Minun tutulla koira haukkuu niin ett ei voi puhua-

Sapokanpoikas

kaan pitkiin aikoihin sisällä vierailulla.
Miten sen koiran hän saisi hiljenemään?

20

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PikkuRäksyjäEnTunne

      Kouluttamalla ensin omistajaa ja sitten koiraa.
      Minkä rotuinen ja minkä ikäinen koira?

      • henrjii

        koira ei hauku turhaan, se vaistoaa kaikki pirulliset narsistit ja psykopaatit


      • bessie-
        henrjii kirjoitti:

        koira ei hauku turhaan, se vaistoaa kaikki pirulliset narsistit ja psykopaatit

        Niitä on sitten aika paljon putki- ja sähkömiehissä, tavaroiden tuojissa ja nokikolareissa? Tai oravissa, jäniksissä, siileissä ja muissa koiran mielestä sen alueelle tunkevissa eläimissä?
        Tai oman perheen jäsenissä, varsinkin jos kotiin tullessaan jäävät pihalle viivyttelemään, esim. lapset kavereineen trampolle koulusta tullessaan.

        Aloitukseen. Jos koira tervehtii liian äänekkäästi ja riehakkaasti, niin paras? tapa on napakka torjuva ele, sitten jättää se täysin huomiotta, kääntää selkä ja huomioida/tervehtiä vasta kun kuono pysyy kiinni ja koira paikallaan. Silloin kannattaa kehuakin.


    • Monta-näkökulmaa

      Minun tutulla eukko haukkuu niin, että mies harkitsee kiltistä koirasta luopumista ja laittaa kaulapanta eukolle, sekä murokuppi. Eukolle oma nurkkaus.

      • siilimuori3

        Eukolle haukkupanta :)


    • metusaalem

      Kokeilkaa koiralle mielenkiintoista tekemistä..jättää teidät rauhaan!

    • väärävalinta

      Haukkuherkkää koiraa ei pitäisi ottaa lemmikiksi tiuhaan asutulle alueelle, maalla ne ovat omiaan hoitaessaan hommaansa ilmoittamalla vieraista liikkujista ja metsällä haukkuvat riistaa.

    • aloittajaaloittaja

      Mikä neuvoksi?

    • äläOtaKoiraaKerrostaloon

      Koira ei sovi kaupunkiin kerrostaloasuntoon,
      varsinkaa isot huonosti koulutettu
      haukkuva koira, ei pinikää korira ole hyväksi, jos se jatkuvasti haukkuu ja herättää naapureita,
      siinä äkkiä hermostuu talon asukkaa,
      voi tulla jopa häätö,
      jos ei saa koiraa hiljaiseksi,

    • hytinäx1

      Entä miten jos tuttusi tulee luoksesi kylään koiransa kanssa? Haukkuuko koira silloinkin sisällä koko ajan?

    • ärsytätkoiraa

      pydä ystävääsi viemään koira toiseen huoneeseen vierailusi ajaksi

      • bessie-

        Tuo ei ole kestävä ratkaisu. Satunnaisen kävijän, kuten jonkun remonttimiehen vierailun ajaksi voi, ja oikeastaan pitääkin sulkea (haukkuva tai muriseva) koira johonkin. Jos vain suinkin ehtii, niin silloinkin pitäisi komentaa ja opettaa koiraa rauhoittumaan.
        Vakituiseen vierailijaan koiran on totuttava, ja niinhän ne useimmiten tekevätkin.

        Ymmärsin ongelman olevan liian äänekäs ja pitkäkestoinen tervehtiminen/vahtihomman hoitaminen, ei siis koko vierailun ajan kestävä haukkuminen. Sen tavan saa kohtalaisen helposti kitkettyä pois, pitkäjänteisyyttä ja johdonmukaisuutta se kyllä vaatii.


      • kolmekarvakaveria
        bessie- kirjoitti:

        Tuo ei ole kestävä ratkaisu. Satunnaisen kävijän, kuten jonkun remonttimiehen vierailun ajaksi voi, ja oikeastaan pitääkin sulkea (haukkuva tai muriseva) koira johonkin. Jos vain suinkin ehtii, niin silloinkin pitäisi komentaa ja opettaa koiraa rauhoittumaan.
        Vakituiseen vierailijaan koiran on totuttava, ja niinhän ne useimmiten tekevätkin.

        Ymmärsin ongelman olevan liian äänekäs ja pitkäkestoinen tervehtiminen/vahtihomman hoitaminen, ei siis koko vierailun ajan kestävä haukkuminen. Sen tavan saa kohtalaisen helposti kitkettyä pois, pitkäjänteisyyttä ja johdonmukaisuutta se kyllä vaatii.

        jaa, kyllä meidän koirat ovat oppineet käyttäytymään kunnolla kun huonosta käyttäytymisestä seurauksena ovat joutuneet portin taakse toiseen huoneeseen, ei ole tarvinnut montaa kertaa niin tehdä kun ovat ymmärtäneet jutun juonen


      • bessie-
        kolmekarvakaveria kirjoitti:

        jaa, kyllä meidän koirat ovat oppineet käyttäytymään kunnolla kun huonosta käyttäytymisestä seurauksena ovat joutuneet portin taakse toiseen huoneeseen, ei ole tarvinnut montaa kertaa niin tehdä kun ovat ymmärtäneet jutun juonen

        Totta kai tuo toimii, onhan koiralle tosi kova rangaistus tulla poistetuksi porukasta.
        Kai koiran kuitenkin pitää ensin ymmärtää, että kysymyksessä on rangaistus, seuraus huonosta käytöksestä. Eihän tulijan tervehtiminen tai kohtuudessa pysyvä vahtikoiran viranhoito ainakaan koiran mielestä ole huonoa ja rangaistavaa käytöstä?
        Eri asia tietysti, jos on opetettu ettei saa tulla ovelle/eteiseen tulijoita vastaan ollenkaan ja kitkemällä kitketty vahtimisvaiston aiheuttamat reagoinnit kokonaan pois.


    • aloittajaaloittaja

      Koira haukkuu aina kun jokin liikkkuu pihalla, puhelin soi, vieraita tulee siihen taloon yms.

      • osahaukkuuosaei

        se on kuule sen homma, et kertonut vielä minkä rotuinen se on


    • hgvjjhghgk

      Haulikolla hiljenee varmasti. ;)

    • Koira pomottaa. Se on se vika. Sen voi korjata kyllä, mutta se tarkoittaa että sun tuttavasi pitäisi ruveta katsoa koiraa vähän eri silmällä.
      Mulla oli sekarotuinen hauva, jossa oli susikoiraa, labradoria ja karjalan karhukoiraa. Päästin sen pomokseni, kun en tajunnut koiran kasvatuksesta mitään. Siitä tuli loppujen lopuksi räksy joka haukkumalla komensi mut. Löysin sitten kirjan nimeltään Koirankorjauskirja. Luin sen ja tajusin että tuohan komentaa mua, ja närkästyin pahanpäiväisesti. Koira! Mua! Kirjan mukaan piti tehdä korjausliike niin, että en katsonut enkä puhunut koiralle yhteen päivään. Kävimme lenkille ja se sai ruokaa, mutta siinä kaikki, enkä missään vaiheessa en katsonut sitä enkä puhunut enkä silittänyt.
      Sillä oli maaginen vaikutus. Esim. pihalla joku metelöi. Koira alkoi haukkumaan, mä en välittänyt ollenkaan. Normaalisti olisin (turhaan) komentanut. Vaikka koira alkoi haukkumaan ovea, se kuitenkin jatkoi hommaa niin että tuli haukkumaan mua. Ikään kuin että daiju, eiksää tajua että mä puhun sulle, tee jotain! Ja kun vaan käännyin pois, se tuli mun perään, koetti katsoa mua silmiin. Lopulta se antoi periksi ja lopetti ite haukkumisen.
      Seuraavana päivänä rupesin komentamaan sitä heti kun näin että korvat nousi kiinnostuksesta. Terävä "tsch" teki terää. Ja menin koiran ja oven väliin ja lähetin sen pois. Ja tämä on tärkeää: en voinut antaa enää huomiota sille kun se tuli mun luokse. Jos halusin silittää, mun piti tehdä se vasta kun olin käskenyt sen mun luo.
      Se kesti muutaman viikon, mutta sitten koira alkoi tajuamaan että perheessä on uusi pomo, ja ihan kuin se olisi rentoutunut. Pomous tuotti sille myös vastuuta josta se nyt vapautui.
      Tämä siis toimii, mutta on kokonaisvaltainen projekti. Millään muulla ette saa kestävää muutosta.

    • hannuniemi

      pitääkö sille vain huutaa tarpeeks kovaa tai napauttaa jollain esineellä?

    • Pari vuotta sitten, kun viimeksi kirjoiteltiin koirasta ja sen haukusta.
      Aika-lailla samoin kirjoituksinkin.
      Kirjoitin tämän muiston:
      Kaveri ampui Pysty-Korvansa.
      Ei haukkumisen vuoksi, vaan Koirasta Koirasta tuli vanha ja käheä-ääninen.
      Hän teetti nahkasta rukkaset.
      Metsästys-koiran karva on tuuheata ja lämpöistä.
      Sanoi kaveri.
      -
      Muistakaa vanhukset siis kurlata ennen Karaokea.

      H.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe