Kreikkalainen omatunto

kuka.tahansa

Löytyy yle areenasta ulkolinja
Omasta taloudellisista vaikeuksista huolimatta kansalaiset työskentelevät pakolaisongelman hyväksi.
Entä meillä, kirjoituksista päätellen olemmeko samallaisia suvakkeja joiksi meitä kehutaan.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dionysoksen tragedia
      -
      Minua säälittivät aamu-teeveen teatteri-ihmiset.
      He kaipailivat haikeina bussi-lasteja, joista purkautui lipun-maksavia, keski-ikäisiä katsojia.
      Teatterilaisten todellisuuden-taju on kadonnut.
      Tuo keski-ikä alkaa olla vanha ja liikunta-kyvytön.
      Uutta ikä-polvea ei teattereihin enää paljoa synny.
      Tieto-tekniikka on ajanut auttamattomasti ohi.
      Kuten aina.
      He kuitenkin vetosivat vanhaan klisheehen:
      Yksikään sivistynyt valtio ei koskaan jätä yksin kulttuuriaan.
      Minä en pidä teatterista.
      Minulla ja meillä ei enää ole varaa turhuuksiin.
      Ylettömiin elätteihin.
      Suomi on kuolemassa.

      H.

      • Korjaan:
        Kanta-Suomi on kuolemassa.
        -
        Heta-Leenakin oli jossain muualla.

        H.


      • ent.siivoojaparka

        Et pidä teatterista?
        Mutta hyvänen aika, teatterihan elää ainakin niin kauan kuin sinä elät ja vaikutat, yksi palstan päänäyttelijöistä.

        Olikin hyvä, kun muistutit, että se on teatteri-ilta taas tänään.


    • Katsoin.ohjelman

      Ihmiset ovat erilailla suhtautuvia toisen hätään.

    • LadyMummu

      Omantunto kipeytyy aina valinnan edessä Pelastanko oman nahkani vai revitäänkö siitä vielä irti kaikki mitä on jäljellä Kreikkalaisilla vähän jäljellä , mutta myötätuntoa riittää aina siihen asti, kunnes leivänsyrjästä on jäljellä enää reunat Oma napa lähempänä mitä muiden valintojen edessä Heitän pelastusrenkaan varakkaille kuin myös omantuntoni rippeet Sori vain aloittaja , kun ei juuri ole antaa kuin myötätuntoa heille , joilla on hengenhätä elämästään.Silti ensi tulisi olla lapset ja naiset avunsaajina.

    • Taiteilijat ovat valitettavasti ihan liian lähellä pakolaisia ja vastaavia toimittajia.
      Kaikilla noilla on ihan liikaa vapaa-aikaa.
      Oikeissa töissä olevalla ei ole aikaa istua kulttuuri-kapakoissa parantamassa omaa maailmaansa.
      Miksi muuten presidenttien puolisot aina raahataan jonnekin kulttuurin pölyisiin perukoihin?
      Rva J.Haukio-Niinistö ihan varmaan menisi mieluummin Kalle Rovanperän (15V.) kyytiin :)
      Vasta sitten alkaisi runon:
      Kalle rouhaisi niin että sora vain lensi
      sinne minne mun yrjöni ensin...
      -
      Töissä olevilla on se yksi aika vuodessa, ja silloin he grillaavat mummonsa mökeillä.
      Ilman mummoa nostattavat etelän-matkojen hintoja.
      Kuten muumi-maailmassakin.

      H.

    • Kukin.miettiköön

      Nähtäväksi jää saavatko nobel palkinnon itse auttajat eivät olleet innostuneita saamastaan huomiosta.

      • "Kukin.miettiköön"

        Totta.
        Niinpä.
        Jopa.
        -
        Nobel tulee Norsun-luu-tornista.
        Varmaan siksi idiootit eivät ole kovin innostuneita tunnis...tunnustuksesta.
        Minä ottaisin innostuneena vastaan Nobelin.
        Kanta-Somen puolustamisesta.
        Mutta, mutta Kansani katoaa, vain sota-muistot jäljelle jää.
        Väliin-putoajana minua ei muista kukaan.
        Snif!
        Nyh!

        H.


      • Vain.sinä
        hunksz kirjoitti:

        "Kukin.miettiköön"

        Totta.
        Niinpä.
        Jopa.
        -
        Nobel tulee Norsun-luu-tornista.
        Varmaan siksi idiootit eivät ole kovin innostuneita tunnis...tunnustuksesta.
        Minä ottaisin innostuneena vastaan Nobelin.
        Kanta-Somen puolustamisesta.
        Mutta, mutta Kansani katoaa, vain sota-muistot jäljelle jää.
        Väliin-putoajana minua ei muista kukaan.
        Snif!
        Nyh!

        H.

        Niin, minä minä minä.


      • OnTarkemmatLasit

        Saaren asukkaiden toiminta ei välttämättä ole pyyteetöntä. Saari on kurjassa tilassa taloudellisesti.
        Jos tulijat häädettäisiin muualle, ei saarelle tulisi valtiolta rahaa. Pakolaiset ja heidän muualta tulleet auttajat tarvitsevat palveluja, joista myös sataa rahaa saarelle.

        Aivan kuten Suomessakin. Valtiolta palaa rahaa, mutta VOKkien ylläpitäjät, oheispalvelut ja kunnat tienaavat. Joku voi luulla, että em. on pyyteetöntä pakolaisten auttamista.


      • Ei.täältä

        Olkoon mitä tahansa, euroopassa on pakolaisongelma, ongelman ratkaisua on haettava lähtömaista.


      • OnTarkemmatLasit kirjoitti:

        Saaren asukkaiden toiminta ei välttämättä ole pyyteetöntä. Saari on kurjassa tilassa taloudellisesti.
        Jos tulijat häädettäisiin muualle, ei saarelle tulisi valtiolta rahaa. Pakolaiset ja heidän muualta tulleet auttajat tarvitsevat palveluja, joista myös sataa rahaa saarelle.

        Aivan kuten Suomessakin. Valtiolta palaa rahaa, mutta VOKkien ylläpitäjät, oheispalvelut ja kunnat tienaavat. Joku voi luulla, että em. on pyyteetöntä pakolaisten auttamista.

        Ainakin Yle:n sivuilla puhutaan lesboslaisesta vapaaehtoisverkostosta.

        Sotiris Aleksopoulos: "Oma ahdinko auttaa näkemään muidenkin hädän."


    • kaikkionmahdollista.ko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe