Passat CC 1,8 TSI: öljyä 5 L 3000 km:llä!

ei_ikuna_vagia

24

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seataudiskodavwsama

      Eli ei tsi autoa ennenkuin myyjä teettää mäntäremontin.
      Tarkkana kaupoilla.

    • VWjamaailmanvalloitus

      Mun passatissa meni vieläkin enemmän, kun oli näet öljynlauhdutin hajonnut, ja päästi moottoriöljyn jäähdytinnesteen joukkoon. Nooooo ei sitä sinne syyläriinkään loputtomasti mahtunut, ja lopulta koko satsi tuli revenneestä letkusta pihalle. Oli meinaan juhlallisen kokoinen lammikko parkkipaikalla. Olo oli kuin Texasissa 1800 luvulla: Sai seistä bootsit jalassa ja arskat päässä, keskellä isoa öljylämpärettä!

    • kyselkää

      Merkkiliikkeissä on selvät toimintatavat näihin autoihin. Ei tarvitse mitään myyjän takuita tai muita korjaamoja.

    • Voi_ihme

      Autossa on ollut tunnustettu tyyppivika, jonka merkkiliike olisi korjannut korvauksetta. Linkitetyn artikkelin kärki kohdistuu myyjäliikkeeseen, eikä autoon, mutta eihän trollitero sitä ymmärtänyt.

    • OnMuitakinVaihtoehtoja

      Noihan on VW Groupin autojen omistajien murheita. Eihän niistä sellaisen kannata pulttia ottaa, jotka ei sellaista omista. Ja jos haluaa välttyä moiselta, niin jättää kyseisen konsernin auton hankkimatta. Aika simppeliä......

    • Weetuskaa

      Olen ajanut paljon Toyotoilla ja Volvoilla, ikinä ei ole tarvinnut öljytikkua nostella ja öljyä lisäillä.

      • juhuuJaHihii

        Toyotalla, no huh! On siinä miestä rangaistu pahalla kädellä.


    • aumebe

      Ja audii, mersuu, bemarii....

    • Kantapään_kautta

      Minulla meni VW:ssa litra per 80 km. Ei palamalla vaan vuotamalla.

      Tämä tosin 37 vuotta sitten eli vuonna 1979. VW oli Kupla vuosimallia 1968. Ja syy oli ihan itsessäni: olin avannut koneen itse, vaihtanut kampiakselin kaulalaakerit (joista yksi oli sökö) ja kasannut koneen taas itse.

      Isot pojat eivät olleet kertoneet minulle, että tuollaisessa remontissa pitää totta kai uusia stefatiivisteetkin. Minäpoika kasasin vanhoilla...

      Se Kupla pilasi minulta kolme kesälomaa: kone osasi ruveta piiputtamaan tasan tarkkaan juuri kesäloma-aikana. Minulla menikin tuon Kuplan jälkeen 29 vuotta ennen kuin uskalsin seuraavan kerran ostaa Volkkarin.

      • NäinMeillä

        Mulla oli kolme peräkkäin, Ja vain siitä syystä, että en uskonut kaikkien olevan sutta ja sekundaa. Kyllä se hyvä yksilö vielä löytyisi, mutta toisin kävi.....Ja merkki vaihtui, eikä ole kaduttanut.....


    • 2012_

      "Autolle.comin TakuuTurvan ehtoihin on Nukarin mukaan tämän tapauksen jälkeen lisätty kohta, jossa kerrotaan, ettei TakuuTurva korvaa VAG -konsernin vuosimallien 2009–2011 bensiinikäyttöisten autojen öljynsyöntiä tai öljynsyönnistä johtuvia vaurioita."

      Yllä oleva linkistä lainattu antaa ymmärtää, että nuo TSI-koneiden öljynsyönti-tyyppiviat olisivat historiaa, eli korjattu eivätkä koske vuodesta 2012 alkaen olevia malleja.

    • Vielä_kuluttaa

      Ei ongelma ole mihinkään poistunut, juuri tuli korjaamolta 2015 mallin Audi, joka oli korjattavana koska öljyä kului 1,2l/1000km.
      Tässäkin tapauksessa korjausta edelsi jumalaton taistelu myyjäliikeen, maahantuojan ja asiakkaan välillä.

      • saasteVWseataudiskoda

        VW oikeutta jaetaan vasta salissa...


    • ostanuuden

      Provo. VW:ssä ei vikaa.

    • vaimistä

      Katselin tuolta ylempää, kun joku ei ollut tojosta eikä volvosta öljytikkuja nostellut ja öljyä lisäillyt. Hankalaahan se on siitä tikun reijästä lisätä...

      • Öljyä.lisää

        Lukemisen ymmärtämisessäkö ongelmia?? Öljytikkua varten on se tikun reikä,ei öljyn lisäämistä varten. Ei kukaan ole väittänyt, että öljytikun reikään sitä öljyä pitäisi lisätä. Voi hyvää päivää! Hullu saa olla, mut ei tyhmä.


      • valitettavasti_näin
        Öljyä.lisää kirjoitti:

        Lukemisen ymmärtämisessäkö ongelmia?? Öljytikkua varten on se tikun reikä,ei öljyn lisäämistä varten. Ei kukaan ole väittänyt, että öljytikun reikään sitä öljyä pitäisi lisätä. Voi hyvää päivää! Hullu saa olla, mut ei tyhmä.

        "Olen ajanut paljon Toyotoilla ja Volvoilla, ikinä ei ole tarvinnut öljytikkua nostella ja öljyä lisäillä"
        Lueppa ite oikein ajatuksen kanssa. siis "ei ole tarvinnut tikkua nostella ja öljyä lisäillä". Kyllä sen normaali ymmärtää niin, että se tikku nostetaan ja lisätään siitä reiästä öljy.


      • saivartelua

        No,ei todellakaan edes puolella sanallakaan annettu ymmärtää, että siitä öljytikun reijästä pitäisi öljyä lisätä.


    • Ölyäöljyä

      Monet naiset lisää kuulemma siitä tikun reiästä öljyä moottoriin, kun ei muuta tiedä autosta. Tämä on ihan tosi juttu,

    • nostelkaareilustivaan

      Miten öljytason voi tietää, jos sitä tikkua ei ole nosteltu? Eikä sitä öljykulutusta kukaan silloin tiedä, ei edes auton omistaja, ellei öljyvalo syty.

    • menokkelat

      Joku kirjoitteli saivartelusta. Kyllähän se trolli on, joka siihen ensi syyllistyy, ja vastineet tulee sitten perästä. Ei siitä tarvi suuttua, jos toiset on nokkelampia.

    • ennostele

      Mulla on kanssa cc passatti, enkä ole koskaan öljytikkua nostellut...

      • ropelius

        Tuliko öljytikku ylös nostamatta? Eli pukkas....


    • ennostele

      Niinkö kirjoitin? Outoa...tulkintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe