Täs pitäs nostaa painoo. HELP!

Poju14

Juu oon siis 14-vuotias poika ja mun mitat on täl hetkel 160cm ja 39-40 kg.
Mun pitäs terkkarin mukaa nostaa painoo etten joutuis minnekkää osastolle.

Oon itekki sitä mieltä et mun pitäs painaa enemmän, mutta syöminen on välillä vähän stressaavaa. Haluisin painaa sellasen 45 kiloo näin aluks ja kun pituuttahan mulle tulee lisää niin pitää myös nostaa painooki.

Haluisin että se paino koostuis suurimmaksi osaksi lihaksista ja vähemmän rasvasta.
Siinä on vaan se ongelma, että mun ikäiselle ei suositella kasvattaa lihasmassaa, koska silloin se kasvu menee lihaksiin eikä pituuteen. (näin olen kuullut)

Joten, voisko joku kertoo mulle jonku sopivan energiamäärän ja myös jonkinlaisen ruokalistan, jolla sais painon nousee. Toivoisin, että joku asiasta tietävä vastaisi. Kiitos :)

4

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • läskiiiiiii

      mä oon 13 vuotias tyttö ja voi ku oln kade sulle. oon sua 7 cm pidempi (167cm) ja MELKEE 15 KG PAINAVAMPI(54 KG)

      MITEN SÄ OOT NOIN LAIHA?? mä haluisin laihtuu sen 10 kg nii voiks kertoo mitem susta tuli noin laiha.

      mut mä harrastan urheilua joka Päivä ja syön suurin piirtein 1500 kcal jote jos haluut ns lihota nii kanttii syyä noi 2000 kcal tai enemmä. kanttii myös urheilla jos haluut lihaksik

      • Voijeesus

        Lol


    • Poju14

      Voin toki auttaa. Tällaisella ateriasuunnitelmalla sain 15 kg pois noin puolessa vuodessa.
      Heti kun oot noussu ylös sängystä juo ainakin 3 lasia vettä.

      Aamupala: Noin 200 kcal Neljänviljanhiutalepuuro (hiutaleita 1 dl ja vettä 2 dl) ja 1 omena tai jos et pidä puurosta niin 2 ruisleipää ilman voita ja kinkkua ja kurkkua päälle.
      Juomaksi vettä.

      Lounas: Noin 250-300 kcal
      Puolet lautasesta salaattia ja puolet mitä nyt sitten onkaan :D
      Juomaksi vettä.

      Päivällinen: Sama ku luonas eli noin 250-300 kcal

      Iltapala: Noin 150 kcal
      Valio Lumo - Proteiinirahka ja omena
      TAI 2 ruisleipää ilman voita ja kinkkua ja kurkkua päälle.

      Eli energiasaldo oli noin 850-950.

      Itse en enää todellakaan noudata tuollaista ruokavaliota koska oon ns. "Lihotus kuurilla."

      Sitten liikunnasta: Aivan ehdoton suosikki on kuntopyörä! Kun sillä pyöräili sen mittarin mukaan 40-48 km/h noin 30 min niin kyllä tuli hiki pintaan ja usko tai älä, mutta en harrastanut paljon muuta liikuntaa (tietysti kaikki perus jutut kuten esim. kauppaan pyöräily jne.)

      Muuten, minkäslaista urheilua harrastat? Ois ihan kiva tietää. :)

      Mun tapauksessa noudatin tuota ruokavaliota aivan liian pitkään ja sain itseni tähän kuntoon ja nykyään kaverit ei edes melkein tunnista mua.

      Mut kuitenkin, tuolla laihdut supernopeesti ja toivon, että et tekisi samaa virhettä kuin minä.

    • lisäämäärääjarasvaa

      Pistetään tähän ruokaa lisää.

      Aamupala: Neljänviljanhiutalepuuro (hiutaleita 1 dl ja vettä 2 dl) nautitaan maidon ja marjojen, hillon tai voisilmän kera ja 1 hedelmä ja lisäksi pala ruisleipää, levitettä, kinkkua/juustoa ja kurkkua/tomaattia päälle.
      Juomaksi vettä ja lasi tuoremehua

      Lounas: Puolet tai kolmasosa lautasesta salaattia salaatinkastikkeella tai vihanneksia puolet mitä nyt sitten onkaan puoliksi. Leipä levitteellä.
      Juomaksi vettä tai rasvatonta maitoa

      Välipala: jugurtti ja hedelmä/marjoja tai jugurtin sijaan pari voileipää kinkun/juuston/munan kanssa

      Päivällinen: Sama ku luonas

      Iltapala: rahka ja hedelmä/marjoja
      TAI 2 ruisleipää levitteellä ja leikkeleitä ja kurkkua/tomaattia päälle.

      Juoda kannattaa 1,5-2 litraa vettä.

      Ei muuta kuin syömään. Välipalan voi syödä myös aamupäivällä tai sekä aamu että iltapäivällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe