Aika siirtyä 8-kymppisiin 80-vuotta tä yttäneet!

VieläVähänAlle70v

Täällä tunnutaan olevan niin toisilleen tuttua ja toisiinsa kyllästyneitä, että varmaan olette jotkut jo yli kymmenen vuotta keskenänne kinastelleet ja toisillenne vinoilleet. 70 palstan henki on tunkkainen.
Pitää avata akkunat ja ovikin ja tuulettaa hyvin ennen meidän tuloa sisään. Meitä 6-kymppisiä kärkkyy oven suussa jo aika liuta. Meillä on erilainen meninki kuin teillä ja jatkamme meidän malliin 7-kymppisinäkin. Me ollahan se kuuluisa Suomen sodan jälkeinen suuri ikäluokka. Jess!

35

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeitätapahtuu

      Puhut vähän mutta a s i a a !
      Täällä vanhat 'tervaskannot' istuu päivä ja yöt, eihän heillä riitä asiaa vaan vanhan kertausta joka on olllut kautta aikain riitaisaa.
      Tervetuloa! ja auttakaa pääsemään noista ainaisista kinastelijoista!

      Ketjun aloitus oli pitkästä aikaa raikas tuulahdus.

      • On helppo nähdä asiat sieltä kirjoitusjonosta. Tosiasiat syvästi tunteva joutuu taistelemaan totuuden puolesta.

        On muistettava, että Kahvipirtti on syntynyt tunnetun moninikin aiheuttamana. Vanhoja "meitä" kaikki tyyni!


      • Pensaikkokynäily

        Palstalla häiriköi aina joku puskis, joka nälvii kaikkia aloituksia. Ei edes sähkölamppuja koskeva ketju kelvannut, vaan siihenkin oli jokin heitto saatava.
        Ei ole ihme, ettei keskusteluja käydä.


      • Ruuneman kirjoitti:

        On helppo nähdä asiat sieltä kirjoitusjonosta. Tosiasiat syvästi tunteva joutuu taistelemaan totuuden puolesta.

        On muistettava, että Kahvipirtti on syntynyt tunnetun moninikin aiheuttamana. Vanhoja "meitä" kaikki tyyni!

        Taas ihmettelen, miksi niin usein kerrot Kahvipirtistä, vedät sen milloin mihinkin.
        Tuo että pirtti olisi alulle laitettu jonkun kiusan hengen vuoksi, ei minun muistini mukaan pidä paikkaansa.
        Silloin vaan jostakin tämä alkoi ja kirjoittajia aina vaan riittää, lukijoita ehkä enemmänkin sen jälkeen koettiin kiusanhengen kirjoittelua, mutta harvoin hän itse pirttiin tuli, mutta palstalla on pirtti ja minä siinä ohessa saanut huutia.
        Olisi paljonkin lisättävää, mutta en ala menneitä kaivamaan, sen tekee tämä monelle tutuksi tullut henkilö ja sinä Ruuneman häntä vielä innostat.
        Pirtti ei tarvitse puolusta ei moittimista, siellä ollaan ja eletään, käyköön myrsky sen ulkopuolella.


      • Ruuneman
        SkillaN kirjoitti:

        Taas ihmettelen, miksi niin usein kerrot Kahvipirtistä, vedät sen milloin mihinkin.
        Tuo että pirtti olisi alulle laitettu jonkun kiusan hengen vuoksi, ei minun muistini mukaan pidä paikkaansa.
        Silloin vaan jostakin tämä alkoi ja kirjoittajia aina vaan riittää, lukijoita ehkä enemmänkin sen jälkeen koettiin kiusanhengen kirjoittelua, mutta harvoin hän itse pirttiin tuli, mutta palstalla on pirtti ja minä siinä ohessa saanut huutia.
        Olisi paljonkin lisättävää, mutta en ala menneitä kaivamaan, sen tekee tämä monelle tutuksi tullut henkilö ja sinä Ruuneman häntä vielä innostat.
        Pirtti ei tarvitse puolusta ei moittimista, siellä ollaan ja eletään, käyköön myrsky sen ulkopuolella.

        Vai niin! Yritä muistella! Kahvipirtin perustamisen aikoihin tuli BilmaN sheriffiksi. Hän lupautui pirtin toiminnan takuumieheksi, varotti loukkaamasta Tarja Halostakin.

        BilmaN pisti Pilmarin niin upoksiin, ettei tämä pystynyt häiritsemään oikein ketään. Minuakin B suojeli.


      • Ruuneman kirjoitti:

        Vai niin! Yritä muistella! Kahvipirtin perustamisen aikoihin tuli BilmaN sheriffiksi. Hän lupautui pirtin toiminnan takuumieheksi, varotti loukkaamasta Tarja Halostakin.

        BilmaN pisti Pilmarin niin upoksiin, ettei tämä pystynyt häiritsemään oikein ketään. Minuakin B suojeli.

        Vielä kerran, sheriffinä ei ollut Bilman, kun pirtti alkunsa sai, vaan toisaalla jo mainitsin, oliko Oinas ja ymmärtääkseni oli nainen.
        Nyt en jatka tätä aihetta, kohta saan hajupoika kakkosen leiman;)


    • Oikein hyvä ajatus!
      Olen itse yli 8-kymppinen ja voisin sinne hyvin siirtyä. Siellä on kuitenkin myös palstojen suurin turhake ja häirikkö, joka keskusteli itsensä kanssa em. ketjussa yli 200 viestiä. Rehvasteli vielä tilpustaankin.

      Mennäänkö vai ei. Pysyykö häiriö täällä?

      • yksjonknimeipysperäs

        Olen kanssa niitä jotka aloitti kahvipirtin Skillan on ollut ainakin hän joka piti heti pirtin pystyssä ..kiitos hänelle . Olin ullapulla sillon muita nimmareita sitten olekkaan ollut kun tämä ullamirjami - taidan kirjoittaa nyt ilman vakia Muistelin että Bilman oli ainakin ennen Oinasta - Mutta Bilman oli paras
        ajatella että minun kone oli se Millenium v 2000 - sillon olin harjotellut kyllä jonkun vahalla (sukulaisen) aiemminkin . ..
        No niin mikäsoli kirjoituksen aihe -- onko sillä aina niin väljäkään kunhan mukana pysytään


    • Olen yrittänyt käydä kahdeksankymppisissä, mutta kovin on alakuloinen palsta. Toivoisi todellakin, että sinne siirtyisi innokkaampaa väkeä.

      • Minulla on samat kokemukset! Yritettävä on tätäkin!


    • Olen lueskellut myös 60-palstaa. Tuntuu siltä, että sielläkin on yksi jokapaikan höylä.

      • Silloin tällöin olen kirjoittanut 80 palstalle samoin kokemuksin. Jospa siellä olisi tuttuja nimimerkkejä enemmän, uskoisin olevan samantekevää kummalla palstalla kirjottaisi. Luettua tulee joskus joutoaikoina myös 60:läisiä, enpä koe suurta eroa tyylissä sielläkään.
        Toki kirjoittavat vaihtuvat, mutta en näe olevan tarpeellista eroittaa monivuotisia tuttuja toisistaan.
        Vuoden parin sisään täyttää monikin tuon maagisen 80 rajan, joten muutosta silloin tietenkin seuraa.

        Kaalilaatikko meni äsken uuniin, joten nyt seuraa muut kotipuuhat, heippa!


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Silloin tällöin olen kirjoittanut 80 palstalle samoin kokemuksin. Jospa siellä olisi tuttuja nimimerkkejä enemmän, uskoisin olevan samantekevää kummalla palstalla kirjottaisi. Luettua tulee joskus joutoaikoina myös 60:läisiä, enpä koe suurta eroa tyylissä sielläkään.
        Toki kirjoittavat vaihtuvat, mutta en näe olevan tarpeellista eroittaa monivuotisia tuttuja toisistaan.
        Vuoden parin sisään täyttää monikin tuon maagisen 80 rajan, joten muutosta silloin tietenkin seuraa.

        Kaalilaatikko meni äsken uuniin, joten nyt seuraa muut kotipuuhat, heippa!

        Kirjallisuuspalsta saattaa olla käymisen arvoinen. Yhden kirjailuni jo vein


      • jakolasku

        Makriinalle niitä höyliä löytyy ihan livenäkin.


    • Ramoona-

      Ikäpalsta on vain numeroita, miksi ihmeessä pitäisi muuttaa majaa 10 vuoden välein ! Toki uudet kirjoittajat ovat hyvin tervetulleita, mutta toivon entistenkin pysyvän, jos vain viihtyvät. Samanikäisyys ei takaa palstarauhaa , ja mielestäni keskustelut ovat antoisampia, kun on laajempi ikäjakauma.

      Itse en kuulu edes eläkeläisjärjestöön, koska ikä ei ihmistä määrittele. Kaikki sukupolvien väliset kuilut ovat pahasta, kuten muutkin karsinoinnit.

    • Jos jollain palstalla ei voi olla, niin jotain on tehtävä!

    • vapaaehtoisesti

      Kuka täällä ei voi olla ja miksi ? Katso peiliin itsekkin ! Tämä on vapaaehtoista, senkun nostaa kytkintä.

    • jjoutava

      Jo aikoinaan sanoin etten muuta seitenkymppisistä mihinkään. Olen yhä sama jjoutava. Aivan turhaa totella jotakin numerollista seikkaa kun ihminen on kuitenkin yhä edelleen sama. En kuitenkaan edelleenkään tee aloituksia kun olen näihin päsmäreihin niin kyllästynyt. Päsmäri on muuten oikeaa suomenkieltä kun sitä ei kone hylji.

      • ap__

        jjoutava kirjoitat "Aivan turhaa totella jotakin numerollista seikkaa kun ihminen on kuitenkin yhä edelleen sama."

        Miksi juuri tänne 70 palstalle haluatte jumittua?
        16 palsta sopii tuolla perusteella aivan yhtä hyvin, koska "Aivan turhaa totella jotakin numerollista seikkaa kun ihminen on kuitenkin yhä edelleen sama."


      • jjoutava

        Tänne tulin kun olin vielä alle seitenkymppinen ja en täältä lähe jonku käskystä mihnään.


      • Palstallapysyvä
        ap__ kirjoitti:

        jjoutava kirjoitat "Aivan turhaa totella jotakin numerollista seikkaa kun ihminen on kuitenkin yhä edelleen sama."

        Miksi juuri tänne 70 palstalle haluatte jumittua?
        16 palsta sopii tuolla perusteella aivan yhtä hyvin, koska "Aivan turhaa totella jotakin numerollista seikkaa kun ihminen on kuitenkin yhä edelleen sama."

        No ap..., sinne sitten! Tervemenoa vaan.


      • ap__
        Palstallapysyvä kirjoitti:

        No ap..., sinne sitten! Tervemenoa vaan.

        Et ymmärrä lukemaasi!

        Minä olen olen juuri sillä ikäryhmäpalstalla, johon ikäni puolesta kuulun. Kun täytän 70 vuotta, niin tulen tänne.

        Se oli jjoutava, joka pysyy samana vuodesta vuoteen. hehe


    • ap__

      Minä aloittaja en ole tosissani kenenkään minnekään haluamassa siirtyvän.
      Ihan vaan mielenkiinnosta tein tämän aloituksen ja mielenkiintoisia kommentteja tulikin. Yllättäviä suorastaan.
      Itse tuskin tänne 70 palstalle tulen. Vältän jumittumista joka asiassa.
      Kun pahimmat nyky 6-kymppiset tänne siirtyy, niin voi tulla kipakoita keskusteluja, koska ovat sen verran "hauskaa" porukkaa.

    • ap__

      Sellainen tieto on tullut 60 palstalle, että täältä 70 palstalta on hätistetty äkäisesti pois tänne kirjoittamaan tullut alle 7-kymppinen. Mitäs peliä se on!

      • säännöt-on

        Ketään ei voi yleiseltä palstalta hätistää mutta ei myöskään pakottaa tykkäämään.


    • Suurta hätistelyä on itseänikin kohtaan.

      • jakolasku

        Niin viaton on Ruune taas.


      • jakolasku kirjoitti:

        Niin viaton on Ruune taas.

        Eikö olekin!


    • noinhan_asia_on

      Asia tuntuu olevan niin, että sillä palstalla on puutetta näiden seitsenkymppisten mieliaiheista.

      • mielijakieli

        ai? riitelystä vai??


    • voiharmi

      Eikö siellä seksistä puhuta ollenkaan eikä pettämisestä ?

    • Mielipiteineni työnnyn tähän ketjuun, vaikka en yleensä monia ketjuja edes lue.
      Nyt kuitenkin tuntui pahalta tuo pois lähtö komennus.
      Itselläni on yksi vuosi siihen rajaan mikä luokitellaan siirtymä vaiheeksi.
      Olin kuusikymmentäkuusi vuotias, kun tälle palstalle tulin ja mieleenikään ei ole tullut mihinkään siirtyminen.

      En oikein ymmärrä miksi iästä yleensä kirjoitetaan, käyhän täällä nuoriakin viestittelemässä ja oikein hyvin sekin sopii.
      Eiköhän se oli niin, kun sääntöjä noudattaa, ei loukkaa ketään, mukana voi kirjoitella kaiken ikäiset.
      Muistini mukaan ei numeroa tehty silloin, vaikka en olisi ikäni puolesta tälle palstalle sopinut, eikä näitä ikä kysymyksiä pitäisi nytkään pohtia.
      Kaikki sovimme, kun vaan sääntöjen ja hyvien tapojen mukaan kirjoitellaan.
      Aion jatkaa siellä missä oma haluni mukainen olotila valitsee.

      • PUSKASULEIMA

        Heipparallaa!
        Minä ja alkuperäiskappaleeni Venlastiina olemme luultavasti likimain kuusikymppisinä änkeneet Kahvipirttiin hauskan puheensorinan innoittamina.
        Tervetulleiksi toivottivat niin ovimestari kaulin kuin suloiset pankolla makoilevat kissatkin. Kukaan ei kysynyt, että mitäs akkaväkeä tänne änkeää, Passia, viisumia eikä edes ajokorttia vaadittu. Menimme sellaisina kuin olimme, ja aiomme pysyäkin KAHVIPIRTTI-nimisessä tapaamispaikassa niin kauan kuin se on pystyssä, Emme aio laskea mitä Pirttimme täyttää, emme myöskään omia vuosiamme niin kauan, kun saamme niin mennä kuin tullakin kaiken ikäisten joukossa.
        Meille Kahvipirtti on paikka, jossa vilisee erilaisia ihmsiä eikä joitakin plus tai miinus ikäluokka!


    • aika.kypsä

      AIKA ON
      Historia kertoo tapahtumista, joitten edellä on käyty keskustelua ylläolevankin mukaan eli todetaan, että "Aika on kypsä muutokselle tms..."
      Täällä huomaan vain jahkailtavan!?

      • yksjonknimieipysyperäs

        Odottelen sitä90 että saa jutustella miitä ja näitä Olen kyllä poikkennut vähän joka ikäsissä . ihan sa missä juttu luistaa ..ja luistaahan se


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe