Kastetotuus avautui mulle täysin!

WonderingTku

Eräällä sivustolla oli perusteltu raamatullinen kaste täysin aukottomasti. Kumoaa Raamatusta suoraan vuosisataa vanhat vinoutumat.

Ei kyllä löydä Raamatun pohjalta tätä kirjoitusta tyrmäävää vastinetta. Uskon, että tämä tukkii monen suut. Harva uskaltaa lukea loppuun asti, koska pinttynyt isien perinnäissäntö on usein rakkaampi kuin Jumalan Sana. Vaatii nöyryyttä ottaa totuus vastaan jos on ollut lapsesta astin sokea.

http://puhdastakultaa.blogspot.fi/2015/05/kasteesta.html?m=1

Kommentoikaapa.

30

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miriam.lut

      Ihminen uudestisyntyy uskossa – ei kasteessa. Kaste ei ole välttämätön pelastukselle. Jos uskovaista ei ole vauvakastettu, hänen on mentävä kasteelle, mutta jos hän kuolee ennen kastetta vaikka tapaturmaisesti, hän silti pelastuu, koska on uudestisyntynyt ylhäältä, Jumalan lapseksi. Ristin ryövärille ei ollut mahdollista mennä kasteelle, silti hän pelastui!

      Se, että kasteella ei ole uudestisynnyttävää voimaa, on tullut ilmi omassa perhepiirissäni: minulla on ollut sukulaisia, jotka on vauvoina kastettu, mutta jotka kuolivat jumalattomina.

      • uhyhygttfrt

        Valitan,
        uskontunnustuksen antanut uudesti syntyy kun luopuu Jumalasta ja ihmisyydestä ja järjettömäksi aivopestynä ei ymmärrä alkaneensa palvelemaan saatanaa jumalanaan.
        Siis aivopesu saatana on vaarallinen Jumalalle ja ihmisille!

        -järjettömyydenne:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Meillä ei ole järkeä'
        -Ymmärtämättömyydenne:
        'Meillä ei ole ymmärrystä'
        -Ihmisyydestänne luopuminen:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
        'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
        'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
        'Olemme syntisiä'
        -Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
        'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
        -ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
        'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
        -Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'


      • paju4

        Joka ei synny vedestä ja hengestä,
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Joh 3:5
        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla. Ef 5:26

        hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. Tit.3:5

        Ei valu hukkaan Raamatun sana vaikka kuinka koetatte sitä tyhjentää.


      • turha.yrittää
        paju4 kirjoitti:

        Joka ei synny vedestä ja hengestä,
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Joh 3:5
        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla. Ef 5:26

        hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. Tit.3:5

        Ei valu hukkaan Raamatun sana vaikka kuinka koetatte sitä tyhjentää.

        Joh. 3:5 vedestä syntyminen viittaa lapsiveteen.

        Tit. 3:5 viittaa verellä puhdistamiseen.

        Järjestys on UT:n mukaan kasteen kohdalla päinvastainen: ensin uudestisyntymä, sen jälkeen kasteelle meneminen.

        Miriam.lut kirjoitti oikein: jos kaste uudestisynnyttäisi, jokainen kastettu tunnustaisi uskoa Herraan Jeesukseen. Onko näin?

        :-)


      • Kokoon
        paju4 kirjoitti:

        Joka ei synny vedestä ja hengestä,
        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Joh 3:5
        pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla. Ef 5:26

        hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. Tit.3:5

        Ei valu hukkaan Raamatun sana vaikka kuinka koetatte sitä tyhjentää.

        Raamattu on Katolisen kirkon kirjoittama ja kokoon panema.


      • Miriam.lut
        Kokoon kirjoitti:

        Raamattu on Katolisen kirkon kirjoittama ja kokoon panema.

        Raamattu on uskovien kokoonpanema, Pyhän Hengen johdatuksessa! Katolinen kirkko ei olisi voinut johdatukselle mitään, vaikka olisi yrittänyt sitä estää.

        Joh. 3: 5:ssä ei puhuta kasteesta mitään.


    • fbyjuk9o09o

      rikollisuuden kaste valheesta...
      väärennetty raamattu on vaarallinen, vuorisaarnan kaste sana mm on väärennys...

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
      ###

      Siis JEESUS teoillaan, pesemällä opetuslapsiensa jalat; todisti raamatun väärennökseksi!
      Se selvyys ei sovi kirkolle ja wikipedialle!

      Lisää faktaa...
      Ei uskossa ollut kastamatoman ryövärin Jeesus otti Paratiisiin todistaen, että raamattunne ja oppinne on väärennettyä eksytys sopaskaa.
      TODISTAAKO KRISTITYT JEESUKSEN RIKKONEEN OMAA OPPIA kun ei kastanut? Kieroa saatanallisuutta tulee esiin...
      Ja tässä kirkkoviinien vaikutuksissa kirjoittaneiden raamatun väärentäjien naurettava juttu.:
      Joh. 3:22 "Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi."
      Joh. 4:2 "Vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa."
      SIIS SAMASSA TILAISUUDESSA JEESUS KASTOI JA EI ITSE KASTANUT!
      NAURETTAVAA RAAMATUN VÄÄRENTÄMISTÄ JOKA TODISTAA, ETTÄ KASTEESTA PAKOLLA VÄÄRÄÄ TODISTUSTA ANTAMALLA PITÄÄÄ SAADA RIKOLLISUUDELLE JEESUSTA PALVELEVIEN TUNNUS RIKOKSIEN TEKEMISIIN! Lapsikasteessa on perisynti rikoksesta kysymys.

      JA TÄRKEÄÄ ON MUISTAA, ETTÄ;
      Jeesus EI OLE käskenyt kastaa ketään, ihmisiä, pikku lapsiakin tappaneen, tapattaneen, lapsiakin raiskanneen rikollisuuden jäsenyyteen, uskovaiseksi tai edes pedofiilien uhri alttareille uhrattavaksi!

      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohtelevilla Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.
      KRISTITYT EIVÄT ILMEISESTI HYVÄKSY JEESUKSEN ANTAMAA TIETOA.

      • fgfhgfghgfhj

        Jeesus otti itsekin kasteen, kai esimerkkinä meille, vaikka hän ei tarvinnut sitä syntien pois pesemiseen.

        Raamatun käännöksissä on tahallisia ja tahattomia virheitä. On tärkeää karttaa varsinkin 1992 väännöstä. Biblia oli monen mielestä tähän astisista suomennoksista tarkin, mutta siinäkin sanotaan olleen virheitä.


      • kijuhyuhy
        fgfhgfghgfhj kirjoitti:

        Jeesus otti itsekin kasteen, kai esimerkkinä meille, vaikka hän ei tarvinnut sitä syntien pois pesemiseen.

        Raamatun käännöksissä on tahallisia ja tahattomia virheitä. On tärkeää karttaa varsinkin 1992 väännöstä. Biblia oli monen mielestä tähän astisista suomennoksista tarkin, mutta siinäkin sanotaan olleen virheitä.

        Tottakai Jeesus peseytyi!!!
        Te tosi uskovaisetko elätte paskasina koko elämänne?

        Tosin,
        monet tietää, että uskontunnustuksen kaltainen järjetön ei ymmärrä....

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."


    • klfmrmrmem
    • uhygyvtyvtt

      ###Ihminen uudestisyntyy uskossa – ei kasteessa. ###
      senkö vuoksi kun Jeesus on kieltänyt uskomasta!
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

      ###Kaste ei ole välttämätön pelastukselle. Jos uskovaista ei ole vauvakastettu, hänen on mentävä kasteelle, mutta jos hän kuolee ennen kastetta vaikka tapaturmaisesti, hän silti pelastuu, koska on uudestisyntynyt ylhäältä, Jumalan lapseksi.###
      Kuka se on jolla on oikeus taivaspaikkoja jakaa? Jumala ja Jeesus ei ole kastetta ja uskoa asettanut vaan sen ovat rikollisen kristinuskon saatanaa palvelevatb herra jumala tehneet!
      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      ###Ristin ryövärille ei ollut mahdollista mennä kasteelle, silti hän pelastui!###
      Näyttöä?
      Olen varma, että ryövärillä ole mahdollisuus peseytyä!
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
      SIIS USKO JA KASTE EI PELASTA!!

      ###Se, että kasteella ei ole uudestisynnyttävää voimaa, on tullut ilmi omassa perhepiirissäni: minulla on ollut sukulaisia, jotka on vauvoina kastettu, mutta jotka kuolivat jumalattomina.###
      TOISTEN IHMISEN TIETOA EI OLE KUKA ON JUMALATTOMANA KUOLLUT JA KUKA EI!
      uskossa olevat uskoo kun Jeesus on kieltänyt uskomisen.
      ja
      uskomalla saatanaa jumalaksi pelastaa helevettiin.

    • PasiToivonen

      Tuksu, Hakkarainen, Kankaanniemi. Ainoa oike kaste.

    • Sinettisormus777

      Aloitukselle! Olen iloinen, että olet löytänyt tuon totuuden, jota monikaan ei halua ottaa sellaisenaan vastaan, mutta pitäydy siinä. Ole Siunattu Jeesuksen Kristuksen nimeen. Olen täällä vain ohikulku matkalla.
      (minut löydät Pelastussanomien keskusteluista)

      • sinettisormus777

      • sinettisormus777

        ... ps. tiedä, että tulet kokemaan vastustusta.


      • sinettisormus777

      • Toivotus

    • PasiToivonen

      Hakkaraiselta saat vastustusta jos puutut hänen yksityiselämäänsä (viina, alaikäiset naiset).

    • PasiToivonen

      En tietenkään halua pilkata Tuksua Hakkaraista tai Kankaanniemeä. He on avautunut täysin Galatalaiskirjeen sanat: "Vapauteen Kristus meidät vapautti." Minut kastettiin Mäntän helluntaiseurakunnassa vuonna 1998.

    • Ipa.Salami

      No niin. Menkää omalle palstallenne. Hus, hus.

    • PiispaHenrik

      Sama vapaakirkollinen aloitus spämmätty monelle palstalle. Turha vaivautua kommentoimaan. Menisit käännyttämään uskosta osattomia. Moderointi, herätys.

    • PasiToivonen

      >>Joh. 3:5 vedestä syntyminen viittaa lapsiveteen.>>

      Koeputkilapsi (tai koeputkiaikuinen) ei sitten pääse Taivasten valtakuntaan.

      Koeputkiaikuinen ja Simon enkelit [UUNO TURHAPURO]

      https://www.youtube.com/watch?v=E3MtPr0iqjE

      • he.kuin.muutkin

        :D En tiedä vaivautuisinko valistamaan sinua...

        Noh, kerrotaan nyt, että "koeputkilapsetkin" kehittyvät lapsivedessä kohdussa ja sama loiskaus edeltää heidänkin syntymäänsä. Koeputkilapsi ei suinkaan siis kasva ja kehity ja synny koeputkutkesta, vaan alkiovaiheen jälkeen se siirretään kohtuun kasvamaan, ja lapsivesi muodostuu sen ympärille.


    • PasiToivonen

      Tit. 3:5 viittaa verellä puhdistamiseen.

      Jokainen on siis käytännössä pelastettu koska kehittyy lapsivedessä. Tarvitaan vaan että ostaa kaupan pakastehykkystä muutaman litran verta, kaataa päällensä ja hinkkaa itseään tiskiharjalla.

    • PasiToivonen

      >>Joh. 3: 5:ssä ei puhuta kasteesta mitään.>>

      Raamatussa muistaakseni on kohtia joissa puhutaan kasteesta.

      • mariatar

        Kyllä Raamatussa kasteesta puhutaan, vaan ei Joh. 3:5:ssä.


      • bgvfcdxszsab
        mariatar kirjoitti:

        Kyllä Raamatussa kasteesta puhutaan, vaan ei Joh. 3:5:ssä.

        Niin tehkee; väärennetyssä raamatussa!
        Jeesus ei ole käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, lapsiakin tappneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi tai edes rikollisten uhreiksi!

        Tämä Jeesuksen oppi jonka kristityt väärensi ei kelpaa herra jumalan rikollisille opiksi.... vaikka lapsikaste sanaa ei ole raamatussa ja vaikk Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville samassa tilaisuudessa antoi myllynkivien käyttöohjeet opiksi!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
        SIIS USKO JA KASTE EI PELASTA!!


    • lkjhgfds

      No selvisikö aloittajalle lapsikaste rikos totuus???
      Väärennetty raamattu ja pirullisesti tulkitsiminen on uskovaisten herrojen järjettömyyttä....

    • jjxedokmnmk
    • vk3kfk23

      Joko herra jumalaa palvelevat ymmärtävät totuuden?
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe