemus elämässäni, ja oli yksi syy siihenkin, miksi sen jälkeen ajauduin liittoon minua huonosti kohtelevan miehen kanssa. Sen jälkeen kun minua petettiin, koin olevani arvoton. Mutta kun minua alettiin fyysisesti ja henkisesti pahoinpitelemään, koin miehen olevan arvoton. Siinä on iso ero. Tavallaan kokemani fyysinen väkivalta sai minut vihdoin jopa tajuamaan, että olen sittenkin arvokas, enkä sellaista hyväksy.

        No, nykyisellään onneksi rinnalla on uskollinen ja väkivallaton mies. Aloittajalle suosittelen eroa. Väkivalta on todella väärin, siinä en todellakaan väitä vastaan!

        Jos edes harkitset että pettäminne on pahempi kuin lyöminen niin olet kyllä päästäsi sekaisin jos ajattelet että antaisit anteeksi lyömistä. Sun ei sitten kannata koskaan seurustella. Lyömistä ei pidä koskaan antaa anteeksi eikä kyllä pettämistäkään. Mikään ei oikeuta väkivaltaan koska nainen jää siinä aina häviölle.


    • eitukea

      Minkä takia sun pitäisi tukea väkivaltaista ihmistä? Ei oo sun tehtävä. Sun tehtävä on jättää hänet. Heti.
      Jos hän tukea tarvitsee lopettaakseen väkivallan, niin siihen on ihan ulkopuoliset tahot olemassa.

    • älyjättijo

      Oletko ap todella noin TYHMÄ että jäit pahoipitelyn jälkeen nurkkiin pyörimään? Useastikin saanut turpiisi? Taidat pitää siitä kun et ole laiskaa persettäsi nostanut ja lähtenyt. Vittu mikä idiootti. Sait mitä tilasit.

    • trööö

      Ei hitsinviturat. Mies hakkaa ja sinä pilaat hänen elämänsä. Eikö siinä mielestäsi ole mitään ristiriitaa? Itsessäsi on se vika, että uskot kaikenlaiseen paskaan mitä mies suoltaa. Ota jalat alle, ja jätä mies. Ei mitään järkeä tuollaisessa suhteessa.

    • 5ja6

      Hän pahoinpitelee ja edelleen asut hänen kanssaan!!! Jälleen yksi läheisriippuvainen.

    • oiiuo

      Olet tosiaan läheisriippuvainen. Normaali ihminen hakeutuu eroon tuollaisesta haitallisesta parisuhteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe