Peugeot 205 GTI arvo nousee kuin raketti!

Kestrol

Viimeiset hetket saada rallilegenda talliin kunnes 205 GTI:stä joutuu maksamaan lähes 10 000€.

http://www.autosijoittaja.fi/2016/08/peugeot-205-gti.html

56

1928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GroupeBrally

      Ainakin Suomessa nuo sorateiden teuvot aikoinaan hajottaneet suurimman osan noista legendoista. Hinta voisi olla hyvin enemmänkin kuin tuo 10000euron arvonnousu. Nykynyhveröt ei edes tiedä tuota mallia 205sesta.

      • Legendaton

        Mikä tekee 205 GTi mallista legendan?

        Ei minkäänlaista kilpailumenestystä, ei muutenkaan mitään erikoista, pikkuauto jossa "iso" moottori.


      • GroupeBrally
        Legendaton kirjoitti:

        Mikä tekee 205 GTi mallista legendan?

        Ei minkäänlaista kilpailumenestystä, ei muutenkaan mitään erikoista, pikkuauto jossa "iso" moottori.

        Siinä helvetin hyvä esimerkki nykynyhverö kusipäästä vastasi kun tunnisti itsensä nyhveröksi. Vai että oli se vain pikkuauto isolla moottorilla :)


      • yopelius
        Legendaton kirjoitti:

        Mikä tekee 205 GTi mallista legendan?

        Ei minkäänlaista kilpailumenestystä, ei muutenkaan mitään erikoista, pikkuauto jossa "iso" moottori.

        Eikös joku Vatanen voittanu Kankkusen ohella löysästä puhumattakaan..........


      • Korjaamollemolle
        yopelius kirjoitti:

        Eikös joku Vatanen voittanu Kankkusen ohella löysästä puhumattakaan..........

        Ai niitä putkirunkoisia 600 hv keskimoottorisia on myynnissä kymppitonnilla?

        Ostan samantien pari kappaletta.

        Tuo on hieman eri auto kuin se, minkä masa meikäläinen sai ostaa siitä lähikaupasta.


      • Legendaton
        GroupeBrally kirjoitti:

        Siinä helvetin hyvä esimerkki nykynyhverö kusipäästä vastasi kun tunnisti itsensä nyhveröksi. Vai että oli se vain pikkuauto isolla moottorilla :)

        Ja siinä erittäin mallikas esimerkki siitä, miten suomalainen mies onkin kuningas kun pääsee anonyymisti internetissä avautumaan.

        Pikkuautohan se 205 oli, iso moottori saattoi olla pieleen sanottu, ei se alle kaksilitrainen nyt niin iso oikeasti ollut.


      • GroupeBrally
        Legendaton kirjoitti:

        Ja siinä erittäin mallikas esimerkki siitä, miten suomalainen mies onkin kuningas kun pääsee anonyymisti internetissä avautumaan.

        Pikkuautohan se 205 oli, iso moottori saattoi olla pieleen sanottu, ei se alle kaksilitrainen nyt niin iso oikeasti ollut.

        Niin pikkuauto joka syrjäytti mm. Audin "isolohkon" heti kun pisti nelivetoa tulemaan pienemmällä moottorilla jolloin Audi pisti pillit pussiin ja läks hehheee. Sinä olet yhtä anonyymi kuin minäkin joten tee vaikka solmu itselles kukaan ei kaipaa tuollaista paskanjauhantaa missä ei ole minkäänlaista faktaa ;) On se kumma miten paljon Peugeot aiheuttaakin katkeruutta näissä nyky fruittaripelleissä. Mitähän merkkiä mahdat itse oikein hehkuttaa kun noin koville ottaa joku vanha Pösöön 205Gti legenda?


      • Legendaton
        GroupeBrally kirjoitti:

        Niin pikkuauto joka syrjäytti mm. Audin "isolohkon" heti kun pisti nelivetoa tulemaan pienemmällä moottorilla jolloin Audi pisti pillit pussiin ja läks hehheee. Sinä olet yhtä anonyymi kuin minäkin joten tee vaikka solmu itselles kukaan ei kaipaa tuollaista paskanjauhantaa missä ei ole minkäänlaista faktaa ;) On se kumma miten paljon Peugeot aiheuttaakin katkeruutta näissä nyky fruittaripelleissä. Mitähän merkkiä mahdat itse oikein hehkuttaa kun noin koville ottaa joku vanha Pösöön 205Gti legenda?

        Mistähän sinä nyt puhut? Minkä ihmeen audin tuo 205 GTi on syrjäyttänyt? Nelivetoinen 205 GTi? En ole koskaan kuullutkaan.

        Faktaa on hyvinkin siinä, että sinulla ei ole kaikki ihan kunnossa, ja autotietämyksesikin on pahasti hakusessa.

        205 GTi ei ole kummoinen legenda, se oli oman aikansa pikkuauto, johon oli asennettu pari mallisarjaa suuremman auton moottori, aivan perustekniikkaa siis.

        Jos joku legenda pitää hakea niin se voisi olla vaikka peugeotin ralliohjus, joka kantoi nimeä Peugeot 205 Turbo 16. Tuohan ei ole GTi, josta oli nyt puhe, eikä se ollut käytetystä numerosta "205" huolimatta mitenkään tekemisissä GTi mallin kanssa..

        Jos avasit ensimmäisessä viestissä olleen linkin, saatoit nähdä että siinä puhuttiin oikein kuvan kera 205 GTi mallista, eikä 205 Turbo 16 mallista.


      • GroupeBrally
        Legendaton kirjoitti:

        Mistähän sinä nyt puhut? Minkä ihmeen audin tuo 205 GTi on syrjäyttänyt? Nelivetoinen 205 GTi? En ole koskaan kuullutkaan.

        Faktaa on hyvinkin siinä, että sinulla ei ole kaikki ihan kunnossa, ja autotietämyksesikin on pahasti hakusessa.

        205 GTi ei ole kummoinen legenda, se oli oman aikansa pikkuauto, johon oli asennettu pari mallisarjaa suuremman auton moottori, aivan perustekniikkaa siis.

        Jos joku legenda pitää hakea niin se voisi olla vaikka peugeotin ralliohjus, joka kantoi nimeä Peugeot 205 Turbo 16. Tuohan ei ole GTi, josta oli nyt puhe, eikä se ollut käytetystä numerosta "205" huolimatta mitenkään tekemisissä GTi mallin kanssa..

        Jos avasit ensimmäisessä viestissä olleen linkin, saatoit nähdä että siinä puhuttiin oikein kuvan kera 205 GTi mallista, eikä 205 Turbo 16 mallista.

        Okei älä hikeenny trollipoju. Mutta kyllä oli se sitten 205GTi tai T16 niin kyllä ne on ihan haluttua tavaraa asiasta ymmärtäville juuri siksi että rallilegenda jolloin ei tuota voi tajuta kukaan muu jollei ole itse omistanut tai kokenut ;) Nää on vaan näitä jotka lässyttää suoli24 vaan leukojansa päivänselvästä asiasta josta eivät oikeasti mitään tiedä. Audi heitti rallissa pyyhkeen kehään mm. Peugeotin takia mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Millä sitä ajetaan rallia nykyäänkin?


      • Legendaton
        GroupeBrally kirjoitti:

        Okei älä hikeenny trollipoju. Mutta kyllä oli se sitten 205GTi tai T16 niin kyllä ne on ihan haluttua tavaraa asiasta ymmärtäville juuri siksi että rallilegenda jolloin ei tuota voi tajuta kukaan muu jollei ole itse omistanut tai kokenut ;) Nää on vaan näitä jotka lässyttää suoli24 vaan leukojansa päivänselvästä asiasta josta eivät oikeasti mitään tiedä. Audi heitti rallissa pyyhkeen kehään mm. Peugeotin takia mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Millä sitä ajetaan rallia nykyäänkin?

        Mistä sinä tiedät mitä olen omistanut? Olen omistanut kymmeniä autoja ja myös GTi mallin.

        En myöskään ole mikään poju, vaan ihan aikuinen henkilö. En myöskään ole täällä trollaamassa.

        Varmasti 205 GTi malli on haluttua tavaraa asiasta ymmärtävälle. Käyttöautoksi noista ei kyllä enää ole. Nykyiset perheautot hakkaa nuo pikkukipot kaikessa, joten nostalgiafiilikseen tuo auto menee. Jos auto on ikäisessään kunnossa, eli kaikki on rempallaan, se menee ropaajalle, jos se on virheettömässä alkuperäisessä kunnossa, sillä ei ajeta juuri laisinkaan. Eli ei käyttöautoksi.

        Ainoa mikä keskustelussa on päivänselvää, on se, että juttelit aivan eri autosta kuin mitä ketjussa on käsitelty.

        Rallikiihkoilu on outoa GTi mallin kohdalla, sillä kun ei oikeasti ole juurikaan ajettu rallia, eikä kummoisella menestyksellä.


      • GroupeBrally
        Legendaton kirjoitti:

        Mistä sinä tiedät mitä olen omistanut? Olen omistanut kymmeniä autoja ja myös GTi mallin.

        En myöskään ole mikään poju, vaan ihan aikuinen henkilö. En myöskään ole täällä trollaamassa.

        Varmasti 205 GTi malli on haluttua tavaraa asiasta ymmärtävälle. Käyttöautoksi noista ei kyllä enää ole. Nykyiset perheautot hakkaa nuo pikkukipot kaikessa, joten nostalgiafiilikseen tuo auto menee. Jos auto on ikäisessään kunnossa, eli kaikki on rempallaan, se menee ropaajalle, jos se on virheettömässä alkuperäisessä kunnossa, sillä ei ajeta juuri laisinkaan. Eli ei käyttöautoksi.

        Ainoa mikä keskustelussa on päivänselvää, on se, että juttelit aivan eri autosta kuin mitä ketjussa on käsitelty.

        Rallikiihkoilu on outoa GTi mallin kohdalla, sillä kun ei oikeasti ole juurikaan ajettu rallia, eikä kummoisella menestyksellä.

        Pösöötä sinä poju et ainakaan ole omistanut ainuttakaan puolueellisen paskapuheesi perusteella. Kovat on fruittispojujen selitykset kuten ensin sanoit anonyymisti voi esittää vaikka mitä kuningasta vitun pelle ;) Miksei 205GTi tai T16 soveltuisi käyttöautoksi? Varmaan siksi että ovat noin 25vuotta vanhempia ja harvassa koska tästä jo puhuttiin aiemmin mutta silti vievät joka osa-alueella nykyajan tylsät kipot kuin kipot mennen tullen. Oikeastaan mikä tahansa Pösöö pyyhkii paskat muilla merkeillä :D


      • Legendaton
        GroupeBrally kirjoitti:

        Pösöötä sinä poju et ainakaan ole omistanut ainuttakaan puolueellisen paskapuheesi perusteella. Kovat on fruittispojujen selitykset kuten ensin sanoit anonyymisti voi esittää vaikka mitä kuningasta vitun pelle ;) Miksei 205GTi tai T16 soveltuisi käyttöautoksi? Varmaan siksi että ovat noin 25vuotta vanhempia ja harvassa koska tästä jo puhuttiin aiemmin mutta silti vievät joka osa-alueella nykyajan tylsät kipot kuin kipot mennen tullen. Oikeastaan mikä tahansa Pösöö pyyhkii paskat muilla merkeillä :D

        Tämän tyypin kirjoitus kuvaa hyvin ajan kuvaa.
        En sitä ala sen enempää selittämään, näette itse mistä on kysymys.

        Päätän matkani tällä palstalla nyt tähän.


      • GroupeBrally
        Legendaton kirjoitti:

        Tämän tyypin kirjoitus kuvaa hyvin ajan kuvaa.
        En sitä ala sen enempää selittämään, näette itse mistä on kysymys.

        Päätän matkani tällä palstalla nyt tähän.

        Hyvä! Ei kukaan kaipaa tuollaisen idiootin kommentteja tänne. Mikä siinä Pösöössä noin koville ottaa että jaksoit tulla tänne asti lässyttämään? 205 mallina on legenda käytettiin sitä sitten tieliikenteessä käyttöautona(Gti,Rallye) tai rallissa mikä tässä nyt niin vituttaa ihmisiä? Sekö että sen mallin arvo nousee ja justiin kortin saaneet ei saakkaan näitä enää rikottavaksi vai mikä?


      • Se_tappoi
        Legendaton kirjoitti:

        Mikä tekee 205 GTi mallista legendan?

        Ei minkäänlaista kilpailumenestystä, ei muutenkaan mitään erikoista, pikkuauto jossa "iso" moottori.

        aika monta kuskia ja kyydissäolijaa omana aikanaan Suomen teillä. Ominaisuudet eivät riittäneet kuskeilla eikä autollakaan.


      • sorateidenkingit
        Se_tappoi kirjoitti:

        aika monta kuskia ja kyydissäolijaa omana aikanaan Suomen teillä. Ominaisuudet eivät riittäneet kuskeilla eikä autollakaan.

        205 GTi on vakaa ajaa mutta samalla arvaamaton varsinkin kun kuskit oli samanlaisia kuin bemaristit eli ei ajotaitoja mutta menohaluja oli kun ei ollut mikään perus 205 kyseessä eli tappava yhdistelmä.


    • eiköKäyKaupaksi

      Ei ole hullu joka pyytää, mutta hullu on se joka maksaa.

      • hulluonsejokaeitajua

        Vituttaako kun ei oo varaa? Ihan hyvä vaan ettei joka poju noita saakkaan rikottavaksi ne kun eivät osaa kunnioittaa.


      • Legendaton
        hulluonsejokaeitajua kirjoitti:

        Vituttaako kun ei oo varaa? Ihan hyvä vaan ettei joka poju noita saakkaan rikottavaksi ne kun eivät osaa kunnioittaa.

        Ketähän tuossa nyt oikeasti vituttaa....

        Miksi pösön ihan tavallista XU moottoria tai BE vaihdelaatikkoa pitäisi kunnioittaa?
        Noita on hajottamot pullollaan.

        Pikkuautojen korejakin on maailma täynnänsä, jopa 205:den.


    • Jutustelija1

      Myöhäistä niitä nyt on alkaa hamstraamaan, hinnat on jo nousseet ja kanta harventunut. Olisi pitänyt olla liikkeellä reilu 10 vuotta sitten. Silloin kun olisi ostanut 1.9 koneisia kaikki paikat täyteen niin voisi jo nyt nautiskella arvonnoususta, ja lisää on tulossa.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

      • Sijoittaja

        10 vuoden aikajänteelle saattaa toki olla parempiakin sijoituskohteita kuin vanhat pösöt.


    • Onkohanpäässävikaa

      Kyllä on tyhmää porukkaa.Maksaa nyt jostain helvetin ranskanrapeasta paalitavarasta itsensä kipeäksi!

      • pääntoimittaja

        Maksoiko tuon hinnan joku?

        10.000 euron wartburg on ollut vuosia myynnissä nettiautossa, kyllä on tyhmää porukkaa jne.


      • yopelius

        Aivan kun samalla tai kalliimmalla saa saksalaista...........
        BMW 1-sarja tyyppiviat
        Katsastuksessa havaittuja vikoja

        —Ei tilastossa 2004 AKatsastus
        —Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006) AKatsastus
        —Käyttöjarru (2005) AKatsastus
        —Välystä ohjausnivelissä TÜV, DEKRA
        —Raidetangonpäät kuluneet nelivuotiaissa ja sitä vanhemmissa GTÜ, TÜV, DEKRA
        —Pysäköintijarru puoltaa TÜV
        —Vanhimpien vuosimallien jarruletkuissa huomauttamista TÜV
        —Jarrulevyt kuluneet yli kuusivuotiaissa GTÜ, TÜV, DEKRA
        —Urheilullinen ajotapa kuluttaa jarruja nuoremmissakin DEKRA
        —Iskunvaimentimissa vuotoja DEKRA
        —Etuakseliston kallistuksenvaimentimen kumilaakerit haperot GTÜ

        Takaisinkutsuja

        —Turvatyynyn johtosarja, korjaus Trafi 2009, kampanja valmistunut 2010
        —Sivuturvatyyny ja turvavyön esikiristin eivät toimi tarkoitetulla tavalla, mahdollisesti eivät laukea kolarissa, johtosarjan tarkistus ja tarvittaessa korjaus VOSA 2009
        —Virheellinen laturin kiinnitysruuvi (118d, 120d viistoperä). Ruuvin löystyessä apulaitteiden käyttöhihna löystyy ja vesipumppu ei toimi, mikä aiheuttaa moottorin ylikuumenemisen ja pahimmassa tapauksessa moottorivaurion ADAC 2006
        —Jarrutehostimen mahdollinen häiriö, alipainevuodon vuoksi kuuluu sihisevä ääni ja/tai jarrutehostimen toiminta heikkenee ja jarrutukseen tarvittava poljinvoima kasvaa VOSA 2006
        —Ruiskutussuuttimien kiinnike voi murtua (118d) ADAC 2007
        —Led –takavalot oikuttelevat valaisimeen kertyneen kosteuden takia, valaisimen tiivistystä parannetaan (Coupé ja Cabrio) ADAC 2010
        —Polttoaineensuodattimen lämmitin Trafi 2011
        —Ohjausvaihde Trafi 2011

        Tielle jättäviä vikoja ADAC

        —Akku purkautunut tyhjäksi (2006 – 2009)
        —Moottorinohjauksen häiriö (2009 asti)
        —Sytytyspuola rikki (2006 2010)
        —Nokkaakselin säätöjärjestelmä / tunnistin rikki (2006 – 2008)
        —Virtalukko rikki (2008 asti)
        —Turboahdin rikki (2007 asti)
        —Jakopään ketju hyppää yli rattaiden (bensiini 2008 asti)
        —Suutin rikki (bensiini 2007 – 2008)
        —Ohjaustehostimessa häiriö (2007 – 2008)
        —Renkaiden ilmanpaineiden valvontajärjestelmä rikki (2007 – 2008)

        Käyttäjien ilmoittamia vikoja

        —Pääasiassa erilaisia sisätilojen viimeistelyyn ja varusteiden toimintaan liittyviä yksittäisiä valituksia ADAC
        —116i–moottorin jakopään ketju voi hypätä yli ja aiheuttaa moottorivaurion (2007 asti). Parannetun kiristimen pitäisi tuoda apua ongelmaan Autobild
        —Dieselillä ajavat valittavat jakopään äänekkyydestä, BMW:n mukaan kyse on ainoastaan mukavuusongelmasta Autobild
        —Monet ajajat napisevat kojelaudan ja keskikyynärtuen hälyäänistä, nitinöistä ja natinoista sekä suorasuihkutteisen bensiinimoottorin (2007 alkaen) nykimisestä Autobild
        —Sähkötoiminen ohjauslukko oikuttelee. Korjaukseen uudet huoltoohjeet Autobild
        —Laturin kiinnitystä koskeva korjauskehotus vuosimalliin 03/2005 asti
        puhumattakaan uusimmista malleista.


        Autoedun verolaskuri
        Kauppalehden ilmestyminen helatorstaina
        Kauppalehti uutisoi verkkopalvelussa normaalisti helatorstaina ja sen jälkeisenä perjantaina 30.5. Painettu lehti ilmestyy seuraavan kerran maanantaina 2.6.
        BMW kutsuu korjaamolle 750 000 autoa

        Tiistai 19.02.2013 klo 12:08 (päivitetty ti 13:19)

        KUVA: BLOOMBERG NEWS

        BMW kutsuu 750 000 autoa korjattavaksi sähkövikojen vuoksi. Määrä kuuluu Bemarin historian suurimpiin.

        BMW:n uusin korjauskutsu koskee 1- ja 3-sarjan malleja, pieniä X1-katumaastureita ja Z4-urheiluautoja, joiden valmistusaika osuus vuoden 2007 maaliskuun ja 2011 heinäkuun väliin.


        Uusimmat kutsut koskevat tähän mennessä 750 000 autoa, joista suurin osa, puoli miljoonaa kappaletta menee Yhdysvaltoihin. Japanissa kutsuja on noin 100 000, Kanadassa 65 000 ja Etelä-Afrikassa 50 000 kappaletta.

        Kutsut johtuvat havaituista sähkövioista. Autojen ovet eivät aina avaudu tai moottorit eivät starttaa. Suoranaisia vaaratilanteita näistä ei tiettävästi ole syntynyt.

        Viallisissa autoissa on kuumaan ilmastoon sovellettua tekniikkaa, joten Euroopassa kutsuja ei ole jaettu.

        Viime perjantaina BMW ilmoitti kutsuvansa 60 000 X5-katumaasturia lähinnä USA:ssa. Kutsu koski vuosimalleja 2007-2010. Niiden ongelmana ovat jarruviat.

        Maaliskuussa 2012 tapahtui BMW tähän mennessä laajin korjauskampanja, joka koski 1,3 miljoonaa 5- ja 6-sarjan mallia.


    • Kippo_se_oli

      Hei, ei nyt ole aprillipäivä. Joskus moisella kipolla ajanut, ja oli se sellanen kokemus, ettei toista tule, eikä varsinkaan omistukseen. Siksipä tallissani onkin 2 gt corollaa, ja siinäpä teille autot, joihin ei joka jannulla olekkaan varaa, ja arvo tosiaan vaan nousee. Halvin vakio taitaa nytkin nettiautossa olla päälle 25000 euroa.

      • yritätkösysätäTaas

        Heh eipä yllättänyt että trolli esittää tojoteroa. Noin saadaan trollit suoli24 muna pystyssä jollekkin tietylle palstalle.


    • eieikylläpaskallapösööl

      Millä sitä ajetaan Rallia,Rallycrossia ja mm. Raidia jne. nykyäänkin? Ihan hupiukkoja nämä nykytrollit

      • kalleKookakkonen

        En tiedä millä noita sarjoja ajetaan, mutta ihan varmasti ei ajeta 205 GTi pösöllä.


      • oliskopökköööö
        kalleKookakkonen kirjoitti:

        En tiedä millä noita sarjoja ajetaan, mutta ihan varmasti ei ajeta 205 GTi pösöllä.

        No et kyllä varmaan tiedä tyhmä kun oot mutta pösööllä kuiteski. 205 on edeltäjä rallissa kuin rallissa siksi pösöö vie rallissa nykyäänin maailman vaikeimmassa autourheilussa.


    • Eimitäänturvaakolarissa

      Pösö on pehmeämpää kuin pumpuli!

      • selvitäpääsi

        Kannattaa mennä tutimaan välillä.


    • arvokkaitaovat

      Trolleja vaan potuttaa kun 205gti arvo nousee nelinkertaiseksi siihen trollin arvottomaan ruosteiseen Saksan-uittoon verrattu. Hyvä vaan kyllä harrastajat noi haalii talliin ennenkuin päätyy jollekkin jonnelle rikottavaksi.

      • 205geetee

        Totta puhut.

        Perus kolmos- ja vitossarjalaiset bemmit päätyvät Ruskeasannan Shellille tupakkarinkiin tai romuttamolle. Ei niitä kukaan vaali tai pidä arvossaan, sieluttomia käyttöautoja.


      • lintat
        205geetee kirjoitti:

        Totta puhut.

        Perus kolmos- ja vitossarjalaiset bemmit päätyvät Ruskeasannan Shellille tupakkarinkiin tai romuttamolle. Ei niitä kukaan vaali tai pidä arvossaan, sieluttomia käyttöautoja.

        Niinpä ajatellaan että vanhempansa jotka eivät ole koskaan ajaneet ranskiksella ovat valistaneet lapsiaan esson baarin jutuilla että: "parhaat ranskalaiset saa grilliltä sun muuta" ja nämä lapset nyt sitten räkivät ABC ja Shellin nurkilla jollain arvottomilla bemarin 3 ja 5-sarjalaisten lintoilla lippikset väärinpäin pitäen itseään niin automiehenä aika huvittavaa eikö? Onneksi pösööllä ei ole tuommoista lippisjonne mainetta säästyy autotkin sentään semmoisille jotka niitä arvostaa ja osaa ajaa. Paskokoot nuoriso vaan niitä bemarin ja mersun linttoja.


    • jutussa.lukee

      "GTI-version Nettiautossa voi odottaa lähtevän vähintään 4000 eurolla."

      • Kepejep

        Muutama hassu vuosi sitten olisi puhuttu tonnista tai kahdesta. Ensi vuonna myyntihinnat joilla autot oikeastikin vaihtavat säännöllisesti omistajaa 5-6 tuhatta? Ja siitä eteenpäin 7-8, jne.


    • RMB

      Minulla oli kunnia olla Peugeot-asentajana silloin, kun nämä "kakkosvitoset" tulivat vuonna 1983 ja vähän ennenkin.
      205 pelasti Peugeot - merkin. Isommat vitossarjalaiset olivat malliltaan jo vanhentuneet. 305 oli vähän aikaisemmin faceliftattu ja piti saada jotain uutta. 505 menetteli vielä uudella facelift- mallillaan ja uusilla ruiskukoneillaan sekä kahtena erilaisella dieselmoottorina.

      205 mukana tuli eloa myös korjaamolle. Varustelujen ja huoltojen kautta työt lisääntyi raketin lailla. Korjauksia autossa oli hyvin vähän. Autossa oli jo 1970 alkupuolella valmistunut tuumannelosesta tuttu moottori/voimansiirtopaketti. XW ja XY kone oli 70° kallistettuna taakse, jonka alla integroitu vaihteisto/kytkinpaketti. Pieneen autoon järkevästi suunniteltu. Painon sai hienosti tasattua etuakselille.

      1984 205 sai nokalleen XU moottoreista tutun 1,6:n varustettuna ruiskulla. GTi malli oli suosittu myös rallipoluilla. Paria vuotta myöhemmin GTi sai 1,9 moottorin.

      205 Turbo 16 tarina onkin jo toinen.
      Mallia tehtiin Pariisissa erillisessä ns. Ralli-tallilla. Vanha rakennus. Varmaan Napoleonin ajalta. Siellä 100 työntekijää rakensivat käsityönä 205 T16 MM rallipoluille. Kankkunen - Salonen - Vatanen kolmikko voittivat sillä maailmanmestaruuden. Minulla oli kunnia käydä katsomassa kuinka autot siellä valmistuivat. Silloin jo 1984 Peugeot pystyi käyttämään koneessa alumiinia kevyempää metallia moottorin painon keventämiseksi. Siis ennen hiilikuitutekniikkaa.

      Jos jollakin on 205 GTi hyvä kuntoinen 1,6 tai 1,9 moottorilla, ei 10.000 € ole iso raha.

      • Silvestone_auction

        Briteissä huutokaupattiin hiljattain tämän vuoden elokuun alussa harmaa 205 GTI 1989 noin 35 000 eurolla. Tosin maileja oli mittarissa kilometreiksi käännettynä vain noin 14 000 ja autossa oli kuulemma vielä uuden auton haju tallella.

        Siinä vaihessa kun keskiverto Peugeot 205 GTI on tuota samaa 30-40 tuhannen luokkaa niin tuo priimakuntoinen käytännössä ajamaton yksilö lasketaan sadoissa tuhansissa. Ei yhtään passelimpi sijoitus autotalliin vuosikymmeneksi.


      • eikaisepakkoleolla

        No onhan se kymppitonni iso raha.

        Epäilen että suomesta ei löydy tyyppiä joka on valmis maksamaan tuon kymppitonnin kaksnollavitosesta.


      • eiköhänjokuosta

        Kyllä ostajia löytyy kun rimaa nostetaan tarpeeksi kymppitonni on vaan lähtöhinta eli aika passeli hinta siihen nähden että muualla noista saa pulittaa enemmän katsos kun tuo on vähän eri asia kuin joku 318 benari siellä nettiautossa. Pääasia että teinit ei saa noita ellei isi kustanna.


      • AriVatanen
        eikaisepakkoleolla kirjoitti:

        No onhan se kymppitonni iso raha.

        Epäilen että suomesta ei löydy tyyppiä joka on valmis maksamaan tuon kymppitonnin kaksnollavitosesta.

        Pikku raha.


    • 2057

      On kyllä sellainen auto, että sen amisräpeltämisestä ja tuningista tulisi auto pakkolunastuttaa paikalliselle Pösökerholle jossa se huutokaupattaisiin harrastajille alkuperäiskuntoon palautettavaksi.

    • hintaalisää

      205Gti ja Rallye oli molemmat suosttuja varsinkin T16 ralli aikakaudella rallin ystävillä. Vähän niinkuin tieliikennekäyttöön suunniteltu ralliauto mikä oli ripeämpi ja muutenkin paranneltu versio normaalista 205. Harmi vaan että noita vedettiin aikoinaa aika ahkeraan tahtiin lepikkoihin jolloin ovat aika harvassa.

      • NiiNoJoopaJoo

        Tuohon harvinaisuuteen tuskin paljonkaan vaikuttaa se, että autoa valmistettiin vuosina 1984 - 1992. Ja nyt on vuosi 2016, joten uusimmatkin GTi mallit on 24 vuotiaita.


      • niinnojuujepjoo
        NiiNoJoopaJoo kirjoitti:

        Tuohon harvinaisuuteen tuskin paljonkaan vaikuttaa se, että autoa valmistettiin vuosina 1984 - 1992. Ja nyt on vuosi 2016, joten uusimmatkin GTi mallit on 24 vuotiaita.

        Vuosina 1984-1992 niitä ei silloinkaan tuotu Suomeen paljoa eikä siitä eteenpäin eli onhan se harvinainen menopeli ollut aina.


    • HienoAuto

      http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Peugeot_205_1_6l_Gti_OSINA_30239579.htm?ca=18&w=3

      irtoisko kymppitonnillakaan

      hienoja vehkeitä

      • 20516gti

        Tuo pökötti ei ole GTI ei siellä päinkään


    • NFSU2

      Mites nämä 206 GTI:t sun muut uudemmat autot?

    • kekkek

      Täähän se ois.

    • Pojatpojathajaantukaa

      Hohhoijaa, heti kun puhutaan halvasta gt-autosta, keskustelu putoaa sinne amiksen tupakkapaikka-tasolle.

      • kunnonautomiehiä

        Joo kyllä kunnon automiesjutut on nuo kyykyttely jöpötys kiihdytysjutut muilla palstoilla. 0-100km/h jutuilla lippispojut pärisee viikset väpättäen.


    • ye-kommodori

      Minulla on 205 gti cabriolet vm 1985. Ajettu 135 000 km. Kunto hyvä - täysin alkupernen. Huollettiin 2 v sitten ja hihnat uusittiin. Seisonut siitä asti tallissa. Väri valkoinen. Kun tulen Espanjasta kesäkuussa H:kiin niin laitan sen museorekisteriin. Lisävarusteina erikseen irrallisina puuratti Peugeot ja uudet leveät renkaan upeilla levypyörillä. Mitähän siitä sitten saisi ? 12 000€ voisi myydä ehkä.

      • VaikeaYhtälö

        Kun oikein kauan jaksat sitä kaupitella niin joku asianharrastaja saattaa sen 2500 eurolla ostaa.

        Mutta aikaa saat uhrata että ostaja löytyy.


      • ex2051.6gti88

        Ei se cabriolet kelpaa..olihan nettiautossakin myynnissä pitkään siisti ja alle 150tkm ajettu vaan huutokauppaan meni kun ei kelvannut...ite möin 16 gti:n kyllä siitä hyvän hinnan sai mutta pitää olla hyvä ja siisti ei cabriolet, ois kyllä hyvä auto jos olisi muut kun ranskalaiset tehneet: sähköliittimet haurastuu johdot hapettuu, muoviosat hajoaa käsiin..vaihteensiirto: tankoja pitkin poikin väljistyvine pallonivelineen yms...hyvä ajaa mutta laadultaan ala-arvoinen ja se taka-akselisto rautalangasta punottu...kuten penkin kehikotkin...mittaristokin näyttää mitä sattuu..neulat jumii, japsit ja sakut ois tuosta tehneet huippu auton tosin siihen olisi pitänyt vaihtaa aika paljon osia, korikin kyllä aika veltto kun niitä murtumia pyrki tulemaan sinne katon alas taka-ikkunoiden yläpuolelle etu ovien ylä puolelta lähtien, mutta ei kukaan pösöjä ole laatu autoiksi väittänytkään


    • pösötti205

      Ehkä ihan max hinta on 6000 mitä joku voi maksaa.
      Suomessa 12000 ihan utopiaa. Suomessa kun keräilyautoilla ei ole niin arvoa kuin muualla. Meillä kun säilytystilaa ei koskaan tarpeeksi.
      Itsellä yksi 205 vm.86 ollut jo viisi vuotta tallissa, mutta rahallisesti sen säästäminen on ihan järjetöntä. Vain omaksi ajan kuluksi.

      • VaikeaYhtälö

        Saksassa, autoilun kehitysmaassa, tuollaisesta CTi mallista, vähänajettuna pyydetään 3000 euron suuruusluokkaa, eikä ostajat silti ole ryntäämässä autoa ostamaan.

        Eiköhän se 2500 ole ihan realistinen arvio, sittenkin ostajia on harvassa.

        10.900 eurolla saa avo-BMW:n vuodelta 2007, jossa on enemmän tehoa, enemmän kokoa, enemmän mukavuutta ja nykyaikaiset varusteet: ilmastointi, vakinopeussäädin, nahkasisusta, sähkökatto ym ym ym

        Pitää olla todella vannoutunut pösö-fani että noiden kahden välillä valinnan pösön suuntaan, jos hintana pidetään 12.000 euroa.


      • VaikeaYhtälö
        VaikeaYhtälö kirjoitti:

        Saksassa, autoilun kehitysmaassa, tuollaisesta CTi mallista, vähänajettuna pyydetään 3000 euron suuruusluokkaa, eikä ostajat silti ole ryntäämässä autoa ostamaan.

        Eiköhän se 2500 ole ihan realistinen arvio, sittenkin ostajia on harvassa.

        10.900 eurolla saa avo-BMW:n vuodelta 2007, jossa on enemmän tehoa, enemmän kokoa, enemmän mukavuutta ja nykyaikaiset varusteet: ilmastointi, vakinopeussäädin, nahkasisusta, sähkökatto ym ym ym

        Pitää olla todella vannoutunut pösö-fani että noiden kahden välillä valinnan pösön suuntaan, jos hintana pidetään 12.000 euroa.

        https://www.tori.fi/uusimaa/Peugeot_205_GTI_1_6_39190243.htm?ca=18&w=3

        Peugeot 205 GTi hintaan 2550 euroa.

        Arvioin noiden hinnaksi noin 2500 euroa huhtikuussa, ja nyt voi vain todeta että oikeassa olin. Tietysti ne ostajat on edelleenkin harvassa, ja hinta määräytyy sen mukaan, ostaako tuota kukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe