Taas kova isku Toyota-hörhölle

oi.voi

53

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiakasainaväärässäVWaud

      Koskas VW takaisinkutsuu mistään syystä.Tainnu rahalla hallita eurooppaa?
      Usa opetti...

      • Käsitteet_selväksi

        Jospa VW:llä ei ole ollut vaaraa aiheuttavia vikoja, joihin viranomaiset puuttuvat. Niistä ne takaisin kutsut tulevat.


      • saksahallitseeVW
        Käsitteet_selväksi kirjoitti:

        Jospa VW:llä ei ole ollut vaaraa aiheuttavia vikoja, joihin viranomaiset puuttuvat. Niistä ne takaisin kutsut tulevat.

        Niin.
        tehdasvika öljynsyönti ja TSI jakoketju viat vie vaan omistajilta tuhansia e.
        Ei vissiin löydy lakimiestä saamaan kuriin?


      • Mynntikiellossa

        Ei kutsu takaisin. Sille annetaan peräti myyntikieltoja.


      • asiakasainaväärässäVWaud

        Minä olen väärässä, koska väitän Toyotaa autoksi.


    • mehutarjoilua

      Yhtään ei uskoisi taas, että voi Tojotalle tulla takaisinkutsu. Kun on kuulemma niinkin hyvä automerkki.

      Onko joku miljoonasviidessadas kutsu jo.

      • asiakasainaväärässäVW

        Tollo ei tajua että juuri tuo laadun merkki.
        Pysyy omistajat tyytyväisinä ja ostaa taas tojotan..


      • TuotekehityksenPaikka

        Metsästyksessähän on käytössä sellaisia kutsupillejä, jotka kuulostavat riistaeläimen kutsuääneltä. Olisi veikeätä, jos saataisiin sellainen pilli Toyotaakin varten, eli feikki takaisinkutsupilli. Saisi halpiskaupasta ostaa sellaisen eurolla ja voisi sillä sitten hätyytellä alituisiin takaisinkutsuihin tottuneita toyotakuskeja. Saisi esim. ne kumiteräsaappaiset "autoasiantuntijat" maaseudulta aivan paniikkiin.


      • säälittävääSokeutta
        asiakasainaväärässäVW kirjoitti:

        Tollo ei tajua että juuri tuo laadun merkki.
        Pysyy omistajat tyytyväisinä ja ostaa taas tojotan..

        Laadunmerkkikö, hei oikeasi. Tehdään paskaa ja suunnitellaan huonosti ja viranomaiset pakottavat korjaamaan, koska kyse on jälleen kerran turvallisuudesta.


    • kyllä.homma.hoituu

      Käynti poppamiehellä auttaa.

      • asiakasainaväärässäVW

        VW hoitoa?


      • ossssssHoitoon
        asiakasainaväärässäVW kirjoitti:

        VW hoitoa?

        Teron ainoa mihin pystyy, koittaa siirtää puhe johonkin muuhun kuin omaan ongelmapesään. Itsensä kieltäminen on suurien ongelmien siirtämistä joka aiheuttaa suuria pettymyksiä ja epätoivoisia tekoja jossain vaiheessa.


    • Turha-varuste

      Eikö ne turvatyynyt vain voisi jättää tojoihin asentamalla? Sama asia käytännössä.

      • tai.korjaamatta

        Vanhuuteen se Tojokuski kuolee todennäköisemmin kuin vialliseen turvatyynyyn :D


      • Stressaavaa
        tai.korjaamatta kirjoitti:

        Vanhuuteen se Tojokuski kuolee todennäköisemmin kuin vialliseen turvatyynyyn :D

        Volkkarikuskilta pettää terveys korjaamolaskujen kanssa jo nuorena.


    • Avenisti
      • Paalivaari

        Tuossa tutkimuksessahan ei tutkittu ensimmäistäkään autoa. Ainoastaan kuluttajien mielikuvia. Sellaisissa tojot pärjääväthyvin, mutta mites sitten kun katsotaan ikeasti mitä autot kestävät.

        Kun katsastetaan 700.000 suomalaista autoa niin se kertoo selvästiu sen että Toyotalla on huonommat mahdollisuudet ajaa 200.000km kuin kaikilla autoilla keskimäärin. Niitä poistetaan kokonaan liikenteestä enemmän kuin autoja keskimäärin. Viaton ehkä, mutta ei kestä ajoa.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg


        Aika kallis paukku tojolle tämäkin takaisinkutsu. Jos laskee että turvatyynyn vaihtaminen maksaa tonnin niin laskussa lukee 5,8 miljardia. Näitä kun on tojolla ne normaalit pari-kolme vuodessa niin ei ihme että rahaa ei riitä tuotekehitykseen vaan moottorit ostetaan muualta.


      • Kustannuksista
        Paalivaari kirjoitti:

        Tuossa tutkimuksessahan ei tutkittu ensimmäistäkään autoa. Ainoastaan kuluttajien mielikuvia. Sellaisissa tojot pärjääväthyvin, mutta mites sitten kun katsotaan ikeasti mitä autot kestävät.

        Kun katsastetaan 700.000 suomalaista autoa niin se kertoo selvästiu sen että Toyotalla on huonommat mahdollisuudet ajaa 200.000km kuin kaikilla autoilla keskimäärin. Niitä poistetaan kokonaan liikenteestä enemmän kuin autoja keskimäärin. Viaton ehkä, mutta ei kestä ajoa.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg


        Aika kallis paukku tojolle tämäkin takaisinkutsu. Jos laskee että turvatyynyn vaihtaminen maksaa tonnin niin laskussa lukee 5,8 miljardia. Näitä kun on tojolla ne normaalit pari-kolme vuodessa niin ei ihme että rahaa ei riitä tuotekehitykseen vaan moottorit ostetaan muualta.

        "Jos laskee että turvatyynyn vaihtaminen maksaa tonnin"
        No uuden turvatyynyn toimittaa osatoimittaja joka vastaa sen kustannuksista, Toyotalle kuuluu sen vaihtaminen, joka lyhyt rutiinityö.
        Ja Takataan liittyviä takaisinkutsuja tulee edelleen, nyt niitä on ensin vaihdettu riskialtteimmasta päästä, tarkoittaa myös muiden merkkien osalta esim. BMW.


      • Paljonkorjatut
        Paalivaari kirjoitti:

        Tuossa tutkimuksessahan ei tutkittu ensimmäistäkään autoa. Ainoastaan kuluttajien mielikuvia. Sellaisissa tojot pärjääväthyvin, mutta mites sitten kun katsotaan ikeasti mitä autot kestävät.

        Kun katsastetaan 700.000 suomalaista autoa niin se kertoo selvästiu sen että Toyotalla on huonommat mahdollisuudet ajaa 200.000km kuin kaikilla autoilla keskimäärin. Niitä poistetaan kokonaan liikenteestä enemmän kuin autoja keskimäärin. Viaton ehkä, mutta ei kestä ajoa.

        http://static.iltalehti.fi/autot/karttaa_19052016_503_au.jpg


        Aika kallis paukku tojolle tämäkin takaisinkutsu. Jos laskee että turvatyynyn vaihtaminen maksaa tonnin niin laskussa lukee 5,8 miljardia. Näitä kun on tojolla ne normaalit pari-kolme vuodessa niin ei ihme että rahaa ei riitä tuotekehitykseen vaan moottorit ostetaan muualta.

        "Kun katsastetaan"
        Kalliimpia autoja korjataan kalliimmalla pidempään, joten se ei paljon kerro mitä jollakin on ajettu vanhana huoletta. Pitäisi tietää koko auton elinkaaren kustannukset.
        Korjauskelvottomia VAG-tuotteita jää korjaamoiden pihoille seisomaan hyvin usein.


      • halpispaskaataas

        sokeaa faktojen kieltämistä, noin toimii mm. alkoholistit jne...


      • Optikkoauttaa
        halpispaskaataas kirjoitti:

        sokeaa faktojen kieltämistä, noin toimii mm. alkoholistit jne...

        Silmillä näkee ne pihassa olevat romut.


    • vikasaasteruostewagen

      Toyotan takaisinkutsut ovat pientä vikasaasteruosteilmantakuutawagenin myyyntikieltoihin verrattuna.

      http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/aihe/t6898/

      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/myyntikielto-vwn-huijausdieseleille/RTCcdqqp

      http://www.hs.fi/autot/a1305988369109

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001025686.html

      http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/volkswagenit-audit-ja-bentleyt-myyntikieltoon-vw-uhkaa-haastaa-etela-korean-oikeuteen/6012422

      http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkswagenin-myynti-keskeytettiin-yli-3-kuukauden-kielto-6570547

      http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001893774.html

      http://yle.fi/uutiset/3-8334287

      http://www.kaleva.fi/uutiset/talous/volkswagen-kieltaa-paastohuijausautojen-myynnin-eussa/710094/

      Takatan valmistamia turvatyynyjä on asennettu ympärimaailman vikasaasteruosteeitakuutawagen-konsernin autoihin, joten takainkutsuja satelee sielläkin. Toyota hoitaa heti ensimmäisenä asian.

      • seataudiskodaVWsama

        VW omistaja asiakas maksaa
        Tojota hoitaa takaisinkutsulla.
        Kumman valitset?


      • hämärä_tojoterppa
        seataudiskodaVWsama kirjoitti:

        VW omistaja asiakas maksaa
        Tojota hoitaa takaisinkutsulla.
        Kumman valitset?

        Miten se muka Tojon laatua parantaa, vaikka vedettäisiin Volkkari torilla solmuun. Ihme mutinaa.


      • Toyota-palstan
        hämärä_tojoterppa kirjoitti:

        Miten se muka Tojon laatua parantaa, vaikka vedettäisiin Volkkari torilla solmuun. Ihme mutinaa.

        oma trollipoju on surkeista surkein reppana joka vetää ensimmäisenä Toyotan mukaan keskusteluihin jotka eivät liity mitenkään Toyotaan.


      • uijhnbgtfrvdcesfghbewr
        Toyota-palstan kirjoitti:

        oma trollipoju on surkeista surkein reppana joka vetää ensimmäisenä Toyotan mukaan keskusteluihin jotka eivät liity mitenkään Toyotaan.

        tojoteero nyt aivan sekaisin, heiluu soutaa edestakas kuin ave motarilla


    • Peräkylän_Arska

      Toyotan takaisinkutsut ovat vastuullisen valmistajan huolenpitoa asiakkaistaan. Asiakkaalle ei tule kustannuksia ja se pienenpieni mahdollisuus, että esimerkiksi turvatyynyssä voisi joissakin tilanteissa olla ongelmaa, tulee korjatuksi. Juuri tällä esimerkillisellä toiminnalla Toyota on lunastanut asemansa luotettavana valmistajana, joka todella välittää asiakkaistaan, päinvastaisia esimerkkejä on taas automaailma pullollaan. Huolenpito näkyy erittäin suurena merkkiuskollisuutena eli loppujen lopuksi tämä jonkinmoisia kustannuksia valmistajalle tuova toimenpide hyödyttää myös valmistajaa itseään. Ja jos nyt halutaan katsoa, miten perustoyotisti tähän suhtautuu, niin harvapa meistä on kuullut henkilöstä, joka olisi ollut vähääkään tyytymätön Toyotan huolto- ja korjaamopalveluun saati sitten itse tuotteeseen. Takaisinkutsut eivät heilauta luottamusta piiruaakaan miinukselle.

      • säälittävääYritystä

        Suurin osa Toyotan takaisinkutsuista on viranomaisten määräyksiä ja kaikissa turvallisuuteen vaikuttavat viat on pakko korjata. Toyota on usein yrittänyt viimeiseen asti kiertää ja vetkuttaa noita kutsuja, mutta pakko mikä pakko.
        Huolenpidon kanssa noissa ei tosiaankaan ole mitään tekemistä.


      • oliKovapullikointi
        säälittävääYritystä kirjoitti:

        Suurin osa Toyotan takaisinkutsuista on viranomaisten määräyksiä ja kaikissa turvallisuuteen vaikuttavat viat on pakko korjata. Toyota on usein yrittänyt viimeiseen asti kiertää ja vetkuttaa noita kutsuja, mutta pakko mikä pakko.
        Huolenpidon kanssa noissa ei tosiaankaan ole mitään tekemistä.

        Amerikoissa liittovaltio aikanaan laittoi Toyotan ruotuun näissä asioissa. Oli pakko alkaa vastaamaan synneistä


      • löytyikin_ne_viat
        oliKovapullikointi kirjoitti:

        Amerikoissa liittovaltio aikanaan laittoi Toyotan ruotuun näissä asioissa. Oli pakko alkaa vastaamaan synneistä

        Taisi olla niin, että alettiin jo väläytellä Tojon sulkemista pois jenkkimarkkinoilta.

        Äkkiä alkoi postilaatikot läpistä vihaisesti, takaisinkutsuista.


      • Kutsuuko_VW
        säälittävääYritystä kirjoitti:

        Suurin osa Toyotan takaisinkutsuista on viranomaisten määräyksiä ja kaikissa turvallisuuteen vaikuttavat viat on pakko korjata. Toyota on usein yrittänyt viimeiseen asti kiertää ja vetkuttaa noita kutsuja, mutta pakko mikä pakko.
        Huolenpidon kanssa noissa ei tosiaankaan ole mitään tekemistä.

        muuten kuin pakolla omia maakaasuautojaan tankkien vaihtoon niiden alkaessa räjähdellä. Asentaa viimein tilalle sellaiset tankit jossa on muka parempi maalaus. Niinpä niin, niinpä tietenkin. Niitä räjähtäneitä Touraneita, Passatteja tai Caddyjä ei tietenkään enää kutsuta kun ei ole enää mitä kutsua. Helvetin hyvä tuuri ollut kuskeilla kun ovat olleet tankkauksen aikana mm. moottoriöljyä lisäämässä konepellin suojassa. Ehkä pelkästään tuurin takia ei kukaan ole tiettävästi vielä kuollut, paitsi yksi sokean ihmisen opaskoira. Netistä löytyy jopa videoita noista räjähdyksistä. Airbagien vaihtoja joutuu muuten Vw:kin tekemään muutamia miljoonia mutta tuskin pystyy tässä tilanteessa hoitamaan niitäkään. Tällaista jälkeä syntyy kun konsernissa menee kaikki hommat niin perseelleen kuin vain voi.


      • jänskäPeriaate
        Kutsuuko_VW kirjoitti:

        muuten kuin pakolla omia maakaasuautojaan tankkien vaihtoon niiden alkaessa räjähdellä. Asentaa viimein tilalle sellaiset tankit jossa on muka parempi maalaus. Niinpä niin, niinpä tietenkin. Niitä räjähtäneitä Touraneita, Passatteja tai Caddyjä ei tietenkään enää kutsuta kun ei ole enää mitä kutsua. Helvetin hyvä tuuri ollut kuskeilla kun ovat olleet tankkauksen aikana mm. moottoriöljyä lisäämässä konepellin suojassa. Ehkä pelkästään tuurin takia ei kukaan ole tiettävästi vielä kuollut, paitsi yksi sokean ihmisen opaskoira. Netistä löytyy jopa videoita noista räjähdyksistä. Airbagien vaihtoja joutuu muuten Vw:kin tekemään muutamia miljoonia mutta tuskin pystyy tässä tilanteessa hoitamaan niitäkään. Tällaista jälkeä syntyy kun konsernissa menee kaikki hommat niin perseelleen kuin vain voi.

        Toyotan ostoa harkitseville tietysti mitä mielenkiintoisinta tietoa, että tojotapiireissä pidetään ihan ookoojuttuna sitä, että jos Volsussa on jotain vikaa niin sitten saa Toyotassakin olla. Eikä saa silloin valittaa.


      • Viat_löytyvät
        jänskäPeriaate kirjoitti:

        Toyotan ostoa harkitseville tietysti mitä mielenkiintoisinta tietoa, että tojotapiireissä pidetään ihan ookoojuttuna sitä, että jos Volsussa on jotain vikaa niin sitten saa Toyotassakin olla. Eikä saa silloin valittaa.

        yleensä Vw-konsernin autoista mutta ei niitä ilmaiseksi korjata vaan artisti maksaa aina. Toyotassa ei useimmiten ole eikä saakaan olla mitään vikaa ja jos jotain havaitaan, Toyota hoitaa asian kuntoon takaisinkutsuilla kaikista niistä autoista joissa kyseinen ongelma on edes teoriassa mahdollinen. Se on asiakaspalvelun laatua ja oikeaa huolenpitoa asiakkaasta vaikka Toyotaa solvaava trollipoju muuta väittääkin, n. 300.000 viestinsä voimalla 10 vuoden ajalta. Onko poju terve? No eipä ole, skitsofrenia vaivaa.


    • jaettuKurjuusYhdistää

      Eikös tuo Takata ole japanilainen firma, eli laatuun voi luottaa kuten Toyotankin laatuun. No vähän ruostuu ja poksahtelee sieltä täältä, mutta laadukas on, niin vaari sanoi ja naapurillakin on Corolla.

    • täysi.susi.tojo

      Onhan tuo täysin susilaatua. Lisäksi kilometrienkesto alle keskiverron.

    • EiNiinHuoleton

      Onhan se vastuullista joo että kutsutaan takaisin mutta joskus vähän harmittaa että. Ave on toinen Toyotani, edellinen oli Carina ja tässä välissä oli vikaherkäksi mainittu mukavuuspainotteinen auto joka ei sitten niin vikaherkkä ollutkaan.

      Ave taas eiollut ihan sitä mitä odotin, ja kuten sanottu, korjaamo on tullut tutuksi. Huoltovälit lyhyet, takaisinkutsu, pari vikaa joista toisen hinta olisi ollut nelinumeroinen ilman takuuta. Ensimmäinen vuosi ei näytä hyvältä.

    • TässäpäTietoa

      Uusin takaisinkutsu: Toyotia Suomessa yli 25000 autoa pajalle!

      Nämä mallit:

      Auris-, Corolla-, Hilux- ja Yaris-malleja, jotka on valmistettu aikavälillä toukokuu 2000 – marraskuu 2001 sekä huhtikuu 2006 – joulukuu 2014.

      Maailmanlaajuisesti autoja korjataan noin 5,8 miljoonaa kappaletta.

      http://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyotan-turvatyynyjen-vaihto-suomessa-yli-25000-autoa--nama-mallit-pajalle/GApJM95q?ref=ampparit:8377&ext=ampparit

    • pajakäyntiäPukkaa

      Ai tuli Tojotalle taas takaisinkutsu. Mikäs uutinen se on?

    • Palveluammatti-Hoi

      Ehkä kuuluu hieman eri palstalle, mutta sanon silti, kun käytin autoani aiemmin luotettavaksi kuululuvalla autokorjaamolla- Petyin, oli tehty mitä piti, melkein ainakin ja muistilapun kera, mutta tämäkin hutiloiden ja alkoi seuraava vaiva vaivaamaan, vaikka aiemmissa tarkastuksissa suorastaan kehuttu kun ei moitittavaa.

      Korjaamolle yhteyttä, jossa pomo asiallinen ja jopa mukava, mutta kun ei kuulemma ole helppoa saada kunnollista työvoimaa. Asiantuntemus laahasi pahasti jäljessä ja tuli tunne, että en jättäisi autoani enää tänne jos en ole itse valvomassa. Korjaamo ei merkkikohtainen vaan yleiskorjaamo parinkymmenen vuoden kokemuksella.

      Asiakkaana tiedän nyt ja harmittaa kun tämän pomo ei laita ruotuun tällaista "asentajaa" sama mulle, mutta tuon firman maine kärsii kun katsovat tuollaista menoa.
      Annoin vielä mahdollisuuden, tyrivät senkin. Toivottavasti aavistaa miksi asiakaskatoa, vaikka en käytä autoani kuin vuosittaisessa huollossa jääköön tuo putiikki.

      Tämä kaikki juttu myös siksi, koska korjaamolla on väliä. Jos huolto hyvin tehty on asiakas tyytyväinen ja sama toisinpäin. Jotta saisimme mahdollisimman hyvän tuloksen on paneuduttava työhön ja työntekijän on tykättävä työstään eikä tehdä sitä vain rahasta. Eivät kaikki tykkää työstään, mutta monille auton rassaus on jopa harrastus, itselläni ei ole sellaiseen aikaa, siksi käytän palveluja.

      Toyotista tykkäävä asentaja töihin Toyota huoltoon jne. Ainakin merkkikohtainen intohimoinen asentaja saa asiakkaan tuntemaan itsensä tärkeäksi ja maksaa mielummin myös palvelusta, eikä höynäytetyksi tulemisesta. En ilmeisesti kantanut korjaamolle tarpeeksi rahaa Toyotalla kun ajelen:)

      Olisihan se ihanne jos eläinlääkäri pitää eläimistä, eikä tarjoa heti lopetuspiikkiä, jos kynsiä pitäisi vain lyhentää.

    • ongelmat.jatkuvat

      Takaisinkutsusta takaisinkutsuun.

    • Uusiksvaan

      Kyllähän kaikki tojodat vois kerralla takaisinkutsua ja laittaa kokonaan uusiksi eurooppalaisten konsulttien avulla. Sulatettais kaikki ja uutta ja parempaa tulemaan.

      • lapsille_iloksi

        ohkaset pellit vois myydä lelutehtaille Hong Kongiin


    • Vetäytyisi.vw.jo
      • kutsuja_kesken

        Maalaispapathan tojotineen suhtautuvat vääristeltyihin takaisinkutsuihin juurikin niin, että eivät autojaan niihin vie.

        Sehän Trafin sivuilta näkyykin. Ettei ole kutsuista huolimatta paljon poikkeiltu.


    • TojoKyykkää
      • HuikeaSukellus

        Liikevaihdon pudotuksen suhde tuloksen pudotukseen viittaa siihen, että autojen myynti on tosin pudonnut merkillisen paljon, mutta varsinkin siihen, että autojen valmistamisen kannattavuus olisi Toyotalla romahtamassa. Tiivistäen: saadakseen autojaan myytyä, joutuu Toyota myytään halvemmalla ja halvemmalla. Sekään ei ole estänyt menekin putoamista.

        Putoaa menekki ja kannattavuus. Kannattavuus hurjasti.


      • TojoteroVarmana
        HuikeaSukellus kirjoitti:

        Liikevaihdon pudotuksen suhde tuloksen pudotukseen viittaa siihen, että autojen myynti on tosin pudonnut merkillisen paljon, mutta varsinkin siihen, että autojen valmistamisen kannattavuus olisi Toyotalla romahtamassa. Tiivistäen: saadakseen autojaan myytyä, joutuu Toyota myytään halvemmalla ja halvemmalla. Sekään ei ole estänyt menekin putoamista.

        Putoaa menekki ja kannattavuus. Kannattavuus hurjasti.

        Jotenkin tämäkin on varmaan Volkkaria fanittavien TM:n toimittajien syytä.


      • koijausta
        TojoteroVarmana kirjoitti:

        Jotenkin tämäkin on varmaan Volkkaria fanittavien TM:n toimittajien syytä.

        joku salaliitto. selvästi


    • maksaap

      Takatakatakatakaapäinmaksaa..... ...tai bisnekset loppuu.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe