Työtarjoukset

Jabadabaduuu

Eilen illalla 16.02 oli tullut Netpostiin TE-keskukselta (Hki) 13 kpl työtarjouksia.
Yhteydenotto viimeistään 23.02. 2017 mennessä työnantajaan kaikissa tarjouksissa.
Paperipostissa tarjouskirjeet ovat kotonani viimeistään ensi tiistaina 21.02.
Hyvän tavan mukaista olisi mitoittaa vastausaika paperisen kirjeen saapumisesta yhteen viikkoon. Eduskunnan oikeusasiamies on päätöksessään linjannut sen minimiksi vastaanottajan kannalta. Nyt TE soveltaa viikkoa sähköisessäkin muodossa.

26

856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurppa-

      Minulle ei TE-toimisto ole lähettänyt yhtään ainutta työtarjousta kahteen vuoteen. Täytän ensi vuonna 60-v ja tuo ikä taitaa olla se syy. Lisäksi nyt takana yli 3-v työttömyys. Niin itsekin asun pk-seudulla. Nyt sitten odotellaan niitä TE-toimiston haastatteluita..kai ne tunkevat minut ns. velvoitetyöhön. Sensijaan puhelinmyyntiyritysten info-kutsuja on TE-toimisto lähettänyt minulle useita, ovat olleet vapaaehtoisia eikä toistaiseksi ainakaan ole karenssin uhalla pakotettu hakemaan puhelinmyyjäksi.

    • Hyvä vinkki: laadi tietokoneellesi (jos omistat) valmis hakemus(pohja) sekä liitettä varten erillinen CV. Talleta ne. Kun tulee työnhakuilmoituksia TE-palvelusta, muuta vain tarvittavat työnantajakohtaiset tiedot ja liitä CV ja hakemuksesi on valmis muutamassa minuutissa. Sama hakemus pikkuisen muutettuna on yksinkertainen ja helppo käytössä. Ei tarvitse koko hakemusta aina alusta lähtien väsätä.

      • hjkhkghj

        Siis, tuota, onko jokin muukin tapa hoitaa työnhakunsa kuin tuo?


    • TEasiantuntija

      Oikeuskäytännössä kohtuulliseksi ajaksi on katsottu 10 arkipäivää, kirjeen postituspäivästä lukien. Nopeampi vaatimus on kohtuuton eli viranomaisilta laiton.

      • KustiPolkeee

        Minulle tuli työtarjouskirje maanantaina. Oli postitettu Te.keskuksesta edellisenä torstaina. Kirjeessä oli hakuosoitus työpaikkaan, jonka hakuaika oli päättynyt edellisenä perjantaina. Soitin Te.keskukseen ja kerroin että kirje on tullut hakuajan päättymisen jälkeen. Virkailija sanoi, että kyllä kirje tulee päivässä, jos on torstaina postitettu niin on se perjantaina perillä. No, eipä ollut. Postihan kulkee nykysin miten sattuu.
        Vaikka olis tullutkin perjantaina, niin meillä jaetaan posti iltapäivällä, ja hakuaika päättyi klo 16.00.
        Vähän aiemmin postittakaa niitä kirjeitänne! Hyvä ettei karenssia tuostakin tullut, huh!
        Mites sen voi todistaa ettei kirje ole saapunut ajoissa??


      • TeLoisvirkailijat
        KustiPolkeee kirjoitti:

        Minulle tuli työtarjouskirje maanantaina. Oli postitettu Te.keskuksesta edellisenä torstaina. Kirjeessä oli hakuosoitus työpaikkaan, jonka hakuaika oli päättynyt edellisenä perjantaina. Soitin Te.keskukseen ja kerroin että kirje on tullut hakuajan päättymisen jälkeen. Virkailija sanoi, että kyllä kirje tulee päivässä, jos on torstaina postitettu niin on se perjantaina perillä. No, eipä ollut. Postihan kulkee nykysin miten sattuu.
        Vaikka olis tullutkin perjantaina, niin meillä jaetaan posti iltapäivällä, ja hakuaika päättyi klo 16.00.
        Vähän aiemmin postittakaa niitä kirjeitänne! Hyvä ettei karenssia tuostakin tullut, huh!
        Mites sen voi todistaa ettei kirje ole saapunut ajoissa??

        Virkailijat ovat poikkeuksellisen tyhmiä. Kanssasi puhunut virkapummi oli varmaan kännissä tai huumeissa.


      • PostimiesPate2002
        KustiPolkeee kirjoitti:

        Minulle tuli työtarjouskirje maanantaina. Oli postitettu Te.keskuksesta edellisenä torstaina. Kirjeessä oli hakuosoitus työpaikkaan, jonka hakuaika oli päättynyt edellisenä perjantaina. Soitin Te.keskukseen ja kerroin että kirje on tullut hakuajan päättymisen jälkeen. Virkailija sanoi, että kyllä kirje tulee päivässä, jos on torstaina postitettu niin on se perjantaina perillä. No, eipä ollut. Postihan kulkee nykysin miten sattuu.
        Vaikka olis tullutkin perjantaina, niin meillä jaetaan posti iltapäivällä, ja hakuaika päättyi klo 16.00.
        Vähän aiemmin postittakaa niitä kirjeitänne! Hyvä ettei karenssia tuostakin tullut, huh!
        Mites sen voi todistaa ettei kirje ole saapunut ajoissa??

        Eipä kirje päivässä tule vuonna 2017, kun postissa ei enää ole ykkös- ja kakkosluokan kirjeitä erikseen,
        http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/laheta/kirjeet-kotimaahan.html

        "Tavallinen kirje

        Kirjeet jaetaan vastaanottajille 1-2 päivässä. Tavallinen kirje ei sisällä lähetystunnusta, joten sen kulkua ei voi seurata lähetysten seurannassa."

        Takeita 1 päivästä ei siis ole, ja riippuen postitusajasta (kellonaika), jos posti on jo siltä päivältä ehditty jakaa, voi tuohon lisätä 1 päivän lisää.

        Päälle vielä postin jakeluongelmat, joita on säännöllisesti ympäri maata. Jokatapauksessa TE-virkailija ei voi väittää postin kulkevan postituspäivästä yhdessä päivässä kohteeseen, kun postikin toteaa ajan olevan 1-2 päivää, ja väite pitää perustua siihen varmaan postitusaikaan, jolloin posti on varmasti perillä, joka ei ole yksi päivä.


      • VastuuttomatVirkaloiset
        PostimiesPate2002 kirjoitti:

        Eipä kirje päivässä tule vuonna 2017, kun postissa ei enää ole ykkös- ja kakkosluokan kirjeitä erikseen,
        http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/laheta/kirjeet-kotimaahan.html

        "Tavallinen kirje

        Kirjeet jaetaan vastaanottajille 1-2 päivässä. Tavallinen kirje ei sisällä lähetystunnusta, joten sen kulkua ei voi seurata lähetysten seurannassa."

        Takeita 1 päivästä ei siis ole, ja riippuen postitusajasta (kellonaika), jos posti on jo siltä päivältä ehditty jakaa, voi tuohon lisätä 1 päivän lisää.

        Päälle vielä postin jakeluongelmat, joita on säännöllisesti ympäri maata. Jokatapauksessa TE-virkailija ei voi väittää postin kulkevan postituspäivästä yhdessä päivässä kohteeseen, kun postikin toteaa ajan olevan 1-2 päivää, ja väite pitää perustua siihen varmaan postitusaikaan, jolloin posti on varmasti perillä, joka ei ole yksi päivä.

        Te virkapummit sönkkäävät mitä sattuu. Heillähän ei ole mitään vastuuta tekemisistään.


    • Jabadabaduuu

      On minulla koneella CV:t sun muut valmiina. Näiden 13 joukossa ei kuitenkaan ole
      minun katsannon mukaan kuin muutama oikea työpaikka. Suurin osa on osa-aikaista 25-30h,työkokeilua
      ja kuuden kuukauden pestejä ilman eläkekertymää. Lohja-Sipoo-Porvoo-Hki-
      akselilla. Minulla ikää pian 56 v. Autoa en omista, yleisten varassa.
      Haettava tietenkin on, se on selvä. Jos aikoo sen pienen korvauksen saada.

      • kohtalokaveri

        Niitä paikkoja hakee ainakin kymmenet muutkin, luultavasti.. ja valitettavasti sinulla 56vuotiaana ei ole kovin hyviä mahiksia. Oon samaa ikäluokkaa ja huomannu että nuoremmat tulee valituksi. Turhauttavaa välillä tää jatkuva hakeminen kun minnekään ei pääse. Mut tsemppiä sulle kovasti !


      • dsfsdfsdsdf

        Ei pelkästään turhauttavaa, vaan NÖYRYYTTÄVÄÄ (minä 57-vuotias pitkäaikaistyötön).
        Tässä iässä ja näillä meriiteillä ei voi olla ronkeli sen suhteen mitä hakee. Olen hakenut KAIKKEA mahdollista paitsi en niitä hommia, joihin tarvitaan tietty täsmäkoulutus (esim. lääkärit jne.). Mutta...no...ei jaksa kohta, ei.


    • lfjfhdvdhdkdodihd

      Heh...Työkkärin toiminta on kohdallani ollut pitkään aika ristiriitaista. Saan työtarjouksia työpaikkoihin, joihin en ole tarpeeksi pätevä. (Esim. omaan jonkin verran kokemusta kassamyyjän työstä vuosien takaa S-ketjun myymälästä, niin kehoitetaan hakemaan saman ketjun myymäläpäällikön tai osastovastaavan hommia!) Huvittavinta näissä työtarjouksissa on se, kun niissä lukee, että työvoimaviranomainen on katsonut, että täytän hänen mielestään kyseisten avoinna olevien työpaikkojen vaadittavat kriteerit. Saman aikaisesti lähetetään käskyjä hakea työkokeiluihin kaupan alalle, kun katsotaan, että hyötyisin työkokeilusta, sillä työkokemukseni on vanhentunutta ja ammattitaitoni ei ole riittävä. Tekisi mieleni sanoa työkkärin tyypeille , että koittakaa nyt jo päättää olenko minä teidän mielestäni pätevä vai en??? Paperiversiot työtarjouksista ja muista ovat aina tulleet miten sattuu. Osa myöhässä, osa on jättänyt tulematta kokonaan. Olen saanut tiedon aina netin kautta. Omia työkkärin sivuja pitää kokoajan, lähes päivittäin kytätä, kun ei voi luottaa siihen, että kirjeet tulevat perille.

      • AktiivinenOltava

        "Omia työkkärin sivuja pitää kokoajan, lähes päivittäin kytätä, kun ei voi luottaa siihen, että kirjeet tulevat perille."

        Jos työtä tosissaan haluaa, niin noinhan sitä pitääkin tehdä.

        Ja hakea töitä muualtakin päivittäin. Vähintään yksi hakemus/päivä.


      • juujussi

        Mullekin tulleet työtarjoukset ovat järjestään töihin, joihin en ole pätevä eikä mulla ole vaadittua ajokorttia, koulutusta tai muitakaan taitoja. Sen kolmen kuukauden ammattisuojan aikana en saanut yhtään työtarjousta, mutta nyt suojan poistuttua tätä osumatonta tarjontaa on riittänyt ärsyttävyyteen asti.
        Jos töihin, joihin olen jotenkin pätevä, on hakijoita satamäärin ja haastatteluun pääseminenkin suoranainen ihme, niin mitä työkkäri kuvittelee mun saavuttavan hakemuksilla paikkoihin, joihin en ole kelvollinen? Tässähän vain haaskataan minun ja työnantajan aikaa, mutta hei, onpa työkkärin täteillä jotain tekemistä palkkansa eteen, kun printtaavat näitä hutipaikkoja.


    • 13-vuotta-työtön

      Mulle ei ole tullut 20 vuodessa kun yksi työtarjous työkkäristä. Olen sentään ollut työtön 13 vuoden ajan

      • Siipi-Veke

        Hattu päästä ja rispektiä sulle.


    • roskatarjousMies

      13 kerralla? Mitäs helvettiä. Itseäni ainakin hirvittäisi jos tulisi 13 työtarjousta kerralla TE-keskuksesta. Huh huh. Voi niiden palkattomien "roskatarjousten" määrää tuossa nivaskassa. Tänä vuonna tietenkin hakea pitää, ja motivaatiokin on varmasti korkealla hakea, kun tietää hakevansa paikkaa josta ei makseta tuntipalkkaa.

      Sen tietää, että niistä on ehkä 1-2 ihan TES-minimin mukaista oikeaa PALKKAtyöpaikkaa, joihin todennäköisesti ei ole pätevyyttä hakea. Loput 11-12 paikkaa ovat pohjapalkatonta puhelinmyyntiä, ovelta-ovelle-myyntiä, tai työkokeilua, ja ehkä joku kuntouttavan paikka päälle, kun sitä saa tänä vuonna tunkea surutta työttömälle, vaikkei sitä olisi kirjattu työllistymissuunnitelmaan.

      Voidaanko tästä vetää johtopäätös ettei työttömän kannata ottaa NET-postia käyttöön?

      • Jabadabaduuu

        NET-postista on ollut hyötyä. Sain tiedon haettavista "työpaikoista" 3 päivää ennen paperipostia. Sen johtopäätöksen voi ainakin vetää, että työmarkkinat on mullistuneet :)


      • NETpostipoisko

        Jos on NET-posti käytössä, niin tarkoittaako tämä silloin että TE-keskus lähettää spämmipostit vain NET-postiin, eikä ollenkaan paperisena?

        Tämä saattaa lisätä mielenkiintoa TE-keskukselle spämmiä surutta isoja määriä työtarjouksia, katsomatta ollenkaan onko haettava paikka, tai TOIMENPIDE millään tavalla järkevä. Saattaa myös lisätä mielenkiintoa karenssitehtailulle.

        Jos näin on, että NET-postin ilmoitettuaan ei TE-toimisto enää lähetä paperisia versioita postitse työtarjouksesta, niin itse ainakin aion pidättäytyä ottamasta NET-postia käyttöön. Turha spämmääminen voisi teoriassa jäädä vähemmälle.

        Teoriassahan työtarjouksia on helppoa ja mahdollista jollain nettisovelluksella lätkäistä kerralla vaikka samana päivänä 100kpl summamutikassa, jos ne voi napin painalluksella lähettää vain sähköisenä sekunnissa. Mutta kun sama pitäisi toistaa sadoille tuhansille asiakkaille paperipostina, niin kynnys TE-virkailijalle tarjota asiakkaan kannalta yksilökohtaisesti räätälöityjä järkeviä toimenpiteitä ja työpaikkoja nousee.


    • KysynVaan123

      Eikö työkkäri voisi perustaa sivuilleen sellaista palvelua, että kun kirjaudun sivulle pankin tunnuksilla, niin minun tarvitsisi ainoastaan rastittaa ne työpaikat, joista tietokone automaattisesti laatii ja lähettää työhakemuksen ja cv:n työnantajalle. Siis työkkärillähän on usein kaikki cv:n laatimiseen tarvittavat koulutus- ja työkokemustiedot.

      • työkkäri_palvelee

        etkö ole lukenut työnhakuoppaita? Jokaiseen työpaikkaan pitää laittaa ihan yksilöity hakemus, sellainen jossa olet tosiaan miettinyt tätä työpaikkaa ja sitä mitä sinulla on siihen annettavana. Ei voi tehdä jotain massapostitusta yhdellä ja samalla tekstillä. Työhakemuksen pitää olla yksilöity ja persoonallinen.

        Siksi toisekseen, jotkut paikat ovat sellaisia, että soittaja saa paikan, paperihakemusta ei edes katsota.

        Ja vielä se, että niihin paperi- tai sähköpostihakemuksiin ei saa vastausta, niin se todennäköisesti johtuu siitä, että työnantajalla ei ole sellaista henkilöä, joka osaa tehdä joukkokirjeen sähköpostiin tai paperillakaan. Kukaan viitsi yksitellen kymmenille tai sadoille henkilöille osoitetta kirjoittaa sähköpostiviestiin.

        Sitten joku ketjussa sanoi, että joutuukohan hän kohta niihin määräaikaishaastatteluihin. No, tota, itse olin tässä syksyllä jonkin aikaa töissä. Kun palastin kortistoon, niin muu kuin oma virkailijani lähetti minulle sellaisen työtarjouksen - siis muu kuin oma virkailijani! - no, sitä en saanut sitä paikkaa vaikka haastatteluun asti pääsinkin - mutta tässä on nyt kolme kuukautta mennyt ja haastatteluista ei tietoakaan. Tälle päivälle oli niin kuin mol.fi-tietoihini merkitty että TE-toimisto ottaa TARVITTAESSA yhteyttä tällä päivämäärällä. Siis tarvittaessa. No, mitään tarvetta sillä oma virkailijalla ei ilmeisesti ollut, mitä sitä turhaan soittelee ja kyselee että no, yhäkö olet kortistossa (kun en minäkään tässä välitä sen enempiä paneutua että sua jotenkin jeesaisisin, tässä maassahan kaiken lisäksi jokainen vastaa itsestään, minullekin riittää että TE-toimisto maksaa palkkani...) ja kun nyt äsken katsoin sen mol.fi-sivuni niin siellä oli jälleen vai uusi yhteydenottopäivä. Ilmeisesti tietokonejärjestämä yrittää noudattaa sitä lainsäädäntöä tai asetuksia tai kirjallisia ohjeita, sillä se uusi päivämäärä on vain kahden viikon päähän laitettu! No, mitäs silloin tapahtuu? Kone laittaa taas uuden päivän!


    • Kurjaaon

      Niihin on haettava, muuten menetät tukesi, vaikka usein ne ei mitään oikeita työpaikkoja ole. Oon soittanut monasti, kun oon aidosti kiiinnostunut, ja henkilöt on jo valittu niihin paikkoihin, ennenkuin ne tulee työkkärin tietoon. Tarkoituksena on motivoida työtöntä, ettei ihan masennu. Vaikka masentuuhan sitä siitäkin, ettei pääse ikinä mihinkään.

    • beethooven

      Kokonaista 13 työtarjousta. On siinä millä pyllyä pyyhkiä vielä etenkin paperisina versioina.

    • Sossupummi-

      Ei tule työtarjouksia. Olen itse aina työtä hakenut, no ainakin pimeentä hommaa tein paljon viime vuosina. Eipä kukaan työsopimusta tarjoo kovin helposti.

    • gdfd

      Mutta kun tulee työtarjous ja sitten pyydetään ottamaan yhteyttä niin tämä paikka on jo mennyt eli täytetty ennenkuin työkkäri kerkiää edes lähettämään sitä.Miksi työkkäri ei ota ensin selvää että onko tämä paikka jo täytetty?

    • Nuukasaara

      Mulle tuli posti Helsingistä kesti viikon ja seuraavan iltapäivän, hae siinä sitten työpaikkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe