Virheistä ei kerrota!

onko_tämä_yleistä

Olen yhdessä aika hirveässä tehtaassa töissä tuotantotöissä. Ongelma on, että virheisiin ei puutuja ja jos jotain olen tehnyt väärin, siitä kuulee viimeistään tyyliin kahvihuoneessa vanhempien työ"kavereiden" supistellessa toisilleen, että taas toi yks veti koko satsin suteen. Ensimmäinen tapaus oli, että tein yhden satsin valmiiksi, se lähti asiakkaalle ja sen jälkeen oli kuukausien tauko, sen jälkeen tein samanlaisen satsin, ja molemmat olikin virheellisiä, kun kukaan ei missään vaiheessa kertonut, että käyttämässäni menetelmässä oli ollut virhe, jota en itse olisi mitenkään voinut yksin päätellä!! Sama meno ihan kaikessa. Laadunvalvontaa ei ole ja jokainen vastaa itse kaikesta. Aina kun yritän tiedustella toisilta työntekijöitä että onko homma nyt varmasti näin, niin vastaus on "en mä tiedä, oon vain töissä täällä". En saanut edes minkäänlaista koulutusta koko työpisteelle vaan kaikki piti kokeilemalla kokeilla että pääsee alkuun.

5

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • urakkatyössä

      Valitettavasti työkaverisi ovat oikeassa. Heidän tehtävänä on tehdä omat työt, jotka jäävät tekemättä, jos he rupeavat vahtimaan toisten töitä.

      Sinun perehdyttäminen ja opastaminen kuuluu esimiehelle tai jollekin sellaiselle työntekijälle, jonka kanssa on sovittu opastamisesta ja jolle maksetaan siitä.

    • Tuottavuusloikka

      Kunnon tehtaassa on laadunvalvontajärjestelmä ja erillinen tarkkuusmittauspaikka. Niksien oppimiseen ja kokemuksen kertymiseen menee muutama vuosi. Ongelmia takuulla tulee eteen ja tulee virheitä ja törmäyksiä koneilla. Niiltä ei kukaan voi välttyä, nähty on.

    • Idearikas

      Eipä ne tehtaat mitään paratiiseja olekaan. Jos se olis helppoa ja mukavaa niin pomo tekis itse ne hommat.

    • eimulmuuta

      Kuulostat epäpätevältä työhösi.

    • työluuseir

      Muakin alkoi nyt vituttaa kun olen kysynyt neuvoa yhdeltä työkaverilta mun tekemisistä, eli tarkistuttanut ne hänellä. Olen nimittäin vielä uusi ja työni on aika monimutkaista ja on paljon poikeuksia ja poikkeuksien poikkeuksia. Työkaveri sanoi vaan että ok, pistä eteenpäin. Tämä työkaveri on ollut tuolla töissä jo vuosia joten hänen olisi kyllä pitänyt huomata nämä virheet. Virheet olivat vielä näin jälkikäteen aika ilmeisiä kun tiedän nyt miten asia olisi pitänyt tehdä, mutta aikaisemmin en tiennyt, osittain tein vähän vääriä päätelmiä kun kokonaisuuden hahmottaminen on vielä aika haastavaa. No viime viikolla tuli sitten bumerangina pari mun työtä takaisin korjattavaksi ja vielä mukavien komennttien saatteleman, ettei tommoisia virheitä oikein saisi tehdä. No opinpahan kun teen työni kahteen kertaan, työnantaja kiittää kun menee aikaa. Saapas nähdä montako tulee ensi viikolla takaisin. Tämä vaan vähän lisää ressiä kun asiakkaa ei oikein tykkää kun menee heilläkin tähän aikaa ja rahaa. Tällä hetkellä ei tekisi mieli mennä ollenkaan töihin ja tunnen itseni idiootiksi. Jotenkin ajattelen että mun olis pitänyt osata noi virheet itsekin tajuta, mutta kun ei kun asiaa on ollut niin pirusti opeteltavana. Tunnen että ole liian epäpätevä työhöni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe