Onko ylibuukkaus kovinkin yleistä?

Odotteluksi_meni

Onko Finnairin lennoille ylibuukkaus kovinkin yleistä? Olen matkustanut Finskillä vuosien ajan, muilla lentoyhtiöillä luonnollisesti myös. Ikinä ennen ei ole tapahtunut sitä, etten olisi mahtunut lennolle. Nyt tapahtui paluumatkalla.

Vietin aikaa kentällä mm. tsekkaamassa niiden sivuilta mitä ne maksaa korvausta. Niillähän oli jopa taksat eri pituisille lennoille! Uskomatonta, se pistää ajattelemaan että ylibuukkaus on yleistä.

Ja arvelen, että jouduin kohteeksi, koska olin matkalla yksin, en kumppanin kanssa enkä mihinkään isompaan seurueeseen kuuluen. Näin että myös joku nuori mies oli samassa tilanteessa, yksin hänkin. En tiedä minne hän joutui, itse pääsin matkan myöhemmin tuntien päästä. Onneksi ei oltu missään toisella puolen maailmaa kuitenkaan.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta tai muiden lentoyhtiöiden ylibuukkaustilanteista?

42

3023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OverBooked

      Kaikki lentoyhtiöt ylibuukkaavat ympäri maailman.

      • Odotteluksi_meni

        Niin kyllä, mutta kyselinkin omakohtaisia kokemuksia. Ylibuukkaus perustuu faktaan, että kaikki eivät savu lennoille ja ylibuukkauksella ei ole näissä tapauksissa käytännössä merkitystä.

        Luultavasti jouduin kohteeksi paitsi siksi, että matkustin yksin, myös siksi, että en ollut varannut mitään lento hotelliyhdistelmää. Hotellin varasin bookingin kautta ja sen varaukset ovat aina menneet kohdalleen.

        Tein korvaushakemuksen, saa nähdä miten nopeasti ne tämmöisiin ylipäätään reagoivat.


      • Anonyymi

    • bookk

      liian harvoin tollanen onni osuu kohdalle. Olen aina saanut lahjakortit heti, joten vähän epäilyttää toi, että saisit enää jälkikäteen mitään korvauksia ainakaan ruokailuista jne. Lahjakortin arvohan on usein enemmän kuin koko lentojen hinta, joten kukapa ei haluisi joutua tohon tilanteeseen. Yksinmatkustavat yleensä siirretään bisnekseen, mut onhan kone saattanut olla jo niin täynnä että et ole päässyt lainkaan mukaan. Ei lentoyhtiötä kiinnosta hotellivarauksesi. Lennolle pääsee varmimmin, kun omistaa tarpeeksi tasokkaan mailikortin, maksaa "takuuhinnan" eli yleensä Euroopan lennoilla 1 300 eurosta ylöspäin tai on erityismatkustaja eli pyörätuolissa ym.

      • Odotteluksi_meni

        Sain 15 euron arvoisen ruokailukupongin heti paikan päällä. Korvausta eivät paikan päällä maksaneet, vaan kehottivat tekemään korvaushakemuksen, jossa annetaan tilinumero. ja kuten kerroin, niin Finskillä näytti olevan valmis taulukko, jossa korvaussummat perustuvat matkan pituuteen.

        Finnairin sivuilla on lomake, jossa oli valmis vaihtoehto sille, että antaa palautetta ylibuukkauksesta. Sain ensin automaattivastauksen englanniksi, että palautteeni on vastaanotettu. Tänään tuli myöhemmin vastaus suomeksi, siinä kehotettiin säilyttämään tositteet vuoden ajan. Tapauksellani on numero, mutta ei se systeemi niin kehittynyt ole, että sen käsittelyvaihetta voisi klikkaamalla seurata. Jos ei mitään kuulu vähään aikaan, soitan asiakaspalveluun.

        Kokemus tuokin, maksavat tai ei. Rahallisesti 125 euroa ei heiluta talouttani suuntaan tai toiseen. Onneksi toisen yhtiön kone lähti kohtuuajassa. Jossain vinkuintiassa olisi voinut olla orpo olo. Nyt oltiin sentään Euroopassa.

        Mieluummin tämä kokemus kuin olla erityismatkustaja pyörätuolissa.


    • Ylibuukkaus

      Minulle on sattunut Finnairilla kaksi kertaa niin, että lähtöselvitystä netissä tehdessäni on ilmoitettu ylibuukkauksesta ja kysytty halukkuudesta siirtyä toiselle lennolle. En suostunut ja pääsin molemmille lennoille normaalisti.

      Luulen, että asiaan vaikutti se, että minulla on Finnairin kanta-asiakaskortti, tosin ihan Basic-tasolla. Myös minä matkustin yksin ja olin varannut lennot ja hotellit erikseen. Ostamani lentoliput olivat kaikki tarjoushintaisia.

      Ylibuukkaus on varmaan yleisempää suosituilla reiteillä ja kesäkuukausina. Omat lentoni olivat Helsingistä Lontooseen ja Helsingistä Nizzaan 2-3 vuotta sitten kesä-heinäkuussa.

      • Odotteluksi_meni

        Olisikohan tuolla kanta-asiakaskortilla merkitystä? En ole viitsinyt sitä ottaa, koska käytän muitakin lentoyhtiöitä ja kortteja on muutenkin ihan liikaa.

        Omakin reittini oli hyvin suosittu, en vain viitsinyt mainita kaupunkia, jotta kukaan ei tunnista. Finnairin ja toisen yhtiön lennot olivat suunnilleen samanhintaisia, mutta valitsin Finskin parempien lentoaikojen vuoksi, erityisesti tämän paluun, joka oli keskipäivällä ja oli ilmeisesti muidenkin mielestä sopiva.


    • jurig

      On kokemuksia.Se on ihan normi toimintaa lentoyhtiöiltä.
      Luottavat siihen todennäköisyyteen että aina joku jää lennolta pois.

    • rähjääntynyt

      Minulle tapahtui Montevideossa Uruguayssa vastaava tilanne.Lentoyhtiö oli Iberia.
      Tarjosivat hyvitykseksi seuraavan päivän lennolle 500 euroa hotelliyö.
      Tarjous oli mielestäni erittäin hyvä mutta työtilanteen vuoksi en voinut suostua.
      Mainittakoon sivukommenttina että menolennolla Iberia hukkasi minun matkalaukun eikä sitä löytynyt ikinä.Siitä sain korvauksia 1200 euroa.

    • Odotteluksi_meni

      Kiitos kun kerrotte kokemuksistanne! Olen jostain syystä turhautunut edelleen, vaikka odotusaika oli ihan kohtuullinen ja käytin sen hyvän aterian jälkeen surffailuun.

      Matka oli hieno, en olisi suonut sen päättyvän tämmöiseen. Oli kammottava seistä siinä lähtöportilla ja odottaa, kun kaikki olivat menneet koneeseen että jääkö niitä paikkoja. Katsoa ihmisiä, joilla oli lipussa istumapaikan numerot toisin kuin minulla vain kolme kirjainta.

    • santtu-1975

      Reili pari vuotta sitten oli reittilento H:ki-Bangkok Finnairilla, lähtöselvitystä kotona tietokoneella tehdessäni tuli teksti että kone saattaa olla ylibuukattu ja kysyttiin halukkuutta mahdolliseesn vaihtoehtoiseen lentoyhteyteen, ilmoitin olevani halukas.
      Kaikki meni lentoasemalla ihan normaalien kaavojen mukaan, eikä ylibuukkauksesta mitään puhetta, kunnes koneen lähtöä odotelleessa tuli kuulutus (englanniksi) että lento on ylibuukattu ja kysyttiin vapaaehtoisia vaihtoehtoiselle reitille.
      Olin odotusaulan takaosassa ja minulla kesti hetken aikaa päästä portin tiskille, jona aikana yksi henkilö oli ehtinyt sinne ennen minua, kuuntelin hänen ja lentokenttävirkailijan keskustelua. Hänet siirrettiin samaan aikaan lähtevään Finnairin Japanin koneeseen ja jatkolento olisi sitten myöhemmin Japanista Bangkokiin. Perillä olisi noin 8h. Alkuperäisestä aikataulusta myöhässä, korvaus oli 600€ ja maksettiin saman tien tiskillä prepaid pankkikortilla johon kyseinen summa oli ladattuna.
      Itse olin sitten seuraavana jonossa ja minulle olisi kelvannut sama kuvio erittäin mainiosti (lomalle kun olin menossa, niin ei varsinaista aikatulua ollut), mutta valitettavasti koneen ylibuukkaus oli ollut vain yhden henkilön suuruinen ja matkustin sitten ihan normaalin suunnitelman mukaisesti.

      • Maksaja

        Noin juuri. Kaukolennoilla se korvaus on Finskillä tuo 600 egee. En tiedä mistä nuo aikaisemmat kirjoittajat ovat vetäneet tuon kahvikupongin. Ehkä ovat lentäneet Norwegianilla tai Aeroflotilla.


      • TuntuuOlevan

        Euroopan lennoillakin muutama satku ja uusi reititys, viime reissulla olisi kelvannut (sopinut aikatauluun hyvin) kotiin päin tullessa ja ehti kysymäänkin, mutta ensin "ehtineet" suostuivat diiliin ja se siitä.
        Edellisellä reissulla eivät kysyneet itseltä, mutta kun kaikki suorat lennot olivat täynnä pari päivää, niin ei olisi perheen kanssa oikein kiinnostanut moinen diili, löysivät ilmeisesti silloin pitkän etsimisen jälkeen jonkun jolle löytyi lento muualle kuin HELiin eli näytti tyytyväisellä ja joku kysyi ja kaveri sanoi että korvaus "oli riittävä".


      • Kotimaassakin

        Muutama vuosi sitten Blue1 lento Vaasasta Hesaan, tarjosivat 300€ mutta ei korvaavaa lentoa lisäksi. Tuo lento peruttiin loppujen lopuksi kokonaan, joten siihen tarttuneille hyvä diili jos vaihtoivat ajoissa esim. junaan.


      • Lehtijuttu

        Lännenmedian jutusta lainaus:
        "Miten matkustajalle korvataan se, että hän joutuu muuttamaan matkasuunnitelmiaan?
        – Asiakkaalle tarjotaan reitin pituudesta ja kohteeseen saapumisen viivästymisajasta riippuen 125 – 600 euron suuruinen korvaus, huolenpito sekä uusi reititys määränpäähän. Vaihtoehtoisesti tarjoamme lahjakorttia tai Finnair Plus -pisteitä. Jos lento siirtyy yön yli, kustantaa Finnair myös majoituskulut.

        Onko korvauksissa eroja riippuen siitä, onko koneesta jäävä vapaaehtoinen vai siihen pakotettu?
        – Vapaaehtoisesti lennolta jäävälle tarjotaan lentoreitin pituudesta riippuen 125–300 euron suuruinen korvaus, huolenpito sekä uusi reititys määränpäähän. Asiakas voi halutessaan valita korvauksen Finnair Plus -pisteiden tai lahjakortin muodossa. Lahjakortin summa on noin 50 prosenttia käteiskorvausta suurempi, ja asiakas voi käyttää sen uuden Finnair-lennon ostoon vuoden sisällä."


      • ylibuukattu

      • Päivänhinta
        ylibuukattu kirjoitti:

        Täällä Finnairin ohjeet: http://media.finnair.com/files/pdf/travel_plans_FI_EN.pdf

        Tähän mennessä ei ole tullut "tarjousta" sähköpostilla, vaan on kysynyt netin chekkauksessa onko vapaaehtoinen siirtämään lentoansa ja hintoja ei ole kerrottu.
        Ko. pdf hinnat näyttäisi artikkelista päätellen olevan tuplaten, jos asiaa aletaan tarjoamaan vasta portilla.
        Ja vaikka kahdella edellisellä kerralla tuli kysely nettichekkauksessa, niin siitä huolimatta portilla oli käännytyksen tyrkytys käynnissä, eli vapaaehtoista ei ollut löytynyt tai sitten riittävän montaa.


      • koponkikorvattu
        Maksaja kirjoitti:

        Noin juuri. Kaukolennoilla se korvaus on Finskillä tuo 600 egee. En tiedä mistä nuo aikaisemmat kirjoittajat ovat vetäneet tuon kahvikupongin. Ehkä ovat lentäneet Norwegianilla tai Aeroflotilla.

        Finnairilla Joulukuussa 2007 korvaus oli lounaan arvoinen kuponki. Norwegianilla ei ole koskaan sattunut kohdalle ylibuukkaustilannetta ja Aeroflotilla en ole koskaan lentänyt.


    • Kylläkelpas

      Vuosi sitten bangkokin lento oli ylibookattu seka mennessä että tullessa. Tarjouduin vapaaehtoiseksi uudelle reititykselle. Sain molemmista suunnista 600€ lahjakortin, eli yhteensä 1200€. Lisäksi sanoin matkustaa bisnes luokassa ne korvaavat lennot. Sitä ei tarjottu mutta kysyin asiasta ja se oli heille ok.

    • Tienestiä

      Voiko ostaa jo ennakkoon ylipookauslippuja?

    • Odotteluksi_meni

      Finnair maksoi korvauksen kentälle jäännistä, kun rupesin kyselemään korvauksen perään.

      Ja kolme sivua tekstiä ylibuukkauksista, en viitsinyt sitä seliseliseliä lukea. Niiltä ilmeisesti puuttuu tiedottaja, joka osaisi tehdä jämptiä tekstiä.

    • 15plus

      Finnairilla noita ylibuukkausviestejä check-inin yhteydessä näyttää tulevan aika usein. Viimeistään portilla kysytään vapaaehtoisia ja finnair tekee ehdotuksen uudelleenreitityksestä ja korvauksesta. Niillä lennoilla joilla olen ollut, vapaaehtoisia on aina löytynyt. Kaikilla lennoilla vapaaehtoisia ei ole haettu enään portilla, ilmeisesti noilla asia on sovittu jo etukäteen (mahdollisesti check-inissä, itse tsekkaan sisään aina mobiililla).

    • Pelivaraa.paluuseen

      Ostin pari päivää sitten Norwegianilta Malagaan meno-paluu liput huhtikuulle 2017. Viikon reissun alkuperäinen paluupäivä on tiistai. Eilen huomasin että saman viikon perjantain paluulento maksaa vain 45,30 euroa. Siispä ostin välittömästi uuden (toisen) paluulipun. Nyt on varaa katsoa kumpi päivä sopii paluulle paremmin. Eikä tullut kalliiksi. Näin ollen jommalle kummalle päivälle voi myydä yhden ylimääräisen.

    • ulkomaat...31

      Lentäkää norskilla niin ei ole ongelmia.

      • fghko

        Norskin lentäjien liksa on 2000-3000 euroa/kk, joten ei voi olettaa heidän olevan kovin ammattitaitoisia.


    • Länsivalta

      Air berliniltä olin varannut lennot innsbruckiin berliinissä vaihdolla minulle ja vaimolle ja innsbruckista lähdettäessä ei meitä sitten koneeseen otettu. Olivat kovin pahoillaan mutta kertojvat syyksi että siellä oli suurin osa matkustajista matkatoimistojen kautta varanneita. Saatiin reititylset uusille lennoille ja sitten vielä parinsadan euron lahjakortti air berlinille ja luonnollisesti ruuat lentokentällä. Vaikka tietenkin silloin harmitti niin ei jäänyt paha maku suuhun.

    • Piiako

      Noi kupongit ei riitä korvaukseksi, ylibuukkauksesta heidän pitäisi myös maksaa rahallinen vakiokorvaus! Esim. korvauslennosta.com hakee noita korvauksia asiakkaan puolesta ja ottaa 25% siitä korvaussummasta.

      • santtu.1975

        Riittää se siinä tilanteessa jos sillä korvataan VAPAAEHTOINEN matkustajan koneesta poisjäänti YHTEISELLÄ SOPIMUKSELLA (matkustajan ja lentoyhtiön), silloin korvaukseksi riittää se mitä kyseiset tahot yhdessä sopuvat.
        Mutta jos kyseessä ei ole yhdessä sovittu asia, niin silloin nuo kupongit eivät ole riittävä korvaus, vaan tosiaan kyseeseen tulee uudelleen reititys ja sitten tämän uudelleen reitityksen aiheuttamasta myöhästymisestä sitten rahallinen korvaus riippuen myöhästyksen kestosta (ja lennon pituudesta).


    • Liian.vähän

      Pari kuukautta sitten 17. helmikuuta minulle ehdotettiin Bangkokissa lentoa seuraavana päivänä ylibuukkauksen takia. Finnair olisi maksanut käteen 300 euroa ja hotellikulut. En suostunut, koska en ole pikkurahan tarpeessa.

      • santtu.1975

        Itse olisin kyseiseen kuvioon vaikka voinut suostuakkin jos aikatauluun tuollainen sopisi.
        Mutta näinhän se menee, etsitään taso millä halukkaita lentopäivän siirtäjiä löytyy, jos 300€ ei riitä, niin sitten tarjotaan enemmän.


    • AYBKK

      Olen tästä nyt kyllä erimieltä. Ei portilla käydä mitään huutokauppaa ja vaikka matkustaja suostuisikin alempaan korvaukseen ekana , voihan hän hakea jälkikäteen puuttuvat korvaukset. EU laki myös sanoo että lentoyhtiön on ylibuukkaus tilanteessa annettava kirjallisesti tiedot korvaus- ja avunantosäännöistä. Se mitä itse olen muutaman kerran suostunut jäämään lennolta pois ylibuukkauksen takia, on lentoyhtiö (ei Finnair) heti tarjonnut oikeaa korvaussummaa joko käteisellä tai sitten korkeampi hintaisella voucherilla.
      Mitä tulee tuohon Bangkokin tapaukseen niin mä en olisi hetkeäkään epäröinyt ottaa rahat vastaan ja jäänyt lomailemaan yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi Bangkokiin. Eikä olis haitannut vaikka olis mennyt Suomessa yksi työpäivä rokuliksi. Harva tienaa päivässä sen 300 euroa verojen jälkeen. Niin ja mä olisin ottanut sen 300 euroa ensin Bangkokin kentällä ja Suomeen päästyään olisin tehnyt korvaushakemuksen puuttuvasta 300 eurosta.

      • Portillasäätöä

        Kyllä näitä vielä veivataan portilla, mutta siinä vaiheessa korvaussumma lienee jo vakio. Siinä kohtaa vielä etsitään löytyykö siedettävä vaihtoehto ja onko kohteeksi joutunut halukas vaihtamaan lentoja ko. korvaussummalla.
        Pari vuotta sitten kuuluttivat useampaa vuoron perään portin tiskille ja olisiko ollut viides kenelle löytyi jokin ratkaisu ja ko. henkilö kuittasi jollekkin kysyjälle, että korvaus oli riittävä.
        Vuosi sitten yritti portilla ehdotella minullekkin vasta koneeseen mennessä, mutta aiemmin haaviin otettu suostui lentojen vaihtoihin korvauksesta, omassa tapauksessa olisi edellyttänyt myös alaikäisen lapsen vaihtamista samoille lennoille, olisin ottanut ilomielin vastaan 2x300 siitä että olisin ollut perillä vasta iltapäivällä keskipäivän sijasta.
        Kummassakin tapauksessa ei tuolta Saksasta olisi ollut samana päivänä tarjolla suoria lentoja miltään lentoyhtiöltä, mutta vaihtoyhteyksien kautta varmaan olisi päässyt. Kummassakin tapauksessa tuli nettitsekkauksessa kysymys onko vapaaehtoinen vaihtamaan lentoja.


      • höpö-höpö-taas

        Jos suostuu vapaaehtoisesti jäämään lennolta pois suostuen lentoyhtiön ehdottamaan korvaukseen oli se mikä tahansa, niin ei ole oikeutettu mihinkään vakiokorvaukseen eli anomaan jälkikäteen jotakin muka "puuttuvaa" osaa.


      • Höpöpölle
        höpö-höpö-taas kirjoitti:

        Jos suostuu vapaaehtoisesti jäämään lennolta pois suostuen lentoyhtiön ehdottamaan korvaukseen oli se mikä tahansa, niin ei ole oikeutettu mihinkään vakiokorvaukseen eli anomaan jälkikäteen jotakin muka "puuttuvaa" osaa.

        Aivan faktaa ja omakohtaista kokemusta, nämä ei olisi olleet vapaaehtoisia, koska missään vaiheessa minä tai em. kutsutut eivät olleet sellaiseksi ilmoittautuneet.
        Em. noin viidestä tiskillä käyneelle etsittiin pitkään vaihtoehtoja, vasta sille viimeiselle löytyi jokin ratkaisu, kun tiskille tuli jokin konkari etsimään vaihtoehtoja ja rahalla tai voucherilla se hitaampi matka korvattiin.
        Taidat olla oikein palstan höpölöpöpöpö ihan itse.


      • HertsuP
        Höpöpölle kirjoitti:

        Aivan faktaa ja omakohtaista kokemusta, nämä ei olisi olleet vapaaehtoisia, koska missään vaiheessa minä tai em. kutsutut eivät olleet sellaiseksi ilmoittautuneet.
        Em. noin viidestä tiskillä käyneelle etsittiin pitkään vaihtoehtoja, vasta sille viimeiselle löytyi jokin ratkaisu, kun tiskille tuli jokin konkari etsimään vaihtoehtoja ja rahalla tai voucherilla se hitaampi matka korvattiin.
        Taidat olla oikein palstan höpölöpöpöpö ihan itse.

        et taida vaan itse osata englantia etkä tiedä mitä allekirjoitat kun suostut korvauksiin kentällä.


      • kylmäpeli

        Jos vapaaehtoisia ei löydy, Finnair valitsee lennolta poistettavat.


      • WinWinNääs
        HertsuP kirjoitti:

        et taida vaan itse osata englantia etkä tiedä mitä allekirjoitat kun suostut korvauksiin kentällä.

        Ei ole paperia tarjottu, kuten olisit voinut vastauksistani lukea, joku toinen siinä vieressä on voinut nimensä johonkin laittaakkin.
        Ja jos siinä tapauksessa kumpikin on tyytyväinen, niin haittaako onko vapaaehtoinen, kuten sanoin olisin ottanut ilomielin muutaman tunnin kentillä notkumisesta 600e vapaaehtoisenkin korvauksen, kun viimeksi tuo ylibookaus oli osua kohdalle.


    • Liian.vähän

      "Mitä tulee tuohon Bangkokin tapaukseen niin mä en olisi hetkeäkään epäröinyt ottaa rahat vastaan ja jäänyt lomailemaan yhdeksi ylimääräiseksi päiväksi Bangkokiin. Eikä olis haitannut vaikka olis mennyt Suomessa yksi työpäivä rokuliksi."

      Jokainen taaplaa tyylillään ja tekee mieleisensä ratkaisut. Olen käynyt Thaimaassa kymmeniä kertoja ja Bangkok tuli tutuksi jo vuonna 1977, joten tarvetta ja intoa ylimääräiselle vuorokaudelle ei ollut. Itse asiassa en olisi jäänyt sinne 600 eurostakaan. Minulla on jo pikkurahaa.

      • AYBKK

        Ihmettelen vaan miksi ihmeessä sitten ylipäätään matkustaa Thaimaahan tai muualle kun Suomen loskakelit tuntuu mukavimmilta? Kyllä mä ainakin viihdyn lämpimissä matkakohteissa paljon mielummin kuin talvisessa Suomessa.


      • Liian.vähän
        AYBKK kirjoitti:

        Ihmettelen vaan miksi ihmeessä sitten ylipäätään matkustaa Thaimaahan tai muualle kun Suomen loskakelit tuntuu mukavimmilta? Kyllä mä ainakin viihdyn lämpimissä matkakohteissa paljon mielummin kuin talvisessa Suomessa.

        "Ihmettelen vaan miksi ihmeessä sitten ylipäätään matkustaa Thaimaahan"

        Olet tyypillinen lomamatkailija, joka ei kykene tajuamaan, että matkustamiseen voisi olla jokin muukin syy kuin lomailu. Esimerkiksi liikeasiat. Olen tosin ollut Thaimaassa lomallakin lukuisia kertoja.


    • Tästäonpoistettuviesti

      Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.
      Linkki oli taas liikaa 24sen automaatille is.fi/taloussanomat/art-2000005167279.html
      Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

      • Tästäonpoistettuviesti

        Lisää aiheesta kauppalehti.fi/uutiset/toimi-nain--jos-et-paase-lennolle---korvaus-voi-olla-400-prosenttia-lipun-hinnasta/UKJwQmwG
        Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe