Kumppanin outo suhtautuminen itkuuni

Huolissani

Tämä on mietityttänyt mua kauan. Oon itkenyt vain muutaman kerran mun kumppanin seurassa. Ekan kerran kumppani halas ja lohdutti, aattelin et se teki just oikein ja on paras lohduttamaan.

MUTTA. Kun riideltiin ekan kerran ja riidan jälkeen makoiltiin hetki yhdessä niin mua alko itkettämään et oltiin riidelty. Kun kumppani huomasi hän kysyi "mitä sä nyt itket" vihasena. Se pelästytti. Sitten kolmannella kerralla pyysin anteeksi ja yritin olla itkemättä mut ääni petti ja kyyneleet valui poskille niin se siihen "yritätkö kerjätä sääliä". Ja samalla kerralla sain tietää et kun se oli ekan kerran lohduttanut hyvin niin olinkin kuulemma ollut vaan vihainen että olin pilannut hänen päivänsä.

En voi ymmärtää miksi toinen sanoo noin. Hän on itkenyt kymmeniä kertoja ja oon aina lohduttanut ja ollut tosi huolissani hänen voinnistaan. En ole ikinä suuttunut tai ajatellut että hän on pilannut päivän kun ei olla päästy lähtee johonkin kun toinen on alkanut itkemään.

Mistä voi johtua että hän suhtautuu itkemiseeni noin? En itke että saisin sääliä tai yrittäisin vaikuttaa häneen, itken koska on niin paha olo että se purkautuu itkemisenä.

Rakastaako joku oikeasti joka sanoo noin?? On sanonut puolitosissaan että hänellä on varmaan asperger tai adhd ja häntä on kiusattu mutta onko jokin psykologinen syy miksi joku suhtautuu noin? Tai jos joku täältä suhtautuu rakkaansa itkuun noin niin miksi? Haluan ymmärtää mut välilllä tuntuu et mitä jos hän on oikeasti tunteeton huijari. Oikeasti toivon et suurin osa on normaalei ja ovat huolissaan rakkaansa hyvinvoinnista...

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • growuppia

      ihme itkeskelyä teillä puolin ja toisin, kuulostaa aika epätasapainoiselta.
      Riidan jälkeen itkeminen ärsyttää ehkä kun et osaa rauhoittua ja antaa asialle ja molemmille tilaa, vaan alat lapsekkaasti itkemään jatkaen asiaa ja kuin vaatien hyväksyntää ja huomiota.
      Tai sit hänellä ei ole oikeasti tunteita sua kohtaan syystä tai toisesta ja nyyhkyttely vaan rasittaa, koska hän ei oikeasti välitä mikä fiilis sulla ja pilaat hänen tunnelman.

      • yoko1

        Vai lapsekasta, pyh! Itku on kuin löysä kakka; se tulee jos on tullakseen. Ja varmasti tulee useasti, jos maha (suhde) on kipeä.


    • yoko1

      "Sitten kolmannella kerralla pyysin anteeksi ja yritin olla itkemättä .."

      Älä missään nimessä pyydä anteeksi itkuasi! Ja haistat seuraavaksi paskat (vaikka itkien) jos kumppanisi "lohduttaa" sinua loukaten "yritätkö kerjätä sääliä". Ihan törkimys. Varoitan oikein isolla äänellä, ettet jatka suhdettanne ennen kuin olet selvittänyt tämän tapauksen viimeiseen asti. Suhteen luonne ja syvyys tulee eritoten parhaiten esiin siinä miten molemmat suhtautuvat toisen itkuun ja osoittavat myötätuntoa.

      • Huolissaann

        En siis pyytänyt anteeksi että itken, vaan kun yritin pyytää anteeksi kun olin aikaisemmin loukannut häntä. Hyvä kun otit esille tuon myötätunnon. Minusta tuntuu ettei hän ole kovin myötätuntoinen ihminen ja vaikuttaa jotenkin teeskentelevän kun "välittää". Kiitos kommentista, tuntuu että on itse tosi sokea tälle tilanteelle kun rakastan häntä mutta välillä kavahdan hänen suhtautumistaan itkuuni. Ja muihin asioihin.. Esimerkiksi vihaa masentuneita. Apua. Alan tässä tajuamaan että hän saattaakin olla vain julma ihminen, itse kun olen liian kiltti...
        Ap


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe