50 v ja suhde elämä ohi ?

Jäbäilijä

Olis pitänyt erota jo muutama vuosi sitten kun oli vielä virtaa naisten suhteen. Nyt ero on vasta mahdollista, mutta ajatus/mahdollisuus uuden ihmisen kanssa elämisestä tuntuu utopistiselta. Hormonit ei enää hyrrää, joten miten edes ihastut kehenkään ja tanssipaikkojen tarjonta on heikkoa. Onko joku vielä saanut uuden onnen 52 v mittarissa?

96

1755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • superviriilinpuoliso

      Ei ole, kohta tulee se kriisi päälle ja silloin se on menoa. Eroa ennen kriisiä, ellet halua järjestää hauskuutta puolisollesi.
      Markkinarakoa taottiin ja alkoi naisia tungeksia ovista ja ikkunoista. Kuuntelet siis heidän kaikki pettymykset edellisistä suhteista ja esität ymmärtäväistä, niin jo riittää säpinää. Miksi kehoitan eroamaan ensin, johtuu siitä, että jos et sitten haluakaan näistä yhtään ja pistät välit heihin poikki, niin eivät tule kotikadulle kyttäilemään. Saman viikon aikana oli kansainvaellus, kun tulivat nämä kuikkimaan. Olihan se kiva nähdä, että oli pyydystänyt itseäni vanhempia ja kaikki tyyliltään tietynlaisia. Pidin huolen, että huomasivat minut pitkine kaksivärisine hiuksineni ja sensuelleissa vaatteissa käyskentelemässä, niin asettui taas elämä kriisin jälkeen mutkattomasti uomiinsa.
      Eli harjoittelua se elämä on vasta ollut siihen 50 saakka ja siitä se oikein vasta alkaa, sano minun sanoneen.

    • 20ja10

      Voi kun löytäisi miehen viiskymppisenä, jolla ei ne menneet vielä vuosienkin jälkeen sekaantuis nykyiseen elämään tai, että elämässä olis muutakin kuin seksi ja ne omat "tärkeät" menot mielessä jatkuvasti. Tähän kun vielä lisätään eronneen isän traumat päälle, niin avot jo on soppaa kerrakseen yhdelle naiselle. Jälleen loppuu tämäkin yritys, mitä useamman vuoden olen yrittänyt. En taida minäkään enään näitä herroja pystyssä pitää, kukin hoitaa itse ensin elämänsä kuntoon ja rupeaa sitten vasta uutta ihmistä rinnalleen hakemaan.

    • vm43

      Tärkeät ratkaisut tulisi tehdä niin varhain kuin suinkin. Jokainen kuluva päivä on hukkaan heitty.

      Älä ensimmäiseksi ja etukäteen murehdi uuden ihmisen kanssa elämistä. Se vaihe tulee jos on tullakseen.

      Laita asenteesi ja kuntosi kuosiin! 52 vuotisella pitäisi kaiken hyrrätä jos elämäntavat ovat kunnossa. Tässä on turha ryhtyä luennoimaan niistä.

      Olen itse täysin toisessa tilanteessa. Jos leskeytyisin niin en voisi kuvitellakaan ryhtyä opettelemaan yhteiselämää uuden naisihmisen kanssa vaikka "hyrrääkin".
      Jos haluaisin pitempiaikaista kumppania muuten kuin asumaan yhdessä, niin katsoisin harrastukseni piiristä.

    • kohtaviiskytn

      Mitä merkitystä sillä on, löytyykö uusi puoliso eron jälkeen? Eikö tärkeintä ole, että sulla itselläsi on hyvä olla? Onko elämä yksin sulle aivan mahdoton ajatus? Jos näin on, pysy siinä suhteessa, jossa nyt olet. Ja yritä herätellä ne himosi niin puolisokin on tyytyväinen. 52 v ei ole vielä vanha vaan parhaassa iässä. Se on vaan asenteesta kiinni miten ikäänsä suhtautuu.

      • Jäbäilijä

        Himot heräsi vaimonkin kanssa, kun oli romansseja vuosien varrella työreissuilla. Enää niitä ei vain ole - 50 v villitys ja aikaikkuna uuteen suhteeseen meni ohi. Lähes 26 v oltu yhdessä ja mulle riittäisi ilman intohimoakin perusarki. Naiset vaatii vaan sitä ja tätä. Omissa menoissani on ihan riittämiin ja kotona haluaisin vaan lepäillä. Tietty jos uudella naisella olisi samat intressit, niin homma voisi toimia. Osituksessa menee mökki, niin onpahan uuden rakentaminen edessä ja puuveneen kunnostukseen on nyt aikaa. Jospa selibaatin jälkeen alkaa taas naiset kiinnostamaan!


      • U6jk6
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Himot heräsi vaimonkin kanssa, kun oli romansseja vuosien varrella työreissuilla. Enää niitä ei vain ole - 50 v villitys ja aikaikkuna uuteen suhteeseen meni ohi. Lähes 26 v oltu yhdessä ja mulle riittäisi ilman intohimoakin perusarki. Naiset vaatii vaan sitä ja tätä. Omissa menoissani on ihan riittämiin ja kotona haluaisin vaan lepäillä. Tietty jos uudella naisella olisi samat intressit, niin homma voisi toimia. Osituksessa menee mökki, niin onpahan uuden rakentaminen edessä ja puuveneen kunnostukseen on nyt aikaa. Jospa selibaatin jälkeen alkaa taas naiset kiinnostamaan!

        Taitaa vaimo olla se joka villiintyy.. On tiennyt ''romansseista'' ja kun pääsee sinusta eroon, niin sitten se elämä vasta alkaa!
        Nainen voi toteuttaa villiintymistään vaikka 70 vuotiaana!
        Askartele sinä vaan sen puuveneen parissa.


      • ppallonx
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Himot heräsi vaimonkin kanssa, kun oli romansseja vuosien varrella työreissuilla. Enää niitä ei vain ole - 50 v villitys ja aikaikkuna uuteen suhteeseen meni ohi. Lähes 26 v oltu yhdessä ja mulle riittäisi ilman intohimoakin perusarki. Naiset vaatii vaan sitä ja tätä. Omissa menoissani on ihan riittämiin ja kotona haluaisin vaan lepäillä. Tietty jos uudella naisella olisi samat intressit, niin homma voisi toimia. Osituksessa menee mökki, niin onpahan uuden rakentaminen edessä ja puuveneen kunnostukseen on nyt aikaa. Jospa selibaatin jälkeen alkaa taas naiset kiinnostamaan!

        Tuo kuulostaa tosi mukavaltan näin samanikäisenä naisena. Just sellaista mukavaa yhdessäoloa. Muutaman irtosuhteen kokeilin, mutta pettäminen ajoi itsetunnon ja seksuaalisuude niin alas, etten tuntui vaan pahalta. Suurin ongelma on se, että ei tapaa uusia ihmisiä niin pitkään ja usein, et rauhassa jotakin kehkeytyisi. Avainasia on alkaa harrastaa ja mennä johonkin yhdistyksiin tai seuroihin. Ravintoloista saa vain yhdenillan suhteita yms. ei enää kiinnostavaa.


    • harrastuksiin

      Kyllä on mahdollista löytää elämänsä rakkaus, vaikka 75-vuotiaana, kunhan pysyy ihmisten ilmoilla, mieleltään positiivisena ja aktiivisena. Kotoa ei kukaan tule hakemaan, edes nuorena ja nättinä.

    • sdfgbdsf
    • Vaimosiehkäolen

      Ja ihan säälistä pidät nykyisen ja et eroa kun jopokaan ei enään toimi. Hyvä kun pidät nykyisen ja yrität jatkaa. Tuo ikä juuri puoliväli ja silloin viimeistään pitää olla päätös kenet haluaa. Onhan se ikävää ja harmaata välillä. Mitäs jos nyt sen nyx ottaisit ja vaihdatte tyyliä ja uusia kuvioita. Katua ei kannata vaan elää rehellisesti toista kohtaan. Jos et kykene olemaan rehellinen niin eroa. Sanon vaan että minunkin ukko on tässä iässä melko kulunut. Väriä tarvitaan meidänkin juttuun. Ja jos satut olemaan ukkoni tee asialle jotain apina!

    • Johanna3333

      Kun / jos uuden suhteen aloitat, niin muista että naiset nykyään eivät ole mitään hoivaajia ja äitihahmoja aikuiselle miehelle. Älä myöskään rasita naista tilityksillä että exä oli semmonen ja exä oli tämmönen, tai että tehtiin exän kanssa sitä ja tuota...
      Unohda mennyt ja elä uutta elämää ja kunnioita uutta suhdetta.
      Pari äijää olen itse jättänyt kun en ole jaksanut kuunnella katkeria tilityksiä menneestä. Ovat vieläkin yksinäisiä ja entistä katkerampia kun eivät ole oivaltaneet paria sääntöä.
      Niin että uuden elämän voi aloittaa hyvinkin tuossa iässä, täytyy vain tajuta joitakin sääntöjä, muuten se ei onnistu.

      • Jäbäilijä

        Juu, menneisyyttä on turha negalla vatvoa . Halki, poikki ja pinoon ja iloita eletystä elämästä. Aina olen seissyt omilla jaloilla ja omia polkuja kulkenut. Siitäpä hoivamammathan juuri ärsyyntyykin.


      • sellastaelämää
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Juu, menneisyyttä on turha negalla vatvoa . Halki, poikki ja pinoon ja iloita eletystä elämästä. Aina olen seissyt omilla jaloilla ja omia polkuja kulkenut. Siitäpä hoivamammathan juuri ärsyyntyykin.

        Hoivamammat ärsyyntyy, kun eivät pääse elämääsi ohjailemaan, määräilemään hoivan nimissä mitä saat erityisesti juoda, mutta myös syödä, kuinka usein kädet on pestävä ja hampaat ja muuta vastaavaa, joka oikeasti kuuluu äiti-lapsi -suhteeseen. Mikä siinäkin on, ettei kestetä miestä, joka päättää itse minne bootsien kärjet sojottaa, vaan on joka pipiin päästävä puhaltamaan?


      • Roksi
        sellastaelämää kirjoitti:

        Hoivamammat ärsyyntyy, kun eivät pääse elämääsi ohjailemaan, määräilemään hoivan nimissä mitä saat erityisesti juoda, mutta myös syödä, kuinka usein kädet on pestävä ja hampaat ja muuta vastaavaa, joka oikeasti kuuluu äiti-lapsi -suhteeseen. Mikä siinäkin on, ettei kestetä miestä, joka päättää itse minne bootsien kärjet sojottaa, vaan on joka pipiin päästävä puhaltamaan?

        Olet oikeassa. Paitsi että kyllä ne hampaat täytyy pestä ja suihkussa täytyy käydä jos haluaa naisen viereen illalla mennä. Ellei, niin sitten ne bootsien kärjet sojottaa ovelle ja kadulle päin!


    • minunneuvo

      Itse olen samanikäinen mies ja muutamama vuosi erostamme ja koville otti ero mutta olen itseasiassa helpottunut näin jälkeenpäin funtsien ja ei tarvitse katsella sitä norsunvitullanamaa....
      Lapsiakin on ja läheisempi olen heidän kanssaan kuin parisuhteessa.
      Oma koti ja säännöt.
      Nyt voin mennä kuin kukastakukkaan ja kun alkaa norsun....niin vaihtoon...
      Ei elämä pääty miehellä 50v.....

      • Jijlp

        Anteeksi vaan mutta kuulostat todella katkeroituneelta. Et ole selvinnyt hetikään erosta, jos koskaan selviätkään. Ja valehtelet kun kerrot että menet kukasta kukkaan... Tuollainen puhe on vaan haavojen lääkitsemistä lapsellisella, katteettomalla rehentelyllä.
        Älä käyttäydy noin naisten läsnäollessa, he näkevät lävitsesi etkä tule saamaan pidempää parisuhdetta.


      • minunneuvo

        Siis "erostako katkeroitunut"?.... Kun sanoin että olen helpottunut ja tyytyväinen erooni.
        Elän ja olen kuin moni nainenkin vapaaehtoisesti sinkku ja voin elää vastaavasti yhdenillan jutuista parin viikon suhteisiin kunhan saan seksuaaliset tarpeeni tyydytettyä luomatta parisuhteiden ongelmia ja en edes halua "pidempää parisuhdetta". ja se ei tee minustakaan katkeraa edes menneisyyteen tai nykyisyyteenkään.
        Eli pelaan tätä vastaavaa ns. naisten peliä olen todella tyytyväinen näin mutta kun olen mies niin sekö tekee toimintani tuomittavaksi.

        "..naisten läsnäollessa.." ehei en minä kerrokkaan niinkuin ei vastaavasti naisetkaan mikä on homman nimi...
        ps osaan kyllä sukkani pestä, siivota kämppäni ja mikään läheisriippuvainen en ole ja pienet lapseni osaan hoitaa etten siihenkään naista tarvitse...


      • Jijilp
        minunneuvo kirjoitti:

        Siis "erostako katkeroitunut"?.... Kun sanoin että olen helpottunut ja tyytyväinen erooni.
        Elän ja olen kuin moni nainenkin vapaaehtoisesti sinkku ja voin elää vastaavasti yhdenillan jutuista parin viikon suhteisiin kunhan saan seksuaaliset tarpeeni tyydytettyä luomatta parisuhteiden ongelmia ja en edes halua "pidempää parisuhdetta". ja se ei tee minustakaan katkeraa edes menneisyyteen tai nykyisyyteenkään.
        Eli pelaan tätä vastaavaa ns. naisten peliä olen todella tyytyväinen näin mutta kun olen mies niin sekö tekee toimintani tuomittavaksi.

        "..naisten läsnäollessa.." ehei en minä kerrokkaan niinkuin ei vastaavasti naisetkaan mikä on homman nimi...
        ps osaan kyllä sukkani pestä, siivota kämppäni ja mikään läheisriippuvainen en ole ja pienet lapseni osaan hoitaa etten siihenkään naista tarvitse...

        Kyllä, kuulostat katkeralta, ja myös aggressiiviselta. Nimittelet rumasti exää ensimmäisessä tekstissä. Noin puhuu nimenomaan erosta katkera mies joka tuntee vihaa exää kohtaan. Ei noin puhu ja nimittele mies joka on päässyt selville vesille erosta.
        Tuossa sanot oikein että sitä parisuhdetta ei välttämättä tarvitse aina hakea, ei miehen eikä naisen, ja vapaana sinkkuna on ihan hyvä olla. Pakonomainen parisuhteen etsiminen on säälittävää katseltavaa. Sitäpaitsi ''onnellinen parisuhde'' taitaa olla pelkkä illuusio, harhakuva!
        Jälleen tuossa on vihamielisyyttä kun puhut ''naisten pelistä'' kun harrastat irtosuhteita. Miten niin juuri naisten peliä? Irtosuhteita baareista hakevat sekä miehet että naiset. Kuulostat siltä että haluat kostaa naisille ''pelaamalla naisten peliä'', tyyliin siitäs saatte!!
        Ei ole tervettä tuo.


      • minunneuvo

        AP:n kirjoituksessahan oli erosta ja sen jälkeisestä elämästä kyse ja niin kirjoitin minäkin ja kylläkin ilman tuota mainitsemaasi "katkeroitoitumista"...ja en haikaile menneisyyttä vaan elän tässä ja nyt.
        Moni mies elää parisuhteen vankina ja ei voi sanoa suoraan ääneen ja tästä on paljon kirjoituksia ja sekö on vaikea ymmärtää sinun ja monen muun...
        Naisten tyypilliseen tapaan menet henkilökohtaisuuksiin jos edes osaat lukea oikein rivejäsi ja rivien välistä ja siksi edes ystävänä nainen on vaikea ja siksi moni mies ei halua olla edes kavereina ja sekö on vaikea ymmärtää.
        Netto on siinä suhteessa ihmeellinen maailma että naissukupuolta ei edes tarvitse miellyttää kuin tapahtuu työpaikoilla, harrastuksissa ja parisuhteissa vaan voi kertoa anonyyminä miehenä kuinka realistinen maailma on...ja sekö pännii??
        Olet varmaan se 40 nainen ja ei ole sitä varmaan samaa kysyntää kuin muutamia vuosia sitten ja moni mies ei edes katso teikäläistä sillä silmällä...niin sekö pännii??
        Se on katsos kun sillä 40 miehellä joka on hoitanut elämänsä oikein ja hyvin alkaa olla kysyntää niin parisuhde- kuin seksimarkkinoilla ja ei tarvitse joka asiassa meillyttää niin sekö pännii??
        Ei monen vanhemman miehen tarvitse elää parisuhteessa ja kärsien sen haittavaikutuksista saadakseen säännöllistä seksiäkin vaan voi pelata tätä "naisten peliä" ja mennä kukasta kukkaan mitä naiset nuorempana harrastaa....

        Lueppa tarkemmin tekstisi kuinka hyökkäävän agressiivista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä tekstisi oikein on ja kuinka "tervettä" se on ja vastaan kuin metsä kun sinne huudetaan.
        Minulla perustuu realismiin ja sinulla menneeseen ja harhakuvitelmiin ja sitä oikeaa realismia et saa läheistesi miesten suusta.


      • Jijilp
        minunneuvo kirjoitti:

        AP:n kirjoituksessahan oli erosta ja sen jälkeisestä elämästä kyse ja niin kirjoitin minäkin ja kylläkin ilman tuota mainitsemaasi "katkeroitoitumista"...ja en haikaile menneisyyttä vaan elän tässä ja nyt.
        Moni mies elää parisuhteen vankina ja ei voi sanoa suoraan ääneen ja tästä on paljon kirjoituksia ja sekö on vaikea ymmärtää sinun ja monen muun...
        Naisten tyypilliseen tapaan menet henkilökohtaisuuksiin jos edes osaat lukea oikein rivejäsi ja rivien välistä ja siksi edes ystävänä nainen on vaikea ja siksi moni mies ei halua olla edes kavereina ja sekö on vaikea ymmärtää.
        Netto on siinä suhteessa ihmeellinen maailma että naissukupuolta ei edes tarvitse miellyttää kuin tapahtuu työpaikoilla, harrastuksissa ja parisuhteissa vaan voi kertoa anonyyminä miehenä kuinka realistinen maailma on...ja sekö pännii??
        Olet varmaan se 40 nainen ja ei ole sitä varmaan samaa kysyntää kuin muutamia vuosia sitten ja moni mies ei edes katso teikäläistä sillä silmällä...niin sekö pännii??
        Se on katsos kun sillä 40 miehellä joka on hoitanut elämänsä oikein ja hyvin alkaa olla kysyntää niin parisuhde- kuin seksimarkkinoilla ja ei tarvitse joka asiassa meillyttää niin sekö pännii??
        Ei monen vanhemman miehen tarvitse elää parisuhteessa ja kärsien sen haittavaikutuksista saadakseen säännöllistä seksiäkin vaan voi pelata tätä "naisten peliä" ja mennä kukasta kukkaan mitä naiset nuorempana harrastaa....

        Lueppa tarkemmin tekstisi kuinka hyökkäävän agressiivista ja henkilökohtaisuuksiin menemistä tekstisi oikein on ja kuinka "tervettä" se on ja vastaan kuin metsä kun sinne huudetaan.
        Minulla perustuu realismiin ja sinulla menneeseen ja harhakuvitelmiin ja sitä oikeaa realismia et saa läheistesi miesten suusta.

        No nyt kyllä kuulostat niin oman ikäpolvesi mieheltä! Naurattaa aivan. Nyt vasta hoksasin että sinähän olet todella yli viiskymppinen, ja jutut sen mukaisia. Jos eläisit USA:ssa, äänestäisit takuulla Trumpia!!
        Naiset ovat varmaan tuottaneet pettymyksiä elämässäsi kun asenteesi naisiin on tuollainen. Kauheista pettymyksistä kertoo asenteesi. Kaikki ei mennyt niinkuin oletit, niinkö?

        Itseasiassa se on kauhea juttu varmaan kun huomaa että sukupolvesi miehet ovat pudonneet kyydistä kun maailma menee eteenpäin ja kehitys ei ole mieluinen. Mies ei olekaan ehdoton kunkku, niinkuin isoisä js isä perheessään olivat. Ennen vaimo pysyi nk ruodussa, vaikka mies olisi tehnyt mitä. Siksi nyt yli viiskymppiset miehet ovat äimän käkenä kun vastassa ovat muuttuneet asenteet. Esim nyt on niin että vaimo vain ottaa ja lähtee jos niin parhaaksi näkee.
        Moni vanhempi mies on jäänyt ihmettelemään että mitenkä tässä näin kävi.....
        Ja nyt en puhu sinun ''henkilökohtaisuuksista'', vaan asenteidenmuutoksista tässä ajassa, niistä kun loppujen lopuksi johtuvat ikäpolvesi miesten hämmennys ja vihamieliset ja katkerat tunteet naisia kohtaan. Suuttuuhan siinä kun ote lipsuu...

        Ja mikä ihme on ''netto''? Ja plus 40 nainen, onko se nimimerkki? Ja etteikö ole vientiä sen ikäisillä? Kyllä on! Tiedät sen itse jos olet käynyt baareissa tjms. Nelikymppisillä naisilla on vientiä, useimmat miehet ovat naista huomattavasti nuorempia. Niin että minua ei kyllä pänni.
        Ja yli 50kymppisillä miehillä kauheasti vientä seksimarkkinoilla...? No voi olla, mutta uutinen tämä oli...:)


      • minunneuvo

        Vai että Trumppia....ja mitäköhän USA pressavaalit tähän liittyy mutta naisen logiikalla ja etenkin tuollaisen vanhoista asioistaan katkeroituneen vanhemman "naisen" ajatusmaailmalta voi odottaakkin tuollaista tekstiä ja menehän nyt sitä liukuvoidetta hommaamaan että joku paikka edes kostuu.


      • Jäbäilijä
        Jijilp kirjoitti:

        No nyt kyllä kuulostat niin oman ikäpolvesi mieheltä! Naurattaa aivan. Nyt vasta hoksasin että sinähän olet todella yli viiskymppinen, ja jutut sen mukaisia. Jos eläisit USA:ssa, äänestäisit takuulla Trumpia!!
        Naiset ovat varmaan tuottaneet pettymyksiä elämässäsi kun asenteesi naisiin on tuollainen. Kauheista pettymyksistä kertoo asenteesi. Kaikki ei mennyt niinkuin oletit, niinkö?

        Itseasiassa se on kauhea juttu varmaan kun huomaa että sukupolvesi miehet ovat pudonneet kyydistä kun maailma menee eteenpäin ja kehitys ei ole mieluinen. Mies ei olekaan ehdoton kunkku, niinkuin isoisä js isä perheessään olivat. Ennen vaimo pysyi nk ruodussa, vaikka mies olisi tehnyt mitä. Siksi nyt yli viiskymppiset miehet ovat äimän käkenä kun vastassa ovat muuttuneet asenteet. Esim nyt on niin että vaimo vain ottaa ja lähtee jos niin parhaaksi näkee.
        Moni vanhempi mies on jäänyt ihmettelemään että mitenkä tässä näin kävi.....
        Ja nyt en puhu sinun ''henkilökohtaisuuksista'', vaan asenteidenmuutoksista tässä ajassa, niistä kun loppujen lopuksi johtuvat ikäpolvesi miesten hämmennys ja vihamieliset ja katkerat tunteet naisia kohtaan. Suuttuuhan siinä kun ote lipsuu...

        Ja mikä ihme on ''netto''? Ja plus 40 nainen, onko se nimimerkki? Ja etteikö ole vientiä sen ikäisillä? Kyllä on! Tiedät sen itse jos olet käynyt baareissa tjms. Nelikymppisillä naisilla on vientiä, useimmat miehet ovat naista huomattavasti nuorempia. Niin että minua ei kyllä pänni.
        Ja yli 50kymppisillä miehillä kauheasti vientä seksimarkkinoilla...? No voi olla, mutta uutinen tämä oli...:)

        On luonnonlaki, että mies menee ja tulee. Pitää lompakon ja sepaluksen auki kun vaimo pyytää. Naisella on päävastuu kotihommista. Mies kantaa naisen kynnyksen yli edelleenkin. Tarkoittaa että ukko kuntoilee, morsian on kuosissa eikä läskiinny. Ero tulee jos perusprinsiippejä ei oivalleta puolin taikka toisin.


      • Jijilp
        Jäbäilijä kirjoitti:

        On luonnonlaki, että mies menee ja tulee. Pitää lompakon ja sepaluksen auki kun vaimo pyytää. Naisella on päävastuu kotihommista. Mies kantaa naisen kynnyksen yli edelleenkin. Tarkoittaa että ukko kuntoilee, morsian on kuosissa eikä läskiinny. Ero tulee jos perusprinsiippejä ei oivalleta puolin taikka toisin.

        Ei ole olemassa mitään ''luonnonlakia'' tämän asian suhteen. Nykyään kun naisetkin menee ja tulee niinkuin haluavat. Ei ole mitään eroa tässä.
        Mitä lompakkoon tulee, naiset eivät ole riippuvaisia äijän lompakon availemisten suhteen kun käyvät itse töissä.
        Ja mitä sepalukseen tulee, äijän ikääntyessä ei ole enää mitään syytä sitä availla.


      • Jijilp
        minunneuvo kirjoitti:

        Vai että Trumppia....ja mitäköhän USA pressavaalit tähän liittyy mutta naisen logiikalla ja etenkin tuollaisen vanhoista asioistaan katkeroituneen vanhemman "naisen" ajatusmaailmalta voi odottaakkin tuollaista tekstiä ja menehän nyt sitä liukuvoidetta hommaamaan että joku paikka edes kostuu.

        No kuuluuhan Trumppi tähän teemaan! Trump on juntti jolla on kivikautiset asenteet. Siis ei nyt apn aloitukseen liity mutta sinun purkaukseesi liittyy jossa toit lisäsävyjä apn tekstiin. Miksiköhän muuten sekoitit norsunvittu-exäsi tähän ketjuun? Ja nyt syytät minua epäloogisuudesta? Minähän halusin vain kommentoida sinun tekstiäsi ja löytää syyn kaunaiseen purkaukseesi.
        Ja hih hih, en tarvitse mitään liukuvoiteita, olen parikymmentä vuotta sinua nuorempi.
        Ja järjestänyt olen elämäni niin että olen jossain avioliiton ja vakituisen suhteen välimaastossa: Vakituinen miesystävä, mutta olen sitoutumaton ja itsenäinen, en keitä, en pese paskapyykkiä, en pyydä mieheltä rahaa enkä ylipäätään yhtään mitään, uskollinen ehdottomasti olen, ja jos mies mokaa hän lentää kuin leppäkeihäs! Norsunvittu en ole enkä läski...! :)


      • minunneuvo

        Jos kirjoitan että nainen on ystävänä/kaverina täysi turhake ja sen ajatusmaailman voin jakaa monen miehen kanssa koska tiedän mitä mitä monet miehet näin ajattelee ja sen voin tehdä anonyymina netissä ilman typeriä kliseitä ja naista jollekkin jalustalle nostaa ja joku (sinä) ottaa siitä herneen nenään niin voivoi...,
        tajuatko edes omaa ajatusmaailmaasi kun sekoitat jopa trumpitkin ja kuinka epäloogista ja mielialavaihtelevaa tekstisi ja ajatusmaailmasi on ja eihän kukaan halua olla edes ystävänä tuollaisen kanssa.

        Se mitä kirjoitin norsunvitusta (en ala sen enempää avaamaan..) on 11v parisuhde ja kun ei aina tiennyt millä päällä sitä oltiin kun esim. tulin töistä ja minun ei enää tarvitse mielistellä häntä ja mielialoja lukea ja sen kerroin tuolla norsunvitulla karrikoidusti ilman vihaa ja katkeruutta kun erostani on vuosia ja mielessäni olen loppuunkäsitellyt sen.

        Minulla on eämäni aikana monta parisuhdetta lyhyemmästä pidempään naisten kanssa että kokemusta on ja sitä en halua enää kokea ja siksi olen vapaaehtoisesti sinkku ja olen vapaa parisuhteen kahleista ja voin elää vapaana kuin taivaanlintu ja lentää kukasta kukkaan...ja sen neuvon annan AP:lle kuin muillekkin.

        Osaan lukea tekstisi ja tajuan ajatusmaailmasi kun se on kuin telaketju-femakko-lepakko jolla on joku toy-boy ja nyt olet "asiantuntijana" parisuhde sivustolla ja sinunlaisia tunnen kyllä henkilökohtaisestikkin... nostaako se itsetuntoasi ja naiseuttasi ja en sano enempää kuin voi elämänkevät ja mene hoitoon!!


      • Jijilp
        minunneuvo kirjoitti:

        Jos kirjoitan että nainen on ystävänä/kaverina täysi turhake ja sen ajatusmaailman voin jakaa monen miehen kanssa koska tiedän mitä mitä monet miehet näin ajattelee ja sen voin tehdä anonyymina netissä ilman typeriä kliseitä ja naista jollekkin jalustalle nostaa ja joku (sinä) ottaa siitä herneen nenään niin voivoi...,
        tajuatko edes omaa ajatusmaailmaasi kun sekoitat jopa trumpitkin ja kuinka epäloogista ja mielialavaihtelevaa tekstisi ja ajatusmaailmasi on ja eihän kukaan halua olla edes ystävänä tuollaisen kanssa.

        Se mitä kirjoitin norsunvitusta (en ala sen enempää avaamaan..) on 11v parisuhde ja kun ei aina tiennyt millä päällä sitä oltiin kun esim. tulin töistä ja minun ei enää tarvitse mielistellä häntä ja mielialoja lukea ja sen kerroin tuolla norsunvitulla karrikoidusti ilman vihaa ja katkeruutta kun erostani on vuosia ja mielessäni olen loppuunkäsitellyt sen.

        Minulla on eämäni aikana monta parisuhdetta lyhyemmästä pidempään naisten kanssa että kokemusta on ja sitä en halua enää kokea ja siksi olen vapaaehtoisesti sinkku ja olen vapaa parisuhteen kahleista ja voin elää vapaana kuin taivaanlintu ja lentää kukasta kukkaan...ja sen neuvon annan AP:lle kuin muillekkin.

        Osaan lukea tekstisi ja tajuan ajatusmaailmasi kun se on kuin telaketju-femakko-lepakko jolla on joku toy-boy ja nyt olet "asiantuntijana" parisuhde sivustolla ja sinunlaisia tunnen kyllä henkilökohtaisestikkin... nostaako se itsetuntoasi ja naiseuttasi ja en sano enempää kuin voi elämänkevät ja mene hoitoon!!

        No mutta kylläpä avasitkin asiaa, ilmeisesti huomaamattasi. Sanot että exällä oli ''mielialanvaihteluja'' ja syytät minuakin sellaisesta. Jokin siis muissa naisissa muistuttaa exästä? Niputat kaikki naiset samaan nippuun ja vedät herneen nenään kun asia ärsyttää niin suunnattomasti.
        Se taas saa sinut vannomaan ettei ikinä parisuhdetta hitto soikoon vain kukasta kukkaan lentoa minulle kiitos!

        Sanot että nainen ei sovi ystäväksi / kaveriksi miehelle muttei myöskään parisuhde ole hyvä juttu koska aiheutuu kaikenmoista sählinkiä.
        Olen täsmälleen samoilla linjoilla. Itse en ole ottanut miestä ystäväksi enkä varsinkaan ole ryhtynyt sitovaan parisuhteeseen. Avioliitto on ollut aina kauhistus, suorastaan painajainen. Miksi? Koska miehet ovat niin erilaisia kuin naiset.
        Miesten tapa päätellä ja ajatella asioista on karkean yksinkertainen. Esim jos haluaa lapsen tai eläimen tottelevan käskyä, on parempi vain heti läimäistä niin kyllä se siitä.
        Tai jos joku mies on raiskannut naisen niin se on tietenkin naisen oma syy, mitäs hakeutui miehen seuraan. Tai jos halutaan ratkaista jokin konflikti, niin tartutaan aseeseen, kyllä sekin siitä.
        Nämä siis vain esimerkkeinä miehisestä, karkean yksinkertaisesta, yksiviivaisesta ajattelusta. Otin näin äärimmäisiä esimerkkejä ihan tarkoituksella.

        En siedä yhtään tuollaista yksinkertaista ajattelua! Sen takia miehistä varmaan tuntuu että naiset ajattelevat liian monimutkaisesti. Siksi, että te miehet olette niin tyhmiä, ja miesten tyhmyys on ihan oma tyhmyyden laji!
        Ja kyllä, minulla on toy-boy. Eihän minulla ole ollut muuta vaihtoehtoa! En voisi ikinä sietää miestä kotonani, eikä kukaan mies voisi sietää minua. Miehen ja naisen on parempi pysyä erillään toisistaan, ja tapailla vain silloin tällöin.
        Tarkemmin katsottuna meidän ajattelussa on jotain samanlaista.


      • hcsää
        Jijilp kirjoitti:

        No mutta kylläpä avasitkin asiaa, ilmeisesti huomaamattasi. Sanot että exällä oli ''mielialanvaihteluja'' ja syytät minuakin sellaisesta. Jokin siis muissa naisissa muistuttaa exästä? Niputat kaikki naiset samaan nippuun ja vedät herneen nenään kun asia ärsyttää niin suunnattomasti.
        Se taas saa sinut vannomaan ettei ikinä parisuhdetta hitto soikoon vain kukasta kukkaan lentoa minulle kiitos!

        Sanot että nainen ei sovi ystäväksi / kaveriksi miehelle muttei myöskään parisuhde ole hyvä juttu koska aiheutuu kaikenmoista sählinkiä.
        Olen täsmälleen samoilla linjoilla. Itse en ole ottanut miestä ystäväksi enkä varsinkaan ole ryhtynyt sitovaan parisuhteeseen. Avioliitto on ollut aina kauhistus, suorastaan painajainen. Miksi? Koska miehet ovat niin erilaisia kuin naiset.
        Miesten tapa päätellä ja ajatella asioista on karkean yksinkertainen. Esim jos haluaa lapsen tai eläimen tottelevan käskyä, on parempi vain heti läimäistä niin kyllä se siitä.
        Tai jos joku mies on raiskannut naisen niin se on tietenkin naisen oma syy, mitäs hakeutui miehen seuraan. Tai jos halutaan ratkaista jokin konflikti, niin tartutaan aseeseen, kyllä sekin siitä.
        Nämä siis vain esimerkkeinä miehisestä, karkean yksinkertaisesta, yksiviivaisesta ajattelusta. Otin näin äärimmäisiä esimerkkejä ihan tarkoituksella.

        En siedä yhtään tuollaista yksinkertaista ajattelua! Sen takia miehistä varmaan tuntuu että naiset ajattelevat liian monimutkaisesti. Siksi, että te miehet olette niin tyhmiä, ja miesten tyhmyys on ihan oma tyhmyyden laji!
        Ja kyllä, minulla on toy-boy. Eihän minulla ole ollut muuta vaihtoehtoa! En voisi ikinä sietää miestä kotonani, eikä kukaan mies voisi sietää minua. Miehen ja naisen on parempi pysyä erillään toisistaan, ja tapailla vain silloin tällöin.
        Tarkemmin katsottuna meidän ajattelussa on jotain samanlaista.

        Minä puolestani inhoan sekä naisissa että miehissä karkeaa kielenkäyttöä, ja yleistämistä "naiset ovat tuollaisia" ja "miehet ovat tällaisia". Sekä epäsosiaalista ja tyhmää käytöstä.

        "Sanot että nainen ei sovi ystäväksi / kaveriksi miehelle muttei myöskään parisuhde ole hyvä juttu koska aiheutuu kaikenmoista sählinkiä. "

        Sinulle ja edelliselle kirjoittajalle tiedoksi, että minulle mies sopii niin ystäväksi kuin parisuhteeseen. Ilmeisesti myös toisinpäin, sillä yksikään mies ei ole minua jättänyt - minulle on jäänyt se "kunnia". Ja ei sen puoleen, vaikka erosin ensimmäisestä pidemmästä suhteestani jo 80-luvun puolessa välissä, niin ystävyys tämän miehen kanssa on jatkunut siitä asti.

        Yhteenvetona sanoisin, että täytyy tietää kenen, millaisen miehen elämää juuri minä pystyn sulostuttamaan, ja sama toisinpäin. Ihan turha unelmoida ystävyydestä tai parisuhteesta, jos sanoa töksäyttelee mitä sylki suuhun tuo, on aina täynnä itseään, ja "oikeassa" aivan kaikessa.


      • vapaalla_jo_pitkään
        minunneuvo kirjoitti:

        Siis "erostako katkeroitunut"?.... Kun sanoin että olen helpottunut ja tyytyväinen erooni.
        Elän ja olen kuin moni nainenkin vapaaehtoisesti sinkku ja voin elää vastaavasti yhdenillan jutuista parin viikon suhteisiin kunhan saan seksuaaliset tarpeeni tyydytettyä luomatta parisuhteiden ongelmia ja en edes halua "pidempää parisuhdetta". ja se ei tee minustakaan katkeraa edes menneisyyteen tai nykyisyyteenkään.
        Eli pelaan tätä vastaavaa ns. naisten peliä olen todella tyytyväinen näin mutta kun olen mies niin sekö tekee toimintani tuomittavaksi.

        "..naisten läsnäollessa.." ehei en minä kerrokkaan niinkuin ei vastaavasti naisetkaan mikä on homman nimi...
        ps osaan kyllä sukkani pestä, siivota kämppäni ja mikään läheisriippuvainen en ole ja pienet lapseni osaan hoitaa etten siihenkään naista tarvitse...

        no huh minunneuvo-niki, sinulla on 50 iässä vielä pienet lapset!

        Otan syvästi osaa ja toivotan jaksamista.
        Itse olen omani kasvattanut ovesta ulos ja elänyt lapsivapaata elämää jo 40:sestä asti. Lapsenlapset ovat tervetulleita silloin tällöin yökylään ja päiväseltään käymään, mutta en todellakaan jaksaisi enää lapsiperhe-elämää!


      • minunneuvo

        Niin mitä sitten...minä olen valinnut tietoisesti elämäntapani ja tyylini ja minä jaksan elää tätä niin mitä sitten siitäkin?
        Olen elänyt tuota "lapsivapaata elämää" nuoruudessani (toisin kuin eräs ja eräät elävät sitä kadotettua nuoruuttaan kun se meni lasten kanssa ja nyt ovat katkeria elämästään...)
        Nyt voin kokemuksestani ja eri elämänkokemuksesta kirjoittaa täällä asiantuntijana.

        En muuten ilmaissut kirjoituksessani miten pieniä lapseni on....ja mieshän saa lapsia vaikka koko elämän toisin kuin naiset täyttää sen 35 niin saanti ja riskit kasvaa....
        Näitä nuorempia naisia on pilvinpimein jotka haluavat tehdä lapsiakin vanhempien miesten kanssa kun mies on elämänsä oikein ja fiksusti hoitanut.
        Naisilla kun se ei onnistu edes sen toyboyn kanssa kun realiteetit tulee naisella vastaan ja turha se on tälle toyboylle lastensaanti toiveita edes antaa ja näihin puumiin silloin tällöin törmään ja näillä turhillalupauksilla pilataan tämän toyboynkin elämä....

        Minulta on rehellisesti tullut kysymään muutama miltä tuntuu saada vanhempana miehenä lapsia ja olenkin rehellisesti sanonut negatiiviset kuin positiiviset puolet (ja en ala erittelemään kun siitä tulisi oma juttunsa...) mutta positiiviset puolet voittaa ja olenkin helkkarin tyytyväinen nykyiseen elämääni ja niin vaikuttaa lapsenikin olevan ja sanoneetkin sen.

        Nyt ei tarvitse juota ja tehdä kaikkensa pillun perään ja olla mieliksi niin täällä kuin live-elämässäni.
        Ei nämä seksuaaliset tarpeeni niin suuret ole kuin nuoruudessani ja saan ne tyydytettyä säännöllisesti nuoremmista naisista vanhempaan ilman noita parisuhteiden ikäviä koukeroita ja katsella norsunvittua!

        Sitten on omalukunsa nämä uraohjukset 40 naiset joilta puuttuu nyt se elämänsisältö ja nyt jollain hormonaallisilla lääkkeillä ja lapsiklinikoiden kautta....säälittävää mutta sekin omalukunsa ja en jaksa kirjoittaa....

        Nyt vieä on lopuksi sanottava etttä enhän miehenä tiedä miten paljon lapsiani on maailmalla kun suomalaisnaiset eivät käytä tai haluakkaan kumeja käyttää yhdenillan jutuista.... parisuhteissa pettämiseen asti ja olen käyttänyt tilanteita hyväkseni pois lukien mieskaveripiirini naisystävät tai ex-vaimotkin kun ne on pyhiä....


      • hitsitsentään

        Minua surettaa kovasti se, että ihmisiltä täällä tuntuu kokonaan puuttuvan tunne-elämä. Keskustellaan vain kuinka tarpeet saa täytettyä. Mikään ei voi eikä saa olla vaikeaa mistään ei saa tulla huonoja fiiliksiä ja ei päättyneen pitkän suhteen jälkeen enää uskalleta elää ja ottaa riskiä tunteisiin. Kyllä minä toki itsestänikin sen tunnistan, mutta myönnän sen itselleni ja tiedostan sen. Ongelma siitä tulee siksi, että jos ne vastakappaleet siis miehet, ajattelee niin, niin on ihan sama miten minä tai muutkaan naiset ajattelee. Mutta eikö ihmiset enää eron jälkeen usko rakkauteen, vetovoimaan, tunteisiin, asioiden jakamiseen, iloon, suruun, murheisiin. Itse sanoisin tuohon asiaan mitä joku tuolla alempana kirjoittaa, että vanhempana on helpompi luoda suhteita kuin nuorempana niin ei todellakaan ole. Tiedät ehkä mitä haluat, joo, mutta tiedät myös sen, että valinnanvaraa on paljon vähemmän ja sinun kasvaneet vaatimuksesi tavoittaa entistä pienempää joukkoa ihmisiä.


    • ElämäänTyytyväinen

      Tavatessamme mieheni oli 54, minä 47. Kummallakin takana kariutunut liitto. Tunteet tuli kyllä rytinällä ja suurta rakkautta oli ilmassa. Suhdetta takana 3 vuotta ja on kyllä kiva olla yhdessä, kun tapasi ihmisen jonka kanssa kemiat, arvot ja tekemiset käy yhteen.

      Eli ei elämä lopu 5-kymppisenä ja uuteen suhteeseen ja tunteeseen löytyy kyllä kipinää sopivan kumppanin kanssa.

      • Jäbäilijä

        Oot saanut lottovoiton, pariutumismarkkinat ovat todella suppeat verrattuna 80 -lukuun kun oltiin kaksvitosia.


      • ElämäänTyytyväien

        Totta, koenkin tämän lottovoitoksi. Olen tyytyväisempi elämääni kuin koskaan ja onnellinen kun tämä kolahti kohdalle. Aikuisena ei ole ollenkaan itsestään selvää, että joku toinen on vapaa ja valmis uuteen suhteeseen samaan aikaan kuin itse. Eron jälkeen on aika pieni aikaikkuna, joka mahdollistaa uuden suhteen rakentumisen.


      • hcsää
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Oot saanut lottovoiton, pariutumismarkkinat ovat todella suppeat verrattuna 80 -lukuun kun oltiin kaksvitosia.

        Mielestäni vanhempana on huomattavan paljon helpompaa "pariutua" kuin nuorempana. Nyt tietää tismalleen millainen on, mitä haluaa ja mitä ei ainakaan halua.


    • elämääloppuunasti

      Joillakin se on jo 20, 30 tai 40. Joillakin 50. Ootko koskaan elänytkään kun tuollaisia mietit.

    • MrBolivar

      Hormonit hyrrää.. eikö 52v mies etsi jo jonkun muunkin perusteella naista kuin hormooni puuskan`? Eikö ajatus jo ihan tasapainoisesta, antoisasta elämästä laita kenkää liikkeelle? vai pitääkö siinä on tappi tanassa jotta saa lakerikengät jalkaan, niinkö ?

    • Jäbäilijäyyy

      Ihastuminen edellyttää kemiaa ja tuntuu ettei itsellä ole sitä enää; tätä pettymystä on nyt vaikeaa niellä kun intohimoinen olen ollut naisen kanssa aina. Luonto kai sen näin on päättänyt, ei enää levitellä siemeniä tässä iässä...

    • Niinelääkuinhaluaa

      Kyyninen mies? Oletko hukkaan nakannut elämäsi? Tyytyä nyt harmaaseen puolisoon johon kyllästynyt? Ennustan kuule sun dementoituvan nopeasti selkeästi kun noin kyynistä elämää elät. Ajatukset ovat tuota luokkaa. Puolisosi joutuu hoitajaksesi. Usko ja toivo ettei puolisollesi ole noin kyyninen elämä. Jotta edes saat hoitajan joka sinua uskollisesti rakastaa ja uhrautuu puolestasi! Joten elä kyynistä elämääsi stresissä ja elä epärehellistä elämääsi puolisoasi kohtaan ja toivo että edes se rakastaa sinua! (Jos nyt sattuisit olemaan puolisoni)

    • 7268

      Ero on mahdollinen vasta nyt? 52v? Miksi?
      Mikä lienee elämäntilanteesi?
      Lähitulevaisuutesi näkymät muuten kuin parisuhdetta ajatellen?
      Terveydentilanteesi? Virta vähissä? Miksi?
      Käy perusteellisessa terveystarkastuksessa jossa mm. testataan testotasosi analyyttisesti!

      Paljon avoimia kysymyksia.
      Jos vaimosi ei saa sinua "hyrräämään" niin onkohan kyse tunnetason häiriöstä?

      Olosuhteiden muuttuessa saattaa parisuhdekin muuttua radikaalisti. Stressitekijöiden vähentyessä saattaa parisuhteesta löytyä aivan uusia ulottuvuuksia.

      • Jäbäilijä

        Vaimo suostuu vasta nyt ja lapset on nyt isoja- halusin nauttia pikkulapsiajasta, naisten kanssa ehtii kyllä vehtaamaan . Outoa ettei vaan ole enää intoa. Erilaisia työ - ja harrasteprojekteja on nyt liikaakin, mutta vähennän kun meinaa käydä pumpun päälle.


    • aulikkiK

      Opettele elämään yksin, ja löytämään onni itsestäsi. Takaan, että sen jälkeen naisia tulee elämääsi ovista ja ikkunoista.

      • Jäbäilijä

        Itsekseen juurikin olen touhuillut ja niistä hetkistä nauttinut. Mutta yksinasuminen ei houkuttele. Kävin muuten tansseissa ja hyvältä tuntui daamia likistellä, toivo herää! Vapaat rotunaiset on vaan kortilla.


      • mimmi_53v
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Itsekseen juurikin olen touhuillut ja niistä hetkistä nauttinut. Mutta yksinasuminen ei houkuttele. Kävin muuten tansseissa ja hyvältä tuntui daamia likistellä, toivo herää! Vapaat rotunaiset on vaan kortilla.

        Mikä siinä yksinasumisessa ei houkuttele?

        Minä puolestani (pitkästä liitosta eronneena) nautin etenkin yksinasumisesta, vaikka miesystäväkin on. Hänet "hommasin" juuri sitä silmällä pitäen, että viihtyy myös itsekseen, omaa ystäväpiirin. Yksin tykkään asua, koska niin saan riittävät, rauhalliset, yöunet viikolla. Eikä tarvitse selitellä kokoajan menoja ja tuloja. Käytännössä ei viikkoisin juuri edes nähtäisi, vaikka yhdessä asuttaisi.


      • Jäbäilijä
        mimmi_53v kirjoitti:

        Mikä siinä yksinasumisessa ei houkuttele?

        Minä puolestani (pitkästä liitosta eronneena) nautin etenkin yksinasumisesta, vaikka miesystäväkin on. Hänet "hommasin" juuri sitä silmällä pitäen, että viihtyy myös itsekseen, omaa ystäväpiirin. Yksin tykkään asua, koska niin saan riittävät, rauhalliset, yöunet viikolla. Eikä tarvitse selitellä kokoajan menoja ja tuloja. Käytännössä ei viikkoisin juuri edes nähtäisi, vaikka yhdessä asuttaisi.

        Jos/kun lähden niin lapsia en näen kuin harvoin. Nalkuttavaa akkaa kukaan kaipaa. Seksiä ei jää kaipaamaan kun sitä ei läskiintyyneen ja riitelevän akan takia juurikaan ole enää ollut.


      • Johanna37
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Itsekseen juurikin olen touhuillut ja niistä hetkistä nauttinut. Mutta yksinasuminen ei houkuttele. Kävin muuten tansseissa ja hyvältä tuntui daamia likistellä, toivo herää! Vapaat rotunaiset on vaan kortilla.

        Anteeksi vaan, mutta oletko itse rotumies?
        Meillä ihmisillä kun on tapana arvostella muita ja arvioida itsemme huimasti yläkanttiin. Kauheat vaatimukset vastakkaisen sukupuolen suhteen. Samalla omassa ulkonäössä ja muutenkin on toivomisen varaa. Esim vanheneva mies haaveilee nuoresta naisesta....
        Kannattaa katsoa peiliin, onko kaljua, onko pyöristyvää vatsaa, onko kankeat rutisevat nivelet, nouseeko jalka, pelaako pili...


      • Jäbäilijä

        Olen kyllä rotumies lähes millä mittarilla hyvänsä . Luonne ratkaisee naisessa; kunhan on puhelias, leppoisa ja huumorintajuinen. Nätit kasvot, kauniit silmät ja muodokas- lievä ylipaino OK. Ikä 40-48 v. Vaatimukseni aika realismia ?


      • Upeailmestysolen
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Jos/kun lähden niin lapsia en näen kuin harvoin. Nalkuttavaa akkaa kukaan kaipaa. Seksiä ei jää kaipaamaan kun sitä ei läskiintyyneen ja riitelevän akan takia juurikaan ole enää ollut.

        Luojan kiitos et ole mieheni. Tuo nalkutus sen kertoo. Miksi naiset nalkuttaa? En ymmärrä vaikka pitkässä aviossa olen ollutkin. En koskaan ole nalkuttanut tai muutoinkaan edes jankuttanut asioista. Pyydän toki ja kerron mitä haluan samoin mies. Toiseksi en ole läskistynyt vaan timmissä kunnossa kuten mies sanoo. Riitelen toki mieheni kanssa mutta se sovinto seksi onkin erityisen hyvää! Sulla ei ole asiat kunnossa. Eroa mutta älä loukkaa kerro tunteiden sammumisesta rauhallisesti ja asiallisesti. Silloin saat eron hyvässä hengessä. Jos kerta läskistyminen on sinulle noin hallitseva vika. Et voi sitä ääneen sanoa! Teillä yhteisiä lapsiakin senkin takia hoida sievästi erosi. Onnea matkaan!


      • senjaT
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Jos/kun lähden niin lapsia en näen kuin harvoin. Nalkuttavaa akkaa kukaan kaipaa. Seksiä ei jää kaipaamaan kun sitä ei läskiintyyneen ja riitelevän akan takia juurikaan ole enää ollut.

        "Nalkuttavaa akkaa kukaan kaipaa"

        Ai jai jai jaiii. Tuossa asenteessasi, tai pikemmin vuorovaikutustaitojen puutteessa voi olla vaikea löytää huumorintajuista rouvaa.

        Ihan miesasiantuntijatkin ovat sanoneet, että vaimon puheen nimittäminen "nalkutukseksi" on henkistä väkivaltaa. Siinä kieltäydytään kuuntelemasta ja ymmärtämästä vaimoa. Eli ihan niin perustavan laatuinen virhe parisuhteessa kuin vain voi olla. Suhteesta ei tule mitään, ellei kuuntele toista, keskustele hänen kanssaan ja halua ymmärtää häntä.


      • hcsää
        senjaT kirjoitti:

        "Nalkuttavaa akkaa kukaan kaipaa"

        Ai jai jai jaiii. Tuossa asenteessasi, tai pikemmin vuorovaikutustaitojen puutteessa voi olla vaikea löytää huumorintajuista rouvaa.

        Ihan miesasiantuntijatkin ovat sanoneet, että vaimon puheen nimittäminen "nalkutukseksi" on henkistä väkivaltaa. Siinä kieltäydytään kuuntelemasta ja ymmärtämästä vaimoa. Eli ihan niin perustavan laatuinen virhe parisuhteessa kuin vain voi olla. Suhteesta ei tule mitään, ellei kuuntele toista, keskustele hänen kanssaan ja halua ymmärtää häntä.

        "puheen nimittäminen "nalkutukseksi" on henkistä väkivaltaa"

        Se on juuri noin. Suhteesta puuttuu täysin toisen arvostus ja kunnioitus, jos puolisoa nimittää nalkuttavaksi akaksi. Kaikenlaiset negatiiviset nimitykset, arvostelu, syyttely yms. on pahin moka mitä suhteessa voi tehdä.


      • Jäbäilijä

        20 v kuuntelin draamaqueenin kritiikkiä ja oikuttelua, mm. jotta sain seksiä. Aloin antamaan aiheellista palautetta mm. rouvan läskeistä ja samojen asioiden jauhamisesta eli nalkuttamisesta. Jos kritiikkiä antaa, sitä pitää myös kestää. Harva nainen ymmärtää tämän muttei silti sitä kestä. Niinpä....


      • Niina47
        Jäbäilijä kirjoitti:

        20 v kuuntelin draamaqueenin kritiikkiä ja oikuttelua, mm. jotta sain seksiä. Aloin antamaan aiheellista palautetta mm. rouvan läskeistä ja samojen asioiden jauhamisesta eli nalkuttamisesta. Jos kritiikkiä antaa, sitä pitää myös kestää. Harva nainen ymmärtää tämän muttei silti sitä kestä. Niinpä....

        Hyi helvetti mikä pikkupoika!


      • Jäbäilijä

        Voitko hieman avata purkaustasi? Lienet sinäkin ko. sortin nainen?


      • lkjgdlfkghjd

        "20 v kuuntelin draamaqueenin kritiikkiä ja oikuttelua, mm. jotta sain seksiä."

        Olisiko kannattanut valita vaimoksi kiva ja huumorintajuinen tavistyttö? Ei, jännäjenna piti saada. Sitä saa, mitä tilaa.


    • uskoa.tulevaan.sulle

      Itse olin 52, kun erosin. Etsin ensin uuden kumppanin, jolla ero menossa ja ikään 56, ja vasta sitten aloin pakata kamoja. Asiantuntijoiden mukaan ihan väärin, mutta mulle oikein. Siitä on nyt yli 10 vuotta. Asumaan en kenenkään kanssa rupea, mutta viikonloput ja lomia on mukava yhdessä viettää. Hyvin sopii meille molemmille. Kaveruus ja yhdessä tekeminen tässä iässä on ehdottomasti parempaa kuin seksi, siitäkin olemme samaa mieltä.

      • mimmi_53v

        "Asiantuntijoiden mukaan ihan väärin"

        Niinpä, mutta elämä ei mene asiantuntijoidenkaan mukaan :). Eikä kukaan asiantuntija tiedä juuri sinun asiaa paremmin kuin sinä itse.


    • Samoissa-----

      Minullakin ongelma, että ei osaa lähteä jos uutta ei ole tiedossa. Kuulostaa rajulta, mutta näin se vaan on. Yksin olemista tullut kokeiltua tässä elämässä tarpeeksi tässä elämässä ja en siihen lähde jos ei pakko.

    • Tahvo50

      Hei ihan oikeasti, elämä mitään ohi ole 52 vuotiaana. Itse saman ikäinen, eronnut vuosi sitten ja kaikki hyvin. Eipä ole katkeruuksia tai vihaa päättyneestä aviliitosta tai yleensä mistään muustakaan. Kannattaa katsella sinne tulevaan eikä sinne menneeseen.
      Asun yksin ja "touhuilen" sitä sun tätä, liikuntaa, harrastuksia, kavereita, sukulaisia jne. Jotain sutinaakin on ollut välillä ja sekin on ihan mukavaa ja kaikki me läheisyyttä tarvitaan jollain tasolla. Jos parisuhde on tullakseen niin sitten se tulee ja jos ei niin sitten ei. Ei parisuhteen "metsästys" voi millään olla elämän päätarkoitus, kyllä oma hyvinvointi menee edelle ja paljon.....ja siis kyllä....olen mies:)

      Te ukot jotka istutte kotona murehtimassa näitä asioita niin neuvoksi että leuka ylös, tutustukaa ensin itseenne niin ymmärrätte paremmin mitä haluatte ja mitä ette halua.
      Ja hei....älytön dokaaminen ei ole koskaa parantanut yhtän mitään, kävelylenkki selventää ajatusia huomattavan paljon paremmin.

      Syksyä kaikille!

    • senjaT

      Sinusta en osaa sanoa, mutta itsessäni ainakin on virtaa (erotessani 48v). Löysin eron jälkeen myös uuden miehen, varsinaisen toy-boyn - on minua lähes kaksi vuotta nuorempi ;).

      • senjaT

        Siis erotessani olin 48-vuotias (ei virtaa 48 volttia)


    • fredric

      Miehen arvo on nykyään niin alhaalla että jopa 30 alkaa ongelmat. Tämä uusi miespopulaatio ei auta yhtään asiaan vaan pitäisi saada naisia maahan syntyvyyden lisäämiseen. Feministinen puolue yrittää tänäkin päivänä jyrätä kaikki viimeiset rippeet jotka ovat miehisen loogisia ja tämä villitys tulee Amerikasta. Tässä voi olla tulossa tulevaisuudessa jopa sukupuolien sota.

    • ihannättijafiksu

      Itse nelikymppisenä haluaisin uskoa, että suhde-elämä eronkaan jälkeen ei olisi ohi. Täällä palstoilla kirjoitelleena pääosin sai vaan enemmän sellaista negatiivista sälää ja lyttäämistä niskaan ettei tosikaan ja samoin jättäjiin suhtauduttu täällä tosi syyllistävästi (vaikka todella pätevät syyt), vaikka sitä syyllisyyttä jokainen eroava muutenkin kokee.
      Itse tietty surin myös sitä, olenko loppuelämän yksin tässä kaikkien minua ympäröivien pariskuntien keskellä. Olen ollut yksin ja tiedän, että olen enemmän parisuhdeihminen. Onneksi olen jo saanut vahvistettua uskoa sen uuden rakkauden löytämiseen nettiä ja sen deittisivujen tietoja selatessani. Olen saanut vahvistusta, että yksin ei välttämättä kannata pitkäksi aikaa jäädä, sillä omille tavoilleen ja juurtuneeseen elämäänsä jämähtää helposti ja suhteita ei enää helpolla synny. Lisäksi olen saanut vahvistusta siihen, että voin todellakin löytää paremman kumppanin kuin mitä edellinen oli. Sopuisamman, hellemmän, ylipäätään ihmisen jonka kanssa mätsää hyvin. Lukiessani kirjan sekaisin lovesta. tiedenäkökulmasta kirjoitettu Emilia Vuorisalmi?, niin ymmärsin ettei se rakkaus ole tärkein vaan on sellainen itselle sopiva ihminen.

      • sheena.-67

        Jos uskoo, että parisuhde-elämä on ohi, niin se on. Jos uskoo, ettei se ole ohi, niin löytää kumppanin. Näin se menee. Vetovoiman laki.

        Itsekin erosin. Ajattelin, että taatusti löydän sopivamman miehen. Exäni oli muuttunut vuosien varrella vallan oudoksi. Lapseni (teinit silloin) sanoivat myös, että minussa jos kenessä on parisuhdeainesta. Sitten löysinkin melko piakkoin nykyisen mieheni.


      • ihannättijafiksu

        Minä olen vaan niin tottumaton näihin nykypäivän parisuhdekuvioihin ja toisaalta minua pelottaa. En halua, että minuun sattuisi jälleen. En haluaisi pettyä ja että sydän murskaantuisi. Pelottaa paljastaa sisintään enempä tai päästää jotakuta liian lähelle. Aina kun tuntuisi paremmalta tai olisi lähenemäsdä niin se kauhu iskee.
        En kaipaa seikkailuita vaan arkea. Ei se minulle ole sama asia silti kuin tylsyys, päinvastoin itsekin keksin aina välillä kaikenmoista.


      • Jäbäilijä

        Hei lähes jokainen joutuu pettymään, itse v . 87 kun ensirakkaani jätti minut. Silloin tuntui ettei uutta voi tulla. Onpa tullut monta ihanampaakin. Onni suosii rohkeaa. Voittajat ei luovuta ja luovuttajat ei ole voittajia..


      • ihannättijafiksukin

        No varmasti kaikki on kolhuja nuoruusiän suhteissa saanut. Mutta nämä aikuisiän suhteet, joissa lapsia mukana ym. niin kukapa niitä kolhuja silloin ehdoin tahdoin kerjää. Minusta rakkaus ei ole mikään peli.


    • Emäntä49

      Tulet vielä jäbä hämmästymään kuinka exäsi aloittaa ihan uuden oman elämän. Tuolla ylempänä sanot että se läski nalkuttava vaimosi suostuu vasta nyt eroon kun lapset on saatu isoiksi.
      Hänen siis äitinä on ollut pakko ajatella lapsia. Mitenkä lie sinun laitasi?
      Lähtekää eri teille. Läski vaimosi saa vihdoin aloittaa uuden elämän, usko vaan, sitä hän odottaa vesi kielellä vaikket sitä tajuakaan.
      Oma entinen ukkoni käy ihmettelemässä kuinka meikäläinen on niin nopeesti päässyt omaan elämään kiinni. Tein talossa remontin, vaihdoin auton uuteen, kävin ulkomaanmatkalla. Piristyin niin että aloitin kuntoilun, laihdutin.
      Äijä aivan synkistyi kun pani merkille nämä muutokset. Eroa vaatiessaan hän huusi että etsii itselleen uuden nuoren naisen. Kaikenlaisia vaatimuksia oli muka uuden naisen suhteen. No nyt asuu yksin, sydänkohtauksesta toipuu, valittaa että kun ei tämä mennyt niinkuin piti.
      Minusta se meni juuri niinkuin piti. En haaveillut uudesta ukosta joka pitäisi minusta huolta. Haaveilin nimenomaan että saan päättää itse omista asioista ilman ettei äijä huuda ja hauku ja nimittele.

      • Jäbäilijä

        Siis minä olin lähdössä mutta valitsin lapset enkä uutta suhdetta. Varmasti vaimo on upea kun laihtuu 15 kg. Toivon että löytää uuden onnen. Olen kotona vähän ja ketään rajoittele ja arvostele. Asiasta sanon jos silloinkaan..miksi et muuten tehnyt noita juttujasi ennen eroa?


      • nähtyon

        "..miksi et muuten tehnyt noita juttujasi ennen eroa?" tätä samaa on ihmetellyt ulkomaalaissyntyinen naisystäväni kun on katsellut suomalaisnaisten toiminta tapaa ja ajatusmaailmaa ns. ulkopuolisena vertaillen.
        Suomalaisnaiset pitävät jollain tapaa itsestäänselvänä parisuhdettaankin panostamatta sen enempää suhteeseensa, vedetään pälle tuulipukuja, lihotaan ja eletään kuin sisko ja veli ja vielä leitaan ne hiuksetkin poikamaisiksi (lyhyeksi kynityksi..) että oikein näytetään poikaparilta....

        Sitten kun ns ero tulee voimaan ja arkiseksi niin aletaan panostamaan siihen naiseuteen...


      • Emäntä49
        Jäbäilijä kirjoitti:

        Siis minä olin lähdössä mutta valitsin lapset enkä uutta suhdetta. Varmasti vaimo on upea kun laihtuu 15 kg. Toivon että löytää uuden onnen. Olen kotona vähän ja ketään rajoittele ja arvostele. Asiasta sanon jos silloinkaan..miksi et muuten tehnyt noita juttujasi ennen eroa?

        Niin että miksi en piristynyt ja tehnyt noita juttuja avioliiton aikana?
        Siksi että koko liitto veti mielen matalaksi jo heti alkutaipaleella. Kerrot tuolla ketjun alkupäässä että sinulla oli avioliiton ulkopuolisia suhteita ja niitten ansiosta himo heräsi sitä läskiä vaimoakin kohtaan.
        Minun ukko teki sitä samaa. Oli työmatkojen aikana niitä romansseja ihan kuten sullakin. Ukko luuli etten tajua. Kuulin hänen usein naureskelevan seurassa että on kätevää kun muija on niin tyhmä että ukko saa tehdä mitä haluaa eikä vaimo tajua.
        Tajusinhan minä, jo heti sen ensimmäisen toisen naisen kohdalla, mutten puhunut mitään kun oli kaksi pientä lasta. Päätin että kun lapset menevät opiskelemaan niin sitten otan eron. Niin myös tein.

        Niin että siksi en jaksanut tehdä mitään, koska mieli oli maassa, ja pettymys valtava kun ensi kerran huomasin että ukko pettää. Ajattelin että olin valinnut miehen aivan väärin ja valinnut tuommosen miehen lasten isäksi. Vihasin itseänikin tämän takia. Oli jotenkin helpottavaa syyttää itseä, syyttelin ja vihasin itseä kun olin valinut epäkelvon miehen.
        Ukko tuli työmatkalta ja hyppyytti sylissä nuorimmaista ja silloin näin kaulalla tummia jälkiä toisen naisen suudelmien jälijiltä. Enpä puhunut mitään, en myöskään nalkuttanut. Vuosia myöhemmin rauhallisesti ilmoitin että haluan eron. Nuorimmainen oli muuttanut pois ja aloittanut insinööriopinnot.
        Riittääkö selitykseksi?


      • Jäbäilijä

        Kypsää toimintaa sinulta -Highly respected! Meillä meni niin, että kotiäitivuosien jälkeen vaimo alkoi tehdä 55 h / 6 pv työviikkoa, lopetti kuntoilun, lihoi 20 kg , stressasi ja vihoitteli milloin mistäkin. Läheisyys loppui ja kerroin että olen kovassa puutteessa ja kärsin niin saatanasti. Vaimo kehotti että hanki rakastajatar! Teinpä kuten vaimo neuvoi. Vaan kakkonen tahtoi ykköseksi mutta valitsin vielä 5 vuotta ehjän perheen. Nyt voisin siis lähteä mutta parhaat miehuusvuodet on takana joten .....


      • katkeruussairaus

        Tietysti on ikävää lukea nim. Emäntä49 elämänkokemusta mutta kun se valinta tehtiin aikoinaan siihen elämäntanssiin ja valittiin se paras parkettien parveitsi ja vielä lastensa isäksi eikä sitä penkillä istuvaa hiljaisempaa miestä.
        ja näitä tarinoita on paljon tässä maassa....että kestetään mitä vaan ja sitten katkeroidutaan elämässä.

        Naisethan ne on jotka tekevät valintansa ja vastaako tanssiin kutsuun ja sillä muutaman sekunnin ensitapaamisella ja miltä vain tunne sanoo eikä perustu realismiin ja tuleeko mahdollisia jatkoja.


      • ohutlanka

        Voi perkele, pyöriikö teidän elämä oikeastaan pelkän seksin ja ulkonäön ympärillä. Tuntuu pyörivän. On se niin vitun väärin, kun pitää erota kun saatana ulkonäössäkään ei ole mitään vikaa ja joku sitten inisee, että miksi aikoinaan on valinnut väärän ihmisen eikä sellaista hiljaista penkillä istuvaa miestä. Ensiksikin ihminen nyt vaan tuppaa muuttumaan aikojen saatossa ja kun menee naimisiin niin harvoin sitä tietää millainen se mies niiden lasten kanssa tai perhe-elämässä on. Kun en nyt mennyt naimisiin niin, että pakko oli mennä naimisiin, kun oli raskaana, kun ne lapset nyt vaan sattu syntymään vasta jonkin aikaa naimisiin menon myötä. Ja miksi te haukutte emäntä 49:ä hän in sinnikkäästi, vaikkakin miestään vihaten jaksanut siihen saakka, että lapset on saatu ulos pesästä. Upeaa minun mielestäni ja kadehdittavaa, sillä itse olen niin heikko, että en siihen kykenisi. No, ongelmat tosin sitä luokkaa ettei kykenisi kauheasti kotona olemaan samaan aikaan toisen kanssa. Sanoinkin joskus, että joko jään tähän ja henki lähtee tai sitten jollain voimilla lähden. Toisella ei elettäkään, että erottaisiin. Mutta niin, toki vika oli minussa.
        Niin ja minä en valitettavasti usko, että sen hiljaisemman hissukan kanssa elämästäni olisi pidemmän pääle mitään tullut ja onhan se tosiasia, että kaikki muut miehet ovat kusipäitä. Itsekään kun en ole mikään hiljainen hissukka ja ihan nättikin ainakin välillä niin enhän voi olla muutakuin itseäni täynnä oleva kusipää. Mutta kuten sanottua en jaksa tätä, en usko tulevaisuuteen myöskään nykyisen kaltaisessa yhteiskunnassa. Väärä valinta elämässä, kannan siitä vastuun. Ei takkana muille eikä itselle.


    • ihannättijafiksu

      Miksei eron jälkeen voisi olla sekä uutta suhdetta että lapset, jäbäilijälle tämä? Eikös ne tukisi ja tasapainottaisi toisiaan.
      Tuli tässä mieleen ihan eropalstan juttujenkin puolesta, maininnat kuinka lapset kärsii aina erosta ja ennenkaikkea kuinka tämän jälkeen suurin osa elää köyhyysrajan alapuolella, poikkeuksena tietty huippuvarakaat ja ehkä yhden lapsen vanhemmat. Minulle lapset ovat aina olleet tärkein juttu, eikä saaminen itsestäänselvyys niin olen miettinyt, että jos oma elämä on kuraa niin lasten tulevaisuus olisi taloudellisesti turvattu, jos minua ei olisi. En halua olla rasite kenellekään enkä ikäviä juttuja muille velloa. Huono avioliitto jo söi voimani ja toisaalta ei tämä elämä yhdestä ihmisestä ole kiinni. Minulla on ollut ihan tapahtumarikas elämä, ehkä riittävästi. Tämmöisiäkin hyvä pohtia välillä.

    • Jäbäilijä

      Lapset juurikin ovat tärkeimmät. Päivittäin haluan elää heidän kanssaan. Erossa asettuvat vaimon leiriin pl. vanhin poika, joka on samasta puusta veistetty kanssani. Aika moni mies roikkuu nalkuttavan läskin kanssa juurikin tämän takia. Ja elää omissa harrastuksissa täyttä elämää. Katsokaa ko. naiset peiliin ja miettikää miksi ukko luuhaa menoissaan.

      • Mies33333333

        Sama tilanne täällä. Paitsi vaimo nätti. Elämää minulla on töissä, harrastuksissa, mukavien naisten ja kavereiden kanssa. Huono juttu kun en ole sellainen hoivaisä eli pystyisin rakentamaan "naisellisen" suhteen lapsiin. Kotona käyn ottamassa päänaukomiset ja rahankerjuut vastaan, seksiä en onneksi enää joudu ruinaamaan eli sitä ei enää ole.


      • Yiut

        Mitäs jos äijät itse katsoisitte peiliin? Itse käytte toisten naisten luona naimassa ja sitten laahustatte kotiin ja vaaditte että vaimon pitäisi olla hoikka kaunis, tyytyväinen vaikka omat tekonne ovat rumia.
        Huono, itsekäs käytös ja uskottomuus tekee ihmisestä ällöttävän ruman. Puoliso nujertuu sellaisen edessä.


      • respektiä_älykääpiö

        Olipa nätisti sanottu omasta vaimosta ja elämänkumppanista - nalkuttava läski - .
        Siinä sitä sinulla on puolison arvostus ja kunnioitus kohdillaan.
        Meitä muitakin ihmetyttää miksi vaimollasi on naama norsunvitulla eikä se anna sulle pimpsaa, jos kerran olet noin nätisti vaimollesi muutaman sata kertaa sanonut.


    • sixs

      Hyi miten tökeröjä kirjoituksia. Ei ajatella pätkääkään kumppanin tunteita, haukutaan vain kurkku suorana hänen ulkonäköään ym. Sitten vielä ihmetellään miksi suhteessa on ongelmia, tai se jopa päättyi. Haloo! Kannattaisiko yhtään miettiä mitä puolisolle kannattaa sanoa? Mitäpä, jos alkaisi keskustella ASIASTA, eikä kumppanin ominaisuuksista?

      • ykityk

        Samaa mieltä! Jos on epäkorrekti ja hienotunteisuus puuttuu täysin, on aivan selvää, että suhde päättyy. Sitä saa MITEN tilaa.


      • voihyvääpäiväähei

        Kuule yksi asia maailmassa on varma: toiset ei todellakaan saa sitä mitä tilaa. Ja toiset ylikin sen.


      • Samahomma

        No te naiset teette ihan samaa, mutta olette niin loukkaantuneita jos teille kerrotaan sama asia. Naisilla on vielä näitä tilaisuuksia kuten tyttöjen illat, joissa kilpaa haukkuvat miehiään. Eipä ole samaa miehillä.


      • netissäanonyyminä

        Tähän voin vaan lisätä ihan julkisesti joka lehdestä tulee yleisestikkin miestä arvostelevaa tekstiä ja hupiohjelmaakin ja sanovat naiset suoraankin niin työpaikoilla yms. samaa shaissee mutta jos naisesta tehtäisiin vastavaa niin hirveä haloo alkaisi.


      • Joiku12
        netissäanonyyminä kirjoitti:

        Tähän voin vaan lisätä ihan julkisesti joka lehdestä tulee yleisestikkin miestä arvostelevaa tekstiä ja hupiohjelmaakin ja sanovat naiset suoraankin niin työpaikoilla yms. samaa shaissee mutta jos naisesta tehtäisiin vastavaa niin hirveä haloo alkaisi.

        Se, että miehiä kritisoidaan, on uusi ilmiö, ja siksi sitä hämmästellään. Naisia on häväisty iät ajat, julkisesti tiedotusvälineissä, työpaikoilla, kaduilla ja toreilla.
        Naisia on näytetty alastomina teeveessä, iltapäivälehdissä, naisia on lähennelty ja kosketeltu aina, ja naisten kuullen ovat miehet suoltaneet suustaan törkeitä seksipuheita ja vitsejä, naisille ja tytöille äijät huutelevat kaduilla solvauksia.....
        Nyt kun naiset puolustautuvat ja antavat miesten maistaa omaa lääkettään, miehille tilanne on uusi. Miehet ovat huuli pyöreenä että mitä tää on....
        Miehet, korjatkaa käytöstänne ja siivotkaa suunne, niin naiset eivät tunne tarvetta käydä puolustushyökkäykseen loukkaavaa käytöstä kohtaan.


      • fgjutr
        voihyvääpäiväähei kirjoitti:

        Kuule yksi asia maailmassa on varma: toiset ei todellakaan saa sitä mitä tilaa. Ja toiset ylikin sen.

        Huom: tuossa edellä sanottiin "Sitä saa MITEN tilaa" eikä "Sitä saa MITÄ tilaa". Näillä on hyvin paljon eroa. Tuohon ensimmäiseen vaikuttaa suunnattomasti omat ihmissuhdetaidot. Ei ole ollenkaan sattumanvaraista miten kumppani käyttäytyy meitä kohtaan. Ei myöskään se mitä kaikkea itse siedämme tai hyväksymme kumppanilta.

        Melkein huvittaa, kun ihmiset eivät näe miten huonosti he käyttäytyvät puolisoa kohtaan - ja sitten ihmettelevät miksi toinen hakee eroa, tai valittaa huonosta käytöksestä. Parisuhteessa tärkeintä on ilmapiiri. Sellainen, jossa molemmilla on hyvä olla. Jossa molemmat puhuvat toiselle kunnioittavasti. Tekevät kaikkensa saadakseen toisesta parhaat puolet esiin. Näillä palstoilla vaan näyttää olevan ihmisiä, jotka haluavat aina kumppanin huonoimmat puolet esiin. Oikein kaivamalla kaivaa ikäviä asioita, loukata, nimitellä ja arvostella. Siksi se parisuhde menee pieleen. Sitä saa MITEN tilaa.


    • Jäbäilijä

      Jatkuvasti samoja asioita vatvova kriitikko, joka on vahvasti ylipainoinen. Tälläkö asia paranee? Kelpaako ilmaisu nyt arvon daameille?

    • Katkerapaskaolet

      Kuule eroa hyvä mies kerta vihaat puolisoasi. Kerro samalla lapsille ne syyt mutta keksi hyvät. Takaan että puolisosi kyllä tajuaa todellisen syyn. En tajua tuota miksi olet jäänyt suhteeseen katkerana ruikuttumaan? Sullakin kuule alkaa mahtavat päivät mitä vanhempi olet sitä enemmän iloisia leskiä löytyy. . Kumma että vasta tuossa iässä huomasit tämän kaiken. Kertoo kyllä luonteestaan paljon. Toivon että myös lapsesi tulevat tapaamaan yhtä katkeroituneen haukkuvat raukan joka ei osaa elää rehellisesti. Ne jätetään juuri tuon ulkoisten vikojen takia. Sinullakin tarina muuttui aluksi oli kyse pelkästä seksin ja läheisyyden puutteesta ja loppujen lopuksi kyse oli kuinka vihaat katkerana vaimon ulkonäköä ja nakutusta. Tuskin tuolla itkun vääntämisellä sun miehisyyden kovinkaan hyvältä tunnu. Toivon todella että eron jälkeen tulet näkemään ettei se tuossa iässä sinkkuna tule olemaan niin ihanaa elämää. Kuinka juuri tuon ikäisille raukoille miehille naureskellaan ja kaikki. Ethän toki vienyt vaimostasi kuin parhaimmat vuodet nauttien. Et sinäkään enään tuossa iässä ole mikään herkkukimpale. Sinussa kyllä näkyy päällepäin tuo katkeruus. Hyvää loppuelämää ja nauti kuule loppe elämäsi vapaana ilman katkeruutta. Ja vaimoa et sitten tule syyttämään siitä kuinka katkerana yksin höyläät niitä hekuma naisia saamatta muuta kuin hetken nautintoa.

    • Jäbäilijä

      Kukapa nauttisi puolison ylipainosta ja nalkutuksesta ? Ei se ole katkeruutta jos sen kertoo puolisolleen tai näillä palstoilla. Jos omilla valinnoillaan (syömällä, juomalla, liikkumattomuudella) pilaa naiseutensa/miehisyytensä ja erotiikan parisuhteestaan niin sekö on OK? Ehkä se on sulle, mutta ei mulle. Meillä perhe-elämä on ollut hyvinkin antoisaa, vaikka parisuhde ei ole aina ollut. Vapaa olen ollut aina toteuttamaan omanlaista elämääni vaimosta huolimatta...

      • Hiuy

        Tunnusta rehellisesti että pili ei pelaa eikä hormonit hyrrää.
        Useat ikäisesi miehet kärsivät erektio-ongelmista ja syyttävät siitä vaimoa koska aihe on arka: Vaimo on lihava, erotiikka on kuollut, nyyh nyyh!
        Jos taas vaimo on hoikka ja nätti, niin vaimossa on jokin muu ''vika'', vaimo nalkuttaa, siksi erotiikka on kuollut, nyyh nyyh!
        Moni mies kuvittelee että jos vaimon kanssa pili ei pelaa, niin kauniin nuoren naisen se ponnahtaa äkkiä ylös. Näin ei tietenkään ole. Jos vieteri on poikki, niin se on poikki!


      • tkghkhg

        "Jos omilla valinnoillaan (syömällä, juomalla, liikkumattomuudella) pilaa naiseutensa/miehisyytensä ja erotiikan parisuhteestaan "

        Tajuatkos, ettei vika ole vaimossasi, vaan teidän suhteessanne? Erotiikka ei kuole pelkästään toisen liikalihavuudella eikä yksin millään muullakaan. Mutta se kuolee hyvin nopeasti, kun parin yhteinen "flow" puuttuu, ja kaikki tajunnan virrat menee täysin eri reiteillä.

        Muutenkin parisuhteessa kannattaisi olla hienotunteinen ja miettiä tarkemmin omien sanojen merkitystä toiselle, ja niiden seurauksia.

        Kun huomauttelee vaimolle ylipainosta, niin kuvitteletko tosissasi, että se saa vaimosi tsemppaamaan laihtumista? Yleensä kun kaikella huomauttelulla omasta tyytymättömyydestä puolison ulkonäköön tai ominaisuuksiin liittyen on vain haitallisia, juuri päinvastaisia vaikutuksia. Mitä herkempi ihminen, sitä haitallisempaa huomauttelu on. Jopa niin haitallista, että toinen siitä vaipuu "tunnekoomaan", alakuloon, masennukseenkin. Jolloin hän lisää syömistään entisestään. Tällainen huomauttelu on omiaan kertomaan toiselle vain sen, ettei hyväksy toista sellaisena kuin tämä on. Ja parisuhdetta kun todella vaikea saada toimimaan, ellei molemmat juuri hyväksy toisiaan sellaisenaan.


      • Igigigi

        OKEI. Kun kerran nainen saa syöpötellä suhteensa pilalle, niin mies saa sitten sen juopotella.


    • Pornografiikkaa

      Terveet kädet eivät NAISTA kaipaa :)))))

    • lliinuska

      Täällä näissä monissa kommenteissa näkyy juuri se negatiivisuus ja kunnioituksen puute toista kohtaan. Myös jonkinlainen kilpailu puolisoiden kesken on ilmeisesti hyvin yleistä. Jos kunnioitus ja arvostus toista kohtaan puuttuu, ajautuu parisuhde ennen pitkää kriisiin tai eroon. Ihmiset aika usein oppivat kantapään kautta, eli seuraavassa suhteessa tekevät joitakin asioita toisin, mikä on tietysti hyvä ja ehdottomasti parempi, kuin tehdä aina samat virheet.

      Aloittaja on vielä nuori. Olen itse 46 ja miesystäväni on 54. Olemme tavanneet hiljattain ja rakkaus kukkii. Ei se ikä, vaan se, kuinka pitää itsestään huolta. Tässä suhteessa olen ymmärtänyt, miten tärkeää on, että on paljon yhteisiä tekemisen ja mielenkiinnon kohteita. Meillä on myös sellainen henki, että hyväksymme kumpikin toisemme sellaisena, kuin toinen on. Ei ole mitään ruusunpunaisia kuplia, jotka jossain vaiheessa puhkeavat. Inhimillisyys on sallittua ja ihanaa.

      Aika moni suunnittelee jo toista suhdetta, vaikka on vielä edellisessä kiinni. Se on hiukan kummallista ja ehkäpä pakoa todellisuudesta. On hiukan nurinkurinen ajatus hakea suhdetta, kun pikemmin sen olisi loogista mennä niin, että jos tapaa jonkun mielenkiintoisen ja itselle sopivan ihmisen, niin silloin haluaa juuri hänen kanssaan perustaa parisuhteen.

      Itse viivyttelin suhteeseen alkamista, vaikka toinen oli kiinnostava ja olin ihastunut ja viihdyimme mahdottoman hyvin yhdessä. Läheisyys on hyvin voimakasta. Oli kuitenkin ihan hyvä elellä yksikseenkin. Kukaan ei ollut huutamassa tai huomauttelemassa. En kaivannut satunnaisia kontakteja tai kukasta kukkaan lentämistä. En pitänyt sitä mitenkään jännittävänä, vaan rasittavana ajatuksena. Olen sitä mieltä, että todella usein pelko estää sitoutumisen, mutta kun uskaltaa, niin voi parhaimmassa tapauksessa käydä upeasti.

      Jossain vaiheessa totesimme miehen kanssa yhdessä, että on järkevää ajatella tätä suhdetta vakiintuneena. Se on tehnyt ja tuonut palon hyvää molemmille, avannut ovia, joita ei osannut kuvitella olevankaan. En myöskään pelkää sitä, että toinen riippuisi minussa. Ajattelen, että parisuhteessa saa välillä vähän riippuakin ja olla tarvitseva. On lupa olla se, mikä on. Miehenkin on lupa olla herkkä ja heikko, se joka uinuu naisen rinnoilla ja kainalossa.

      On halu huolehtia toisesta ja on ihanaa, kun toinen huolehtii. Kuitenkin on sitä itsenäistä olemista myös ja omia harrastuksia ja omat ajatukset, työ jne. Ja itsestä huolehtiminen on tietysti hirvittävän tärkeää. Olen myös perinteisen parisuhdemallin kannalla. Naisen on hyvä antaa miehelle tilaa olla mies ja viedä. Naisen ei tarvitse esittää miestä tai kilpailla omasta paikastaan. Silti kuitenkin tuo edellä mainittu on mahdollista. Koen itseni tässä vahvaksi. En kilpaile toisen kanssa, vaan keskityn yhteiseen hyvään. Läheisyys voi olla hyvin sallivaa. Viisas ja johdonmukainen, herkkä ihminen haluaa luontaisesti reagoida hyvään hyvällä. Se tietenkin tarkoittaa, että kumppani on osattu valita oikein.

      Johtotähtenä pidän parisuhteessa toisen hyvän olon mahdollistamista. Se tietenkin vaatii molempien panostuksen. Joissakin asioissa riittää, kun näkee, mikä toisen suunta on. Silloin on toivoa ja on helppo tukea toista.

    • Jäbäilijä

      Kun lukee tämän palstan kuumien kissojen tulikivenkatkuisia tunteenpurkauksia niin alkaa keulimaan jo sillä, pidän temperamenttisista naisista - kiitos !

      • Juuli322

        Miesten tunteenpurkaukset ovat kylläkin kovimmat tässäkin ketjussa ja se kyllä pistää vihaksi. Niinkuin lapset vinkuis että äitimamma ei anna tisua...!
        Naiset ei tykkää semmosesta, siihen on pakko reagoida.
        Valivali, miksei voi seisoa omilla jaloilla ja olla itsenäinen, aikuinen?


    • Roksi

      Mun silmään pisti nuo tekstit joissa mies kertoo että kotona menee kurjasti muttei erotakaan viitsi ja kotona vaan käydään ja sitten taas mennään ''harrastamaan'' ja puuhaamaan jotain.
      Kotia ja vaimoa ja lapsia siis vältellään, kun niin huonosti menee eikä seksiäkään ole.

      Tämä on ongelma juuri yli viis- kuuskymppisille miehille. Siksi, että tuonikäisille koti on naisen valtakuntaa. Sitten kun joudutaan eläkkeelle tai työttömäksi, niin miten käy? Mies jää tyhjän päälle kun joutuu naisen hallitsemalle alueelle. Mies joutuu sohvan ja sanomalehden ja tietokoneen vangiksi.
      Olen kuullut monenkin vaimon kauhistelevan että ''mikä neuvoksi sitten kun äijä jää eläkkeelle, sittenhän se on aina jaloissa pyörimässä!''

      Miesten pitäisi ottaa kotia haltuun jo hyvissä ajoin. Sitten kotiin jääminen ei olisi niin vierasta ja hankalaa. Se on traagista kun viis-kuuskymppiset äijät laahustavat kodin ja ''harrastusten''välillä, yrittävät keksiä jotain ''tekemistä''.
      Onneksi nuoret miehet ovat toisenlaisia, he keittävät ruokaa kun vaimokin kerran käy töissä, he opettelevat hoitamaan lapsia, vaihtamaan vaippoja... Heidän ikääntymisensä tulee olemaan täysin erilaista. Ja olen melko varma että naisia kohtaan miesten tuntemaa vihaa ja kaunaa ei juurikaan tule olemaan niinkuin nykyisillä ikääntyvillä miehillä.

      • 7268

        En koskaan ajatellut asiaa sen syvemmin mutta teksissäsi saattaa olla asiaa.

        Itse valmistauduin etuaikaiseen "eläköitymiseen" lopettamalla vakituisessa työssä käymisen siirtyen pätkätöihin siten, että pätkät lyhenivät ja työttömyysjaksot pitenivät.
        Olimme jo aikaisemmin sopineet vaimoni kanssa työssäkäynnin lopetuksesta samoihin aikoihin. Toteutui parin kuukauden erolla.

        Lihan ja kalan käsittely ja valmistus sapuskaksi oli ollut jo pitkään harrastukseni joten se oli helppo laajentaa kaiken kattavaksi ruokahuolloksi. Suunnittelu, raaka-aineiden hankinta, valmistus, tarjolle pano.
        Vaimoni tekee vuosittain yhden aterian ja senkin periaatteen vuoksi.
        Siivouksista teen suurimman osan. Täyssiistit vaimoni ollessa jossakin reisussa kuten nyt viikon kuluttua.

        Vastaavasti takana on 12:a vuoden kausi jolloin en tehnyt kotona mitään. Olin siellä vain lyhyet viikonloput.

        Kaikki on muotoutunut itsestään. Ainoa suunniteltu oli tuo töiden lopettaminen.
        Missään vaiheessa emme ole pitkästyneet ja kiireetön, stressitön elämä ylläpitää melko tehokkaasti tiettyä, tärkeää elintoimintoa.

        Muutama havainto lähiympäristöstämme.
        Eräs kaverini roikkuu keikkatöissä kiinni vielä eläköidyttyään. Ehkä mainitsemistasi syistä.
        Muutama tuttavani on vastaavassa tilanteessa nopeuttanut eläkepäiviensä päättymistä alkoholilla.
        Tehokkain teki itsestään selvää parissa vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe