TYTTÄRENI HALUAA ABORTIN!!

ÄidinHuoli

16-vuotias tyttöni kertoi että odottaa vauvaa poikaystävänsä kanssa ja että he päättävät tehdä abortin sillä ovat niin nuoria ja elämä edessä. Tyttärelläni oli noin vuosi aiemmin mielenterveysongelmia ja toipui niistä onneksi tutustumalla tähän lapsen isään. Ainoa ongelma tässä on että haluaisin tyttäreni pitävän lapsensa. Olisin valmis tekemään mitä vain jos kuulisin tyttäreni haluavan pitää lapsen. Tytär käy lukiota toisella paikkakunnalla ja en voi häntä vahtimassakaan olla. Saisinko puhuttua tytölle järkeä? Olenko huono äiti kun patistan tyttöä pitämään lapsen? En suuttunut kun kuulin raskaudesta viimeviikonloppuna kun hän vieraili täällä. Suutuin vain hänen aborttiaikeistaan. Haluaisin vain niin nähdä tämän pienen pojan tai tytön viipeltävän täällä parin vuoden päästä. Mitä oikeen teen? Hyväksynkö hänen aborttiaikeensa vai kehotanko häntä miettimään vielä ja ehkä pitämään lapsen?

59

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menneisyydenabortti

      Jos olisin tyttäresi äiti en missään nimessä antaisi hänen tehdä aborttia! Myönnetään itse tein sen viisitoistavuotiaana ja kadun sitä, josta päästään ensimmäiseen huonoon puoleen: jos teet kerran abortin voi olla että myöhemmin lapsen hankkiminen osoittautuu vaikeaksi. Olemme mieheni kanssa yrittäneet noin viisi vuotta vauvaa mutta ei ole tärpännyt edes lapsettomuushoidoilla eikä keinohedelmöityksellä. Olen ollut elämäni aikana raskaana kahdesti ja toisella kerralla päädyi aborttiin ja ollessani 20 sain keskenmenon viikolla 19. Alun saanut lapsi ansaitsee elää! Joten abortit pitäisi kieltää lailla. Olit sitten 10 tai 70 uskon että pystyy lapsesta huolehtimaan kun kerta osaa seksiäkin harrastaa. Äitiys ei katso ikää. Tulin kai tässä asiassa järkiini kun kuulin lääkäriltä että aikaisempi aborttini voi olla syy lapsettomuuteeni. Luulin että en ole valmis, vaikka olisin ollut. Koska vain voi olla valmis äidiksi.

    • Etkai sumentunut?

    • Näintäällä

      "Hyväksynkö hänen aborttiaikeensa vai kehotanko häntä miettimään vielä ja ehkä pitämään lapsen?"

      Kohotat tietenkin miettimään vielä, etenkin jos tulevan isäkin sen lapsen haluaa pitää.
      Mutta jos tyttäresi kaikesta huolimatta päätyy aborttiin, niin pakkohan sun se sitten on hyväksyä.

      • lapsenlapsenmurha

        Ei lapsen vääriä tekoja mikään pakko oo koskaan hyväksyä.
        Pikemminkin todellista rakkautta on osoittaa lapselle selkeästi oikean ja väärän ero.


      • Näintäällä
        lapsenlapsenmurha kirjoitti:

        Ei lapsen vääriä tekoja mikään pakko oo koskaan hyväksyä.
        Pikemminkin todellista rakkautta on osoittaa lapselle selkeästi oikean ja väärän ero.

        Eli pakottaa synnyttämään?


      • vastuuollatappamatta
        Näintäällä kirjoitti:

        Eli pakottaa synnyttämään?

        Siis miten niin pakottaa, onko poikaystävä raiskannu tytön? Vai oisko kyse sittenkin ihan vaan vastuusynnytyksestä..


      • bua-ha-haa
        vastuuollatappamatta kirjoitti:

        Siis miten niin pakottaa, onko poikaystävä raiskannu tytön? Vai oisko kyse sittenkin ihan vaan vastuusynnytyksestä..

        Jollei hyväksytä muita laillisia vaihtoehtoja (vaikka niitä onkin), niin kyse on pakottamisesta.


      • vaillaperusteita
        bua-ha-haa kirjoitti:

        Jollei hyväksytä muita laillisia vaihtoehtoja (vaikka niitä onkin), niin kyse on pakottamisesta.

        ja HÖPÖNLÖPÖT :DDDDDD
        Kuka ne haarat pakottikaan levittään, vai pakottiko?! Niin.


      • bua-ha-haa
        vaillaperusteita kirjoitti:

        ja HÖPÖNLÖPÖT :DDDDDD
        Kuka ne haarat pakottikaan levittään, vai pakottiko?! Niin.

        On tapahtunut mitä onkin, siitä ei nyt ole kyse.

        Kyse on siitä mitä NYT tehdään: jos laillisista vaihtoehdoista annetaan lupa "valita" vain yksi, niin kyse on pakottamisesta.


      • jankutijankkaa
        bua-ha-haa kirjoitti:

        On tapahtunut mitä onkin, siitä ei nyt ole kyse.

        Kyse on siitä mitä NYT tehdään: jos laillisista vaihtoehdoista annetaan lupa "valita" vain yksi, niin kyse on pakottamisesta.

        Pakotuksesta kun ei vaan ole kyse niin kauan kun seksiä on harrastettu täysin vapaaehtosesti.

        " jos laillisista vaihtoehdoista annetaan lupa "valita" vain yksi, niin kyse on pakottamisesta. "

        Mitenkähän vois samaan aikaan sitten valita useemman (abortin, lapsen pitämisen ja adoption)?


      • bua-ha-haa
        jankutijankkaa kirjoitti:

        Pakotuksesta kun ei vaan ole kyse niin kauan kun seksiä on harrastettu täysin vapaaehtosesti.

        " jos laillisista vaihtoehdoista annetaan lupa "valita" vain yksi, niin kyse on pakottamisesta. "

        Mitenkähän vois samaan aikaan sitten valita useemman (abortin, lapsen pitämisen ja adoption)?

        "Mitenkähän vois samaan aikaan sitten valita useemman (abortin, lapsen pitämisen ja adoption)?"

        Ei tietenkään voikaan valita kuin yhden noista. Jollei anneta valita, niin kyse on pakottamisesta.


      • tajua_jo

        Onko se vika silmissä vai ymmärryksessä? Monestikko vielä toistellaan?
        "Pakotuksesta kun ei vaan ole kyse niin kauan kun seksiä on harrastettu täysin vapaaehtosesti."
        Lähtökohtasesti siis on valittu jo se "valitatilanne" kun on valittu harrastaa seksiä vapaaehtosesti ja luonnolliseen tilaan esim. aborttiväkivallalla puuttumatta se johtaa yleensä edelleen lapsen syntymään.

        "Siis miten niin pakottaa, onko poikaystävä raiskannu tytön? Vai oisko kyse sittenkin ihan vaan vastuusynnytyksestä.. "
        "Kuka ne haarat pakottikaan levittään, vai pakottiko?! Niin. "
        Liian kiperiä kysymksiä? :)

        Odotellaanpa taas.......


      • bua-ha-haa
        tajua_jo kirjoitti:

        Onko se vika silmissä vai ymmärryksessä? Monestikko vielä toistellaan?
        "Pakotuksesta kun ei vaan ole kyse niin kauan kun seksiä on harrastettu täysin vapaaehtosesti."
        Lähtökohtasesti siis on valittu jo se "valitatilanne" kun on valittu harrastaa seksiä vapaaehtosesti ja luonnolliseen tilaan esim. aborttiväkivallalla puuttumatta se johtaa yleensä edelleen lapsen syntymään.

        "Siis miten niin pakottaa, onko poikaystävä raiskannu tytön? Vai oisko kyse sittenkin ihan vaan vastuusynnytyksestä.. "
        "Kuka ne haarat pakottikaan levittään, vai pakottiko?! Niin. "
        Liian kiperiä kysymksiä? :)

        Odotellaanpa taas.......

        Vika on ihan siinä, että puhut eri asiasta. On valintatilanteita, jotka johtavat toisiin valintatilanteisiin. Jos nyt ollaan siinä tilanteessa, että tyttö on tiineenä, niin silloin on muutama vaihtoehto joista voi valita.
        Jos kielletään muut lailliset vaihtoehdot, niin silloin ei ole valintatilannetta. Silloin PAKOTETAAN.


      • seli-seli-

        Kun se valinta tehtiin jo sillon kun haarat levitettiin, sitten on turha ulista enää mistään "pakoista" kun tapahtumien luonnollinen kulku johtaa seuravaan jne. Joskus se vastuu on vaan niin ikävä kantaa että siitä yritetään laistaa mitä kiivaimmin verukkein.


      • bua-ha-haa
        seli-seli- kirjoitti:

        Kun se valinta tehtiin jo sillon kun haarat levitettiin, sitten on turha ulista enää mistään "pakoista" kun tapahtumien luonnollinen kulku johtaa seuravaan jne. Joskus se vastuu on vaan niin ikävä kantaa että siitä yritetään laistaa mitä kiivaimmin verukkein.

        SEn valinnan jälkeen ollaan tietyssä pisteessä, jossa voi tehdä uusia valintoja.
        Tapahtumien luonnollinen kulku ei ole sellainen, että yhden valinnan jälkeen kuljetaan sokeana suoraan eteenpäin.


      • VASTUUeiolepakkoa
        bua-ha-haa kirjoitti:

        SEn valinnan jälkeen ollaan tietyssä pisteessä, jossa voi tehdä uusia valintoja.
        Tapahtumien luonnollinen kulku ei ole sellainen, että yhden valinnan jälkeen kuljetaan sokeana suoraan eteenpäin.

        Myöhemmin kyse on valinnasta johtuvasta vastuun kannosta tai siitä pakenemisesta!
        Tapahtumien luonnollinen kulku seuraa kun siihen ei puututa väkivalloin abortilla.

        "yhden valinnan jälkeen kuljetaan sokeana suoraan eteenpäin. "

        Ai kuten sinä olet tehny tosiasioita säälittävänä kiistäessäs?


      • bua-ha-haa
        VASTUUeiolepakkoa kirjoitti:

        Myöhemmin kyse on valinnasta johtuvasta vastuun kannosta tai siitä pakenemisesta!
        Tapahtumien luonnollinen kulku seuraa kun siihen ei puututa väkivalloin abortilla.

        "yhden valinnan jälkeen kuljetaan sokeana suoraan eteenpäin. "

        Ai kuten sinä olet tehny tosiasioita säälittävänä kiistäessäs?

        En minä ole kulkenut sokeana eteenpäin. Usein tilanteissa on useita vaihtoehtoja, ja niistä voi valita sitten haluamansa. Siitä sitten seuraa toinen tilanne, ja taas on vaihtoehtoja.


      • kuljet.edelleen

        Ethän sinä halua nähdä tiettyjä kipeitä tosiasioita vaan ummistat silmäs tiukasti, huudat vastaan minkä kerkiät ja räpiköit mieluummin siellä valheiden ja itsepetoksen verkossa. Mutta kai se sitten jotenkin sitä pahaa oloa helpottaa.


      • bua-ha-haa
        kuljet.edelleen kirjoitti:

        Ethän sinä halua nähdä tiettyjä kipeitä tosiasioita vaan ummistat silmäs tiukasti, huudat vastaan minkä kerkiät ja räpiköit mieluummin siellä valheiden ja itsepetoksen verkossa. Mutta kai se sitten jotenkin sitä pahaa oloa helpottaa.

        Miltä minä muka olen ummistanut silmäni? Missä kohtaa olen valehdellut ja pettänyt itseäni?

        Ei mulla ole edes paha olo, joten sen suhteen ei ole mitään helpotettavaakaan.


      • bua-ha-haa

        Niin siis, mun mielestäni kun lapsi syntyy, niin lapsen vanhempien pitää ottaa myös elinikäinen vastuu siitä.
        Pakkohan ei ole, vaan voi tehdä kuten sinä ehdotat: voi pakoilla omaa vastuutaan ja antaa lapsi pois tai vaikka hylätä kadulle tai lapsiluukkuun (kuten monissa maissa tehdään). SE on sitä vastuun pakoilua.


      • katonyittees
        bua-ha-haa kirjoitti:

        Miltä minä muka olen ummistanut silmäni? Missä kohtaa olen valehdellut ja pettänyt itseäni?

        Ei mulla ole edes paha olo, joten sen suhteen ei ole mitään helpotettavaakaan.

        "Miltä minä muka olen ummistanut silmäni?"

        Taasko se sokeus iski vaiko dementia? Moneenko ketjuun sitäkin vielä pitäs toistella?

        "Ei mulla ole edes paha olo,"

        :D just noin siellä itsepetoksen verkossa on vakuuteltava.

        " lapsen vanhempien pitää ottaa myös elinikäinen vastuu siitä. "

        Käsität kai ettei lapset oo ikuisesti pieniä, nekin täyttää joskus 18v.

        "voi pakoilla omaa vastuutaan ja antaa lapsi pois tai vaikka hylätä kadulle tai lapsiluukkuun "

        No voi hirveetä! Taas tota naurettavaa tekopyhistelyä.. Kumpikohan vastuun pakoilu onkaan LAPSEN kannalta ikävämpää, se "hylkääminen" hyvään, häntä kauan odottaneeseen kotiin, vaiko väkivalloin TAPPAMINEN?? Sinäkin ihan taatusti tulisit mieluummin "poistetuks" jälkiabortilla kuin annetuks rakastavaan perheeseen :)


      • bua-ha-haa
        katonyittees kirjoitti:

        "Miltä minä muka olen ummistanut silmäni?"

        Taasko se sokeus iski vaiko dementia? Moneenko ketjuun sitäkin vielä pitäs toistella?

        "Ei mulla ole edes paha olo,"

        :D just noin siellä itsepetoksen verkossa on vakuuteltava.

        " lapsen vanhempien pitää ottaa myös elinikäinen vastuu siitä. "

        Käsität kai ettei lapset oo ikuisesti pieniä, nekin täyttää joskus 18v.

        "voi pakoilla omaa vastuutaan ja antaa lapsi pois tai vaikka hylätä kadulle tai lapsiluukkuun "

        No voi hirveetä! Taas tota naurettavaa tekopyhistelyä.. Kumpikohan vastuun pakoilu onkaan LAPSEN kannalta ikävämpää, se "hylkääminen" hyvään, häntä kauan odottaneeseen kotiin, vaiko väkivalloin TAPPAMINEN?? Sinäkin ihan taatusti tulisit mieluummin "poistetuks" jälkiabortilla kuin annetuks rakastavaan perheeseen :)

        "Taasko se sokeus iski vaiko dementia? Moneenko ketjuun sitäkin vielä pitäs toistella?"

        Sulla on kamalia vihjailuja vain, muttet pysty kuitenkaan kertomaan mitä ajat takaa. Kerro nyt vaan miltä olen mielestäsi ummistanut silmäni.

        "Käsität kai ettei lapset oo ikuisesti pieniä, nekin täyttää joskus 18v."

        No shit! Empä ole kuullutkaan.

        Olet muuten aika surkuhupaisa, kun mielestäsi on tekopyhyyttä vaatia vastuunottoa.


      • toistellaansiis

        "muttet pysty kuitenkaan kertomaan mitä ajat takaa."

        Kerro nyt vaan MONTAKO kertaa vielä pitäs jankata jotta TAJUAISIT jotain lukemastas?!!

        "Empä ole kuullutkaan."

        Siltä näyttää, "pitää ottaa myös elinikäinen vastuu siitä." ..eli yleensä ei, jollei nyt satu kuolemaan ennenkun lapsi on täysikänen.

        Olet muuten aika surkuhupaisa, kun mielestäsi ei ole tekopyhyyttä ylistää vastuunottoa siitä luikertelemalla.


    • OnnellinenMummi

      Olen nyt 4-vuotiaan pienentytön mummo ja tyttäreni iästä huolimatta piti lapsen. Tytär oli 15 kun sai tietää että on raskaana.

      • OnnellinenMummi

        Tyttö voi muuttaa näet mieltä !! Usko ihmeisiin. omani vasta kliniikalla juuri ennen kuin otti lääkkeen kertoi että pitää lapsen jos minä hyväksyn sen


    • Ei se päätös varmasti ole helppo tytöllesi ole ollut joten yritä pysyä hänen tukenaan abortin kanssa. Itse olen 17v ja jos itseni kohdalle tulisi tuon päätöksen teko, toivoisin ettei kukaan painostaisi minua päätöksessä vaan antaisi minun miettiä rauhassa ilman muiden mielipiteitä.

      • aha_

        "jos itseni kohdalle tulisi tuon päätöksen teko, toivoisin ettei kukaan painostaisi minua päätöksessä"

        Niin että mitä tahansa (väärää!) lapsi onkaan hautomassa, vaikka esim. syntyneenkin ihmisen murhaa, pitää vaan hyssytellä, silitellä päätä ja 'antaa päättää rauhassa' tehdä niin, kun se mamin pikku mussukka nyt näin sattuu haluamaan?!
        Hyvä vanhempi tukee siinä mikä on oikein eikä ohjaa vääryyksiin kuten tappamaan ja riistämään heikompiaan!


      • bua-ha-haa
        aha_ kirjoitti:

        "jos itseni kohdalle tulisi tuon päätöksen teko, toivoisin ettei kukaan painostaisi minua päätöksessä"

        Niin että mitä tahansa (väärää!) lapsi onkaan hautomassa, vaikka esim. syntyneenkin ihmisen murhaa, pitää vaan hyssytellä, silitellä päätä ja 'antaa päättää rauhassa' tehdä niin, kun se mamin pikku mussukka nyt näin sattuu haluamaan?!
        Hyvä vanhempi tukee siinä mikä on oikein eikä ohjaa vääryyksiin kuten tappamaan ja riistämään heikompiaan!

        Laittomuudet ovat asia erikseen.


      • sakinlogiikkakuseetaas
        bua-ha-haa kirjoitti:

        Laittomuudet ovat asia erikseen.

        Ei, vaan kyse on periaatteesta.


      • bua-ha-haa
        sakinlogiikkakuseetaas kirjoitti:

        Ei, vaan kyse on periaatteesta.

        Tietysti hyvä vanhempi tukee oikeaksi katsomaansa asiaa. Kaikkeen omaakaan lasta ei silti saa pakottaa. Siinähän tulee jo lainsäädäntö vastaan.


      • sepä_se
        bua-ha-haa kirjoitti:

        Tietysti hyvä vanhempi tukee oikeaksi katsomaansa asiaa. Kaikkeen omaakaan lasta ei silti saa pakottaa. Siinähän tulee jo lainsäädäntö vastaan.

        Minkä lain mukaan on väärin ja rangaistavaa ohjata lasta olemaan tappamatta muita huvikseen?


      • bua-ha-haa
        sepä_se kirjoitti:

        Minkä lain mukaan on väärin ja rangaistavaa ohjata lasta olemaan tappamatta muita huvikseen?

        Ei minkään. Ja tästäpä voimmekin päätellä, mitä abortti on ja mitä ei ole.


      • siismitämuka

        "voimmekin päätellä, mitä abortti on ja mitä ei ole. "

        Siis jotain mitä vain SINÄ haluat siitä päätellä?


      • bua-ha-haa
        siismitämuka kirjoitti:

        "voimmekin päätellä, mitä abortti on ja mitä ei ole. "

        Siis jotain mitä vain SINÄ haluat siitä päätellä?

        Vain minä?
        Aika moni, ainakin suurin osa suomalaisista, on sitä mieltä, ettei abortti ole tappamista.


      • vainsinäjaosasakistas

        "Aika moni, ainakin suurin osa suomalaisista, on sitä mieltä, ettei abortti ole tappamista. "

        Ja ne TODISTEET löytyy mistä? :D Vai onkohan suurin osa kuitenkin lukenu mm. peruskoulun biologiansa eikä se alkeellisen tason looginen ymmärryskykykään oo kateissa kuten eräillä.. Yhtä hyvin (tai paremminkin ) voidaan todeta että suurin osa suomalaisista tietää että abortti on tappamista (sinäkin, vaikket sitä kykene myöntään ;)).
        Jopa osa suosijoista (ne fiksummat, joita tosin on harvassa) myöntää että tietenkin abortissa tapetaan pieni ihminen. Miksi se on sulle ja monelle muulle (varsinkin niille joilla omakohtanen syy kiistää tosiasiat) niin uskomattoman vaikeeta? Muille itsestäänselvyyksiä kiistämällä murennat vain omaa ja ideologias uskottavuutta entisestään, mutta jatka toki valitsemallas tiellä :) ilmeisesti pidät itsekin tekoa liian pahana jotta voisit myöntää se todellisen luonteen ja voitas lähee eettiseen keskusteluun ihan tosiasioiden pohjalta.


      • aha_ kirjoitti:

        "jos itseni kohdalle tulisi tuon päätöksen teko, toivoisin ettei kukaan painostaisi minua päätöksessä"

        Niin että mitä tahansa (väärää!) lapsi onkaan hautomassa, vaikka esim. syntyneenkin ihmisen murhaa, pitää vaan hyssytellä, silitellä päätä ja 'antaa päättää rauhassa' tehdä niin, kun se mamin pikku mussukka nyt näin sattuu haluamaan?!
        Hyvä vanhempi tukee siinä mikä on oikein eikä ohjaa vääryyksiin kuten tappamaan ja riistämään heikompiaan!

        tahdotko jakaa meille muillekkin mikä siinä abortissa on niin väärää? Abortti on täysin sallittu lain mukaan kunhan sen tekee tarpeeksi ajoissa. en tiedä missä kuplassa olet elänyt jos luulet että siinä joku murhataan.. Siinä vaiheessa kun abortti tehdään niin sikiö ei ole vielä kehittynyt ihmiseksi eikä tunne kipua. sinun logiikallasi ilmeisesti kondoominkin käyttö taitaa olla murha:-)


      • jaappasinä
        justtsaying kirjoitti:

        tahdotko jakaa meille muillekkin mikä siinä abortissa on niin väärää? Abortti on täysin sallittu lain mukaan kunhan sen tekee tarpeeksi ajoissa. en tiedä missä kuplassa olet elänyt jos luulet että siinä joku murhataan.. Siinä vaiheessa kun abortti tehdään niin sikiö ei ole vielä kehittynyt ihmiseksi eikä tunne kipua. sinun logiikallasi ilmeisesti kondoominkin käyttö taitaa olla murha:-)

        mikä siinä viattomien pikku ihmisten itsekkässä tappamisessa ois oikein? Missä tynnyrissä oot kasvanu jos et tajua että ihmisen suunniteltu tappaminen on murha..
        Laki ei oo yhtä kun moraali, ts. kaikki laissa sallittu ei oo välttämättä moraalisesti oikein.

        "sikiö ei ole vielä kehittynyt ihmiseksi "

        Muahhhaaa... näitä suosijakiihkojen säälittäviä hätävalheita :D no mikähän se kahden ihmisen aikaansaama sikiö sitten mahtaakaan olla lajiltaan jollei ihminen? Oi kerroppa nyt, oi suuri tietäjämme :DD ja ei, alkio/sikiö ei oo oma lajinsa ;))

        "sinun logiikallasi ilmeisesti kondoominkin käyttö taitaa olla murha"

        Sun logiikalla ja heikoilla biologian tiedoilla et kykene erottaan sukusoluja ihmisyksilöistä.


      • bua-ha-haa
        jaappasinä kirjoitti:

        mikä siinä viattomien pikku ihmisten itsekkässä tappamisessa ois oikein? Missä tynnyrissä oot kasvanu jos et tajua että ihmisen suunniteltu tappaminen on murha..
        Laki ei oo yhtä kun moraali, ts. kaikki laissa sallittu ei oo välttämättä moraalisesti oikein.

        "sikiö ei ole vielä kehittynyt ihmiseksi "

        Muahhhaaa... näitä suosijakiihkojen säälittäviä hätävalheita :D no mikähän se kahden ihmisen aikaansaama sikiö sitten mahtaakaan olla lajiltaan jollei ihminen? Oi kerroppa nyt, oi suuri tietäjämme :DD ja ei, alkio/sikiö ei oo oma lajinsa ;))

        "sinun logiikallasi ilmeisesti kondoominkin käyttö taitaa olla murha"

        Sun logiikalla ja heikoilla biologian tiedoilla et kykene erottaan sukusoluja ihmisyksilöistä.

        "Sun logiikalla ja heikoilla biologian tiedoilla et kykene erottaan sukusoluja ihmisyksilöistä"

        Joku toinen taas ei erota sikiötä lapsesta.


      • jatkakiemurteluas
        bua-ha-haa kirjoitti:

        "Sun logiikalla ja heikoilla biologian tiedoilla et kykene erottaan sukusoluja ihmisyksilöistä"

        Joku toinen taas ei erota sikiötä lapsesta.

        Joku vääntää väkisin eroja lapselle kohdussa ja sen ulkopuolella.


      • bua-ha-haa
        jatkakiemurteluas kirjoitti:

        Joku vääntää väkisin eroja lapselle kohdussa ja sen ulkopuolella.

        Etkö itse huomaa niissä mitään eroa?


      • nokerroppas
        bua-ha-haa kirjoitti:

        Etkö itse huomaa niissä mitään eroa?

        niin mitä eroa on lapsella ja lapsella?


    • Pallokojalkaanjo16v

      Kamalaa jos ulkopuoliset alkavat itsekkyydessään painostamaan. Nyt on tyttäresi elämä kyseessä eikä se mitä SINÄ haluat. Aika outoa ja sairasta kun joku haluaa noin nuorelle kuin 16 vuotiaalle lapsen. Ota koira niin kuulet jalkojen tepsutusta ja saat sisältöä tyhjään elämääsi.

    • mussutimussun

      "Nyt on tyttäresi elämä kyseessä"

      Aivan enssijalla on kylläkin kyseessä lapsenlapsen koko IHMISELÄMÄ eikä jonkun hemmotellun pumpuliprinsessaan itsekkäät minäminäminä ja mun mukavuudenhalunen omanapa -hinkuamiset!! Aika outoa ja sairasta kun joku haluaa noin nuorelle kuin 16 vuotiaalle elinikäiset traumat lapsenmurhasta. Jospa meet vaan keskenäs hoidattaan muualle ja vaikka ihan ammattiterapeutille täältä niitä omia syyllisyyssuon tunnontuskias.

      • bua-ha-haa

        En tunne yhtäkään abortista traumatisoitunutta.


      • nokaskummaaXD
        bua-ha-haa kirjoitti:

        En tunne yhtäkään abortista traumatisoitunutta.

        mutta tunnet arvatenkin kymmenittäin synnytys- ja adoptiotraumaista ;DD

        Mitä merkitystä sillä edes on aborttitraumaatikkojen olemassaoloon, satutko sinä tuntemaan ketään? (tai oletko tässäkin totuudessa vaan ummistanu silmäs kuten kaikelta muultakin mikä ei satu miellytään ;))


      • bua-ha-haa
        nokaskummaaXD kirjoitti:

        mutta tunnet arvatenkin kymmenittäin synnytys- ja adoptiotraumaista ;DD

        Mitä merkitystä sillä edes on aborttitraumaatikkojen olemassaoloon, satutko sinä tuntemaan ketään? (tai oletko tässäkin totuudessa vaan ummistanu silmäs kuten kaikelta muultakin mikä ei satu miellytään ;))

        "mutta tunnet arvatenkin kymmenittäin synnytys- ja adoptiotraumaista ;DD "

        En. Kaikki tuntemani synnyttäneet, ovat synnyttäneet ihan omasta tahdostaan. Jolleivät ole syystä tai toisesta tahtoneet synnyttää, niin ovat päätyneet aborttiin. Näitä tunnen monia.
        Henkilökohtaisesti en tunne ketään, joka olisi antanut lapsensa adoptioon. Tällaisista traumaattisista kokemuksista olen kyllä monestikin lukenut.


      • bua-ha-haa
        bua-ha-haa kirjoitti:

        "mutta tunnet arvatenkin kymmenittäin synnytys- ja adoptiotraumaista ;DD "

        En. Kaikki tuntemani synnyttäneet, ovat synnyttäneet ihan omasta tahdostaan. Jolleivät ole syystä tai toisesta tahtoneet synnyttää, niin ovat päätyneet aborttiin. Näitä tunnen monia.
        Henkilökohtaisesti en tunne ketään, joka olisi antanut lapsensa adoptioon. Tällaisista traumaattisista kokemuksista olen kyllä monestikin lukenut.

        Pari adoptiolasta myös tiedän, ja tiedän heidän traumoistaan.


      • hehheh.juu-u

        Minäkin oon lukenu lukemattomien itsemurhiinkin johtaneista aborttitraumoista ja myös monestikin lukenu kuinka kiitollisia adoptoidut on elämästään heidät synnyttäneille..kun tietävät mikä se vaihtoehto ois ollu. Joten? ;)


      • smmosta

        voevoe niin siinä käy ku ee osata ehkäsyjä käyttää omatpaha ovat päätöksesä mitä tekeevät


    • omanelämänratkaisu

      Anna tyttäresi päättää haluaako abortin vai ei älä sekoita parin päätä vaatimuksillasi.

      • kalmanhönkäys

        Mites jos oiskin toisin päin.. käskisit äidin vaikka väkisin raahaamaan tytön aborttiin jos ei muutenkaan tajuais omaa ja lapsensa "parasta"!


      • ÄitinSuru

        Tyttäreni teki sitten abortin vaikka viimeiseen elättelin toivoa. Kuulemma ero ois ollu todennäkösempi teinivanhemmilla joilla on lapsi.


      • lellikakarahylkyynvaan

        Ei oo sitten sellasella murhaajalorttopissiksellä enää kotiin tulemista!!


      • paskasakinsivistysnähty

        Sinä vittupaskispromurderikuolahuulihullu pidät turpasi kiinni. Löyhkäävä kalmankammio murhalorttokääkkä hautaan vaan.


      • sossutunkiohuoralle

        Feminatsinen huoranhautoja SossuPASKApaatti sössöttää taas mielisairasta huorapaskaansa.
        Unohdit ripulihuorata, vitun antikristus promurderin runkkupukusaasta. Tämän tappiosi johdosta kuse silmääsi ja kuole pois.
        Hätämutupöty on huoranussijan silmässä eli antilapsipaskaa suosija suoltaa kun on kusipää ja räkäraato ja persekylän impotentein paska.
        Turpa tukkoon. Kusen täydellä paineella silmääsi, koska olet rupiraatopaska. Murhaa itsesi, sillä olet ruma. Olet nolla, haista vittu.
        MitäVittunaamaMeuhka? Siittiöhuorapaskan kirjoittelusi loppuu, kun sinulta katkotaan sormet puukolla. Olet vittuvallakko ja väkivaltasika. Mielisairas huora.
        Väkivalta on rokote, jolla hävitetään kaltaisesi taudit.Olet spermaatikon sikapaskaa. Promurderihuoraa puukolla päähän ja henki pois. Niin on hyvä.
        ImeSikaMunMuna. Paskanna itsesi hengiltä, ränkkärunkku tautipää.
        Silipatisittuu, mätäne huora sun vittuun. Omanapanen, paskakasanen. Murhahuora lässyttää, kyrpää imee ja paskaansa mässyttää.
        Olet "tunkiohuora". Sinä murhansuosija-rapavittu olet perusteellisen epänormaali kusiapina. Turpa kiinni, räkäreetta. Olet paskaa ahmiva mielisairas hullu. Kuolaava vittukuono.
        Lapsia runkkaava huorasuosija se siinä on taas äänessä. Vittuvirsien veisaaja, paskaveistos, runkkulan rupinaama, anaaliperseen orgasminsaama ulisija. Turpaasi saat ja koko terve ihmiskunta siitä nauttii.
        Mene sinä paskarunkkulan vittuoksennus tappamaan itsesi.
        Niele sinä runkunrutku vaan kiehuvaa pirunkusta ja porisevaa poronpaskaa.
        Ja sinä spermaräkäkusipää suollat mielisairasta paskansyöjäsontaasi kroonisen ruikulitautisen kiimahuoran vimmalla.
        Olet mielisairas paskaasyövä huuhaahuora.
        Karmein kohtalo on olla kaltaisesi pää täynnä persesaastalimaa kulkeva nilkki.
        Oikeasti, onko sulla edes sitä yhtä ainoaa aivosolua päässäsi olemassa? Ilmeisesti kirjoitat niin paljon sontaa, ettet muista edes mitä edelliseen viestiis olet just riipustanut. IMBESILLI. Murhamielinen laiska lusmu ottaa silmän käteen ja katsoo mitä tuli itse kirjoitettua ensin, fanaatikko ämmänretale. Olet niin vitun tyhmä, etten tyhmempään ole koskaan törmännyt. Tunnen syvää myötähäpeää siitä, että olet samaa sukupuolta. Häpäiset kaikkien naisten maineen tyhmyydelläsi.
        Spermahuuruisen matkijapapukaijan loispummipaskaroiske on taas vääntelemässä muiden sanomisia ja revittämässä kurahaarojaan kiimaista murhahuorausta varten. Mokoma paskapersetäi on tainnut oppia lapsellisen lällättelyn itseään viisaammilta viisivuotiailta aivovaurioisilta, joita käy niljaisesti käpälöimässä.
        Murhahuora paskantaa edelleen mielisairaita huorahoureitaan. Huuhdo itsesi viemäriin, oksennusta imevä paskakeuhko.
        Sinä raatorunkattu kusihuora pidät kiimaturpasi kiinni etkä kirjoita enää mitään.
        Olet mielisairas murhahuora eikä se totuus vikinälläsi miksikään muutu.
        Jatkan herjaamistasi, paskasuon oksettava silmäke. Vittutikku, kusikeppi, paskakeuhko, orjatäi. Mulkkuruuvin mutka. Vammalan vammaisin vammapää. Murhahuoraava puolen tähden perse.
        Typerät valheesi ja paskaturpasönkkäys ovat osoitus kroonisesta vajaamielisyydestäsi. Teinipilluvajakki.
        Olet mielisairas paskarunkattu murhahuora ja matkijasonta. Ei noin vähä-älyinen itse mitään osaakaan sanoa, toistelet vain kuin räkäruton turmelema papukaija.
        Turpa kiinni, räkäreetta. Olet paskaa ahmiva mielisairas hullu. Kuolaava vittukuono.
        Sinusta on tehty ilmoitus kaatopaikan valvojalle, että kusisessa pahvihökkelissä asuvalta paskaasyövältä mielisairaalta pitää katkaista nettipiuha, ettei pääse huomiohuoraamaan vittupäisiä hullunhoureitaan. Mene vaan haistelemaan käytettyjen vessapapereiden kokoelmaasi.
        Huomiohuora taas mussuttaa sontaista paskaansa maanisen räkärunkkarin innolla. Tautinen vaahto vaan valuu paiseiden turvottaman pallinaaman roikkuvista suupielistä.
        Sinähän tässä hajoat, kun valkotakkiset kärräävät sinut hulluhuoran takaisin mielisairaalaan tuhertamaan paskalla huoraripulias pehmustetuille seinille. Piuhat ohimoille ja vähän laakia, niin voi murhahuorastakin vielä tulla lähes ihmismäinen yksilö.
        Mielisairas paskansyöjämme murhahuora epätoivoisesti kerjää vaan kiimakankea peräluukkuunsa. Mädät aivot tuolta lobotomiapotilaalta onkin jo poistettu.
        Bensahuurujen imppaamisesta sekopäiseksi maanikoksi taantunut ihraperse-tihrusilmä-hulluhihhuli-murhahuora mussuttaa paskaa suu ruskeana ja huoraa jälleen perselimaansa näppäimistön avulla ilmoille. Mielisairas sossupummi menee nyt vaan teetupaansa rinkirunkkaamaan.
        Olet ihrakuoriaisen ja viemärikuonon vittusaastainen paskaperseristeytys eikä mikään määrä matkimista ja ripulirääkyä sitä tosiasiaa muuta.
        Hinttihomo-paskansyöjä-huomiohuoran ulostefetisistiset homofantasioinnit räjähtivät siinä näytölle visvaisena purkauksena. Kaatopaikkaonanisti mouhottaa ja vouhottaa hullunkiilto tihrusilmissä ja kuolavana turpeilla huulilla.
        Mielisairas murhapummi-kusileuka vaan jaksaa juputtaa hyytynyttä raatopaskaansa vajaan mielen voimin.
        Imaise paskaa suolesta ja kuole pois.
        Lässypaska älä ulise. Sinä olet vittusakin kusinen kyrvänraato.


    • Justiinsanäin

      Potuttaa ku nuoret tekee aina niitä aportteja ilman syytä!! Miettikää ennen ku meette nussiin niiden hanipupujenne kanssa ilman munasuojii tai vaginapuikkoo

    • Lapsenisä

      päättää mitä tehdään.

    • ristikaatunutlipussa

      Aborrti ei ole mikään harkitsematon raivokohtauksessa suoritettu teko, vaan harkittu ja täysin raukkamainen toimenpide, koska sellaisella pienell' idulla ei ole mitään mahdollisuutta puolustautua. Jopa moni raikatuksi tullut päättää pitää lapsen.

      Tätä tämä maailma on nykyään, ku ikää 16 karvoja 12 panee menemään, eikä kortsua osaa käyttää.

    • Adele1989

      Älä anna tehdä aborttia

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe