Mietintämyssy viikonlopuksi

reppuriika

Sain haasteen ruveta kunnallisvaaliehdokkaaksi. Sari Essayah soitti iltapäivällä. Ei minulla ole mahdollisuutta päästä valtuustoon, mutta kun laaja tuttavapiiri, niin saattaisi saada tukiääniä ne jotka sinne ovat sydämen palosta menossa. Ei niitä halukkaita pilvin pimein ole tänä aikana.

55

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laita mietintämyssyn liereihin kysymyksiä....miksi juuri minä? Olenko iältäni sopiva? Miten palvelen kristillisiä arvoja perheellisten nuorten hyväksi?

      Täytejoukkoihin haalitaan eläkeläisiä ehdokaslistoihin pitää saada täytettä.

      Oletko valmis äänien keräämiseen puolueellesi?

      Itsehän et välttämätä saa menestystä vaikka haluaisit. Olet nyt toiveikas, mutta pelkään, etä tulet pettymään.

      • RealistiN

        Luitko lainkaan avausta?

        "Ei minulla ole mahdollisuutta päästä valtuustoon, mutta kun laaja tuttavapiiri, niin saattaisi saada tukiääniä ne jotka sinne ovat sydämen palosta menossa."


      • reppuriika

        Sanon Korpikirjailijalle, että en kyllä edes halua valtuustopaikkaa ja siitä jo keskusteltiinkin, että hyvä olisi saada lisää ehdokkaita ja mielellään vielä uusia kasvoja. Motiivina olisi saada ryhmälle paljon ääniä. Jos puolue olisi toinen, niin saattaisin paikan saadakin, sillä tiedän että monelle on kompastuskivi selvästi kristillinen puolue.
        Ja jos valtuustoon, päättämään yhteisistä asioista mennään, niin tehtävä on opettava tosissaan, tehtävä töitä ja perehdyttävä asioihin.


    • Mukava mietintämyssy sinulla.

      Haasteisiin pitää aina vastata ja tarttua toimeen. Ihan turha ajatella itseään tukiääninä, ei paikkoja ja luottamusta kunnanvaltuustoihin jaeta etukäteen.

      Kunnat ovat erilaisia eri puolella Suomea, tilastoista näkee kunnan ikäjakautuman. Olen sitä mieltä, että joka porukasta on hyvä olla innokkaita mukana, ei viisaus asu vain nuorissa tai vanhoissa vaan viisaissa yksilöissä, jotka osaavat ajatella koko kunnan ja kaikkien kuntalaisten hyvinvointia, ikäihmisellä on jo perspektiiviä katsoa kokonaisuutta, ehkä sinä olet juuri sellainen. Ei sitä ihminen vain omaa etuaan ja menestymistään ajaa kun kunnan kehittämisestä on kyse.

      Kunnat on nykyään jo niin valtion holhouksessa, kunhan pystyvät hoitamaan vaadittavat palvelut omaan kuntaansa.

      Onnea vaan ehdokkaalle

    • Mene ihmeessä! Ajaako kukaan muu sun kunnassa eläkeläisten etuja kuin sinä? Kuka tekee sen paremmin kuin sinä?

      Toisaalta pitää katsella riittääkö oma energia paneutua kunnan kysymyksiin. Kunnallisvaltuustossa olet vastuussa asioista ja niiden päätöksistä. Myös siitä, että sanot eriävän mielipiteen asioista, joista lopulta muut päättävät sua vastaan.

      Jos menet mukaan puolisieluisesti, ja sitten sua valitaankin.... mitäs sitten?

    • Jahas, k- kirjailija-kakkonen.
      -
      Liittyneeköhän tämä 3-4 vuotta sitten käytyyn keskusteluun, jossa minua kannustettiin lähtemään mukaan politiikkaan.
      No en lähtenyt.
      60 ei kykene enää antamaan mitään uutta tai ihmeellistä.
      Kansain-välinen tieto-taito ei riitä.
      Tehotkin loppuvat kesken-kaiken.

      Joten unelmoi vain itseksesi.

      H.

      • "Liittyneeköhän tämä 3-4 vuotta sitten käytyyn keskusteluun, jossa minua kannustettiin lähtemään mukaan politiikkaan."

        Tottakai liittyy.
        Kaikkihan täällä muistelevat sun aloituksia ja miettivät oletkohan jo joskus tehnyt aloituksen tästä asiasta.


      • hytinäx1

        Trumppikin on 70 kymppinen, Putin 65 , koko maailmahan heidän tehokkuutta ja uudistusten halua seuraavat. Jos yksi suomalainen ukko on jämähtänyt paikoilleen ja alkanut taantumaan psyykkisesti ja fyysisesti niin ei se sitä tarkoita että kaikki muutkin olisivat.
        Sinne vaan kunnallispolitiikkaan, on hyvä että iäkkäämmätkin antavat siellä näkökantojaan.


      • hytinäx1 kirjoitti:

        Trumppikin on 70 kymppinen, Putin 65 , koko maailmahan heidän tehokkuutta ja uudistusten halua seuraavat. Jos yksi suomalainen ukko on jämähtänyt paikoilleen ja alkanut taantumaan psyykkisesti ja fyysisesti niin ei se sitä tarkoita että kaikki muutkin olisivat.
        Sinne vaan kunnallispolitiikkaan, on hyvä että iäkkäämmätkin antavat siellä näkökantojaan.

        "hytinäx1"

        Niin.
        Aloituksen ideahan on tässä tapauksessa kehujen, sekä huomion kaipaaminen.
        Aikanaan minun tapauksessani ei ollut.
        Minulle tungettiin kehuja joka puolelta.
        Ei yllättäen, mutta pyytämättä.
        -
        Mainitsemasi herrat ovat eläneet ikänsä maailman-pyörteissä, joten heiltähän se käy.
        Palstallahan tunnetaan ainoastaan persut ja sitten minut.
        Minä olen Demari, joka on parisen kertaa äänestänyt persuja, saadakseni Demarit järkiintymään.
        Onneksi ne äänestivät Rinteen.
        Hän on paras huonoista.
        Harakkakin joku vihreitten sala-neuvos.
        Minun ehdokkaani olisi ollut Lasse Lehtinen, mutta hänkin on kolumnissaan tunnustanut julkisesti ikänsä tuomat ongelmat.
        -
        Älkää äänestäkö viher-vasemmistoa, älkääkä Demareita.

        H.


    • Ei muuta kuin meteliin mukaan, aloittaja. Aina sillä reissulla jotakin oppii kun pitää pään kylmänä, eikä odota liikaa.
      Olen ymmärtänyt, että pienemmissä kunnissa valtuustoon pääsee jo aika pienellä äänimäärällä ja kuten sanot, reppuriika, tunkua niille paikoille ei välttämättä kovasti ole...

    • mikäetteijottei

      Hienoa. Ei mulle ole kukaan soitellut. Sen sijaan sain Donaldilta sähköpostiviestin !!!!
      Pyysi minua avustajaksi omaan porukkaansa. En ole vielä vastannut.

      • Himmelsauge

        Trumpin palkkalistoille on minutkin valittu. Tästä päivästä lähtien suunnittelen kaikki hänen pukunsa 😃


    • ent.siivoojaparka

      Minuakin on esitetty Sverigedemokraattien ehdokkaaksi Ruotsin valtiopäiville.
      Kävelevän kuuluu hänkin joka sitä esitti, niinkuin Essayah.

      • äänet-laariin

        Mene ihmeessä reppuriikka ja toivottavasti saat ääniä enemmän kuin 17 kpl. Meinaan, että ylität silloin Korppiksen.


    • Ketju on edennyt eläkeläisten kehumiseen päätöksentekijöinä.

      Tietämättömyyttä maaseutujen päätöselinten ikäjakautumasta.

      Eläkeläisethän johtavat jo syrjäseutuja ja kyliä. Korven kaupunginvaltuustoa johtaa eläkkeellä oleva näyttelijä.

      Valtuustossa vain kokoomuksella on nuorehkoja edustajia. Nuorehkoja tarkoittaa yli nelikymppisiä.

      Kaupunginhallituksessa on yksi 33-vuotias.

      Nuoret eivät lähde mukaan politiikkaan. Nuoret tietävät, että heidän yrityksensä vaikuttaa ovat vähäisiä.

      Mutta kuten joku kirjoitti eläkeläisillä on elämänkokemusta ja näkemystä ainakin kun jaetaan lautakuntapaikkoja.

      Yksi eläkeläinen voi istua useammassa lautakunnassa palkkioiden motivoimana. Aikaa on lisätoimentulon kerryttämiséen.

    • eppu2

      Jos mielenkiintoa ja kuntoa riittää, niin mikä ettei. Tietysti pitäisi olla myös yhteiskunnallista tietoa kotipaikan asioista.
      Jos tulee valituksi, kannattaa mietti onko paineensietokykyä, näkyvällä poliiittisella paikalla saattaa tulla myös kuraa silmille.
      Kerro sitten ryhdyitkö. Tsemppiä vaan, jos päätät lähteä mukaan.

      • Pitää myös tottua omien selkään puukottamisesta.


      • Olin mukana vihreiden ensimmäisessä aallossa. Kun he puolueeksi järjestäytyneenä saivat ääniä ja runsaasti lautakuntapaikkoja, mukaan kutsuttiin meitä, joilla oli vihertävää ajattelua, mutta ei kokemusta politiikasta.
        Minullekin lankesi kokonaista viisi lautakuntapaikkaa.
        Tuttuni opasti minua: "muista sitten, että luottamustehtävissä täytyy ennenkaikkea luottaa". Siihen se useimmisten jäikin: kun virkamiehet, asiantuntijat, esittelivät hankkeita, paha siihen oli maallikon mitään sanoa. Korkeintaan saattoi kysellä yksityiskohtia ja arvioida hankkeen tarpeellisuutta/kustannuksia. Eikä silläkään ollut päätöksen kannalta mitään merkitystä, usein asioista oli jo "sovittu" kulissien takana ja yksittäiset puheenvuorot jäivät kuriositeetiksi, joihin voitiin parhaimmillaan suhtautua "kiinnostuneesti".

        En halua tietenkään latistaa aloittajan intoa. Ja tuo eläkeläisten mukanaolo lautakunnissa olisi todella hyvä idea, tuoda mukaan malttia ja perspektiiviä...


    • Minä lähtisin kyllä jos joku pyytäisi....

      • Teepä itseäsi tykö, Paloma. Ilmaise kiinnostuksesi ja ota yhteyttä paikallisiin toimijoihin. Ei siihen muuta tarvita, etenkään sinun meriiteilläsi...


      • demeter1 kirjoitti:

        Teepä itseäsi tykö, Paloma. Ilmaise kiinnostuksesi ja ota yhteyttä paikallisiin toimijoihin. Ei siihen muuta tarvita, etenkään sinun meriiteilläsi...

        Minulla mitään meriittejä...
        mutta mun poika on poliittisesti aktiivi kunnassakin; onneksi sillä on opinnot kesken ja välillä tekee viransijaisuuksiakin kouluissa niin muuten sen politikointi olisi tosi raskasta kuunneltavaa...
        En tiedä mitä puoluetta lähtisin kannattamaan. Vasemmisto on lähellä sydäntä, mutta vahvat liberaalitendenssini (olen päivänselvä idealisti) veisivät minut heti törmäyskurssille puolueen materialistien kanssa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minulla mitään meriittejä...
        mutta mun poika on poliittisesti aktiivi kunnassakin; onneksi sillä on opinnot kesken ja välillä tekee viransijaisuuksiakin kouluissa niin muuten sen politikointi olisi tosi raskasta kuunneltavaa...
        En tiedä mitä puoluetta lähtisin kannattamaan. Vasemmisto on lähellä sydäntä, mutta vahvat liberaalitendenssini (olen päivänselvä idealisti) veisivät minut heti törmäyskurssille puolueen materialistien kanssa.

        Nuorilla on intoa, mutta ei tietenkään sitä elämänkokemusta, mitä meillä on. Senkin vuoksi politiikkaan olisi hyvä saada myös varttuneempaa väkeä.
        En tunne ruotsalaisen puoluepolitiikan sisältöä, ilmeisesti se eroaa meidän omasta ainakin ruotsindemokraattien osalta - siis että heitä voisi verrata perussuomalaisiin..))
        Luulen, että arvoliberaalit ovat vähemmistönä missä puolueessa tahansa, mutta piikkinä lihassa voisivat myös olla missä puolueessa tahansa..))


      • demeter1 kirjoitti:

        Nuorilla on intoa, mutta ei tietenkään sitä elämänkokemusta, mitä meillä on. Senkin vuoksi politiikkaan olisi hyvä saada myös varttuneempaa väkeä.
        En tunne ruotsalaisen puoluepolitiikan sisältöä, ilmeisesti se eroaa meidän omasta ainakin ruotsindemokraattien osalta - siis että heitä voisi verrata perussuomalaisiin..))
        Luulen, että arvoliberaalit ovat vähemmistönä missä puolueessa tahansa, mutta piikkinä lihassa voisivat myös olla missä puolueessa tahansa..))

        En tiedä Suomen puolueista juuri mitään, mutta arvoliberaalit ovat hyvin edustettuina vasemmistossa, vihreissä, sosiaalidemokraatit ovat myös suurelta valtaosaltaan arvoliberaaleja, keskusta ja tietenkin liberaalit myös sekä oikeistossa on myös paljon arvoliberaaleja, siis meidän moderaateissa. Materialisteja on taas vasemmistossa ja arvokonservatiiveja sverigedemokraateissa ja moderaattien äärioikeistosiivessä, keskustapuolueessa ja kristillisissä.

        Poliittisesti olen lähellä USA:n demokraattien vasemmistosiipeä. Arvoliberaali, talouskonservatiivi (osittain)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En tiedä Suomen puolueista juuri mitään, mutta arvoliberaalit ovat hyvin edustettuina vasemmistossa, vihreissä, sosiaalidemokraatit ovat myös suurelta valtaosaltaan arvoliberaaleja, keskusta ja tietenkin liberaalit myös sekä oikeistossa on myös paljon arvoliberaaleja, siis meidän moderaateissa. Materialisteja on taas vasemmistossa ja arvokonservatiiveja sverigedemokraateissa ja moderaattien äärioikeistosiivessä, keskustapuolueessa ja kristillisissä.

        Poliittisesti olen lähellä USA:n demokraattien vasemmistosiipeä. Arvoliberaali, talouskonservatiivi (osittain)

        Tuon kuvauksesti perusteella sinulla on sitten paljon valinnanvaraa, Paloma.
        Se ongelma taitaa meilläkin kohta olla - puhun siis äänestäjänä - että mikään puolue - ei edes persut - erotu ohjelmansa puolesta muista.
        Melkein sama ketä äänestää...


      • demeter1 kirjoitti:

        Tuon kuvauksesti perusteella sinulla on sitten paljon valinnanvaraa, Paloma.
        Se ongelma taitaa meilläkin kohta olla - puhun siis äänestäjänä - että mikään puolue - ei edes persut - erotu ohjelmansa puolesta muista.
        Melkein sama ketä äänestää...

        Aikuisten oikeasti älä ihmeessä kannusta. Ei Palomasta ole politiikkaan😊 kuten hän itsekin totesi, joutuisi tuon tuosta törmäyskurssille toisin ajattelevien siis väärässä olevien kanssa.

        Minä olen ikäni seurannut politiikkaa. Tehnyt yhteistyötä valtuustoissa ja ehdokaslistoilla. Nykyisin toimin keittiössä kahvitusten järjestelijänä kuuntelen virallisia puheita ja tiskatessa epävirallisia. Tottakait minuakin on pyydetty mukaan ääniä haravoimaan, mutta minulla on hyvä syy jo ikänikin puolesta ja muualla asumisen vuoksi kieltäytyä kunniasta. Kunniasta, joka ääntenkerääjille ei lankea.

        Etelä Suomessa ja isoimmissa kasvukeskuksissa, joissa on yliopistoja ovat nuoret imeisesti aktiivisesti mukana valtuustotyössä, mutta maaseudulla eletään ikäihmisten ja lestaadien vaikutuspiirissä. Vihreät taitavat kokoomuksen kanssa saada hyvin toimeen tulevia nuoria riveihinsä.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Aikuisten oikeasti älä ihmeessä kannusta. Ei Palomasta ole politiikkaan😊 kuten hän itsekin totesi, joutuisi tuon tuosta törmäyskurssille toisin ajattelevien siis väärässä olevien kanssa.

        Minä olen ikäni seurannut politiikkaa. Tehnyt yhteistyötä valtuustoissa ja ehdokaslistoilla. Nykyisin toimin keittiössä kahvitusten järjestelijänä kuuntelen virallisia puheita ja tiskatessa epävirallisia. Tottakait minuakin on pyydetty mukaan ääniä haravoimaan, mutta minulla on hyvä syy jo ikänikin puolesta ja muualla asumisen vuoksi kieltäytyä kunniasta. Kunniasta, joka ääntenkerääjille ei lankea.

        Etelä Suomessa ja isoimmissa kasvukeskuksissa, joissa on yliopistoja ovat nuoret imeisesti aktiivisesti mukana valtuustotyössä, mutta maaseudulla eletään ikäihmisten ja lestaadien vaikutuspiirissä. Vihreät taitavat kokoomuksen kanssa saada hyvin toimeen tulevia nuoria riveihinsä.

        Tuskin minun kannustukseni siinä paljon painaa - siis Paloman hankkeissa. Ja oikeassa olijoitahan politiikassa riittää..))
        Liian fiksu ei myöskään pidä olla. Harakkaa ei valittu vaan Rinne, joka osaa politiikan retoriikan eikä arvelluta äänestäjiä.

        Mutta tuo lisäansio eläkeläisille lautakuntatyön kautta oli hyvä idea.
        Meilläkin oli lautamies, joka eli kokouspalkkioilla ja minullekin ne olivat hyvä lisätulo kun olin noihin aikoihin keikkatyöläinen.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Tuskin minun kannustukseni siinä paljon painaa - siis Paloman hankkeissa. Ja oikeassa olijoitahan politiikassa riittää..))
        Liian fiksu ei myöskään pidä olla. Harakkaa ei valittu vaan Rinne, joka osaa politiikan retoriikan eikä arvelluta äänestäjiä.

        Mutta tuo lisäansio eläkeläisille lautakuntatyön kautta oli hyvä idea.
        Meilläkin oli lautamies, joka eli kokouspalkkioilla ja minullekin ne olivat hyvä lisätulo kun olin noihin aikoihin keikkatyöläinen.

        Faija oli herastuomari, empä enää muista oliko sillä lautamieheen eroa?


      • eppu2 kirjoitti:

        Faija oli herastuomari, empä enää muista oliko sillä lautamieheen eroa?

        Alkoi kiinnostaa tuo ero, eppu2. Herastuomari on arvonimi, jonka ansiotunut lautamies saattoi saada, näin googlasin...


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Alkoi kiinnostaa tuo ero, eppu2. Herastuomari on arvonimi, jonka ansiotunut lautamies saattoi saada, näin googlasin...

        Ahaa, kiitti, kun etsit tiedon. Faija kun oli poliittinen henkilö, oli viis virkaa ja kuus nälkää, niinkuin sanotaan.
        Hän oli laisensa, itse olin lapsi, mutta kerrottiin, että oli joku asia, jota jahkailtiin ja jahkailtiin. Sitten kunnanjohtaja meni jollekin pidemmälle virkamatkalle ja faija oli vt kunnanjohtaja se sano, että se asia pannaan toimeen nyt. Ja niin tapahtui.


    • EssiSarjausko

      Minkä puolueen jäsen Sari Essayah on? Pyysikö oman puolueensa ehdokkaaksi vai ?

      • ent.siivoojaparka

        Eikö hän ole kristillisten, niin olen ymmärtänyt.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eikö hän ole kristillisten, niin olen ymmärtänyt.

        On kristillisen puheenjohtaja.


    • reppuriika

      Paikkakuntani väestö on juuri meidän ikäluokkaa, 60 - 65- vuotiaita on eniten. Muuttotappioseutua. Eläkeläiset peräävät omien etujen vuoksi, mutta kyllä tänne pitäisi saada nuoria perheitä ja keski-ikäisiä ja silloihin tarvittaisiin työpaikkaoja.
      Olen jonkin verran seurannut paikkakuntani politiikkaa ja on siellä joskus tehty päätöksiä, joista on jo osannut arvata että ei seuraa hyvää, mutta ei yksi tai pari henkilöä voi asiaan vaikuttaa jos ei ole ihan äänestyksen rajatapauksista kysymys.

      • eppu2

        Kyllä voi yksikin vaikuttaa. Tarkoitan miten hyvin kykeneen perustelemaan, saamaan muut kuuntelemaan. Kyetä esittämään faktoja ja näyttämään ne hyvältä.
        Politiikka on käsittääkseni pitkäaikaista työtä, jos aikoo vaikuttaa oikeasti.
        Jos vain äänestää, on vaikuttanut vain yhden äänen verran.
        Minä olen juuri sellainen, joka vaikutan vain sen äänen verran, kun äänestän, koska en ole poliittinen vaikuttaja.
        Vaikuttajakin voi olla vaikuttaja tai sitten ei.


      • Pulp-fictio
        eppu2 kirjoitti:

        Kyllä voi yksikin vaikuttaa. Tarkoitan miten hyvin kykeneen perustelemaan, saamaan muut kuuntelemaan. Kyetä esittämään faktoja ja näyttämään ne hyvältä.
        Politiikka on käsittääkseni pitkäaikaista työtä, jos aikoo vaikuttaa oikeasti.
        Jos vain äänestää, on vaikuttanut vain yhden äänen verran.
        Minä olen juuri sellainen, joka vaikutan vain sen äänen verran, kun äänestän, koska en ole poliittinen vaikuttaja.
        Vaikuttajakin voi olla vaikuttaja tai sitten ei.

        Olen ollut pariin otteeseen ehdokkaana. Keräilin vähän ääniä.
        Lautakunnassa olin. Se oli opettavaista. Oli hyvä puheenjohtaja, ei turhia jaariteluja.
        Muutoin olen sitä mieltä v 2017, että lautakunnat pitäisi lakkauttaa.
        Sitten kunnan virkamiehet eivät saisi olla missään luottamustoimessa eli pyydettäessä vain asiantuntijoina läsnä.
        En pidä myöskään siitä, että kansanedustajat ovat ehdokkaina keräilemässä ääniä, varako sitten istuu kaikki kokoukset.
        Mä haluaisin suoraselkäistä toimintaa. Pois neuvostojen neuvostot ja kahden tason luottamustoimet.
        Niin, jos aikaa on ja paikallispolitiikka kiinnosta ja kunnan ikäjakauma on eläkeläisvoittoinen, mukaan vain.
        Sari E.:sta olen saanut julkisuuden kautta ihan fiksun kuvan.
        En kuulu ko. joukkoon.


      • eppu2
        Pulp-fictio kirjoitti:

        Olen ollut pariin otteeseen ehdokkaana. Keräilin vähän ääniä.
        Lautakunnassa olin. Se oli opettavaista. Oli hyvä puheenjohtaja, ei turhia jaariteluja.
        Muutoin olen sitä mieltä v 2017, että lautakunnat pitäisi lakkauttaa.
        Sitten kunnan virkamiehet eivät saisi olla missään luottamustoimessa eli pyydettäessä vain asiantuntijoina läsnä.
        En pidä myöskään siitä, että kansanedustajat ovat ehdokkaina keräilemässä ääniä, varako sitten istuu kaikki kokoukset.
        Mä haluaisin suoraselkäistä toimintaa. Pois neuvostojen neuvostot ja kahden tason luottamustoimet.
        Niin, jos aikaa on ja paikallispolitiikka kiinnosta ja kunnan ikäjakauma on eläkeläisvoittoinen, mukaan vain.
        Sari E.:sta olen saanut julkisuuden kautta ihan fiksun kuvan.
        En kuulu ko. joukkoon.

        Tuota minäkin olen ajatellut, kun kansanedustajan työpaikka on Helsingissä ja se kotikunta vaikka kuinka kaukana, niin miten pystyy kunnolla, hoitamaan sen työn ja olemaan kunnan johtotehtävissä.
        Jostain katselin eduskunnan poissaolotilastoja, huimia eroja edustajilla, joillakin on vain pari poissaoloa ja useilla on aika paljonkin.


    • Minähän olen aina samaa mieltä kaikkien kanssa jotka olevat oikeassa. Mitä ihmeellistä siinä sitten on. Eikö niin tee muutkin?

      • Aivan, ja ellei muita oikeassa olijoita ole, voi todeta Kari Suomalaisen tapaan: "olen mieluummin yksin oikeassa kun joukon mukana väärässä"..))


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        Aivan, ja ellei muita oikeassa olijoita ole, voi todeta Kari Suomalaisen tapaan: "olen mieluummin yksin oikeassa kun joukon mukana väärässä"..))

        Tännän on paikallislehdessä juttua Suomalaisesta.
        Kerrotaan, että v.1958 Lontoon näyttelyssaä oli pilakuva, ´´volgan lautturit´´ maalauksesta. Kekkonenkin pyysi anteeksi Neuvostoliitolta, meinasi tulla kriisi.


    • Minua on aina huvittanut ne jotka puolustavat omaa väärää tulkintaansa sanomalla esim tyyppi "viisisataa miljoonaa kinalaista ei voi olla väärässä" . Kuinka monta tahansa voi olla väärässä samaan aikaan. Mutta sitten on hyvä pitää mielessä mielipiteitä voi olla paljonkin, mutta fakta on aina faktaa. Aivan liian monet yrittävät puolustaa jonkun mielipidettä faktana.

      • "Paloma.se.co"

        Tällä lauseellasi sait minut nauramaan:

        "Aivan liian monet yrittävät puolustaa jonkun mielipidettä faktana."

        Et tainnut tulla ajatelleeksi? :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Tällä lauseellasi sait minut nauramaan:

        "Aivan liian monet yrittävät puolustaa jonkun mielipidettä faktana."

        Et tainnut tulla ajatelleeksi? :)

        H.

        Onhan se vähän huvittavaa että on jengiä jotka ei näe eroa.


      • arvomaailman

        Kuten myös, kun luki sinun "fakta arvomaailman"

        Kaikki muuthan on väärässä, samoin se on jokapuolella maailma teikäläisille.
        Donald Trump on siitä hyvä esimerkki tai Vladimir Putin, ja hän oli mukava heppu kun sossutantta Halonen sai kissan Medvedeviltä lahjaksi.

        Niin ja jäi melkein sanomati, kun kyseinen sossutantta sai ajella samalla limusiinilla Putinin kanssa, silloinhan koko suvakkikuoro oli kai hekuman huipulla.


      • arvomaailman kirjoitti:

        Kuten myös, kun luki sinun "fakta arvomaailman"

        Kaikki muuthan on väärässä, samoin se on jokapuolella maailma teikäläisille.
        Donald Trump on siitä hyvä esimerkki tai Vladimir Putin, ja hän oli mukava heppu kun sossutantta Halonen sai kissan Medvedeviltä lahjaksi.

        Niin ja jäi melkein sanomati, kun kyseinen sossutantta sai ajella samalla limusiinilla Putinin kanssa, silloinhan koko suvakkikuoro oli kai hekuman huipulla.

        Tuo on nyt taas sellaista hokemaa (kun resurssit ei riitä muuhun kuin jonkun toisen mielipiteen toistamiseen) jossa kapea-alaisesti moititaan ja mollataan ihmisiä joilla on erillainen maailmankatsomus.
        Kun resurssit argumentatiiviseen keskusteluun , jossa faktat esitetään faktoina ja mielipiteet mielipiteinä ja niitä perustellaan sen mukaan tai jätetään perustelematta ovat heikot tai vähäiset niin sitten tullaan täyttämään keskustelupalstojen sivuja kommenteilla joilla ei ole mitään rakentavaa tai hyödyllistä antia: möläytellään nyt vai mitä sylki suuhun tuo.
        Wau.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo on nyt taas sellaista hokemaa (kun resurssit ei riitä muuhun kuin jonkun toisen mielipiteen toistamiseen) jossa kapea-alaisesti moititaan ja mollataan ihmisiä joilla on erillainen maailmankatsomus.
        Kun resurssit argumentatiiviseen keskusteluun , jossa faktat esitetään faktoina ja mielipiteet mielipiteinä ja niitä perustellaan sen mukaan tai jätetään perustelematta ovat heikot tai vähäiset niin sitten tullaan täyttämään keskustelupalstojen sivuja kommenteilla joilla ei ole mitään rakentavaa tai hyödyllistä antia: möläytellään nyt vai mitä sylki suuhun tuo.
        Wau.

        "Paloma.se.co"

        Ainakin minun on ollut helppoa samaistaa eräitten...öh...
        Siis että täällä vaihdellaan toisten ihmisten mieliä.
        Ja piteitä.
        -
        Niin kauan on jo siitä, kun kaikki sanottiin loppuun.
        On siis pakko alkaa tunnustaa että höpöttää samaa tarinaa kuin Kennedy, Hitler, Einstein...tai no ei Einstein, Kekkonen Kerenski jne.
        -
        En tekisi niin kauheaa numeroa omistani enää.
        Minä odotan ja katson mitä tuleman pitää.
        Vasta sitten annan tuomioni.

        H.


      • Muistan vielä sen jätesäkkilohen. Lohenkalastusajan ulkopuolella kalastamanne 😂


      • korppis kirjoitti:

        Muistan vielä sen jätesäkkilohen. Lohenkalastusajan ulkopuolella kalastamanne 😂

        Sen jonka isäntäperheemme sai lahjaksi naapureiltaan?
        Ja josta sepitin kalavalheen? Ja jota en koskaan "faktana" esittänytkään. Onko sinunkin vaikeaa erotella totuus tarusta, fakta fiktiosta?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sen jonka isäntäperheemme sai lahjaksi naapureiltaan?
        Ja josta sepitin kalavalheen? Ja jota en koskaan "faktana" esittänytkään. Onko sinunkin vaikeaa erotella totuus tarusta, fakta fiktiosta?

        Sinä et sitä olisi kertonut totuutta jos henrij ei olisi huomauttanut kalastusajoista.
        Sen jälkeen syy oli isantäperheenne naapurin.


      • korppis kirjoitti:

        Sinä et sitä olisi kertonut totuutta jos henrij ei olisi huomauttanut kalastusajoista.
        Sen jälkeen syy oli isantäperheenne naapurin.

        Kehittele sinä vaan eteenpäin sitä juttua jos siitä on sinulle jotain huvia. Minulle se on skitsamma.
        Olen koko päivän melkein ollut taikurin opissa parantelemassa wanhoja walokuvia seitskytluvulta. Olen istunut sisällä ja skannannut ja kirjoittanut ja ollut kaukana, kaukana tästä päivästä. Nyt tosin väki käy keittiössä tsekkaamassa miten ruuanlaitto edistyy joten paras palata siihen traditionaaliseen naisen paikkaan hellan ääreen.


      • korppis11
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kehittele sinä vaan eteenpäin sitä juttua jos siitä on sinulle jotain huvia. Minulle se on skitsamma.
        Olen koko päivän melkein ollut taikurin opissa parantelemassa wanhoja walokuvia seitskytluvulta. Olen istunut sisällä ja skannannut ja kirjoittanut ja ollut kaukana, kaukana tästä päivästä. Nyt tosin väki käy keittiössä tsekkaamassa miten ruuanlaitto edistyy joten paras palata siihen traditionaaliseen naisen paikkaan hellan ääreen.

        Miksi palaat menneisyyteen?

        Onko kaikki hyvin?

        Minä olen Lutusen puolesta pahoillani. En tekisi kuten teet. Arvostan parisuhdettamme.

        Tiedät mitä tarkoitan. Unohdetaan se lohijuttu, mutta älä vouhkaa faktoillasi.


      • korppis11 kirjoitti:

        Miksi palaat menneisyyteen?

        Onko kaikki hyvin?

        Minä olen Lutusen puolesta pahoillani. En tekisi kuten teet. Arvostan parisuhdettamme.

        Tiedät mitä tarkoitan. Unohdetaan se lohijuttu, mutta älä vouhkaa faktoillasi.

        Olen alkanut kirjoittamisen nyt ekaksi siitä kun mammani tuli evakkoon ja sitten kirjoitan kolme eri paralleelia saapumisesta uuteen ympäristöön, luopumisen tuskasta, uuden elämän haasteista, yksi on äitini tarina, toinen omani, kolmas tyttäreni. Sitten Lutunen halusi opettaa minulle miten vanhoja valokuvia parannetaan jne- päivä on kulunut time warpissa.
        Ei syytä huoleen, meillä on kaikki hyvin Lutusen kaa. Parisuhteemme on vahva.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen alkanut kirjoittamisen nyt ekaksi siitä kun mammani tuli evakkoon ja sitten kirjoitan kolme eri paralleelia saapumisesta uuteen ympäristöön, luopumisen tuskasta, uuden elämän haasteista, yksi on äitini tarina, toinen omani, kolmas tyttäreni. Sitten Lutunen halusi opettaa minulle miten vanhoja valokuvia parannetaan jne- päivä on kulunut time warpissa.
        Ei syytä huoleen, meillä on kaikki hyvin Lutusen kaa. Parisuhteemme on vahva.

        Hyvä minä olen sellainen huolehtia. Ystävättäreni lähti puolueristeilylle väsyneenä. Olen hänestäkin huolissani.

        Olet siis aloittanut. Minulla olisi vanhassa pöytäkoneen muistissa muutamia novelleja. Kun aloitan kirjoitusprojekteja hyödynnän jo olemassa olevia. Oikolukua ne kaipaavat, kiitos kirjallisen esitystaitoni kehittymisestä kuuluu tälle keskustelufoorumilla.

        En ole ollut kovinkaan aktiivinen esim. Blogissanikaan Marraskuulle 2016 taisin päästä viimeksi.

        Kolusin suomi24 arkistoja, löysin runojani ja mielenkiintoisia keskusteluketjuja, joita voisi hyödyntää jossain kirjoitusprojekteissa.

        Eli vanha kirjallinen materiaali helpottaa uuden työstöä.

        Ostin apulaitteen, näyttöpäätekynän. Huippuhyvä, kirjoitan nyt makuultani vuoteesta ja homma pelaa hyvin.


    • En ole kirjoittanut proosaa suomeksi sitten kouluaikojen, paitsi sen lyhyen matkablogin Kolumbianvierailustamme, siis siitä ensimmäisestä, jonka teimme porukalla ja Lutunen oli myös mukana. Blog(g)aan yleensä englanniksi, koska valtaosa niistä jotka lukevat juttujani ovat kielen taitajia. Minulla on toki joukko ystäviä ja sukulaisia, jotka osaavat vain espanjaa, mutta aika hankalaa yrittää kirjoittaa blogia neljällä kielellä että kaikki kaverit ja laaja suku pystyisi lukemaan.
      Tää kirjoitusprojekti ei ole blogimuodossa vaan tekstidokumentti josta yritän sitten aikanaan koota yhtenäisen kirjan. Osa tarua, osa totta.
      Hyvä vinkki tuo että voisin yrittää hyödyntää jo kirjoitettuja tekstejä. Minulla on englanniksi kirjoitettu noin 70 sivun tekstidokumentti ensimmäisistä vuosistani Kolumbiassa.
      Palstasta on ollut minullekin erittäin paljon hyötyä yrityksessäni pitää suomenkielen kirjoitustaitoani yllä.
      Ensi viikon alussa saan Täällä pohjantähden alla äänikirjoina joka korvaa sitten iltalukemisen/tablettipelin sängyssä.

      • Huomenta@

        Petzen sisko kirjoitti muutama vuosi sitten kirjan hänen ensimmäisestä avioliitostaan kuuluisan hollantilaisen "hullun" kuvataiteilijan kanssa.

        Hän käytti yksinkertaisia lauseita, kertoen miehestään ja hänen rinnallaan elämisestä vain kauniita muistoja. Kirjaa hän kutsuu " my little book'iksi. Ei se suurmenestys ollut, mutta möi jonkin verran kaupoissa. Hän myi itse ison osan kirjastaan järjestämässään ex-miehensä taidenäyttelyssä, josta tuli valtava media show Hollannissa kun taideteokset osoittautuivat väärennöksiksi. No, kirjat tekivät kauppansa.

        Olen kertonut seurustelemaan Hollannissa taiteilija piireissä. Kirjailijoita, kuvataiteilijoiden jne. Mielenkiintoista tapahtumarikasta elämää☺ Harmi vaan, että porukka ikääntyy vauhdilla ja poistuu yksi kerrallaan.

        Onnea kirjailijan urallani. Jos jotain itse vielä kirjoitan se on Sankkoniemen tarinnat puhtaaksi. Kuvitus on jo valmiiksi skannattu. Nyt on savenpyöritysaika 🤗


    • Kirjoittelen muutamia rivejä aamusta kun Lutunen nukkuu pitkään. En ole vielä edes ajatellut yritänkö myydä kirjaa vai teenkö vain nettikirjan josta voi sitten teettää muutama kopio tarvittaessa.
      Serkkuni mies kirjoitti jonkun tyyppi murharomaanin ja hän myy sitä e-kirjana. Ostaako ihmiset enää kirjoja paperikopioina?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe