Pohjapalkan itkijä ei ole myyjä

Huippumyyjä

Vain ammattitaidoton itkee pohjapalkkaa. Osaajat tietävät kuinka paljon myyvät.

Provisio on oikean ammattitaitoisen myyjän tunnusmerkki.

26

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naulankantaanosuja

      Osun mahdollisesti oikeaan, jos arvelen, että aloituksen kirjoittaja ei itse ole mikään huippumyyjä - vaan kiero pomo, joka jakaa omien mieltymystensä mukaan soittomateriaalit. Kerma päältä kuoritaan omille lemmikeille ja niille ruskeakielisille, jotka osaavat lipaista aina oikeassa kohtaa. Sellainen loppuunjauhettu soittomatsku, jossa ei juuri kukaan enää vastaakaan, paitsi lyödäkseen luurin korvaan - annetaan niille ahkerille ja hyväuskoisille työntekijöille, jotka eivät kuitenkaan ole oppineet tuota niin tuottoisaa esimiehen lipomisen taitolajia.

      • Vääräpalsta

        Aika omituista, jos et itse ymmärrä minne pitäisi soittaa. Pitäähän myyjän käsittää kuka voisi ostaa.
        Ilmeisesti myyt Aku Ankkaa. Se ei ole myymistä.


      • neuvonmielelläni
        Vääräpalsta kirjoitti:

        Aika omituista, jos et itse ymmärrä minne pitäisi soittaa. Pitäähän myyjän käsittää kuka voisi ostaa.
        Ilmeisesti myyt Aku Ankkaa. Se ei ole myymistä.

        Nimimerkille "Vääräpalsta" - tämä ei ole mielenterveystoimisto. Olet ilmeisen sekaisin päästäsi. Ota yhteyttä ammattiauttajaan.


      • Huomaahansen

        Naulankantaanosuja osui todellakin ja siellähän se koira jo älähti!


    • VaroHuijaria

      Kierot huijarit yrittävät saada pohjapalkkoja. Rehellinen ihminen tekee työnsä ja haluaa palkan vain tehdyistä kaupoista. Työhän on kauppojen tekoa.

      • rehellistäpuhetta

        Mikähän Sinun rehellisyytesi aste on 0-100% väliltä? :O


    • sairasolet

      Sama kirjoittaja joka huutaa muillakin palstoilla ja aloituksilla.

      tuskin tämä aloittaja on myyntityötä nähnytkään!!!

      En usko pätkääkään että hänellä on esimieskokemusta.

      tuollaisen pässin oikea paikka on mielisairaalassa!!

      • jeps! pohjapalkan avulla hallitaan paremmin se, ettei myyjä rupea väkisin valheellisilla kateettomilla lupauksilla kauppaamaan tuotteita/palveluita ihmisille. Myyjä ajattelee firmaa eikä vain itseänsä. Pohjapalkan avulla pyritään tekemään myyntityöstä ihmisläheisempi juttu. Myyjä voi silloin luoda pitkäaikaisia asiakkuuksia, kun on mahdollista luoda luottamuussuhde asiakkaaseen step-by-step. Asiakas tilaa tavaraa/palvelua uudestaan ja useammankin kerran. Ainakin asiakas tietää mitä on ostanut ja keneltä. Asiakkalle jää hyvä mieli.

        Jos ei ole pohjapalkkaa, niin myyjä on pakotettu prässäämään kovasti saadakseen myyntiä aikaiseksi ja sadakseen toimeentulonsa. Asiakas tilaa kerran, mutta uusintatilausta ei tapahdu, kun asiakas on tullut petetyksi.
        Ihmiset rakastavat ostamista, mutta ihmiset vihaavat jos heille pakkomyydään ja prässätään.

        Cold Calling (kylmäpuhelut) myynti ei ole oikeata myymistä ollenkaan, vaan prässäämistä. Oikeassa myyntityössä asiakas (ihminen, yritys) kohdataan aina kasvotusten. Asiakkaaseen rakennetaan suhde.
        B2B myynti ei ole koskaan Cold Calling myyntiä.
        Cold Calling myynnillä tehdään vain nappikauppaa.


      • Santrab
        Uusi_Maailma kirjoitti:

        jeps! pohjapalkan avulla hallitaan paremmin se, ettei myyjä rupea väkisin valheellisilla kateettomilla lupauksilla kauppaamaan tuotteita/palveluita ihmisille. Myyjä ajattelee firmaa eikä vain itseänsä. Pohjapalkan avulla pyritään tekemään myyntityöstä ihmisläheisempi juttu. Myyjä voi silloin luoda pitkäaikaisia asiakkuuksia, kun on mahdollista luoda luottamuussuhde asiakkaaseen step-by-step. Asiakas tilaa tavaraa/palvelua uudestaan ja useammankin kerran. Ainakin asiakas tietää mitä on ostanut ja keneltä. Asiakkalle jää hyvä mieli.

        Jos ei ole pohjapalkkaa, niin myyjä on pakotettu prässäämään kovasti saadakseen myyntiä aikaiseksi ja sadakseen toimeentulonsa. Asiakas tilaa kerran, mutta uusintatilausta ei tapahdu, kun asiakas on tullut petetyksi.
        Ihmiset rakastavat ostamista, mutta ihmiset vihaavat jos heille pakkomyydään ja prässätään.

        Cold Calling (kylmäpuhelut) myynti ei ole oikeata myymistä ollenkaan, vaan prässäämistä. Oikeassa myyntityössä asiakas (ihminen, yritys) kohdataan aina kasvotusten. Asiakkaaseen rakennetaan suhde.
        B2B myynti ei ole koskaan Cold Calling myyntiä.
        Cold Calling myynnillä tehdään vain nappikauppaa.

        No itse et muutamasta hyvästä pointista huolimatta ole kovin hyvin perillä myöskään. Et kylmäsoittojen ideasta (ei tarvi päteä muuttamalla termiä englanniksi). Ei se nyt ihan noin ole että puhelulla ei tehdä oikeaa yritysmyyntiä - ja hyvä puhelinmyyjä tahtoo myös henkilökohtaisessa myynnissä menestyä koska uskaltaa lähestyä asiakasta. Ylipäätään päteminen ja myyjien leimaaminen myyntitavan mukaan kertoo enemmän mustavalkoisuudesta kiten aloittajankin kommentti pohjapalkasta.

        Usein nämä ison pohjapalkan "oikeat myyjät" eivät pärjää puhelinmyyntityössä. Ja kauppa vaatii aina pitkääsiimaa. Ja uskotellevat muille oikeiden kauppojen tulevan hitaasti.

        Kysehän on oikeasti siitä, että valitaan tuotteelle ja palvelulle luonteeltaan ja kustannuksiltaan paras myyntikanava. Yksinkertainen, selkeästi hinnoiteltava tuote puhelimitse. Tai jos asiakkaat kaukana eikä henk kohtainen myyntityö ole taloudellisesti järkevää.

        Omat kauppani vaihtelevat nyt vajaasta 10 000 eurosta yli 100 000 euroon, teen silti lähes täysin provisiolla ja yrittäjä-edustajana.

        Maailma ei vain ole mustavalkoinen tässäkään. Aloittaja on sikäli oikeassa, että joka alussa on voimakkaasti pohjapalkan perään, on ammattirekrytoijan silmissä laiskamato jolla ei ole aikomustakaan tehdä tulosta. Se on eri asia, jos on tuoreita näyttöjä tuloksista. Tosin sellainen haluaa sitten rajumman provision kun tienaa sillä paremmin. Paljon on myös entisiä tähtiä, jotka haluavat pohjan vanhoilla meriiteillä.

        Sitä uusintaostoa ja asiakassuhdetta ei muuten synny ennenkuin on clousattu ekat kaupat. Pohjapalkkapelleiltä kuulee usein juuri noita selityksiä asiakkaan hyvästä mielestä eivätkä halua katsoa julmasti tuloksia.

        Kannattaa pohtia asioita vähän laajemmin.


      • Santrab kirjoitti:

        No itse et muutamasta hyvästä pointista huolimatta ole kovin hyvin perillä myöskään. Et kylmäsoittojen ideasta (ei tarvi päteä muuttamalla termiä englanniksi). Ei se nyt ihan noin ole että puhelulla ei tehdä oikeaa yritysmyyntiä - ja hyvä puhelinmyyjä tahtoo myös henkilökohtaisessa myynnissä menestyä koska uskaltaa lähestyä asiakasta. Ylipäätään päteminen ja myyjien leimaaminen myyntitavan mukaan kertoo enemmän mustavalkoisuudesta kiten aloittajankin kommentti pohjapalkasta.

        Usein nämä ison pohjapalkan "oikeat myyjät" eivät pärjää puhelinmyyntityössä. Ja kauppa vaatii aina pitkääsiimaa. Ja uskotellevat muille oikeiden kauppojen tulevan hitaasti.

        Kysehän on oikeasti siitä, että valitaan tuotteelle ja palvelulle luonteeltaan ja kustannuksiltaan paras myyntikanava. Yksinkertainen, selkeästi hinnoiteltava tuote puhelimitse. Tai jos asiakkaat kaukana eikä henk kohtainen myyntityö ole taloudellisesti järkevää.

        Omat kauppani vaihtelevat nyt vajaasta 10 000 eurosta yli 100 000 euroon, teen silti lähes täysin provisiolla ja yrittäjä-edustajana.

        Maailma ei vain ole mustavalkoinen tässäkään. Aloittaja on sikäli oikeassa, että joka alussa on voimakkaasti pohjapalkan perään, on ammattirekrytoijan silmissä laiskamato jolla ei ole aikomustakaan tehdä tulosta. Se on eri asia, jos on tuoreita näyttöjä tuloksista. Tosin sellainen haluaa sitten rajumman provision kun tienaa sillä paremmin. Paljon on myös entisiä tähtiä, jotka haluavat pohjan vanhoilla meriiteillä.

        Sitä uusintaostoa ja asiakassuhdetta ei muuten synny ennenkuin on clousattu ekat kaupat. Pohjapalkkapelleiltä kuulee usein juuri noita selityksiä asiakkaan hyvästä mielestä eivätkä halua katsoa julmasti tuloksia.

        Kannattaa pohtia asioita vähän laajemmin.

        Tässä Jeffrey Gitomerin näkemys kylmäsoitoista (Cold Call).
        Hän lyttää kylmäsoitot täysin. Ja moni muukin alan ekspertti.
        https://www.youtube.com/watch?v=MpusPIF1hqQ


      • Juuhpa
        Uusi_Maailma kirjoitti:

        Tässä Jeffrey Gitomerin näkemys kylmäsoitoista (Cold Call).
        Hän lyttää kylmäsoitot täysin. Ja moni muukin alan ekspertti.
        https://www.youtube.com/watch?v=MpusPIF1hqQ

        No aika moni huippuunsa viritetty myyntiorganisaatio tahkoaa niillä loistavaa bisnestä


      • Juuhpa kirjoitti:

        No aika moni huippuunsa viritetty myyntiorganisaatio tahkoaa niillä loistavaa bisnestä

        jeps! Boiler Room meininkiä. Parhaat rutinoituneet kylmäsoittajat klousaavat luokkaa 2% kontaktoinneistaan (soitot) eli 49 soittoa 100:sta on hutikuteja. Ei kovin hyvä saanto "ammattilaiselta". Mitenkähän mahtavat onnistua alan noviisit soitoissansa. Varmaan jäävät palkatta. Ihan vinkkinä määrä ei korvaa koskaan laatua.
        Ja ensimmäisessä kylmäsoitossa ei kannata myydä mitään vaan jutustella ja kysellä asiakkaalta. Saadaan asiakkaasen luotua "suhde". Yleensäkin kannattaa ennen yhtäkään soittoa käyttää somea (twitter tms) ja kertoa että voipi soitella lähipäivinä. Silloin soitto ei tule kuin kylmä vesi niskaan. Vaan mikäpä minä olen neuvomaan. Näitä pohdiskelen.
        https://www.youtube.com/watch?v=qhmZSHOCOCw


      • Juuhpa

        Osoittaa viimeistään ettei sulla pohjaudu omaan tietoon. Tai sitten olet vain huono kuten suuri osa kylmäsoittoa kritisoivista. Itse saan tapaamisen joka kolmannelle tavoittamalleni. Näistä 1-3/5 ostaa face to face. Mun ei tartte linkkailla muiden juttuja. Voin kertoo omia täältä Suomesta.


      • Juuhpa kirjoitti:

        Osoittaa viimeistään ettei sulla pohjaudu omaan tietoon. Tai sitten olet vain huono kuten suuri osa kylmäsoittoa kritisoivista. Itse saan tapaamisen joka kolmannelle tavoittamalleni. Näistä 1-3/5 ostaa face to face. Mun ei tartte linkkailla muiden juttuja. Voin kertoo omia täältä Suomesta.

        Myyntimiehen kannattaa opiskella aina. Jos vain myy niin ei opi. Internet on hyvä oppimisresurssi asioille. Ja etenkin kirjat ( ammattilainen lukee/opiskelee jatkuvasti) ja kollegat eri aloilta benchmarkataan. Muilta oppii enemmän kuin itse vain pohtimalla. Tunnen itse myyntimiehiä. BTW! olen itse tehnyt bisnestä ulkomaankaupassa.En enää. On ikää. Pohjapalkoista sen verran, että uudelle alalle tulevalle kannattaa aluksi maksaa pohjapalkkaa. Ammattitaito ei aluksi ole hyvä ja elää täytyy. Sitten kun taito ja oppi karttuu ja saa asiakaskunnan niin pohjapalkat voi jättää pois. Ammattilainen ei niitä tarvitse. Itseasiassa ammattitason myyntimies tekee työnsä aina omaan lukuunsa yrittäjänä. Silloin voi ottaa repertuariinsa useitakin edustuksia ja myyntipiirejä. On itsenäinen eikä komenneltava.

        Onneksi olkoon, että osaat myydä ja saat helposti kauppoja. Miten on? onko nuo sinun kylmäsoittosi oikeastansa puhtaita kylmäsoittoja. Vai onko sinulla jo valmis myyntipiiri kanta-asiakkaineen ja teet uusintasoittoja. Lämmittelet vanhaa keittoa. Hyvin vaikeata uskoa, että kylmäsoitolla, joka tulee asiakkaalle yllättäen tuntemattomalta myyntimieheltä voi saada lennosta tapaamisen joka kolmannelle soitetulle. Kylmäsoitollahan tarkoitetaan soittoa listan ihmiselle/firmalle ilman isompaa taustatyötä. Mitä sinä myyt ? Maalämpöpumppuja eläkeläisille ? Onko kilpailtu ala. Ovatko asiakkaat aina onnellisia kaupoistansa. Itselläni on rauhallinen matala (=sexy) bassobaritoni ääni ja silti noin hyviin saantoihin en ole pystynyt.

        Oma lukunsa on ne telemarkkinointifirmojen kylmäsoittajat jotka tekevät 200 soittoa päivässä liukuhihnalta, He eivät koskaan käy asiakkaan luona. Heillä ei ole pohjapalkkaa turvanaan korkeintaan 0-tuntisoppari. Istuvat siellä "Boiler Roomissa" kuin sillit suolassa.

        Sen verran tiedän myymisestä, että myyntimies myy ensin itsensä asiakkaalle sitten edustamansa firman ja lopuksi myyntiartikkelin (tuote/tavara/palvelu jne). Asiakas klousaa kaupan ei myyntimies. Kun asiakkaan kokema lisäarvo ylittää myyntihinnan tapahtuu kauppa. Myyntimiehen on keksittävä ne keinot(kysymykset) joilla asiakkaan iso juttu löytyy. Asiakas ostaa itselleen a) saadakseen tyydystä unelmillensa ja haluillensa b) turvaa peloillensa. Tarve harvemmin on asiakkaan todellinen ostomotiivi. Jos tarve olisi ostomotiivi, niin täällä myytäisiin vain perunoita. Onkohan niin että puhumme kylmäsoitosta eri ilmiöinä :) Menestystä myyntityöhön. Ilman myyntimiehiä maailma olisi paljon ankeampi paikka. ABC!


      • UusiaAsiakasOnKylmä
        Uusi_Maailma kirjoitti:

        Tässä Jeffrey Gitomerin näkemys kylmäsoitoista (Cold Call).
        Hän lyttää kylmäsoitot täysin. Ja moni muukin alan ekspertti.
        https://www.youtube.com/watch?v=MpusPIF1hqQ

        Harvinaisen tyhmä lässyttäjä tuossa videolla. Huomaa hyvin, ettei tyyppi ole koskaan tehnyt myyntityötä.
        Uusia asiakkaita hankittaessa on aina otettava ensimmäinen puhelu, vaikka sopisit tapaamisesta. Sosiaalinen media ei toimi. Suurin osa sähköposteista ja muista viesteistä jää kokonaan lukematta. Suomessa se on myös loukkaus. Jos asiakas ei tunne olevansa edes soiton arvoinen ei tule kauppoja. Kauppasummat myös ratkaisee. Harva ehtii tavata alle kymppitonnin kauppojen teossa. Sellaiset pikkukaupat tehdään aina puhelimitse ja ensimmäisellä soitolla. Viime kuussa kylmäsoittojen clousausprosentti oli omalla kohdallani noin 55%. Kahteen prossaan ei pääse kuin umpikännissä, jos silloinkaan. Kyse on aina myyntitaidosta ja se mitataan ensimmäisen kymmenen sekunnin aikana. Tietenkään aina ensimmäisellä kerralla ei kannata clousata. Se on tilanteesta kiinni.
        Tarkoitan kaikella myyntitilanteita, en jälkimarkkinointia, kerjäämistä ja lehtien tyrkytystä.


      • kylmä_soittaja
        UusiaAsiakasOnKylmä kirjoitti:

        Harvinaisen tyhmä lässyttäjä tuossa videolla. Huomaa hyvin, ettei tyyppi ole koskaan tehnyt myyntityötä.
        Uusia asiakkaita hankittaessa on aina otettava ensimmäinen puhelu, vaikka sopisit tapaamisesta. Sosiaalinen media ei toimi. Suurin osa sähköposteista ja muista viesteistä jää kokonaan lukematta. Suomessa se on myös loukkaus. Jos asiakas ei tunne olevansa edes soiton arvoinen ei tule kauppoja. Kauppasummat myös ratkaisee. Harva ehtii tavata alle kymppitonnin kauppojen teossa. Sellaiset pikkukaupat tehdään aina puhelimitse ja ensimmäisellä soitolla. Viime kuussa kylmäsoittojen clousausprosentti oli omalla kohdallani noin 55%. Kahteen prossaan ei pääse kuin umpikännissä, jos silloinkaan. Kyse on aina myyntitaidosta ja se mitataan ensimmäisen kymmenen sekunnin aikana. Tietenkään aina ensimmäisellä kerralla ei kannata clousata. Se on tilanteesta kiinni.
        Tarkoitan kaikella myyntitilanteita, en jälkimarkkinointia, kerjäämistä ja lehtien tyrkytystä.

        Kiusataan vielä lisää suomalaisia tähtimyyjiä!
        https://www.ducttapemarketing.com/blog/the-abusive-math-of-cold-calling/


      • Juupah
        kylmä_soittaja kirjoitti:

        Kiusataan vielä lisää suomalaisia tähtimyyjiä!
        https://www.ducttapemarketing.com/blog/the-abusive-math-of-cold-calling/

        Kaverilla hyvä bisnes kun huonot ja laiskat firmat ostaa sen väitteet. Osin hyviä pointteja. Hyvä myyjä ei muuten kiusaa ketään vaan ovat yleensä hyviä tyyppejä joiden kanssa halutaan työskennellä. Onhan myynti auttamislaji


    • Tulostatulee

      Ammattilainen vaatii tulospalkan. Luuserit oleilevat pienellä pohjalla.

      • Firman_tapa

        Näin on. Hyvä myyntimies maksaa. Helposti firmat vaan tyrkyttävät myyjillensä
        yhdistelmää kiinteä bonus. Sellainen ei tietenkään motivoi myyymään.
        Firmat eivät aina ajattele pitemmälle asiaa.


      • ItkeTaas
        Firman_tapa kirjoitti:

        Näin on. Hyvä myyntimies maksaa. Helposti firmat vaan tyrkyttävät myyjillensä
        yhdistelmää kiinteä bonus. Sellainen ei tietenkään motivoi myyymään.
        Firmat eivät aina ajattele pitemmälle asiaa.

        Nyyh, nyyh


    • munanlutkutus

      lutkuta munaa

    • HullutHuijarisiat

      Onjan niitä ammattirikollisia aina liikkeellä, jotka yrittävät huijata pohjapalkan ja makailla kuin hullut siat.

    • Kummaalogiikkaajuu

      Mistä yritys maksaa pohjapalkan jos myyjä ei myy? Onko yrityksellä joku tukiraha valtiolta josta annetaan tumpelolle myyjälle rahaa ilman myyntiä? Mitä se myyjä sit on tehnyt jos ei myyntiä tule ja on kuitenkin myyjäksi tullut?

      • Kaupparatsu_Huikkanen

        Myyjäksi (myyntimies,kaupparatsu...) kasvetaan vähitellen erehdysten, munausten ja kokeilujen kautta. Harva on heti Pro. Aluksi ollaan aika tumpeloita nysvääjiä. Tuossa myyntiuran alkuvaiheessa on hyvä olla joku pohjaraha tukena. Toki liian kauan ei saa olla syöttöletkuissa kiinni. Liian pitkä letkutus pilaa myyntiuran. Oppii väärille pöytätavoille.Tosi ammattilainen tekee työt omaan lukuunsa ja hänellä on jopa useita edustuksia. Se on vaan niin kova, mutta myös antoisa ammatti.

        https://www.youtube.com/watch?v=Ed-1-dwUkPg


    • xaxaxaxaxaxaxa

      Onkohan tämä Peter Böckelman (Urheilun Unelma-Arpaa vanhoille ihmisille pakkomyyvän Finnacta Oy:n toimitusjohtaja) joka täällä itkee, että myyjien pitää tulla toimeen provikkapalkalla, yhyy?
      Ja nyt sitten itkeskelee Iltla-Sanomissa, kun provikkapalkkainen puhelinmyynti-paskaduuni ei kelpaa työttömille, jotka eivät haluakaan tulla rikastuttamaan Böckelmania nälkäpalkalla ja olemattomalla korvauksella, yhyy.
      Kehtaa vielä mokoma loinen ihmetellä, miksi ei tule työhakemuksia.

      "Tällä hetkellä yrityksellä on reilut 50 myyjää, mutta töitä riittäisi useammallekin. Vaihtuvuus on kovaa, mutta useimmat yrityksen työsuhteista ovat yli vuoden mittaisia. HS:n selvityksen mukaan puhelinmyynnin parissa olisi tällä hetkellä jopa 12 000 vapaata työpaikkaa.

      – Kyllä näin on, että myynnin parissa töitä kyllä riittäisi, hän toteaa.

      Hänen mukaansa ongelma tänä päivänä tuntuu koskevan muitakin aloja, kuin vain puhelinmyyntiä. Ihmisiä on entistä vaikeampi aktivoida työnhakuun ja tekoon. Puhelinmyyjälle olisi tarjolla reilu 8,5 euron tuntipalkka, joka bonusten jälkeen nousisi keskimäärin reiluun 10 euroon.

      – Eihän niillä työttömyystuillakaan kukaan rikastu, mutta pitäisi mielestäni olla enemmän keinoja motivoida ja aktivoida ihmisiä hakeman työpaikkoja. Tällä hetkellä työhakemuksia tulee liian vähän, hän pohtii."

      http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000001933933.html

    • huijareitaon

      Niin alalla riittää huijariyrittäjiä pilvin pimein. Ei auta vaikka olet kuinka aikaansaava kokenut mestarimyyjä.

      ON NÄHTY JA KOETTU KOSKEE PUHELINMYYNTIÄ!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe