loppu kiusaamiselle

koulukiusattu1

Hei! minua on koko ala aste aika kiusattu ja kun siiryin ylä asteelle niin kiusaaminen vain jatkui. eli minusta puhutaan pahaa ja pudotellaan takkia ja potkitaan kenkiä. Minulle nauretaan ja puhutaan p***aa selkäni takana. miten saisin sen loppumaan en uskalla mennä sanomaan kuisaajille päin naamaa mitään. opettajalle olen sanonut. vanhemmilleni en ole kertonut koska en uskalla aloittaa keskustelua eli en uskalla kertoa kiusaamisesta vanhemmilleni. Olen miettinyt koulun vaihtoa olisiko se ihan mahdotonta? Minulla on sellaisia aamuja jolloin en haluisi mennä kouluun. Itken välillä koska on niin paha olla kiusaamisen takia. Antakaa neuvoja miten uskallitte kertoa vanhemmille kiusaamisesta! olisi kiva kuulla toisten samassa tilanteessa olleita koululaisia

41

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolustaja

      Sul on erittäin huono tilanne, mut joo kannattaa kertoa vanhemmille heti. Oma ystäväni on samassa tilanteessa. Sain hänet kertomaan vanhemmille ja opettajalle ja nyt asiat ovat hiukan paremmin. Hänen asenteensa on hiukan huono ja hän huutaa jos häntä katsoo hieman oudosti. Itse en ole ollut kiusattuna. Mutta pärjäile!!

      • kerroin aikanaan vanhemmille ja opettajille vaikkei kiusaaminen heti loppunut sain uusia kavereita joita myös kiusattiin ja opimme puolastamaan toisiamme


    • Hei loppu kiusaamiselle!

      Olen samoilla linjoilla kuin Puolustaja tuossa, että vanhemmille olisi hyvä kertoa tilanteesta, jotta he voivat olla sinun tukenasi etkä joudu yksin kantamaan pahaa mieltä tai vaikka pohtimaan kouluun menemistä.

      Kerroitkin, että opettajalle olet asiasta jo sanonut. Vanhempien kanssa kannattaa varmasti vielä ottaa asia puheeksi uudelleen opettajan kanssa, tai mennä vaikkapa koulusi kuraattorin tai terveydenhoitajan juttusille.

      Rohkeutta ja voimia sinulle! Toivottavasti ei tarvitse koulua vaihtaa vaan saat vanhempiesi ja opettajasi kanssa kiusaajat lopettamaan huonon käytöksen sinua kohtaan.

      T. NettiSaapas, Katja Kajaanista

    • Kannattaa harkittaa huumeita. Niistä tulee kiva olo

      • Kiusatuksi

        Ei todellakaan kannata! Onneksi minä en alkanut päihteiden kanssa silloin leikkimään


      • katsojan-mielipide

        Päihteillä saa ystäviä.


      • nistinisti

        ainoo huono puoli päihteis on et eka kannabis piikki voi tappaa mutta muuten kanattaa käyttää


    • Saapas-evp

      Tee loppu tost jutusta heti. Rohkeesti vaa vanhemmille juttelee , sit maikalle kans ja kaivatte syylliset esiin . Noi jutut ei slyyttaa vaa pahenee pidemmänpäälle . Lopuks sulle käy niin kuin mullekin aikoinaan kävi. Olin aika sekaisin noista jutuista eikä maikat puuttuneet juttuihin vaan luulivat mua syylliseks. Kukaa maikoista ei puuttunut siihen juttuu et miks mä häiriköin ,vasikoida ei saannu. Mua jahdattiin niin ku sikaa nurkkaan ja sen seurauksena todelliset vaikeudet oli tulossa . Asiaa pahensi vielä se ,et snadina yks vanhempi jäbä veti multa silmän päästä fillarin ohjaustangolla jolloin nimittelyt alko, sit doku hima jossa valheet kukki nii sieltäkää ei apuu tullu. Diccon imppaus ,pilvi ja viina tuli kuvioihin , se oli menoo 14 vuotiaana ,tutka ja pavi tuli kuvioihin nopeesti, sitä rataa mentiin ja vauhtii riitti kaikkine sotkuinee mitä kuvioihin kuuluu eikä oikeeta elämää ollu olleskaa. 31 vuotiaana tuli loppu ja muutos elämään . Raitis elämä alko päiväkerralaan raittiina ohjelman avulla ja opettelu ihmisten tavoille . Oikeeta elämää takana 33 vuotta vaikeuksista huolimatta.
      Tee loppu tosta kiusaamisesta heti .Sano sille maikalles et sulla on mitta täysi ja et hänen on puututtava juttuun tai otat yhteyttä sellaseen paikkaan josta asiat rupee hoituu. Vanhemmat kans messii jos ne kerran välittää susta ja ovat asiallisii.
      Terveisin. Oula. Snellussa joskus vapaaehtoisena.

      • Voi rakas ihminen, oletpa kovia kokenut jo nuorena :( Jeesus rakastaa sua, hän ei murra särkynyttä ruokoa eikä sammuta suitsevaa kynttilänsydäntä. Hän on apu kaikessa hädässä ja hänelle on mahdollista myös parantaa ihmeellisesti.

        Tää opetuslapseuskoulu on hyvää kuunneltavaa, jos haluaa tutustua häneen: http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0T
        Varsinki Tapanin opetukset on tosi hyvää ja terapeuttista ja vahvistavaa kuunneltavaa. Siunausta! Mene mukaan jonkin alueesi kristillisen seurakunnan toimintaan (jehovatja mormonit eivät ole kristittyjä), nuorten toimintaakin yleensä löytyy tai minkä ikäinen nyt oletkaan. Rukoilen!


      • Mitätaasvittua

        Eihelvetti:D


    • kirsikkaliisi

      soita kouluturvaa kriisipuhelimeen autetaan varmasti

    • Kiusatuksi

      Saanko ottaa asiaan kantaa vaikken enää ole koulussa. Olen sitä mieltä että sinun pitää uskaltaa kertoa vanhemmille ja saada toi kiusaaminen loppumaan!

      Kerron oman tilanteeni kun itse olin koululainen minulla ei ollut yhtään ystävää. Totuin siihen ja hyväksyin lopulta etten kelpaa mihinkään ja lopulta luulin että kiusaajat ovat oikeassa ja kun olin pari kymppinen ni olin todella masentunut kun edelleen jopa ammattikoulussa minua kiusattiin.. En nähnyt tunnelliin valoa ja itkin ja mietin että miksi elään... Minun elämääni sattui kuitenkin tulemaan ystävä joka hyväksyi minut lähes täysin ja se minun ystäväni pelasti minun henkeni... Lähetän minun ystävälleni kiitokseni että olit silloin ystäväni sillä ilman sinua minua ei ehkä olisi täälläkin . Miksi kerron tämän tänne nuorten sivulle jotta jokainen nykyinen nuori jota kiusataan kertoisi siitä ja tarvittaessa hankkii itselleen apua jos ei elämä maistu. Minä menetin monta hyvää vuotta siihen että olin masentunut ja vasta nyt näen taas kuinka elämä voittaa. Toivon jokaiselle kiusatuksi tulevalle sen verran voimaa että kertoo rohkeasti että sinua kiusataan. Kenenkään ei pidä joutua jäämään yksin!

      • TheNewEsups

        Nyt oli harvinaisen paska nyyhkytarina. Kuinka helvetin vammanen pitää olla, että itkee kakskymppisenäkin vielä sitä kuinka joku sano rumasti? Ehkä olis vaan ollu parempi jos se sun kaveris ei olis tullu pelastaan sua.


      • Kiusatuksi
        TheNewEsups kirjoitti:

        Nyt oli harvinaisen paska nyyhkytarina. Kuinka helvetin vammanen pitää olla, että itkee kakskymppisenäkin vielä sitä kuinka joku sano rumasti? Ehkä olis vaan ollu parempi jos se sun kaveris ei olis tullu pelastaan sua.

        En ole samaa mieltä koska minullakin on oikeus vihdoinkin olla onnellinen... Se että kaksikympisenä olin masentunut johtui ihan vain siitä koulukiusaamisesta.


      • nuoriAikuinen
        TheNewEsups kirjoitti:

        Nyt oli harvinaisen paska nyyhkytarina. Kuinka helvetin vammanen pitää olla, että itkee kakskymppisenäkin vielä sitä kuinka joku sano rumasti? Ehkä olis vaan ollu parempi jos se sun kaveris ei olis tullu pelastaan sua.

        Kuka sua TheNE kiusaa tai muuten kohtelee huonosti, kun olet noin hyökkäävän epätoivoinen, töykeys on aika hyvä suojakeino, samoin kuin se että jatkaa eteenpäin sitä huonoa kohtelua jota itse saa, ehkä kotona? sillä vaikuttaisi että itse olet koulussa kiusaajien joukossa?
        Mutta aina voi vaihtaa leiriä ja voit uskoa, että se esimerkki onkin todella vaikuttava, kun kiusaaja siirtyykin tukemaan niitä joita kiusataan. Sillä kiusattujen joukossa ovat useimmiten ne vahvimmat sielut jotka kestää ja jaksaa kaiken sen pahan olon. Sieltä löytyy ymmärtävät ystävät sinullekin, ja parasta kaikessa että oma olosi kevenee. Ehkä koko perheesi voi paremmin, kun sinä voit paremmin?
        Mä en ole koskaan ollut kovin paha kiusaaja, mutta ehkä vähän. Se olisi voinut mennä pahempaan, mutta onneksi tapasin ihmisen joka sai mut näkemään toisin.
        Kiusatulle sanoisin, rohkene kysyä kahden kesken, mikä sillä kiusaajalla on huonosti. Kysy voitko auttaa. Ja ilman muuta kerro koulussa kaikille aikuisille jotka siellä vaikuttavat asioihin. Se on sinun HYVÄ TEKOSI kiusaajia kohtaan, lopppujen lopuksi!

        Toivottavasti luet joskus tämän!

        Vielä, ympäripyöreet nettisaapasjutut ei ketään auta, selvittäkää oikeasti auttamisen polut jos niin vaativassa tehtävässä haluutte toimii.


      • TheNewsurpo

        Kannattaako kiusata netissäkään jos et osaa sitäkään tehdä oikein.


      • TheNewEsups
        TheNewsurpo kirjoitti:

        Kannattaako kiusata netissäkään jos et osaa sitäkään tehdä oikein.

        Mää oon ammattilainen alallani.


    • Kiusaajat kiusaa ja kiusatut kituu.

      Niin se menee.

    • Sivustaseurannut

      Pitäisi pyytää Koulukiusaajat ryhmään asiantuntijaksi Kansanedustaja rouva keski-kainuusta. Hän on asiantuntija.

    • Rakas ihminen! Älä mene kouluun jos ei kiusaamista saada loppumaan kohtuullisessa ajassa! sano että tulet sitten kun kiusaaminen loppuu! Tai jotain! Sanonpahan vaan että koko peruskoulu ei oo sen arvonen juttu, et sen takia kannattais kärsiä tollasta. Mahdollisuuksia kyllä tulee jopa ilman peruskoulua, tai senkin voi opiskella kotona. Lisäksi useimmat unohtavat jossain vaiheessa kumminkin suunnilleen kaiken koulussa oppimassa, joten mitä väliä? Osaat selvästikin jo lukea ja kirjoitta ja se on varmaan se koulun pääasia, muun voi oppia muualta tai itse asiassa myös sen kirjoittamisen. Nykyset koulut on pilattu kiusaajilla ja voi olla että ne kannattaa jättää omaan arvottomuuteensa. :(

      Mene johonkin alueesi seurakunnan nuorten toimintaan mukaan, luterilaiseen, helluntailaiseen tai vapaakirkon esim. Sieltä löydät mukavia ihmisiä joista voit saada hyviä ystäviäkin. Kristityt tietää että jokaista ihmistä pitää kunnioittaa, me ollaan kaikki Jumalan kuvia ja sellaisina hyvin arvokkaita, eikä kenelläkään ole oikeutta satuttaa/kiusata/vahingoittaa toista. Opettele rukoilemaan ja seurakunnassa voit rukoilla kaverinkin kanssa, se on vahva keino saada elämäsi asiat kuntoon! Tutustu Jumalaan, hän on särjettyjen ihmisten ystävä! Jumalan eteen saat tulla rehellisesti omana itsenäsi, ja sitä hän juuri sinulta toivookin! Että vuodatat sydämesi tuskat hänelle ja hän saa auttaa sinua ja ilmestyä elämässäsi ja tehdä kiusaamisestasi stopin... tavalla tai toisella. Jumala tietää miten hän voi sinua auttaa! Sinun tehtäväsi on etsiä häntä... tutustua häneen Raamatun kautta ja seurakunta auttaa tässä paljon... Raamattu löytyy netistäkin: www.evl.fi/raamattu Aloita Uudesta Testamentista, ehkä evankeliumeista kannattaa, niissä kerrotaan Jeesuksesta.

      Sit tää opetuslapseuskoulu on tosi hyvä ja todella terapeuttista kuunneltavaa: http://oneway.tv/fi/category/PLdZAghCIk-sETg_AEdb_kwcEak362sp0T
      Varsinki Tapani on hyvä. Siunausta rakas ihminen rukoilen puolestasi!

    • Moi,

      joskus voi olla uhriutuja. Itse koulun vaihdoin jälkeen jouduin uhriksi uudelleen. Kiusaaminen alkoi uudestaan. Kiusaaminen jatkui osittain myös työelämässä myöhemmin.

      Huomasin jäljestäpäin, että olen uhriutuja. Se, että anoin armoa kiusaajilta, lisäsi kiusaamista. "Antakaa mun olla" ei auttanut. On opittava sanomaan ei niin , että se uskotaan. On käskettävä kiusaajia lopettamaan ja uhattava vanhempien ihmisten puuttumisella asioiden kulkuun mikäli kiusaus ei lopu.

      Kiusaajilla on monesti itsellään paha olla, turhautumista, ongelmia kotona tms. ja he purkavat sen pahan olonsa vääränä toimintana.

    • minämyöskiusattu

      Kannattaa puhua jollekkin, mee vaikka puhuun koulukuraattorille tai koulupsykologille?:)

    • Yritäedes

      No ollaanpas täällä opettavaisia ite sain kiusaamisen lopetettua sillä että menin kesken välitunnin sen kiusaajan luokse ja haastoin sen tappelemaan ja yleensä kiusaajat ei halua tapella mutta koska siinä oli muuta porukkaa tottakai se hyväksy mun ''haasteen'' ja ekaks se vaan yritti sanoilla saaha mua hajoamaan mutta päätin vaan että kerta se aloitti sanoilla mä lopetan lyömäälä sitä suoraan naamaan ja siinähän se oli pitelemässä käsillä kiinni ja kun vielä vertakin rupes vuotamaan niin meinas tulla itkusilmään ja jos tuo ei toimi niin murra sen polvilumpiot teräsputkella eiköhän se siitä opi mutta jos meet kertoo jollekkin vanhemmalle kiusaaja tietää vaan että oot heikko ja et uskalla tehä ite sille mitään ja vaikka se kiusaajas hakkaiskin sut se kuiteskin ymmärtäis että sähän tappelet vastaan ja varmaan lopettais mutta älä ala vinkua vanhemille tai opettajille koska ''Snitches get stitches''

    • heiu olen ighminene

    • moi pls

    • wempuli

      Olisikkohan hyökkäys kiusaajaa vastaan nyt paikallaan sellaisessa paikassa jossa aikuiset sen näkee koska kolhuilta ei tule välttymään mutta silloin alkaa nämä koulun jäykät rattaat pyörimään ja kiusaajalle tulee lähtö siitä koulusta.

    • tiedä-oikeutesi

      Ei näissä kiusaustapauksissa valitettavasti ole muuta reittiä kuin:
      Paljon kauniita sanoja ja myötäelmistä, mutta kukaan ei ole tähän mennessä sanonut asian juridisesta puolesta yhtään mitään.

      1. Lähtökohtaisesti tärkeää on tietysti kertoa opettajille ja kertoa omille vanhemmille. Koulun ja kodin yhteistyöllä näiden tapausten pitäisi ratketa.

      2. Jos kiusaus ei kuitenkaan lopu ja koulu pysyy passiivisena, niin kerrot uudelleen vanhemmillesi ja sen jälkeen soitatte yhdessä poliisille ja teette vaikkapa internetissä rikosilmoituksen sinuun kohdistuneesta pahoinpitelystä. Voitte tehdä tämän myös käymällä poliisilaitoksella.

      Pahoinpitelyksi nimittäin suomen rikoslain 21 luvun 5 §:n mukaan lasketaan se kun joku tahallaan vahingoittaa toisen terveyttä esimerkiksi aiheuttamalla hänelle henkisen terveyden huonontumisen, esimerkiksi niin, että kiusauksen johdosta kärsit masennuksesta / ahdistuksesta. Meillä on työpaikkakiusaamistapauksista näistä pitkä oikeuskäytäntö. Samat periaatteet pätevät sinänsä myös koulukiusaamisiin.

      Tärkeintä on, että muistat seuraavan asian: ÄLÄ HYVÄKSY SINUUN KOHDISTUNUTTA PAHOINPITELYÄ. Asiasta voi rikosilmoituksen ja tämän jälkeen asia ei enää lain mukaan jää sillensä. Koska uhri on alaikäinen ja tekijä myös. Viranomaiskoneisto käynnistyy riippumatta koulun passiivisuudesta.

      3. Älä kuitenkaan pelkää, että tämä ensisijassa oikeuteen menisi. Näistä tilanteista on pitkä käytäntö ja poliisi pyrkii nuorten kohdalla sellaiseen ratkaisuun, että kiusaus loppuu nopeasti ja kiusaajat pyytävät anteeksi tekemisiään.

      (Jos asian haluaisi viedä oikeuteen asti, niin sitten olisi hyvä käydä lääkärillä ja hankkia lääkärinlausunto, jossa lääkäri toteaa, että kärsit esimerkiksi masennuksesta tai ahdistuksesta ja mistä ilmenee oireet ja niiden alkamishetki, sekä muu kertomasi tausta. Poliisi neuvoo myös näissä kysymyksissä.)

      Lopuksi toivotan sinulle siunattua joulua ja muistutan, että sinä et ole ansainnut tätä. Älä hyväksy huonoa kohtelua, koska jokaisella on oikeus käydä koulunsa rauhassa ilman kiusaamista.

    • Kiusattuskoles

      Laita mulle viestii ni kerron miten asiat on ja miten pääset eteenpäin.
      Kik: Juhopi

    • Kirjoita-viesti

      Kirjoita vanhemmille, jos et uskalla suoraan sanoa. Lyhyt viesti riittää. Anna se viesti/kirjelappu mieluiten henkilökohtaisesti. Tai sit tekstiviesti, jossa kerrot, että sua kiusataan.

    • Loppuu

      9mm burana kiusaajille.

    • seniorkoululainen

      En lähtisi muuten tästä asiasta huolestumaan, mtta 8mm kuvaa riittäisi. On kokonaiskuvan kannalta sen verran lähdettävää jo. Ja käsittämättömän ympäripyöreää ja ylimielistä mediaa että: "poliisi kertoi aiemmin lauantaina Ilta-Sanomille, että he ovat tutustuneet materiaaliin ja että tilannekuvassa terrorismi-iskun mahdollisuus on otettu huomioon. Uuden vuoden juhlinnan takia liikkeellä on lisäpartioita, mutta kuvien takia ne on sijoiteltu eri hieman tavalla kuin ne muuten olisi kohdennettu."

    • Kiusaaminenhan on aina kiusatuksi tulleen oma vika. Erotut jollain tavalla massasta, esimerkiksi omistat pienemmät vehkeet kuin muut pojat. Tässä esimerkissä voisit vain kasvattaa isommat pallit, jokin kirurginen toimenpide voisi toimia. Jos et siihen viitsi turvautua, voit tehdä jotain yllättävää. Lyö vaikka kiusaajaporukan kovinta jätkää nenään alaaltapäin, jolloin luunsirut menevät kivasti aivoihin. Saat kiusaajien kunnioituksen, ja kiusaaminen loppuu saman tien.

      Useimmiten kiusaaminen kuitenkin johtuu pelkästä autistimaisesta käytöksestä, kehitä itseäsi puhujana, älä kitise, vikise tai muuten ärsytä muita. Jos olet saanut itsesi huonoon asemaan muiden silmissä, toista yllämainittu vaihtoehto.

      Itsehän olin kouluaikanani kovemman luokan kiusaaja, kiusasin tosin vain henkilöitä, jotka kerjäsivät tulla kiusatuiksi. Nykyään saan kuulla entisiltä kiusatuiltani, että kiusaamiseni on auttanut heitä ihmisinä, ja nykyään he menestyvät elämässä erittäin hyvin.

      Ainahan löytyy toki näitäkin tapauksia, kun joku huomattavasti aikaisemmin murrosikään asti päässyt pärinä-Eero on kokonsa takia saanut etuaseman joukossa, ja alkaa kiusata ihan järkeviä jätkiä. Sitten vain pitää yllättää se pimeässä ja pistää pataan parin muun jätkän kanssa. Ihan loogista, aina löytyy keinot.

      • nopeli

        Kerronpa minäkin tässä lyhyen kiusaamistarinan. Aloitin kansakoulun juuri talvisodan alkuvuonna. Sitten ongelmaksi muodostui ylemmillä luokilla se, että olin melkein kaikessa muita oppilaita parempi. Mutta se, että voitin aina hiihtokilpailuissa olipa matka mikä tahansa, kiukutti kauppiaitten ja suurten maatalon poikia eniten vasinkin, kun olin itse ns. mökinpoika. Erään luokkalaiseni isoveli tuli sitten eräissä kilpailuissa hiihtämään taakseni ja työnsi minut ladulla kumoon pari kolme kertaa sen kilpailumatkan aikana, mikä oli muistaakseni 3 kilometriä. Nousin vain äkkiä sinnikkäästi ylös ja jatkoin hiihtämistä. Kiusaajalle tuli sitten valtavana sokkina se,että voitin kilpailun siitä tönimisestä huolimatta. Tämän tapauksen jälkeen ei kiusaamista enää tapahtunut, vaikka en minä oikeastaan mitenkään kärsinytkään siitä kiusaamisesta, joten muutos oli yleiseen olotilaan pieni.
        Siihen aikaan kiusattiin yleensä sellaisia jotka olivat köyhistä oloista tai jos oli vaikka ns. ottolapsi. Ja kyllä ne opettajatkin siihen aikaan kunnioittivat enemmän varakkaita oppilaitten vanhempia, joitten lapsien tekemisiä katsottiin läpi sormien. Sodan aikana maaseudulla varakkaat toivat jopa elintarvikkeita opettajille, sillä ruuasta oli silloin myös pula. Se saattoi myös joidenkin kohdalla vääristää erilaisista olosuhteista tulleitten koululaisten kohtelua.


    • Eipä ole mitenkään ainoa ja ainutlaatuinen asia tuo koulukiusaaminen, kun sitä samaa osaavat tehdä vanhat haaskatkin.
      Nykyisin some:n innoittamana haaskat tuntuvat olevan sitä mieltä, että kaikkien asiat on PÄIVITETTÄVÄ ja jos joku ei sitä tee, niin siitä vasta rumba saadaan aikaan.
      Itse olen nyt jo eläkeikäisenä joutunut tällaisten silmittömän, kaikkea sivistystä vailla olevien haaskojen hampaisiin ja siinä on käytössä kaikki, mitä ala-arvoisimmat ja häpeämättömimmät ja halpamaisimmat keinot, jopa kauan sitten kuolleita hyväksi käyttäen.

      Olen kautta elämäni ollut sitä mieltä, että yksityisasiat ovat jokaisen yksityisiä ja niistä ei tarvitse koko ympäröivälle haaskalaumalle tehdä selkoa, mutta nämäpä ovatkin moisesta vain yltyneet.
      On aivan käsittämätöntä ja sanoinkuvaamatonta, että ihmiset alentuvat tuollaiseen käytökseen vai voiko sitä edes käytökseksi sanoa, paremminkin alkeellisempienkin käytöstapojen puutteeeseen.
      En tiedä, eikä vähääkään kiinnosta tietää, ovatko nämä ämmät ottaneet opinto-ohjelmansa salkkareista, mutta tosissaan ovat aineiston imeneet, jos näin on ja oman elämän puutteet kaikilla sektoreilla ilmeisesti on tarvetta korjata näillä keinoin.

      No tässä vaiheessa kun asioista on jo toinen rikostutkinta meneillään, toivottavasti saavat runsain mitoin sitä mitä ovat tilailleet, eivätkä minun eläämääni näillä valitettavasti pysty raiteiltaan ajamaan, hyvästä yrityksestä huolimatta, mutta näin esimerkin vuoksi, kiusaaminen ei jää pelkästään koulukiusaamisen tasolle, vaan sitä tapahtuu kautta koko elämänskaalan.

    • SDPFANI

      On outoa että Suomessa pakotetaan oppilaita menemään kouluun vaikka ei pystytä turvaamaan oppilaiden turvallisuutta fyysisellä ja henkisellä alueella. Onko ne kiusaajat lestaadioita? Monissa maissa on tällä hetkellä mahdollisuus kotiopetukseen (En tiedä onko Suomessa tätä). Jos johonkin pakotetaan pitää olla valmiina turvaamaan oppilaan turvallisuus.

    • puuttukaa_epäkohtaan

      Kyllä koulukiusaamiseen kannattaisi yhteiskunna puuttua. Se on vakava asia! Itse olen tullut aikoinaan koulukiusatuksi, joka on ollut jättänyt pahat- ja ikuiset jäljet persoonaani. Tiedän monia koulukiusattuja, joita yhteiskunta joutuu elättämään kun heidät on kiusattu murrosikäisenä koulussa niin pahoin että mielenterveys on pettänyt loppuelämäksi.

    • TAJUSIN yhden jutun eilen, kun katsoin uutisia.
      Poliisit lisänneet peltipoliiseja liikenteeseen, tulos HYVÄ.
      Sakotetaan kaahareita.
      Ylinopeudet vähentyneet paljon.
      Miksei samaa systeemiä kiusaamistapauksissa(koulu-ja työpaikkakiusaamiset)?
      Sakkolappu kouraan ja kiusaaminen vähentyy.
      Mitä isompi sakko, sen parempi.

    • Gorro

      Kerro heti vanhemmillesi. Sen lisäksi ala katsoa kung fu -elokuvia. Ala itse treeenaa omassa huoneessasi kotona lyöntejä ja potkuja. Opettelet puolustautumaan.
      Tässä linkkejä:
      http://www.kamppailulajit.net/
      http://www.kamppailulajit.net/lajikuvaukset/karate_genseiryu_lajikuvaus.html
      http://www.kamppailulajit.net/lajikuvaukset/karate_kyokushin_lajikuvaus.html
      http://www.kamppailulajit.net/lajikuvaukset/jujutsu_hokutoryu_lajikuvaus.html
      http://www.viipurinnyrkkeilijat.fi/fi/NYRKKEILYKOULU/

      Ei sinun ihan nyt heti tarvitse mennä treenaa, mutta ala henkisesti jo valmistautumaan.
      Opettele puolustautumaan. Sen lisäksi, uskalla rukoilla Jumalalta apua, esim. näin rukoillen:
      Taivaan Isä, auta minua, minua kiusataan. Paljasta tämä vääryys niin, että tämä loppuu.
      Jeesuksen Kristuksen, Poikasi nimessä, amen.

      ROhkeasti kerro vanhemmillesi, mutta myös siis kaada huolet Jumalalle, ja lisäksi ala
      katsomaan aluksi kung fu -elokuvia esimerkiksi. Älä pelkää. Sinä et ole yksin.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe