60+ keskustelukulttuuri

eppu2

Kovin on viime aikoina ilmennyt tyytymättömyyden ilmaisuja keskuteluista.
Kertokaapa millainen keskustelu/kommentointi saa itse kunkin mukaan?
Mistä keskusteluissa pidätte, mistä ette?
Itse tykkään jutuista, jotka herättävät miettimään eri näkökulmia, tuovat uusia pilkahduksia, vaikkapa herättävät kauan uinuneita muistoja.
Välillä myös ihan kevyt huumorikin on paikallaan ja myös ihan arkiset asiat.
Se mistä en tykkää, on ilkeily, toisten kommenttien vääristely, nimittely.

102

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäpä tuota erikseen jankuttamaan.
      Aloitus syntyy, keskustelu alkaa, jos alkaa.

      H.

      • Eikä keskustelu yleensä kulje valmiiksi kaivettua ojaa pitkin.

        H.


      • Ojasta-Ullakkoon

        Kyllä keskustelut kulkevat myös Hunkszin-ojan pohjalla mutta sinne ei terveet ja viisaat putoa.


      • Ojasta-Ullakkoon kirjoitti:

        Kyllä keskustelut kulkevat myös Hunkszin-ojan pohjalla mutta sinne ei terveet ja viisaat putoa.

        "Ojasta-Ullakkoon"

        Jankuti.
        Vaan eivät yleensä.
        Kuten kirjoitin.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        Eikä keskustelu yleensä kulje valmiiksi kaivettua ojaa pitkin.

        H.

        Onko joku niin väittänyt?


      • eppu2 kirjoitti:

        Onko joku niin väittänyt?

        "eppu2"

        Jankuti.

        Miten niin?
        En minä niin ole sanonut.
        Kirjoittelin mieli-piteitäni.

        H.


      • lesken1

        Kun livenä tänä päivänä keskustelen ikäisteni tai vanhempien kanssa,kaikki keskustelut koskee sairauksia. Koiran isännän polvi sökö, naapurin kurkkusyöpä, toisen naapurin vaikea astma jne. Omat rakkulat jaloissani eivät edes ole mainitsemisen arvoisia. Ihana päivä oli kerran,kun kyläkaupassa seuraava kassalla oli pieni koululainen. Hän katseli hihnalle latomiani pizzaa,jugurtteja,suklaalevyä ja kysyi: "Syötkö nuo kaikki ihan yksin"? Vähän nolona vastasin,että niin aion tehdä. Ei puhuttu sairauksista,mutta ostoksiani katsellessa ajattelin, että hetken kielellä, aina vyötäröllä. Diabetes sun muut uhkaavat. Jätin seuraavalla kerralla suklaan pois. Lesken. Taas unohdin kirjautua


      • eppu2
        lesken1 kirjoitti:

        Kun livenä tänä päivänä keskustelen ikäisteni tai vanhempien kanssa,kaikki keskustelut koskee sairauksia. Koiran isännän polvi sökö, naapurin kurkkusyöpä, toisen naapurin vaikea astma jne. Omat rakkulat jaloissani eivät edes ole mainitsemisen arvoisia. Ihana päivä oli kerran,kun kyläkaupassa seuraava kassalla oli pieni koululainen. Hän katseli hihnalle latomiani pizzaa,jugurtteja,suklaalevyä ja kysyi: "Syötkö nuo kaikki ihan yksin"? Vähän nolona vastasin,että niin aion tehdä. Ei puhuttu sairauksista,mutta ostoksiani katsellessa ajattelin, että hetken kielellä, aina vyötäröllä. Diabetes sun muut uhkaavat. Jätin seuraavalla kerralla suklaan pois. Lesken. Taas unohdin kirjautua

        Ikä tuo vikoja, useasti sairaudet ovat keskustelunaiheina.
        Jos aina joutuu kuuntelijan osaan, se on uuvuttavaa pidemmän päälle.


      • Nyt-On-Täysi-Kuu

        Taksissa se on Sää. Jopa kuskit sortuu fraaseihin. Jatkuvasti. Livenä kolotukset ja viimeisin astmakohtaus tms. Rollaattorista pudonnut pyörä. Vanhus parkojen kaltoin kohtelu. Ei mitään uutta harmaan arjen edessä.


      • eppu2
        Nyt-On-Täysi-Kuu kirjoitti:

        Taksissa se on Sää. Jopa kuskit sortuu fraaseihin. Jatkuvasti. Livenä kolotukset ja viimeisin astmakohtaus tms. Rollaattorista pudonnut pyörä. Vanhus parkojen kaltoin kohtelu. Ei mitään uutta harmaan arjen edessä.

        Niinhän sitä sanotaan, että ei mitään uutta auringon alla, historia vain toistaa itseään.


      • lesken1 kirjoitti:

        Kun livenä tänä päivänä keskustelen ikäisteni tai vanhempien kanssa,kaikki keskustelut koskee sairauksia. Koiran isännän polvi sökö, naapurin kurkkusyöpä, toisen naapurin vaikea astma jne. Omat rakkulat jaloissani eivät edes ole mainitsemisen arvoisia. Ihana päivä oli kerran,kun kyläkaupassa seuraava kassalla oli pieni koululainen. Hän katseli hihnalle latomiani pizzaa,jugurtteja,suklaalevyä ja kysyi: "Syötkö nuo kaikki ihan yksin"? Vähän nolona vastasin,että niin aion tehdä. Ei puhuttu sairauksista,mutta ostoksiani katsellessa ajattelin, että hetken kielellä, aina vyötäröllä. Diabetes sun muut uhkaavat. Jätin seuraavalla kerralla suklaan pois. Lesken. Taas unohdin kirjautua

        Me äskettäin naurettiin erään ikätoverin kanssa kuinka mielenkiinnon ja keskustelun aiheet on muuttuneet.
        Ennen voitiin puhua vaikkapa miehistä, nyt ensimmäinen lause on luettelo kärsittävistä vaivoista joista kilvan ja antaumuksella kerrotaan.
        En ole edes kovin sairalloinen ikäisekseni silti alan kulkea samoja latuja mummoni kanssa jota ihmettelin nuorempana, häntä ei juuri kiinnostanut muut keskustelunaiheet kuin oma raihmnaisuutensa.


    • Olen samoilla linjoilla, arjen touhuilua (bloggausta) sekaan huumoria, jonka varjolla voi tietty antaa kriittistäkin palautetta kolmannessa persoonassa.

      On luonnollista, että päivän uutis-otsikot herättelevät kirjoittajia myös yhteiskunnan arvosteluun, poliittisiin päättäjiin, maahanmuuttoon ja sen lieveilmiöihin.

      Viimeisin uutinen jonka avasin kännykästäni (mietin ei kai vain) mutta niin vain oli somalialaisjohtoinen nuorisojengi ryöstää suomalaisia lapsia Helsingin seudulla.

      • eppu2

        Suomalaist lapset eivät varmaankaan osaa oikein edes varoa. Ei täällä tuollaiseen ole totuttu.
        Tuo eri alojen politiikka ja politiikot ovat keskeisiä aiheita ja ihan hyvä, että ajan hermolla haalutaan pysytellä.


      • Partakin-pahalle-kasvaa

        Ikäisekseen iso kokoinen tumma, alle 18 vuotias teini, oli otsikoissa. Itse veikkaan jotakin muuta. Missä on muut aikuiset somalit jotka tuomitsisivat teot?


      • Älä huoli heta,kohta pillit soi torilla ,ovat yhtenä miehenä rasisti sortajia vastaan.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Älä huoli heta,kohta pillit soi torilla ,ovat yhtenä miehenä rasisti sortajia vastaan.

        Kiinnostuin tuolla Paloman ketjussa suomalaisesta toisinajattelijasta Ilja Janitskista. En tiennyt hänestä mitään, mutta koska kyseinen henkilö nostettiin keskusteluihin niljakkaana ruskina, luonnollisesti kiinnostuin.

        Vallalla on halu tukahduttaa eriävät mielipiteet.

        Katselin Janskinin Ylen-haastattelun ja pidin. Hänen suutaan ei voida tukkia. Hän kysyi, miksi vastustajat lukevat MV-lehteä jos inhoavat sitä. Ilja valotti, että esim. Euroopassa ja Amerikassa on vastaavia toisenlaista totuutta hakevia sosiaalisen media kautta uutisoijia, ilmiö on maailman laajuinen.

        Miksi joku joka kertoo toisenlaista näkemystä on vaarallinen?

        Jos minä esim. haluaisin manipuloitua, menisin lukemaan paskasivustoja.

        Mutta kun EVVK ; )


      • eppu2
        korppis kirjoitti:

        Kiinnostuin tuolla Paloman ketjussa suomalaisesta toisinajattelijasta Ilja Janitskista. En tiennyt hänestä mitään, mutta koska kyseinen henkilö nostettiin keskusteluihin niljakkaana ruskina, luonnollisesti kiinnostuin.

        Vallalla on halu tukahduttaa eriävät mielipiteet.

        Katselin Janskinin Ylen-haastattelun ja pidin. Hänen suutaan ei voida tukkia. Hän kysyi, miksi vastustajat lukevat MV-lehteä jos inhoavat sitä. Ilja valotti, että esim. Euroopassa ja Amerikassa on vastaavia toisenlaista totuutta hakevia sosiaalisen media kautta uutisoijia, ilmiö on maailman laajuinen.

        Miksi joku joka kertoo toisenlaista näkemystä on vaarallinen?

        Jos minä esim. haluaisin manipuloitua, menisin lukemaan paskasivustoja.

        Mutta kun EVVK ; )

        Tuo mieshän on vangittu poissaolevana, syytteitä oli useita. Tarkkaan en muista, liittyivät ainakin osin rasismiin.
        Varmaan googlaamalla löytyisi asiasta tietoja.


    • Minä nyt liitelen omissa ilmakehissäni, sieltä johonkin jotain tyrkkään.
      Kevyttä kenttähöpötystä, vaikka tämä onkin pääosin vakavamielisten ja asiallisten ihmisten palsta.

      Jos kovin tyrkitään ja arvostellaan, pysyn poissa harmia ja pahaa mieltä tuottamasta.

      • eppu2

        Nuo Sinun ilmakehäsi ovat oikein mukavia. Kevennyksethän ovat aina paikallaan, jos liian vakavaksi menee.


      • keleen-koomikko

        Niin per`kele. Huumoria tänne ei saa ujutettua mistään reiästä...Siis saa kyllä mutta sitä harva ymmärtää. Ehkä 1 - 3% väestä.


      • eppu2
        keleen-koomikko kirjoitti:

        Niin per`kele. Huumoria tänne ei saa ujutettua mistään reiästä...Siis saa kyllä mutta sitä harva ymmärtää. Ehkä 1 - 3% väestä.

        Riippuu kai huumorin lajista.
        Yksi ymmärtää yhden lajin huumoria, joka ei toiselle sano mitään ja päinvastoin.


      • kökkeliskökkis
        eppu2 kirjoitti:

        Riippuu kai huumorin lajista.
        Yksi ymmärtää yhden lajin huumoria, joka ei toiselle sano mitään ja päinvastoin.

        Kökköhuumoria kun ei ymmärretä ;))


      • Trii-manne

        "Ajetaan me kökkötraktorilla, melutaan ja syljeskellään
        lantakärryn lautehilla kysellään missä lehmät pidetään"


      • Trii-manne kirjoitti:

        "Ajetaan me kökkötraktorilla, melutaan ja syljeskellään
        lantakärryn lautehilla kysellään missä lehmät pidetään"

        Kökkö on tuo traktori
        ikivanha Valmetti
        Velsa pysyy perässä
        ei ole kesäterässä
        lanta täällä haise ei
        kylän lehmät teurastamon auto vei.
        Olen hiljaa hys hys
        ettei lennä syljetys.


      • eppu2
        Ancelina kirjoitti:

        Kökkö on tuo traktori
        ikivanha Valmetti
        Velsa pysyy perässä
        ei ole kesäterässä
        lanta täällä haise ei
        kylän lehmät teurastamon auto vei.
        Olen hiljaa hys hys
        ettei lennä syljetys.

        Juuri hiljan oli juttua jossain, mistä tuo kökkötraktori tuli.
        Eikös se ollut jonkun talon nimi, en muista tarkkaan.


      • eppu2 kirjoitti:

        Juuri hiljan oli juttua jossain, mistä tuo kökkötraktori tuli.
        Eikös se ollut jonkun talon nimi, en muista tarkkaan.

        Ruben Stiller ainakin nimitteli Tapio Siikalaa kökkötraktoriksi.


      • kököttäjä
        kökkeliskökkis kirjoitti:

        Kökköhuumoria kun ei ymmärretä ;))

        Siili menee lypsylle kannu kainalossaan :))


    • ent.siivoojaparka

      Eikö sen aika tarkasti näe kommenteista kysymättäkin, jos palstaa lukee, minkälaisista keskusteluista kukakin pitää ja kuinka kukakin tykkää kommentoida.

      Jos nyt joku syystä tai toisesta tykkää ilkeilläkin, niin eikö se ole ihan ok, vaikka aloittaja ei sellaiseta tykkäisikään (vaikka ilmeisesti vastoin tahtoaan näyttää sitä osin itsekin tekevän).

      • eppu2

        Se on sillai, että niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Ei metsä vastaa, jos sinne ei huudeta.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Se on sillai, että niin metsä vastaa, kun sinne huudetaan. Ei metsä vastaa, jos sinne ei huudeta.

        Ehei.
        Ei se ole metsä, mikä vastaa sinne huudettaessa, vaan se on ihan sinun oma äänesi, mikä kaikuu sieltä takaisin.


      • Ei-aina-kaikua

        Mutta jos puut ovat harvassa ja ohuita, menee ääni läpi ja toiselta puolen metsää toinen suomalainen huutaa "turpa kiinni sonni lehmä kaakki heppa nauta"


    • 1eero

      Mitä ihmeen keskustelukulttuuria ?
      Voi ollakin, en tiedä mitä täällä ennen vanhaan keskusteltiin jos aiheet on olleet kutakuin samanlaisia kuin nytte se on sitte perinteen jatkamista " kulttuuria "

      • eppu2

        En minäkään paljon tiedä ´´ennen vanhasta´´ vasta niin vähän vuosia olen täällä käynyt.


    • Sen verran lörppä, että mulle käy melkein mitä vaan. Politiikasta en jaksa enää innostua, koska se tahtoo aina mennä kädenväännöksi, niin livessä kuin netissä. Mutta saatan mä siitäkin näppikseni aukaista, vähän riippuen tuulensuunnasta, eväistä ja talitinttien määrästä.

      Mikä mua ottaa päähän nettikeskusteluissa, on kun keskustelee syvällisiä ja vakavista aiheista, ja sitten yhtäkkiä huomaat että toinen vaan istuu ja miettii Kuka sä oikeesti olet. Ihan sama kuin jos menisi kaverin kanssa kaffeelle ja kertoisit jotain tosi tärkeää, ja sitten hän hihkaisee väliin että on muuten hieno keli ulkona.

      Oikeastaan ei pitäisi tuollaistakaan kertoa, se on kuin tarjoaisi vauvalle märän tikkarin hiustesi läheisyydessä.

      Hitto, nythän mä pääsin vauhtiin... tuli mieleen toinen asia mistä en pidä - kostonhimosta. Että kun joku nälvii, annat tulla takaisin, ja sitten kohta se asia siirtyy jo seuraavaan aloitukseen. Ja seuraavaan. Ja sitä seuraavaan. Ja nyt siirrän itteäni ulos jäähylle loppuillaksi.

      Mutta noin muuten, mä voin elää noiden juttujen kanssa kyllä. Tarve jutella on suurempi kuin harmitus, ja aina olen löytänyt jotain mitä sanoa jos olen sillä fiiliksellä että jutella pitää.

      • Saarnaajan sanoin ,veli puhuu kalliita sanoja .


      • eppu2

        Olen huomannut tuota asian toiseen ketjuun siirtymistä. Sitten, jos ei ole lukenut asian alkujuurta, sivullinen on ihan pihalla, mistä on kyse.
        Olet kyllä monipuolinen keskustelija, myöskin tuolla fiiliksellä on osansa keskustelun sävyyn ja muotoon itse kullakin.


    • Riippuu omasta moodista mistä milloinkin tykkää ja mistä ei. Joskus ei napase mikään ja joksus tuntuu et useampaankin ketjuun vois jotain vällistellä, jankuttaa ja renkuttaa :).

      • eppu2

        Paljolti riippuu siitäkin, ainakin itselläni, onko aloitus sellainen mistä jotain tietää, vai onko ihan outoa asiaa.
        Eikä tietysti kaikki päivät ole samanlaisia, näin oloneuvoksellakaan.
        Joskus on enemmän muuta touhua, toisinaan ehtii hyvin istahdella koneen ääreen.


      • eppu2 kirjoitti:

        Paljolti riippuu siitäkin, ainakin itselläni, onko aloitus sellainen mistä jotain tietää, vai onko ihan outoa asiaa.
        Eikä tietysti kaikki päivät ole samanlaisia, näin oloneuvoksellakaan.
        Joskus on enemmän muuta touhua, toisinaan ehtii hyvin istahdella koneen ääreen.

        Näinpäs se taitaa olla.


    • On tää sen verran heterogeeni jengi joka kokoontuu tänne että ei ihme että keskustelukulttuuri on aina välillä joiltakin pahasti hakusessa.
      Keskustelu kun esim. minun mielestäni (voi olla muitakin jotka näkevät asian samalla tavalla) lähtee siitä että on vähintään kaksi jotka haluavat puhua keskenään vahingoittamatta toisiaan ja että on asia tai tapahtuma joka kiinnostaa (ainakin vähän) molempia tai ehkä vielä useampiakin jotka haluavat osallistua keskusteluun vahingoittamatta toisiaan tai niitä alkuperäisiä keskustelijoita. Keskustelun pitäisi edetä silleen että toista kuunnellaan ja mietitään sitten että olikohan sen jutuissa jotain meriittiä, mahdollisesti päivitetään omia tietoja avaamalla ehdotetut linkit (huom tärkeä osa keskustelua on syventää ja laajentaa omia tietojaan asiasta ennenkuin vastaa). Jankuttamalla aina vain samaa ei keskustelu edisty: ei me kukaan pystytä vasaralla takomaan kenenkään toisen aikuisen päähän mitään asiaa).
      Siinä vaiheessa kun keskustelijat ovat siirtyneet keskustelemaan toinen toisensa älyllisistä, luonteeseen, kulttuuriin, kasvatukseen jne. kuuluvista meriiteistä peli on menetetty ja mitään keskustelua ei enää ole, ainoastaan solvaamista ja puolustelemista.
      ***
      Jotkut palstalaiset taas osallistuvat keskusteluihin vilauttelemalla vain valttikorttejaan: he eivät anna mitään rakentavaa keskusteluun, mutta ovat ensimmäisiä vääristelemään toisten sanomisia, poimimaan sanoja ja lauseita viesteistä, löytämään virheitä ja epäjohdonmukaisuuksia,, yrittämällä "loistaa" omalla viisaudellaan ja aiihen se heidän antinsa jääkin. Minä en katso sitä keskusteluksi.
      ***
      Aika ajoittain on todella hyviäkin keskusteluja.
      Niiden takia täällä jaksaa olla.

      • eppu2

        Kun jengi on anonyymia toisilleen ja erilaisista lähtökohdista ja elämänkokemuksella varustettua, keskusteluun aukeaa noita sudenkuoppia.
        Yksi on juuri tuo, että keskustelu luiskahtaa henkilökohtaisuuksiin.
        Toinen asia, joka varsinkin alkuun, kun tänne tulin herätti ihmetystä. Kun jollekin sanoi jotain kehuvaa, se oli kuin punainen vaate.
        Kolmas asia on se, että, kun joku kertoo jotain itselle tavanomaista, jonkun mielestä se onkin jotain leuhkimista.
        Monasti olen jäänyt miettimään, että miten tuo tuolla lailla näki, sehän oli vain kertojan elämäntapahtuma.


      • Korppis11
        eppu2 kirjoitti:

        Kun jengi on anonyymia toisilleen ja erilaisista lähtökohdista ja elämänkokemuksella varustettua, keskusteluun aukeaa noita sudenkuoppia.
        Yksi on juuri tuo, että keskustelu luiskahtaa henkilökohtaisuuksiin.
        Toinen asia, joka varsinkin alkuun, kun tänne tulin herätti ihmetystä. Kun jollekin sanoi jotain kehuvaa, se oli kuin punainen vaate.
        Kolmas asia on se, että, kun joku kertoo jotain itselle tavanomaista, jonkun mielestä se onkin jotain leuhkimista.
        Monasti olen jäänyt miettimään, että miten tuo tuolla lailla näki, sehän oli vain kertojan elämäntapahtuma.

        Livessä sattunutta:

        Tapaan tutun lenkillä.

        Kiva nähdä, mitä sinulle kuuluu..oletko ollut ulkomailla, koska emme ole tavanneet?

        1. En, kesä meni mökillä, mutta ensi keväänä lähdemme taas pitkälle matkalle.

        Ai kun ihana minne matkustatte...jatkuu

        2. Entä sinä mitä sinulle kuuluu..

        olin leikkauksessa, mutta pystyn jo kävelemään ilman keppejä, mutta joskus pitää pysähtyä kun vasen jalka tekee ikään kuin stopin.....

        3. Juttu jatkuu toivottelemme toisillemme hyvää syksyn jatkoa ja eroamme.


        1. Täällä ...mikä sinä kuvittelet olevasi maailmanmatkaaja haha.

        2. Mitä valitat osta rollaattori.

        3. Painu toiseen ketjuun paksaa jauhamaan, toivon sinun kuolemaasi.

        Nyt lenkille, aurinko paistaa....


      • Noinhan se menee, korppis.
        Luin kommenttisi ääneen ja lutunenkin oli samaa mieltä.
        :)


      • eppu2
        Korppis11 kirjoitti:

        Livessä sattunutta:

        Tapaan tutun lenkillä.

        Kiva nähdä, mitä sinulle kuuluu..oletko ollut ulkomailla, koska emme ole tavanneet?

        1. En, kesä meni mökillä, mutta ensi keväänä lähdemme taas pitkälle matkalle.

        Ai kun ihana minne matkustatte...jatkuu

        2. Entä sinä mitä sinulle kuuluu..

        olin leikkauksessa, mutta pystyn jo kävelemään ilman keppejä, mutta joskus pitää pysähtyä kun vasen jalka tekee ikään kuin stopin.....

        3. Juttu jatkuu toivottelemme toisillemme hyvää syksyn jatkoa ja eroamme.


        1. Täällä ...mikä sinä kuvittelet olevasi maailmanmatkaaja haha.

        2. Mitä valitat osta rollaattori.

        3. Painu toiseen ketjuun paksaa jauhamaan, toivon sinun kuolemaasi.

        Nyt lenkille, aurinko paistaa....

        Kyllä tuossa perää on. Tällaista olen myös minä havainnut ja omia päätelmiäni tehnyt.


      • Korppis11
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Noinhan se menee, korppis.
        Luin kommenttisi ääneen ja lutunenkin oli samaa mieltä.
        :)

        Koska emme ole mieheni kanssa netissä koskaan kun vietämme aikaa yhdessä se tarkoittaa, että emme jaa näitä nettikeskusteluja. Tää on minun hömppää eikä kuulu yhteiseen elämäämme eikä hän ole kiinnostunutkaan.

        Joskus kun meillä on riitaa hän sanoo mene sinne keskustelupalstalle riitelemään. Sen hän on toki vuosien saatossa ymmärtänyt, että täällä palstalla on riitoja kirjoittajien kesken.

        Mieheni käyttää nettiä kotonaan lukien kotimaansa päivän lehdet ja viestittelee lapsiensa ja sukunsa kanssa. Hänellä on myös kännykässä netti, mutta hän ei käytä sitä koskaan kun istumme ilataa.

        Olen saanut käsityksen kirjoituksistasi, että perheesi ottaa osaa sinun mielipiteittesi kirjoittamiseen ja tukee sinun niissä. Tätä puoltaa se, että olet hyvin varma asioista, joista kiejoitat.


      • Korppis11 kirjoitti:

        Koska emme ole mieheni kanssa netissä koskaan kun vietämme aikaa yhdessä se tarkoittaa, että emme jaa näitä nettikeskusteluja. Tää on minun hömppää eikä kuulu yhteiseen elämäämme eikä hän ole kiinnostunutkaan.

        Joskus kun meillä on riitaa hän sanoo mene sinne keskustelupalstalle riitelemään. Sen hän on toki vuosien saatossa ymmärtänyt, että täällä palstalla on riitoja kirjoittajien kesken.

        Mieheni käyttää nettiä kotonaan lukien kotimaansa päivän lehdet ja viestittelee lapsiensa ja sukunsa kanssa. Hänellä on myös kännykässä netti, mutta hän ei käytä sitä koskaan kun istumme ilataa.

        Olen saanut käsityksen kirjoituksistasi, että perheesi ottaa osaa sinun mielipiteittesi kirjoittamiseen ja tukee sinun niissä. Tätä puoltaa se, että olet hyvin varma asioista, joista kiejoitat.

        Mainitsen joskus keskusteluista Lutuselle ja Pojalle, etenkin jos ne koskevat aiheita mistä on tullut erimielisyyksiä. Koska poikani ei osaa suomea, niin voimme puhua asioista vain noin yleensä. Sanoisin että kommentoin palstaa lähinnä kun puhumme siirtolaispolitiikasta ja ulkomaalaissyntyisten kotoutumisesta maahamme. Koulua koskevia kysymyksiä kommentoin pojan kanssa.
        Hömppää kommentoin harvoin paitsi silloin kun minut on saatu nauramaan. Tuo sun kommentti ylempänä missä sanot "toivon sinun kuolemaasi" ylitti minun huumorikynnykseni.
        ***
        Me istumme paljon samassa huoneessa lutusen kanssa mutta hänellä on omat puuhansa tietokoneen ääressä, ei hän lue näitä meidän juttuja koskaan.


      • Korppis11
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mainitsen joskus keskusteluista Lutuselle ja Pojalle, etenkin jos ne koskevat aiheita mistä on tullut erimielisyyksiä. Koska poikani ei osaa suomea, niin voimme puhua asioista vain noin yleensä. Sanoisin että kommentoin palstaa lähinnä kun puhumme siirtolaispolitiikasta ja ulkomaalaissyntyisten kotoutumisesta maahamme. Koulua koskevia kysymyksiä kommentoin pojan kanssa.
        Hömppää kommentoin harvoin paitsi silloin kun minut on saatu nauramaan. Tuo sun kommentti ylempänä missä sanot "toivon sinun kuolemaasi" ylitti minun huumorikynnykseni.
        ***
        Me istumme paljon samassa huoneessa lutusen kanssa mutta hänellä on omat puuhansa tietokoneen ääressä, ei hän lue näitä meidän juttuja koskaan.

        Kirjoitan omista kokemuksista, eli kokemuksista, jotka ovat ylittäneet minunkin huumorikynnykseni.

        Minun on sanottu saaneen syövän koska olen niin ilkeä.
        Minun on toivottu kuolevan.
        Omalla nimimerkillään eräs palstakirjoittaja on kehoittanut minun tappamaan itseni.
        Viimeksi kun keskustelin kanssasi tulevasta matkastamme Etelä-Amerikaan muistanet kuin kun joku toivoi hurrikaanimyrskyä merelle matkani ajaksi.

        .... sitä sanaa et sano, jonka päähän et pääse.....on vastaukseni tällaisiin toiveisiin.


    • En ole lukenu ketjua. Varmaan asiaa käsitelty syvällisesti.
      No, itse olen ollut näillä palstoilla jo liiankin kauan.
      Se on joskus tullut mieleen, kun viiskymppisellä tuntui viihtyvän paremmin.
      Oma selitys, että siellä viiskymppisissä oli useammalla haku jonkin verran päällä, niin kirjoittelu oli kohteliaampaa. Kukapa sitä siinä tilanteessa itsestään kehnoa kuvaa antaa.
      Täällä on varmaan aika monella kaek toivo jo menny, ainakin näyttää sille.
      Jos siinä vaiheessa muuttuu kovinkin ärtyneeksi, niin se pakostakin oman värinsä palstakirjoitteluun tuo.
      Aiemmin arvelin näiden pahimpien resuajien olevan mummojen huomiota kerjääviä poikasia. Tyyliin, katoppa mummi, ja hyppäävät vesilätäkköön.
      Siihen mummo, olepas kiltisti, niin saat piparia.
      Olisihan se hyvä, jos useampi uskaltaisi/haluaisi kirjoittaa pysyvällä nimmarilla.

      • eppu2

        Mielenkiintoinen näkökulma tuo 50 ja 60:n välinen ero.
        Kyllähän keskustelun sujuvuuden kannalta tuo sama nimimerkki olisi siinä mielessä hyvä, että tietäisi vastaako samalle henkilölle, kuin aiemmin vai jollekin toiselle.


      • "Katopa mummi ja hyppäävät vesilätäkköön", peukku tuosta ouvalluksesta.
        Osaavathan mummitkin huomion herättämiskonsteja, ei sen puoleen.
        .


      • Ou ou oivallus..


    • ent.siivoojaparka

      Niinhän se näkyy olevan kuin aina ennenkin, että jokainen täällä on itse se paras ja mallikelpoisin keskustelija, mutta nuo "jotkut" ... nuo ne pilaa kaiken.

      • Tavuviiva

        Voisko olla niin, että luo helposti niitä sääntöjä muille, mutta sitten itse ottaa vapauksia.
        Minusta sellaiset ketjut, joissa tapahtuu jotain käänteitä, ovat mielenkiintoisia. Jotenkin jutut menee välillä ikäänkuin metsään ei niin, etteikö niissä olisi sisätöä ja sitten saatetaan huom. saatetaan palata alkuperäiseen aiheeseen. Täällähän ei ole puheenjohtajaan. Joku yrittää, siis kuka tahansa, hoitaa "kurinpalautuksen" ja kun se ei onnistu.
        Itse en jaksa jankata noista nimmareista, koska ne jutut on se pointti, mikä kiinnostaa.
        Huumori on vaikea laji; joku lukee sarkasmin tms. ivaksi, vaikkei alkuperäinen tarkoikoitus ole lainkaan se. Tuleehan niitä väärinkäsityksiä in real lifessäkin. Luottamushan se silloin saa ihmiset takaisin raiteille siis tuo toinen ymmärtää, ettei tarkoita pahaa ja voi sovittaa sanansa paremmin. Ilmaisutaito kait myös vaihtelee, koska se moodikin vaihtelee.
        Ajankäytöstä on kiinni, mikä ketju nappaa.
        Tuolla yllä on joku sellainen teksti, että keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta. Aikuiset ymmärtävät, mitä tämä tarkoittaa.


      • Ent.siivoojaparka

        Eikö ole tasapainottavaa, kun mukana on myös meitä surkimuksia.
        Jotka huonoutensa myöntävät ja älyävät tilanteen vaatiessa väistyä.
        Joihin fiksummat voivat halutessaan kirveensä terävyyttä testata.
        .


      • kesi.vä
        Ancelina kirjoitti:

        Ent.siivoojaparka

        Eikö ole tasapainottavaa, kun mukana on myös meitä surkimuksia.
        Jotka huonoutensa myöntävät ja älyävät tilanteen vaatiessa väistyä.
        Joihin fiksummat voivat halutessaan kirveensä terävyyttä testata.
        .

        Hyvin sanottu Ancelina!


      • Siivooja, myönnän että joskus olen itekin sortunut kostamiseen, mutta pyrkimys on etten sitä tekisi. Eikö se ole jo vähän kotiinpäin jos edes tietää että toimii väärin? ;)

        Nimittelyn ja nikkipähkäilyn kohdalla putsaan sädekehääni. Enkä ole suinkaan palstan ainoat.


      • eppu2
        Tavuviiva kirjoitti:

        Voisko olla niin, että luo helposti niitä sääntöjä muille, mutta sitten itse ottaa vapauksia.
        Minusta sellaiset ketjut, joissa tapahtuu jotain käänteitä, ovat mielenkiintoisia. Jotenkin jutut menee välillä ikäänkuin metsään ei niin, etteikö niissä olisi sisätöä ja sitten saatetaan huom. saatetaan palata alkuperäiseen aiheeseen. Täällähän ei ole puheenjohtajaan. Joku yrittää, siis kuka tahansa, hoitaa "kurinpalautuksen" ja kun se ei onnistu.
        Itse en jaksa jankata noista nimmareista, koska ne jutut on se pointti, mikä kiinnostaa.
        Huumori on vaikea laji; joku lukee sarkasmin tms. ivaksi, vaikkei alkuperäinen tarkoikoitus ole lainkaan se. Tuleehan niitä väärinkäsityksiä in real lifessäkin. Luottamushan se silloin saa ihmiset takaisin raiteille siis tuo toinen ymmärtää, ettei tarkoita pahaa ja voi sovittaa sanansa paremmin. Ilmaisutaito kait myös vaihtelee, koska se moodikin vaihtelee.
        Ajankäytöstä on kiinni, mikä ketju nappaa.
        Tuolla yllä on joku sellainen teksti, että keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta. Aikuiset ymmärtävät, mitä tämä tarkoittaa.

        Tuosta ja myös siivoojan kommentista johtui mieleeni, että olisiko niinkin, jotta joku asianlaita , kun sen itse sanoo, ei tunnu niin kovin merkittävältä, mutta, kun toinen sanoo samansuuntaista se saa eri mittasuhteet mielessä.
        Noihin nikkikeskusteluihin en ole juurikaan osallistunut. Tuolla ylempänä nyt mainitsin tuon keskustelun sujuuvuuden näkökannan.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Siivooja, myönnän että joskus olen itekin sortunut kostamiseen, mutta pyrkimys on etten sitä tekisi. Eikö se ole jo vähän kotiinpäin jos edes tietää että toimii väärin? ;)

        Nimittelyn ja nikkipähkäilyn kohdalla putsaan sädekehääni. Enkä ole suinkaan palstan ainoat.

        Miksi nimittelette minua siivoojaksi?
        Eiköhän se ole vähän loukkaavaa siivoajille.

        Eilen tuli tekstari, että likka on tulossa kylään.
        Muitten pikatoimien lisäksi käänsin tuon imurin olohuoneen lattialla eri asentoon. Huomautti nimittäin edellisellä käynnillään, että se on seisonut tuossa ainakin vähintäin kaksi viikkoa ihan samassa asennossa. "Pyyhkisit edes pölyt sen päältä".


    • Heikunkeikku

      Minä en "uskalla" yhtikäs mitään valitusta tällätä, koska kuitenkin joku vastaisi, että tee itse parempi aloitus ja koska en aloituksia värkkää (en ole koskaan tehnyt tälle palstalle aloitusta), niin ei auta muu, kuin olla hiljaa.
      Kirjoitit, että et ilkeilyistä tykkää ja myös minä voin sanoa, että en minäkään. Tosin jos joku minulle ilkeilee, niin ilkeilkööt sitten. Ajattelen "mitä välii".
      Tosin on kyllä pakko mainita, että harvemmin kukaan minulle ilkeilee. Oikeastaan oon ihmetellyt sitä, koska aika monille ilkeillään. Saattaahan syy olla siinä, että en ilkeilyihin kommentoi mitään. Siis en jatka keskustelua tyypin kanssa, joka mielestäni ei osaa käyttäytyä.
      En innostu kovin helposti aloituksista. Jo aloituksen otsikko saattaa saada aikaan sen, että en viitsi aloitusta edes avata.
      Kovin leppoista ilmapiiriä ei täällä ole. Mutta ei voi mitään.
      .
      Eläinlääkärin kanssa oon rupatellut puhelimessa ja sain ajan huomiseksi. Tänään olisin halunnut mennä, mutta ei ollut aikoja.

      • "Heikunkeikku"

        Hän kaipaa miehen jämerää kosketusta?
        -
        Kuulehan rosaliini.
        Toisinaan sinä höpiset yhtä paljon ja pitkään kuin humpsikin.
        Taidattekin olla sama ihminen :?
        Romanttinen hupakko.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Hän kaipaa miehen jämerää kosketusta?
        -
        Kuulehan rosaliini.
        Toisinaan sinä höpiset yhtä paljon ja pitkään kuin humpsikin.
        Taidattekin olla sama ihminen :?
        Romanttinen hupakko.

        H.

        ei kun ? :)

        H.


      • Heikunkeikku

        Tahdon lisätä vielä tekstiä, jos passaa.
        Täällä on monta Toooooooooooosi mukavaa ja hyvin kirjoittavaa tyyppiä (aloittaja kuuluu myös tähän ryhmään), että näiden ihmisten takia tulee tultua palstalle. On jotenkin oppinut "tuntemaan" heidät, vaikkei oikeesti tunnekaan.
        Olen sitä mieltä, että olisi aivan MAHTAVA asia, jos ihmiset kirjoittaisivat samalla nimimerkillä. Olisi helpompi kommentoida heille, koska olis niinku mukamas tuttu.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Hän kaipaa miehen jämerää kosketusta?
        -
        Kuulehan rosaliini.
        Toisinaan sinä höpiset yhtä paljon ja pitkään kuin humpsikin.
        Taidattekin olla sama ihminen :?
        Romanttinen hupakko.

        H.

        Lisää nyt vielä mimmimummikin, jota joku aika sitten tämän tästä minulle tuputit.
        Onhan noita nimimerkkejä, joita vois mun niskaani kaataa.
        Helppo kaadella, kun tarvitsee vain kirjoittaa, että "sää oot se ja se".
        Koita sinäkin alkaa käyttäytymään paremmin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Lisää nyt vielä mimmimummikin, jota joku aika sitten tämän tästä minulle tuputit.
        Onhan noita nimimerkkejä, joita vois mun niskaani kaataa.
        Helppo kaadella, kun tarvitsee vain kirjoittaa, että "sää oot se ja se".
        Koita sinäkin alkaa käyttäytymään paremmin.

        "Heikunkeikku"

        Enkästäpä vaan alakaan .
        Ethän sinäkään niin tosissasi haluaisi.

        H.


      • eppu2

        Tuon kun osaisi, ettei vastaisi ilkeilyihin. Tosin olen sitä monasti yrittänyt ja toisinaan onnistunutkin.
        Eihän kukaan jaksa itsekseen pitkään riidellä.
        En minäkään avaa kaikkia, kyllä aika hyvin etusivulta näkee, olisiko itsellä mitään sanottavaa vai ei.
        Minun täytyy tuossa marraskuun lopussa kanssa viedä kissa rokotukselle ja pyytää madotusgeeliresepti.
        (siis Heikulle)


      • kesi.vä

        Komppaan eppua ja Heikkua, paree on pysytellä hiljaa. Ihailen kyllä noita sanavalmiita jos se on tasaväkistä sanailua.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Tuon kun osaisi, ettei vastaisi ilkeilyihin. Tosin olen sitä monasti yrittänyt ja toisinaan onnistunutkin.
        Eihän kukaan jaksa itsekseen pitkään riidellä.
        En minäkään avaa kaikkia, kyllä aika hyvin etusivulta näkee, olisiko itsellä mitään sanottavaa vai ei.
        Minun täytyy tuossa marraskuun lopussa kanssa viedä kissa rokotukselle ja pyytää madotusgeeliresepti.
        (siis Heikulle)

        Minä saatan olla niin "ykkinkertainen", että en huomaa jos joku minulle ilkeilee.
        Katselen ihmisiä jonkinlaisen vaaleanpunaisen hattaran läpi, ajatellen etteivät he suinkaan Tarkoita ilkeillä. Uskon enemmän ihmisten hyväntahtoisuuteen, kuin pahansuopuisuuteen. Mutta. Mutta ja mutta, kyllä olen huomannut senkin, että välillä joku ihan tahallaan on ilkeä. Meitähän on moneksi.
        Jos itse olen hyvällä tuulella, niin en anna jonkun toisen ihmisen vaikuttaa mielentilaani. Jos antaisin, niin tulis mieleen, että oon tooooosi heikko, jos joku kävelis mun yli ja muutaisi hyvän mielentilani huonoksi.
        Hmmmm.., selitinpähän huonosti. Toivottavasti edes puolet ymmärretään.
        "Madotusgeeliresepti". Minkäslaista se semmonen on? Olin ajatellut kysyä eläinlääkäriltä, josko olisi joku rokotus, jolla vois kertaheitolla heittää madot veks, jos matoja olisi. Tabletteja en kertakaikkiaan saa annettua kissalle.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Minä saatan olla niin "ykkinkertainen", että en huomaa jos joku minulle ilkeilee.
        Katselen ihmisiä jonkinlaisen vaaleanpunaisen hattaran läpi, ajatellen etteivät he suinkaan Tarkoita ilkeillä. Uskon enemmän ihmisten hyväntahtoisuuteen, kuin pahansuopuisuuteen. Mutta. Mutta ja mutta, kyllä olen huomannut senkin, että välillä joku ihan tahallaan on ilkeä. Meitähän on moneksi.
        Jos itse olen hyvällä tuulella, niin en anna jonkun toisen ihmisen vaikuttaa mielentilaani. Jos antaisin, niin tulis mieleen, että oon tooooosi heikko, jos joku kävelis mun yli ja muutaisi hyvän mielentilani huonoksi.
        Hmmmm.., selitinpähän huonosti. Toivottavasti edes puolet ymmärretään.
        "Madotusgeeliresepti". Minkäslaista se semmonen on? Olin ajatellut kysyä eläinlääkäriltä, josko olisi joku rokotus, jolla vois kertaheitolla heittää madot veks, jos matoja olisi. Tabletteja en kertakaikkiaan saa annettua kissalle.

        Se geeli on sellainen pieni putkilo, joka levitetään kissan niskaan sille kohtaa mistä ei saa nuoltua. Helppo laittaa, tablettien anto on toivotonta täälläkin.
        Hintaa sillä on kyllä enemmän, kuin tableteilla, se tarvitsee reseptin elänlääkäriltä.
        Itse olen joskus saanut reseptin ihan puhelinmääräyksellä apteekkiin, jos ei muuta asiaa lääkärille ole ollut.
        Selitit ihan hyvin tuon mieleen vaikuttamisen, ainakin minä ymmärsin.
        Itse olen sellainen tyyppi, että harmistus, jos sitä tulee, menee nopeasti ohi.
        Pyrin aina karistamaan sen harteiltani, enkä anna sen pilata aikaani.
        Eihän kukaan ole vastuussa toisen sanomisista, vain omistaan.


      • Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

        Se geeli on sellainen pieni putkilo, joka levitetään kissan niskaan sille kohtaa mistä ei saa nuoltua. Helppo laittaa, tablettien anto on toivotonta täälläkin.
        Hintaa sillä on kyllä enemmän, kuin tableteilla, se tarvitsee reseptin elänlääkäriltä.
        Itse olen joskus saanut reseptin ihan puhelinmääräyksellä apteekkiin, jos ei muuta asiaa lääkärille ole ollut.
        Selitit ihan hyvin tuon mieleen vaikuttamisen, ainakin minä ymmärsin.
        Itse olen sellainen tyyppi, että harmistus, jos sitä tulee, menee nopeasti ohi.
        Pyrin aina karistamaan sen harteiltani, enkä anna sen pilata aikaani.
        Eihän kukaan ole vastuussa toisen sanomisista, vain omistaan.

        Olipas hyvä, kun mainitsit tuosta "madotusgeelistä". Oon antanut kissalle vastaavaa punkkinestettä, jota oon laittanut kisssan niskaan. Saa ilman reseptiä apteekista. Sun mainitsema lääke on ilmeisesti ihan eri "mönjää".
        Pyydän kyseistä lääkettä kissalleni huomenna. Kiitos vielä kerran.


      • eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Olipas hyvä, kun mainitsit tuosta "madotusgeelistä". Oon antanut kissalle vastaavaa punkkinestettä, jota oon laittanut kisssan niskaan. Saa ilman reseptiä apteekista. Sun mainitsema lääke on ilmeisesti ihan eri "mönjää".
        Pyydän kyseistä lääkettä kissalleni huomenna. Kiitos vielä kerran.

        Olla hyvä.
        Just samanlailla laitetaan, kun tuo punkkigeelikin.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Tuon kun osaisi, ettei vastaisi ilkeilyihin. Tosin olen sitä monasti yrittänyt ja toisinaan onnistunutkin.
        Eihän kukaan jaksa itsekseen pitkään riidellä.
        En minäkään avaa kaikkia, kyllä aika hyvin etusivulta näkee, olisiko itsellä mitään sanottavaa vai ei.
        Minun täytyy tuossa marraskuun lopussa kanssa viedä kissa rokotukselle ja pyytää madotusgeeliresepti.
        (siis Heikulle)

        """"Minun täytyy tuossa marraskuun lopussa kanssa viedä kissa rokotukselle ja pyytää madotusgeeliresepti.
        (siis Heikulle)"""

        Onko Heikulla matoja?


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """"Minun täytyy tuossa marraskuun lopussa kanssa viedä kissa rokotukselle ja pyytää madotusgeeliresepti.
        (siis Heikulle)"""

        Onko Heikulla matoja?

        Älä leiki tyhmää, kunnet sitä ole.


      • Tavuviiva

        Haluasin olla mitä-välii -tyyppi, mutta kun on tuo los temmeramentos, ettei millään pysty. Sataan laskeminen ei onnistu, koska kymppiinkin laskeminen on pitkäveteistä....


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Hän kaipaa miehen jämerää kosketusta?
        -
        Kuulehan rosaliini.
        Toisinaan sinä höpiset yhtä paljon ja pitkään kuin humpsikin.
        Taidattekin olla sama ihminen :?
        Romanttinen hupakko.

        H.

        Kuulehan HyväH

        Kaikenmoisii humpsutuksia sullakin

        Kaikki asiallisen asiallisesti kirjoittavat fiksut nimimerkit
        versus
        Tämmönen höpisevä romanttinen hupakko,
        jolla ei pyöri päässä kuin vain rakkautta ja rakkautta.

        Olen pahoillani heidän puolestaan.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Kuulehan HyväH

        Kaikenmoisii humpsutuksia sullakin

        Kaikki asiallisen asiallisesti kirjoittavat fiksut nimimerkit
        versus
        Tämmönen höpisevä romanttinen hupakko,
        jolla ei pyöri päässä kuin vain rakkautta ja rakkautta.

        Olen pahoillani heidän puolestaan.

        "rosaliin"

        Minä pikkuisen aina tuolle heikulle.
        Ei se suutu minulle, äksyy vaan vähän.
        Pienesti Vaasasta.
        Huumorin-tajuinen kun on.
        Kuten sinäkin .

        Hali

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "rosaliin"

        Minä pikkuisen aina tuolle heikulle.
        Ei se suutu minulle, äksyy vaan vähän.
        Pienesti Vaasasta.
        Huumorin-tajuinen kun on.
        Kuten sinäkin .

        Hali

        H.

        hunksz

        Niin että harrastat juuri tuota k-kottonin mainitsemaa huomion kerjäämistä, tyyliin " katoppa mummi, kun mä hyppään vesilätäkköön"..

        Ja mummit kattoo, että ai kun hienosti hyppäsit :)
        .


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Niin että harrastat juuri tuota k-kottonin mainitsemaa huomion kerjäämistä, tyyliin " katoppa mummi, kun mä hyppään vesilätäkköön"..

        Ja mummit kattoo, että ai kun hienosti hyppäsit :)
        .

        "Ancelina"

        Kiva että tykkäsit/tykkäät.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Kiva että tykkäsit/tykkäät.

        H.

        hunksz

        Noh, sinun hyppäämisesi ei taida minun tykkäämisistäni riippua.
        Mutta tuon profiilikuvasi voisit vaihtaa, siitä tykkäisin.
        .


    • kesi.vä

      Mä olen alkanut vetäytyä vielä enemmän tänne sivuun, vasempaan reunaan. Sopotan hissukseen ja yritän olla huomiota herättämättä. Joskus välillä vaan tekee mieli sopottaa jotain, usein istun viidennessä pulpetissa ikkunan vieressä, mummona.

      • Takarivissä on helppoa olla, jo kouluissa muinoin istuin vikapulpetissa ja en edes ikkunan vieressä vaan aina siellä pimiällä puolella. Onneksi edessäni istui aina hyvät tyypit, istuivat selkä seinään ja myöhän hölistiin yhessä koko ajan, Koskaan ei saatu silti siirtoa siihen etupenkkiin.
        Joten takarivi sopii nykyisiinkin rupatteluihini mainiosti.


      • romantiikkariimi
        rosaliiin kirjoitti:

        Takarivissä on helppoa olla, jo kouluissa muinoin istuin vikapulpetissa ja en edes ikkunan vieressä vaan aina siellä pimiällä puolella. Onneksi edessäni istui aina hyvät tyypit, istuivat selkä seinään ja myöhän hölistiin yhessä koko ajan, Koskaan ei saatu silti siirtoa siihen etupenkkiin.
        Joten takarivi sopii nykyisiinkin rupatteluihini mainiosti.

        Musapötkössä oot kuitenkin eturivissä kun siel vähän porukkaa.
        :DD


      • eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

        Takarivissä on helppoa olla, jo kouluissa muinoin istuin vikapulpetissa ja en edes ikkunan vieressä vaan aina siellä pimiällä puolella. Onneksi edessäni istui aina hyvät tyypit, istuivat selkä seinään ja myöhän hölistiin yhessä koko ajan, Koskaan ei saatu silti siirtoa siihen etupenkkiin.
        Joten takarivi sopii nykyisiinkin rupatteluihini mainiosti.

        Kuulkaas ny, eturivi se vasta surkea paikka olisi, eihän siitä nää yhtään mitään, kun kaikki ovat takana.
        Vaan riippuuko niin rivistään. Jospa se riippuukin äänen kuuluvuudesta, onhan kaikilla kääntyvät päät.


      • kesi.vä
        rosaliiin kirjoitti:

        Takarivissä on helppoa olla, jo kouluissa muinoin istuin vikapulpetissa ja en edes ikkunan vieressä vaan aina siellä pimiällä puolella. Onneksi edessäni istui aina hyvät tyypit, istuivat selkä seinään ja myöhän hölistiin yhessä koko ajan, Koskaan ei saatu silti siirtoa siihen etupenkkiin.
        Joten takarivi sopii nykyisiinkin rupatteluihini mainiosti.

        Meidät istutettiin vähän niinku pituuskasvun mukaan. Osasin kyllä lönköttää vasemman pakaran päällä istuen ihan seinässä kiinni. Ei ope nähnyt eikä puhutellut.


      • vaiettu.rakkaus
        romantiikkariimi kirjoitti:

        Musapötkössä oot kuitenkin eturivissä kun siel vähän porukkaa.
        :DD

        Voi sua raukkaa :(


      • romantiikkariimi
        vaiettu.rakkaus kirjoitti:

        Voi sua raukkaa :(

        Raukkaa ??????????
        Sehän on selviö, parhaiten näkyy alotuksessa jos on vähän osallistujia ;DDD


      • ent.siivoojaparka
        kesi.vä kirjoitti:

        Meidät istutettiin vähän niinku pituuskasvun mukaan. Osasin kyllä lönköttää vasemman pakaran päällä istuen ihan seinässä kiinni. Ei ope nähnyt eikä puhutellut.

        Pitkän koulussa lusimisen aikaan sitä ehti istua aika monessa kohtaa luokkaa.

        Sen huomasin, että parhaiten piilossa opettajilta oli ihan keskellä luokkaa (mitt i smeten). Eniten opettajat kiinnittivät huomiota reunoissa, edessä ja takana istuviin.


      • eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

        Meidät istutettiin vähän niinku pituuskasvun mukaan. Osasin kyllä lönköttää vasemman pakaran päällä istuen ihan seinässä kiinni. Ei ope nähnyt eikä puhutellut.

        Pituuskasvun mukaanhan se ennen järjestettiin.
        Kun poikani meni kouluun ja oli pitkä, joutui tietysti taa.
        Kaikki ei sujunut alkuun ihan niin hyvin, kun odotettiin.
        Asiaa, kun ihmeteltiin, että mikä on, sanoi viimein; no kun mä en nää taululle.
        Oli perinyt isänsä likinäköisyyden, kun sai lasit asia oli sillä hyvä.


    • enmilläänkeksi

      Hauskaa luettavaa oli tämä ketju :))))))))))))))))))))))))))))

    • Heikunkeikku

      Huomentapäivää täältä!
      Oottelen ajan vierimistä, että saa lähteä kissin kanssa lääkäriin.
      Aloittaja kyseli, että mistä keskusteluista porukka tykkää.
      Yhden tahdon tänne tällätä, kun kovasti tänä aamuna oon sitä tuuminut.
      Sain viime yön tunteina luettua loppuun kirjan: Kristine Barnett: Ihmeellinen mieli.
      Soitin poikkeuksellisesti aamulla ystävälleni töihin. Ilmoitin hänelle, että tulen illalla käymään hänen luonaan ja tuon luettavaksi kirjan. Ystäväni on sanonut, että lukee kirjoja vain lomillaan. Tällä kertaa en tyydy tommosiin selittelyihin, vaan sanoin, että nyhän sä alat Heti kirjaa lukemaan. Esiluen hänelle kirjoja ja tuputan niitä sitten ihan satasella. Valitsen kirjat sen mukaan, mistä oletan hänen olevan kiinnostunut. Onnistumisprosentti on erinomaista luokkaa.
      Ottaa kovasti päähän, kun on lukenut jonkun kirjan ja joka on kolahtanut aivan kauhean kamalan kamalasti ja sitten siitä ei voi kenenkään kanssa keskustella, koska toinen osapuoli ei ole kyseistä kirjaa lukenut. Siis onko kivaa toi tommonen? Ei!!
      .
      Tää "Ihmeellinen mieli"-kirja voisi kiinnostaa palstan porukkaa.
      Ettekö te nyt voisi mennä kirjastoon ja kaapasta tän kirjan ja lukasta sen.
      Kirjan sisältö on sellainen, joka vie keskustelun helposti hyvinkin erilaisiin asioihin.
      Äidin/isän suhde autistiseen neroon, älykkyydestä yleensä ja ylipursuavan pursuavasta turbo-älykkyydestä, ihmepojasta, jne..jne...
      .
      Uskokaa nyt vaan mua :)

      • "Heikunkeikku"

        Mutta, kaikkihan lukevat minua?
        Miksi pitäisi vielä fiktiotakin?

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Mutta, kaikkihan lukevat minua?
        Miksi pitäisi vielä fiktiotakin?

        H.

        Ei, ei toki fiktiota.
        Olen pikkusen opetellut vuosien varrella lukemaan fiktiotakin ja jos kirjailija osaa "miun maun mukkaisesti" kirjoittaa, niin hyvin on kolahtanut minuun.
        Mieluummin kuitenkin luen ihan oikeaa tosi-tosi-tosi-juttuja.
        Ainoastaan jotkut hmmmmm... kartanoromantilliset rakkaus-sukutarinat ovat sellaisia, että niihin en silmiäni luo. Oon kait niin rakkaudeton tyyppi, että rakkauskirjat eivät kiinnosta.
        .
        Mutta palajan nyt takaisin tuohon "Ihmeelliseen mieleen", mieleen kun taas tuli, että klompsihan sinäkin kirjastoon lainaamaan tämän kirjan. Et kadu.


      • kesi.vä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei, ei toki fiktiota.
        Olen pikkusen opetellut vuosien varrella lukemaan fiktiotakin ja jos kirjailija osaa "miun maun mukkaisesti" kirjoittaa, niin hyvin on kolahtanut minuun.
        Mieluummin kuitenkin luen ihan oikeaa tosi-tosi-tosi-juttuja.
        Ainoastaan jotkut hmmmmm... kartanoromantilliset rakkaus-sukutarinat ovat sellaisia, että niihin en silmiäni luo. Oon kait niin rakkaudeton tyyppi, että rakkauskirjat eivät kiinnosta.
        .
        Mutta palajan nyt takaisin tuohon "Ihmeelliseen mieleen", mieleen kun taas tuli, että klompsihan sinäkin kirjastoon lainaamaan tämän kirjan. Et kadu.

        Mun lähikirjasto on sisäilman vuoksi suljettu. Täytyypä tehdä varaus toiseen kirjastoon. Tuosta kirjan nimestä tuli Kaunis mieli -leffa mieleen.


      • Heikunkeikku
        kesi.vä kirjoitti:

        Mun lähikirjasto on sisäilman vuoksi suljettu. Täytyypä tehdä varaus toiseen kirjastoon. Tuosta kirjan nimestä tuli Kaunis mieli -leffa mieleen.

        Olin aikanaan elokuvateatterissa katsomassa tuon "Kaunis mieli"-leffan.
        Hyvä elokuva oli.


      • eppu2

        Vielä en ole kirjastoon kerennyt. Ensi viikollakin muuta puuhaa.
        Lukeminen kuuluu talviharrastuksiini.
        Ensi kuussa kun varsinaisesti ´´talviuni ´´ alkaa, sitten sinnekin suuntaan.
        Täällä on kirjastossa aina vaihtuvia näyttelyitäkin.


    • Heikunkeikku

      Olen palajanut eläinlääkäristä. Viivähdän hetken palstalle ja lähden sitten huitelemaan.
      Ostin eläinlääkäriltä sitä geelimatolääkettä. Voin laittaa sitä kissan niskaan vasta kuukauden kuluttua, koska samaiseen niskaan tökättiin antibioottiruiske ja kortisooniruiske, niin neulan aiheutamien pikkuruisten pistoreikien takia on parempi laittaa sitä geeliä vasta tuonnempana. Peppuun pistettiin kolmas piikki, b-vitamiiniruiske.
      Että kyllä nyt on viimesen pääle ruiskutettu.
      .
      Vielä yks ilmoitusluontoinen asia.
      Tässä jokin aika sitten oli jossakin ketjussa puhetta, että voiko antaa kissalle kananmunaa. Aikaisemmin olin kananmunasta maininnut eläinlääkärille noin ohimennen ja lääkäri ei siihen kommentoinut mitenkään. Nyt tahdoin vielä varmistaa asian ja oikein kysyin, että saako kissoille antaa raakaa kananmunaa. Lääkäri kysyi, että kuinka paljon munaa annan ja sanoin, että yhen munan klappaan yösyömiseksi. Lääkäri sanoi, että joo on oikein hyvä annos, hyvin voi kissalle munaa antaa.
      Että tämä nyt sitten tiedoksi teille kissi-ihmisille.

    • kesi.vä

      Kävin lenkillä ja meressä. Äsken tilasin tuon Heikun ehdottaman kirjan seuraavaksi lähimpään kirjastoon. Toivottavasti tulee jo huomiseksi, ainakin poljen katsomaan ja vien palautukset.
      Upea sää syyslomalaisilla.

      • eppu2

        Siis kävitkö meressä uimassa?
        Täällä Pohjois-Pirkanmalla raskaat pilvet peittävät taivaan. 5 astetta, eikä tuule, että ihan mukava oli kävelylenkki tehdä.


      • kesi.vä
        eppu2 kirjoitti:

        Siis kävitkö meressä uimassa?
        Täällä Pohjois-Pirkanmalla raskaat pilvet peittävät taivaan. 5 astetta, eikä tuule, että ihan mukava oli kävelylenkki tehdä.

        Kävinhän minä. 8 ulkona. Veden lämpötilaa en pystynyt mittaamaan. Joku vienyt mittarin tai mennyt riķki.
        Upea auringonpaiste vieläkin.
        (Otn tuon geelin "korvan taakse", kysyn onko tytär siitä tietoinen, kaksi kissaa.)


      • ent.siivoojaparka
        kesi.vä kirjoitti:

        Kävinhän minä. 8 ulkona. Veden lämpötilaa en pystynyt mittaamaan. Joku vienyt mittarin tai mennyt riķki.
        Upea auringonpaiste vieläkin.
        (Otn tuon geelin "korvan taakse", kysyn onko tytär siitä tietoinen, kaksi kissaa.)

        Sen matogeelinkö laitoit korvan taakse?
        Niskaanhan eppu neuvoi sitä laittamaan.


      • kesi.vä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sen matogeelinkö laitoit korvan taakse?
        Niskaanhan eppu neuvoi sitä laittamaan.

        Ei kai se niin nöpö nuukaa ole. En mä rapsuttele itseäni korvan takaa, niin pysyy se siellä. Niin ja kokeilin ettei korvantausta ole märkänä, ei lantraannu geeli.


    • frederik

      Olen lukenut Paloma.se.co saa kymmenen pistettä (18:32)

      kaikki muutkin hyviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1622
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe