NÄIN EI TOIMI SUOMALAINEN TAKSI!!

VALVOJA-

21

1533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UberBlack

      Uber-kuski elinikäiseen vankeuteen raiskauksesta
      Uber-taksipalvelun kuljettaja on tuomittu elinikäiseen vankeusrangaistukseen naisasiakkaan raiskauksesta. Oikeus totesi miehen viime kuussa syylliseksi muun muassa raiskaukseen ja kidnappaukseen.

    • UberBlack

      Varmasti tämä palstan trolli joka esiintyy mm. nimimerkilläni UberBlack. Yllättäen on vapaa-aikaa meuhkata täällä palstalla.

      • UberBlack

        Sinun nimimerkkisi? Älä kopioi nimimerkkiäni. Keksi oma jos pystyt.


    • AsiatonTeve

      Arvaa 2 krt ajaako toi kulttuurinrikastaja taksia...

    • Ihmeellisiä_kuljettajia

      Minkälaiset pääsy vaatimukset on nykyisin taksikuskeille? Otin eilen taksin Espoon Leppävaarasta Sellon vierestä ja sanoin erittäin selkeästi 2 - 3 kertaa että olisin menossa Helsingin Kapmpissa sijaitsevaan Scandic-hotelliin. Se että jouduin toistamaan määränpääni muutaman kerran johtui siitä että tilataksin kuljettajana oli somalimies eikä hän tuntunut tietävän missä on Scandic Kamppi.
      No, matkaan kuitenkin lähdettiin ja syvennyin työasioihini kannettavalla PC:lläni selkä menosuuntaan päin.

      Katsoin jossain vaiheessa kelloani kun olin vähän kiireisenä menossa tärkeään kokoukseen. Hämmästykseni oli suuri kun somalikuljettaja oli ajamassa pitkin Kaivopuiston rantaa. Sanoin että olen menossa Scandic Kamppiin mutta hän ei sitä kuullut tai noteerrannut vaan puhui kännykkäänsä minulle tuntematonta kieltä.
      Jouduin toistamaan määränpääni jolloin somalikuljettaja sanoi jotain" sori sori".
      Lopulta, jo lähes myöhässä pääsimme Scandic Kamppiin jolloin maksua oli kertynyt n. 40 Euroa. Maksoin käteisellä ja kiirehdin kokoukseeni.

      Kuittia ei tämä somali-kuljettaja minulle antanut mutta kysyisin muilta jotka enemmän taksia käytätte että maksaako taksimatka yhdeltä henkilöltä Leppävaarasta (Sellon asema) Scandic Kamppiin todella 40 Euroa? Matka tapahtui arkipäivänä jolloin ei ollut ruuhkaa.

      • Sopikaa_Hinta_Etukäteen

        Näiden "S-kuljettajien" kanssa kannattaa aina sopia matkan hinta etukäteen ennenkuin lähtee kyytiin, muuten käy juuri näin että Kamppia etsiessä ajellaan puoli Helsinkiä. Vaikka tuossa em. esimerkissä Scandiciin matkalla ollut matkustaja ei tullut huijatuksi kuin vain n. 10€ edestä niin paljon räikeämpiäkin huijauksia on valitettavan paljon.


      • Johannes22

        Tuohon hintakysymykseen tulikin jo vastauksia, mutta kysyit myös pääsyvaatimuksista. En osaa Espoosta sanoa, mutta minulle on opetettu, että helsinkiläisen kuljettajan ei tarvitse tietää mitään Espoosta. Tuskinpa siis espoolaisen tarvitsee myöskään lähtökohtaisesti tietää mitään Helsingistä.

        Tosin noilla ohjeilla ei kukaan voi osata ajaa perille.
        Ainakaan minä en tiedä missä on Scandic Kamppi, ja niitä Kampissa sijaitsevia Scandic -ketjuun kuuluvia hotelleja on (ainakin) kaksi.

        Ettet vain juksannut ja keksinyt koko juttua?


      • Taksi-homma

        btw. mikä on se toinen kun itse tiedän vain simonkentän?


      • hotelli_info
        Taksi-homma kirjoitti:

        btw. mikä on se toinen kun itse tiedän vain simonkentän?

        on niitä aika monta...park, marski,paasi,grand marina...


      • Eikö_ole_navigaattoria

        Kuinka monta noista listaamistasi Scandic-hotelleista sijaitsee suomen suurimman kauppakeskuksen yhteydessä (samassa rakennuskompleksissa)?
        Onko tänä päivänä suomessa vielä takseja joissa ei ole navigaattoria, jopa oman kännykkäni GoogleDrive löytää perille kun siihen kirjoittaa Kamppi Scandic (tietysti se on eri asia jollei osaa kirjoittaa).

        Itselleni on käynyt vuosien varrella pari kertaa niin että jos taksinkuljettaja on huomannut tehneensä virheen eli ettei ole epähuomiossa ajanut selkeästi lyhyitä reittiä ja se tulee matkan aikana esille niin hän on sitten itse ehdottanut että pysäyttää mittarin ja ajaa kohtuullisen matkan siten ettei mittari pyöri.


      • Taksi-homma
        hotelli_info kirjoitti:

        on niitä aika monta...park, marski,paasi,grand marina...

        Tiedoksi että yksikään noista ei sijaitse kampissa ...


      • jogabbes22
        Taksi-homma kirjoitti:

        btw. mikä on se toinen kun itse tiedän vain simonkentän?

        Jos olet taksinkuljettaja, niin kannattanee kerrata hotellien sijainnit. Jos et ole ,niin eipä niillä niin väliä ole.
        Vinkkinä kerrottakoon, että nimi alkaa kirjaimella m ja päättyy kirjaimeen i.


    • AsiatonTeve

      n. 30 eur.

    • Taksi-hommissa

      Taksitarkastajaan yhteys niin kyllä asiat selviävät.

    • Mahumetti

      Kaikki nämä ovat yksittäistapauksia.

      • UberTurvallinen

        Niin suomalainen, taksiliiton jäsen ja taksiluvan omaava kuski. Mitäpä tässä? Näitä taksien tekemiä raiskauksia tulee jatkuvasti. Itse laittaisin lapseni Uberin kyytiin, en missään nimessä suomalaisen taksin.


      • KoetaSaadaNaista
        UberTurvallinen kirjoitti:

        Niin suomalainen, taksiliiton jäsen ja taksiluvan omaava kuski. Mitäpä tässä? Näitä taksien tekemiä raiskauksia tulee jatkuvasti. Itse laittaisin lapseni Uberin kyytiin, en missään nimessä suomalaisen taksin.

        Koeta nyt ekaksi saada naista että saisit lapsen. Jos tämä ihme tapahtuisi ja tuloksena olisi lapsi niin et kai olisi niin tyhmä että lattaisit lapsesi kouluttamattoman kuskin kyytiin jonka autoa ei ole katsastettu ja jolla on rikollista taustaa. Eikä edes vaadittavia vakuutuksia. Tai voisit ollakin, tekstisi perusteella. Tätähän ei tule kuitenkaan tapahtumaan. Kun sulta puuttuu se nainen.

        Ps. Taksiliiton jäsen?


      • AsiatonTeve

        Pitäiskö sen ensin saada ajokortti? Ehkä myös oleskelelupa..


    • Anonyymi

      Minulla isä oli taksiyrittäjä 40luvunlopulta 85 luvulle.
      Kun 80 luvulla tuleen halpaa työvoimaa ulkomailta niin ukko meinas miksei ne saa tuulla.
      Mutta kun alkoi tulla halpoja renkiä taksipuolelle homma ei ollut hyväksi.
      Mitä me tästä opimme???

    • Anonyymi

      "hän tilasi auton taksikeskuksesta"......Länsisuomalainen perheenäiti oli ollut viettämässä iltaa......Asia on käsitelty Turun Hovioikeudessa.....

      Turun hovioikeuden tuomiopiiriin kuuluvat Ahvenanmaan käräjäoikeus, Kanta-Hämeen käräjäoikeus, Pirkanmaan käräjäoikeus ja Varsinais-Suomen käräjäoikeus, joten tapahtuma on ollut näiden alueella.

      Artikkeli on vuodelta 2017. Alueella tuolloin toimivat suurimmat taksikeskukset olivat Taksi Tampere ja Lounais-Suomen Taxidata. Alueellinen viittaus sopisi Taksi Länsi-Suomeen.

      Uber ei toiminut em. alueilla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1137
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe