Suurin suunnittelumoka nykymoottoreissa

koko.kone.uusiksi

Näyttää siltä että Toyotan diesel on pahin suunnittelumoka 2000 luvun moottoreista. Käytettyjen ilmoituksissa on järjestään ilmoitus siitä että autoon on vaihdettu kokonaan uusi kone 100-150 tkm:n kohdalla. Eihän se vielä paha moka ole jos kannentiivisteitä menee, mutta jos hoitona siihen on koko koneen vaihto niin silloin aletaan puhumaan jo massiivisesta munauksesta.
Volkkarin TSI jakopäät ovat aika pientä tuollaiseen törttöilyyn. Volkkarille on aika paljon havempaa vaihtaa uusi jakopää viallisiin kuin Toyotan rakentaa kokonaan uusi kone.
Ei ihme että tojon dieselit tulevat nykyään PSA:lta ja Bemarilta.

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7590825

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8062356

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8021819

http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/8212725

http://www.nettiauto.com/toyota/corolla-verso/7970823

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/7990072

http://www.nettiauto.com/toyota/hiace/7710996

http://www.nettiauto.com/toyota/auris/8040086

http://www.nettiauto.com/toyota/avensis/8147163

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/7364096

89

1736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaNäitäJokuKehuu

      Lujaa laatua Toyota, eiku Lada.
      Ja kaikissa vakiona paskat ajo-ominaisuudet, kiesus!

      • Corolla_Kuski

        Kestäisipä volkkarin TSI moottorit edes noin paljon, mutta kun ne menee rikki jo puolessa siitä. Noita moottoririkkoja on ollut Toyotissa sangen vähän, mutta volkkareissa senkin edestä.


      • dfghghdghdergg
        Corolla_Kuski kirjoitti:

        Kestäisipä volkkarin TSI moottorit edes noin paljon, mutta kun ne menee rikki jo puolessa siitä. Noita moottoririkkoja on ollut Toyotissa sangen vähän, mutta volkkareissa senkin edestä.

        Tero suoltaa omiaan


    • Kunikoni

      Dieselit on OUT. Sorry vaan. Vaihdetaan suosiolla behsahybridiin ja ajetaan 10% alle dieselin kulutuksella.

      • Ikonipahyvinkin

        Löytyi 1600kg vetomassa ja keskimääräisessä (spritmonitor.de) kulutuksessa on 15% ero bensahybridin hyväksi versus dsl. Sorry vaan.


      • hype_hyytyi

        Ei-ladattava hypertysauto on turha välivaihe.

        Ennemmin siirrytään suoraan aitoon sähköautoon tai Amperan kaltaiseen vekottimeen, joka on käytännössä sähköauto polttomoottori, jolla hoituvat pidemmät reissut.


      • hybridiitti

        ampera onkin ladattavasta hybridistä tosihyvä esimerkki, 10kwh sähköa ja vajaa 35 litraa vie 500 kilometrin päähän... tosin niillä penkeillä en pitenpään ajaisikaa. kun vertailuksi jo tavalinen prius kulkee parin kwh sähköllä ja vajaalla 45 litralla bensaa lähes 1100 km


      • tojo.taas.perässä

        Nämä pällit yrittävät tyrkyttää esimerkkejä joilla ei ole mitään tekemistä tyypillisen autonkäytön kanssa. Kuka ajaa tankin tyhjäksi kerralla?
        Tyypillisesti työpaikka on max 20-30 km päässä ja kaupat siinä matkan varrella. Pluginhybridillä ajaa suurimman osan ajoista puhtaasti sähköllä. Käytännön kulutus on selkeästi alle kaksi litraa eli noin kolmasosan siitä mihin Prius pystyy.
        Aivn suotta te perushybridejä puolustatte typerillä esimerkeillä. Kyllä tojotallakin on ymmärretty että ne kuolevat pois ja tojokin heivaa ne yli laidan heti kun saa omat plugininsa edes vähän kilpailukykyiseksi. Nykyinen Prius PHEV on todella surkea muihin plugineihin verrattuna.


      • hidas_mutta_ruma
        hybridiitti kirjoitti:

        ampera onkin ladattavasta hybridistä tosihyvä esimerkki, 10kwh sähköa ja vajaa 35 litraa vie 500 kilometrin päähän... tosin niillä penkeillä en pitenpään ajaisikaa. kun vertailuksi jo tavalinen prius kulkee parin kwh sähköllä ja vajaalla 45 litralla bensaa lähes 1100 km

        Patteriprius on ruma kuin petolinnun perse ja kuulemma ankea ajettavakin.

        Se ei ole lataushybridi, joten bensaa palaa työmatka-ajossakin, joka amperalla & vastaavilla hoituu pelkällä sähköllä.

        Ampera kiihtyy pelkällä sähkölläkin ajettuna kohtuu ripeästi JA nopeammin kuin prius poltto sähkömoottoriensa voimin. Noh, tojolootan patteriautojen suorituskyvystähän on tullut yleinen vitsi. Hirveät lupaukset vääntö/teholukemista, mutta ei vaan kulje mihinkään.


    • out.tai.ei

      On vaan kuskeilla erilaiset autotarpeet ja ajot.

      • jälkimvikapesätsidsgvw

        Maksattaako toyota asiakkaalle tehdasviat kuten vw konsernin toiminta tuppaa olemaan.
        Ja kuluttajavirasto puoltaa konsernin toimintaa ottamalla asiakkaalle vastuuta kohonneesta arvosta.tä


      • säästyyhän.polttoaine

        Sallittu perävaunumassa jarruin 345 kg. Pitääpi ottaa tyhjästä peräkärrystä takalaita pois, että menee rajoihin.


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI

        Bensahybridi ei ole vaihtoehto, siis allekirjoittaneelle. Lähes pelkkää maantieajoa 50-60t. vuodessa, lisäksi tarvetta kärrynvetoon. Pitkässä maantieajossa hybridi syö saman, tai jopa hieman enemmän kun vastaava tavallinen bensakone johtuen suuremmasta elopainosta. Kaupunkiajo lienee toinen juttu.
        Ladata Dieselhybridi saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto.


      • 4_hengen_auto

        Puhumattakaan kantavuudesta. Tojon hypetysautoissa on sama kokonaismassa kuin karvalakkimalleissa kevyimmän bensakoneen kanssa. Eli jokainen lisäkilo, jonka hypetystekniikan akut yms. tuo, on kantavuudesta pois.

        Tojo on perinteisesti piilotellut olematonta kantavuutta tojolle ominaisella ratkaisulla, valehtelemalla ja huijaamalla! Auton omamassan pitäisi sisältää myös 70 kg painoinen kuljettaja, mutta tojo on ainakin TM farkkuvertailussa kärähtänyt siitä, ettei näin ole.

        Jos hypetysautojenkin kanssa sama kusetus jatkuu, niin niissä ei riitä kantavuus edes viidelle aikuiselle miehelle, matkatavaroista nyt puhumattakaan.


      • SielläSeSäästää
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Bensahybridi ei ole vaihtoehto, siis allekirjoittaneelle. Lähes pelkkää maantieajoa 50-60t. vuodessa, lisäksi tarvetta kärrynvetoon. Pitkässä maantieajossa hybridi syö saman, tai jopa hieman enemmän kun vastaava tavallinen bensakone johtuen suuremmasta elopainosta. Kaupunkiajo lienee toinen juttu.
        Ladata Dieselhybridi saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto.

        Siellä maantiellähän se bensahybridi säästää eniten. Et vain ymmärrä sitä.


      • normi_tientukko

        Niin, pitää vain ymmärtää, että se säästäminen edellyttää, että körötetään moottoritiellä max. 90 km/h ;-D


      • Kumma_juttu_
        K0LMEKAKARAAJARAKKI kirjoitti:

        Bensahybridi ei ole vaihtoehto, siis allekirjoittaneelle. Lähes pelkkää maantieajoa 50-60t. vuodessa, lisäksi tarvetta kärrynvetoon. Pitkässä maantieajossa hybridi syö saman, tai jopa hieman enemmän kun vastaava tavallinen bensakone johtuen suuremmasta elopainosta. Kaupunkiajo lienee toinen juttu.
        Ladata Dieselhybridi saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto.

        kun minun 345 hv Lexus Gs 450h menee pitkässä moottoritieajossakin alle 7 litran kulutuksella. Tiedätkö yhtään vastaavan tehoista dieseliä tai bensa-autoa joka pystyy samaan? Kiihtyy ja kulkee rajusti mutta ei puhuta pikkupoikien juttuja tässä. Ladattavan hybridin kulutus on pelkkää teoriaa ja todellinen kulutus selviää kun ajetaan yli 500 km siivuja pysähtymättä. Eikä räjähtele kaasutankit tankkausvaiheessa kuten Volkkarissa.


      • typerä.esimerkki
        Kumma_juttu_ kirjoitti:

        kun minun 345 hv Lexus Gs 450h menee pitkässä moottoritieajossakin alle 7 litran kulutuksella. Tiedätkö yhtään vastaavan tehoista dieseliä tai bensa-autoa joka pystyy samaan? Kiihtyy ja kulkee rajusti mutta ei puhuta pikkupoikien juttuja tässä. Ladattavan hybridin kulutus on pelkkää teoriaa ja todellinen kulutus selviää kun ajetaan yli 500 km siivuja pysähtymättä. Eikä räjähtele kaasutankit tankkausvaiheessa kuten Volkkarissa.

        Kuinka usein normi-kuluttaja ajaa 500km siivuja? Kuinka usein sinä itse ajat?Olet oikeassa että 500km ajomatkoihin plugin ei ole parhaimmillaan, mutta oikeasti sillä ei ole vitunkaan väliä 99,9% ihmisistä. Pelkkä kuriositeetti.

        Plugin-hybridi toimii erinomaisesti 80% ruuhkasuomessa asuvilla ihmisillä. Ajomatka päivässä sujuu hyvin pitkälle pelkällä sähköllä. Siihen riittää hyvin noin 50-80 km toimintasäde. Vai väitätkö vastaan? Ja myös sivummalla asuville prosentti on hyvin korkea.
        Ihmisten keskimääräinen ajomatka on noin 40 km/ päivä. 80km on jo kaksi kertaa tuo keskiarvo.


      • hieno.peli
        Kumma_juttu_ kirjoitti:

        kun minun 345 hv Lexus Gs 450h menee pitkässä moottoritieajossakin alle 7 litran kulutuksella. Tiedätkö yhtään vastaavan tehoista dieseliä tai bensa-autoa joka pystyy samaan? Kiihtyy ja kulkee rajusti mutta ei puhuta pikkupoikien juttuja tässä. Ladattavan hybridin kulutus on pelkkää teoriaa ja todellinen kulutus selviää kun ajetaan yli 500 km siivuja pysähtymättä. Eikä räjähtele kaasutankit tankkausvaiheessa kuten Volkkarissa.

        Käytetyn 100 tkm ajetun ostin 40 k€ alle uuden hinnan.


      • teron_märkä_uni
        Kumma_juttu_ kirjoitti:

        kun minun 345 hv Lexus Gs 450h menee pitkässä moottoritieajossakin alle 7 litran kulutuksella. Tiedätkö yhtään vastaavan tehoista dieseliä tai bensa-autoa joka pystyy samaan? Kiihtyy ja kulkee rajusti mutta ei puhuta pikkupoikien juttuja tässä. Ladattavan hybridin kulutus on pelkkää teoriaa ja todellinen kulutus selviää kun ajetaan yli 500 km siivuja pysähtymättä. Eikä räjähtele kaasutankit tankkausvaiheessa kuten Volkkarissa.

        Ja sitten heräsit


      • Hybridionturha
        typerä.esimerkki kirjoitti:

        Kuinka usein normi-kuluttaja ajaa 500km siivuja? Kuinka usein sinä itse ajat?Olet oikeassa että 500km ajomatkoihin plugin ei ole parhaimmillaan, mutta oikeasti sillä ei ole vitunkaan väliä 99,9% ihmisistä. Pelkkä kuriositeetti.

        Plugin-hybridi toimii erinomaisesti 80% ruuhkasuomessa asuvilla ihmisillä. Ajomatka päivässä sujuu hyvin pitkälle pelkällä sähköllä. Siihen riittää hyvin noin 50-80 km toimintasäde. Vai väitätkö vastaan? Ja myös sivummalla asuville prosentti on hyvin korkea.
        Ihmisten keskimääräinen ajomatka on noin 40 km/ päivä. 80km on jo kaksi kertaa tuo keskiarvo.

        Minä ajan joskus pidempiäkin siivuja, mutta voisin pärjätä täyssähköautolla. Sillähän pääsee Hangosta Nuorgamiin parilla pikalatauksella. Aivan turha raahata mukana bensakonetta.


    • evoluutioversio

      Ovatko nuo vaihdetut uudet koneet paranneltuja versioita tuosta peruskoneesta vai onko niissä edelleen sama ongelma? Ei paljon koneenvaihto auta jos sama ongelma on taas edessä 100.000km päästä.

      • onx.tietoo

        Montako konetta menee takuun piiriin?


      • pommi_kiertoon

        Yleensä vain yksi. Laskuri ei nollaudu konetta vaihdettaessa ja moottorilla numero 2 tulee jo 7 vuoden aikaraja täyteen.

        Tässä kohtaa ei siis hirveästi auta se normaali kikka, mitä papat harrastavat - autolla ajetaan vain 15 tkm vuodessa ;-D

        Eikä se vaihtokone ole alkuperäistä kummempi. Siksi autot laitetaankin äkkiä kiertoon tämän moottori"huollon" jälkeen!


      • Proteknikko

        Ne on korjattuja moottoreita jotka on käytettyjä ja jossain nyrkkipajassa sepitettyjä.
        Tämä ei ole provo vaan täyttä tietoa,katsokaa tarkasti moottorin lohkoa se on vaan pesty ja vaihdettu uudet männät ja oikaistu tasopinnat.


      • Toyota_Avensis
        pommi_kiertoon kirjoitti:

        Yleensä vain yksi. Laskuri ei nollaudu konetta vaihdettaessa ja moottorilla numero 2 tulee jo 7 vuoden aikaraja täyteen.

        Tässä kohtaa ei siis hirveästi auta se normaali kikka, mitä papat harrastavat - autolla ajetaan vain 15 tkm vuodessa ;-D

        Eikä se vaihtokone ole alkuperäistä kummempi. Siksi autot laitetaankin äkkiä kiertoon tämän moottori"huollon" jälkeen!

        Mikäli Toyotaan on juoduttu vaihtamaan dieselmoottori syy on lähes aina käyttäjän. Toyotan D4D diesel on kestävin diesel kautta aikojen. Niitä on mennyt vain muutama rikki. Nuo konerikot ovat lähinnä volkkarin ongelma. Volkkari ei osaa tehdä kestävää moottoria.


      • Susionsusi
        Toyota_Avensis kirjoitti:

        Mikäli Toyotaan on juoduttu vaihtamaan dieselmoottori syy on lähes aina käyttäjän. Toyotan D4D diesel on kestävin diesel kautta aikojen. Niitä on mennyt vain muutama rikki. Nuo konerikot ovat lähinnä volkkarin ongelma. Volkkari ei osaa tehdä kestävää moottoria.

        Vm. 2008 avensis ja kolmas pata menossa. 2.0 D4D, 368tkm mittarissa ja pelkkää pitkän matkan ajoa. Öljyt suodatin 10-15tkm välein ja varmasti pidetty minutti pari tyhjäkäynnillä ajon jälkeen. Se pata on susi.. Tai sitten on jäänyt jotain toyotasta ja sen dieselistä oppimatta. Edelliset hiace vm 2000. ajettu 800tkm ja edelleen ajossa ja land cruiser 840tkm ja sekin ajossa. Mitä teen väärin?? Ymmärän toki, jos D4D on uskonto sulle...


    • HybridiOnHalvin

      Ajetaan Toyotan hybridillä ja maksetaan vuosittain 100 euroa käyttömaksua eikä diselin 400 euron veroa ja 200 euron käyttömaksua. Eli dieselistä pienimmilään 600 euroa vuodessa kun hynridinmaksuista selviää satasella vuodessa. Dieselin ja Bensinin hintaero on niin pieni, että pitää ajaa 60.000 km vuodessa että tuo ero tulee hyödyksi noilla vuosittaisilla maksuilla.

      • KallisDiesel

        Dieselillä on vielä hirveät huoltokulut kaikkine omine mm. hiukkassuodattimen vaihtoineen. syntyy iso ero jo huoltokuluissa.


      • 2017_ja_2018
        KallisDiesel kirjoitti:

        Dieselillä on vielä hirveät huoltokulut kaikkine omine mm. hiukkassuodattimen vaihtoineen. syntyy iso ero jo huoltokuluissa.

        Mutta onhan se merkillistä miten kaupunkien taxit silti ovat laitanaan dieseleitä, samoin kuin suuri osa ruuhka-alueiden pienistä sekalaisen ajon pakettiautoistakin.

        Kyllä ammattiautoilijat sitten ovat pätemättömiä kun moisia taakkoja liiketoimelleen aina vain hankkivat ;-)

        Ps. Kaikkiin uusiin bensakoneisiin tulee pakollisiksi hiukkassuodattimet syyskuuhun 2017 mennessä ja käytettyihin jälkiasenteisina ja pakollisina syyskuuhun 2018 mennessä.

        "Voitures : des filtres anti-particules à venir sur les voiture à essence"

        - http://news.radins.com/actualites/voitures-filtres-anti-particules-a-venir-sur-les-voiture-a-essence,25860.html


      • tero_vaara

        tojossa 15 tkm välein määräaikaishuollot. siis tuplakulut muihin verrattuna. sadantonnin paikkeilla vaihdetaan moottori (made in poland) turkissa tehtyyn ritsaan.


      • hanaa.prkele

        Aja äläkä nysvää alinopeutta jaloissa, kun se hydridin nopeusmittarin virhekin on vielä kaikkein suurin.


      • äimän.käki
        hanaa.prkele kirjoitti:

        Aja äläkä nysvää alinopeutta jaloissa, kun se hydridin nopeusmittarin virhekin on vielä kaikkein suurin.

        Mikä on alinopeus?


      • murheita.lisää
        tero_vaara kirjoitti:

        tojossa 15 tkm välein määräaikaishuollot. siis tuplakulut muihin verrattuna. sadantonnin paikkeilla vaihdetaan moottori (made in poland) turkissa tehtyyn ritsaan.

        "tojossa 15 tkm välein määräaikaishuollot. siis tuplakulut muihin verrattuna. sadantonnin paikkeilla vaihdetaan moottori "
        Suomessa vain 30% henkilöautoista on dieseleitä. Euroopassa henkilöautodieselit kiellettäneen lähitulevaisuudessa. Tarkoittanee vikavaagenilla jakopääsulkeisten lisääntymistä entisestään kun ainoa toimiva oli diesel.


      • kuoleva.hybridi
        murheita.lisää kirjoitti:

        "tojossa 15 tkm välein määräaikaishuollot. siis tuplakulut muihin verrattuna. sadantonnin paikkeilla vaihdetaan moottori "
        Suomessa vain 30% henkilöautoista on dieseleitä. Euroopassa henkilöautodieselit kiellettäneen lähitulevaisuudessa. Tarkoittanee vikavaagenilla jakopääsulkeisten lisääntymistä entisestään kun ainoa toimiva oli diesel.

        Siinä vaiheessa kun dieselit kielletään VW:n alkupään TSI-koneet ovat muisto vain. Silloin VW:n autoista suuri osa on plugin-hybridejä ja sähköautoja.
        Juuri näillä teknologia-aloilla kannattaa olla.
        Toyota on ollut ainoa iso talo perushybridien tekijänä ja sekin lopettaa ne heti kun saa plugiunhybridinsä toimimaan.


      • hanaa.prkele
        äimän.käki kirjoitti:

        Mikä on alinopeus?

        Jos et ymmärrä, niin pysy kokonaan poissa liikenteestä.


      • välähtikö

        ET pystynyt vastaamaan kysymykseen vai etkö tiedä? Tieliikennelaki ei tunne mitään "alinopeutta". Ylinopeus sensijaan on rangaistava teko jonka ajamisesta parhaassa tapauksessa poliisi ottaa kortin pois ja silloin joutuu pysymään pois liikenteestä. Onko sitä vaikea ymmärtää?


      • OotUlkona
        tero_vaara kirjoitti:

        tojossa 15 tkm välein määräaikaishuollot. siis tuplakulut muihin verrattuna. sadantonnin paikkeilla vaihdetaan moottori (made in poland) turkissa tehtyyn ritsaan.

        Made in Poland, no niissä sun "premiumeissa" niitä tulee mm. Unkarista ja osia pitkin itä-eurooppaa, joten mikä olikaan pointtisi? Ja volkkareitakin valmistetaan siellä Puolassa.


      • Volkkareita
        OotUlkona kirjoitti:

        Made in Poland, no niissä sun "premiumeissa" niitä tulee mm. Unkarista ja osia pitkin itä-eurooppaa, joten mikä olikaan pointtisi? Ja volkkareitakin valmistetaan siellä Puolassa.

        kasataan myös esimerkiksi Slovakiassa ja monessa muussakin maassa missä työvoima on vielä halpaa. Suomessa ei oikein kannata kohta kasata enää mitään.


      • pajalle_3x_vuodessa
        tero_vaara kirjoitti:

        tojossa 15 tkm välein määräaikaishuollot. siis tuplakulut muihin verrattuna. sadantonnin paikkeilla vaihdetaan moottori (made in poland) turkissa tehtyyn ritsaan.

        Ei pidä unohtaa ensi- eli lastunpoistohuoltoa. Tojopappojen mukaan toyopetin laadun paras tae on huono viimeistely, joka vaatii ensihuollon = öljynvaihdon 5 tkm kohdalla.

        Lisäksi tarvitaa 3 vuoden iästä eteenpäin katsastushuollot, ettei tule virheellisiä tilastomerkintöjä, sekä joissain malleissa 2x vuodessa rengaspaineanturien kalibrointihuolto. Tietenkään unohtamatta puolta tusinaa takaisinkutsua.

        Luotettavuuden paras tae on se, kun autolla ajetaan niin vähän, ettei ole vaaraa saada katsastuksessa hylsyä edes kuluneista renkaista tai jarrupaloista. Auton seisottaminen huollossa on laadun tae.


    • pienellä.menee
    • jagusenof

      Onpa siihen aloitukseen kerätty kummallisia autoja, kun automyyjät eivät tiedä tuollaisia myynnissä olleenkaan. Jokaisessakin lukee "ei myynissä" tai "myyty Nettiauton kautta."

      • afrikanvientiä

        Olisko nämä niitä Ambomaalle lähetettyjä romuja? Siellä Toyotat saavat kuulemma uuden elämän.


      • Feikkejä

        Ovat kuulemma tehtyjä feikki-ilmoituksia. Eivät oikeita. Sen vuoksi vain yhdestä on rekisterinumero näkyvillä.


    • satusetien.kerho

      Toyotiin liittyy aina ihmeen paljon "kuulemma" juttuja.
      Milloin esson baarista, katsastusmiehiltä, yleistä tietoa. Sanoisin että Terojen kokoontumisajot ovat melkoinen satusetien kerho jossa paras fakta on sepitetty fakta. Kaikki viralliset tilastot ovat ehdottomasti kiellettyjä. Mielipide-mittaukset ovat sallittuja jos ne ovat tarpeeksi epämääräisesti tehtyjä.
      Ylin kortti on kerhon vanhimman muistelut 80-luvulta. Jos tarina ei ole parantunut vuoden kuluessa, siitä saa buuauksia. Vähuntään kymmenen hevosvoimaa lisää ja puolilitraa pois kulutuksesta pitää tarinan jalostua.

    • Eikinnereitä

      Hybridi on suhteessa normaaleihin autoihin jo niin kallis hankkia vastaavilla varusteilla että 10% polttoaine säästö tai autoverosäästö on turhaa. Sitli hybridillä ajo tulee kalliimmaksi korkean hankintahinnan takia. Hybridissä arvo laskee myös nopeammin. Lisäksi kuka hullu haluaa kituuttaa jollain 130-140 heppasella hybridillä ja maksaa 40 tonnia semmosesta nuhalaatikosta. Kun samaan hintaan saa jo kunnon koneen ja auton näköisen auton jota ei tartte hävetä kuten priusta joka on ehkä rumin auto fiat multiplan jälkeen. No ei toyota silleen toisaalta häpeää aiheuta kun itäauto skoda. Itse valitsin V90 volvon ja saan sen vuoden vaihteessa. Ihan perus 190 heppasena etuvetona ja R-design varustelulla. Otin vielä ne 3 tonnin soittimet B&W merkkiset 19 kaiuttimella ja 1400w teholla...kyllä lähtee. Vanteen otin ihan perus 18 tuumaset vaikka 21 tuumasetkin oli varustelistalla. Toyota ei tiedä mitään esim oikeista nappanahkapenkeistä tai edes sporttipenkeistä..ne pitää olla autossa.

      • Toyota-palstan

        trollipojun mielikuvitus laukkaa hurjasti kun työpäivän pituus lähenee 20 tuntia. Silloin tulee näitä harkitsemattomia lipsautuksia. Joo, kyllä me kaikki palstalaiset uskotaan sinua ja Volvon ostoasi. Saitko Helkama Raisun menemään osamaksuna kaupassa? Muista että se on ostettu yh-äipän rahoilla ja sosiaalisektorin tuella.


      • eikötojokauppakaaHuali
        Toyota-palstan kirjoitti:

        trollipojun mielikuvitus laukkaa hurjasti kun työpäivän pituus lähenee 20 tuntia. Silloin tulee näitä harkitsemattomia lipsautuksia. Joo, kyllä me kaikki palstalaiset uskotaan sinua ja Volvon ostoasi. Saitko Helkama Raisun menemään osamaksuna kaupassa? Muista että se on ostettu yh-äipän rahoilla ja sosiaalisektorin tuella.

        <<Saitko Helkama Raisun menemään osamaksuna kaupassa?<<

        Olet ilmeisesti kateellinen? Sinulla ei näköjään tärpännyt vaihtokaupassa. Mutta anna Raisu romurille, niin pääset piinasta.


      • En_vaihda_mitään
        eikötojokauppakaaHuali kirjoitti:

        <<Saitko Helkama Raisun menemään osamaksuna kaupassa?<<

        Olet ilmeisesti kateellinen? Sinulla ei näköjään tärpännyt vaihtokaupassa. Mutta anna Raisu romurille, niin pääset piinasta.

        Ostan ja myyn suoraan autoni. Ostajia on aina jonoksi asti kun tuntevat minut ja tietävät tilanteeni. Ei Raisua edes ollut olemassa silloin kun olin mopoiässä. Tunturi Sport oli ja Solifer Speed ja kun muistelen niin taisi olla Helkama Mini kaikkein kitukasvuisimmilla teineillä. Sitten tuli kypäräpakko ja nopeusrajoitukset mutta ehdin 16-vuotiaana ajaa moottoripyöräkortin ja ostaa Kawasaki 500 Mach3-mopedin. Muistan lopun ikääni kun ohitin poliisit laillisesti mittarin näyttäessä kahtasataa. Ne olivat vaarallisia aikoja joista teillä nykynuorilla ei ole mitään käsitystä.


    • autonvaihtaja

      Koskeeko tuo ongelma kaikkia D-4D koneita vai vain jotain tiettyä mallia? Kuinka vanhaksi saakka Toyota korvaa koneen uusinnan?
      Olisi hyvä tietää jos tulee eteen joskus tuollainen käytettynä.

      • lainakoneita

        PSA:n Hdi dieselit kestävät hyvin. Se löytyy ProAcesta tyypillä D-4D. Avensiksen uusi D-4D diesel on BMW:n sukua (N47), ja kuuluisa jakopään ongelmista, mutta onhan siinä ketjut ja rattaat.


      • mistätunnistaa
        lainakoneita kirjoitti:

        PSA:n Hdi dieselit kestävät hyvin. Se löytyy ProAcesta tyypillä D-4D. Avensiksen uusi D-4D diesel on BMW:n sukua (N47), ja kuuluisa jakopään ongelmista, mutta onhan siinä ketjut ja rattaat.

        Mistä tietää missä D-4Dssä on tuollainen kansi joka voi vaatia koko koneen uusimisen? Joku vuosimalli tai tehoversio?


      • Ei_ongelmia_Saksassa
        mistätunnistaa kirjoitti:

        Mistä tietää missä D-4Dssä on tuollainen kansi joka voi vaatia koko koneen uusimisen? Joku vuosimalli tai tehoversio?

        jossa moottorit pysyvät puhtaampina erilaisen ajotavan takia. Kannattaa ehkä käyttää dieselin palotilan puhdistusaineita Suomen hitaassa liikenteessä.


      • taas.puuta.heinää
        Ei_ongelmia_Saksassa kirjoitti:

        jossa moottorit pysyvät puhtaampina erilaisen ajotavan takia. Kannattaa ehkä käyttää dieselin palotilan puhdistusaineita Suomen hitaassa liikenteessä.

        Moottori joudutaan uusimaan, jos esim kannentiiviste palaa. Kantta ei voida uudelleen kiristää, sillä lohkon kierteet eivät sitä kestä. Kone siis 2.2 D4D


      • VaroVaaraa
        Ei_ongelmia_Saksassa kirjoitti:

        jossa moottorit pysyvät puhtaampina erilaisen ajotavan takia. Kannattaa ehkä käyttää dieselin palotilan puhdistusaineita Suomen hitaassa liikenteessä.

        "Kannattaa ehkä käyttää dieselin palotilan puhdistusaineita Suomen hitaassa liikenteessä. "

        Ei siis oo Tojon kone tarkotettu käytettäväksi polttoaineen kanssa


      • Lapsiparka
        VaroVaaraa kirjoitti:

        "Kannattaa ehkä käyttää dieselin palotilan puhdistusaineita Suomen hitaassa liikenteessä. "

        Ei siis oo Tojon kone tarkotettu käytettäväksi polttoaineen kanssa

        Peruskoululaisetko täällä viisastelevat.


      • pelkokerroin
        Lapsiparka kirjoitti:

        Peruskoululaisetko täällä viisastelevat.

        jos kerran olet tietävämpi, niin kerrohan, voiko sillä D4D:llä ajaa vai eikö?
        siis vaihtoautohallia pidemmälle?


    • Toyota_laatua

      Se on tuo Japanilainen kunnia ja ylpeys, joka panee vaihtamaan koko koneen jos vesipumpun tivistes vuotaa.

      Voisivat muutkin pyrkiä samaan laadukkaaseen toimintaan.

      • ottaako_pumpusta

        Ei vesipumppua vaihdeta samalla, kun tojotan kertakäyttömoottori uusitaan.

        Tätä kannentiivisteen = moottorin vaihtoa kutsutaan puolimoottorin uusimiseksi siitä syystä, että siinä vaihtuu vain itse moottori, ei moottori apulaitteet (laturi, vesipumppu ym.).

        Muihin autoihin vaihdetaan vesipumppu useaan kertaan moottorin eliniän aikaan, tollolootaan vaihdetaan moottori monta kertaa vesipumpun käyttöiän aikana ;-D


    • bdxhxyy

      Autoedun verolaskuri
      Kauppalehden ilmestyminen helatorstaina
      Kauppalehti uutisoi verkkopalvelussa normaalisti helatorstaina ja sen jälkeisenä perjantaina 30.5. Painettu lehti ilmestyy seuraavan kerran maanantaina 2.6.
      BMW kutsuu korjaamolle 750 000 autoa

      Tiistai 19.02.2013 klo 12:08 (päivitetty ti 13:19)

      KUVA: BLOOMBERG NEWS

      BMW kutsuu 750 000 autoa korjattavaksi sähkövikojen vuoksi. Määrä kuuluu Bemarin historian suurimpiin.

      BMW:n uusin korjauskutsu koskee 1- ja 3-sarjan malleja, pieniä X1-katumaastureita ja Z4-urheiluautoja, joiden valmistusaika osuus vuoden 2007 maaliskuun ja 2011 heinäkuun väliin.


      Uusimmat kutsut koskevat tähän mennessä 750 000 autoa, joista suurin osa, puoli miljoonaa kappaletta menee Yhdysvaltoihin. Japanissa kutsuja on noin 100 000, Kanadassa 65 000 ja Etelä-Afrikassa 50 000 kappaletta.

      Kutsut johtuvat havaituista sähkövioista. Autojen ovet eivät aina avaudu tai moottorit eivät starttaa. Suoranaisia vaaratilanteita näistä ei tiettävästi ole syntynyt.

      Viallisissa autoissa on kuumaan ilmastoon sovellettua tekniikkaa, joten Euroopassa kutsuja ei ole jaettu.

      Viime perjantaina BMW ilmoitti kutsuvansa 60 000 X5-katumaasturia lähinnä USA:ssa. Kutsu koski vuosimalleja 2007-2010. Niiden ongelmana ovat jarruviat.

      Maaliskuussa 2012 tapahtui BMW tähän mennessä laajin korjauskampanja, joka koski 1,3 miljoonaa 5- ja 6-sarjan mallia.

    • Ettei.kävisi.kylmiä

      Miten alkava kansivika oireilee? Tuleeko se ilmi jos auton käyttää kuntotarkastuksessa?

      • helppo_tarkistaa

        Tulee helposti ilmi. Jos auton keulalta löytyy vessanpöntön kantta esittävä symboli, kansivikaa pukkaa.


      • TulisLopultaBemultaPytty
        helppo_tarkistaa kirjoitti:

        Tulee helposti ilmi. Jos auton keulalta löytyy vessanpöntön kantta esittävä symboli, kansivikaa pukkaa.

        Jos Tojota tekisi vessanpönttöjä niin vissiinki niissä ei kansi kestäis

        Ja nesteet falskais veks


    • 657yutyhty

      Ja mersun bensakoneet 2000-2010, jakopää ei kestä kuin 50tkm ns luotettavasti, ketju jakopää siis.

      • hyvä.tietää

        Jo yli 300 tkm ilman ongelmia.


    • kenkä.perseeseen

      Ei mennyt japanininsinöörin suunnittelu aivan putkeen. Ei taida olla mitään muuta autoa nykypäivänä johon jouduttaisiin vaihtamaan koko kone. Päin persettä suunniteltu lhko. Kallis moka, kenkää tuli ukolle varmasti.

    • tojoBemarinkoneella

      Ei ihme että tojoa ei taksissa näe jos konetta saa olla vaihtamassa kokonaan uuteen sadantonnin välein. Bemarin ja PSAn dieselit tulivat tarpeeseen. Nyt kestää eri tavalla.

      • taksitOstaaMuuta

        Aika nopeaan häipyi taxista kun viesti niissä piireissä leviää äkkiä

        Nyt Bemun konella voisi kelvata takseille mutta kun ei ole automaattiversiota dieselistä niin eipä kelpaa vieläkään


    • Ainoa_suunnittelumoka

      oli se että Toyotan dieselmoottorista tuli liian kestävä mikäli sitä ei ajeta tukkoon jolloin männän ja kannen väliin jäänyt karsta rasittaa kannentiivistettä ja -pultteja.

      • tulkittinko_oikei

        Eli tiivistäen tekstiäsi, se Tojon diisselihän on siis aivan pska.


      • Perussyy

        Tarkoitatko että männän päälle kerääntyy karstaa ja se ottaa kanteen kiinni männän yläkuolokohdassa?


      • itämainen_tyyli

        Tarkoittaa, että syy on aina jossain muualla, kun itäauto hajoaa. Itäauton valmistaja ja käyttänyt liian halpoja ja huonolaatuisia osia, mutta sehän on näiden osien valmistajan vika. Mitäs tekivät halpaa kuraa, kun käskettiin!

        Tai sitten on vaan käytetty autoa väärin. Tojot on tarkoitettu seisomaan tallissa. Myös dieselit. Tämä varmistaa, että kerkiää mennä takuu umpeen ennen kuin ongelmia ilmaantuu. Sitten kyseessä ei enää ole itäautovalmistajan ongelma.


      • EriTapoja
        itämainen_tyyli kirjoitti:

        Tarkoittaa, että syy on aina jossain muualla, kun itäauto hajoaa. Itäauton valmistaja ja käyttänyt liian halpoja ja huonolaatuisia osia, mutta sehän on näiden osien valmistajan vika. Mitäs tekivät halpaa kuraa, kun käskettiin!

        Tai sitten on vaan käytetty autoa väärin. Tojot on tarkoitettu seisomaan tallissa. Myös dieselit. Tämä varmistaa, että kerkiää mennä takuu umpeen ennen kuin ongelmia ilmaantuu. Sitten kyseessä ei enää ole itäautovalmistajan ongelma.

        "Tojot on tarkoitettu seisomaan tallissa."

        Yksi omistustapa on pukkien päällä suulissa tai ladon takana. Suuli on parempi vaihtoehto. Tahtoo vaan mennä jarrut umpijumiin. Ladon takana ruohojen kosteus hapattaa pohjan ennätysajassa. "Vähän ajettu" voi olla silti.


      • Tuollaista_on
        Perussyy kirjoitti:

        Tarkoitatko että männän päälle kerääntyy karstaa ja se ottaa kanteen kiinni männän yläkuolokohdassa?

        veikkailtu kun on mietitty, miksi esim. Saksassa ongelma on tuntematon. Siellä Otto normaaliautoilija joutuu käytännössä päivittäin ajamaan moottoritiellä jossa moottori tunnetusti pysyy puhtaampana. Dieselissä mäntä käy aika lähellä kantta puhtaanakin joten karstakerroksen ei tarvitse olla edes paksu kun se jo rasittaa epänormaalisti. Polttoaineen osuuttakaan ei voi jättää laskuista pois karstoittumisen aiheuttajana.


      • lähestymme.itseasiaa
        Tuollaista_on kirjoitti:

        veikkailtu kun on mietitty, miksi esim. Saksassa ongelma on tuntematon. Siellä Otto normaaliautoilija joutuu käytännössä päivittäin ajamaan moottoritiellä jossa moottori tunnetusti pysyy puhtaampana. Dieselissä mäntä käy aika lähellä kantta puhtaanakin joten karstakerroksen ei tarvitse olla edes paksu kun se jo rasittaa epänormaalisti. Polttoaineen osuuttakaan ei voi jättää laskuista pois karstoittumisen aiheuttajana.

        Tämä selvä, hyvin loogista. Miksi muiden valmistajien dieselit eivät puske männällä kantta paskaksi täällä Suomessakaan? Onko osalla tojo-kuskeista joku aivan oma tyyli ajaa joka rikkoisi konenne kuin koneen vai onko tojon moottorin rakenne herkempi tälle kuin muilla?
        Sen verran olen selvillä asioista että tojolle yksi kalliiksi tullut suunnitelumoka tuossa koneessa ainakin on, eli se että lohkosta menee helposti pinnapulttien kierteet ja sitä ei voi ainevahvuuksien takia korjata. Eli hastalavista lohkolle saman tien.


    • kuskinhan.se.vika

      Jos mummolla olisi munat niin se olisikin vaari, Voi teidän tollojen selityksiä.

    • D4D

      Enpä ole nähnyt Avensis-taksia vuosiin. Eikä ihme, takuukin markkinoiden huonoin.

      • IHMEjwerhgtncl3hk

        ihme ettei kertakäyttökama innosta ammattimiestä


      • Oletko.tyhmä

        Trolli on keskittynyt yksinpuheluun tai oikeammin kirjoitteluun ja itselleen vastailuun. Kuluuhan se päivä niinkin! Onkon yksinäinen olo?


      • Trolli.tyhmenee

        "Enpä ole nähnyt Avensis-taksia vuosiin. "
        Pitäiskös sinunkin käydä Specssaversillä?


      • pääkysymys

        Mutta miksei tojodiesel kestä?


      • SyytLöytyy
        pääkysymys kirjoitti:

        Mutta miksei tojodiesel kestä?

        Ainakin on tutkimuskohteita, mistä kurkata.


    • PahaSuunnittelumoka

      "Mikäli Toyotaan on juoduttu vaihtamaan dieselmoottori syy on lähes aina käyttäjän. Toyotan D4D diesel on kestävin diesel kautta aikojen. Niitä on mennyt vain muutama rikki."

      Miten käyttäjä saa kannen tai kannen tiivisteen paskaksi? Ja miten voi olla käyttäjän syy että tojon koneeseen ei voi vaihtaa kannen tiivistettä vaan siihen joutuu vaihtamaan koko koneen?
      Se paska rakenne on lähtöisin tojon insinööreiltä, ei mistään muualta.

      • syy.käyttäjässä

        Ajaa Tojolla yli 100 tkm.


      • TaiMolempikin

        "Miten käyttäjä saa kannen tai kannen tiivisteen paskaksi? "

        Olisiko vastaus, että Tojotan omistajiksi kertyy niin lattapäistä väkeä, että saavat diisselit räjähtelemään jo pikkukilometreillä.? Vai olisiko niin, että tehdas on tehnyt huonon moottorin? Jompi kumpi!


      • ETTÄkenensyy
        TaiMolempikin kirjoitti:

        "Miten käyttäjä saa kannen tai kannen tiivisteen paskaksi? "

        Olisiko vastaus, että Tojotan omistajiksi kertyy niin lattapäistä väkeä, että saavat diisselit räjähtelemään jo pikkukilometreillä.? Vai olisiko niin, että tehdas on tehnyt huonon moottorin? Jompi kumpi!

        Tojokuski ajaa keskimäärin muita vähemmän. Siis kokematon. Sellaista on viisasta varoa liikenteessä.

        Ja se keskustelun aiheena oleva diesel: olipa se niiden paukkumisen syy mikä tahansa, niin sellaista tekniikkaahan ei omaan autoonsa kaipaisi. Ja valmistajakaan ei näköjään kaivannut kun vaihtoi ulkop. valmistajan moottoriin.


      • outoaLogiikkaa
        ETTÄkenensyy kirjoitti:

        Tojokuski ajaa keskimäärin muita vähemmän. Siis kokematon. Sellaista on viisasta varoa liikenteessä.

        Ja se keskustelun aiheena oleva diesel: olipa se niiden paukkumisen syy mikä tahansa, niin sellaista tekniikkaahan ei omaan autoonsa kaipaisi. Ja valmistajakaan ei näköjään kaivannut kun vaihtoi ulkop. valmistajan moottoriin.

        "niin sellaista tekniikkaahan ei omaan autoonsa kaipaisi. Ja valmistajakaan ei näköjään kaivannut kun vaihtoi ulkop. valmistajan moottoriin."

        Terokaan ei halua itselleen. Mutta kehua retostaa muille netissä.


    • eidisukelpaa

      Toyota ei ole kiinostunut dieseleistä... eikä jenkit. Nyt volkkarikin on kusessa dieseleittensä vuoksi.

      • On_ilmennyt

        "Toyota ei ole kiinostunut dieseleistä"

        D4D-koneen käyttäjistä moni voi sanoa samaa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe