CYMBALTA- kipuun?

Codein

Tätä on suositeltu minulle kipuun Panacodin tilalle?
Onko kellään millaisia kokemuksiaaaaaaaaaaaaa?
Panacod minulle ollut hyvä kipuläke pari vuotta mutta lääkäri haluaa sen pois.

7

1607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varovarovaro

      Haastahan lääkäriä vähän sanomalla, että opiaatti on moninkerroin pienempi paha kuin SSNRI-aineet (esim. suositeltu duloksetiini). Jos lääkäri ei suostu jatkamaan opiaattireseptia, hakeudu toiselle lääkärille. Oma suositukseni on, että duloksetiinia älä missään nimessä suostu käyttämään. Se on helvetin myrkyllinen aine ja oikeastaan ainoa tapaus tai tila, jossa voisin kuvitella jonkin sellaista riskiä ottavan on, että kaikki muut kipuhelpotuskonstit on kokeilut, opiaatit mukaan lukien, ja ovat osoittautuneet riittämättömiksi ja kipu on yhä kestämätön. Sinulla on hyviä kokemuskia opiaateista, joten eipä ole mitään, siis ei mitään, syytä edes vakavana harkita vaihtaa, saatika mitään duloksetiinia. *facepalm* Suorastaan typeryyttä koko ehdotus. Perusteliko lääkäri miksi vaihtoehdotus??

      Syyt lekurisi ehdotuksen takana lienee yhteiskuntamme huumausaineita koskevat seremoniset uskomukset. Toisin sanoen häntä on vedätetty uskomaan, koulutuksessa, lääkäripäivillä, esitteisssä, alan lehdissä etc., että valtion vihaamat aineet, esim. opiaatit, ovat pahasta ja valtion promoavat aineet, kuten SSNRI, hyvästä. Tieteelliset, farmakologiset syyt eivät ole ajatuksen taustalla, enemmänkin farmokomystiikka, joten niitä ei kannata ottaa tieteellisinä vaan asenteellisina näkemyksinä.

      Tärkeintä on, että sinä saat niitä aineita, joita haluat, koska se automaattisesti kertoo, että niistä hyödyt. Sitä lääkäreiden on ihan yleensä ottaen todella vaikea käsittää.

      • Läpälää

        Sinä taas puhut opiaattien puolesta kuin niistä ei olisi mitään haittaa. Oletko joku narkkari?


    • Codein

      Olipa hyvä ja asiantunteva vastaus. Oletko hoito/lääkealan ammattilainen?
      Lääkevaihto kuulemma siksi kun olen Panacodia jo pari vuotta käyttänyt ja siihen jää koukkuun. Olen ollut siihen aika tyytyväinen. Itse haluaisin sillä jatkaa, en halua kipu mielialalääkkeitä. Saas sitten nähdä miten tässä käy.

      • varovarovaro

        Tärkeintä on, että pysyt lujana ja vaadit sitä mitä haluat.

        En ole lääkäri enkä terveysalalla muutoinkaan. Kirjoitan ihan maallikkona, tosin asioihin hyvin tutustuneena sellaisena. Ota neuvoni ja mielipiteeni siis sen arvoisina kuin ne itse arvioit.

        Kuten arvasinkin, lääkärin perustelu vaihtoehdotukselle perustuu oppimaansa mystiikkaan, ei faktuaaliseen maailmaan. Lääkärit opetetaan peruskoulutuksessa jo pelkäämään valtion epäsuosiossa olevia kemiallisia aineita, kuten opiaatteja, bentsodiatsepiineja ja marijuanaa jne. ja promoamaan ihmisille valtion suosimia aineita, kuten ssri:t ja neuroleptit. Kaikkiin aineisiin liittyy riskejä terveyden kannalta niin myös opiaatteihin, mutta en ole yksin sanoessani, että opiaattien terveysriskit ovat huomattavasti miedommat kuin sinulle suositellun SSNRI-aineen, duloksetiinin. Ja näin sanovat siis monet lääkärit, ei pelkästään maallikot. Kysyppä huviksesi lääkäriltä mitä hän tarkoittaa "koukkuun jäämisellä." Hän saattaa mennä hiljaiseksi eikä kykene sitä mitenkään rationaalisesti selittämään.

        Tämä johtuu siitä, että todellisuudessa mihin asiaa osaamattomat lekurit ja muut kansalaiset viittaavat "koukulla, riippuvuudella tai addiktiolla" on vieroitusoireista johtuva huono olo, jolloin käyttäjä voi päättää ottaa uuden annoksen eli fixin parantaakseen oloaan tai päästäkseen viekkareista. Toinen lähestymistapa on sanoa koukuksi sitä, kun joku ihminen käyttää ainetta, jolla voi hyvin eikä siksi halua lopettaa käyttöä, mutta jonka käytön sanoja itse tuomitsee. Mark Twain kuvasi addiktion määritelmän varsin osuvasti: "Taking a drug that other people disapprove of."

        Kaiken lisäksi tilalle suunniteltu duloksetiini se vasta kunnon vieroitusoireet aikaan saakin. Tai lääkärisi mystiikan termistöä käyttääkseni sinua ollaan vaihtamassa yhdestä "koukuttavasta" aineesta vielä "koukuttavampaan." Duloksetiini on kuitenkin valtion seremoniaalisiin menoihin hyväksytty aine, kun taas opiaatit ovat valtion syyttävän sormen alla. Valtiomme huumausainepolitiikka on sotkemassa sinunkin hyvinvointisi. Ole varovainen mihin suostut.


    • Oker

      Jos olisin lääkäri, olisin huolissani ennemmin siitä, että pitkäaikaisen Panacodin yllättävä alasajo aiheuttaa vieroitusoireet. Koska olet jo koukussa! Tosin myönteisessä sellaisesssa. Lääkärin perustelut olisi todellakin hyvä kuulla. Pelkääkö hän kodeiinia vai parasetamolia? Mikäli jälkimmäistä, vaihtoehtoisia opiaattejja kyllä löytyy.

      Cymbaltaa psykiatri suositteli minulle reilu viisi vuotta sitten "laihdutuslääkkeeksi". Kieltäydyin. Ilmeisesti Eli Lilly on kestinnyt lekureita hyvin... Se on totta, että Suomessa hysterisoidaan opiaatteja kivun hoidossa ja bentsoja ahdistuneisuuteen yms. käytettynä.

      Itse jouduin ottamaan ylilääkäriin kirjeitse yhtyttä, kun tk-lääkäri meinasi lopettaa 15 vuotta käyttämäni hyvin toimineet Rivatrilit "seinään". Ylilääkärin sana painoi ja hän itse kirjoitti uuden iteroidun repsun.

      • varovarovaro

        Lääkärit toimivat monesti näissä asioissa todella vastuuttomasti. Toki heitä on paljon harhaanjohdettukin lääkiksessä ja tunnettujen alalla vaikuttavien proffien jne. toimesta erilaisissa "jatkokoulutustilaisuuksissa." Teollisuuden toimesta maksettuja puheita lääkärimessuilla jne. on usein. Lisäksi lääke-esittelijät käyvät suosittelemassa aineita vähän siihen sun tähän "vaivaan" ja lekurit ostavat suositukset kritiikittä. Osaa lääkäreistä ei vaan potilaan terveys niin kiinnosta.

        Onneksi olet osannut torjua ehdotuksen duloksetiinista laihduttamiseen. Miten vastuutonta ja osaamatonta ehdottaa tuollaista. Duloksetiinihan on neurotoksinen, joten siitä voi saada pysyvän dementian ja paljooon muita vaivoja, ja laihtumisapukin voi olla tiukassa. Kiloista pääsee ruokavaliota muuttamalla. Se on niin simppeliä.

        Opiaatteja demonisoidaan tällä hetkellä kovasti. Teollisuus pyrkii lobbaamaan tilalle kovempi hintaisia neurolepteja, jotka eivät vie kipuja vaan lamaavat henkilön itseilmaisukyvyä sekä tekevät henkilöstä välinpitämättömämmän kipua kohtaan. Siten henkilö kärsii hiljaa. Se on valtava petos, mitä tullaan todistamaan, jos tuo agneda menee läpi. Jenkeistähän tämäkin on lähtöisin. Lobbauksen kultamaasta.

        Olen todella pahoillani ja vähän kaukuissanikin kipupotilaiden vuoksi joita vuodesta vuoteen kiusataan, ahdistellaan ja stressataan, jopa jätetään kitumaan, ilman kipua lievittäviä aineita. MIstä sitä tietää, jos vaikka itse loukkaantuu joskus vakavasti ja tarvitsee jatkuvaa kivun helpotusta ettei joudu päiviään kitumisen vuoksi päättämään. Hirveä ajatella, että joutuisi joskus itse samaan tilanteeseen, tappalemaan valtion kanssa kipunsa helpotuksesta. Häpeällistä valtiolla ja lääkäreille erityisesti. Vastaava demonisointiagenda on ollut jo pidempään käynnistä bentsodiatsepiinien kohdalla, joita taas vaihdetaan vastuuttomasti lähinnä SSRI-aineisiin.


    • Codein

      Edellä olevia mielipiteitä, kokemuksia lukiessani olen paljon viisastunut. Ne ovat antaneet ajattelemista puolesta ja vastaan. Maanantaina meno neurologille. Nyt osaan häntä tentata lääkkeistä. Suren jo etukäteen Panacodista luopumista, olinpa sitten koukussa tai en. Ennemmin otan masennuslääkkeen ja kipulääkkeen erikseen. Saas nähdä miten ämmän käy. Kiitos hyvistä mielipiteistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe