Mitä työtehtäviä MOPA ssa määrätty ?

MOPAtehtäväkirjo

Nyt kun on keskusteltu tuosta MOPA an joutumisen prosessista, 1,2, ja 3 linjasta jne. niin olis varmaan kaikille valaisevaa kun MOPA ssa olleet tai niistä jotain tietävät kertois, minkälaisia tehtäviä niissä on määrätty ? Eli mihin työtehtäviin ja kuinka pitkiin jaksoihin ?

32

377

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vastuunsiirto

      Eihän siellä määrätä (juridiikkaa..), vaan ovelasti kiristetään, ja asiakas suostuu, kun karenssilla uhataan..... Vastuu on siis vain asiakkaan ! Ovelaa !

    • Ei sinne joudu ellei itse halua - ja ellei ole oikeasti osatyökykyinen tai selvästi päihdeongelmainen. Täältä luettua huuhaata ei kannata uskoa. Työttömiä on niin paljon, ettei jokaiselle työttömälle ehditä järkätä mitään kuntoutushömppää.

      • ettämitä123

        voiko tälle palstalle eksyä noin pihalla realiteeteistä oleva ?!? TODELLAKIN joutuu, en tiedä missä kuplassa elelet.


      • Höpsis, mene muualle trollaamaan.


      • MnuakinPakotetaan

        typ tai mopa on nyt "tarjolla" työttömille.
        Ja sinne joutuu, koska viime hallituksessa, sdp ihalainen, ( ymmärtämätön tv ministeri..). lisäsi panostusta kuntouttavaan mopa toimintaan, ja näin mopaa on saatavilla kaikille ! Pakolla, siis karenssin uhalla


      • MnuakinPakotetaan kirjoitti:

        typ tai mopa on nyt "tarjolla" työttömille.
        Ja sinne joutuu, koska viime hallituksessa, sdp ihalainen, ( ymmärtämätön tv ministeri..). lisäsi panostusta kuntouttavaan mopa toimintaan, ja näin mopaa on saatavilla kaikille ! Pakolla, siis karenssin uhalla

        Sillä mitä joku ministeri höpöttää on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, mitä oikeasti tapahtuu. Ei kunnilla ole reursseja tunkea tuhansia työttömiä mihinkään kuntouttaviin höpöhöpöihin.


      • TehokastaMopaa

        suomen kokoomus-sdp landiassa jokainen kanta suomalainen työtön kyykytetään, moniammatillisesti, tehokkaasti ja ilman omantunnon tuskia.
        Kyykkyyn vaan, kuin 1918 tammisaaressa, siellä on muuten pohjois euroopan suurin joukkohauta !! Massa-tuhonta 1918 on kuin avo massa-tuhonta 2016.


      • sossupummeiltapassitpois
        outsider1 kirjoitti:

        Sillä mitä joku ministeri höpöttää on hyvin vähän tekemistä sen kanssa, mitä oikeasti tapahtuu. Ei kunnilla ole reursseja tunkea tuhansia työttömiä mihinkään kuntouttaviin höpöhöpöihin.

        ehkä ne jättää toivottomimmat sossuluuserit rauhaan tai jotain, mene ja tiedä mutta kyllä nämä työkkärin kotkotukset on jo useana vuosikymmeninä kaikkia koskeneet, kaikkia ns normaaleja työttömiä siis. jos olet rajannut itsesi johonkin kuplaan jollain diagnoosilla, niin se on poikkeus, ei vakio käytäntö. kuplassa eläjillä on aina oma eri todellisuus josta käsin maailmanmeno on yhtä jäätelön syöntiä, nakke nakuttajan lukemista ja videopeliä, oli se sitten elämäntapasossuilija, miljoonaperijä tai virastoelitistivirkailija.


      • Tietysti työkkärissä joutuu käymään n. kerran vuodessa, mutta ei siellä mihinkään kuntouttavaan huuhaahan joudu ellei itse välttämättä halua tai ellei käyttäydy tosi dorkasti.


      • kelaMaksut

        kyllä joutuu, ja karenssiilla uhittelevat ! ja mopaan joutuu pakolla !

        Ikävä kyllä se te toiminta on tällaista ! Kaupungit säästää kela maksu menoissa ja työttömiä siksi kyykytetään urakalla !


      • kelaMaksut kirjoitti:

        kyllä joutuu, ja karenssiilla uhittelevat ! ja mopaan joutuu pakolla !

        Ikävä kyllä se te toiminta on tällaista ! Kaupungit säästää kela maksu menoissa ja työttömiä siksi kyykytetään urakalla !

        Jostain syystä tässäkään ketjussa ei ole yhtään vastausta aloittajan kysymykseen, että millaisiin työjaksoihin joku ihan oikeasti on joutunut typin kautta. Voin itse kuuden vuoden tyttömyyskokemuksella vastata, että ei minkäänlaisiin. Ainoastaan pariin lyhyeen kurssiin on panostettu karenssin uhalla. Toki olen myös aina uskottavasti osannut kertoa suunnitelmista, enkä ole hyväksynyt työnhakusuunnitelmaan mitään kuntouttavaa tai vastaavaa. Jos menee työkkäritapaamiseen örisemään umpijurrissa niin epäilemättä voi löytää itsensä jostain kuntoutettavien puuhapajalta.


      • SäälistäVaiArmosta

        Esim. Minut on painostettu karenssilla uhaten mopan kautta juuri noihin moniin edellä mainittuihin huuhaa toimiin. Eli uskon, että totta noi kokemukset on. Ei ihmiset turhaan näistä mielettömyyksistä puhu. Tämä on sitä arkipäivää massa-työttömyys, leipäjono suomessa.
        Jos sinä olet säästynyt toimenpiteiltä, niin se on ihme, tai olet niin toivoton tai säälittävä tapaus, että jättävät rauhaan ? Mikähän on se syy ?


      • SäälistäVaiArmosta kirjoitti:

        Esim. Minut on painostettu karenssilla uhaten mopan kautta juuri noihin moniin edellä mainittuihin huuhaa toimiin. Eli uskon, että totta noi kokemukset on. Ei ihmiset turhaan näistä mielettömyyksistä puhu. Tämä on sitä arkipäivää massa-työttömyys, leipäjono suomessa.
        Jos sinä olet säästynyt toimenpiteiltä, niin se on ihme, tai olet niin toivoton tai säälittävä tapaus, että jättävät rauhaan ? Mikähän on se syy ?

        Okei, millaisiin töihin olet tarkkaanottaen joutunut? Kävin TYP:issä kerran ja totesivat, etteivät voi auttaa. Tuskin varsinaisesti olin liian toivoton kun paikka näytti olevan suunnattu päihdeongelmaisille yms.


      • ByroB
        SäälistäVaiArmosta kirjoitti:

        Esim. Minut on painostettu karenssilla uhaten mopan kautta juuri noihin moniin edellä mainittuihin huuhaa toimiin. Eli uskon, että totta noi kokemukset on. Ei ihmiset turhaan näistä mielettömyyksistä puhu. Tämä on sitä arkipäivää massa-työttömyys, leipäjono suomessa.
        Jos sinä olet säästynyt toimenpiteiltä, niin se on ihme, tai olet niin toivoton tai säälittävä tapaus, että jättävät rauhaan ? Mikähän on se syy ?

        Mikset sitten vastaa apn kysymykseen?
        On tullut sama käsitys kuin outsider1:lle; näillä sivuilla liioitellaan kuntouttavaa työtoimintaa kuten kaikkea muutakin. Ilmeisesti saat jotain sossusta ja olet saanut tmt:a yli 300pv?
        Erityisesti kiinnostaa, mitä sossusta mitään saamattomat joutuu tekemään. Olen kysynyt sitä aiemminkin näillä sivuilla, mutta vastauksia ei ole kuulunut.


      • eriarvoistasakkia

        onko sossussa oleva ja sossun ulkopuolinen eri kastin väkeä ? onko ohjeet näide käsittelyssä ?
        miksi pakolais turisteilla ei ole karenssi uhkaa ? ihmettelen, kun ne ei ole koskaan veroja suomeen maksaneet....silti saavat täydet edut.....


    • inari24kö

      siis eikö täällä enää käy ns normaaleja työttömiä palstalla vai onko tämä joku suurkaupunkien ulkopuolinen periferia-chat, inari 24, kitee 24, pietarsaari24, koli 24, vai mikä on ??!?
      Jos työkkäri on antanut edes kokonaisen vuoden olla rauhassa, on se jo upea saavutus. Kaksi vuotta, ja alkaa sellainen pommitus ja savustus, ja ilmaistyöt kutsuu. Nyt kun yhdistelen vähän aiempien pakkotyöleirieni ihmisiä, niin yksi asia mikä sieltä erottuu selkeästi on, että kohtalaisen suurella osalla sakkia, 60 - 70 %lla on pääsääntöisesti kaikki koulut peruskoulun jälkeen jäänyt käymättä. Tiedä sitten miten se tähän liittyy, mutta jotenkin vaan tuntuu että täällä ei ns. koulutuksen saaneita ammattimiehiä pyöri. Niin että käytännössä joka iikan täällä luulisi jo olleen pakko-ilmaistöissä jo useammankin kerran. Sen tiedän kyllä, että sossu-fiksautuneet luottotiedottomat kulkee kuin tuonelan borgit, vailla karrenssien pelotteita kun ulosotossa pikavipit ja muut elämän horjahdukset, ja ihan sama saako palkkaa, työkkärirahaa, karenssia, palkkatukea vai ei kun ne ulosmitattaisi kuitenkin suurimman osan lyhennyksiin ja sossu maksaa sen oliko sen minimin 360 eur.

      • No minulla on takana lukio & keskenjääneet yliopisto-opinnot. Luottotiedot eivät ole menneet, joskaan sillä ei ole hevonpeffan verran tekemistä työkkärin toimenpiteiden kanssa. Edelleen kiinnostaisivat ihan konkreettisesti tarina, millaisiin "pakkotöihin" jengiä on pistetty ja miten pitkäksi aikaa. Sitähän AP kyseli. Epämääräinen höpötys, miten kaikki laitetaan kohta pyyhkimään vanhusten pyllyjä jne. ei kiinnosta ketään järkevää ihmistä.


      • Trolliko
        outsider1 kirjoitti:

        No minulla on takana lukio & keskenjääneet yliopisto-opinnot. Luottotiedot eivät ole menneet, joskaan sillä ei ole hevonpeffan verran tekemistä työkkärin toimenpiteiden kanssa. Edelleen kiinnostaisivat ihan konkreettisesti tarina, millaisiin "pakkotöihin" jengiä on pistetty ja miten pitkäksi aikaa. Sitähän AP kyseli. Epämääräinen höpötys, miten kaikki laitetaan kohta pyyhkimään vanhusten pyllyjä jne. ei kiinnosta ketään järkevää ihmistä.

        Kummallista, jos työkkäristä ei ole tullut mitään pakollista toimenpidettä, kun sulla ei ole edes ammattia. Karenssia pukkaa, jos ei mene työvalmennuksiin yms.


      • Trolliko kirjoitti:

        Kummallista, jos työkkäristä ei ole tullut mitään pakollista toimenpidettä, kun sulla ei ole edes ammattia. Karenssia pukkaa, jos ei mene työvalmennuksiin yms.

        Jos tarkoitat valmennuksella jotain kursseja, niin onhan niitä joutuvat pari lyhyttä käymään. Mutta ei niitä kurssejakaan loputtomasti ole tarjolla. Mihinkään kuntouttavaan ei todellakaan joudu jos on työkykyinen.


      • Trolliko
        outsider1 kirjoitti:

        Jos tarkoitat valmennuksella jotain kursseja, niin onhan niitä joutuvat pari lyhyttä käymään. Mutta ei niitä kurssejakaan loputtomasti ole tarjolla. Mihinkään kuntouttavaan ei todellakaan joudu jos on työkykyinen.

        Joo, tuo kuntouttavaan joutuminen saatta olla aluekohtaistakin. Itsekään en ole joutunut kuntouttavaan, mutta monenlaiset kurssit käyty. Onneksi olen nyt töissä, mutta sekin loppunee aikanaan.


      • Trolliko kirjoitti:

        Joo, tuo kuntouttavaan joutuminen saatta olla aluekohtaistakin. Itsekään en ole joutunut kuntouttavaan, mutta monenlaiset kurssit käyty. Onneksi olen nyt töissä, mutta sekin loppunee aikanaan.

        Lain mukaan kuntouttavaan voidaan laittaa vain, mikäli ei kykene töihin tai normaaleihin työvoimapoliittisiin toimenpiteisiin. On mahdollista, että jossain pikkukunnassa lakia kierretään ja tungetaan kuntouttavaan vähän kaikki tilastojen ja talouden kaunistamiseksi. Jos joutuu kuntouttavaan perusteetta kannattaa toki tehdä valitus eteenpäin.


    • TyöttömiäjoYliMiljoona

      Tossa yllä väitettiin, ettei muka joudu typ mopa yms toimiin, - mutta mutta, kun nykyään ikävä kyllä joutuu. Ja Ei voi enää kieltäytyä. Näin on esim. E-Suomessa.
      Ilmeisesti mopaan ollaan satsattu lisää rahhaa ja sitä toimintaa on laajennettu, ( - sdp-ihalainen, tv ministeri, panosti mopaan...). Nyt se tulos näkyy. Mielivalta on lisääntynyt. ( - ovelasti , sotkematta omia käsiään, ahneet kokoomuskeput käyttää likaisen työn tekijöinä näitä sdp ja vihreä, ja perus suomalais ministereitä, jotka sitten heikentää työttömien asemaa...).

      Esim. minut 56v mies, monta ammattia, koulutusta, työkokemusta,jne. Minua ensin te pompotti hakemaan ilmaistöihin ja palkka tuki paikkoihin, joihin en päässyt. Näitä leikki töitä tarjotaan, kun oikeita palkka töitä ei juuri ole.
      Työttömyys jatkui ja vuoden alusta jouduin mopaan, siellä aikuisten päivähoito tarjonta jatkui. Kun oikein mitään järkevää ei ole tarjolla, siis töitä. Niin yritetään sijoittaa jonnekin päivähoitoon, kuntoutumaan, tai ihan sama minne, kun vaan jonnekin. Tosiaan esitetään vakavissaan esim. työn tekoa ilman palkkaa hikipajassa, jotta ei syrjäydy... !
      Tässä yhteydessä olen kauhukseni tajunnut sen 3. sektorin aikuisten päivähoito paikkojen ja hikipajojen valtavan määrän. Ja se avo hoiva ala myös työllistää virkailijoita, yms. toimijoita, ja kapoja.. Alimpina ovat sitten ne ilmaistyön tekijät tai oleskelijat, jotka kuittaa karenssia tai on karenssilla uhaten, pakolla ohjattu näihin aikuisten päivähoito toimiin.
      Suomi on mätä, hallinto on mätä ja tuhlaa ja piilottelee hyvää työvoimaa erilaisissa leikki-puuhissa.

      Mutta ehkä esim. työkokemusta vailla oleva nuori voisi tarvita suoja työpaikkaa ? Tai alkoholisti ? tai joku muu oikeasti syrjäytynyt avohoito mielenvikaikainen ?
      Ongelma on se, että 2016 normaali työvoima joutuu tähän kyykytykseen mukaan.

      • Okei, mitä konkreettisesti olet joutunut tekemään, ja kuinka pitkiä aikoja?


      • OrjuusOnTäällä

        Minulle on pakko tarjottu, suoraan karenssilla uhaten näitä leikki töitä ja puuhailuja ilman palkkaa. Jotta en syrjäytyisi !
        Mutta olen vielä kieltäytynyt näin pervoista orjuus ja aikuisten päivähoito tarjouksista. Ja siksi karenssi pelottelu jatkuu. Ei ole löytynyt mitään palkallista puuhaa.
        Olen sanonut mopa naisille, että menisitkö itse ilman palkkaa töihin, ja siihen en ole saanut vastausta. On siirrytty nopeasti minun muka muka ongelmiin. (Mutta kun minun ainoa ongelma on palkan puute ).
        Kuulemma se karenssi tulee, jos venkuloin vielä vastaan. Tämä toiminta on asiatonta ja ammattitaidotonta, heikosti sivistyneiden ihmisten harjoittamaa tyranniaa, joten olen pyytänyt siirtoa te keskukseen. Mutta siihenkään ei ole vielä reagoitu. Vain painostus jatkuu. Siis tilanne on vielä auki.

        Moni alistuu painostuksen ja uhkan alla ja menee hikipajaan, tekee töitä tai oleskelee ilman palkkaa, sen tiedän. Eivät kestä painostusta tai haluavat vaan jonnekin pois pahasta.
        Painostus on niin kovaa, että moni menee, tunnen monia täysin terveitä ihmisiä jotka oleskelee aikuisten päivähoidossa tai hikipajoilla.


      • SotamiesSveik

        Kannattaa lukea se kirja, sotamies Sveik, ja lisäksi 1930-40 L aitoja elettyjä keskitysleiri kokemuksia, niin ymmärtää tämän suomalaisen työvoimahallinnon ja typ mopa järjestelmän ja avo leiri järjestelmän, leipäjonojen, massa-työttömyyden perimmäisen idean !! Ja myöskin hallinto kapon sielun rakenteen.


      • PahastiKyykytetty

        Tosiaan, on aika huvittavaa asioida mopa sydeemissä ! Meno ja Olo on kuin sotamies Sveikillä !
        Mielivaltaa, työtön on se uhri joka edestämme annetaan.
        Itse sain karenssin kun en menny ilman palkkaa kuntoutumaan työpuuhasteluun.


      • HarmaaseenTalouteen

        Työttömällä ei ole oikeutta kieltäytyä mielivallasta.
        Ja kun saa karenssin, niin ainoa keino on varastaa tai siirtyä harmaaseen talouteen.
        Alkaa sellainen yhteiskunnasta irtautumisen kierre......


      • KokomusLeipäjonot

        Vähitellen sitä alkaa pitää normaalina kepukokoomussdp elämäntapaa, keinottele ryöstä raiskaa huijjaa valehtele, niin rikastut !


      • jujlhjhloh

        Ihan sama kuka istuu hallituksessa. Istui siellä SDP,Kokoomus ,Perussuomalaiset tai joku muu nin nämä työkokeilut on saanut pyöriä ja hyväksynnän muodossa jos toisessa.

        http://www.ts.fi/mielipiteet/lukijoilta/2669268/Kuka haluaa ilmaiseksi toihin

        http://yle.fi/uutiset/osallistava_sosiaaliturva_tyottomat_pakkotyohon_vai_voiko_pakottamalla_osallistaa/7342150

        Ainoa taho joka on tähänasti pitänyt työläisten puolta ja pannut vastaan näissä asioissa on ammattiliitot:

        http://www.proliitto.fi/uutiset/jarjestopro/pro-sai-puolet-sopimuksistaan-maaliin-maaraajassa

        Noille mielivaltaisille kokeiluille saiai tulla loppu.Silloin kun teetetään työtä maksetaan palkkaa ja siitä kerrytetään eläkkeitä.Eläkevajetta on kyllä osattu huutaa ja eläkeikää nostaa.Ei kai niitä eläkkeitä kerry jos työtä teetetään ilman palkkaa sosiaalisesti. On tämä varsinainen kommunisti valtio nykyisellään.


    • VainpalkkaPuuttuu

      Viihteenä kun ottaa mopa hoidon, niin siin saa aitoa byrokratia viihdettä, virkatyönä tehtyä.
      Tässä viihtyessä kun vielä itte saisi palkan, niin mikä ettei...
      ja yhdel virkailijalla oli aika makee pers. sitä katselin himmoiten.

      • ythuj758i67u

        Tuosta tulikin mieleeni ja sopii viestiaiheen alaisuuteenkin, niin voiko omaa kohtelua helpottaa seksuaalisilla palveluilla siellä Mopassa ? meinaan jos keski-ikäiset naiset haluaisivat vähän harrastaa tai jotain.... pitänee tiedustella


      • sadomasotypmopa

        Se on virallista toimintaa ja ei ne normal. sex liittyvät asiat sinne kuulu.
        Enemmänkin on kyse henkisestä terrorista, alistamisesta, vallasta, joka tietysti pelaa aivan sado-masokismin keinoin, siis pervoa lhenkistä alistavaa kyykyttävää sex toimintaa se kuitenkin on.

        Olen huomannut että tuollainen vanhempi virkatäti haluaa valtaa ja tykkää kyykyttää esim. juuri tällaistä 56v miestä. Tässä on kyse sukupuolesta, sanan vallasta, ehkä taustalla perhe elämänkin vallanjaosta, huonoista mies kokemuksista, jne......
        Voin siis itse tarjota virkailijalle vaihtelua arjesta, voin tarjota henkisen ylivallan ja onnistumisen tunteen itse alistumalla. Ja kieltäytymällä voin tarjota vavahduttavia agressio tunteita. Jotka voi virkailijan elämästä muuten puuttua. Joten olen kuin suuri hyväntekijä, naisen sielun ravitsija.

        Mulle on sattunut niin kuivakkaita virkailijoita, etten ole niitä edes ajatellu sexuaalisina olentoina, enemmänkin harmaana virkamies massana...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe